Pohřeb se blíží, v provozu zůstal už jen jediný žabotlam. Městská linka strádá

Pantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraPantograf Českých drah. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Definitivní rozlučka Prahy s legendárními pantografy řady 451 je na dosah. Tento týden z provozu vypadly dvě ze tří posledních

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza460

Panťák není ani tak přezdívka, jako určení. Stejně jako „motorák“ pro 810.

Muzejní žábu přece už máme dávno.

Martin Ruzicka

Nebyly jen 4-vozove, na beroun byly i 6-vozove…
Ale muzejni by se mela zachovat, pripadne renovovat, na to jakou maji historii a jak nadcasove jednotky to byly si peci zaslouzi…
Aby to nedopadlo jako s Krakeny, to sice byly jen 2 soupravy, ale paradni ukazka zaostavani socialisticke vyroby, …

Mirek

Vůbec nechápu, prpč si nenechali alespoň ta patra, teď by se jim sakra hodili. Pořád byly novější, než dederónská.

Honza460

Zase nějaký kapitalista promluvil.

Honza460

Co by s těmi patry asi dělali? Vystavili si je někde na nádraží, aby se na to chodili lidi dívat a někdo by jim u toho dělal výklad, že tohle mohly být nový panťáky, které by nahradily žabotlamy?

Mirek

Že by třeba do push poll, kde to nyní musí táhnout těmi skoro 50 let starými Bdmteeo?

Michal

A co vás vede k závěru, že vložené vozy by se daly bezproblémově provozovat? Podvozky a jejich odpružení žádná sláva nebyla a jejich rekonstrukce je drahý a podstatný zásah do vozu. Vozy měly v tragickém stavu i vnější plášť a nevím, jestli to bylo „jenom“ plechama, nebo i deformací nosných částí.

A k tomu samozřejmě „detaily“ jako vlastní zdroj energie pro každý vůz, oprava dveří, WC atd…

Porovnejte kolik let se žvanilo a s jak mizerným výsledkem se nakonec „zhumanizovala“ stará patra, předělání vložáku je ještě o dost složitější.

železničář v důchodu

Michal: „Krakeny“ byly podobným případem, jako jsou nyní (resp. poslední cca 3 roky) „žabotlamy“: když se chci něčeho zbavit, nechám to chátrat a neudržuji to, a když to vývojem zdegeneruje, řeknu, že už je to nepoužitelné a vyhodím to – co na tom, že při lepší údržbě by to bylo mohlo ještě dál vypomáhat, než se podaří sehnat nějakou modernější náhradu. I ta „reko modrá patra“ jsou ostatně jen „z nouze ctností“ – podobná „modernizace“ vložených vozů „krakenů“ by jen stála víc peněz (ale zase by třeba nemusela obsahovat i dostupnost WiFi a možnost dobíjení přes USB konektory, aby se… Číst vice »

Milan

Jak si může dopravce vůbec dovolit říct, že se „se do provozu skutečně nevrátí“ a zároveň přiznat, za ně nemají adekvátní náhradu?! To za zrušení spojů nebo nedodržení kapacity nejsou ve smlouvě s objednatelem žádné sankce nebo jsou tak nízké, že si dopravce dovolí takový přístup?

železničář v důchodu

Zkuste se na to zeptat přímo člena představenstva ČD Ing. Kupce – ten by přece měl odpovídat za „oboz“ a (m.j. i) současně řídit vršovické depo.
Sankce samozřejmě stanoveny jsou, ale mezi firmami a ne „ad personam“ …

Michal

Haha, Kupec m8 problém sehnat v Praze volný regiošuk, natož elektrickou jednotku. Možná by dal dohromady veselou krávu s Bixama. A po zavedení populistických slev pro důchodce to tím pádem v Praze lehne úplně. Problém bude samozřejmě vyřešen – dodáním nových jednotek a pushpullů a to „již od“ GVD 2020/2021… Je ale možné, že to ale pomůže v okolí Prahy zavést spěšňáky ve vozech klasické stavby (které jako jediné jsou), nebo že Kupec skokově prozře, že zvýšení disponibility stávající flotily na konkurenční úroveň je levnější než nákup pushpullu za 350 mega. Taky je možné, že se i tyhle žabotlamí vraky… Číst vice »

železničář v důchodu

Michal: „Haha, Kupec m8 problém sehnat v Praze volný regiošuk, natož elektrickou jednotku.“ Ale Kupec je přece placen právě (a sakramentsky dobře) za to, aby tyto „problémy“ řešil, a to tak včas, aby vůbec nenastaly (a N.B. má k tomu ještě výhodu v tom, že je členem představenstva ČD!) !!! Náhrada pouhým jediným vozidlem např. inv.č. 810.589-2 sólo ovšem těch navíc 50 – 60 zájemců o přepravu ve špičceš mezi Prahou-Podbabou a Prahou-Holešovicemi (u každého vlaku, kromě těch už v něm cestujících) příliš nepotěší … „Zavedení populistických slev pro důchodce“ na situaci naprosto nic nezmění, protože „důchodci“ (senioři „65+“) už… Číst vice »

Michal

Nejednalo se mi o území Prahy, ale o pražské příměsto, kde důchodci takové slevy aktuálně nemají.

Miro

HURÁ!!!! Konečně zmizí v železničním nebi.
Ale na druhou stranu – čest jejich památce! Velký kus práce za nimi je a na svou dobu – pašáci.

Aleš

A plánovaná životnost patnáct let… No nevím, ale já neberu jako minus, když jsou v provozu vlaky dejme tomu 40 let staré, to by snad měl být standard.

Michal

A Škodu 1000MB jste už vyměnil za 120 GLX, nebo si ještě chvíli počkáte, našetříte a koupíte až Favorita?

Aleš

Je škoda, že se soupravy, za něž v podstatě není k dispozici náhrada, vyřazují ve jménu nějaké potřeby modernosti. Není důležitější vozit lidi?

Daniel

Ony se spíš vyřazují kvůli tomu, že se v podstatě rozpadají.

asdf

Jsou to šunky na odpis. Je spíš trochu zázrak, že ještě vůbec jezdí.

železničář v důchodu

Aleš: To skutečně není vyřazování „ve jménu nějaké potřeby modernosti“, ale následkem naprosté neúdržby a přístupu „dokud to bude jezdit, tak to necháme jezdit, ale až na tom bude třeba něco udělat, tak už to definitivně odstavíme a víc už to nevyjede“. Ty jednotky jsou svojí koncepcí dodnes velmi moderní a kdyby měly tu (průběžnou) údržbu, jakou mívaly ještě před cca 3 roky, tak by jezdily bez velkých problémů dál – ale i v tomto případě platí, že „když se nechce, je to horší, než když to nejde“. Nebo snad myslíte, že třeba „trio“ (když náhodou nějaké volné zbude) je… Číst vice »

Jan262

železničář v důchodu: Možná se budete divit, ale většina cestujících bere Regionovu jako moderní vozidlo v porovnání s pantografem. Když teď občas na S41 Regionova zaskakovala, někteří cestující to komentovali, že konečně na linku přišla moderní vozidla.

Milan

Tak to možná komentovali dokud do ní nenastoupili. Není vůbec porovnatelný jízdní komfort ve velké elektrické jednotce, navíc nízkopodlažní a malém vrzajícím a extrémně hlučném motoráčku 814.

železničář v důchodu

Jan262: „Možná se budete divit, ale většina cestujících bere Regionovu jako moderní vozidlo v porovnání s pantografem. Když teď občas na S41 Regionova zaskakovala, někteří cestující to komentovali, že konečně na linku přišla moderní vozidla.“ No, nevím, kde jste k té své teorii přišel: já „tangentu“ a frekvenci na ní sleduji prakticky denně a situace z posledního týdne, kdy zůstal v provozu poslední „žabotlam“ a druhý byl nahrazen většinou „Triem“ (včera 204-4/203-6), ale v pátek dokonce jen „šukafónem sólo“, přinesla znatelný pokles zájmu o dopravu mezi Podbabou a Holešovicemi (o odhadem někdy až 30 % proti stavu před náhradou) –… Číst vice »

VRT

To je výsledek kvalitní manažerské práce. Pojdou 2 žabotlamy a ČD musí odříkat spoje.

železničář v důchodu

Je skutečně obdivuhodné, jak jediný lotr dokáže odrovnat do jeho příchodu aspoň jakž-takž fungující depo …

Jen tak

To si myslite, ze dopravce ma dvacet zaloznich jednotek?

Michal

V provozovaném rozsahu spojů by jich třeba 5 mít měl, ne?

Pičuje se pořád na Leoše, že jezdí s nulovou zálohou a Kupec je nemlich to samý – jen Kupec umí odněkud ve chvíli nejěžší vytáhnout šrotový patro s dvěma brejlovcema a za cenu rozvratu GVD to „nějak odjezdí“.

Johnny Gomez

No konecne tu zooooooooufalost konecne vyradej z provozu.

Aldik:
Panteri jsou taky tragedie…

Asdf

Koukám, že v Michli stojí i jeden CityElefant. Ten je taky už odstavený?

Jan Sova

Těch Elefantů jim stojí po republice podezřele moc. Je vidět, že nikomu nechybí. Hlavně že nasazují na střední Moravě pro osobní vlaky totál šunky, ale Elefanty raději odstaví….

Michal

No oni je neodstavují úplně z plezíru, ale proto, že třeba čekají na náhradní díly. Oni jsou škudlivý na profylaxi i na operativní zásobu náhradních dílů, takže průsery se řeší až když opravdu nastanou a vozidlo už nejede vůbec.

Petr.R

to su zvědavéj co bude, i jsem smířen, že pražáci nám z moravy vezmou žraloky. Co nám zbyde?

aldik

žraloky? žraloci jsou motoroví a krátcí přece, asi jste myslel pantery 😉

Lukáš F.

Hlavně tyhle nové soupravy jsou většinou kupované z dotací a jsou vázány na kraj, takže je nelze odvelet pryč.

Petr.R

Většinou jsou ty dotace chráněné na pět let a to už bude, žralok se spojí bez posunovače a motor má ztoho důvodu, že u nás se jenom o elektrifikaci kecá a pro pražáky lepší diesel než žehlička s Btax. My tady vystačíme s 810 a v pátek v depu dělali cosi na hurvínkovi, tak asi se už připravujeme.

Michal

No ICOM má takový hezký a celkem pohodlný autobusy, většinu času to někde postává, tak to aspoň pomůže dráze ve chvíli nejtěžší…