Podzimní zážitky s celodenní jízdenkou na Rhétskou dráhu za 750 Kč
Landwasserviadukt. Foto: Rob Lewis / Swiss Tourism
Pro výlety do Švýcarska je babí léto ideální čas. Obvykle bývá stálé počasí, průzračný vzduch ideální pro fotografování a málo
Pěkné. Nevíte někdo, náhubkuje se tam?
Aktuálně ne.
Děkuji vám za odpověď.
Hezke, ale porad moc drahé, pokud to mate platit za 2 dospělé sám. I kdyz vedle cenove úplně šílených atrakci jako je Rocky Mountaineer je to ještě levne. Tam je ta cena normalni zlodejina. A schválně nejde koupit jen svezení na jednu zastávku, jako aspon tady v tom Svajcu.
Sorry, ale Švýcarsko není země pro socky. Pokud je pro vás 750 Kč moc, tak pak už fakt nevím, kolik by to mělo stát.
Jsem rad, ze nejste socka jako já. Pro mě to ale drahé je. Nerikam, ze je to nejdražší zeleznicni atrakce na svete, to jsem uvedl příklad horší, ale drahé to je. Pusťte si dokument Nejkrásnější železnice světa, díl ze Srí Lanky, kde reportér zpovida mladý pár turistů ze Švýcarska a říkají mu, ze nejsou žádní vlakovi nadsenci, ze doma vlakem nejezdi, ze je silene drahy. Stahnete to zdarma ze známého webu na stahování videí. V Rumunsku, Černé hoře, ale i na Slovensku je také spousta krásných zeleznic, které ještě nemám projete, s mnohem lepsim poměrem cena-vykon.
Ehm…. vlak ve Švýcarsku šíleně drahý. General ABO (naše IN 100 platící na všechny dopravce, busy, MHD, lodě, některé lanovky) je tam za babku vzhledem k příjmům
Ale tenhle článek je určený pro lidi s českými, případně slovenskými příjmy. Jinak by asi nevyšel v češtině, ne? 750 za vlak bez otviracich oken je proste moc. Nerikam, ze pro všechny.
Třídenní Swiss Pass vyjde na osobu v přepočtu cca 6000 Kč, což odpovídá 2000 Kč/osobu/den. Není to sice málo, ale je v tom vlaková doprava po celém Švýcarsku (plus 25% – 50% na zubačky na Jungfrau a Matterhorn), dále skoro všechny autobusy a navrch MHD ve všech městech. Což už za danou cenu vůbec není špatný.
A hrady, a muzea atd.
Třeba v Glacier Expressu otvírací okna jsou, ve dveřích. Stejné jako jednotka jedoucí po trase Bernina Expressu do Itálie (nikoli přímo Bernina Express ale normální osobák) měla jeden oddíl se spouštěcími okny. Různé horské zubačky, ale i třeba lanovky, otvírací okna, kterými se dá třeba fotit, mívají skoro bych řekl že většinou.
Švýcaři (turistující na Srí Lance) říkají, že ve Švýcarsku vlakem nejezdí?
Jako jo, pár takových lidí se určitě najde, jako v každém státě. ALE Švýcaři jezdí svými vlaky snad nejvíc na světě (v přepočtu na počet jízd či kilometrů na osobu a rok).
Stáhněte si to a uvidíte, resp. uslyšíte sam.
1) Tak si jeďte na Balkán a nepruďte tady, že ve Švýcarsku je draho.
2) Kdo musí ve Švýcarsku jezdit autem z finančních důvodů (ne proto, že chce), je socka, ne že ten vlak je šíleně drahý.
Takze letenky na Srí Lanku jsou za drobné? Já švýcarskou dopravní politiku nerozporuji, vím, že mají velmi solidní vytíženost vlaků, nejvyšší v Evropě, jen cituji pořad, kde sami Švycari prohlásili vlaky za drahé. Není to o tom, co si můžete dovolit, ale jaky to pro vás ma pomer cena-vykon. Nemyslím, že pokud někdo ve Svycarsku jezdi raději autem, aby usetril a pak za to cestuje po světě, ze je socka.
Jestli je pro vás 750 Kč za projetí Švýcarska hodně, tak se můžete za 40 korun projet starým motorákem po pražském semmeringu. Anebo zvolit střední cestu a projet se v Bosně krásnou tratí ze Sarajeva do Mostaru pouze za 178 korun v přepočtu.
Nebo Srbsko a Černá Hora. Souhlasím. I to Rumunsko nabízí za rozumné peníze hodne. Bohužel zatím jsem všechny tyto země viděl jen na roadtripu ze silnice. To Švýcarsko ma výhodu dle mě jen v tom, ze nabizi scénické tratě, za kterými se nemusíte táhnout přes půl Evropy a ma kolem toho servis a zázemí, které samozrejme někde na Balkáně není. Tam vlak nemusi ani vyjet. Coz je ale zase adventure. Také co jsem koukal, je tam dost problém přeprava kola. Ale snad je pr mozne udělat za menší sumu pruvodcimu bokem z kola treba psa a je to.
Tak jeďte s Jančurou do Chorvatska. Za 600 kč máte 2x více kilometrů.
Vlaky na západním pobřeží jsou pro vás nedostupné (cena letenky). Leda že byste si to odpracoval na lodi.
Mne nepřišly vlaky v Portugalsku nebo Itálii tak drahé. Ale je zbytečné je sem tahat, nejsou tam takto scénické tratě. I ta uzkokolejka na severu Španělska mela rozumne ceny.. A kdyz jsem byli mladší, tak jsem na interrail projezdil kus Anglie a v přepočtu to bylo za 1kc/km. To ze nechci špatný pomer cena-vykon, neznamená že necestuji. Každý to máme jinak, ja třeba spoluvlastnim byt v Praze, chalupu nedaleko Prahy, na druhé straně diky tomu už nemam na auto a tak jsem si nikdy neudělal ani ridicak. Proc proste vyhazovat za něco, co na ceně nezíská. Zvláště, když ta chalupa… Číst vice »
Ta celodenní jízdenka za 750 Kč tedy platí i na Glacier expres a Bernina expres prosím? 2 leté dítě je zdarma?
Oba vlaky s příplatkem, děti do 6 let zdarma.
Moc děkuji!
Na Bernina express je příplatek 39 CHF na osobu, na Glacier Express pak 49 (39 mimo sezonu. Jinak ano, platí.
Pokud si naplánujte přenocování v Arose, tak v ceně ubytování získáte pass na místní lanovky. Obdobně v Davosu a předpokládám i leckde jinde.
akorát v Davosu už nejsou lanovky zcela zdarma ale za zvýhodněnou cenu. Většina je za 10 Fr., případně můžete mít celodenní pass za 15 Fr. Jediný Schazalp je jen 6 Fr.
Zdarma můžete jezdit při ubytování lanovkami např. v oblasti Samnaun-Ischgl
Nebo si můžete koupit v COOPu celodenní celosíťovou jízdenku za 45CHF (i bez halbtax slevy).
https://www.coop.ch/fr/promotions/carte-journaliere-speciale.html