Pohonné hmoty zdražují, nejlevnější řetězec se vrátil s cenou po dvou měsících nad 35 korun za litr
Výdejní stojan na čerpací stanici Orlen. Foto: Orlen Unipetrol
V příštích týdnech lze očekávat zdražení v řádu desítek haléřů.
Na to, že v roce 2018 stál litr kolem 34, tak si myslím, že se nemáme tak špatně… Viz statistika https://www.povinne-ruceni.com/clanky/co-tvori-cenu-pohonnych-hmot/
pořad je to drahy jako prase, pamatuju že nebyl problem to mít i za 30 kč litr, jenže i polaci začli nasazovat české ceny….
Tak Super stoji v München 1,72 Euro cca 43 Korun pritom maji cca o 6 Korun vyssi dane na benzin. Praha Shell Chodov 39,9 CZK. Dobre se tu rejzuje
Vzdycky me fascinuje, kolik pozornosti se venuje zmenam cen pohonnych hmot v radu desitek haliru za litr. Tolik pozornosti neziskavaji ani vlekaři, a to uz je co rict.
Ještě že stát vlastní síť čerpacích stanic, aby mohl regulovat výslednou cenu na trhu =) =) =) =) =) =)
Zrovna ta sit ted asi pritvrdi, aby sehnali penize na nedavnou akvizici.
Taky jsem ten nákup moc nepochopil. Základní dostupnost a částečně i cenu dělají rafinérie – a těch jsem se zbavili. Ovládají je Maďaři a Poláci a obě společnosti jsou přímo ovlivňovány jejich vládami.
Síť čerpaček s tou cenou udělá už hodně málo (ale třeba si Fiala a spol myslí, že benzín se rodí na benzínce, tak „vo co de“)
pro hnidopichy: píši částečně ((tu cenu)) , protože část ceny se tvoří na burze v Rotterdamu, 50% ceny dělají daně a zbytek vč. marže pak rafinérie)
Tak nevím zda píšete jako Čechoslovák, protože Slovenskou rafinerii Slovnaft ovládá Maďarský MOL. Ale české rafinerie ovládá pouze Polská ORLEN.
Jednou nahoru jednou dolů. Pokud se chceme pohybovat tak holt tankovat musíme a v osobacich to zas tak velká darda není pokud nejde o desetikoruny za litr. U kamionů už to nějakou tu pětku udělá.
Cena elektřiny i nadále klesá.
Síť čerpacích stanice Vena-Trade – nafta 34,90.
V-T to nevytrhnou. Mají pouze 14 pump v okruhu 100km, T-O 44 čerpaček po celé republice.