Pohonné hmoty po zavedení embarga na ruskou ropu dál zlevňují, nafta je pod 34 Kč
Čerpací stanice. Ilustrační foto: IADE-Michoko / Pixabay.com
Pohonné hmoty by měly v příštích dvou týdnech dál zlevňovat.
Pohonné hmoty by měly v příštích dvou týdnech dál zlevňovat.
Super Čína a Indie nakupuje za levno Ruskou ropu. A draze prodávají EU.
„nafta je pod 34 Kč“
Jo, vidím…OMV Třinec 39,50.
My tady máme ono,takže super.
Jak jsou na tom v Maďarsku? Měl to být náš velký vzor, jak nám tu hlásal nejlepší krizový manažer na světě.
Nevím jak kde, ale na naftu pod 36 kč jsem nikde v okolí střední Moravy nenarazil. Nevím jestli se toho lze dočkat v příštím týdnu, uvidíme.
Tank ONO za 33,9.
Makro v Olomouci – 35,50, Benzina v Přerově 35,50, MJM agro 35,90 a ještě pár dalších noname. Není jich moc, ale jsou.
Pokud pojedete přes Brno, tak TankONO, D-Oil a Avia 33,90, Benzina u Olympie 35,50.
A já, v očekávání růstu cen vzhledem ke startu embarga, jsem v neděli natankoval plnou – zrovna jsem jel kolem T-O.
Ale určitě jsem neprodělal, protože k T-O se dostanu jen vyjímečně a pumpy kolem mne mají ještě dnes cenu až o 2 Kč vyšší než T-O před úterním zlevněním.
Potřebovali bychom tady v dojezdové vzdálenosti taky T-O, aby umravnila ty ostatní lupiče.
Ve Zlíně jsem dnes tankoval za 37,90, v Kroměříži o 0,40 korun levnější nafta.
Ještě před víkendem media halucinovala jak zdražují a bude hůř…
Dnes Brno 36,90 Nafta
Tohle je docela nepříjemné pro VHD všeobecně – všechno zdražuje, je stále vysoká inflace, ale benzín/nafta relativně zlevňují.
Co je na tom nepříjemného. Kdyby palivo zdražovalo, jdou náklady ještě výš a pak to tedy bude příjemnější?
Špatné je že to lidi bude méně motivovat používat VHD/více motivovat používat auto.
Lidí, kteří mění způsob dopravy na základě výkyvů v ceně paliva, je minimum. Cena je jeden z mnoha faktorů.
Přesně tak, na autě jsou absolutně nejdražší odpisy, jestli stojí benzín o korunu více či méně je víceméně plivnutí do moře.
On je trochu rozdíl, jestli se jedná o odpisy nového auta za tři čtvrtě milionu, anebo ojetiny koupené za 150 tisíc.
Synergie mezi cenou pohonných hmot a využíváním veřejné dopravy je minimální, zejména co se týká MHD ve velkých městech. Je ale fakt, že se mění „index Praha – Brno“, ČD i RJ tak napálily ceny, že se proměnily náklady na „osobočlověka“ v případě spolujízdy. Jinými slovy, jednoduchý výpočet ukáže, že auto se vyplatí při nižším obsazení „osobočlověky“ než dříve.
VHD může přinést motivaci jen a pouze kvalitou a kvalitě adekvátní cenou (vztaženou na kupní sílu).
To ano, ale až bude cena za PHM dlouhodobě kolem 45 Kč/l a výše, zase se to obrátí.
Jedině za předpokladu, že VHD v tu chvíli nezdraží, což skoro určitě zdraží, takže se kromě nákladů nic nezmění.
Přesně. Brutální náklady na vše a pohonné hmoty za hubičku. Vždyť už se dnes vyplatí benzínem topit v domácnosti (když vyřešíte odvod zplodin). Krev do žil pro IAD, hřebík do rakve pro VHD.
Jasně. Půlka republiky topí benzínem. Já sám dneska nalil do krbu 5 litrů místo borovejch polen.
„Čtrnáct nula pět, škrtám sirku, abych se podíval, jestli je v nádrži ještě dost benzínu. Čtrnáct třicet, když se kouř už poněkud ztratil…“
Znám jednoho, co má kamínka na vyjetý olej v dílně. Má u toho takové překapávátko kde reguluje přítok oleje. No u komína jsem mu naštěstí nestál.
V tom případě může obratem zlevnit i neelektrická VHD, když mohla stejným způsobem zdražit po zvýšení ceny pohonných hmot a bude to stejné jako před válkou. Cena ale stejně není v tomhle ohledu rozhodující. Pokud je třeba cesta vlakem dražší než autem a přitom pomalejší než na kole, je prakticky jedno, kolik ten vlak stojí.
Vy asi myslíte, že VHD už reagovala na ty hrůzné ceny a zdražila (to jako jo), zatímco individuální doprava se rychleji adaptuje na pokles cen paliva a je tím atraktivnější. No svým způsobem ano, ale jak už tu někdo napsal, rozhodování jednotlivců ovlivňuje více faktorů. Jeden z hlavních je zda má čím individuálně jezdit či nikoliv.
Strašení nefunguje.
To máte pravdu, strašení benzinem za 100 Kč za litr nefunguje a nefungovalo.
Jenze ono to „straseni“ melo skutecny zaklad,
Slovnaft se v lete nechal slyset, ze to pro ne je docela problem, nakolik nezasobuji jen SK, ale hodne exportuji, i k nam. A aby byly podminky tehda sjednanych sankci dodrzeny, musel by byt export zastaven, cimz padem by vyroba byla pod urovni technologickeho minima, nebo takhle neco.
Presne zneni si jiz nepamatuji, puvodni zdroj byl snad zde:
https://ekonomika.pravda.sk/krajina/clanok/629048-slovnaft-hlasi-problemy-budu-chybat-paliva-nikto-nam-nedal-vediet-ze-vynimka-bude-8-mesiacov-nie-tri-roky/
A jo, PHM v CR nezajistuje jen Orlen, ale prave i Slovnaft, hlavne na Morave.
Ale vždyť přeci jsme už měli být bez paliva a mrtví zimou!
A žrát křečky.
Rozumím že je válka a hlavní část toho je informační pilíř ale jako profesionální server myslím že by všem mělo být jasné proč pohonné hmoty vlastně zlevňují. A to protože jsme vkročily do začátku hluboké recese, ekonomika se zpomaluje a kupní síla padla už o 9% a padá dal. To že pohonné hmoty teď rapidně zlevňují je děsivá správa pokud člověk ví proč.
Vy jste profesionální server?
Možná je profesionální magor 🙂
Až budeme vytvářet analytické oddělení, tak dáme vědět:-))
Všechny důvody jsou vysvětleny v článku. Stačí ho jen přečíst, Vy hluboká recese…
První Čeština není rodilý jazyk a nepoužívám ho pracovně, tak omlouvám za chyby. Jinak ten článek nic nevysvětluje. Píše tam neznámí člověk od male neznáme investiční firmy co má dva viditelné zaměstnance a podle referencí mají jednoho klienta s 12 mill euro což je nic. Ten článek má účel to jo a to je všechno. Pravda je že ve světě se těží víc ropy než je skutečná poptávka a tlačí to ceny dolu. A poptávka je nižší protože světoví růst se propad od předpokladu a specificky Evropa jde do hluboké recese. Vlastně už i Česko jen recesi. To že kupní… Číst vice »
A na tu hlubokou recesi jste přišel jak? Já podle aktuální dat vidím vývoj optimisticky. Ano, domácnosti omezují nákupy, aby měly finanční rezervy na dražší energie a případně spořily na nejistou budoucnost. Ve firemním sektoru to ale vypadá podstatně líp – nedochází k masivnímu propouštění, očekávaná vlna bankrotů živnotníků a firem se nekoná, a banky hlásí, že platební morálka splácení firemních úvěrů se nezhoršuje. Takže zbývá jediný problém – vysoká inflace. Tu pomůže snižovat silná koruna (úrokový diferenciál nepochybně zůstane i v dalších měsících výrazný) a také rychle zlevňující energie. Tuzemské firmy ostatně mají pozitivní pohled další vývoj – jejich… Číst vice »