Podorlickou trať čeká od příštího týdne výluka na jedenáct týdnů
Regionova u Teplic nad Metují. Foto: České dráhy
Správa železniční dopravní cesty pokračuje ve velké opravě trati 026 mezi Týništěm nad Orlicí a Broumovem, která se výrazně dotkne
Posledního jednání s ministrem dopravy Danem Ťokem, starostou Hronova Petrem Koletou a zastupitelem města Náchoda Jiřím Prokopem, které se uskutečnilo 12. února 2019, se účastnil i první náměstek hejtmana Králové-hradeckého kraje odpovědný za dopravu, senátor Martin Červíček. Cílem bylo najít řešení umožňující lepší spojení s Prahou, a to rozšířením přímých spojů a zavedení celoročního spojení Hradce Králové s Vratislaví (PL) přes Meziměstí. Ministr dopravy uznal potřebu posílení dálkové dopravy v našem kraji a slíbil, že se v rámci ekonomických možností pokusí dopravu optimalizovat navýšením. Situaci ohledně spojení Králové-hradeckého kraje s Polskem je však nutné řešit pomocí objednávky regionální dopravy. Proč?… Číst vice »
– Každé 2 hodiny 1 pár rychlíků jedoucí dvojí úvratí (resp. třetí úvrať v Meziměstí; anebo tedy v Meziměstí přestup?)
– Ztráta dosavadního 1 h taktu přímých spojení v relaci HK – Trutnov (tzn. někomu přestup ve Starkoči odpadne, jiným přibude)
– Paradoxně konec nízkopodlažnosti u části vlaků v relaci Starkoč – Broumov
– Ironií je, že svého času existoval 2 h takt rychlíků Praha – HK – Letohrad; po zrušení objednávky ze strany MD došlo k zavedení přestupu v HK; toto tedy být obnoveno nemá, ale může být zaveden 2 h takt do jiné části HK-kraje.
Je smutné, když se lidé vyjadřují k něčemu, o čem nemají žádné informace. Hodinový takt přímých vlaků Hradec Králové – Trutnov bude zachován (v sudou hodinu R, v lichou Sp). Cílem jednání bylo posílit rychlíkovou linku R10 Praha – Trutnov na 8 (9) párů přímých rychlíků. Dnes jich jezdí 7, z toho jeden platí kraj sám. Pak by mohl kraj investovat do zkvalitnění dopravní obslužnosti Broumovského výběžku zavedením přímých vlaků Hradec Králové – Broumov. Jednalo by se posílení Sp vlaků v úseku Hradec Králové – Strakoč o soupravu 854+954 a dělení souprav v ŽST Starkoč. Ano jediná nevýhoda celého záměru… Číst vice »
Aha, takže ne přímé rychlíky z Prahy do Náchoda, ale předpoklad „kompletní ministerská objednávka rychlíků = přímé vozy do Broumova přivěšené k trutnovským Sp vlakům“ (tedy mimochodem něco, co z technologického hlediska může existovat již dnes). Děkuji za upřesnění.
Bohužel z technologického hlediska je to je velký problém i nyní. A ne jen z technologického, ale především finančního. Nahradit levné Regionovy, které jezdí celý den bez jakékoli rezervy čímkoli jiným je finančně značně náročné. Co se týká technologie, tak i zde jsou limity, které jsou problém a to jak hnací vozidla, tak i infrastruktura. Na dělení/spojování souprav v ŽST Starkoč požadují ČD příliš moc času, který vzhledem k probíhající přestavbě ŽST Jaroměř není možné poskytnout. Tedy varianta přímých Sp vlaků Hradec Králové – Broumov do dokončení ŽST Jaroměř není zatím technicky reálná. Bylo by to možné realizovat jen za… Číst vice »
Odvěšování krátké části soupravy nečiní velké problémy, komplikací ovšem je a vždy bude spojování (výrazně náročnější časově): praxí je dávno vyzkoušeno, že naprosto nejjednodušší a nejrychlejší je přestup „hrana – hrana“ u adekvátně vysokých nástupišť (550 mm nad T.K.) – přímé vozy jsou sice pohodlnější, ale vždy za cenu o něco delší cestovní doby kvůli delšímu „technologickému“ pobytu, který může skutečně působit problém pro sestavu atraktivního „rychlého“ GVD.
„Regionova u Teplice nad Metují. “ je prosím špatně. Není „ta“ Teplice, ale „ty“ Teplice.
U této trati je na zvážení, proč se dotuje provoz vlaků z Broumova do Meziměstí, kde jezdí velmi málo cestujících, protože z Broumova do civilizace se jezdí hlavně busem, vlakem je to velká oklika. Na tomto úseku nejezdí 1000 lidí za den ani náhodou. Stejně tak je na zvážení, zda vůbec mají vlaky jezdit celotýdně za Hronov směrem na Meziměstí, neb i zde lze pochybovat o splnění 1000 cestujících za den. Je ale nutno uznat celkem silnou turistickou poptávku v letních měsících díky Adršpachu a k tomu i nákladku, takže šotouškové klid, v žádném případě zde nenavrhují cyklostezku. Jen omezení… Číst vice »
Zase nám tady Soupravička káže něco o zbytečnosti tratí, přestože jsou to jen bláboly ničím nepodložené a jen trapné pokusy o provokaci ostatních. Sice tuto trať neznám a nikdy jsem tam nebyl, ale čistě z logiky věci by tam asi Královéhradecký kraj už dlouhá léta neobjednával vlaky v pravidelném hodinovém taktu, kdyby tam jezdilo „velmi málo cestujících“.
Když vám to připadá jako provokace, tak prostě nereagujte, ne? Nebo si myslíte, že jsem tak mocný, že na základě toho, že něco někam napíšu,se hned v pátek večer seberou úředníci a svolají mimořádnou poradu o zrušení dané trati do týdne a do dne? Co takhle se hodit do klidu, uvědomit si, že je to jen diskuze (říkejte tomu třeba blbé kecy nějakého Soupravičky, když se vám tím uleví) a nereagovat na každou věc, se kterou nesouhlasíte? Svět tím vážně nezachráníte. 🙂
Hoďte se do klidu především vy a neurážejte tady ostatní. Svět se netočí jen kolem vás.
Ten umanutec má nicméně ve své reakci jednu pravdu: když na ty jeho nesmyslné provokativní žvásty někdo hned reaguje (a logicky „s opačným znaménkem“), tak mu tím jenom ukájí jeho zvrhlé ego – kdyby mu všichni odpověděli jen „palcem dolů“ a nic mu k tomu nepsali, ono by ho to časem přestalo bavit samo.
To vám asi moc nevyjde… Ve vedlejším článku o středočeské integraci má moje výtka vůči nadměrnému dotování vlaků na úkor busů už 12 palců nahoru…. pár lidí tu má i rozum. 😉
Ale že „palců dolů“ je tam mnohem víc, tím už se raději nechlubíte, že – stejně jako tím, že vás tam slovně „podpořil“ vlastně jen „VRT“ …
No,to je zajímavé….Vloni v létě jsem tuto trať projel 2x,mým cílem byl mj.klášter v Broumově a Regína byla ze 3/4 plná.Takže asi nemáte tak docela pravdu
V loni v létě šotouš někde jel a viděl tam plnou reginu/2 velké skupiny/dav skautů/dosaďte… 🙂 Když jsem tam naposledy v létě jel já (na cyklovýletu okružním z Police přes Bezděkov, Machov, Stolové hory, Radków, Tlumačov (úsek mezi R. a Tlumačovem je překvapivě dost náročný na šlapání – nepříjemné táhlé kopce, co pak hned sjedete a znovu, pěkný oprzu po parádním sjezdu ze Stolových hor), Otovice, Broumov, Meziměstí, Lachov a pak zase parádní sjezd až k nádraží v Polici), tak jsem těch vlaků viděl kolem na té trati několik, schválně jsem je sledoval a cestujících nikdy nebylo více jak 15.… Číst vice »
A jiný šotouš jel o půlnoci z Dobříše a hned měl jasno, že tam nikdo nejezdí, že… 🙂 15 lidí není zase tak špatných, pokud se jedná o kolejový autobus, a na pokračování té Vaší skvělé cyklostezkové trati přes Otovice se nakládá štěrk, který k nám proudí těžkými náklaďáky narušujícími statiku domků v obcích, ale hlavně, že se projedete na kole po trati, když by k tomu krásně sloužila ta místní silnička. 🙂
15 lidí se vejde do autobusu a budou mít každý celou dvojku pro sebe… neexistuje důvod, proč je vozit 5x dráž vlakem. Ale chápu, že zdroje jsou, hlavně cizí, že? 🙂 Mimochodem, ty vaše emotivní výlevy o kamionech, autech a zdraví lidí píšete i tam, kde žádné koleje nevedou? Nebo tohle vás to trápí jen tam, kde jezdí vláček a vy o něj nechcete přijít, protože ze svého byste si ho nezaplatil a bez vlaku vás výlety nebaví? Jistě je to od vás zcela nesobecké a uvedete mi věrohodný důvod, dokazující, že v nejmenším nesledujete jen svůj zájem. Jinak vám… Číst vice »
„15 lidí se vejde do autobusu a budou mít každý celou dvojku pro sebe…“
Platí pouze v případě, že jste onu obsazenost vlaků sledoval (Jen ve stanicích? Nebo i na širé trati?) správně. I pokud jste tak skutečně činil, mj. také platí, že (jak sám uvádíte, že jste provoz sledoval v létě, tzn. mimo období školního roku) ve vašem sledování nebyla zahrnuta denní/týdenní dojížďka do/ze škol.
Plus připomínám, že mj. proto se do tratě investuje – s cílem zkrácení jízdních/cestovních dob a zvýšení atraktivity pro cestující.
Mezi Meziměstím a Broumovem se toho moc nenainvestovalo. A ano, v létě, doba kdy sice nejezdí školáci, zato jezdí turisté. Takže vyrovnáno. A davy jich nebyly. A pro školáky jezdí v civilizovanějších státech school bus. Bavorskem počínaje.
„Mezi Meziměstím a Broumovem se toho moc nenainvestovalo.“ = neschopnost vnímat v souvislostech, kdy zkrácení jízdních/cestovních dob v jiných úsecích = zkrácení cestovních dob i pro relace zčásti procházející nerevitalizovanými úseky (zde konkrétně: přesun taktových křižování v X:00 z Náchoda do Hronova, v X:30 h z Teplice n/Met. do Meziměstí = příjemný vedlejší efekt v podobě zkrácení cestovní doby HK – Broumov cca o 13 minut. „A ano, v létě, doba kdy sice nejezdí školáci, zato jezdí turisté.“ Mj. neschopnost pozorumět souvislostem, kdy údajných vysledovaných max. 15 cestujících v méně vytížené části vlakové linky Starkoč – Broumov je přirovnáváno k… Číst vice »
Na tohle fakt nemám…
Jak se ukazuje poslesni dobou, tak vlak rozhodne nevychazi 5x draz
Asi špatně vidíš.
Jezdím tam docela pravidelně a Regionova bývá vcelku slušně obsazená. Občas je problím najít volné místo k sezení. A turisté tam jezdí během celého roku, ne jen v létě.
Z vesnic mezi Policí nad Metují a Meziměstím se autobusem dá dostat jen špatně. Vlaky mezi Meziměstím a Broumovem zase mohou využívat ti, kteří dojíždějí do Broumova.
Proto se do obou částí tratě (té severní i té jižní) investuje, mj. aby došlo k nárůstu počtu cestujících. Mmch. (jak už jsem psal k těm bájným tisícům v komentáři k jinému článku) – těch 1000 cestujících denně není dodržováno na mnoha tratích ani v té zemi, která si toto pravidlo kdysi dávno (!) vymyslela. A mimochodem, i v oné zemi byl v této věci myšlen POTENCIÁL počtu cestujících, nikoliv aktuální počet cestujících (mj. na nezmodernizované infrastruktuře). (Pozn. tento komentář píši coby obecnou poznámku; není mi známo, zdali v severním, potažmo jižním úseku tratě č. 026 jezdí např. 500 či… Číst vice »
Uživatel Souprava, jak můžete vidět, se snažil zformulovat své věty tak, aby bylo všem jasné, že jde o jeho domněnky a nikoli o holá fakta. Neb ano, KHK neuvádí ve svých 4-letých dopravních plánech počty cestujících za minulé období. Ústecký ale ano. A mnohé tratě tam mají čísla typu 73-150 za den. Otřesné. Hledat vám odkazy na dokumenty, co kraj vydal kolem roku 2013 ale nebudu. Pokud je to ještě na netu, užijte si to hledání sám. Až to najdete, doporučuji kouknou na trať 097. Radši sem ale nepište, co zjistíte… pro mnoho šotoušků by to mohl být nepřekonatelný šok.… Číst vice »
„Uživatel Souprava, jak můžete vidět, se snažil zformulovat své věty tak, aby bylo všem jasné, že jde o jeho domněnky“
… a proto používá direktivních slovních spojení typu „Na tomto úseku nejezdí 1000 lidí za den ani náhodou.“ (pozn. opět v tuto chvíli pomíjím tendenčnost/nedodržovanost a další úskalí onoho „pravidla 1000 cestujících denně“).
„KHK neuvádí ve svých 4-letých dopravních plánech počty cestujících za minulé období. Ústecký ale ano.“
Úhybný manévr mimo téma článku.
Právě takový výraz jako „ani náhodou“ je v podstatě férovým přiznáním, že jde o odhad a ne o 100% jistotu. Kdybych to věděl jistě, tak tam ten dovětek přece nedám. Děláte z komára velblouda. 🙂
Mimochodem, kdybych chtěl nepravdu vydávat za pravdu, nebylo by nic lehčího, než vás prostě ignorovat. Důvod, proč na vás reaguji je ten, že mi nijak nevadí přiznat, že jde o odhad. Takže se tu úplně zbytečně šťouráte v něčem, co nikdo nikde nepopíral. 🙂
… a můžeme pokračovat: “ Na tomto úseku nejezdí 1000 lidí za den ani náhodou.“ (…) „neb i zde lze pochybovat o splnění 1000 cestujících za den.“ I v té zemi, kde ono (ne)pravidlo 1000 cestujících vzniklo, šlo o přepočtený, průměrný ukazatel vůči délce tratě, tzn. nemuselo jej být dosaženo v každém úseku té které tratě či vlakové linky, ale alespoň průměrně za ni. (Nyní odhlížím od jednostrannosti + faktického nedodržování onoho pravidla i v té zemi, kde vzniklo.) „Jen omezení na čistě turistické vlaky v létě od Hronova dál.“ Navrhuje ta samá osoba, která v případě tratě Chomutov –… Číst vice »
Královéhradecký kraj nenavrhl zastávku v Malém Poříčí zrušit, nýbrž navrhl, aby zde nezastavovaly vlaky, které objednává.
Případné zrušení zastávky je proces zcela odlišného charakteru.
Nyní se vyjádřím jako opoziční zastupitel města Náchod: Žádost o omezení zastavování vlaků na zastávce Náchod – Malé Poříčí, byla projednávána na zastupitelstvu města 18. 2. 2019. Bohužel pan starosta Birke jak je jeho zvykem, na základě připomínek dvou občanů z Malého Poříčí reagoval naprosto unáhleně a populisticky, bez jakýchkoli znalostí nejen daného problému, ale znalosti železniční dopravy celkově. Požádal jsem ho na druhý den o schůzku, kde jsem s ním chtěl celou věc v klidu probrat a vysvětlit mu, že železniční doprava na trati 026 je regionální a ne příměstská, ale odmítl, protože on všemu rozumí nejlépe. Zastavování vlaků… Číst vice »
„teoreticky by po dokončení měly vlaky jezdit až o 20 minut rychleji“
Pominu-li skutečnost, že minuta není jednotkou rychlosti, ale času, měl by autor doplnit, na jaké trase vlastně to zkrácení cestovní (nebo jízdní = ?) doby ve skutečnosti bude …
V tom odkazovaném textu je poněkud alibistické vyjádření SŽDC o teoretickém zkrácení jízdních dob.
Asi nedisponujete dostupnými informacemi, aby jste mohl mluvit o alibismu – doporučuji si přečíst v první řadě studii proveditelnosti „Revitalizace trati Týniště n.O – Broumov“, kde se hovoří hned o dvou provozních konceptech, jednom stávajícím a druhém novém, přičemž ten nový předpokládá nová vozidla s lepšími dynamickými vlastnostmi a zde ty úspory jsou reálné.
„druhém novém, přičemž ten nový předpokládá nová vozidla s lepšími dynamickými vlastnostmi a zde ty úspory jsou reálné.“
Pak ale jde o přínos dvou různých, na sobě nezávislých vlivů (revitalizace; nová vozidla).
Plus není započítána čtvrtá možná varianta – nová vozidla + bez revitalizace.
(Pomíjím, že řešit cestovní dobu v relaci Týniště nad Orlicí – Broumov je vcelku irelevantní, protože důležitější relací počínaje Náchodem a konče Broumovem je směr HK; tzn. významné relace jsou realizovány jen v části celé „revitalizované“ tratě).
No bez Regionov, prostojů a nedejbože Vysokovské spojky to celé jde sundat vůči Hradci poměrně významně. Těch 20 minut jen v relaci HK-Náchod.
Předpokladem je poslání Regionov do Tlumačova, nebo prostě kamkoliv jinam než na páteřní regionální linku.
Vážený pane Sůro, bylo by dobré věnovat jeden článek doposud provedeným revitalizacím tratí v Královéhradeckém kraji a zmapovat jejich opodstatnění, přínosy, finanční výdaje, zadávací podmínky a výsledek. Revitalizace na trati 030 Jaroměř – Stará Paka, 031 Hradec Králové – Trutnov, 026 Opočno p. O. h. – Police n. M. a 040 Stará paka – Trutnov. Ani jedna z již realizovaných, nebo právě probíhajících (026), ale ani připravovaných (040) jsou jen promrhanými nejen finančními prostředky ale především promarněnými příležitostmi pro zkvalitnění železniční dopravy. Ve všech případech nedošlo, nebo nedojde k žádnému pozitivnímu přínosu pro cestující, ale především ani pro objednavatele dopravy!… Číst vice »
Zkrácení jízdní doby bude pouze 1,5 minuty! Nebo někdo může uvěřit, že zvýšení rychlosti o 5 – 10 km/h na zhruba 16 km tratě (ne na celém úseku se bude zvyšovat rychlost) může přinést zkrácení o 20 minut?
Uvedené zkrácení není závislé na prováděné revitalizaci. To se odvíjí od změny konceptu dopravní obslužnosti, která by se dala tealizovat i bez více než miliardové investice do revitalizace!!!
Současná revitalizace z pohledu kraje, který objednává železniční dopravu ani z pohledu cestujícího nepřinese žádné zásadní zlepšení ani z pohledu zkrácení jízdních dob, tak ani kultury cestování.