Podepsáno. Skanska může začít stavět téměř 9 kilometrů D55 podél Moravy

Vizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSDVizualizace D55 u Moravského Písku. Foto: ŘSD

Dálnice bude hotová do roku 2024, naváže na již rozestavěný úsek z Babic.

95 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
roman

Pláčete na špatný hrobě. Stavbu pražského okruhu blokují obce a městské částí. Tam musíte směrovat své stížnosti

Jirka

Lidi jako vy jsou důvod, proč zbytek republiky opravdu nemá rád pražáky. Samozřejmě zbytku republiky je zase úplně u prdele nějaká Vaše Praha. Já jsem třeba Moravák, který pracovně jezdí po celé republice, tudíž dálnice potřebuji všude. Dle obsahu Vašeho příspěvku nepředpokládám, že budete vykonávat nějakou zodpovědnější práci, takže jste evidentně z Prahy nikdy nevyjel, tudíž dálnice po celé republice nepotřebujete.

Ondris

Tak já jsem třeba Pražák a u prdele mi Morava určitě není. Přeji si dostavěnou celou dálniční síť ČR, čehož se ale nejspíš nedožiju. Není třeba házet všechny do jednoho pytle, blbci jsou všude a není jich zrovna málo. 😉

Nyvlt

Nám na východě je u zadele co máte v Praze za okruhy 😂

Kolar

Velmi to zničí krajinu, zvýší hluk, bývalo to klidné prostředí. Tento pohled se již nikdy nenaskytne, protože ta krajina byla navždy zničena.
https://pbs.twimg.com/media/EytG_PjXEAIRanX?format=jpg&name=4096×4096

Asd

To že už je tam železnice jaksi nevadí. Stejně jako to, že díky dálnici nebudou místní trpět tranzitní dopravou. Nehledě na to že se liniová stavba dá provést tak, aby minimálně zasahovala do okolí.

Jaaaa

Dálnice znamená dvaapůlnásobný zábor krajiny, změnu vodních poměrů v krajině (odvod vody ze zpevněných povrchů), zvýšení tranzitní i místní dopravy o desítky procent a tím několikanásobný nárůst hluku a prachu.

Navíc nejkvalitnější půda v ČR.

Vzhledem k intenzitám není ta dálnice zcela nezbytná.

Chronosphere

Za dálnice je nezbytná,a to už dávno. Intenzita na okrese nevypovídá o tom,jaká bude intenzita na dálnici. Dálnice na sebe totiž přirozeně stahují dálkovou dopravu,která dosud rozptýlená kličkuje okreskama a ničí lidem zdraví v obcích,kterýma projíždí. Co myslíte,točí se země kolem Slunce,nebo naopak? Máte aluminiovou čepičku?

Asd

Dovolím si oponovat. Ta dálnice je více než potřeba. Problémy s vodou i hlukem se dají řešit.

Jiří Kocurek

Jasně, dálnice zvýší místní dopravu o desítky procent. To vidíme ve všech obcích, které mají obchvat, kde na místo stojících kolon projde pár aut za minutu.

Martin

Jako obyvatel obce na trase se také domnívám, že dálnice skutečně nebyla nezbytná. Stačila by i kvalitní silnice 1. třídy vedoucí mimo obce, tak jak je tomu nyní od Břeclavi po Petrov, kde dle mého názoru žádný problém s kapacitou není. Srovnejme I/55 třeba s I/50 v úseku Uh- Hradiště – Uh. Brod. Podle mého odhadu je zde srovnatelná intezita provozu jako např. na I/55 v úseku Staré Město – Otrokovice. I/50 to však díky své kvalitě zvládá bez problémů. Nicméně po dostavbě dálnice dobře poslouží pro tranzit Rakousko-Polsko, snad i trochu odlehčí přetíženým úsekům dálnic kolem Brna. Údolí Moravy… Číst vice »

Nyvlt

I ta I/50 potřebuje kvalitní údržbu a ta tam ani zdaleka není. Kvalita oprav je katastrofa sama o sobě viz. opět boule na téměř všech mostech zvláště teď u Vések a Buchlovic. O sečení trávy a čištění příkop nemluvě. Kdyby už byl obchvat Bučovic tak se do Brna jede celkem dobře, až na ty slováky co jezdí jak…

K.S.

To „odlehčení“ a tranzit je problematické, Rakušáci nepouští náklad přes Reintal, ani busy, což je škoda. Velmi hrubě se trasy přes Brno a Břeclav budou lišit jenom o asi 10km, takže pokud bude hotová D52, tak ani s obchvaty Břeclavi, Valtic a Sedleca to nebude zajímavé. (Obchvat BV prý ude už po dokončení zralý na přestavbu kvůli intenzitě).

Spíš by si to mohlo pobrat něco od Bratislavy. Aby to mohlo sloužit pro směr Vídeň Varšava, tak by bylo třeba aby se udělal obchvat Reintalu a Grosskurtu. A to asi úplně reálné není.

Alois

Vy ste místní?

Pája

Ta trať vydává méně hluku a navíc není trvalý, jako od dálnice. Bohužel jinudy to moc dobře nejde.

Asd

V tomo ohledu máte pravdu. Ale není problém udělat odhlučnění a udělat jiná opatření na eliminaci negativ liniové infrastruktury.

LeonardoXIV

Pán zřejmě chodí pěšky?

Jirka

V tom případě Vám navrhuji odstěhovat se na např. na Sibiř, tam tyhle problémy nebudete muset řešit.

Zbyněk

Prostě si tu zemi zabetonujeme!

Kolar

Přesně.

Jaaaa

Nezájem, autíčkáři potřebují větší pohodlí na svých oplechovaných křeslech.

Kebab

Aha, autíčkáři… Obyvatelé domů podél stávající přetížené silnice mají holt smůlu a měli by se přestěhovat, když jim vadí hluk, ne?

Jiří Kocurek

Ne, autíčkář je něco jako žid pro nácka. A jídlo v nádražce prostě je.

Jiří Kocurek

Tím chci naznačit, že někteří svoji nenávist k lidem nasměrovali jinam než náckové.

Milan Náplava

Usek ,který je archeologický skvost u břehů Moravy-tudy prošly,či se na čas usadily všechny kultury ,které procházely od pravěku Evropou(bez vyjímky)

Krutor

A co jako? Mají skanzen na Modré. Sjedou z dálnice a za 5 min. jsou na místě. Popř. za 3 min. ve St. Městě u památníku V. Moravy. 🤔😮

Ivo Havlíček

Pokud nebude v krátké době dostavěn úsek D55 Spytihněv – Babice (5506), kde je téměř dvojnásobná intenzita dopravy oproti úseku Staré Město – Moravský Písek (5508), tak jde v tuto dobu – z hlediska plynulosti dopravy, o polovičaté řešení. Navíc, dálnice bude opravdu končit před MP „v poli“ a odhaduji, že část řidičů raději pojede ze Starého Města po I/50 na Kunovice. Než bude postaven další navazující úsek D55, tak si obyvatelé Moravského Písku užijí své… Stavba 5508 před Moravským Pískem je ve srovnání s úsekem 5506 relativně snadná. Naproti trasa D55 v úseku okolo areálu Fatry Napajedla, kde je… Číst vice »

JFK

Podle aktualniho letaku na webu RSD se pristi rok zacina stavet napojeni na nyni budovany dalnicni obchvat Otrokovic, a dalsi dve etapy snad v roce 2023. Termin je dost mozny kdyz ma tato cast UR.

Ivo Havlíček

Dle letáků ŘSD mělo být stavěno „již v příštím roce“ x úseků. Např. taková D49 Hulín – Fryšták je takto nestavěna již více než 10 let.

Nyvlt

A bude nestavěna i dalších 20, svůj hlavní význam jako spojnice do „průmyslové zóny“ Holešov (dítě jistého hejtmana tehdy za ODS) ztratila.

Ivo Havlíček

V souvislosti s „průšvihem“ zvaným D49 je výraz „bude nestavěna“ velmi výstižný a mohl by se pane Nývlte v budoucnu pro takové situace klidně používat… Info pro zde vážené diskutující: náklady na zřízení průmyslové zóny Holešov činily na poměry Zlínského kraje více než astronomických 1,5 mld Kč (!) s tím, že nikdo v době před cca 15 léty nedbal oprávněných výhrad ekologů a místních obyvatel, že jde o lokalitu, kde jsou podzemní zásoby vody a ta nejlepší půda na Moravě. Není mně známo, které části plánované trasy D49 jsou předmětem rozkladů ekologických spolků, ale velmi by pomohlo obyvatelům města Holešova,… Číst vice »

Nyvlt

Ano máte pravdu, dotažení D49 do Holešova by nakonec i stačilo a řešilo jen lokální problém i bez zónynezóny o které se už nějak záhadně mlčí. Někdo uváděl, že za její nenaplnění hrozí ZL kraji astronomické sankce a raději se mluví o špitálenešpitále v Malenovicích.

Ondřej P.

Sorry, ale tohle je úplný nesmysl.

Celá 5506 ze zdržela kvůli Spytihněvu, kde místo nadjezdu chtěli podjezd, čili ÚR na druhou etapu km 2,655–7,950 se muselo předělávat. Naštěstí je už pravomocné.

První etapu km 0,980–2,655 (průchod Napajedly) nikdo nikdy nezpochybnil, má platné ÚR od roku 2011 (!).

Vypadá to, že by to mohlo vyjít na uvedení do provozu 2026 a pokud z nejrůznějších důvodů ne (třeba že státu dojdou prachy), tak Spytinovští vymýšlali, Spytinovští budou trpět. Hodně. Právem. Jako v Přerově.

Že by došlo k uvedení do provozu až po 5511 (Ptačí oblast – plánováno 2031) rozhodně nehrozí.

Ivo Havlíček

Ve Spyťáku si správně uvědomili, že dálniční nadjezd je bude obtěžovat hlukem a že „noci a jitra již zde nebudou tichá“. Proto se bránili a dosáhli svého. Varianta s podjezdem pod tratí je pro obyvatele Spytihněvi určitě příznivější. A propos – variantu s dlouhou estakádou a navazujícím nadjezdem nechtěli ani v Napajedlích – viz např. text v info letáku ŘDS. No a v Napajedlích budou zřejmě muset o letních teplých nocích spát při zavřených oknech, když trasování D55 kolem Fatry, nikdo nikdy v minulosti nezpochybnil… a doufat, že protihlukové zdi v katastru Napajedel účinně odstíní hluk z D55. Doporučuji, abyste… Číst vice »

rozinka

A teď když všechna doprava jede po 55 centrem obce, jsou jitra rak tichá, že pro všechny ty kamiony ani neslyšíte vlastního slova.

Jiří Kocurek

To je tak, když se obecné poučky srazí s realitou.

Frantík

Aby nedošlo k mýlce – Napajedla už mají něco jako obchvat docela dlouho, I/55 neprochází centrem. Časový úsek „teď“ je jenom po dobu výstavby napojení na D55.

Ivo Havlíček

Ano, souhlas. Přeji obyvatelům Spytihněvi, aby se mohli do dostavbě předmětného úseku D55 v klidu vyspat při otevřených oknech. No a nad ránem bych ta okna ale raději zavřel, přeci jen nějaký místní provoz na I/55 zůstane!

Nyvlt

Je to tam absolutní placka, pár mostků, nějaká protihlukovka, 3 roky?

roman

Jenom na výstavbu mostu potřebujete přibližně 2 stavební sezóny

Kebab

Jak kterého, na D7 to zvládli za necelý půlrok. Holt hrozilo penále😉

K.S.

Plackovitost terénu dělá problémy v momentě kdy se má křížit víc než dvě věci, třeba koleje a silnice, koleje a voda, silnice a voda atd. V momentě kdy se má křížit víc cest a vod se občas trochu členitější terén hodí. +1 bývá bez problému, +2 už lidi neradi, nebo to musíte schovávat. No a +3… fakt Morava není Šanghaji ani San Francisco.

Vladimir

Bral jsem soucasne tempo vystavby jako zahrivajici, ale jakmile jsem slysel prohlaseni, ze jsou nadmiru spokojeni s aktualnin tempem, tak jsem se zdesil! Letos se sotva postavi 50km a nasledne 2 roky ani ne 40 km. Tohle je opravdu udesne, ocekaval jsem letos 50, pristi rok 60 masledne 70 atd. Neni za co chvalit, vazne ne! A proc ze mame tempo priprav pomale? Jaky ministr financi zarizl rozpocet pro MD v roce 2013 kdyz predchozi ministr Stanjura planoval davat jen do priprav 10 mld Kc?

Anonymus

Super, dalsi usek, kdy se opravdu kopne. Kez by to vydrzelo.

Asd

Jen tak dál a housť. A hlavně tu dálnici dotáhnout až do Rakouska.

Jan Sova

Celá ta vizualizace končí někde u Veselí n.Moravou, takže k Břeclavi a Reinthalu nevím nevím.

Asd

To je právě velká škoda. To napojení na Rakousko by jen a jen prospělo.

Dušan

Pokud se nepostaví pokračování až k I/54 k Bzenci, tak upřímnou soustrast lidem v Moravském Písku… Navíc je tam hodně aktivní žel. přejezd a budou se na sjezdu z nedobudované dálnice zcela jistě tvořit kolony…

Jiří 3

Neměli být úseky 5508 a 5509 soutěženy najednou?

Libor

Ne. Najednou mají být zprovozněny.

Jan

A když se postaví pokračování k Bzenci, tak to akorát přesune dopravní zátěž z Mor. Písku do Bzence. Pokud nebude vyřešeno pokračování silnice dál směrem k Petrovu, tak se úsek St. Město – Mor. Písek neměl stavět. O úseku Bzenec – Petrov se nemluví ani v letácích RSD.

JFK

A ty letaky na webu RSD jsou tedy k jakym usekum?

Kolar

Je mi z toho na blití. Zmizí tolik orné půdy. Další kilometry betonu a asfaltu a my se pak divíme, proč tu jsou tornáda a povodně. Tady máte důvod.

Dachs

Ne, to je kvůli atypicky rychlému posunu geomagnetického pole země. (Taky zřejmě blbost…takže podobné spekulace či lépe stanovení synergie jevů přenechme vědcům.) Jev zvaný zničující tornádo popisoval už Kosmas v době bezbetonové.
D55 v této oblasti odvede tranzitní dopravu z Nedakonic, Moravského Písku, „odsune ji o kus dál“ od Staráku. Myslíte, že místní jsou z těch kamionů srze jejich obce nadšeni?
(Dodatek: na naši skvělou železnici toho už o moc více bohužel nenacpete.)

Jaaaa

Ale vy jste geomagnetické pole. To opravdu nemá vliv na zvyšování četnosti a síly extrémních jevů počasí.

Tornáda byla, nebyla tak častá.

Bouřky a povodně byly, ale jejich četnost a velikost se zvyšuje.

Co bylo před 200 lety tisíciletá voda, je dnes 100 letá voda,.

rozinka

Hele a proč se nevyjádříte k těm obcím plným kamionů? Ty vám nevadí, nebo se to jen nehodí do krámu?

K.S.

n-letost vody se stanovuje podle nějakých pravděpodobností, stejně jako můžete při hodu kostkou mít 3x šestku po sobě, nebo i desetkrát, tak může stoletá voda dojít dva roky po sobě. Malé tornáda kolem F1-F2 nikdo nezapisoval, nebyla evidence. F4, no tu máme jednu. Celkem by bylo zajímavé vědět jestli náhodou nemělo už nějaké zpoždění jako těch pár sopek a doba ledová…. Problémy krajiny je třeba řešit, ale to prosím adresujte příslušným povodím a dalším organizacím, které mají na starosti vodní toky, drenážní systémy a zemědělství. Ono pokud zkrátíte Labe o 120km, pokud zkrátíte Dyji, Svratku, Svitavu, Jihlavu o desítky kilometrů,… Číst vice »

Tady na Morave

O neee, budeme mit rocni vynos repky nizsi o 12500 tun, kakastrofa

Jaaaa

Jj, místo řepky se tam za 20 let l, až Babišova řepkovláda snad skončí, opravdu nedá pěstovat nic jiného.

Prostě zas jen účelový blbý kecy.

Andrej

Ja si myslím, že práve obrovské monotónne melioračné lány bez medzí sú omnoho významnejším faktorom ľahkého postupu tornáda.
Len pre zaujímavosť, ak zarátame všetky stavby v štáte, všetky domy, paneláky, fabriky, haly, cesty, diaľnice, chodníky, železnice, parkoviská, sklady, kanály, elektrárne, priehrady… tak je zastaveného asi 10% celkovej rozlohy. Väčšina zvyšku je prechemizovaná monotónna orná pôda alebo monotónne smrekové lesy (decimované kůrovcem). Malé dosiahnuteľné zmey v lesínctve a zemědělství spravia pre živ. prostredie a klimu viac než keby sme zasypali všetky silnice v zemi.

Jiří Šrámek

Poslední větu tesat do kamene.

Jaaaa

Ajajaj, tady je to zase amatérskejch meteorologů. Fakt jste tak blbí a myslíte si, že fyziku jako obkecáte a ty vaše bagatelizační kecy vám vyjdou, tak jako u vás v hospodě?

Tak místo stepního lánu tam bude pouštní beton s ještě větším indexem ohřevu, vytvářející silnější konvekci, ale to je v pohodičce.

Typické kecy typu „my to sice zhoršíme, ale zlepšete to vy“ je vážně krásně čecháčkovské. Co pro ti změnu v zemědělství tedy děláte, hm? Nic, jen žvaníte, abyste si mohli vozit zadky a škody v krajině vás ve skutečnosti vůbec nezajímají.

Andrej

Kazdu diskusiu pod kazdym clankom o cestnej doprave zasypete osobnymi urazkami a invektivmi na kazdeho s inym nazorom, doplnene pohrdanim a nenavistou voci akemusi neurcitemu Cechackovstvi. Viete ze tym na svoju stranu presvedcite presne nula ludi?
A pritom ziadna priadana hodnota myslienky alebo nazoru: silnice – zle, auta – zli, ridici – zli, Cesi – najhorsi.

K.S.

Objem vody v krajině ovlivňuje nejvyšší dosažitelné teploty, ty pak mohou ovlivnit tornádo, pokud je vody málo a krajina se přehřívá protože se v ní dělaly psí kusy posledních 70 let, tak je klidně možné že to tornádo posílilo.

Pavel

Vždyť kolem Labe u Čáslavy je většina kvalitní půdy ponechána na louky pze je z toho větší výnosnost než to sít,chemický ošetřit, sklidit.

Cena výkupu obilí nevzrostla za posledních 15 let.

Kolar

Na co stavit další kilometry dálnic. Ať raději opraví ty současné. Akorát ničí krajinu, zvýší hluk v krajině. Naprosto ničemu to neprospěje. #zrusitD55

Honza

Přesně tak,neumí opravit starší úseky a pořád se hrnou do dalších…🙄

Pája

Vy jste na jihu Moravy moc často nebyl. Jinak by Vám proud dopravy valící se obcemi už celá desetiletí vadil a ničil zdraví více, než dálnice, která část zatížení převezme.

LeonardoXIV

Ty tu asi nežiješ nebo bydlíš cca 200m od dyasky, co?

Frantík

Obyčejné silnice se taky neopravují často, a pořád slouží.

Kolar

Mít 500 metrů od domu dálnici je opravdu hnusné. Co je lepší – dívat se z okna dálnici nebo na pole? Samozřejmě že na pole, i kdyby tam rostla řepka. Pořád lepší než další dálnice.

Jarda Š.

Opravdu si myslíte, že je horší koukat na 500 m vzdálenou dálnici, než když vám kamiony jezdí přímo před okny?

Kolar

Jedna silnice tu už je, tak na co další?

mgr.pavel

Protože ta silnice kapacitně nestíhá? Protože kamiony jezdí přes obce?

Jiří Kocurek

A ten počítač, ze kterého píšte, jste si vypěstoval doma, nebo vám ho přivezli po silnici?

*h8*

Myslím, že obyvatelé obcí na trase stávající I/55 vlastnící domy přímo u průtahu Vám jistě rádi vysvětlí význam D55.

Asd

Tak se přestěhuje do lesa budete koukat na stromy. Co je opravdu hnusné že místo dálnic musíme jezdit po okreskách se všemi negativními důsledky.

Jaaaa

Jj, já se přestěhuju do lesa a vy mi tam zítra zase tu dálnici postavíte.

A po okreskách skutečně jezdit nemusíte.

Pája

A po čem tedy? Ta dnešní trasa je prachobyčejná okreska povýšená z nouze na I. třídu. Zatáčky podle pole pana starosty, průjezd obcemi i městečky, neustálý hluk a prach – nic? Proč by nárůst dopravy měli odnášet místní?

Asd

Asi mi něco uniklo. Jak se chcete prosím dostat z takového Přerova nebo Zlína třeba do Bratislavy či Vídně?

Jiří Kocurek

Musíte si vybrat místo, kde ta dálnice žádná naplánovaná není. Zkuste Bruntálsko, Libavou nebo nějde ja jih od Jihlavy.

Jenom to nebudete mít 7 minut na Metro, které vám sveze zadek.

Jiří Kocurek

Věděll jste, že už Kosmas popisuje ve své kronice tornádo? A věděl jste, že povodeň strha juditin most? Tohle se na USA, Forda ani 5G inernet hodit nedá.

Jaaaa

Vy jste fakt nemožnej. Četnost i síla extrémních jevů roste v posledních 100 letech exponenciálně, ale je to cajk.

Chronosphere

Máte aluminiovou čepičku?

Potulný wechtr

Ne neroste. Pouze se v různých intenzitách sekvenčně opakuje. Už po staletí. Stejně jako období tepla, chladu či doby ledové.
Skutečnost, že se nám jeví výskyt těchto meteorologických veličin častější, je zapříčiněn pouze informačními technologiemi a jejich intenzivnějším používáním k informování obyvatelstva.

Jiří Kocurek

A neznalostí hitorie. Když se o té patálii v roce 1815 nedozvěděl, tak přece žádná nebyla. A mohly za to čarodějnice, že byla rok nato neúroda.

lukas

A proč je zbytečně už 2 měsíce uzavřen jízdní pás od Brna v místě stavby, když souběžně vede účelová komunikace včetně mostu přes I/50 ??? Na stavbě se nic zásadního neděje. Tento týden se už na objížce vysypal náklad z kamiónu, další exhalace a zdržování na přetíženém mezinárodním tahu.

Radar

To je uplne jina stavba…

Frantík

„Od Brna“ to je na místě, kde se kříží I/50 s okreskou do MorPísku ( a o kilometr dál s větví I/55), čili tipují, že je to stavba související s D55.

Koro

Tak schvalne, jak dlouho se bude stavet na uplne placce

Jiří 3

2-3 roky, ono se budou stavět i mosty, takže nečekejte závratnou rychlost.

Jann

Pokud stavíte násep, jako že jich je na stavbě plno, potřebujete čas, hold platí fyzikální zákony. Dalo by se to zkrátit o jednu stavební sezónu, ale to jsou jiné stavební postupy a cena by pak nebyla 1,95 mld., ale klidně těch 2,6 mld. 2-3 roky je u tak dlouhého úseku běžná délka i třeba v Polsku, kde jde výstavba proti Česku extrémně rychle. Problém tedy není v rychlosti výstavby, ale v rychlosti přípravy staveb a tady je ČR hold na chvostu. Částečně je to dáno i intenzivní sídelní fragmentací naší krajiny a tím pádem i počtem potenciálních účastníků.

Potulný wechtr

Já bych ten důvod hledal jen v legislativě, tudíž v délce přípravy. V takovém Německu, spíše západní části, je hustota osídlení dvojnásobná proti nám. A v Porůří x krát větší. Na katastrech obcí najdeme samostatně stojící statky k hospodářství i bydlení několika generací. Jedna taková obec má na svém osmiset hektarové. katastru klidně 8-10 takových statků.
A všem se musíte s liniovou stavbou vyhnout nebo se domluvit na vykoupení. A přesto se tam staví.

Petr

No hurá