Podepsáno: RegioJet má už jistý provoz rychlíků R9 z Prahy do Brna s novými jednotkami PESA
Vizualizace nové jednotky PESA pro RegioJet. Foto: RegioJet
Provoz podle nové smlouvy začne v prosinci 2026.
Provoz podle nové smlouvy začne v prosinci 2026.
Dokud Regiojet nezlepší spolehlivost svých vlaků (odjezd z výchozí stanice klidně i o hodinu později), tak jsou technická vylepšení úplně k ničemu…
Četl někdo tu smlouvu? Co nastane, když Pesa jednotky nedodá včas?
Nestane se nic, půjčí se Vectrony, stáhnou se odjinud 3 Bmz a bude se dělat jako že je všechno v pořádku.
Tak především se těším, kde vezmou financování na tyhle jednotky a taky se těším, zda je Pesa včas doda…
Protože tenhle přístup…všude nové vlaky není žádný dopravce u nas schopen ufinancovat
Už vidím, jak se ty banky do tohoto hrnou. V bankovnictví dělám už skoro dvacet let, a financování vozidel/strojů s nutnou amortizací na 15+ let, pokud možno bez ekvity (protože těch minimálně 20% mít RJ nejspíš nebude), pokud možno za nízký úrok, to je něco, co se jistě bez problémů podaří…. Proč si myslíte, že se RJ financuje především dluhopisy? Protože tam není amortizační profil, platí se jen kupón a pak bullet na konci, který se splatí novou emisí. ČD to dělají obdobně. Vždy je ale nějaká max kapacita, co firma může unést. ČD je dle mého už na hranici… Číst vice »
nikdy, ale opravdu nikdy nevyjde amortizace nového železničního vozidla do 10-15letého kontraktu. a i kdyby vyšla, tak stejně nikdo nepůjčí 100%, musíte mít nějakou ekvitu. nemám potřebu vás přesvědčovat, nejste člen úvěrového výboru banky, co tohle má schvalovat. PS: ta zkratka, že ČD zbankrotují, je dost mimo, stejně jako vyhodnocení dopadu. nikdo nemá aktuálně prostředky k nahrazení ČD, než by se to vyřešilo, tak skončí většina osobní železniční dopravy v celé ČR a je v důsledku výrazně znehodnocena celá infrastruktura. ale když někdo bere jako důkaz (a)morálnosti vysoký podíl na výkonech u bývalého státního monopolu, tak opět, ideologie a dojmologie… Číst vice »
Stačí ty dělníky z montoven přeplatit. To je celé. Jenže to by si někdo nemohl léčit svoje komplexy tím, že poškodí většinu obyvatel ČR.
PS: Budu se stěhovat, přenesete mi pračku? MHD to jede 20 minut, pračky nebere.
tak mi řekněte, jaké zvláštní daňové úlevy má firma lisující plechy pro automobilku před výrobcem vlaků….
źádné.
ale blbě prndat umíte
Když už se ten žlutý mor takhle nebezpečně roztahuje, mohl by aspoň mít nějaký program jako mají České dráhy – traťové jízdenky nebo slevy pro ty, kdo jezdí často. Nemám motivaci využívat předražený OneTicket.
Nazývejte je dál žlutým morem a určitě vám vyjdou vstříc 🙂
Ano, nic jiného pro mě nejsou. 🙂 Jednou se přihlásil do závazku veřejné služby, tudíž nemám na výběr jiného dopravce. Pokud by existovala rozumná alternativa, využiju ji.
Aspoň nelži.
To tykání není nutné. Nebo ano?
https://regiojet.cz/nase-jizdenky/typy-jizdenek
Ok, máte pravdu. Ale víc by se mi hodilo něco jako IN25 nebo IN50 u ČD.
Za slevu se musí platit, kreditovka nesmí být za registraci.
Pokud je tomu tak, proč o tom neinformují? Na nádraží jsem každý druhý den, ale reklamu na traťovou jízdenku jsem ještě nezahlédl.
Asi budete režijkář, když jiného nazýváte režijkářem. Máte vždycky tak mizerný odhad na lidi?
Regiojet Brno-Bohumín, zabralo mi to 10 vteřin hledání:
Časová traťová jízdenka
časové jízdné Vás opravňuje k libovolnému počtu jízd ve třidě Low cost (2. tř.) na uvedené trase v libovolném směru po dobu platnosti jízdenky
nabízí se ve variantách 7denní,
30denní a 90denní
Děkuju, už vím.
IN25 či IN50 žluťák má?
Pošlete mi odkaz…
Si kupte OneTicket… Jako bankovní pracovník si to můžete vyjednat se zaměstanavatelem jako pracovní jízdenku za klienty. To snad zvládnete, když za jednotlivé prolácené jízdy firma zaplatí víc…
já si ho klidně koupím sám, když budu chtít. to byla jen reakce na ten „útěr“, ať se podívá předřečník do tarifu.
PS: po vyhodnocení se mi zatím nevyplatí ani IN100 ani OneTicket 100. Navíc mám obavu, že u OT100 bude u většiny dopravců pakárna s místenkama.
Moc práce, že?
Časová traťová jízdenka, R8 Brno–Přerov–Ostrava–Bohumín a R23 Ústí nad Labem–Litoměřice-Mělník-Kolín.
V těch závazkových spojích je má.
Pořiďte si auto. Tím to máte vyřešené.
Nic proti Pese nemám, ale že by to byla nějaká šleha se taky říct nedá. A pokud o ně budou pečovat jako o Elfy na Ústecku, tak po těch 15 letech budou Pantery v majetku ČD voňavka. Kdysi dávno bylo standardem uklízet po každý otočce alespoň trochu a jednou za měsíc do hloubky. Dnes je to špinavý zvenku, špinavý uvnitř a to to jezdí 3 měsíce. To opravdu o třídu lepší není. Navíc minimálně uvnitř by šly všechny žlutý vlaky uklízet denně, aby to nějak vypadalo, stačilo by do toho investovat alespoň 10% energie co se investuje do PR.
po otockach se uklizeji rychliky, vlaky v regionalce teda nevim nevim…
ale samozrejme pokud to vypada olezle, tak to neuklizeji ani kazdy den… 🙁
Jenom jestli tam ten bordel nedělají jančurobijci záměrně. Viz naolejované kolejnice, aby všichni věděli, že soukromník je špatný.
No, již odepsané vozy. To RegioJet má jen samé moderní. A ta bobina, no, to je moderna.
četl jste text a smlouvu nebo jen došel toaletní papír?
Bobině je líp tam, než aby hnila v depozitáři, nepojízdná. A na posun/zálohu stačí.
Tak hlavně, aby si vedení Času Dost, nezapomnělo vyplatit nějaké mimořádné odměny…
Za to že šli do soutěže s kvalitnějšími a rychlejšími vozy?
A kterými, když soutěž na jednotky pro tento výkon nebyly ČD do podání nabídky ani schopny dokončit?
Minimálně z PTK věděly, co trh nabízí a za kolik.
A dokdy jim je někdo aspoň slíbil dodat?
ComfortJety?
Netuším, ale pokud se nepletu, všechny ComfortJety jsou dávno virtuálně umístěny na zcela jiné výkony.
S příměstskou jednotkou do Brna a 200 km/h ještě k tomu… Kam ta železnice spěje?
a cestou ani jeden preprah… ani vodu brat nebudou… 🙁
To jim ale v půlce musí dojít pára ne? 🙂
Především nikde není tak velká točna, takže pojedou uhlím napřed a vykolejí.
ja myslel, ze v brne-pisoarkach je triangl.
Výrobce to ale všude uvádí jako dálkovou jednotku. Jo aha, není v Najbrtu.
Prostě je to tramvaj bez ohledu na barevné provedení.
A Žabotlam je vlak, přestože má podovzky používané u tramvají.
Tak ten především nikdo nehonil na rychlíkových u spojích a v této souvislosti nehovořil o zlepšení kultury cestování.
Linka R9 je v podstatě příměstský vlak, tím se běžně z Prahy do Brna nejezdí. A na její trase není ani kousek tratě, kde by se dalo jet víc než 200 km/h.
Ona Jihlava je předměstí Prahy? Nebo jak?
S VRT bude.
do Jihlavy normální cestující vlakem z Prahy nepojede , autobusem je tam daleko dřív a levněji
To někdo řekl?
Vlak R9 skutečně má spíše charakter příměstského vlaku, většina cestujících z Prahy jede jen do KH nebo Čáslavi, z Brna zase většinou jen do Tišnova. Málokdo tímto spojem jede déle, než 2 hodiny.
Z Jihlavy do Prahy vlakem reálně někdo bude jezdit?
Ona je R9 linka na kratší úseky, ne na cestu z konečné na konečnou..Ani z půlky na konečnou.
do doby vrt stredni cechy to opravdu ma regionalni vyznam a po postaveni vrt stredni cechy by se do brna melo jezdit (odhadem, jsem linej to hledat) lehce pod dve hodiny a vysoka rychlost se vyuzije.
pesa dart je příměstská jednotka? od kdy ?
Je InterPanter příměstská jednotka? Jezdí na rychlících.
Je FLIRT příměstská jednotka? Jezdí s tím dálkovinu nejen LE, ale i MTRX, PKPIC, norské VY a další.
Je KISS příměstská jednotka? Jezdí na dálkových vlacích u DB, MÁV START, GRS, ŽS atd.
Tohle striktní dělení je už fakt překonané. Spíše než konkrétní typy jsou to produktové platformy, adaptovatelné pro různé mise.
Ono proti gustu žádný dišputát – vždy jsem měl pocit z pohledu cestujícího, že nejhorší jízdní vlastnosti má právě LE, že jednotka na kolejích skáče, natřásá se, prostě ne klidná plynulá jízda. I když mě jizdenka s LE vyšla nejlevněji, jezdím raději s konkurenci.
Tak já bych tu naši Rx kategorii zarovnal k sousedním RE kde vlastně nic krom jednotek nejezdí (push-pull beru taky jako jednotku) a to některé mají jízdní vzdálenosti doby jak z Prahy do Ostravy. Takže s tím bych fakt problém neměl, kdo bude chtít pojede EC/RJ/RJ přes Třebovou a bude doufat v to že dojede tak jak má.
Tak na to se těším, ale ještě si teda počkám 🙂
,,Budeme se snažit i v budoucnu poskytovat cestujícím kvalitní služby za přijatelné ceny,“ uvedl Radim Jančura, majitel RegioJetu.
Co tím chtěl říct? Že na R23 a R8 RJ nabízí kvalitní služby za přijatelné ceny??
že cestující bude platit víc, než dřív, jako na R8. Stát ušetřil na téhle soutěži a zaplatí to z kompenzací za slevy. Snad budou aspoň ty kvalitní služby…
OneTicket je nepřijatejně drahý?
Pro porovnání z IDOSu: Přerov Brno, odjezd 8:43 za 119 Kč, odjezd 9:01 za 119 Kč.
Za těch druhých 119 Kč dostanete přestup a o 25 minut delší jízdu. Nejprve v Bdt a po přestupu v Bdtee/Bd. ČD by se tam mohly vyřádit v ukazování jaké lepší vozy mohou nasadit.
V druhém případě můžete jet i za 71 Kč a získat 7 bodů do bonusového programu. Žlutý má co dohánět, zvlášť v těch bonusech.
Když si k tomu skoro za 3600 Kč koupíte kartičku, která se začne vyplácet po 75 jízdách… aneb nechci slevu zadarmo…
je potřeba využívat krajské nabídky a jízdenky kombinovat ,ůspora je mnohdy skoro polovic
To by šlo za předpokladu, že ten krajský tarif umožní smysluplně navázat dvě jízdenky a je možnost si takovou jízdenku koupit bez výpalného ve vlaku nebo ve stanici odkud vyjíždím. Zrovna Vysočina má 24hodinovou jízdenku pouze v papírové podobě a k nákupu jen na území kraje 🙁
a zadarmo jezdit nechcete?
Za to, co tam předvádí, za současné ceny rozhodně ne. Všechno má své meze.
Na R23 určitě ano. Za ten pakatel, co OneTicket stojí (a třeba ještě se studentskou slevou je to prakticky zadarmo)* je to co tam jezdí rozhodně kvalitní služba.
*) Kolín – Ústí OT za 248 korun, poloviční tedy 124. To je za těch asi 130 km fakt nic.
Já si snad otevřu železniční sázkovou kancelář, kde si zdejší osazenstvo bude moct tipovat, jestli 2026 opravdu vyjedou a další podobné plány.
Tak za tenhle šlendrián by měl management ČD kompletně odstoupit bez nároku na jakoukoli výsluhu.
Za to že šli do soutěže s kvalitnějšími a rychlejšími vozy?
S kterými?
ComfortJety.
A jak to bude s PID do Světlé? ČD to uměly. Ví to tady někdo?
Článek 16: „Dopravce se zavazuje s cílem zajištění přínosu pro cestujícího uznávat jízdní doklady integrovaných
dopravních systémů Hlavního města Prahy, Středočeského kraje, Kraje Vysočina a Jihomoravského kraje,
v územním rozsahu podle působnosti těchto dopravních systémů.
Dík
Akorát bych rovnou počítal s tím, že pro PID či IDSJMK budou vyhrazeny jeden dva vozy, stejně jako to je na R8.
V PIDu naštěstí žádné takové chujárny nejsou.
Tak pořád lepší celé vozy, než z místenkového systému vyřadit 1/4 sedadel v každém oddílu vč. kupé.
No hlavně aby ten pid uměli i prodávat
Tohle bylo temné jako bývalý podchod na Pha-Vysočanech. Naprosto delikátní stěr. 👌
A taky by se je mohl naučit tisknout,když projíždím v pásmu kde je možnost využít PID a steward ti řekne že to neumí,mi přijde pěkně nelogický,v tomhle jsou CD vpředu,protože jejich popky to umí
Pevně doufám, že od každého vlaku co v HB uhne do Jihlavy, bude existovat přípoj vlakem do Žďáru nad Sázavou. Touto změnou totiž řada lidí z Přibyslavi, Žďáru, Křižanova a teoreticky i Tišnova přijde o několik přímých spojení denně.
Měl by tam být vždy navazující Sp Havlíčkův Brod – Brno, jestli se nic nezměnilo.
Lepší by bylo dát R11 do Interpantera a uhnout přes H.B. do Brna. V H. Brodě by R11 dělala připoj do Brna od R9 do Jihlavy a zpátky opačně. Jihlava – Třebíč – Brno Sp a Os, třeba 750.7 + 3xBdtn + Sysel
Něco podobnýho jsem navrhoval tak měsíc zpět a vyfasoval jsem taky ze pár mínusů. Elektrická jednotka na 25kV by místo těch pár humus-béček byla galaktický skok vpřed. Dovnitř nějaký použitelný sedačky a rozvrhnout je 2+2 proti sobě… R11 je aktuálně snad nejhorší linka co se týká kvality a délky linky. Teoreticky by možná šlo ještě vylepšit nějakou přeložkou cca 10km trati 225 někde za Polnou rovnou někam mezi Přibyslav-Ždár n. Sáz. do toho oblouku a ušetříme tak 20km jízdy přes Havlbrod. Když teda nejsou schopný dotáhnout 25kV až do Jihlavy v tomhle století a že by se ješte sakra hodilo… Číst vice »
zatim maji plany koncit plany v trebici a dal pojedete kousek na baterky.
*draty
Otázka do pranice, není pak ale ekonomicky výhodnějšít ty „dráty“ dotáhnout rovnou hned před koupí baterek a těžit z toho kroku dalších 50 let, než po cca 15-20 letech řešit jejich výměnu za nové? Přeci jen máme i nákladní vlaky a ty si na baterky nedovedu moc v těch kopcích představit a náhradu za Brejlovce stejně budou v dohledné době řešit. Spojit tzv. příjemné s užitečným.
nakladni vlaky z brna do jihlavy pres okrisky, jo?
Kupodivu přes vedlejší 225 co má podobný sklony a je to z větší části vlastně jen elektrifikovaná lokálka, se nějaký ten náklad na jih pašuje. Mít vedlejší trasu proti vytížené 250 nebude na škodu.
Nejezdí to na Žďár a dál náhodou i teď po dvou hodinách? Tím pádem by šlo pouze o rozšíření nabídky od Havlbrodu dál, nikoli redukci pro Žďár atd.
Odpoledne se jezdí Praha – HB – Brno v X po hodině.
Výchozí R v Havlíčkově Brodě by měly zůstat. V prokladu by měly být Sp, respektive R, pokud platí původní plány. Dále by mělo dojít i k prodloužení Os jedoucích po jednokolejce v úseku Tišnov – Nové Město na Moravě – Žďár nad Sázavou až do Havlíčkova Brodu. Vytvoří se dlouhé přímé rameno s logickou vazbou na uzel Havlíčkův Brod. Tzn. již s novými motorovými jednotkami. Dále nyní dochází k definitivnímu rozlomení Os vlaků v Křižanově a směrem do Žďáru zůstane vozba Křižanov – Žďár (resp. H. Brod) novými regiopantery Je tedy otázkou, jak bude vypadat zejména vozba mezi Havlíčkovým Brodem… Číst vice »
Jestli bude rozlomení v Křižanově definitivní, tak by si kraj měl objednat něco s baterkama a mohl je nasadit na obsluhu teoretické linky Nové Město – Žďár – Křižanov – Vel. Meziříčí zastávka. Ten úsek pod dráty by mohl stíhat na dobíjení.
Hodně spokojených cestujících a kilometrů bez nehody. Good luck !
Snad se povede firmě vybudovat i kvalitní tým personálu bez flukturace.
Vy musíte být skalní fanda RegioJet u. Proč pak asi má takovouto fluktuaci zaměstnanců, co myslíte.
Za mě je lepší mít fluktuaci lidí a nabízet v cz nadstandartní servis než mít spokojené odbory, zaměstance ale nasrané klienty. Ale je to jen o prioritách 🙂
Myslím, že dobrý zaměstnanec je u RJ víc než spokojený
Tak ve většině firem jde ruku v ruce spokojenost zaměstnanců a klientů, protože nespokojený zaměstnanec většinou šťastného klienta neudělá.
To nikdo nezpochybňuje. Jde ale víc o nastavení pravidel a standartů. ČD má spokojené zaměstance bez fluktuace a klient pláče. Evidentně spokojený a dobře zaplacený státní nádražák taky není žádná výhra. Nepochybně práce u RJ otevírá dveře a to i mimo dopravu.
Což ale u ČD taky. Na různých pozicích v dceřince Informačních systémů ČD nebo odúčtovny přepravních tržeb jsou bývalí zaměstnanci na různých pozicích včetně manažerských, kde jejich kompetence nemají s veřejnou dopravou co dočinění.
Ideální je mít oboje. Spokojené zaměstnance a spokojené zákazníky. Tohle celkem obstojně zvládá třeba Metrans. Ono to hlavně není leckdy o firmě jako takové jako spíš o lidech. Stejně jako RegioJet tak i další firmy mají svá lepší a horší období řízení. Nezapomeňte na to, že flukturace stojí firmu nemalé peníze a není zájem žádné firmy plácat prachy na fixní náklady spojené s novým nástupem.
S velkou fluktuací zaměstnanců, dost těžko docílíte spokojených cestujících.. A myslet znamená nevědět.
Až na to, že fluktuace lidí a nadstandartní servis jaksi nejde do kupy. Aby byl zaměstnanec přínosem, musí ve firmě setrvat alespoň půl roku.
Nejsem skalní fanda žádného dopravce. Jsem skalní fanda veřejné dopravy obecně.
Tohle čelo se mi ze všech vizualizací a i oproti starému Regiosharku líbí fakt nejmíň
Tohle není regioshark.
A bude Plzeň za 25?
0,2 l? 🙂
Á , malejjarda je pravidelný cestující 🙂
0,3 a jsme dohodnutý… když jedu sám tak mně glgat ani moc nebaví, a na zahnání žízně ta třetinka bohatě stačí…
Mně by stačila ta Chotěboř, co bývala.
Spíš Starobrno, Rebel nebo Kutná Hora nebo něco po cestě.
Tak produkty z koncových stanic bych vřele nedoporučoval.
Skoro po cestě je Bernard, kterého uz RJ běžně nabízí. Tak nevím proč by ho nenabízel i v tomto novém spoji. Leda že by se Jančura
s Bernardem pohádali. Oba sou takový trochu svérázný typy…
To mi připomíná z havlbrodského kulturáku…
„Brýen, máte pivo?“ „Máme jen Rebel.“
Super – po tom, co RJ předvádí na R8 a R23 se MD konečně poučilo – ze smlouvy: „Dopravce se zavazuje zajistit, aby vozidla Kmenových souprav a Pravidelných posil před zahájením účinnosti této Smlouvy a po celou Dobu plnění byla obchodně provozována výhradně na lince R9.“ Takže minimálně na R9 aspoň budou mít cestující čím jezdit. Co se týče NAD, tak to nesplní, není schopen to splnit ani na R8 (a ta pokuta za to je směšná -s ohledem na počet NAD v rámci 15 let, které budou známé dopředu, to RJ fakt trápit nebude): „Zavedení náhradní dopravy nezprošťuje Dopravce… Číst vice »
U kapacita NAD bych řekl, že by to mělo být zcela jasné. Stát si objednal vlak např. kapacitou 400 lidí, tudíž by i NAD měla mít kapacitu 400 lidí. Zbytek jsou jen kecy jak ušetřit.
Žlutý to vidí tak, že 400 lidí se do dvou autobusů přece vejde.
On je asi větší problém v tom, že se najde jen málo bus dopravců ochotných pro Jančuru jezdit.
Tak jste mu neměli radit, že tím jeho vlakem nikdo nejezdí.
S RegioFoxem na VRT a do Brna
to není regiofox
Regiofox je označení ČD pro Pesa Regio 140 DMU
RJ nemá s tímto regiofoxem nic společneho
Už se těším ale 2026 je daleko
Také se těším, ale ještě si užijeme. To co na lince momentálně dokazují ČD je otřes! Stůj co stůj chtějí lidem dokázat, že až linku opustí tak nikomu chybět nebudou.
Zrovna na této lince z Brna jezdím poměrně pravidelně a 100% spokojenost.
AHA to je ten co opravuje vagony, a čd nemají s čím jezdit, 240 dní nad běžnou normu opravy to je celosvětový unikát
Souhlasím. Raději tyto vozy, zejména s kupaty, co tam jsou, než nějaké otevřené jednotky.
Co si objednavatel poručil, to má. Nebo snad cestující očekávali, že ČD nakoupí na těch posledních několik let provozu zbrusu nové jednotky – bez toho, aby případně poté byly za předem stanovenou cenu odprodány následníkovi?
Jedna věc je být zcela oprávněně nespokojený s kvalitou služeb, druhá věc je být ignorant. Takhle to zkrátka na světě nefunguje.
A kde budu teď na cestě ze šotu spinkat?
#kozenkovalavice #mrzeni #sitovka #modrogum #rezijka
#aonofurtnic To te musí pěkně štvát 😅
Tak když ten vlak přijede, tak na sedačce.
Peťánku běž si radši fotit mechaniky v Křinci a neotravuj.
Jste zakomplexovaný, že jste se narodil až v době, kdy jste všichni závislí na mobilech, komunikaci, přátelích, hraní her, sociálních sítích a žrádle? 🙂
Nevyjedou!
Do švestek!
Nad propastí!
Nezapomněl si napsat ještě něco o zábradlí? To také rád opakuješ neustále dokola, ne?
Zábradlí a Sosna
… a XY ven!
Tohle je článek o Regiojetu. Až bude článek o Dobré Správě, samozřejmě bude zábradlí i #svobodaven. Jistě těch příležitostí bude dostatek.
V tomto případě připomínám myšlenky mo(u)drých gum z nástupu Jančury na železnici.
Dej si prášek na alergii, blbe.
#klíčenku?
Když tenhle Babiškův kamarád začínal, tak musel jezdit se dvěma lokomotivami na vlaku, jak často mu kapaly. Předtím si ale nějak nárokoval, že mu ČD musí v každé větší stanici držet zálohu, jak to mají pro sebe, jen tak z ničeho nic. Ale jestli to bude bude stejná kvalita, jako na R8, tak to samozřejmě máme na co těšit. Už ta uváděná kapacita, nižší než na současných špičkových vlacích, stejně jako předešlým na R8 to ukazuje. Že prý rozvoj a růst dálkové dopravy, s menšími soupravami, to určitě.
a co že mu kapaly, jak s nimi začalo jezdit ČSD taky jim peršani kapali, proto mají takovou přezdívku
IQ50 tady
Taky bych to s tou vaší logikou a gramatikou tipoval na nižší IQ. ČSD kapaly, protože to byly první vyrobené kusy, Regiojet má ty úplně poslední a důvod jejich nespolehlivosti byla zřejmě nízká úroveň údržby předchozího dopravce, kterou nebyli schopni sami vyřešit pěknou dobu.
No nevyjedou, v GVD 2023/24 prostě nevyjedou. To bude posměváčků!
Odkaz na smlouvu máte v textu. Jestli tam najdete někde tento požadavek, dejte vědět.
Na pozdní nasazení vozidel smlouva pamatuje. Váš způsob práce s informacemi je zhruba podobný, jako kdyby se někdo nyní veřejně dotazoval, že slyšel, že kradete. Chápu, že tomuto stylu se zejména v jednodušší části populace daří, ale tady se mu dařit nebude.
Zajímalo by mně jak to bylo doopravdy. Nejdřív prodlužováni termínu přihlášek, pak údajně ztacený dešifrovací klíč. Podobně jako když bylo výběrko na státní postrky, tak zrovna v tu chvíli RJ přebíral nové mašiny a v podstatě pro ně neměl využití. Tohle prostě smrdí, ale pravdu se nejspíš nikdy nedozvíme.
Klíč byl skutečně ztracen. Jestli někdo řval kvůli zrušení prvního pokusu, byl to nejvíce Jančura.
V případě postrků nabídl RJ nejnižší cenu. Soutěž na postrky proběhla, když bylo potřeba postrky nasadit.
Ale klidně si žijte v paralelním vesmíru jiné reality. Je to rozhodně jednodušší než řešit třeba fakta.
Vyberko na státní postrky bylo OK.
Zatímco nově nalakované laminátky smutně stojí opodál…
Když nevyhovovaly, tak měly smůlu.
A tak se nám jako bumerang vrací pravidlo:
§ Na lak to nejezdí!
Jak nemel využití? Museli se půjčit vectrony
RJ chybí v podstatě masiny i teď …
Pokud je smlouva taková, že se vyplatí si další stroje půjčit, tak proč ne. Ideální řešení, pro mašiny je placená práce a jistota.
ano, jenže autor příspěvku píše, že mašiny RJ nemají využití….
ty mají využití tolik…
Regiojet na jednu stranu říká, že stát by neměl spolufinancovat nákup vlaků pro závazkovou službu z evropských operáků, na druhou stranu se ale smluvně zavázal po dokončení koncese převést jednotky na následujícího koncesionáře. Proč by to dělal, pokud na jejich nákup nebude čerpat podporu z programu, který něco takového vyžaduje
Pro Regiojet (obecně jakéhokoliv dopravce) je taková klausule výhodná – zajistí mu, že mu po konci smlouvy nezůstanou vozidla, pro něž nebude mít využití.
S „eurofondy“ to nijak souviset nemusí.
Mě toto přijde problematické – zaprvé kdokoliv další se do tendru za patnáct let přihlásí zřejmě bude muset tyto jednotky nakoupit, což třeba nebude vyhovovat jeho fleetové strategii. Zároveň takto dopravce přenáší část svého podnikatelského rizika zpět na případného dalšího dopravce, potažmo stát.
Pokud to nevyhovuje jeho strategii, tak se holt hlásit nebude, ne?
A tím pádem máme z modré nadvlády žlutou. Čemu nerozumite ?
Tobě.
Jistěže rozumíme… v době kdy měly ČD 75%+ všech výkonů tak bylo vše v pořádku, jakmile se do blíží půl na půl tak je špatně úplně všecko…
PRÁVO odkoupit/převést jednotky není povinnost, pokud by třeba byly problémové tak bude levnější když nastupující dopravce nakoupí jednotky vlastní. Pokud budou fungovat 15 let dobře, proč by se měly někomu „nehodit“ do krámu? Copak jsou dopravci zároveň výrobci aby si drželi „svoje řady“? Vždyť už teď to mají reálně promixované pořádně…
To přenesení podnikatelského rizika na stát má smysl v tom, že to sníží náklady (pro stát). Kdyby tam tato klausule nebyla, dopravce by se snažil odepsat vozidla už za dobu trvání smlouvy (10-15 let), takže by to vyžadovalo vyšší platby od objednavatele.
Ad fleetová strategie nového dopravce: samozřejmě nikdo nebude dopravce X nutit, aby se hlásil do tendru, jehož podmínky mu nevyhovují. Spíš to celé nastavení směřuje k tomu, aby i podruhé uspěl (měl vyšší šanci uspět) dosavadní dopravce s dosavadními vozidly; bude mít výhodu v zajetých procesech, hotovém teamu, info o reálných tržbách atd.
A tuhle výhodu ČD na Plzeňsku solidně zahodily.
Dopravce odepisuje vozidla v souladu s daňovými předpisy. Snažit se může jak chce, odpisová doba je pevně dána.
Jasně samozřejmě, a když „jsou odepsané“ tak je zahazuje do šrotu protože už je nesmí používat dál… tomu přece nevěříte ani vy! Účetní hodnota nerovná se skutečná hodnota (ani tržní).
Na druhou stranu lze železniční techniku za 10 let daňově odepsat a účetně teoreticky také a provést rekonstrukci interiéru, aby to mělo nějakou účetní hodnotu.
Bude povinnost nového koncesionáře ty jednotky převzít?
To bude mít v rukách objednavatel; když navazující smlouvu vypíše bez požadavku na nová vozidla, bude nový dopravce – ucházející se o smlouvu – nekonkurenceschopný, pokud se bude hlásit s novými vlaky.
Jestli má platít úvaha, že závazkem předat vozidla novému provozovateli je možné rozložit odpisy do delšího období, tak v první řadě musí existovat závazek státu ta vozidla nějakým způsobem převzít.
Tak jistě, řeší to článek 20 předmětné smlouvy.
Ale po 15-cti letech to budou šroty když to bude denně jezdit více než 800 km tak se do toho budou dávat nové Elektromotory nebo se budou kupovat nové stroje. Vím že tato myšlenka je asi zbytečná když vidím co tu jezdí teď. Ale s tím požadavkem i na příště s novými vozy bych souhlasil.
PS:omluvte gramatiku
Shinkanseny se po 15 letech posílají do šrotu, ale v Evropě nikdo tak bohatý není, takže předpokládám, že i tyhle vlaky budou jezdit déle. Dřív se (v Evropě) vyřazovaly jen vyložené technické propadáky typu IC2 v Dánsku nebo DB 605.
Aha tak teď to chápu,ale v Rakousku mají první Taurusy už jen jako záložní teda co vím
15-cti letech….to jsou nějaká nová slova? Cti léta?
Stejné jako jindy 15-ti, ti, ti, ti…
800 km denně a? Rekordní Pendolíno dělalo denně 1500 km, nevím jak dneska. Nějakých 800 km denně u rychlíkové jednotky mi přijde zcela normálních.
Přes 1100 km dnes dává i jeden oběh na R13.
To byl požadavek MD nikoli Jancury
Dělá to proto, protože to byl požadavek v konkurzu… jinak by holt zakázku nedostal! ČD už podobnou klauzuli v zadání konkurzu měl taky…
RegioJet má už jistý provoz rychlíků R9 z Prahy do Brna s novými jednotkami PESA
„RegioJet má už jistý provoz rychlíků R9 z Prahy do Brna“ … OK … „s novými jednotkami PESA“ … zde bych si s tou jistotou už zase tak jistý nebyl 🙂
Třeba vstoupí do hry zase COVID, válka, marťani, no prostě něco, na co se to svede.
A o čem se bude trvidt, že to nebylo, že si to Jančura vymyslel.
Ta boule vepředu na té jednotce vypadá fakt strašně…snad to v reálu takto vypadat nebude. Ale jinak, svezení to snad nebude špatné. Jezdím touto linkou poslední dobou dost často a dodržování řazení…katastrofa. Upřímně, je mi líto všech, kteří si koupí první třídu a místo ní se dočkají akorát Béčka, nebo A¹⁴⁹, což není o nic lepší.
Ta boule evokuje, že ta jednotka má velký mozek. Tak uvidíme co všechno dokáže.
„vlak má využívat v budoucnu část vysokorychlostní trati“
Nebude. Ministerstvo si to sice přálo, ale na základě dotazů k VŘ od podmínky schválení jednotek pro provoz na VRT ustoupilo, protože nebylo schopno určit nutné parametry pro tlakotěsnost, která je podmínkou pro VRT. Nakonec stačily netlakotěsné soupravy, které na VRT nemohou. Takže na jednu stranu se MD chlubí jak chystá VRT a na druhou zazdilo stav na 30 let dopředu (15+15 let, kdy se mají jednotky využívat), kdy i po výstavbě VRT budou vlaky jezdit jen po koridoru. Vítejte v Banánistánu.
A jak víte, že se neudělá nějaká speciální výjimka, nebo jde o nějaké nařízení odněkud z vrchu, kde to měnit nelze?
Jde o fyziku a to co vydrží lidský organismus, na to nepotřebujete žádné nařízení „odněkud z vrchu“.
Myslím že z fyzikálního hlediska je důležitější kolik ten vlak jede než jestli je trať označena jako VRT. Pokud po VRT pojede svou maximální rychlostí tak s tím lidské organismy uvnitř nebudou mít problém.
Není tam nějaká „tlaková interakce“ s protijedoucím „VRT-vlakem“? Zejména v tunelu?
Tunely na VRT budou mít pro každý směr vlastní tubus.
S menším průřezem tunelu potřebujete vyšší stupeň tlakovzdornosti i tlakotěsnosti.
To ano, ale docela klidně a podle mně i reálně se může stát, že do konce této smlouvy (to máme za nějakých 17-18 let odteď že?) bude hotový jenom jeden či dva úseky VRT (pravděpodobně VRT-02 Poříčany-Světlá n.S.) právě směrem na Havl.Brod, pročež bych považoval za mírně předčasné nakupovat „spešl“ soupravy na vysokou rychlost, takže se tama klidně zpočátku může jezdit 200kmh a tedy „míječky“ můžou být reálné… (tunely tam možná nebudou vůbec nebo se separátními tubusy).
Tak dobře, ten vlak pojede 200 po VRT trati na vyjímku. Na protější kolejipojede DB Vídeň-Praha-Berlín 310. To bude docela příjemné v setkání. (Pozn. autor tohoto příspěvku uznává, že k takovému sccénáři určitě nejdojde dříve, než v roce 2050, a tím pádem to pana Kupku opravdu pálit nemusí)
Než bude VRT koleje v celé trase, budou tyhle vlaky šrot. Postaví se ten kousek do Poříčan a pak to usne jako vždy
2035 Praha Ostrava (kromě Hané)
Zbožné přání…
Právě že se tam okolo roku 2050 nejspíš nebudou vyskytovat ani tyto soupravy, ani DB vysokorychlostky, a s trochou smůly ještě nebude ani kousek VRT…
Takže scénář výskytu VŠECH těchto jevů naráz je fakt nepravděpodobný…
Než se potká s protijedoucím vlakem jedoucím maximální rychlostí na VRT.
A jak víte, že za 30 let tu nějaká VRT bude? Až tady VRT bude, budou vozy už na konci životnosti a pak se klidně koupí nové.
A jak víte, že nebude?
A to se stane tragédie že se tyto soupravy budou muset přesunout jinam? Jakože pro ně nebude jiné použití? Nebo nemůžou jezdit „postaru“ mimo případnou VRT, taková linka se už hodit nebude?
…zajímavá informace! Ale tak zase je otázkou, jestli za těch 30 let VRT bude vůbec v nějaké použitelné délce stát. A pokud by třeba (nechci sejčkovat) stál „jenom“ úsek z Běchovic do Poříčan, tak tam asi nic významně rychlejšího jezdit nebude, takže se třeba „dočasně“ podmínky provozu v daném úseku udělají tak, aby se tam dalo jezdit i s netlakotěsnými soupravami…
taky si neumim predstavit co by tam jezdilo na vic nez 200. v danem casovem vyhledu je vlak na 200 km/h rozumny kompromis…
Přesně tak, na VRT mezi Českým Brodem a Světlou nad Sázavou bude díky neprovozu skutečných VR vlaků omezena rychlost na 200 km/h a zrušena podmínka tlakotěsnosti. Navíc řešíme problém, který bude aktuální tak okolo roku 2040 nejdříve. Mezi námi, neočekávám, že úsek VR trati Běchovice – Poříčany bude ten první zprovozněný. Nejspíš ne, protože NIMBY.
Bude možné tam jezdit s netlakotěsnými soupravami, ale pouze do doby zprovoznění VRT směr Hradec Králové/Polsko – ale tam to zatím údajně ekonomicky nevychází – pak už ne. Ale protože ten Hradecký směr je dost „ve hvězdách“, tak asi nemá cenu tuto variantu příliš uvažovat – navíc není jisté, zda ty PESY jsou netlakotěsné, výrobce k tomu žádné parametry neuvádí a Regiojet už vůbec ne – pro sichr.
Hádejte, MD to nakonec nepožadovalo a rozhodovala cena…
Jako ono je to celkem rozumné – vzhledem k nějaké té budoucí pravděpodobnosti realizace VRT-ky na Hradec:-)
Obzvláště za dobu platnosti této smlouvy…
Jestli se bude budovat dříve směr na Polsko než na Brno tak budu volit stranu která se zaváže zastavit kompletně financování železnice v ČR… takže o tom raději vůbec neuvažujte. Ne že bych já byl rozhodující ale vidím ve svém okolí mnoho od kterých bych očekával plusmínus to stejné…
Normálně lžete, sorry jako…
Ani nečekám, že se omluvíte…
Není za co, protože na osovce 7,5 m to na VRT jezdit samozřejmě bez problému bude, na osovce 4,5 m už ne, ale to je právě ta část VRT na Hradec.
https://nen.nipez.cz/profily-zadavatelu-platne/detail-profilu/mdcr/zahajene-zakazky/p:pzvz:query=R9/detail-zakazky/N006-22-V00028809
A kde je ta jistota, že po 15 letech ty vlaky nemůžou jezdit jinde (České Budějovice)?
A kde je zase vaše jistota, že jinde jezdit budou? Z největší pravděpodobností budou dalších 15 let, tedy do roku 2056, jezdit právě tam.
Během těch první 15 let asi docela klidně může být na té VRT dočasně provoz pouze vozidel do 200 km/h (kupovat VR jednotky kvůli úseku CBR-SnS stejně nedává smysl). No a v tom druhém období není nikde řečeno, že budou ta vozidla ausgerechnet na té R9. Třeba někdo konečně zadrátuje Rudu a půjdou na R16, například.
Nechci rejpat, ale v ani ne měsíc a půl starém článku ty vizualizace vypadají úplně jinak:
https://zdopravy.cz/pesa-ukazala-podobu-novych-jednotek-s-kterymi-ma-regiojet-provozovat-rychliky-praha-brno-150836/
Ta původní vizualizace byla přešlapem, PESA má v nabídce pouze soupravy InterRegio200, které odpovídají vizualizaci v tomto článku.
OK, díky za upřesnění.
Protože ty vizualizace dodala pesa, ty vizualizace jsou 5 let staré a jednotka takto vypadat nebude
Nebude vypadat ani jako pesa ELF
Má vypadat jako pesa dart
To klidně rejpejte. Co RJ poslal, to jsme zveřejnili:-) Tehdy i nyní.
Já to nemyslel proti redakci, ale obecně 🙂
Fotka v úvodu článku vypadá na řadu 655, která bude jezdit v Praze, v bílém (šedém) nátěru a polepy budou červené.
A bude hodně mrzení ☺️
Vychladit 🍺, otevřít 🍿a jedeme
Aby vám nezvětralo než vyjedou.
Co tě na tom prosimpekne mrzí?
Tak jeho asi ne, ale asi předpokládá že modrogumy to mrzet bude, hlavně si nebudou moci lehnout na kozenkovou lavici a zatáhnout závěs.
Aha, to je ale trouba. Asi nějakej sotocvok.