Podíl on-line jízdenek u ČD se blíží k 40 %

Cestování s Českými drahami s aplikací Můj vlak. Foto: České dráhyCestování s Českými drahami s aplikací Můj vlak. Foto: České dráhy

Z aplikace Můj vlak se stává nejčastější prodejní kanál Českých drah.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

Na zpožděný vlak stále jízdenka on-line koupit nejde.
To je asi největší černá kaňka na jinak skvělé aplikaci…

rhol

Přátelé, jen bych s dovolením trošku připarazitoval s „ótéčkem“: Nevíte, zda ještě funguje OSŽD a jeho volné jízdenky, s ohledem na situaci na východě Evropy? Zajímá mě pouze Podkarpatská Rus. Děkuji adminovi i diskutujícím.

Jirka

Hodnoceni cesty je zajimave. Hodnotit sice muzu vzdy, ale push notifikace mi prijde jenom kdyz vsechny vlaky na trase mely zpozdeni do 10 minut. Pokud je zpozdeni vetsi nebo nejaka mimoradnost, tak push notifikace o moznosti hodnoceni cesty nedojde. Dela to jenom mi nebo si toho vsiml i nekdo dalsi?

Olcit

Tak ono je logický částečný přechod z leckdy zaostalého papírového prodeje ovládaného stostránkových ceníkem na samoobslužný on-line. Vemte si, že např. RGJ má minimum vlastních pokladen… za to spolupracuje se spoustou externích prodejců (neboť RGJ má relativně jednoduchý ceník) a přes web prodává v 6 jazykových verzích. (dřív taky měli čínskou a španělskou verzi, atd. což dneska řeší InterRailem) Podobným příkladem transformace neefektivního podnikání je koncern Chrysler. Před 30ti lety koncern Chrysler v rámci 6 značek zejména v Americe a v Evropě nabízel cca 50 typů aut (z toho 4 terénní značky Jeep). Prodali 2 miliony ročně. Protože se zákazníci… Číst vice »

Juraj

Aplikace je to výborná, časem jsem si díky Apple Pay zvykl i nakupovat jízdenky na telefonu, ač je pro mě jinak PC nebo tabletu komfortnější. Za tohle rozhodně 👍

Ovšem to hodnocení cesty… to je fakt vtip.
Je to několik otázek ano/ne, bez možnosti cokoliv doplnit. Ptají se třeba na plnění jízdního řádu – ale zrovna to snad dráhy vědí.
Naopak pokud mi zrovna chybí vagon a průvodčí se celou cestu neukáže, to v hodnocení nijak zohlednit nejde.

David

Popravdě moc nechápu, jak může vyhrát aplikace ČD třeba nad aplikací SBB. Ta umí třeba check-in check-out s tím, že vypočítá nejoptimálnější cenu včetně integrovaných dopravních systémů. Informace o zpoždění uvádí ne jako aktuální zpoždění, ale očekávané (tedy klesající v čase). Lze si koupit lístek i na zpožděný vlak. Ukazuje očekávanou zaplněnost vlaku s přesností na jednotlivé vagóny. Může tam mít člověk nahraný GA a nepotřebuje tak žádnou plastovou kartičku. Ukazuje nejbližší odjezdy veškeré HD z nejbližší stanice. A v neposlední řadě si může člověk nastavit spojení co člověk využívá pro dojíždění a appka tak může posílat upozornění na případná… Číst vice »

Tomariero

plastovou kartičku nepotřebujete ani u čd

David

A můžu si tam třeba nahrát lítačku s tím, že mi aplikace bude veškeré ceny jízdenek počítat až od poslední předplacené stanice?

Erik85

Ropid aktuálně neumožňuje online prodej jízdenek PID třetím stranám. To ale není chyba aplikace, ale rozumbradů z kraje, protože oni chtějí jen „svoje řešení“ jako tomu je i v některých jiných krajích. Proč to mít jednotně, každý chce přece mít pro každou IDS samostatnou aplikaci, nebo kupovat předražený SJT, který platí jen ve vlacích. Bohužel toto zatím pochopilo jen pár krajů.

David

Ano, Praha je v tomto poměrně pozadu a neúměrně striktní. Nicméně např. plzeňský kraj nákup umožňuje, nicméně ani tam podle mě tato funkcionalita není.

Ladislav

To není pravda, aplikace Do kapsy od Čsob už taky lístky PID prodává. Takže evidentně to není dogma a třeba se ledy hnou

Erik85

Hodnocení nebylo jen na základě vyzkoušení samotné aplikace, ale o celkovém konceptu a vizi s jakým záměrem aplikace vznikla a co je ve vývoji. Dále se brala i přístupnost aplikace například pro zrakově postižené. Mimochodem i appka Můj vlak rozlišuje očekávané a aktuální zpoždění.

David

Však já právě mluvím víceméně o tom konceptu. Ta aplikace je snadná na ovládání a je vhodná i pro babičky, s tím souhlasím. Nicméně funkcionalita zaostává za „konkurencí“. Jinak očekáváné zpoždění jsem tam nikde neviděl, vidím tam pouze možnost připočíst aktuální zpoždění, ale že bych viděl jak se bude zpoždění zkracovat například kratším pobytem ve stanicích či rychlejší jízdou, to ne.

Erik85

Napovím. Pokud je cílová stanice napsána „Normálně“, pak jde o aktuální zpoždění. Pokud je psaná „KAPITÁLKAMI“, pak jde o zadaný odhad zpoždění. 🙂 Funguje to například u SC 512, které má pobyt na hlaváku v Praze a dokáže docela krátit cestou, nebo u 114, stojící hodinu v Bohumíně.

Petr Novák

A ČD umějí i připočíst zpoždění, způsobené čekáním na přípoj. Bohužel až ve stanici, kde vlak čeká, ale alespoň něco.

Plecháč

Zase v aplikaci ČD koupíte třeba jízdenku z Zurichu do Prahy, to SBB neumí.

Samo

Btw, ten check-in/check-out systém je len API aplikácie Fairtiq ktorá funguje vo viacerých lokalitách Európy – k Česku najbližšie v Dražďanoch a Linzi (+ súvisiacich IDS). Zrovna to tieto dni testujem a je to veľmi cool, potešilo by niečo také aj v Česku.

Každodenní cestující

Aplikace FairtiQ je ze všech možných aplikací jediná na úrovní doby: s ničím cestujícího neotravuje, jediné, co potřebuje před jízdou vědět, je vozová třída a pak tedy to, že začínáte cestu. Jinak se o všechno postará sama a když jí zapomenete oznámit konec cesty, tak se vás sama aktivně zeptá, jestli ještě někam pojedete. Za mne absolutní špička v uživatelské přátelskosti!

Samo

Tak tak. Ešte by som dodal že ÖBB zaviedli nedávno niečo podobné, ale (žiaľ) na vlastnej platforme. Volá sa to SimplyGo a platí to pre vlaky ÖBB + väčšinu IDS v Rakúsku.

David

Souhlasím, nicméně to je uživateli vcelku jedno, zda se jedná externího dodavatele či ne. Důležitý je „User Experience“. To, že mají SBB tetno systém zakomponován do své aplikace (včetně integrace na předplatné doklady a half-fare) z tu aplikaci a celé cestování dělá výrazně atraktivnější. Zajistit celosíťovost takovéhoto systému jako má Švýcarsko je sice otázkou ministerstva dopravy, potažmo CENDISu a těžko po nich něco takového chtít když nebyly schopni zatím integrovat do jenotného systému ani autobusy či IDS jednotlivých krajů. Nicméně ČD mají dost velkou síť na to, do toho jít na vlastní triko.

obyvatel vysociny

Bylo by také fajn, kdyby velmi vydařené integrované systémy (např. VDV) začaly fungovat na úrovni roku 2023 a třeba by i šlo zakoupit jízdenky online. Ale to by se muselo chtít 🙂

jouda

A taky IREDO, tam snad prý možná letos. Aplikace sice pěkná, ale to nejdůležitější – prodat jízdenku – dosud neumí.

Georg

iredo nahodou udelalo obrovsky posun tim, ze znovuzavedli prestupni jizdenku 🙂 nemuzeme chtit vsechno naraz!

Jičíňák

Všechno naráz nechceme. Ale znovuzavedení papírové přestupní jízdenky (ano, skvělá věc) nastalo už (skoro přesně) před 2 lety, tak už je snad čas na další posun. 😉

Georg

😀 no leti to!

Jan

ČD lze vyčítat ledasco, ale zrovna v tomto ohledu patří mezi evropskou špičku a předčí i dopravce, kteří mají mnohem větší rozpočty.

ČD narozdíl od DB a ÖBB nikdy nešli cestou automatů na jízdenky. Zajímalo by mě proč. Zpětně to bylo správné rozhodnutí – ÖBB už automaty začly redukovat. Mobilní a internetové lístky jsou podstatně levnější než údržba sítě automatů.

xyz

V Česku se o dost déle než v Německu/Rakousku udržel výdej jízdenek výpravčími, kdy pro výdej jízdenek nebylo potřeba držet pracovníka navíc, ale jen připlatit tomu, který tam byl tak jako tak.

Pavel

Tak ony v 90.letech byly nějaké pokusy s prodejními automaty, ale nijak zvlášť se neosvědčily. A pak přišel internet.

David

Prostě jsme jen přespali jednu dobu. Jenže mezitím nás to stálo spoustu peněz. Kvůli absenci automatů musíme mít pokladní a průvodčí, musíme také mít možnost koupit bez přirážky jízdenku ve vlaku. Nebyl bych si úplně jist, že náklady s tím spojené jsou nižší než údržba automatů.

Franta Pepa jednička

Pokusy s automaty byly, ale jaksi se ukázalo, že lidé preferují pokladnu s lidskou obsluhou. Byly například v Pardubicích, či České Třebové a výsledek? U kas fronta, u automatů nikdo. To samé samoobslužné vlaky, automaty skoro nikdo nevyužívá cestující chodí pro jízdenky ke strojvedoucímu. A po osobních zkušenostech s automaty GWTR (Číčenice – Prachatice), či Arriváckým v Kolíně, taky preferují obyčejnou kasu.

Erik85

Je pravda, že automaty jsem používal v dřevních dobách, kdy jsem dojížděl na VŠ. Pokladní mi poradila, že tam mám jít zkusit, jestli nejsou k dispozici eLišky, které kdysi na pokladnách nešly a eshop ČD prodával sotva pendolina a vybrané vlaky. To byl vlastně jediný důvod, proč jsem je využíval. Nicméně na pokladně jsem už nebyl hodně let. 🙂

johny

Tento jev je u nás vidět i v supermarketech

mimochodem

Nojo, kdyz v pulce kramu se na tech automatech neda platit hotove, nebo pro zmenu neumi elektronicke stravenky, ackoliv obchod samotny je bere normalne…

PetrH

No, tak ono je daleko rychlejší platit kartou. Stravenky mám taky, ale vždycky se jich nějak zbavím. Mne baví, jak v Albertu stojí 7 podivných existencí u kasy (která taky vydává chlast a cigarety), zatímco u automat. pokladen na kartu je prázdno.

Franta Pepa jednička

Které samoobslužné kasy v obchodech neumí e-stravenky? Spíš to je naopak, když člověk chce platit papírovou, tak musí ke kase.

Franta Pepa jednička

A jediný krám o kterém vím, že nemá platbu v hotovosti na samoobslužné kase jsou Alberty, zbytek to má nakombinované, část kas včetně hotovosti, část jen karty.

Petr Novák

Albert v některých (ale ne všech) hypermarketech hotovostní kasy má. Za to Lidl, v těch pár obchodech, kde už samoobslužné kasy má, je má jen na kartu. Ale ten má hodně co dohánět konkurenci už jen vůbec v těch samoobslužných kasách. A Penny jakbysmet. Prý Penny se samoobslužnými kasami existují, ale já jsem takové ještě nepotkal.

Petr Novák

Pomalu ale jistě se i toto mění. Třeba letos o Vánocích jsem u nás v Kauflandu zažil situaci, kdy u samoobslužných pokladen byla větší fronta, než u těch klasických. A pomáhá i zavádění skenování nákupu zákazníkem, které je čím dál oblíbenější.

jouda

Pamatuji automaty na hlaváku a ve Vršovicích. Na hlaváku v pátek odpoledne dlouhé fronty u pokladen a já přišel k automatu, kde nikdo nebyl a za chvilku odcházel s jízdenkou. Navíc byla levnější, protože tam to bylo na pásma, než na přesné km u pokladny. 🙂

Georg

tak to se bavime o roku ~1990…

Petr Novák

Ty si pamatuji a moc se nedivím, že se neosvědčily. Za prvé, brali jen hotovost, což před rokem 1993 znamenalo maximálně 5 Kč minci. Za druhé, bylo potřeba znát délku cesty, abyste koupili to správné pásmo. A to nebylo v době před internetovými vyhledávači snadné zjistit. Někdy to u těch automatů napsané bylo, ale pravidlem to rozhodně nebývalo. Takže se ani nedivím, že o takovýto paskvil lidé moc zájem neměli. Přesto, se to udrželo dost dlouho. Pamatuji si je ještě před patnácti lety na jednom nádraží, vedle těch nových, s dotykovou obrazovkou. Zkuste hádat, které asi lidi využívali víc LOL

bububu

Podle mě je potřeba, aby jízdenka z automatu a z aplikace byla znatelně levnější než z pokladny a od řidiče. Pak to lidi budou používat.

Samo

Ľudia nepreferujú pokladňu, problém je že tie automaty ČD boli nepoužiteľné, vydávali len obmedzenú ponuku dokladov, vo väčšine šlo platiť len cez EPIK, kartou nešlo platiť nikde a tých pár čo bralo hotovosť bolo myslím len na mince.

Porovnaj si to s Wien Hauptbahnhof. ÖBB tam majú normálne automaty ktoré predajú takmer čokoľvek čo si vieš predstaviť (okrem takých vecí ako Interrail a podobne) a akceptujú všetky spôsoby platby. Využíva to drvivá väčšina cestujúcich, hoci je tam aj pokladňa.

Georg

je to tak, na hlavaku bral karty (kdyz nebyl zasekly) jen jeden, zbytek epik.
bylo to postavene na platforme nejakeho informacniho kiosku, platebni funkce velmi zoufale.
ted se mi zda, ze tam delsi dobu nejsou, ale pouzival by to jen masochista.

Georg

taky souhlasim s tim, ze to nebylo manazerske rozhodnuti, ale proste a jednoduche zaspani.
mimochodem u vozidlovych automatu je situace stale katastrofalni, cd to proste neumi…

Jiří Voseček

Pokus o automaty byl cca v roce 2008, celkem to fungovalo, byl na to bonus asi 3% z ceny jízdenky. Pak se to ale správně (řekl bych asi 2011) zařízlo a šlo se cestou online prodeje. Fakt je, že mi přišlo že jsem to v HK používal asi tak jen já 🙂

mimochodem

To neni ani tak zalezitosti CD, jako spise toho, ze Cesi e-shopy fakt umi, tak nejak obecne. To clovek mrkne na henten vyspely Zapad, treba do socialisticke Francie, a to je, panecku, peklo. Clovek chce neco pres internet koupit, najde si to, chce zaplatit – smula, zapomen, napred se zaregistruj, hezky jmeno, prijmeni, adresu, telefon (samozrejme jedine s francouzskym country codem), prijmeni sestrenice z druheho kolene za svobodna, kliknout na aktivacni mail, potvrdit SMSku… Pak se clovek vrati do eshopu, prihlasi se, obsah kosiku je neprekvapive fuc a muze jet cele nanovo. Takovy martyrium kvuli jednorazovymu nakupu jedne kraviny… Fujtajbl.… Číst vice »

Juraj

Pokusy byly dva: PAJ a UNIPAJ. Dokonce se v TR10 dlouho držela „sleva PAJ“ pro dobrodruhy s přebytkem mincí v kapse. PAJ byly technicky na úrovni starých automatů MHD a díkybohu už shořely v pekle. Kdo má chuť, může pořád vyzkoušet u ZSSK. UNIPAJ byly docela fajn a rád jsem je využíval (jednu dobu se tak mj. vyzvedávala jízdenka z e-shopu), ovšem až na pár výjimek šlo platit pouze kreditem z In Karty… ble. Zařízlo se to mj. kvůli odborům, které hodně vyděsila představa rušení pokladních. V zájmu sociálního smíru dráhy automaty pohřbily a vydaly se cestou e-shopu. Díkybohu to… Číst vice »

jouda

PAJ byl dobrý, já k němu chodil, byla sleva a ještě navíc cena podle pásma a ne podle km, takže reálně ještě další sleva, když to bylo před koncem pásma. 🙂

Šejdr

PAJ měly jednu velkou výhodu – rychlost. Pokud člověk jezdil jednu nebo několik málo stejných tras, tak si snadno zapamatoval, které tlačítko má zmáčknout, pak vhodit mince a dole vypadla jízdenka. Celé se to dalo stihnout do 10 sekund. A i když před PAJ taky občas byly fronty, tak postupovaly podstatně rychleji než u pokladen.

Georg

v paj me fascinovalo, ze to umelo prodat rekreacni jizdne 🙂

Garry

Aplikace je super!Kdyby takhle fungovaly IDS systémy bylo by to gut.!!!!Díky neschopnosti Iredo systému a jemu podobných ,které dodnes nelze zakoupit on line, mají pokladní dodneška práci.Jízdenka on line zakoupit nelze,virtualní Iredo karta ?nelze! Systém pravěk!
Dodneška nechápu proč ČD neprodávají zájezdy s ubytováním do Vídně, Budapešti, Berlína,Varšavy,Gratzu,A podobně.Zajem by asi byl.Je hodně lidí kteří chtějí službu kompletní a bez starostí.Regiojet to umí, proč ne ČD?Časem bude potřeba hledat práci pro pokladní a hledat nové cesty.Jinek kasy skončí….

Leinad

Student Agency historicky byla cestovka, která začala pár busů točit i na linkách.
ČD jsou dopravce. Sice existuje ČD Travel ale není to jejich hlavní náplň.

David

Takže 60% pokladna či průvodčí? Na tom je docela vidět, že vlakem jezdí převážně dinosauři a režijkáři.

Ketchup1970

Tisíce , statisíce berou Jandové a jiní … taková Hanka Zagorová, milá holka .. 😂😂

Granja

Žádnej z nás nebere takový prachy…

obyvatel vysociny

Nebo také cestující, kteří chtějí ušetřit a mít IDS jízdenku, která se online neprodává, protože §1 Vždycky se to tak dělalo.

Georg

tak vysocina je v tomhle mozna pozadu, ale…

Petr Novák

A není jediná. Vlastně, pokud vím, tak online nákup jízdenek umožňuje jen PID, IDS JMK a ODIS. Možná je jich víc, zas tak podrobně jsem to nezkoumal, ale toto jsou jediné tři o kterých to vím jistě.

Honza Gajdoš

Nevím jak jinde, ale u nás v Olomouckém apka MobilOKnew naprosto jednoduchý a v pohodě

Pavel

V těch 60 % jsou zahrnuty i předplatní jízdenky na měsíc či čtvrtletí. A tady si jich opravdu ještě hodně lidí kupuje u pokladny. Appka Můj vlak je jednoznačně určena pro občasné cestování

Modré zábradlí

Aplikaci lze použít i pro časové jízdenky. Běžně ji takto používáme i u nás ve vidlákově (a to mám blíž do hrobu než do kolíbky).

Petr Novák

A další věc je, že pokud někdo cestuje jen v rámci jednoho IDS, tak si často raději koupí časovou jízdenku toho IDS, než ČD, třeba proto, že platí i u konkurence, v autobusech, nebo na MHD (i když, to poslední jak kde, že IREDO?) a je tedy často výhodnější. Jen, tyhle jízdenky je málokde možné koupit online.

Miroslav

Nebo ti, co nechtějí platit… Třeba trať č. 036 je naprostá katastrofa, tam je pravděpodobnost, že pojedete „zdarma“ 50 %. Pokud jede dvojice RegioSpiderů, tak při krátké vzdálenosti mezi zastávkami (každou chvíli průvodčí vybíhá z vozu odmávnout) stíhá průvodčí sotva odbavovat v jednom vozu. Místní to očividně vědí a jízdenky si už nekupují ani v obsazených stanicích (IDOL lze ve vlaku zakoupit bez přirážky i v obsazené stanici). Několikrát se mi za poslední rok stalo, že jsem jel z Harrachova a průvodčí přišel v Jablonci…. takže v celém úseku většina cestujících jela „zdarma“. Moc tuto politiku nechápu.

highway

Těch 40% je jen aplikace v mobilu? Tj. v těch 60% bude kromě pokladny a průvodčí, také nákup v e-shopu cd.cz.

aldik

Nicméně jízdenkové automaty na nádražích by se i přesto hodili 🙂 Na karty, a část i hotovost.

roman

zbytečné a drahé

Leinad

Pokud mají umět TR10 tak ano.
Jinak ids automaty na hodně místech mají smysl.

jal

Nejsou sice od ČD, ale na vlakových zastávkách leckde jsou.
https://www.kodis.cz/news/zeleznicni-prodejni-terminaly-odis—nove-i-ve-stanicich-995533

Blzx

To mě celkem překvapuje, skoro bych tipoval tak 60 % na online

Y.K.

Zaslouží si. Opravdu dobrá a funkční aplikace. Jinak lístky nekupuji. Ještě dodělat možnost koupit si jízdenku na zpožděný vlak. Chápu že to není snadné zapracovat do logiky systému, ale při tom co se u nás kolikrát děje by se to hodilo. 🙂

none

Driv si clovek koupil listek a jel. Ted je to omezeno dobou odjezdu.
Kdyz jsme kdysi kupovali listek na zpozdeny vlak, tak na pokladne musela potvrzovat v nejakem okne, ze ho skutecne chce.

David

My totiž abychom zabránili jednomu podvodníkovi potenciálně podvádět, tak raději omezíme tisíce lidí. Děláme to tak u sociálních dávek a děláme to tak u jízdenek v Praze (aktivace 2min předem), děláme to tak u vlaků a děláme to tak i na samoobslužných pokladnách, kde musí být každý předmět zvážen kontrolní váhou. Žiju v zemi, kde nic takového nemají, lístek si koupíte kdy chcete MHD, vlak i cokoli jiného. Sociální dávky jsou tu mnohem méně byrokratické a kontrolní váhy v obchodech tu nejsou. Věřím, že si Švýcaři spočítali, zda se to vyplatí či ne.

Tomariero

Nejenom v Praze, u SMS jízdenek to platí snad ve všech MHD u nás.

Šalina na Špilas

Tak Švýcaři mají celkově pořádek více zažitý. V ČR by bylo asi podvodníků více. A hlavně drážní paragraf 1, takže proč to vůbec propočítávat, že?

Granja

Ono taky něco ukrást, podvod, nebo neuhradit daně v plné výši, je společensky naprosto nepřijatelné. V ČR jste borec/jednička, atd.

Laborec425

Ale já myslím, že tady by se to nevyplatilo. Když jsou opakovaně schopný Češi ukrást z okna umělohmotný truhlík s kytkama (mám zkušenosti jak v Ústí nad Labem tak na jihu v ČB) a mnoho dalších totálně nesmyslných věcí, není šance, aby tenhle systém tady fungoval.

Liquid

Zcela právem, je udělaná dost dobře. Přišel jsem do styku s mnoha dalšími aplikacemi (včetně zahraničních, i západních) a ČD se to prostě povedlo, v tomhle na ně dotahuje málokdo.

Huh

Přesně, je to povedené a predstavte si ty uspory 40% času pokladních. Vždycky nechapu ty postávače ve frontě, stejně tak v metru. Lítačka se taky povedla.

Laborec425

To jo, to jsem taky nepochopil. Nedávno jsem něco řešil v UL v pokladně a za mnou najednou stálo asi 10 lidí (i mladých a očividně jedoucích někam do práce) a regulérně na mě začali ječet, že zdržuju. Já tam řešil lůžka nebo tak něco a fakt mě přece nemůže zajímat nějaká fronta za mnou.
A nevěřím, že ty lidi neměli mobily na koupení jízdenek nebo všichni snad chtěli taky řešit lůžka? 🙂

Frantisek

Mohli chtít řešit třeba přípoje, co Vy víte. Lůžka ještě nejdou přes internet? 🙂 Nebo mimo špičku, i když do toho se každý netrefí, to chápu. Pokud to byla jediná pokladna, holt je třeba počítat s rizikem, co nadělají.

Frantisek

Ne každý se chce/může spoléhat na telefon. Může být ukraden (spíše než jízdenka), může se nečekaně vybít nebo chytit jinou poruchu. Jízdenka zase může uletět ve větru nebo se promočit. Otázkou je pravděpodobnost toho či onoho u té které osoby, volba je fajn.

none

Dulezity je, jak rychle se clovek dostane k zaplaceni. Pouzivam vsechny dopravce a snad jen Arriva byla peklo. Kupoval jsem listek az ve vlaku (protoze predem neni jiste kdy mi dojede vlak – pripoj) a nez jsem se dostal k zaplaceni, neslo listek koupit. Maji/meli limit na zakoupeni listku urcitou dobu pred odjezdem.

Georg

checkout je nekolik let naprosta tragedie. zaskrtavat souhlas s podminkami v apce – to nikde jinde nez na nabrezi nemaji.

Igor

Docela zajímavé je, že regiojet na aplikaci úplně prdí a udržuje si své nekvalitní hodnocení 2,3*. Fakt by na ní měl zapracovat.

Huh

On i ten eshop je takovy neuspořádaný. Jsem rad kdyz tam nic kupovat nemusím.

noerf

Jenže Regiojet prodával 90 % jízdenek elektronicky, takže jej aplikace moc netíží, kdežto pro ČD to znamená méně pokladen a tedy i nižší náklady (méně pokladních, méně převážení hotovosti).

Ketchup1970

Já myslím , že to není relevantni kolik čeho kdo má , prave naopak , když se Radim vymezovat vůči CD vehementne v jiných věcech tak v tom aplikačním prodeji jízdenek měl dokonce i jistou výhodu . A neinvestoval do toho tolik.

none

Jo, to me stalo uz spoustu nervu. Hlavne nakup obcerstveni je takova loterie. Sice mi vzdy vratili penize, ale radeji bych dostal to, co se mi nekdy podarilo objednat.
To hodnoceni maji uz tak dlouho, ze kdyby chteli, maji to opravene. Tzn, zacali by uplne od nuly 😉

Oltis

Dovolím si upozornit na matoucí nadpis. Neboť elektronických jízdenek prý ČD prodá 50%.

Cituji z vyjádření pana Krapince 2.2.2023 pro Hospodářky
„(…)Potřebovali bychom co nejvíce lidí dostat do online prodeje, zatím je to půl na půl. Trend je sice dobrý, před pěti lety to bylo zhruba 20 procent. Ale chceme víc.“

Otázkou je, kolik pasažérů ČD jede s jednocestnou papírovou jízdenkou ČD? 15%, 20%?

Myslím to s ohledem na předplatní jízdenky (např. IN100 či režijní jízdenka). Nebo krajské jízdenky, nejen jednocestné, ale zejména myslím měsíční.

Olcit

Díky.