Podoba pražského hlavního nádraží a parku před ním vzejde ze společného tendru
Vrchlického sady, prostor před hlavním nádražím. Pramen: IPR Praha
Nádraží a jeho okolí je letitou pražskou ostudou. Změnit to mají architekti a urbanisté, kteří uspějí v soutěžním dialogu.
Tak snad zmizí ta Kotasova idiocie, kdy dobíhající nemají šanci svůj vlak doběhnout, protože jim v cestě stojí kufry na eskalátorech a travelátorech. Také by se šikly nějaké dobře viditelné hodiny, ty se pseudoarchitektovi ale asi nelíbí.
Vlak se nedobíhá, na vlak se čeká.
Proč se neudělala výhybka v Opletalově i směrem do Seifertovi?
Seifertovy.
Jestli si dobře vzpomínám, tak aby se to ještě vešlo do kategorie „oprava“. Martýrium s miliony razítek bude až pro celou trať přes Sherwood.
Magistrála nejde zakopat, jelikož je tam Hlavní nádraží. Je tam Metro, Metro, Metro, ale původně to měla být podzemní Tramvaj jako třeba mají v Kyjevě.
Už se to tady několikrát řešilo a Magistrála nemohla vést jinudy, poněvadž další nebližší pruh prostoru města (v 60 letech), kudy by se dala postavit, byl až v oblasti Vinohradských hřbitovů a to by nějak postrádala smysl. A zase blízko centra nevede, nebo by jste chtěli jako to mají v Bratislavě 🙂
Podívej te se na stránku https://www.dveprahy.cz
a přepněte si na roku 1953 nebo 1966
Jasně, mezi Národním muzeem a sv. Václavem není blízko centra…
Není mi jasné, co myslíte tím, že blízko centra nevede. Technicky vzato máte pravdu, protože vede na samém okraji užšího centra (Karel IV.), což není „blízko“, zatímco širší centrum (souvislou zástavbu činžáků ap.) protíná, což také není „blízko“, ale asi jste to myslel jinak.
Myslel jsem to, jak jste to napsal. Praha 2 Vinohrady a už není z mého pohledu centrum, i když si to obyvatelé stále myslí, hlavně ty s akcentem z Vinic 🙂
Je to „širší centrum“ a má památkovou ochranu. I když nižšího stupně než „užší centrum“.
Touto úpravou ovšem přijde Praha o svůj Genius Loci, protože nevzhledná veřejná prostranství, která nikdy v historii nebyla řádně upravená, k Praze přeci patří. Jsou jejím charakteristickým rysem.:):) :).
Mělo by se tam obnovit ještě pár rozsáhlých ohrad z rezavého vlnitého plechu a udělit jim památkovou ochranu. 😀
Vlnitý žlutý laminát je „pražštější“. 🙂
To jsou nepřijatelné novoty, to nikdo památkově chránit nebude 🙂
Ticho, ještě si to přečtou památkáři
Pražský genius loci se rozhodně nenachází v Sherwoodu, jehož obyvatele tvoří somráci a smažky z celé střední Evropy. Za mě je tedy víc než dobře, že tahle lidská bažina bude konečně z gruntu přebudována.
V Sherwoodu genius loci byl, když tam bývala skalka a rybníček. Teď už není co zachraňovat.
No jo, ale to byly 20. léta minulého století… 100 let tomu nazpět… Jen nechápu některé zdejší mínusáře, jak se mohou zastávat něčeho tak odborného, jako je Sherwood. Buď jsou to nemístní neznající realitu anebo jen prostí prudiči.
odporného
Tak jistě budeš mít představu, kam se ty smažky a bezďáci přesunou. Z té krásy si najdou práci a začnou žít spořádaný život, viď
Magistralu pod zem, jinak to je zase jen polovicni reseni, ktery si muzete strcit za klobouk.
Pozor, ať se neprokopáte do tunelů metra, nebo stanic. Není to tak jednoduché, jak se od stolu může zdát.
Jestli to chceme mit jednoduchy, tak je nejlepsi nedelat vubec nic. Metro je od Bulhara po Muzeum nekolik desitek metru od magistraly, takze si najdete jinou vymluvu.
No, není. Uvědom si, jak hluboko na hlavním nádraží jdeš do metra.
Metro na hlavnim nadrazi je pod parkovistem, ne pod magistralou. Je od ni „daleko“ v horizontalni ose, ne ve vertikalni.
V obou osách. A nic to nemění na tom, že by magistrála musela jít až pod základy horní haly a toho, co je ev. pod ní. Máte přehled, co je tam v podzemí? Jaký sklon byste pak měl na vystoupání nad Áčko?
A dál? Někde u opery už je magistrála na stropě tunelů metra. To by byla pěkná rampa. 200 m z pod haly (a to fakt nemůže být hloubené těsně pod) na strop tunelů.
Takže od Štvanice k Bulharu stávající řešení, u Bulhara obří výtahy pro auta a pokračování tunelem?
Auta umi jezdit i z kopce.
To máme 120 m od paty mostů, převýšení, nevím, min 20 m. To máme sklon skoro 17%. https://mapy.cz/s/cadozunene
Nestaví se do 9 %?
A ještě nezapomeňme na pravděpodobné Metro D a „Metro S“, a potom kanály (se sklony nic neuděláte) a kolektory s plynem, elektrikou, optikou a vodou, a také podzemní garáže, kinosály, trezory bank a podobné stavby.
Magistrálu okamžitě zúžit na 2+2 pruhy s maximální rychlostí 50 km/h. Přidat semafory, přechody, ostrůvky, atd.
Výhledově na 1+MHD/MHD+1.
Mínusáře upozorňuji, že píšu o velmi konservarivní variantě. Ve hře je také 2+0, 30 km/h.
A ještě obrázek 😀 Zkuste si tam najít tu svoji Magistrálu. A ne, není to žádná fantasmagorie ale 2. místo v architektonické soutěži. Gratulujte si, že to nevyhrálo!
https://florenc21.eu/Upload/2021/11/16/55_posters-2.pdf
Určitě by se tam daly dát oddělené cyklopruhy, stromy, parkování i 1 nebo 2 průjezdný pruh (minimálně od Nuseláku k Muzeu), místa je tam dost. Problém nastává za muzeem, já osobně jsem s žádným inteligentním nápadem nepřišel.
Ty mimoúrovňový křižovatky U Bulhara a na Těšnově jsou samozřejmě komplikace, ale i tam by se věřím našlo řešení, jak to po zklidnění udělat bezpečně i pro chodce a lidi na kolech. Možná by to nebyla úplně nádhera, ale ošklivější než současnej stav by to bylo těžko.
Současný stav jistě nezůstane. Podle prvního místa v soutěži se dost možná začne i opravdu stavět.
https://florenc21.eu/Upload/2021/11/16/urb_flo21_panely_team24.pdf
Stručně řečeno, Magistrála u obou nádraží přetrvává, ale u Karlína je ponížená na úroveň terénu jako normální ulice s tramvajema, než se zase zvedne na most. Celá oblast Florence je developerem radikálně přestavěná.
Šup do sprchy
Magistrála pod zemí už je a jmenuje se Blanka. Víc nečekejte.
Trochu se bojim , ze v ramci rekonstrukce parku prijde misto vyhnani luzy , uklidu a vytvoreni zahonu a travniku na radu beton , sklo , pila . Ta tricetileta neschopnost zbavit park parazitu je pro me nepochopitelna.
Parazity máme na pražském hradě kolem prezidenta. S bezdomovci je to těžké, co přesně si představujete pod slovem „zbavit se“?
Myslíte klub skartovačů? 😀
Jestli se Vám ty lavičky tak líbily, tak si pro nějakou zajděte, mají je v Krči okolo budovy kde je nábytková banka, nedávno jsem je tam náhodou objevil. Jsou tam venku, další plány s nimi asi nejsou, tak si myslím, že když byste hezky poprosil, tak Vám určitě nějakou nechají za odnos… Nebo spíš za odvoz, jak to má ty betonové nohy, tak si myslím, že by to jeden člověk neunesl…
Jj, řekl bych, že by se z nich mohly skládat protiatomové bunkry.
Sherwood potřebuje reko jako prase drbání. Je ostuda, že prvni co cestující vidí jsou fetky a opilci pred hlavákem. Jsem zvedav kolik matek s detmi bude pak využívat ten park co bude na miste parkoviste hned vedle magistrály.
Ale tak ty matky s dětmi by mohly být v tom parku před odbavovací halou, když z něj se ti alkáči a feťáci přesunou do nově vzniklého parku na střeše, ne? Nebo je to myšlené nějak jinak? 🙂
Bohousi, vezmi si prasek..
1. Ten lavickovej reklamni hnus byl hnus 2. Majetek ma v gesci TOPka 3. Tenhle clanek je ponekud o necem jinym
Je to hnus,ale dá se sedět…
Dá se především ležet, zejména po požití krabičáku nebo petky (nikoli s vodou), a také provozovat veřejný dům duhovou menšinou.
Turisticky významná místa, se systematicky zbavují laviček, uvedu jen jeden příklad Valgardena – 2 monitorované lavičky, kde jsem si dával hodně pozor, aby mi nic neupadlo na zem, a tajně jsem tam rychle něco snědl, protože jsem nevěděl, jestli je to povolené nebo ne. Takových míst je ale hodně. Ale jde o špičková místa turismu.