Podepsáno: RegioJet má už jistý provoz rychlíků R9 z Prahy do Brna s novými jednotkami PESA

Vizualizace nové jednotky PESA pro RegioJet. Foto: RegioJetVizualizace nové jednotky PESA pro RegioJet. Foto: RegioJet

Provoz podle nové smlouvy začne v prosinci 2026.

233 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Dokud Regiojet nezlepší spolehlivost svých vlaků (odjezd z výchozí stanice klidně i o hodinu později), tak jsou technická vylepšení úplně k ničemu…

melm

Četl někdo tu smlouvu? Co nastane, když Pesa jednotky nedodá včas?

David

Nestane se nic, půjčí se Vectrony, stáhnou se odjinud 3 Bmz a bude se dělat jako že je všechno v pořádku.

Gwann

Tak především se těším, kde vezmou financování na tyhle jednotky a taky se těším, zda je Pesa včas doda…

Protože tenhle přístup…všude nové vlaky není žádný dopravce u nas schopen ufinancovat

Gwann

Už vidím, jak se ty banky do tohoto hrnou. V bankovnictví dělám už skoro dvacet let, a financování vozidel/strojů s nutnou amortizací na 15+ let, pokud možno bez ekvity (protože těch minimálně 20% mít RJ nejspíš nebude), pokud možno za nízký úrok, to je něco, co se jistě bez problémů podaří…. Proč si myslíte, že se RJ financuje především dluhopisy? Protože tam není amortizační profil, platí se jen kupón a pak bullet na konci, který se splatí novou emisí. ČD to dělají obdobně. Vždy je ale nějaká max kapacita, co firma může unést. ČD je dle mého už na hranici… Číst vice »

Gwann

nikdy, ale opravdu nikdy nevyjde amortizace nového železničního vozidla do 10-15letého kontraktu. a i kdyby vyšla, tak stejně nikdo nepůjčí 100%, musíte mít nějakou ekvitu. nemám potřebu vás přesvědčovat, nejste člen úvěrového výboru banky, co tohle má schvalovat. PS: ta zkratka, že ČD zbankrotují, je dost mimo, stejně jako vyhodnocení dopadu. nikdo nemá aktuálně prostředky k nahrazení ČD, než by se to vyřešilo, tak skončí většina osobní železniční dopravy v celé ČR a je v důsledku výrazně znehodnocena celá infrastruktura. ale když někdo bere jako důkaz (a)morálnosti vysoký podíl na výkonech u bývalého státního monopolu, tak opět, ideologie a dojmologie… Číst vice »

Jiří Kocurek

Stačí ty dělníky z montoven přeplatit. To je celé. Jenže to by si někdo nemohl léčit svoje komplexy tím, že poškodí většinu obyvatel ČR.

Jiří Kocurek

PS: Budu se stěhovat, přenesete mi pračku? MHD to jede 20 minut, pračky nebere.

Gwann

tak mi řekněte, jaké zvláštní daňové úlevy má firma lisující plechy pro automobilku před výrobcem vlaků….

źádné.

ale blbě prndat umíte

Lang

Když už se ten žlutý mor takhle nebezpečně roztahuje, mohl by aspoň mít nějaký program jako mají České dráhy – traťové jízdenky nebo slevy pro ty, kdo jezdí často. Nemám motivaci využívat předražený OneTicket.

Juraj

Nazývejte je dál žlutým morem a určitě vám vyjdou vstříc 🙂

Lang

Ano, nic jiného pro mě nejsou. 🙂 Jednou se přihlásil do závazku veřejné služby, tudíž nemám na výběr jiného dopravce. Pokud by existovala rozumná alternativa, využiju ji.

Jiří Kocurek

Aspoň nelži.

Lang

To tykání není nutné. Nebo ano?

Jiří Kocurek
Lang

Ok, máte pravdu. Ale víc by se mi hodilo něco jako IN25 nebo IN50 u ČD.

Leinad

Za slevu se musí platit, kreditovka nesmí být za registraci.

Lang

Pokud je tomu tak, proč o tom neinformují? Na nádraží jsem každý druhý den, ale reklamu na traťovou jízdenku jsem ještě nezahlédl.
Asi budete režijkář, když jiného nazýváte režijkářem. Máte vždycky tak mizerný odhad na lidi?

DavidS

Regiojet Brno-Bohumín, zabralo mi to 10 vteřin hledání:
Časová traťová jízdenka
časové jízdné Vás opravňuje k libovolnému počtu jízd ve třidě Low cost (2. tř.) na uvedené trase v libovolném směru po dobu platnosti jízdenky
nabízí se ve variantách 7denní,
30denní a 90denní

Lang

Děkuju, už vím.

Gwann

IN25 či IN50 žluťák má?
Pošlete mi odkaz…

Jiří Kocurek

Si kupte OneTicket… Jako bankovní pracovník si to můžete vyjednat se zaměstanavatelem jako pracovní jízdenku za klienty. To snad zvládnete, když za jednotlivé prolácené jízdy firma zaplatí víc…

Gwann

já si ho klidně koupím sám, když budu chtít. to byla jen reakce na ten „útěr“, ať se podívá předřečník do tarifu.

PS: po vyhodnocení se mi zatím nevyplatí ani IN100 ani OneTicket 100. Navíc mám obavu, že u OT100 bude u většiny dopravců pakárna s místenkama.

Jiří Kocurek

Moc práce, že?

Časová traťová jízdenka, R8 Brno–Přerov–Ostrava–Bohumín a R23 Ústí nad Labem–Litoměřice-Mělník-Kolín.

V těch závazkových spojích je má.

Johny

Pořiďte si auto. Tím to máte vyřešené.

Gajda

Nic proti Pese nemám, ale že by to byla nějaká šleha se taky říct nedá. A pokud o ně budou pečovat jako o Elfy na Ústecku, tak po těch 15 letech budou Pantery v majetku ČD voňavka. Kdysi dávno bylo standardem uklízet po každý otočce alespoň trochu a jednou za měsíc do hloubky. Dnes je to špinavý zvenku, špinavý uvnitř a to to jezdí 3 měsíce. To opravdu o třídu lepší není. Navíc minimálně uvnitř by šly všechny žlutý vlaky uklízet denně, aby to nějak vypadalo, stačilo by do toho investovat alespoň 10% energie co se investuje do PR.

Georg

po otockach se uklizeji rychliky, vlaky v regionalce teda nevim nevim…
ale samozrejme pokud to vypada olezle, tak to neuklizeji ani kazdy den… 🙁

Jiří Kocurek

Jenom jestli tam ten bordel nedělají jančurobijci záměrně. Viz naolejované kolejnice, aby všichni věděli, že soukromník je špatný.

David

No, již odepsané vozy. To RegioJet má jen samé moderní. A ta bobina, no, to je moderna.

Jiří Kocurek

Bobině je líp tam, než aby hnila v depozitáři, nepojízdná. A na posun/zálohu stačí.

melm

Tak hlavně, aby si vedení Času Dost, nezapomnělo vyplatit nějaké mimořádné odměny…

Elb

Za to že šli do soutěže s kvalitnějšími a rychlejšími vozy?

Erik85

Minimálně z PTK věděly, co trh nabízí a za kolik.

SYN

A dokdy jim je někdo aspoň slíbil dodat?

Elb

ComfortJety?

Josef Švejk

S příměstskou jednotkou do Brna a 200 km/h ještě k tomu… Kam ta železnice spěje?

Georg

a cestou ani jeden preprah… ani vodu brat nebudou… 🙁

SYN

To jim ale v půlce musí dojít pára ne? 🙂

Jiří Kocurek

Především nikde není tak velká točna, takže pojedou uhlím napřed a vykolejí.

Georg

ja myslel, ze v brne-pisoarkach je triangl.

Jiří Kocurek

Výrobce to ale všude uvádí jako dálkovou jednotku. Jo aha, není v Najbrtu.

David

Prostě je to tramvaj bez ohledu na barevné provedení.

Jiří Kocurek

A Žabotlam je vlak, přestože má podovzky používané u tramvají.

MHD

Tak ten především nikdo nehonil na rychlíkových u spojích a v této souvislosti nehovořil o zlepšení kultury cestování.

Jelen

Linka R9 je v podstatě příměstský vlak, tím se běžně z Prahy do Brna nejezdí. A na její trase není ani kousek tratě, kde by se dalo jet víc než 200 km/h.

M19

Ona Jihlava je předměstí Prahy? Nebo jak?

Tomáš Záruba

S VRT bude.

Tom

do Jihlavy normální cestující vlakem z Prahy nepojede , autobusem je tam daleko dřív a levněji

Jelen

To někdo řekl?
Vlak R9 skutečně má spíše charakter příměstského vlaku, většina cestujících z Prahy jede jen do KH nebo Čáslavi, z Brna zase většinou jen do Tišnova. Málokdo tímto spojem jede déle, než 2 hodiny.
Z Jihlavy do Prahy vlakem reálně někdo bude jezdit?

Leinad

Ona je R9 linka na kratší úseky, ne na cestu z konečné na konečnou..Ani z půlky na konečnou.

Georg

do doby vrt stredni cechy to opravdu ma regionalni vyznam a po postaveni vrt stredni cechy by se do brna melo jezdit (odhadem, jsem linej to hledat) lehce pod dve hodiny a vysoka rychlost se vyuzije.

Avlaky

pesa dart je příměstská jednotka? od kdy ?

Juraj

Je InterPanter příměstská jednotka? Jezdí na rychlících.
Je FLIRT příměstská jednotka? Jezdí s tím dálkovinu nejen LE, ale i MTRX, PKPIC, norské VY a další.
Je KISS příměstská jednotka? Jezdí na dálkových vlacích u DB, MÁV START, GRS, ŽS atd.

Tohle striktní dělení je už fakt překonané. Spíše než konkrétní typy jsou to produktové platformy, adaptovatelné pro různé mise.

-mi-

Ono proti gustu žádný dišputát – vždy jsem měl pocit z pohledu cestujícího, že nejhorší jízdní vlastnosti má právě LE, že jednotka na kolejích skáče, natřásá se, prostě ne klidná plynulá jízda. I když mě jizdenka s LE vyšla nejlevněji, jezdím raději s konkurenci.

Jarda V.

Tak já bych tu naši Rx kategorii zarovnal k sousedním RE kde vlastně nic krom jednotek nejezdí (push-pull beru taky jako jednotku) a to některé mají jízdní vzdálenosti doby jak z Prahy do Ostravy. Takže s tím bych fakt problém neměl, kdo bude chtít pojede EC/RJ/RJ přes Třebovou a bude doufat v to že dojede tak jak má.

Luboš

Tak na to se těším, ale ještě si teda počkám 🙂

Anonym ze severu

,,Budeme se snažit i v budoucnu poskytovat cestujícím kvalitní služby za přijatelné ceny,“ uvedl Radim Jančura, majitel RegioJetu.

Co tím chtěl říct? Že na R23 a R8 RJ nabízí kvalitní služby za přijatelné ceny??

Karel

že cestující bude platit víc, než dřív, jako na R8. Stát ušetřil na téhle soutěži a zaplatí to z kompenzací za slevy. Snad budou aspoň ty kvalitní služby…

Jiří Kocurek

OneTicket je nepřijatejně drahý?

Jiří Kocurek

Pro porovnání z IDOSu: Přerov Brno, odjezd 8:43 za 119 Kč, odjezd 9:01 za 119 Kč.

Za těch druhých 119 Kč dostanete přestup a o 25 minut delší jízdu. Nejprve v Bdt a po přestupu v Bdtee/Bd. ČD by se tam mohly vyřádit v ukazování jaké lepší vozy mohou nasadit.

JanO

V druhém případě můžete jet i za 71 Kč a získat 7 bodů do bonusového programu. Žlutý má co dohánět, zvlášť v těch bonusech.

MartinS.

Když si k tomu skoro za 3600 Kč koupíte kartičku, která se začne vyplácet po 75 jízdách… aneb nechci slevu zadarmo…

Tom

je potřeba využívat krajské nabídky a jízdenky kombinovat ,ůspora je mnohdy skoro polovic

*h8*

To by šlo za předpokladu, že ten krajský tarif umožní smysluplně navázat dvě jízdenky a je možnost si takovou jízdenku koupit bez výpalného ve vlaku nebo ve stanici odkud vyjíždím. Zrovna Vysočina má 24hodinovou jízdenku pouze v papírové podobě a k nákupu jen na území kraje 🙁

Ivan_pha

a zadarmo jezdit nechcete?

Anonym ze severu

Za to, co tam předvádí, za současné ceny rozhodně ne. Všechno má své meze.

PepaM

Na R23 určitě ano. Za ten pakatel, co OneTicket stojí (a třeba ještě se studentskou slevou je to prakticky zadarmo)* je to co tam jezdí rozhodně kvalitní služba.
*) Kolín – Ústí OT za 248 korun, poloviční tedy 124. To je za těch asi 130 km fakt nic.

Jan

Já si snad otevřu železniční sázkovou kancelář, kde si zdejší osazenstvo bude moct tipovat, jestli 2026 opravdu vyjedou a další podobné plány.

Cestovatel z Vysočiny

Tak za tenhle šlendrián by měl management ČD kompletně odstoupit bez nároku na jakoukoli výsluhu.

Elb

Za to že šli do soutěže s kvalitnějšími a rychlejšími vozy?

Pražák

S kterými?

Elb

ComfortJety.

BedrJan

A jak to bude s PID do Světlé? ČD to uměly. Ví to tady někdo?

Kubrt

Článek 16: „Dopravce se zavazuje s cílem zajištění přínosu pro cestujícího uznávat jízdní doklady integrovaných
dopravních systémů Hlavního města Prahy, Středočeského kraje, Kraje Vysočina a Jihomoravského kraje,
v územním rozsahu podle působnosti těchto dopravních systémů.

BedrJan

Dík

Jarda

Akorát bych rovnou počítal s tím, že pro PID či IDSJMK budou vyhrazeny jeden dva vozy, stejně jako to je na R8.

Ferda Vomáčka

V PIDu naštěstí žádné takové chujárny nejsou.

Jiří Kocurek

Tak pořád lepší celé vozy, než z místenkového systému vyřadit 1/4 sedadel v každém oddílu vč. kupé.

Ladislav

No hlavně aby ten pid uměli i prodávat

Tomáš V.

Tohle bylo temné jako bývalý podchod na Pha-Vysočanech. Naprosto delikátní stěr. 👌

Vaclav

A taky by se je mohl naučit tisknout,když projíždím v pásmu kde je možnost využít PID a steward ti řekne že to neumí,mi přijde pěkně nelogický,v tomhle jsou CD vpředu,protože jejich popky to umí

Miloš Stloukal

Pevně doufám, že od každého vlaku co v HB uhne do Jihlavy, bude existovat přípoj vlakem do Žďáru nad Sázavou. Touto změnou totiž řada lidí z Přibyslavi, Žďáru, Křižanova a teoreticky i Tišnova přijde o několik přímých spojení denně.

PepaM

Měl by tam být vždy navazující Sp Havlíčkův Brod – Brno, jestli se nic nezměnilo.

krteček

Lepší by bylo dát R11 do Interpantera a uhnout přes H.B. do Brna. V H. Brodě by R11 dělala připoj do Brna od R9 do Jihlavy a zpátky opačně. Jihlava – Třebíč – Brno Sp a Os, třeba 750.7 + 3xBdtn + Sysel

Tuzemák

Něco podobnýho jsem navrhoval tak měsíc zpět a vyfasoval jsem taky ze pár mínusů. Elektrická jednotka na 25kV by místo těch pár humus-béček byla galaktický skok vpřed. Dovnitř nějaký použitelný sedačky a rozvrhnout je 2+2 proti sobě… R11 je aktuálně snad nejhorší linka co se týká kvality a délky linky. Teoreticky by možná šlo ještě vylepšit nějakou přeložkou cca 10km trati 225 někde za Polnou rovnou někam mezi Přibyslav-Ždár n. Sáz. do toho oblouku a ušetříme tak 20km jízdy přes Havlbrod. Když teda nejsou schopný dotáhnout 25kV až do Jihlavy v tomhle století a že by se ješte sakra hodilo… Číst vice »

Georg

zatim maji plany koncit plany v trebici a dal pojedete kousek na baterky.

Georg

*draty

Tuzemák

Otázka do pranice, není pak ale ekonomicky výhodnějšít ty „dráty“ dotáhnout rovnou hned před koupí baterek a těžit z toho kroku dalších 50 let, než po cca 15-20 letech řešit jejich výměnu za nové? Přeci jen máme i nákladní vlaky a ty si na baterky nedovedu moc v těch kopcích představit a náhradu za Brejlovce stejně budou v dohledné době řešit. Spojit tzv. příjemné s užitečným.

Georg

nakladni vlaky z brna do jihlavy pres okrisky, jo?

Tuzemák

Kupodivu přes vedlejší 225 co má podobný sklony a je to z větší části vlastně jen elektrifikovaná lokálka, se nějaký ten náklad na jih pašuje. Mít vedlejší trasu proti vytížené 250 nebude na škodu.

M M

Nejezdí to na Žďár a dál náhodou i teď po dvou hodinách? Tím pádem by šlo pouze o rozšíření nabídky od Havlbrodu dál, nikoli redukci pro Žďár atd.

*h8*

Odpoledne se jezdí Praha – HB – Brno v X po hodině.

Granja

Výchozí R v Havlíčkově Brodě by měly zůstat. V prokladu by měly být Sp, respektive R, pokud platí původní plány. Dále by mělo dojít i k prodloužení Os jedoucích po jednokolejce v úseku Tišnov – Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou až do Havlíčkova Brodu. Vytvoří se dlouhé přímé rameno s logickou vazbou na uzel Havlíčkův Brod. Tzn. již s novými motorovými jednotkami. Dále nyní dochází k definitivnímu rozlomení Os vlaků v Křižanově a směrem do Žďáru zůstane vozba Křižanov – Žďár (resp. H. Brod) novými regiopantery Je tedy otázkou, jak bude vypadat zejména vozba mezi Havlíčkovým Brodem… Číst vice »

Alibaba

Jestli bude rozlomení v Křižanově definitivní, tak by si kraj měl objednat něco s baterkama a mohl je nasadit na obsluhu teoretické linky Nové Město – Žďár – Křižanov – Vel. Meziříčí zastávka. Ten úsek pod dráty by mohl stíhat na dobíjení.

Pan průvodčí

Hodně spokojených cestujících a kilometrů bez nehody. Good luck !
Snad se povede firmě vybudovat i kvalitní tým personálu bez flukturace.

Jenisej

Vy musíte být skalní fanda RegioJet u. Proč pak asi má takovouto fluktuaci zaměstnanců, co myslíte.

***** Petr

Za mě je lepší mít fluktuaci lidí a nabízet v cz nadstandartní servis než mít spokojené odbory, zaměstance ale nasrané klienty. Ale je to jen o prioritách 🙂
Myslím, že dobrý zaměstnanec je u RJ víc než spokojený

NightmareFreddy

Tak ve většině firem jde ruku v ruce spokojenost zaměstnanců a klientů, protože nespokojený zaměstnanec většinou šťastného klienta neudělá.

***** Petr

To nikdo nezpochybňuje. Jde ale víc o nastavení pravidel a standartů. ČD má spokojené zaměstance bez fluktuace a klient pláče. Evidentně spokojený a dobře zaplacený státní nádražák taky není žádná výhra. Nepochybně práce u RJ otevírá dveře a to i mimo dopravu.

Pan průvodčí

Což ale u ČD taky. Na různých pozicích v dceřince Informačních systémů ČD nebo odúčtovny přepravních tržeb jsou bývalí zaměstnanci na různých pozicích včetně manažerských, kde jejich kompetence nemají s veřejnou dopravou co dočinění.

Pan průvodčí

Ideální je mít oboje. Spokojené zaměstnance a spokojené zákazníky. Tohle celkem obstojně zvládá třeba Metrans. Ono to hlavně není leckdy o firmě jako takové jako spíš o lidech. Stejně jako RegioJet tak i další firmy mají svá lepší a horší období řízení. Nezapomeňte na to, že flukturace stojí firmu nemalé peníze a není zájem žádné firmy plácat prachy na fixní náklady spojené s novým nástupem.

M19

S velkou fluktuací zaměstnanců, dost těžko docílíte spokojených cestujících.. A myslet znamená nevědět.

Hala D

Až na to, že fluktuace lidí a nadstandartní servis jaksi nejde do kupy. Aby byl zaměstnanec přínosem, musí ve firmě setrvat alespoň půl roku.

Pan průvodčí

Nejsem skalní fanda žádného dopravce. Jsem skalní fanda veřejné dopravy obecně.

Liposh

Tohle čelo se mi ze všech vizualizací a i oproti starému Regiosharku líbí fakt nejmíň

Ivan_pha

Tohle není regioshark.

firon

A bude Plzeň za 25?

malejjarda

0,2 l? 🙂

***** Petr

Á , malejjarda je pravidelný cestující 🙂

SYN

0,3 a jsme dohodnutý… když jedu sám tak mně glgat ani moc nebaví, a na zahnání žízně ta třetinka bohatě stačí…

Kernteriér

Mně by stačila ta Chotěboř, co bývala.

David

Spíš Starobrno, Rebel nebo Kutná Hora nebo něco po cestě.

Kernteriér

Tak produkty z koncových stanic bych vřele nedoporučoval.

Vladki

Skoro po cestě je Bernard, kterého uz RJ běžně nabízí. Tak nevím proč by ho nenabízel i v tomto novém spoji. Leda že by se Jančura
s Bernardem pohádali. Oba sou takový trochu svérázný typy…

Tomáš V.

To mi připomíná z havlbrodského kulturáku…
„Brýen, máte pivo?“ „Máme jen Rebel.“

W14

Super – po tom, co RJ předvádí na R8 a R23 se MD konečně poučilo – ze smlouvy: „Dopravce se zavazuje zajistit, aby vozidla Kmenových souprav a Pravidelných posil před zahájením účinnosti této Smlouvy a po celou Dobu plnění byla obchodně provozována výhradně na lince R9.“ Takže minimálně na R9 aspoň budou mít cestující čím jezdit. Co se týče NAD, tak to nesplní, není schopen to splnit ani na R8 (a ta pokuta za to je směšná -s ohledem na počet NAD v rámci 15 let, které budou známé dopředu, to RJ fakt trápit nebude): „Zavedení náhradní dopravy nezprošťuje Dopravce… Číst vice »

Hodně štěstí

U kapacita NAD bych řekl, že by to mělo být zcela jasné. Stát si objednal vlak např. kapacitou 400 lidí, tudíž by i NAD měla mít kapacitu 400 lidí. Zbytek jsou jen kecy jak ušetřit.

Igor

Žlutý to vidí tak, že 400 lidí se do dvou autobusů přece vejde.

Dotaz

On je asi větší problém v tom, že se najde jen málo bus dopravců ochotných pro Jančuru jezdit.

Jiří Kocurek

Tak jste mu neměli radit, že tím jeho vlakem nikdo nejezdí.

Cestující

S RegioFoxem na VRT a do Brna

Avlaky

to není regiofox

Regiofox je označení ČD pro Pesa Regio 140 DMU

RJ nemá s tímto regiofoxem nic společneho

Milan Coufal

Už se těším ale 2026 je daleko

Novák J.

Také se těším, ale ještě si užijeme. To co na lince momentálně dokazují ČD je otřes! Stůj co stůj chtějí lidem dokázat, že až linku opustí tak nikomu chybět nebudou.

Hala D

Zrovna na této lince z Brna jezdím poměrně pravidelně a 100% spokojenost.

Marek

AHA to je ten co opravuje vagony, a čd nemají s čím jezdit, 240 dní nad běžnou normu opravy to je celosvětový unikát

ušatá

Souhlasím. Raději tyto vozy, zejména s kupaty, co tam jsou, než nějaké otevřené jednotky.

Tomáš V.

Co si objednavatel poručil, to má. Nebo snad cestující očekávali, že ČD nakoupí na těch posledních několik let provozu zbrusu nové jednotky – bez toho, aby případně poté byly za předem stanovenou cenu odprodány následníkovi?

Jedna věc je být zcela oprávněně nespokojený s kvalitou služeb, druhá věc je být ignorant. Takhle to zkrátka na světě nefunguje.

Rozpadlý Ikarus

A kde budu teď na cestě ze šotu spinkat?

#kozenkovalavice #mrzeni #sitovka #modrogum #rezijka

Profesor

#aonofurtnic To te musí pěkně štvát 😅

mlokXCM

Tak když ten vlak přijede, tak na sedačce.

Jméno*

Peťánku běž si radši fotit mechaniky v Křinci a neotravuj.

Laborec425

Jste zakomplexovaný, že jste se narodil až v době, kdy jste všichni závislí na mobilech, komunikaci, přátelích, hraní her, sociálních sítích a žrádle? 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nevyjedou!
Do švestek!
Nad propastí!

mlokXCM

Nezapomněl si napsat ještě něco o zábradlí? To také rád opakuješ neustále dokola, ne?

David

Zábradlí a Sosna

Granja

… a XY ven!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tohle je článek o Regiojetu. Až bude článek o Dobré Správě, samozřejmě bude zábradlí i #svobodaven. Jistě těch příležitostí bude dostatek.
V tomto případě připomínám myšlenky mo(u)drých gum z nástupu Jančury na železnici.

Novomír

Dej si prášek na alergii, blbe.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#klíčenku?

Elb

Když tenhle Babiškův kamarád začínal, tak musel jezdit se dvěma lokomotivami na vlaku, jak často mu kapaly. Předtím si ale nějak nárokoval, že mu ČD musí v každé větší stanici držet zálohu, jak to mají pro sebe, jen tak z ničeho nic. Ale jestli to bude bude stejná kvalita, jako na R8, tak to samozřejmě máme na co těšit. Už ta uváděná kapacita, nižší než na současných špičkových vlacích, stejně jako předešlým na R8 to ukazuje. Že prý rozvoj a růst dálkové dopravy, s menšími soupravami, to určitě.

Avlaky

a co že mu kapaly, jak s nimi začalo jezdit ČSD taky jim peršani kapali, proto mají takovou přezdívku

IQ50 tady

Elb

Taky bych to s tou vaší logikou a gramatikou tipoval na nižší IQ. ČSD kapaly, protože to byly první vyrobené kusy, Regiojet má ty úplně poslední a důvod jejich nespolehlivosti byla zřejmě nízká úroveň údržby předchozího dopravce, kterou nebyli schopni sami vyřešit pěknou dobu.

Jiří Kocurek

No nevyjedou, v GVD 2023/24 prostě nevyjedou. To bude posměváčků!

Tuňák

Zajímalo by mně jak to bylo doopravdy. Nejdřív prodlužováni termínu přihlášek, pak údajně ztacený dešifrovací klíč. Podobně jako když bylo výběrko na státní postrky, tak zrovna v tu chvíli RJ přebíral nové mašiny a v podstatě pro ně neměl využití. Tohle prostě smrdí, ale pravdu se nejspíš nikdy nedozvíme.

Oldřich Sládek

Vyberko na státní postrky bylo OK.

Pavel Skládaný

Zatímco nově nalakované laminátky smutně stojí opodál…

PvvS

Když nevyhovovaly, tak měly smůlu.

Jiří Kocurek

A tak se nám jako bumerang vrací pravidlo:
§ Na lak to nejezdí!

Avlaky

Jak nemel využití? Museli se půjčit vectrony

RJ chybí v podstatě masiny i teď …

PvvS

Pokud je smlouva taková, že se vyplatí si další stroje půjčit, tak proč ne. Ideální řešení, pro mašiny je placená práce a jistota.

Avlaky

ano, jenže autor příspěvku píše, že mašiny RJ nemají využití….

ty mají využití tolik…

jan v

Regiojet na jednu stranu říká, že stát by neměl spolufinancovat nákup vlaků pro závazkovou službu z evropských operáků, na druhou stranu se ale smluvně zavázal po dokončení koncese převést jednotky na následujícího koncesionáře. Proč by to dělal, pokud na jejich nákup nebude čerpat podporu z programu, který něco takového vyžaduje

Kubrt

Pro Regiojet (obecně jakéhokoliv dopravce) je taková klausule výhodná – zajistí mu, že mu po konci smlouvy nezůstanou vozidla, pro něž nebude mít využití.

Kubrt

S „eurofondy“ to nijak souviset nemusí.

jan v

Mě toto přijde problematické – zaprvé kdokoliv další se do tendru za patnáct let přihlásí zřejmě bude muset tyto jednotky nakoupit, což třeba nebude vyhovovat jeho fleetové strategii. Zároveň takto dopravce přenáší část svého podnikatelského rizika zpět na případného dalšího dopravce, potažmo stát.

Kernteriér

Pokud to nevyhovuje jeho strategii, tak se holt hlásit nebude, ne?

Jenisej

A tím pádem máme z modré nadvlády žlutou. Čemu nerozumite ?

Kernteriér

Tobě.

SYN

Jistěže rozumíme… v době kdy měly ČD 75%+ všech výkonů tak bylo vše v pořádku, jakmile se do blíží půl na půl tak je špatně úplně všecko…
PRÁVO odkoupit/převést jednotky není povinnost, pokud by třeba byly problémové tak bude levnější když nastupující dopravce nakoupí jednotky vlastní. Pokud budou fungovat 15 let dobře, proč by se měly někomu „nehodit“ do krámu? Copak jsou dopravci zároveň výrobci aby si drželi „svoje řady“? Vždyť už teď to mají reálně promixované pořádně…

Kubrt

To přenesení podnikatelského rizika na stát má smysl v tom, že to sníží náklady (pro stát). Kdyby tam tato klausule nebyla, dopravce by se snažil odepsat vozidla už za dobu trvání smlouvy (10-15 let), takže by to vyžadovalo vyšší platby od objednavatele.
Ad fleetová strategie nového dopravce: samozřejmě nikdo nebude dopravce X nutit, aby se hlásil do tendru, jehož podmínky mu nevyhovují. Spíš to celé nastavení směřuje k tomu, aby i podruhé uspěl (měl vyšší šanci uspět) dosavadní dopravce s dosavadními vozidly; bude mít výhodu v zajetých procesech, hotovém teamu, info o reálných tržbách atd.

Kernteriér

A tuhle výhodu ČD na Plzeňsku solidně zahodily.

M19

Dopravce odepisuje vozidla v souladu s daňovými předpisy. Snažit se může jak chce, odpisová doba je pevně dána.

SYN

Jasně samozřejmě, a když „jsou odepsané“ tak je zahazuje do šrotu protože už je nesmí používat dál… tomu přece nevěříte ani vy! Účetní hodnota nerovná se skutečná hodnota (ani tržní).

noerf

Na druhou stranu lze železniční techniku za 10 let daňově odepsat a účetně teoreticky také a provést rekonstrukci interiéru, aby to mělo nějakou účetní hodnotu.

Gogo

Bude povinnost nového koncesionáře ty jednotky převzít?

Kubrt

To bude mít v rukách objednavatel; když navazující smlouvu vypíše bez požadavku na nová vozidla, bude nový dopravce – ucházející se o smlouvu – nekonkurenceschopný, pokud se bude hlásit s novými vlaky.

Původní Pražák

Jestli má platít úvaha, že závazkem předat vozidla novému provozovateli je možné rozložit odpisy do delšího období, tak v první řadě musí existovat závazek státu ta vozidla nějakým způsobem převzít.

Kubrt

Tak jistě, řeší to článek 20 předmětné smlouvy.

Josef

Ale po 15-cti letech to budou šroty když to bude denně jezdit více než 800 km tak se do toho budou dávat nové Elektromotory nebo se budou kupovat nové stroje. Vím že tato myšlenka je asi zbytečná když vidím co tu jezdí teď. Ale s tím požadavkem i na příště s novými vozy bych souhlasil.
PS:omluvte gramatiku

Kubrt

Shinkanseny se po 15 letech posílají do šrotu, ale v Evropě nikdo tak bohatý není, takže předpokládám, že i tyhle vlaky budou jezdit déle. Dřív se (v Evropě) vyřazovaly jen vyložené technické propadáky typu IC2 v Dánsku nebo DB 605.

Josef

Aha tak teď to chápu,ale v Rakousku mají první Taurusy už jen jako záložní teda co vím

Chronosphere

15-cti letech….to jsou nějaká nová slova? Cti léta?

Granja

Stejné jako jindy 15-ti, ti, ti, ti…

Jiří Kocurek

800 km denně a? Rekordní Pendolíno dělalo denně 1500 km, nevím jak dneska. Nějakých 800 km denně u rychlíkové jednotky mi přijde zcela normálních.

Kernteriér

Přes 1100 km dnes dává i jeden oběh na R13.

Avlaky

To byl požadavek MD nikoli Jancury

SYN

Dělá to proto, protože to byl požadavek v konkurzu… jinak by holt zakázku nedostal! ČD už podobnou klauzuli v zadání konkurzu měl taky…

Matěj Kováč

RegioJet má už jistý provoz rychlíků R9 z Prahy do Brna s novými jednotkami PESA

„RegioJet má už jistý provoz rychlíků R9 z Prahy do Brna“ … OK … „s novými jednotkami PESA“ … zde bych si s tou jistotou už zase tak jistý nebyl 🙂

Kamil Novotný

Třeba vstoupí do hry zase COVID, válka, marťani, no prostě něco, na co se to svede.

Jiří Kocurek

A o čem se bude trvidt, že to nebylo, že si to Jančura vymyslel.

Jelen

Ta boule vepředu na té jednotce vypadá fakt strašně…snad to v reálu takto vypadat nebude. Ale jinak, svezení to snad nebude špatné. Jezdím touto linkou poslední dobou dost často a dodržování řazení…katastrofa. Upřímně, je mi líto všech, kteří si koupí první třídu a místo ní se dočkají akorát Béčka, nebo A¹⁴⁹, což není o nic lepší.

Granja

Ta boule evokuje, že ta jednotka má velký mozek. Tak uvidíme co všechno dokáže.

Erik85

„vlak má využívat v budoucnu část vysokorychlostní trati“

Nebude. Ministerstvo si to sice přálo, ale na základě dotazů k VŘ od podmínky schválení jednotek pro provoz na VRT ustoupilo, protože nebylo schopno určit nutné parametry pro tlakotěsnost, která je podmínkou pro VRT. Nakonec stačily netlakotěsné soupravy, které na VRT nemohou. Takže na jednu stranu se MD chlubí jak chystá VRT a na druhou zazdilo stav na 30 let dopředu (15+15 let, kdy se mají jednotky využívat), kdy i po výstavbě VRT budou vlaky jezdit jen po koridoru. Vítejte v Banánistánu.

Jiří 24

A jak víte, že se neudělá nějaká speciální výjimka, nebo jde o nějaké nařízení odněkud z vrchu, kde to měnit nelze?

Erik85

Jde o fyziku a to co vydrží lidský organismus, na to nepotřebujete žádné nařízení „odněkud z vrchu“.

Stráťa

Myslím že z fyzikálního hlediska je důležitější kolik ten vlak jede než jestli je trať označena jako VRT. Pokud po VRT pojede svou maximální rychlostí tak s tím lidské organismy uvnitř nebudou mít problém.

Kubrt

Není tam nějaká „tlaková interakce“ s protijedoucím „VRT-vlakem“? Zejména v tunelu?

X 1

Tunely na VRT budou mít pro každý směr vlastní tubus.

Erik85

S menším průřezem tunelu potřebujete vyšší stupeň tlakovzdornosti i tlakotěsnosti.

SYN

To ano, ale docela klidně a podle mně i reálně se může stát, že do konce této smlouvy (to máme za nějakých 17-18 let odteď že?) bude hotový jenom jeden či dva úseky VRT (pravděpodobně VRT-02 Poříčany-Světlá n.S.) právě směrem na Havl.Brod, pročež bych považoval za mírně předčasné nakupovat „spešl“ soupravy na vysokou rychlost, takže se tama klidně zpočátku může jezdit 200kmh a tedy „míječky“ můžou být reálné… (tunely tam možná nebudou vůbec nebo se separátními tubusy).

jan v

Tak dobře, ten vlak pojede 200 po VRT trati na vyjímku. Na protější kolejipojede DB Vídeň-Praha-Berlín 310. To bude docela příjemné v setkání. (Pozn. autor tohoto příspěvku uznává, že k takovému sccénáři určitě nejdojde dříve, než v roce 2050, a tím pádem to pana Kupku opravdu pálit nemusí)

Hans

Než bude VRT koleje v celé trase, budou tyhle vlaky šrot. Postaví se ten kousek do Poříčan a pak to usne jako vždy

Vojtěch

2035 Praha Ostrava (kromě Hané)

SYN

Zbožné přání…

SYN

Právě že se tam okolo roku 2050 nejspíš nebudou vyskytovat ani tyto soupravy, ani DB vysokorychlostky, a s trochou smůly ještě nebude ani kousek VRT…
Takže scénář výskytu VŠECH těchto jevů naráz je fakt nepravděpodobný…

Jenisej

Než se potká s protijedoucím vlakem jedoucím maximální rychlostí na VRT.

Zbyněk

A jak víte, že za 30 let tu nějaká VRT bude? Až tady VRT bude, budou vozy už na konci životnosti a pak se klidně koupí nové.

Erik85

A jak víte, že nebude?

SYN

A to se stane tragédie že se tyto soupravy budou muset přesunout jinam? Jakože pro ně nebude jiné použití? Nebo nemůžou jezdit „postaru“ mimo případnou VRT, taková linka se už hodit nebude?

ythomas_ct

…zajímavá informace! Ale tak zase je otázkou, jestli za těch 30 let VRT bude vůbec v nějaké použitelné délce stát. A pokud by třeba (nechci sejčkovat) stál „jenom“ úsek z Běchovic do Poříčan, tak tam asi nic významně rychlejšího jezdit nebude, takže se třeba „dočasně“ podmínky provozu v daném úseku udělají tak, aby se tam dalo jezdit i s netlakotěsnými soupravami…

Georg

taky si neumim predstavit co by tam jezdilo na vic nez 200. v danem casovem vyhledu je vlak na 200 km/h rozumny kompromis…

Bram

Přesně tak, na VRT mezi Českým Brodem a Světlou nad Sázavou bude díky neprovozu skutečných VR vlaků omezena rychlost na 200 km/h a zrušena podmínka tlakotěsnosti. Navíc řešíme problém, který bude aktuální tak okolo roku 2040 nejdříve. Mezi námi, neočekávám, že úsek VR trati Běchovice – Poříčany bude ten první zprovozněný. Nejspíš ne, protože NIMBY.

Dušan

Bude možné tam jezdit s netlakotěsnými soupravami, ale pouze do doby zprovoznění VRT směr Hradec Králové/Polsko – ale tam to zatím údajně ekonomicky nevychází – pak už ne. Ale protože ten Hradecký směr je dost „ve hvězdách“, tak asi nemá cenu tuto variantu příliš uvažovat – navíc není jisté, zda ty PESY jsou netlakotěsné, výrobce k tomu žádné parametry neuvádí a Regiojet už vůbec ne – pro sichr.

Erik85

Hádejte, MD to nakonec nepožadovalo a rozhodovala cena…

Dušan

Jako ono je to celkem rozumné – vzhledem k nějaké té budoucí pravděpodobnosti realizace VRT-ky na Hradec:-)

SYN

Obzvláště za dobu platnosti této smlouvy…

SYN

Jestli se bude budovat dříve směr na Polsko než na Brno tak budu volit stranu která se zaváže zastavit kompletně financování železnice v ČR… takže o tom raději vůbec neuvažujte. Ne že bych já byl rozhodující ale vidím ve svém okolí mnoho od kterých bych očekával plusmínus to stejné…

Dušan

Normálně lžete, sorry jako…

Erik85

Ani nečekám, že se omluvíte…

Dušan

Není za co, protože na osovce 7,5 m to na VRT jezdit samozřejmě bez problému bude, na osovce 4,5 m už ne, ale to je právě ta část VRT na Hradec.

Jiří Kocurek

A kde je ta jistota, že po 15 letech ty vlaky nemůžou jezdit jinde (České Budějovice)?

Elb

A kde je zase vaše jistota, že jinde jezdit budou? Z největší pravděpodobností budou dalších 15 let, tedy do roku 2056, jezdit právě tam.

Tomáš Záruba

Během těch první 15 let asi docela klidně může být na té VRT dočasně provoz pouze vozidel do 200 km/h (kupovat VR jednotky kvůli úseku CBR-SnS stejně nedává smysl). No a v tom druhém období není nikde řečeno, že budou ta vozidla ausgerechnet na té R9. Třeba někdo konečně zadrátuje Rudu a půjdou na R16, například.

Původní Aleš

Nechci rejpat, ale v ani ne měsíc a půl starém článku ty vizualizace vypadají úplně jinak:
https://zdopravy.cz/pesa-ukazala-podobu-novych-jednotek-s-kterymi-ma-regiojet-provozovat-rychliky-praha-brno-150836/

Ventura35

Ta původní vizualizace byla přešlapem, PESA má v nabídce pouze soupravy InterRegio200, které odpovídají vizualizaci v tomto článku.

Původní Aleš

OK, díky za upřesnění.

Avlaky

Protože ty vizualizace dodala pesa, ty vizualizace jsou 5 let staré a jednotka takto vypadat nebude

Nebude vypadat ani jako pesa ELF

Má vypadat jako pesa dart

Původní Aleš

Já to nemyslel proti redakci, ale obecně 🙂

noerf

Fotka v úvodu článku vypadá na řadu 655, která bude jezdit v Praze, v bílém (šedém) nátěru a polepy budou červené.

Rozpadlý Ikarus

A bude hodně mrzení ☺️

Vychladit 🍺, otevřít 🍿a jedeme

jan v

Aby vám nezvětralo než vyjedou.

Profesor

Co tě na tom prosimpekne mrzí?

Původní Aleš

Tak jeho asi ne, ale asi předpokládá že modrogumy to mrzet bude, hlavně si nebudou moci lehnout na kozenkovou lavici a zatáhnout závěs.

Profesor

Aha, to je ale trouba. Asi nějakej sotocvok.