Nechápu, co máte proti starým autům – auto z roku 1997 už má dávno katalytázor – a mechanicky je to auto nesmrtelné (dříve shnije než by odešel motor či jiné věci).
A z hlediska ekologie: Navíc každé nevyrobené auto je pro uhlíkovou stopu daleko lepší než staré vyhodit a koupit nové.
Krasny a co treba lokalni emise ve mestech, tam je 25 let stara herka taky dobra?
Jako je ok, ze si s tim nekdo jezdi na venkove, protoze jim tam autobus jezdi rano a nekdy vecer, ale do vetsich mest to nepatri. Takovy vzduch si obyvatele tech mest nezaslouzi.
Děláte z emisí aut zbytečně velkého strašáka – podívejte se zpět jaká byla doprava v Praze a jiných městech v 80. a 90. letech – benzín s olovem, auta s karburátory bez katalyzátorů a co stalo se něco? Nic. Všichni jsme to přežili a ještě si vesele jako děcka hrály na ulici.
P.S: každý druh náklaďák a bus byl obvykle zahalen do oblaku dýmu (asi kvůli utajení 🤣 )
Dneska emise z aut (i těch 20 letech starých) je plicní sanatorium proti osmdesátkám a devadesátkám
Ale stejně můžu napsat zjednodušenou a trošku chybnou tezi, že do aut pošlou lidi/rodiny od prosince opět dražší vlaky ČD (RJ s cenotvorbou nezůstává pozadu), mnohde šla nahoru MHD (cenově); co tak slyším, lidi hodně remcají ve vnějším PIDu.
To, že je chvilkově benzín/nafta pod čtyřicet, ještě neznamená, že lidi poběží do autobazarů si něco pořídit. V největších městech bují fleety nebo dovážkový byznys. Tam namiřte pozornost.
Cena nahoru, nebo dolů o koruny zásadní vliv asi nemá. Větší problém je v infrastruktuře, na kolejích se v podstatě vůbec nezvyšuje kapacita, vlaky nezrychlují. A to havní, na co mám zaměřenou pozornost, to jsou hodnoty. Nejsme Švýcaři.
Dejf
11 měsíců
Tvl nebejt tank ono, tak tankujeme za 50, nikdy by nikdo nezlevnil.
No tak jako mám blíž primku na strašnicích, tam beru obvykle, většinou je max o korunu dražší. Ono beru jenom když jedu tím směrem v nějakou nekřesťanskou hodinu, zase za to čekání mi těch 70 korun na nádrži nestojí. Jako s cenama v okolí to sice nehne, ale lidi hlasují šrajtoflí a je to na vytížení těch pump celkem vidět.
Bydlím tu taky. Okolní značkové ignorují, ale krom firemních aut u nich taky nikdo jiný netankuje. Ostatní pumpy, včetně lokálních sítí jako Prim, kopírují ceny Ona. Takže vliv na cenotvorbu do jisté míry Ono určitě má.
Další příklad – mrkněte se v Táboře, tam Tesco cenu Ona z Plané nad Lužnicí taky kopírují a dost často i táborský Shell.
Příjde mi, že se doba trochu změnila- dřív bylo Tank ONO rapidně levnější, než ostatní pumpy. Teď jsou třeba Eurobit, i Orlen jen o 50 halířu pod Onem. Na dálnicích je to samozřejmě jinde.
Jo, přes všechny ty vystoupení politiků taky mohlo vždycky zlevňování začínat u státního EuroOil (kupodivu v Polsku to šlo), ale u nás na specifickém trhu to nějak nejde
Problém je v tom, že jsme henten „specifický trh“ – máme rádi dražší zato horší věci (viz bláboly politiků a zástupců supermarketů).
Na trhu s benzínkami je stejný problém jako u supermarketů – je tu malá konkurence – neříkám, že je benzínek a supermarketů málo – ale konkurence mezi nimi není – protože kartelové dohody.
Paradoxem je, že kdyby u nás byla velká konkurence, tak ani těch benzínek a supermarketů není tolik – neměly by tak velké marže, aby mohly stavět další a další stanice/obchody (např. na Kladně se jen Lidl vyskytuje 4x a plánuje se pátý)
Jirka
11 měsíců
Levnější, než v Polsku, budou k nám asi jezdit tankovat 🙂
Jako vtip parodující Babišovu rétoriku to chápu. Ale zrovna na ceny pohonných hmot má vláda dost minimální vliv. A i tam kde jej má, tak svůj vliv využila špatně (zbytečně dlouhé snížení spotřební daně na naftu, stát přišel o miliardy).
To je blábol. Za růst i pokles nemůže ani Fiala, Babiš, ani kdokoliv jinej z těchhle kašpárků. Ale na daňovou skladbu výsledné ceny tihle hňupi vliv mají. Takže tam přesně je třeba analyzovat, kdo a kdy s tou daní hejbnul hore a pak kdo a kdy zase dule.
V tomhle světle podle mě vyznívají jako pitomci oba dva. Fiala i neBureš.
Ale no tak! To si něco požil? Až se vaší máti udělá špatně a rozhodne se jet vlakem, tramvají na kartičku, (jak kde) ke svému lékaři, který bude chtít také ukázat nějakou tu kartičku od pojišťovny, budete rád, že jsme se na vás něco málo složili. Nebo jinak, když už to teď vydejchám: Jak si představujete, aby by ten stát fungoval. Vždyť, když jsme u tý zdopravy.cz, neměl byste kde dostat ani ten řidičák. A to neříkám, že není co zlepšovat na hospodaření státu. Děkuji za palce nahoru od státních úředníků. No asi ne.
No vzhledem k tomu, jak daně vznikly – pro neznalé – daně by zaváděny jen v době vedení války, aby se ufinancovalo válečné tažení. Postupně se to však vládám zalíbilo a daně ponechala i v době míru. 50% zdanění ekonomiky + mít daně z daně – by v normálních dobách, že vedeme válku proti celému světu. Pozn. ani v letech, kdy se tato země připravovala na válku s Hitlerem a mohutně zbrojila a budovala opevnění nebylo 50% zdanění. Kdyby daně byly 15% – tak to není krádež. Ale když Vám někdo sebere 50%+ — tak to krádež je, i když… Číst vice »
Rozdíl mezi krádeží a zdaněním nad 50% je v tom, že vrchnost do zákonů napsala, že krádež je nelegální, ale obrat lidi formou daní je legální. Nic víc v tom není
Daň je legalizovaná krádež – dobrovolně jsem se nezavázal ji platit, ani nemohu určit na co se mé daně použijí a vyvázat se z nich legálně taky nemohu (leda něco státu ukrást a stát se tak miliardářem – ti daně neplatí)
stejně za to může zase Fiala a jeho vláda, že zlevňuje benzín… za všechno může Fiala, určitě i za ten sníh, co padá a má padat. 😀 😀 Budou odbory protestovat, že zlevňují pohonné hmoty?
Až bude za 24,- CZK, tak svůj Seat Ibiza rv. 1997 odvezu zase k pumpě natankovat.
Za ty prachy je levnější, jezdit Boltem, apod.
Jo, už aby si s těmahle veteránama poradil vyšší podíl bioslozky.
Nechápu, co máte proti starým autům – auto z roku 1997 už má dávno katalytázor – a mechanicky je to auto nesmrtelné (dříve shnije než by odešel motor či jiné věci).
A z hlediska ekologie: Navíc každé nevyrobené auto je pro uhlíkovou stopu daleko lepší než staré vyhodit a koupit nové.
Krasny a co treba lokalni emise ve mestech, tam je 25 let stara herka taky dobra?
Jako je ok, ze si s tim nekdo jezdi na venkove, protoze jim tam autobus jezdi rano a nekdy vecer, ale do vetsich mest to nepatri. Takovy vzduch si obyvatele tech mest nezaslouzi.
Naštěstí většině motorů je to úplně jedno.
Děláte z emisí aut zbytečně velkého strašáka – podívejte se zpět jaká byla doprava v Praze a jiných městech v 80. a 90. letech – benzín s olovem, auta s karburátory bez katalyzátorů a co stalo se něco? Nic. Všichni jsme to přežili a ještě si vesele jako děcka hrály na ulici.
P.S: každý druh náklaďák a bus byl obvykle zahalen do oblaku dýmu (asi kvůli utajení 🤣 )
Dneska emise z aut (i těch 20 letech starých) je plicní sanatorium proti osmdesátkám a devadesátkám
Kolik v té době jezdilo aut?
To není dobrá zpráva, aut je moc.
Dostanete desítky mínusů (já s Vámi taky) za to, že upozorníte na problém s prostředím, které dostává na frak.
Ale stejně můžu napsat zjednodušenou a trošku chybnou tezi, že do aut pošlou lidi/rodiny od prosince opět dražší vlaky ČD (RJ s cenotvorbou nezůstává pozadu), mnohde šla nahoru MHD (cenově); co tak slyším, lidi hodně remcají ve vnějším PIDu.
To, že je chvilkově benzín/nafta pod čtyřicet, ještě neznamená, že lidi poběží do autobazarů si něco pořídit. V největších městech bují fleety nebo dovážkový byznys. Tam namiřte pozornost.
Cena nahoru, nebo dolů o koruny zásadní vliv asi nemá. Větší problém je v infrastruktuře, na kolejích se v podstatě vůbec nezvyšuje kapacita, vlaky nezrychlují. A to havní, na co mám zaměřenou pozornost, to jsou hodnoty. Nejsme Švýcaři.
Tvl nebejt tank ono, tak tankujeme za 50, nikdy by nikdo nezlevnil.
Ale zlevnil … Tank ONO je sice levné, ale je jich málo na to, aby jakkoli ovlivnili celorepublikové ceny.
Většinou jejich ceny ignoruji značkové čerpačky i v jejich bezprostředním okolí.
To bych úplně netvrdil, z vlastní zkušenosti Shell v Ostroměři nebo Benzina v Jablonném v Podještědí – blízkost Tank ONO a zcela jiné ceny než jinde.
Bydlím kousek od Štěrbohol, máme tady dvě Tank ONO asi 2-3 km od sebe a okolní (“značkové”) čerpačky je zcela ignorují . Soudím podle tohoto.
Uznávám, místně Tank ONO tedy vliv mít může, ale tvrdit, že díky Tank ONO v ČR zlevňuje palivo považuji za malinko přehnané.
Souhlas, v Praze vliv fakt není. Ale to je také tím, že tam je to jedna pumpa v moři.
V Praze je prostě dost lidí, který cenu neřešej.
V regionech se ceny řídí podle blízké ONO, to je do očí bijící.
No tak jako mám blíž primku na strašnicích, tam beru obvykle, většinou je max o korunu dražší. Ono beru jenom když jedu tím směrem v nějakou nekřesťanskou hodinu, zase za to čekání mi těch 70 korun na nádrži nestojí. Jako s cenama v okolí to sice nehne, ale lidi hlasují šrajtoflí a je to na vytížení těch pump celkem vidět.
Primka v Jahodnici drží ceny s ONO a frontu jsem tam nezažil 🙂 Jedinou primku co znám dražší je na Barrandově.
Přesně, jahodnický Prim taky kopíruje Ono.
Prim v Uhříněvsi, tedy asi kilometr od měcholupského Ona, cenu benzinu i nafty kopíruje. U plynu je o 40 hal dražší.
Bydlím tu taky. Okolní značkové ignorují, ale krom firemních aut u nich taky nikdo jiný netankuje. Ostatní pumpy, včetně lokálních sítí jako Prim, kopírují ceny Ona. Takže vliv na cenotvorbu do jisté míry Ono určitě má.
Další příklad – mrkněte se v Táboře, tam Tesco cenu Ona z Plané nad Lužnicí taky kopírují a dost často i táborský Shell.
Však v pořádku 🙂
Primárně jsem reagoval (a rozporoval) tezi předřečníka, že bez Tank ONO by čerpačky nezlevňovaly, a tankovali bychom za 50 :).
Příjde mi, že se doba trochu změnila- dřív bylo Tank ONO rapidně levnější, než ostatní pumpy. Teď jsou třeba Eurobit, i Orlen jen o 50 halířu pod Onem. Na dálnicích je to samozřejmě jinde.
Tank ONO a Eurobit kromě nejnizsich cen, maji i vyhodu v online ceníku.
Jo, přes všechny ty vystoupení politiků taky mohlo vždycky zlevňování začínat u státního EuroOil (kupodivu v Polsku to šlo), ale u nás na specifickém trhu to nějak nejde
jenže euroOil nemá u nás dominantní postavení a nevlastní rafinerie jako Orlen.
Problém je v tom, že jsme henten „specifický trh“ – máme rádi dražší zato horší věci (viz bláboly politiků a zástupců supermarketů).
Na trhu s benzínkami je stejný problém jako u supermarketů – je tu malá konkurence – neříkám, že je benzínek a supermarketů málo – ale konkurence mezi nimi není – protože kartelové dohody.
Paradoxem je, že kdyby u nás byla velká konkurence, tak ani těch benzínek a supermarketů není tolik – neměly by tak velké marže, aby mohly stavět další a další stanice/obchody (např. na Kladně se jen Lidl vyskytuje 4x a plánuje se pátý)
Levnější, než v Polsku, budou k nám asi jezdit tankovat 🙂
#Fialovadrahota xDDD
Hybaj na novinky 🙂
Jako vtip parodující Babišovu rétoriku to chápu. Ale zrovna na ceny pohonných hmot má vláda dost minimální vliv. A i tam kde jej má, tak svůj vliv využila špatně (zbytečně dlouhé snížení spotřební daně na naftu, stát přišel o miliardy).
Pojďme se podívat i do delal obstrukce u hlasování o zrušení výjimky na spotřební daň za naftu … A třeba i kdo ji zavedl.
ale když jde cena vzhůru, tak za to může jedině Fiala! Když klesá, tak má vláda minimální vliv na cenu 😉
Presne tak.. za vzrust ceny poh.hmot muze Fiala, ale zlevneni prislo z cista jasna uplne samo.
To je blábol. Za růst i pokles nemůže ani Fiala, Babiš, ani kdokoliv jinej z těchhle kašpárků. Ale na daňovou skladbu výsledné ceny tihle hňupi vliv mají. Takže tam přesně je třeba analyzovat, kdo a kdy s tou daní hejbnul hore a pak kdo a kdy zase dule.
V tomhle světle podle mě vyznívají jako pitomci oba dva. Fiala i neBureš.
Omyl, vláda pouze chvíli méně okrádala majitele naftových aut, pořád si brala hodně.
Daně nejsou krádež. Daně nejsou krádež. Daně nejsou krádež..
To jo zavedeme mimořádnou daň na 95% majetku mgr.pavla! Doufám, že nějaký máte!
To je nějaká debilní kombinace ad hominem a slaměného panáka, Mr.Troll?
Zkuste psát k věci, nebudete za blbce.
Ale no tak! To si něco požil? Až se vaší máti udělá špatně a rozhodne se jet vlakem, tramvají na kartičku, (jak kde) ke svému lékaři, který bude chtít také ukázat nějakou tu kartičku od pojišťovny, budete rád, že jsme se na vás něco málo složili. Nebo jinak, když už to teď vydejchám: Jak si představujete, aby by ten stát fungoval. Vždyť, když jsme u tý zdopravy.cz, neměl byste kde dostat ani ten řidičák. A to neříkám, že není co zlepšovat na hospodaření státu. Děkuji za palce nahoru od státních úředníků. No asi ne.
No vzhledem k tomu, jak daně vznikly – pro neznalé – daně by zaváděny jen v době vedení války, aby se ufinancovalo válečné tažení. Postupně se to však vládám zalíbilo a daně ponechala i v době míru. 50% zdanění ekonomiky + mít daně z daně – by v normálních dobách, že vedeme válku proti celému světu. Pozn. ani v letech, kdy se tato země připravovala na válku s Hitlerem a mohutně zbrojila a budovala opevnění nebylo 50% zdanění. Kdyby daně byly 15% – tak to není krádež. Ale když Vám někdo sebere 50%+ — tak to krádež je, i když… Číst vice »
Tak a teď si otevřete wikipedii(*), definici krádeže a definici daní, a včíl mudruj.
(*) nebo jiný, vám důvěryhodnou encyklopedii či zdroj definic.
Argument „XY vzniklo protože .. a proto to bude pořád platit“ je nesmysl. Tímto obhájíte feudalismus, protože oproti despotismu šlo o pokrok.
Rozdíl mezi krádeží a zdaněním nad 50% je v tom, že vrchnost do zákonů napsala, že krádež je nelegální, ale obrat lidi formou daní je legální. Nic víc v tom není
Daň je legalizovaná krádež – dobrovolně jsem se nezavázal ji platit, ani nemohu určit na co se mé daně použijí a vyvázat se z nich legálně taky nemohu (leda něco státu ukrást a stát se tak miliardářem – ti daně neplatí)
Založte stranu tak silnou, že přehlasujete jiné a je to! Rád bych ten systém, po kterém toužíte pozoroval. Ale z velké dálky.
stejně za to může zase Fiala a jeho vláda, že zlevňuje benzín… za všechno může Fiala, určitě i za ten sníh, co padá a má padat. 😀 😀 Budou odbory protestovat, že zlevňují pohonné hmoty?
Čerpadláři a rafinéři nebudou mít co žrát 😄
octup fyjalo…. demysi!!!
Bambuch žehne!
Nemají rajchlovci vlastní pumpu, kde tankují ten Rajchlem slíbený benzín za 100 kč, aby mohli nadávat na Fijalu, jak je benzín drahej?