Podzimní novinky v menu 2023: Pozvání od Leo Expressu a nové menu plné kontrastů

Snídaňový bagel a burrito. Foto: Aleš PetrovskýSnídaňový bagel a burrito. Foto: Aleš Petrovský

Recenze aktuálních palubních menu českých železničních dopravců vyzkoušených na vlastní kůži.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Co se sedaček týče, aktuálně je to špatně. Premium a business třída jsou na tom žalostně oproti Premium Economy – nový koberec, nové sedačky – oproti zbytku soupravy. Takže ty dvě vyšší a dražší třídy by zasloužily už vyměnit.

fedo40

Nemohu souhlasit s recenzi, pokud jde o snidanovy bagel. Objednavam si pravidelne na trase Praha – Vrutky, a je to to nejlepsi, co LE za posledni dobu mel. Mozna mel recenzent smulu. Chtelo by to overovaci/opakovaci jizdy, protoze i mistr tesar se utne.

Blzx

Tak to já tedy přidávám opačný pohled. Jednou jsem chtěl snídani a přepadlo mě menu. Sice vejce nebylo nijak hořké, ale ta konzistence, ve které to bylo doneseno, byla vážně žalostná. Jak je bagel ohřívaný v obale, tak se všechna vlhkost drží uvnitř, sráží se, a když to otevřete, tak začne všude vytékat. Jako kvalita a množství surovin byla určitě nadprůměrná, ale ten ohřev to oddělal totálně. Ani to nešlo nějak civilizovaně sníst, jak se to rozpadalo.

Učitel ČJ

tak si říkám, jak může jídlo hodnotit „rádoby profesionál“ když pak je v recenzi tolik pravopisných chyb, jako by článek psalo pětileté dítě. Pane Petrovský, asi by jste se měl naučit, že ve spojení „mikrovlnová kúra“ se píše ve slově kúra čárka nad „U“ A NIKOLIV KROUŽEK, protože „kůra“ s kroužkem nad „u“ znamená kůru na stromě, což v souvislosti s ohřevem knedlíků podle mě takto myšleno nebylo. Ve Vašich článcích je pravidelně dost pravopisných chyb jako je tato – srovnejte – březová kůra X lázeňská kúra. Zbytečně to sráží Váš projev a důvěryhodnost Vašich recenzí, jako člověka, co ani… Číst vice »

Jan Sůra

Zkuste si někdy dát knedlíky do mikrovlnky a uvidíte, že mikrovlnkovou kúrou na nich skutečně vznikne kůra. Vaše hrubky hodnotit nebudu a pevně doufám, že učitel ČJ je jen fiktivní profil:-)

Pavouk

Tak doufejme, že nejste opravdu učitelem češtiny. Od vás by se nikdo nenaučil tento jazyk ani na trojku.

vagonář

Když už chcete poučovat, musíte na to mít. By jste je úděsná hrubka.

Lukino

Mě spíše přijde děsivé, že někoho od policie napadlo dát vůbec požadavek na náborový leták do business třídy vlaku. To snad nemohlo jít od samotného LE ne?
Jinak co se týče jídla tak kromě těch gulášů a polévek vypadá ostatní úplně v pohodě (dle fotek). Ty hlavní jídla v tom plastu podle mě nebudou nikdy super a nevím jestli by se dopravci neměli zaměřit na trochu jinou skladbu jídel. Ale zase pokud to lidé kupují, tak proč ne.

VTT

Zřejmě někdo dal požadavek na letáky celém vlaku. Tak jsou teda v celém.
Zrovna guláše snáší ohřívání celkem dobře, to by snad nemusel být problém.

Tomáš R.

LeoExpressem nejezdím, ale vidím, že i tady se rozmohl mor, kdy různí členové personálu chodí nicnedělat do první třídy. U Č(S)D bývalo běžné, že si platící cestující v jedničce připadal jak na schůzi železničních odborářů, kdy většina osazenstva byli ajzboňáci. Časem se to sice trochu zlepšilo, ale i tak se v jedničce občas vyskytují různí sekuriťáci, kteří tam dřepí a hlasitě rozebírají své politické názory, v InterJetech zabírá celý jeden regál pro zavazadla v jedničce minibar, jehož obsluha tam ve volných chvílích dřepí a řve do telefonu a obecně se jednička mnohdy považuje za služební oddíl. Což je teda rozhodně… Číst vice »

Původní Pražák

Jasně se píše, že mají pauzu v kuchyňce a možná zaberou sedačku v ekonomy, ale vy na to naroubujete první třídu u ČSD z před více než 30 lety a uděláte z toho „mor“, který v další větě sám popřete slovem „občas“…

Princ Krason

Pri cteni mne taky napadla prvni trida v InterJetech, pravidelne jezdim Ex6. Nechapu jak mohlo nekoho napadnout udelat zazemi pro minibar v prvni tride. Hluk pri zbrojeni, hluk od zevlujiciho minibaristu a jako hlavni bod vecera snem vlakove cety s dalsimi zamestnanci CD, kteri se hlasite bavi, vsechno v prvni tride. V InterJetech to nechapu o to vic, ze hned vedle prvni tridy je velkorysy sluzebni oddil, kde by se zamestnanci mohli vybavovat. Prvni tridu si platim abych mel jaktak klid na praci a ne abych musel pulku cesty poslouchat zovialni hlasite kecy zamestnancu, kteri by fakt nemeli hlasite probirat… Číst vice »

Václav

No pravě v InterJetu není služební oddíl nijak velkorysý, jak tvrdíte, vlastně to žádný služební oddíl ani není, jen jakási otevřená “recepce”. K sezení jen jedna sedačka, minimum úložného prostoru…
Stanoviště minibaru v jedničce je ale, jak říkáte, velice nešťastné. Ovšem zrušily-li by dráhy v dotyčných vlacích tuto službu, dočteme se na zdejším webu i v komentářích o “hladovlacích”. Je to holt opět nedomyšlené, hezky po česku…

Karl vB.

Naivně jsem si myslel, že dodavatel – výrobce vozidla dělá vnitřní uspořádání na základě požadavků objednatele – dopravce.
Z vašeho příspěvku vyplývá, že tomu tak není.

Dráhy tedy nejsou schopné pořádně zformulovat své požadavky, nebo je jim jedno, jak to bude v provozu reálně fungovat?

Karl vB.

Mohl by prosím na tyto připomínky zareagovat někdo odpovědný od ČD?
Popisovaná realita je značně odlišná od zavádějících reklamních ukázek cestování páně Trojana.

Frantík

Nejsou ale ty reklamy z velkoprostoru 2. třídy ?

G....

Přítomnost minibaristy v jedničce má jedinou výhodu: s velkou pravděpodobností tam bude (jindy na něj čekáte a mnohdy se ani nedočkáte).
Tím výhody končí, pro služební účely by skutečně neměla sloužit nejvyšší cestovní třída, ale naopak ta nejnižší.

Nádrážní blázen

Já vás vážení komentující vyvedu z omylu. Jak již tu bylo řečeno, služ. oddíl je hned vedle první třídy, ale disponuje jen jedním sedadlem, druhé chybí, navíc je to tam strašně malé. Je to tam jako v recepci. Druhý člen vlakového perosonálu musí seděť někde po vlaku, nebo na zemi ve služebním oddíle, nebo v 1. třídě. Zázemí pro minibar se tu vůbec neplánovalo. IJ měly jezdit do Budapešti, s tím, že restaurační oddíl se připojí před první třídu, takže by z toho byla průchozí první třída. Ale nestalo se tak a IJ přešly na linky směr Cheb. Ale byl… Číst vice »

Tomáš R.

Díky za vysvětlení, nic to ovšem nemění na tom, že je to špatně. A je smutné, že u úplně nových (a jinak velmi pěkných) souprav nastane takováto situace. I když je to pořád lepší, než průchozí jednička v InterPanterech, která je naprosto nepoužitelná.

Juraj

To je sice super, ale zrovna na Ex1už prakticky nejezdí a bistro v pendolinu je leckdy to samé, navíc bez donášky na místo.

Nádražák

Já já nechci znít nějak hnusně a rozhodně neříkám, že je to tak vždy, ale přijde mi, že u soukromníků to často zachraňuje příjemný a prozákaznický personál, který musí často improvizovat. Naopak u JLV, kde mají často krásné jídelní vozy, mě kolikrát neochota zaměstnanců odrazuje od toho si něco koupit. Naposled jsem seděl patnáct minut v polopraudném jídelním voze než si pan vrchní poskládal jídelní lístky.

Průvodce původní Aleš

Byl to zaměstnanec JLV nebo ten jídelní vůz byla frensiza?

Herold

To je přece cestujícímu úplně jedno.

JiVe

Také se mě to stalo. 3x v Jižním expresu, stejný starší pán. Absolutně bez zájmu udělat obj.

Michal M

Na jižních expresech je to asi nejhorší. Ty jídeláky jsou velmi málo využívané a frančízantům se do toho moc nechce, takže tam končí spíš druhá liga.

Karl vB.

Pane Petrovský, díky vašim recenzím a doprovodným fotkám si alespoň mohu rozšířít svojí (asi dost úzkou) slovní zásobu v oboru „gastro“.
Pokud bych byl dotázán na některé vámi použité speciální názvy pokrmů (např.: tartaletka), tak bych do dneška byl „v úzkých“.
Možná je to dáno i tím, že, jako stará konzerva, ignoruju jídlo v plastových vaničkách s dřívky a raději zajdu do klasické hospody s porcelánem a nerezem. Tam také zpravidla narazím jen na klasické, „staročeské“ názvy jídel.

Michal M

Tartaletka je normální cukrářský výrobek, není to sortiment rychlého občerstvení typu hot dog, s plastovými obaly to nemá nic společného.
Nevím proč vyrábíte toho slaměného panáka v posledním odstavci – normální servis preferuje každý normální člověk, jen někdy se prostě hodí najíst ve vlaku i s omezeními v oblasti servisu. Ne každý je dědek v důchodu.

Karl vB.

No vidíte, tak se tady jeden dědek (bohužel zatím ještě ne v důchodu) veřejně přiznal k tomu, že několik desetiletí žil, aniž by věděl, že „tartaletka je normální cukrářský výrobek“. :–)

Twix

Ty názvy ale většinou nemají nic společného se servírováním. V kvalitní hospodě na porcelánu dostanete i burger, bun bo nam bo nebo enchilladu. A zase třeba někde na horách není problém dostat tu staročeskou klasiku do plastu…

Roman Svačina

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tenhle styl podávání „jídla“ je vizitkou brutální gastronomie… Dřevěná lžička a hromada plastů okolo. Jako já tohle fakt nechci. Ne. Tohle fakt ne.

Roman Svačina

A ještě k tomu všemu na stolku na který se sotva vleze notebook…

Šalina na Špilas

Na R8 jsem si dal proto v Regiojetu polévku jen jednou. Servírovaná v kelímku jako od velkého balení vlašáku, ohřívaná v mikrovlnce v něm samotném (ač to může být certifikované, tak příjemný pocit to není, jíst něco ohřívané v jednorázovém plastu), lžíce plochá a závěrem neexistující stolek, na něž by to šlo dát.
Jako pravidelný cestující si jídlo v R8 z těchto důvodů odpustím. Avšak nutno říct, že dost lidem to vyhovuje, zejména proto, že je to levné.

Okoloidúci

Ja si z rovnakých dôvodov dávam na R8 len kávu/kolu (držiaky na nápoje tam chvalabohu sú) a tvarohový dortík ktorý však rýchlo sfutrujem

Igor Hanák

A co jste nyslel, že vám přinesou polévku ve várnici?

Michal M

Nikdo ti to nenutí. Můžeš jet do Olomouce/Ostravy/Košic hladovej, nebo si vytáhnout rohlík se salámem.

Roman Svačina

Tak v tomto případě zlatý rohlík se salámem. Až jsem na něho teď dostal chuť. Jdu se podívat do ledničky

Sova

Tyhle recenze na objednávku… chápu že je to příjemné, ale co vypovídací hodnota?

Ruzian1

Myslim si, ze bychom se teto recenze dockali i bez pozvani. 🙂

Joe

Pokud je něco na objednávku, tak je všechno „super, báječné, dokonalé“ atd. To takhle recenze určitě není, je objektivní.

Sova

Recenze objektivní, o tom nepochybuju, ale to co recenzuje může být lehce načančané 😉

Původní Pražák

A to lehké načančání u hotovek, které dodává nějaká fabrika a které personál maximálně strčí na chvíli do mikrovlnky, by mohlo spočívat asi tak v čem?

Sova

Třeba ten „excelentní výkon pana Jiřího“ trošku bije do očí 🙂

Michal M

Na pana Sovu si nepřijdou. Díky životním zkušenostem každou levotu snadno odhalí – ostatně denně jich odhaluje mezi 20 a 30.

Původní Pražák

I kdyby byl ve skutečnosti podprůměrný, tak co? Ovlivní vás to nějak při volbě dopravce nebo si dokonce budete plánovat cestu podle jeho směn? Prosím jeden čaj a excelentní výkon pana Jiřího?

Pavouk

Marně jsem na fotkách menáže hledal cokoli načančaného. Právě naopak, vzhled toho jídla je úplně zoufalý a pokud by mi tu hrůzu někdo naservíroval, pak bych měl problém to vůbec začít jíst.
I utopenci v jakékoli vesnické putyce jsou vzhledově lákavější.

VTT

Vypadá to podobně, jako jídlo v economy v letadlech.
Samozřejmě, takových podmínkách se nedá očekávat extra úprava, ale může to být chutné (a asi bylo).

JendaVenda

Tak to jste ještě neletěl s Fly Emirates. I v economy třídě vypadá jídlo lákavě a je servírováno téměř jako v restauraci (samozřejmě uzpůsobené místu na stolečku).

VTT

Letěl, několikrát, i když už to nějakou dobu je. Možná mám toho jídla i fotku. V economy se s tím nic moc nenadělá, pořád to je plastový tácek s několika plastovými mističkami.

Igor Mauricio

Recenze na objednávku… By asi vypadala trochu jinak, ne? 🙂

Šalina na Špilas

Také při tom všem dřevu, plastu a papíru ztrácím na to jídlo chuť, byť může být cena sebelepší a chuť solidní, tak servírování a vizuální stránka tomu chybí.

vagonář

Další motivace chystat si na cesty vlastní svačiny.