Podepsáno: RegioJet má už jistou smlouvu s Prahou na provoz městských vlaků
Elektrická jednotka 654 Pesa Elf.eu pro RegioJet. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
Vlaky podle nové smlouvy začnou jezdit od konce roku 2024, plány Prahy v osobní dopravě se nelíbí nákladním dopravcům.
Doporučuji všem knihu od Britského strojvedouciho „Right Away“ napsal to pan Davies, který jezdil téměř celý život a cca posledních 15let kariery zažil privatizaci BR a rozdělování, a práci pod mnoha soukromými dopravci protože jim byla preprodana dama část výkonu, je to nadčasové a úplně to sedí na to co tu teď máme.. Aktuálně Británie zas směřuje k jednotnému dopravci..
Hlavně ne ty Ariva ty maj 40 roků staré vagóny
S Arrivou jsem velmi spokojen a jejich spoje velmi využívám, oceňuji vstřícný a velmi milý personál. Co jsem slyšel od cestujících, tak RJ hlavně na linkách v ÚK nemá tak ochotný personál.
Pořád lepší a pohodlnější než s čím jezdí Národní dopravce
A k tomu Polské Pesy hurá
A opravdu, za ty peníze, budou zaměstnanci dobře zaplaceni?
To se uvidí. Ale tipoval bych, že pro RegioJet bude levnější zaplatit lidi, než pokutu za odřeknutý spoj.
a to je vase starost?
Jako potenciální zaměstnanec, ano, je to moje starost.
Však mohou odejít ke konkurenci, nebo snad nejsou vítáni?
Tam budou jenom strojvedoucí. Víc není potřeba. Ostatní služby se dají outsourcovat.
Možná vás to překvapí, ale vyjma úklidu se hlavně outsourcuje právě ten strojvedoucí.
No… vtip dobry… 😀
Upřímně na ty linky se těším, a jsem rád, že Praha má snahu městskou železnici rozvíjet. Ten potenciál tam určitě je. Obavy nákladních dopravců chápu, ale zde souhlasím s p. Scheinherrem, že zde opravdu zaspala Správa železnic. Plány ROPIDu na tyto linky jsou známé dlouho, to že Malešice jsou úzké hrdlo je taky známé dlouho, však ta linka S49 jezdí už pěkných pár let. A co se zatím udělalo pro to, aby se tento nežádoucí stav změnil…?
Takhle jsem si to šetření nepředstavoval.
Takový trapnější dotaz…musejí ty S-linky jezdit maximálně o nejake větší vesnice? Třeba ty Vídeňske aspoň končí v nejakem větším čily, taky by ti mohly být Kralupy či Nymburk. Nebo by kvůli nizke rychlosti jezdily celý den a mely jen pár obratů?
Svoz lidí z vesnic velikosti Běchovic určitě dá levněji autobus.
…doporučuji si po sobě text přečíst. Word umí také nějaké ty chybky opravit 🙂
Prohlížeče taky.
tak vzdyt v praze s-linky končí ve velkých městech (beroun, kralupy, kolín, benešov atd)… takže… co jste nám chtěl říct?
asi mysli nucice a cesky brod. jestli se teda ten text da nazvat myslenim…
Z Běchovic do Vršovic autobusem znamená přískokem vpřed Štěrboholskou spojkou do Jižní spojky. Neboť východní obchvat Prahy je stále jen v územním plánu.
Tak snad nepůjde o snížení standardu na lince S49.
Standardy kvality jsou/budou součástí smlouvy.
Jak to jde zhoršit? Jediné že by tam jezdila 810…
Tu asi niekto nechápe iróniu…Ani tých 24 ľudí čo dalo mínusko.
další hřebíček do rakve režijních výhod…
díkybohu!
Nechci kozu, chci aby sousedovi chcipla. Že?
Vždyť jednu linku obsluhuje dnes Arriva a druhá teď ani neexistuje … tak koho to omezí?
A to v té Arrivě ještě režijky platí.
V Arrivě platí režijka? … Pokud ano tak to mění všechno.
Projížděč si bude muset koupit jízdenku. Tuhle trať ještě osobákem projetou nemá. Celých 30 Kč za PID jízdenku na 60 minut.
?
30 Kč jízdenka platí 30 minut.
Já tam teda vidím něco jiného https://pid.cz/primestske-cestovani/
Na linku S61 vám stačí toto: https://pid.cz/praha/
Je tam uvedeno, že neplatí na území Prahy. Městské linky ovšem jsou na území Prahy, čili ta jízdenka není určena pro ně.
neplatí v pásmu P. Linka S49 jede v pásmech 0, B, 1
https://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/1349/20211212/1349_(453_301)T.pdf
Prospal jste dobu. Projel jsem to zadarmo na režijku při nějaké jednorázové výluce v první polovině devadesátek. A pokud si to nepletu s nějakým jiným šotozážitkem, jel se mnou ve vlaku i zdejší diskutér p.Zikmund ml. :-)))
Ehm, vy jste jediný projížděč? 😀
Ne. Píše, že tam byl ještě p. Zikmund ml.
Naopak, režijka PID tam bude platit, s tou mají problémy zejména ČD a DPP.
S panem Jančurou jsem se setkal před mnoha lety, když zahajoval provoz na autobusové lince Plzeň -Praha,klasický nabob, firma je postavena na drzosti a na dluzích,které nakonec zaplatíme všichni.
Za to ČD nedluží ani korunu 😀
Opravdu jsou státem garantovány dluhy firmy České dráhy? Možná jsem se přehlédnul, ale o takových garancích daňových poplatníků pro pasažerskou ČD slyším prvně
Mluvím o garancích, že když nesplácí dlužník, tak věřitelům bude placeno ze společné kapsy… Za RGJ/StudentAgency tak ručí daňoví poplatníci za cca miliardu kaček
viz
https://zdopravy.cz/komercni-banka-pujcila-student-agency-400-milionu-pujdou-na-nove-autobusy-i-virtualni-stevardky-77081/
plus dodatek zveřejněný v registru smluv 20.7.2021.
P.S. Za to průšvihem by bylo, kdyby nespláceli kolejoví nádražáci ze SŽDC, neboť za (některé) jejich dluhy ručí daňoví poplatníci.
Nemůžeš z jednoho historického zážitku žít celý zbytek života…
Já ho osobně neznám, je fakt že firmy SA v sobě nesou znaky devadesátých let.
Platit všechno co nejpozději (pokud věřitel neřve, tak i po splatnosti, i když by cashflow bylo a narozdíl od devadesátek dneska někteří dlužníci regiojetu platí s předstihem).
Velká fluktuace stewardů. Jančurův přístup kdy v jednom zdejším rozhovoru řekl „cácorky.“ Pohyblivá složka mzdy občas není ocenění lepšího, ale záminka nevyplatit nikomu.
Nicméně prostě zajistil vylepšení. Je fakt, že před jeho příchodem jezdilo Praha-Ostrava méně lidí ve vlacích.
Možná nabob to je, ale zavedl konečně slušné autobusy s nevídaným servisem. To samé se mu povedlo na dráze, jen díky němu ČD začaly modernizovat, snížily cenu a zlepšily služby. Stačí mít paměť. Takže já mu děkuju, protože špinavé koženkové B fakt nedávám.
Spojení Smíchov-Vršovice by bylo skvělé.
A jaký bude přínos? Je nějaký důvod, aby se ve velkém jezdilo v uvedeném úseku? Nepřijde mi, že by tam byla nějaká silná poptávka…
Ono tam spíš půjde o spojení Zahradní Město – Smíchov. Dosud tu je jen pomalá tramvaj 7, která ani nejede na Smíchovské nádraží.
Osobně podobné pochybnosti jsem měl o lince 125. Ale evidentně má smysl.
Děkuji za odpověď, ono ten dotaz pramení z toho, že nemám dokonalý přehled o Praze a zatím mi ty Vršovice přišli tak trochu stranou, proto se ptám
Praha roste. K dnešnímu dni zde žije už cca 13,5 milionu lidí. Obě linky jsou vedeny přes nebo v blízkosti značného množství rozvojových území.
Tak to se zařadila mezi největší města světa 😀
To bude muset přidat, aby byla mezi největšími městy. Ale podle výše uvedené informace je Praha asi jako Xian s aglomerací.
Jste magor?
Překlep v desetinné čárce nedělá z člověka magora (předpokládám, že to se tu právě stalo, jelikož Praha má právě zhruba 1,3 mil. obyvatel).
Je potřeba rozlišovat zásadní věci. Zatímco v Praze je cca 1,3 legálně hlášených obyvatel, prakticky v ní žije lidí mnohem víc. Včetně dojíždějících zvnějšku, kteří stráví v Praze prakticky celý aktivní den, je jich snad až 1,8 mil. Na to je potřeba budovat infrastrukturu včetně dopravy, energií, kanalizace…
Pokud bychom měli na mysli tzv. Prahu a okolí, tj. Čechy a připočítali navazující Sasko a Durynsko, pak to celkem souhlasí.
Omlouvám se, vím že je to z vaší strany překlep, ale té nahrávce na smeč nešlo odolat.
Tolik obyvatel nemá ani ČR. Ujela desetinná čárka?
S temahle smlouvama tři roky předem za podstrelenou cenu bude ještě sranda.
S růstem ceny elektřiny a všeho kdy za tři roky může být trakční elektřina za násobky dnešních cen. O naftě nemluvě.
To bude nejen u žlutých kvikotu😆
Souhlas. Akorát namísto kvikotu bych řekl chození… Bo pro ty lidi, kteří nebudou mít na zaplacení parkingu svého autíčka v cíli, může být inspirativní např. trend který popsal zdejší redaktor na svém tw @honzalb „Pokud jsem se v posledních letech stal na něčem opravdu závislý, tak je to chůze. I když jsem začal chodit v naivní víře, že zhubnu, tak hlavní přínos je úplně jinde: čištění hlavy. Mohu jen doporučit.“ viz graf vzdálenosti kterou ušel. https://twitter.com/honzalb/status/1477719858842382337 Tož tipnu si, že brzy se objeví nějaká podobná knížka jako o pěší pouti o svých nožičkách z ČSFR do Španělska = „Cesta do… Číst vice »
Jojo, zdražení elektřiny by se u ČD stát nemohlo.
Vzhledem k nabídkové ceně s tím asi někdo počítal a někdo jiný ne…
do švestek!
Do švestek co? Kvasinky?
Kvasinková infekce?
No tak co se výpravčích týče, mám občas pocit, že mají akcie ČEZu. Nikde nic a 2500 t u vjezdu na stůj.
Vy si ty smlouvy představujete jako Hurvínek válku. Buďte ubezpečen, že takovéhle věci mají obě smluvní strany dobře ošetřené.
A jak si vlastně Hurvínek představoval válku??
ono je důvod, proč seš výpravčí a ne odpovědný za uzavírání smluv. tohle je samozřejmě ve smlouvách ošetřeno
Doporučuji zběžně pročtení smlouvy, tyto případy jsou tam ošetřeny. Riziko nárůstu cen a inflace samozřejmě nese objednavatel, dle předem daného vzorce úpravy cen.
A dopadne to tak že jednotky pro Ústecký kraj půjdou do Prahy a na severu bede jezdit autobus jak to předvádějí dnes.
Protože jednotky s kapacitou 154 osob určitě plní požadavek na kapacitu min. 230 lidí. Co se nejdřív zamyslet? Navíc od prosince bude platit ÚK 100k za každý den, kdy EMU nenasadí.
Když se nadává, tak jdou fakta stranou, zato každá lež se hodí.
Hezkej nick. Blahopřeju. Taky dávám přednost pozitivnímu přístupu k životu.
Do nicku si ještě přidejte „v hlavě“, bude to přesnější.
Těším se na tu žalobu, jak se nechal slyšlet pan Sládek na konci loňského roku. To bude něco, co jsme tady ještě neměli a nezažili.
Jo, na to se taky těším!
A já se těším, pokud co nejdřív začnou jednání dotčených radních v Praze, kteří si najdou tak srozumitelné odborníky, aby to pochopili lidi, kteří nehoví nádražáckému (kolejovému) provozu.
Např. já totiž nechápu přesně v čem je problém a přesně v čem by spočívalo řešení = čti: kolik by se muselo investovat, stavět, projektovat atd. a jaký by byl konkrétní měřitelný výsledek tohoto řešení….
Vzhledem k tomu, že nejde o lynčování na základě procesu před lidovým soudem, tak to není nutné.
… a co na to Petr Šimral 🤔?!
Mé poznámky jsou níže v diskuzi…
Proč ne , mě velmi chybí neajaká alternativa k přetížené lince C , modřany , kačerov , vršovice , hln , holešovice , už teď dává jizdní doba smysl , problém jsoz neustala zpoždení ( ano i 5 min je zpoždení) a neosný jizdní řád cca 1x za hodinu , když by to byli á 15 min , bylo by plno … bez skutečneho zabezpečení to ale nepujde ….
Protože D se teprve staví…
D se stavi už hooodne dlouho , lince C vůbec neuleví , je to jen předražený napaječ , a tořikam jako obyvatel sídlište krč …
Ne, D se staví velice krátko. Dlouho se o něm mluví.
Tou by ale byla spíše druhá kolej (Zbraslav -) Modřany – Kačerov – Vršovice – hlavní – Vysočany – Čakovice s odpovídajícím provozem, než tyto plánované linky.
Zbraslavské nádraží je pro obyvatele Zbraslavi špatně umístěné a téměř nikdo ho nevyužívá, téměř všichni cestující směr Praha, jedou autobusem na Smíchov, kde je přestup na metro, popřípadě vlak směr hln.
Protože všechny autobusy jsou napaječ Metra na Smíchově a ne vlaku na žst Praha Zbraslav. Prostě důvodem je jen linkové vedení.
Miluji Regiojet
Tak bacha aby si nevytekl(a)
Pražanům hodně štěstí. Když nepřijede Žlutozlo, tak z vesela na tramvaj, nebo metro.
A když nepřijede modrozlo tak to řešíš jak ? Autem nebo zsedíš doma až vyjede ? 🙂
A když nepřijede ČD, jako minulý týden několikrát, tak na cyklostezku?
Pražanů, kteří využívají v rámci města vlaků a nemají předplacenou jízdenku je minimum, je jim úplně jedno jakou má vlak barvu.
Za propustnost dráhy odpovídá její správce, je to o tom „vrátit“ se k nenáviděnému 4AB, který se na československé železnici objevil v 60. letech minulého století na trati Plzeň – Cheb (+ DZZ s provozem dle předpisu D46) a výrazně zvýšil propustnost trati zatížené především uhelnou a vyrovnávkovou nákladní dopravou … vlaky mohly jet ve svazku s krátkým provozním intervalem / následným mezidobím …
4 AB se pak objevil i na několika dalších tratích, včetně Prahy, ale pak zmizel …
Nebo rovnou pohyblivý oddíl (ETCS L3). Nicméně já se obávám, že problém Malešice-Libeň ani tak není o samotném mezidobí, jako spíše chybějící přesmyk v Libni, čekání na vjezd.
Jo jsou jiné situace, kde by se 4AB hodil. Před Novým Spojením se Libeň – Masarykovo CityFrogem stíhalo i rychleji než dneska.
A je už vyladěná technologie pro kontrolu celistvosti nákladního vlaku (možní i osobního v klasické soupravě)?
No průběžná samočinná brzda se už používá hodně dlouho.
Řekl bych, že vzhledem k požadované spolehlivosti je to velice nespolehlivé řešení. Zrovna u nákladních vlaků vlastnost doplňování průběžného potrubí může chvíli trvat, než systém zjistí, že se poslední vůz urval.
V případě městských linek je problem na záhlaví kde se krizi vlakové cesty a ne v traťové koleji.
V podstatě stačí dané krizové úseky rozdělit pomocí počítačů náprav (kolejové obvody už nepočítám) na více úseků a pak ETCS to zvládne. Jestli tomu budeme říkat 4AB je už jedno, návěstidel už moc třeba nebude.
„je to o tom „vrátit“ se k nenáviděnému 4AB,“
Jo a jezdit max 40 km/h, protože takový zabezpečovač Mirel by vyšší rychlost nedovolil.Toto má být zvýšení propustnosti?
A co by dělalo LS+AVV (Elefant)?
Předpokládám že bez opisování by volno a výstrahu vzal normálně, zastavil u opakovací výstrahy. S opisováním návěsti by jel i přes 40.
Mirel by taky na výstrahu jel i přes 40.
A proč se držet tohodle, 4AB by snad šlo říkat i „ETCS s oddílem na půlku brzdné dráhy“
Zavádí se ETCS a pan Zikmund přichází s dobrou radou z roku 1960.
Tajné doufám, že stát brzy usoudí, že alternativní dopravci nejsou až takový přínos pro konečného uživatele (cestujícího) a pristoupi zpět k objednání dopravy jako celku a nikoliv ma jednotlivé linky. Stejně tak i regiony chápu rozložení dopravy na různé trakce.
Alternativní dopravci přínos jsou, ale ne v prostředí kde se hledí jen a pouze na cenu.
Však se hledí nejen na ni, resp. součástí nabídkových řízení jsou konkrétní požadavky na parametry a vybavení vozidel.
Ale vyhraje té s nejnižší cenou, takže jde jen o cenu….
Jak kdy. Například tzv. rozstřely Ministerstva dopravy na motorové linky byly takřka výhradně o ceně….
Tak přemýšlím koho považovat za „alternativního“ dopravce.
Je to GW Train či GW Bus?
či ÖBB a ČSAD Autobusy České Budějovice?
či pražský dopravní podnik, UBER a pasažerská ČD?
či RegioJet a Student Agency?
Ve výsledku těch dnešnich 6,13 milionu autíček ukazuje na preferenci cestujících.
6,13 milionů, je jen počet aut v domácnostech, ne počet aut denně v provozu.
Souhlasím, že je to podhodnocené číslo. Neboť řada lidí jezdí taky v takvých těch osobních autíčkuch, které nahá mřížku za sedačkami, takže se počítají jako dodávky…. Plus echtovní dodávky jako Transit, Crafter, trojčátka Ducato/Jumper/Boxer či Kangoo/Townstar/Citation
Tož kolik celkem autíček bez kamionků? 6,5 milionku? 7 milionku v ČR?
Naopak tím chci říct, že sice počet aut vzrostl, ale to nekoresponduje s tím kolik lidí jej denně využívá, reálně to spíš bude míň než je celkový počet aut jelikož roste i počet lidí ve VHD.
Jestli máte nějaká reálně podložená čísla. tak sem s nimi.
Podle mě neexistují = v Ročence dopravy sice uvádí jakési čísla ale nechápu jak ty čísla získali …. pohledem z okna?
Snad nejvíc by se tomu mohlo přiblížit Sčítání které dělá ŘSD…. Jenže nepočítá počet pasažérů v autíčkách.
Před covidem rostl. Druhá věc je, že například v Praze stojí roční jízdné 3650 Kč přímo cestujícího a na daních dalších 15 000 Kč, které platí magistrát.
rodiče mají ve 2 lidech 4 auta. myslíte že zvládnou řídit dvě najednou každý?
Já reagoval na dotaz předřečníka „…alternativní dopravci nejsou až takový přínos pro konečného uživatele (cestujícího)…“
Neboť preferenci většiny pasažérů známe = autíčka.
Tož nevím kterou alternativní formu dopravy myslel pan předřečník, když zapochyboval o perspektivě této alternativní formy.
.. Jakože si pan předřečník myslí, že pasažerští nádražáci nabízí alternativní formu která vymírá kvůli nezájmu solventních pasažéřů?
…. tož jestli myslel něco jak dinosaurky, které dnes vidíme už leda ve vycpané podobě.
100% domácností má kuchyň a přesto v ČR existují desetitisíce restaurací. Se divím že tam teda někdo chodí : – D
Vy jste tak blbej : – D
Kolik restaurací má 80% dotaci na nájem najatých prostor restaurace plus dotaci cca 60 až 90% dotaci na výplaty pro kuchaře,číšníky a pro nákup surovin?
Já bych řekl, že takových bude jen pár. Např. ta co vaří pro hradní Dlouhý, Menší a Brýlatý, bo nechápu proč loni potřebovali ze společné kapsičky 654 milionků kaček (= víc než kolik spotřebovalo 81 politiků v Senátu).
A přestože ty restaurace žádné dotace nedostávají tak dokáží konkurovat těm milionům kuchyní … zajímavé že : – )
Na debatě s Vámi je velice vtipné, že si nikdy svůj názor nedokážete obhájit : – D
Hm… loni šlo ze společné kapsy do pasažérské ČD 16,5 miliardy kaček… dle výročky ČD a.s. (plus dotace kvůli čínskému viru a investiční dotace)
pane Výkolejko, jako obvykle lžete.
Což zdá se je velmi oblíbenou činností pasažerských nádražáků ČD = „lhát si do vlastní kapsy“
Já samozřejmě nelžu. Kuchyně jsou podle mě ve 100% domů a bytech a ty restaurace taky existují. Myslím, že i v Koryčenech nějakou restauraci máte. Pokud ne, tak zkuste nějaké větší město poblíž.
Aha, takže akorát trollíte.
No jo. Namíst toho, aby se ostatné pasažerští nádražáci snažili opsat od RGJ proč cestující jej milují/nenávidí… tak klasické nádražácké závistivé pomlouvání…
Toť typická reakce od pana Výkolejky, který o sobě prohlásil, že v odborářské centrále počítá členské příspěvky
Podle dat která se mi podařilo najít je v ČR cca 4,5mil domácností, tudíže cca 4,5mil kuchyní. Restaurací je cca 22tis. Samozřejmě těžko se odhaduje, kolik z nich nabízí teplou kuchyni. Ale nebýt Covidu, tak ta konkurence kuchyním by fungovala dobře.
Vykolejka: Predesilam, ze mi tato diskuze prijde off-topic a mimo tema. Nicmene v CR je urcite vice kuchyni, nez cca 4,5 milionu nebot je cca nekolik desitek az set tisic chat, chalup a srubu, ktere jedna domacnost majici kuchyn jinde pouziva napr. pres leto, dale jsou kuchyne/kuchynky na pracovistich, veletrznich prostorach, v podnicich, uradech apod. A pak jsou jeste kuchyne v jidelních vagonech :-). Ale prosim, vysvetlete mi, co z toho vyplyva pro objednavku zajisteni vlaku ZDO.
Pane Axele, patrně nedopatřením jste mi neodpověděl na můj dotaz ohledně Vašeho názoru na zdrobněliny. Zkusím to tedy ještě jednou: Jaký je význam slova “ vertikálka “ (jediné co jsem dohledal je název internetového obchodu) a význam slova “ lokála“? Prosím nejlépe o odkaz.
Investiční dotace to neznám? Jaké společně kapsy?????
Chada: tady je to už úplně nepřehledné, tož nebudu reagovat na Váš OT
Gargy
Toto je příklad investiční dotace (tj. dotace které nejsou zahrnuty v 1,1 milionku ze společné kapsy na jednoho pasažerského nádražáka ČD)
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/nove-rychliky-od-skody-se-budou-jmenovat-interpanter.A150429_101635_eko-doprava_suj
Milionku autíček
6,13 milionku autíček vs. pár tisíc vagonků/dieslvagonků/elektrovagonků v ČR
V ČR jezdí asi 3mil cyklistů tudíž je minimálně 3mil kol … auta mají velkou konkurenci!
nemudruj zas a podívej se sám https://www.dataovozidlech.cz/
jj, dobré. Já vycházel ze statistik o konkrétních typech autíček. Neboť např. v Lada Niva nikdo soudný nejezdí pravidelně (mimo cest na pole. do lesa) https://www.mdcr.cz/Statistiky/Silnicni-doprava/Centralni-registr-vozidel/Statistika-I-pol-2021-(k-30-06-2021)
To už podle mě ani nesmí!
přesně v tomto případě je přínos v „plné parádě“ integrovaný systém, jednotné jízdné a nejnižší cena v poptávce, osobně mi je úplně jedno zda jedu modrým, žlutým, černým nebo limetovým vlakem když si koupím jízdenku na 120minut a dojedu z bodu A do bodu B v čase kdy bych ještě ani nerozmrazil auto bez ohledu na dopravce a studování který tarif je nejvýhodnější ……. 🙂
A možnost výběru dopravce je pak přínosem pro objednavatele.
Stát s těmito linkami nemá nic společného, připomínka je zcela off topic.
A v čem je problém koupit si jízdenku podle jednotného tarifu, nedejbože roční předplatní lístek, který na daném spoji platí?
Tak bylo z našich daní vyhozeno 2,4mld za naprosto zbytečnou linku, která akorát poškodí nákladní dopravce. Děkujeme pirátstvo
sice Scheinherr je z Čízinskeho spolku, ale za vse můžou piráti.
nejsem z téhle linky nadšen, vč. nákladů, ale vy si jdete nafackovat
Tohle, a vlastně i téměř cokoli jiného, prostě české lůze tohoto ražení nemůžete nikdy vysvětlit…
Ono hlavně jestli pán/paní je opravdu „z Bíliny“ z Ústeckého kraje, tak může akorát kibicovat jak rozhodli/rozhodnou v dalších krajských/komunálních volbách obyvatelé Středních Čech a Prahy…. = jako přespolnímu je mu houby do rozhodování jiných voličů
To je stejné, jako když já nepoložil žádnou otázku pro hosta Podcastu pro pana Vokouna podnáčelníka nádražáckých odborů (a který zastupuje zaměstnance pasažerské ČD v dozorčí radě pasažerské ČD)…. Tento člověk – pan Vokoun se mi nezodpovídá, takže nedávalo smysl, abych se jej ptal.
A vy by jste linku Běchovice – Vršovice spustil nebo zrušil? Odhlédneme od politiky a pojďme se na to podívat technický. Vím, že o tom váš příspěvek nebyl, ale zajímal by mě váš názor.
pocitově…nespustil. ale nemám jakékoliv podklady, nikdy jsem z/do Běchovicic nejel, tak raději vynechávám kategoricke soudy
Tak za prvé jsou si oba tyto spolky k nerozeznání podobné a za druhé, Hřib se nechal slyšet, že je se Scheinherrem spokojen. Kdyby nebyl, mohl by tlačit na jeho odvolání.
no, já tam jistě rozdíly vidím…ale to je asi jedno…
Jasně. Stát léta sere na modernizaci pražskýho uzlu a když se tam pak nevejdou osobní vlaky, můžou za to piráti.
Ale zase to máte v životě takový jednoduchý, co?
Myslím, že chtěl napsat „piráti a Kalousek“.
Jak je zrekonstruovaný úsek z Běchovic do Zahradního města? Kdo je v Praze radní za dopravu?
Kdo je v Praze radní za dopravu? Adam Scheinherr – hnuti Praha sobe, v zadnem pripade to neni Pirat !!
za koleje zodpovídá správa železnic. dojeďte si stěžovat na lamparnu do dlazdene
A co má proboha stavba koridoru v režii Správy do činění s tím, kdo je v Praze radní pro dopravu? Nic, ale to nehraje roli, když se chce retard vyblejt, žejo…
O dění v Praze nemáte zřejmě šajn.
Souhlasím.
S49 je tu už hodně dlouho nějakých 18 let (původně S41) To piráti neexistovali. O výběrovém řízení se rozhodlo někdy před 5 lety kdy bylo jasné že žabotlamy definitivně končí, to piráti nebyli ani v opozici na magistrátu. A dopravu má na starosti Praha sobě což je přípravka ANO takže co tam máte z politiky dál?
no, považovat Čízinskeho za přípravku ANO, to je na bum-do-tlamy…
Jak víte, že bude linka zbytečná, když ještě ani nevyjela?
Kdepak, RegioJet (který je národní dopravce) získá za to peníze takže mu to pomůže
Národní dopravce? Jako třeba slovenský národní dopravce?
Chápu, že je možnost prodloužení S61 v budoucnu na Smíchov, ale proč by nejezdily aspoň teď na Hlavák? Snad není kapacita mezi Vršovicemi a Hlavákem tak malá a určitě by tím cestovalo více lidí.
Nebude to tím že se chystá rekonstrukce Vinohradských tunelů a tím pádem bude omezená propustnost na této trase?
V Nuslích se dá přestoupit na vlak jedoucí na HLN a naopak …
Naopak protažení na Smíchov je dobrá věc, ne každý je posedlý chtíčem cestovat na hlavní nádraží. Nehledě na to, že část dálkových spojů je vypravována z Vršovic …
A co kapacita nástupišť a zhlaví, ta není nekonečná a končící vlak blokuje kolej dlouho a jet dál z hlavního nádraží není kam.
Popravdě jsem myslel, že na ty jednotky dostane skrz město/kraj nějakou dotaci, protože silně zadluženému RJ už nebude nikdo moc ochoten dál půjčovat.
Na základě smlouvy nejspíš úvěr dostane, příjmy má garantované smlouvou a nejistější pro banky bude leasing. Neznám tento konkrétní případ ale RJ si nejspíš založí dceřinou společnost aby neohrozil mateřskou firmu.
RJ UK je samostatně, ale musel za něj dát velký RJ záruku kraji za plnění smlouvy.
spíše bych to viděl na peníze od bohatých lidí vložené do RGJ… Viz příklad pozemků RegioJetu v Praha-Hostivaři …. to fakt s RJG nemá nic společného firma PRAGORent?
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/24705136/pragorent-sro/
Založeno 2010, těžká účelovka narychlo sjednaná to teda nebude.
Koukám, že neexistuje téma, na které byste nebyl schopen plácnout naprostou pitomost…
RegioJet je středně zadlužený, něco okolo 2-3miliard
Podívejte se na Leoše ten už se z toho nedostane
Ten už se z toho dostal, střelil to Španělům.
Ano ale tím že se prodal, timpadem už nemá Novotny většinový podíl
Nemá ani ten poloviční.
Zadlužení je irelevantní. Pro bankéře je zajímavý poměr zadlužení/ebitda). Dále jde o to, zda se společnost rozvíjí či sotva přežívá a jaký má majetek.
Mimochodem ČD mají zadlužení desetinásobné oproti Regiojetu. Nejvýznamnější zadlužení oproti majetku má DB a bankéři ji rozhodně půjčují stále.
Myslím, že Leoš Novotný nakonec udělal dobrý obchod. Můžete si počkat, až stát bude prodávat ČD, jaká bude nabídka vzhledem k velikosti firem.
Jaké jsou možnosti ŽESNADU ,kromě nějakých protestů a prohlášení?
Hlavně je to o tlaku na SŽ, aby se začala intenzivně zabývat kapacitou hlavních tratí a velkých měst, kde jednak zahuštěné objednávání MD, krajů omezuje kapacitu pro nákladní dopravu, což znamená, že reálně díky několika vlakům pro pár cestujících vytlačujeme náklad na silnici, protože na koridorech není kapacita.
Na koridorech je kapacita. Zkuste použít aplikaci Grapp od sž , třeba v 22:30 , nebo 2:00 , nebo nyní , sobota 9:30. Prázdné koleje . Možná by to chtělo promyšlenější plánování než cpát ve 14:30 nákladní vlak do příměstského provozu.
Jenže ono to je i o tom, co požaduje firma, co myslíte, budou rádi, když jim řeknete, že zboží k nim dorazí za týden, protože někdo řekl, že nákladní doprava smí jezdit převážně v noci a o víkendu?
Takto nebudeme konkurence schopni, když to stále budeme rozdělovat osobka přes den/nakládní v noci
Hmm , třeba hromada uhlí do Chvaletic , to se musí vykládat na minutu přesně , že? Proč zmiňujeme týden? Já zmiňují půl dne . Takové zpoždění dokáže občas vyprodukovat i osobní doprava.Reagujte prosím na to , co jsem napsal , ne na to co si myslíte že si myslím .
Tak půl den jednou za čas, se dá přežít, ale při pravidelnosti už asi zákazník moc spokojen nebude. A je jedno jestli to je uhlí, nějaká elektronika, nebo něco rychle se kazícího. Zrovna uhlí jezdí jako NEx, takže naštěstí to je vlak, který určitou přednost před osobkou má.
Jinak na pravidelnosti dodávek je elektrárna do určité míry taky závislá, jistě, nemusí to být přesně na minutu, ale přijet za 12 hodin 2 vlaky, když mají nasmlouvaných 6 třeba, tak to taky není ideál, jednou za čas, dobře, ale pravidelně by to byl problém.
Vážně si myslíte, že uhlí do Chvaletic je jediná komodita, co si veřejný zájem přeje přepravovat po železnici a ne po silnici?
Nojo, jenže to naráží na moderní a zcela debilní „just in time“ model, kterej nezanemená nic jinýho než přesunutí skladů přímo na silnice a koleje…
Ale to nikoliv. Ono totiž o zboží až tak paradoxně moc nejde. Jde o lokomotivy, vozy, personál a kapacitu nakládacích a vykládacích míst. A k tomu je ještě noc bez osobní dopravy příliš krátká. Představme si, že denně nakládáme a vykládáme 20 párů vlaků. Musí přijet do pěti ráno a začít odjíždět v jedenáct večer. Kam je dáme? Dále si představte, že jste si nakoupili drahou, produktivní techniku, ale bude vám povoleno jí využít pouze v noci. A ve zbytek dne co? Budeme se na ní dívat. Moderní nákladní železniční doprava potřebuje jezdit 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.… Číst vice »
To ale není problém kapacity tratě , nýbrž toho , jak je velké ,,,odstavné nádraží,,, .
Proč by jste techniku používali pouze v noci? To si používejte kdy chcete, jen si musíte uvědomit , že nejdříve se musí dopravit lidí , pak zboží podléhající rychlé zkáze a nakonec uhlí a plech. Tak to funguje sto let , do té doby byla nakl doprava na 1. místě. Ale to nikdo nedojizdel do práce 50 km.
Tak zrovna reagovat na Petra Šimrala slovy „musíte si uvědomit“ není asi na místě. V minulém příspěvku jste psal, že se má jezdit v noci, teď píšete překvapeně otázkou proč v noci. Hoďte si své schizofrenní argumenty trochu do putzu.
Tak takto rozhodně ne. Musíme přepravit všechny segmenty trhu (dálková osobní, regionální osobní, rychlá nákladní, běžná nákladní i technologická dprava) a to v uspokojivé kvalitě a v průběhu celého občanského dne.
Takto to povídá ekonomika. Pokud to nesplníme, pak budeme mít přetížené dálnice, krachující železniční dopravce, nemožnost údržby infrastruktury atd.
Je velice jednoduché postavit tři zastávky a objednat prioritní regionální linku. A mlžit, že to bude třicetiminuta (protože podle toho se připravují stavby), ale pak přiznávat patnáctiminutu, říkat na jednáních, že to za Běchovice střed a Hostivař jezdit nebude a nyní čteme o Úvalech a Říčanech…
Který ovšem není aplikovatelný na železnici , snad jen s vědomím velké časově rezervy . Vy znáte nějakou fabriku zásobovanou vlaky v režimu just in time ?
A to právě proto, že zatímco na silnice kapacitu vytrvale přidáváme, na železnici zvysoka dlabeme. Tedy ne, že by se to s tím „na minutu přesně“ nepřehánělo – ono to nefunguje ani na silnici, respektive pokud ano, tak se stává, že plný náklaďák, který se zpozdí, pošlou zase pryč, a najíždí znova. Efektivita jako prase, a že zpoždění na zacpaných silnicích bývají.
zcela debilní „just in time“ model
Přineste mu někdo vidličku a polévku. Hlavní jídlo za hodinu.
Mezi tím může přemýšlet, jak by to vypadalo, kdyby takovým způsobem vozili materiál na stavbu a nic nepřivezli včas, zato to vozili napřeskáčku. Za jak dlouho by mu řemeslníci řekli do telefonu, že na takovou opičárnu mu kašlou. Přeskládávat palety střešních tašek už od té doby, co se koplo do země.
Koukám že jste extrémista. Jinak az ten oběd uděláte přesně na minutu, tak hlavně dělejte i přesné množství, když si někdo bude chtít přidat, řeknete mu, jo začnu to vařit a tak za hoďku a půl si přijď…
Pro inspiraci jak je just in time dokonalej, si zjistěte jak se podepsal hřešit na dodávkách pro britské továrny….
Jak jim chyběli řidiči kamionů? To by vyřešil velký sklad na jak dlouho?
To by vyřešil spíše přesun části přeprav na koleje, které si ovšem zrušili.
prostě při just in time, je jakýkoliv výpadek průser, čím větší máte sklad, tím menší závislost na včasných dodávkách, prostě nemít na skladě nic je extrém, který taky může přinést problémy,
jim chyběli řidiči, a i se prodloužil dojezd do GB, někdo kvůli tomu zastavil výrobu, někdo se předzásobil
Jakože nákladní vlaky budou jezdit 4 hodiny denně, takže za 24 hodin se ČR překonat nepodaří? A zbylých 20 hodin budou vagony a lokomotivy zmizelé, aby nezavazely?
Vas minula 1. třída základní školy? Den má 24 hodin . Zbytek vašeho ujeteho příspěvku je pod mou úroveň vám vysvětlovat.
Ano, den má 24 hodin. Když budou moct jezdi nákladní vlaky jen 4 hodiny denně, tak po zbylých 20 hodin budou kde?
Představujeme si to nějak takhle: Uhříněves-Blava
1. 2. 23:55 Praha
2. 2. 2:00 až 23:55 stání Tišnov
3. 2. 2:00 až 23:55 stání Břeclav
4. 2. 2:00 příjezd Hlava
A to si představte třeba vlak Rotterdam – Praha, kdyby před každým velkým městem čekal na pár volných hodin v noci…
Pardon má tam byt Blava ne Hlava
Tak dobře , ještě jednou . Den má 24 hodin . Špička ráno , špička odpoledne a máte 16 hodin volných trati. Kdo nechce vidět prázdné koleje a ticho kolem koridoru , neuvidí. Proč prehanite ve vašem výpočtu? Proč by měl vlak v Tišnově stát od 2:00 do 23:55 ? Pokud chcete argumentovat takto vykloubenými příklady , snahu k řešení nenajdeme.
Co to je špička? Ten pojem se totiž ve velkých aglomeracích ztrácí, vesměs jezdí vlaky pravidelně po celý den v hustém taktu, doby kdy jel ráno vlak do města, odpoledne zpátky jsou dávno pryč.
Ano, přesně tak. A nezapomeňte i na technologickou dopravu, která řádí právě v ranní i částečně odpoledné špičce. A bez ní to fungovat nebude.
Hlavní problém stále vidím v tom, že na koridorových kolejích nemá příměstská doprava co dělat a regionální jen dle volné kapacity po nákladních vlacích. Jenže koleje vedle koridorů pro regionální a příměstkou dopravu nejsou a nejsou ani v plánu. Další věci je zahušťovaní koridorů objednávkou MD. Před deseti lety jezdili na trati České Budějovice – Tábor – Praha rychlíky se sedmi vagóny, nyní jezdí expresy s pěti vagóny (z toho jeden restaurační vůz) a rychlíky také z pěti vozy, které po nasazení expresů v podstatě jezdí téměř prázdné do Benešova. A z Benešova vozí cestující V rámci PID, takže spíše… Číst vice »
Vidím, že se v tom orientujete asi jako Axel.
Vy diskriminujete profesní skupinu lidí tím, že je nutíte pracovat v noci? Myslíte, že je to legální?
Například tlačit na to, aby dráha byla označena jako specializovaná infrastruktura pro nákladní dopravu.
Doplňuji, příslušná trať, aby mě někdo nechtěl chytat za slovo, že chci takto označit celou železniční síť.
Geniální nápad. Se slzou oku vzpomínáte na krásné doby bolševismu, kdy jsme někde mrzli na perónu a sledovali vlaky plné uhlíči ingotů, které měly přednost?
Nevzpomínám, dobu socialismu jsem nezažil.
To taky nebylo ideální, ale ani dnešní stav není ideální, kdy má osobka absolutní přednost, až na nějaké výjimky, a JŘ u nákladů je jen cár papíru.
Takže ani nemůžete pamatovat zlaté časy ČSD, kdy nultá od Poříčan do Běchovic sloužila jako odstavná. Fíra si odsloužil šichtu a nehnul se ani o metr. 😁
Dráha byla vynalezena a postavena pro nákladní dopravu.
Osobní byla vždy jen doplněk, primární byly náklady
Ano ale to bylo v době kdy nejdelší cesta do zaměstnání byla k sedlákovi přes náves. Dnes se 80procent lidí musí dostat do fabriky dál než 20 km . Spíš vice
Ale ať se klidně dostanou – busem, tramvají, metrem a příměstským vlakem po tratích k tomu projektovaných, ale nikoli po nákladních spojkách.
Do fabriky? Měl jsem zato, že (nejen) Praha naopak továrny zrušila a téměř všechny věci tak už musí přivážet, zatímco lidi z kanceláří už mohou naopak dělat těch 80 km po síti. Ale jinak jo, přílišná centralizace je opravdu zvrácená věc.
Špatně. V předminulém století, kdy se stavělo u nás dost lokálek, sloužily tratě i k dojíždění na desítky kilometrů daleko. Ovšem ne denně, ale týdně.
Ano. Ovšem nežijeme už v 19. století. Leccos se od té doby změnilo a mění se dál.
Ano , v době kdy bylo vše špatně jsem sice nikdy neviděl že by měl nakl vlak přednost před os , ale mockrát jsem zažil v ranní špičce nádraží plně odstavených nakl vlaku , které právě kvůli ranní špičce byly odstaveny aby se po osmé opět začaly rozjíždět. – Velim pečky č brod
Takže zdržení kolik? Dvě až tři hodiny, neboli 150 až 200 km?
Teď jsem si vzpomněl, že já vlastně ano. To bylo NEx se zbožím podléhajícím rychlé zkáze. Ale pak už se to vozilo po silnici.
Přesně na to jsem si vzpomněl taky. Snad se to už nevrátí. Protože jinak je to spolehlivý způsob, jak lidi odnaučit jezdit vlakem. Kdo se odnaučil, toho těžko z auta dostanete. Na druhou stranu v žádném případě nejsem pro omezování nákladní dopravy, takže řešení má opravdu v rukou SŽ. Ale sama od sebe nic řešit nebude.
I když zrovna tyhle linky považuji za sporné, přesto nabídnu protiotázku – kdo a proč by toto měl označit? Kdo by byl tím, kdo rozhodne o tom, co a proč takto má být označeno?
Musel bych si detailněji prostudovat zákon, vím jen, že tato možnost je, ale předpokládám, že Provozovatel dráhy, třeba s nezávislým posouzením DÚ, protože se jedna o důležitou trať pro nákladní dopravu a může tím být ještě více ohrožena konkurenceschopnost nákladní dopravy.
To sice může být cesta, ale rozhodně je nesmysl trvat na tom,, že nákladní doprava má jezdit středem hlavního města, kde bude vždy vadit nejvíc a vždy bude největší odpor k jakékoliv modernizaci infrastruktury. Nákladní dopravci by měly snažit Prahu objet severně nebo jižně a ne se cpat do ní. To samé platí pro Brno.
Samozřejmě, ale v současnosti to je bohužel nejlepší přes Prahu (navíc nemalá část vlaků tam manipuluje), protože prostě ten „obchvat“ chybí, a nepostavíte ho za týden, takže by měla být snaha, nezabít nákladní dopravu úplně. To označení za specializovanou infrastrukturu by klidně mohlo být s dovětkem dočasné, do vyřešení stavu infrastruktury.
Ano, dopravci ten váš „střed města“ budou moct objet přes hlavák…
A náklady určené do Prahy se dostanou jak? Projedou okolo a pak se pohrnou zpátky kolonou kamionů?
Naznačil Dominik.
Cesta je ve zvýšení kapacity infrastruktury, ne že osobní a nákladní dopravci budou bojovat proti sobě navzájem.
Cesta to je, ale když Praha 9 blokuje například Libeň?
Magistrát zas moc nekomunikuje s ŽESNADEM, jak bylo v jedné z minulých diskuzí zmíněno, tak bohužel to asi jinak nepůjde, než touto cestou, pak i objednavatel ZDO bude mít větší zájem stav infrastruktury řešit.
A proč by měl magistrát komunikovat se ŽeSNADem ?
Nebo tedy objednatel ZDO.
Proč by se jakýkoli objednavatel měl bavit se ŽeSNADem ? Co by tím získal kromě promrhaného času? Není to jeho partner vlastně v ničem
Protože chtějí dostat více osobních vlaků na nákladní spojky (v tomto případě), protože se řeší stav infrastruktury, která je příčinou toho, že se zde toto řeší, mít přesmyky, atd…, tak to nebudí takové vášně.
Partner může být SŽ , ROPID atd. Nějaké zájmové sdružení pro objednavatele osobní dopravy v přímé rovině má nulový význam.
Nikdy se to tak nedělalo!
Pan Sládek tady koncem roku psal něco o žalobě. Neuvedl ale, koho chce žalovat. Tak se těším na další vývoj, protože tohle může být ještě hodně zajímavé.
Taky čekám koho vlastně bude žalovat. O lince se mluvilo cca dva tři roky zpět a ikdyž dle jeho vyjádření mají každý měsíc na SŽ párty tak do vitězství RJ kapacita byla asi v pohodě
Opravdu psal o žalobě? Nepsal o právních krocích?
Snad to RJ stihne v pořádku vyjet ke spokojenosti všech cestujících a linku protáhnou do Říčan.
Doufám,že ne…..ste tam bude akorat plantat…
Proč by ne? R8 zvládli, R23 zvládli, zvládnou i S linky v Praze.
Vždy se může něco podělat. Výroba , schvalování , covid ……….
A? Vždycky si uměli poradit, poradí si i teď. Navíc mají na přípravu několik let.
S tím souhlasím a proto jim přeji výše uvedené 🙂
To se může podělat komukoliv. Žabotlamy nejsou, 471 je nedostatek, 460 ze ZL, OL, OS kraje se sice vzít dají, ale co místo nich? Bangle a 3x 010?
První problém bude sehnat na to koleje.
Je škoda, že linka S61 nekončí až na Smíchově. Chápu důvody související s kapacitou trati mezi vinohradskými tunely a smíchovským břehem, na druhou stranu nevyužitá spojka mezi Vršovicemi a Smíchovem je promarněný potenciál.
Mám pocit že se někde psalo že v budoucnu se s tím počítá…nejspíš po rekonstrukci a rozšíření mostu na Výtoni
V Ústeckém kraji zatím žádné moderní elektrické nízkopdlažní klimatizované jednotky nevyjely, ačkoliv již mají jezdit. Jezdí jen se starými šroty, mnohdy půjčené od Arrivy. Jak může dostat smlouvy, které pak neplní? A nepřijde o ně! Asi je někde něco špatně, odskáče to zase jen cestující.
Bylo by vhodné si napřed přečíst smlouvu resp. dodatek k této smlouvě mezi Ústeckým krajem a RegioJetem a pak něco takového napsat.
Z dodatku zveřejněného v registru smluv. Kvůli pandemii covid-19, která podle textu smlouvy zpoždění výroby způsobila, nebude RegioJet za nesplnění povinnosti začít jezdit s novými vlaky platit žádnou pokutu. Pokud by nesplnil nasazení jednotek ani do příštího prosince, bude platit za každý den zpoždění 100 tisíc korun. Podobný odklad bez sankcí získaly kvůli zpoždění výroby nedávno České dráhy u spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů.
https://zdopravy.cz/regiojet-ziskal-od-usteckeho-kraje-rocni-odklad-na-nasazeni-novych-jednotek-od-pesy-91782/
To máte pravdu, ale jako člověka se sníženou mobilitou ta nízkopodlažnost dost obtěžuje. Již třetim rokem si nedojede vlakem ani na nákup, protože ty schody nedá. Do Reginy se dostal. To je ta výhoda života na vsi. Bus jen ráno a večer, do vlaku problematicky.
Jasně,všechno se háže na covid….
Jasně, stát zakáže lidem de fakto vycházet z domu (třeba zima a jaro loňského roku) a vykutálení dopravci nám pak vyprávějí pohádky o poklesu počtu cestujících.
Teda, dneskaje to tu zase materiál…
A to včera dokonce nejel včera večer z Děčína do Ustí 22:25 ani ten vlak ,ač k tomu nebyl důvod na trati ,jel autobus! A to se stává často. Nevíte jak je na tom ze schvalováním jednotek pro Ústecký kraj? Zaslechl jsem spekulaci jestli náhodou zde v Praze nebudou jezdit tyto jednotky pro Ústecký kraj? No sypalo by to více na km?
Jasně, u těch jednotek pro Prahu je požadavek na kapacitu min. 230 osob a budou tam jezdit jednotky pro 154 lidí. A určitě se vyplatí platit Ústeckému kraji 100k denně za jejich nenasazení.
Smlouvy plní a komunikuje s krajem. Cestující si oproti předchozímu stavu polepšil i tak a linka je levnejsi. Uplatnila se zde covidova výmluva ale zde to ještě lze pochopit. Minimálně jedna jednotka už v ČR je a asi se zkouší nebo absolvuje nějaké testy aby mohla vyjet s lidma .kdyby smlouvy neplnil tak platí pokuty 💰💰💰
Proti RJ na této lince ani nic nemám, sám občas využívám. Zlepšení komfortu tam je, ale jedno zhoršení to má. Regionova ke prostě částečně nízkopodlažní se širokými dveřmi do této části. To nynější motorové jednotky nemají a nástup s kočárkem nebo kolem není úplně pohodlný. Samozřejmě to se s nástupem el. jednotek zase změní.
Ta nízkopodlažnost má pro lidi větší váhu, než by se mohlo zdát. Na jihu Čech když došlo k nahrazení 814 za 842, tak si lidi dost rychle vydupali vrácení Regionov, protože nízkopodlažnost je pro ně důležitější než lepší jízdní vlastnosti a vyšší rychlost.
Nízkopodlažnost je pro nástup zásadní , ale zde se jednalo o přechodové řešení s jasným výsledkem , který se s objektivních příčin o rok posunul. To byla reakce na zavádějící a lživé konstatování komika
To je pěkné že je tu jedna jednotka ale musí ji schválit Drážní úřad atd.. to je jak ty nové jednotky Leo expresu je ticho po pěšině.
Na vině je Pesa a ne RK, kraj o tom ví a jedna s prsou, navíc mu prodloužili termin
Pesa nebo vyšší moc? Co brání tomu aby Pesa platila pokutu RegioJetu a ten ji přeposlal kraji?
ona se pesa dost možná pokuty vůči RJ nezprostila
souhlas, je to velmi velmi podivné ta situace mezi PESA – RGJ – cestující Ústeckém kraji.
Krajští političi v Ústeckém kraji by měli vyložit karty na stůl…
skrz údajné garance od PESy které předložil Ústeckému kraji firma RGJ…
Jsou veřejné informace, že minimálně jednomu dalšímu odběrateli v té době firma PESa platila smluvní pokutu…. Takže o to víc udivující, že elektrovagonek si firma PESA vystavuje na veletrhu, přestože zpoždění dodávek elektrovagonků do Ústeckého kraje dopadne na cestující
Vůbec nic, dělalo se to tak , pak se upravila (Ústecký kraj ji upravil) smlouva a pesa teď platí jen RJ
mimochodem, za to ze sankcí akorát inkasuje RJ a tam konci…by si někdo zasloužil po hubě…
ale trollit CD za problemy Škody, to je v pořádku. RJ ovšem za svého dodavatele nemůže, že?
Já nikdy nic nevyčítal CD když se spozdil objednavatel, ano můžou si za to částečně i dopravci, ale tomu se nedá vyhnout
vy ne, chovate se kultivovaně. narozdíl od žlutých fanatiků:)
Nemá si v tomto moc co vyčítat s ČD v Olomouckém kraji a jejich ojetými Štádlery (mimochodem s výškou podlahy nekorespondující vůči české výšce nástupišť).
Jak mohly ČD dostat smlouvu, kterou pak neplní?
RegioJet nechce uvést jaké jednotky nasadí.protoze žádné nemá.kdyz se hlásím do soutěže tak snad musím vědět s čím budu jezdit.
Cokdyž mám více variant no?
Nechce to říkat protože to už zná z R8 kde měly být modusy, to co tam jezdi je provizorní řešení, které tam asi i zustane
R8 a jejich osoupany soupravy..co jsou rády že jsou rády.ty vozy neviděly ani uklízečku ani dílny.
A to píšete jako cestující? Jestli jo, tak co Vám brání donutit RGJ ke zlepšení?
Poslat fotku z reálného stavu vagonku spolu s pár řádky textu na Ministerstvo dopravy
stačí emailem posta@mdcr.cz a pak do 5 dní: email vytisknout, dát do obálky a poslat poštou na
Ministerstvo dopravy: nábř. Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Velmi důležté je, abyste do dopisu pro Min Dopravy napsal že si přejete, aby Vás Min Dopravy informovalo, jak s Vaším dopisem naložili.
Poštou? V obálce? V roce 2022? 🤦
Ad dopis pro úřad emailem
viz § 37 Správního řádu
(4) Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první, je možno je učinit pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím dálnopisu, telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití podpisu.
Plus možnost datovky, osobně,…
Cestující. A když nemusím tak se RegioJetu vyhýbáme.jo psal sem …různé i RegioJetu ,dovolat se na jejich infolinka .. nemožné.jsou to šmejdi.jo kdysi jezdily rychlíky Bohumín- Brno..teď je to parodie.maji mít v pátek a neděli posílené spoje ..realita ani vůz navíc.
Brno – Bohumín? Jízdní doby jsou stále stejné…
protože modusy byly ve stavu nepouzitelnem
Potřebovali vyměnit jen zdroj a výměna sedaček byla už drobnost (dalo se zvládnout)
Nicméně nikdo se jim nechtěl do toho pustit….
Jinak ve stavu byly krásné
Člověče vy vůbec nemáte šajn….
Jo … hlavně že by máte.
Jsem další, kdo dopisování s RGJ vzdal a s jejich službami rozhodně nejsem spokojen. Pokud můžu, vyhýbám se mu. Asi taky nemám šajn.
Jasně, má vyjet v roce 2024, takže bude muset 2 roky skladovat soupravy, aby je jako měl. A nebo to udělat tak, že se se vybere 30 dní před vyjetím, to schválně, aby to nedokázal. Vyhrály ČD. Nasadily kopřiváky. Jupí!
Zrovna na lince Běchovice – Vršovice (alias odnikud nikam) by se kopřiváky hodily, minimálně do doby než se ta linka dotáhne někam dál smysluplněji (Krč – Radotín?)
Ty budeš asi taky dobrý Jouda co