Podepsáno: První vysokorychlostní trať vyprojektuje Sudop Praha, Egis Rail a Mott MacDonald

Vysokorychlostní trať. Pramen: Správa železnicVysokorychlostní trať. Pramen: Správa železnic

Zahájení stavby vysokorychlostní tratě v Polabí lze očekávat nejdříve v roce 2026.

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš Rykl

Vážení spoluobčané. Dobrý večer. Děkuji všem, kteří se starají o prosazení VRT v Naší kotlině a přeji pevné nervy. Všem, kteří jsou proti pokroku v oblasti dopravy, podotýkám jen to, že jsme Evropané, spíše takto to vnímají Naši potomci, je tedy nutné tu Evropu dopravně spojit,a nebýt zpátečníkem z jakéhokoli důvodu, jelikož tyto osoby budou za 50 let k smíchu, jako tomu bylo při budování klasické železnice. Ono totiž na ty detaily ,, ještěrka, žába, přeslička“ si za dvě generace nikdo nevzpomene a stejně by je vyhubil způsob Našeho žití. Na tuto trať se čeká půl století. Je jen na… Číst vice »

Démon

Co to ten Slavíček mele, Klánovickým lesem to neprochází 🙁

IGCT

Děti země si už radostně brousí zuby

Adamgolias

Rád bych věděl , proč se tak umanutě ignoruje Liberecko. Jo a taky bych se nekdy chtěl dozvědět , pro koho je vrt s nádražím v Nehvizdech budovana . Pojedu- li z Brna budu v Nehvizdech za 1h . Pak přestup 20 min a 30 min cesta na hl.n. . Pojedu- li na hl.n. obyč rychlikem bez přestupu , možná dojedu později ,ale bez přestupu což je vyrazny benefit. O cestě z HK , Usti nl to plati tež. Má- li vrt sloužit pro cesty z ciziny , je opravdu taková poptávka ?

Jan Schmidt

„odle Slavíčka doplní tým Sudopu, který mimo jiné garantuje detailní znalost českých technických norem.“

Hlavně že SŽ nakoupila francouzské normy.

No myslím, že hlavní přidanou hodnotou SUDOPu že má lidi s kulatými razítky ČKAIT, který si vymyslel požadavky tak, že se žádný zkušený zahraniční projektant sám přihlásit nemůže. Monopoly si rozvracet nedáme a vedoucí úlohu SUDOPu na věčné časy. Bravo 🙁

Kalanis

A nejde o ten poslední kilometr při napojení do české sítě? Tam taky budou platit normy VRT?

Iveta

Jo dobré ,ona se ta studie protáhne ,ten a ta dají odvolání ,že někde je chráněná myšička či ptáček a nekopne se ani do roku 2030 a tak miliarda vyletí komínem,tím netvrdím ,že máme kašlat na přírodu ,ale všeho s mírou.VRT už tu mají být dávno ,jsme střed Evropy a zahraniční správy nás začínají objíždět .Ono v roce 2020 jet z Prahy do Brna sice RailJetem za 2 hodiny 30 a je to 255km je trochu na hnědku,když už před 25 lety to dal EC 9 přes tu zákeřnou Vysočinu za 3 01,to jsme pokročili ,to je úspěch.Jinak je zde… Číst vice »

Franta

No hlavně doufám, že skrz Klánovický les to projde tunelem – klidně i hloubeným. Je to území Natura 2000 evropsky významná lokalita – https://mapy.cz/s/mafojezata. Navíc to je jedno z nejvýznamnějších rekreačních území Prahy a pás zeleně od centra až ven z Prahy – https://mapy.cz/s/kodesegece.
To že tenhle pás přerušuje v hlubokém zářezu D0 – mezi Běchovicemi a Černým Mostem je i jeden z důvodů odvolání proti zbývajícím stavbám Pražského okruhu.
Je lepší navrhnout od začátku citlivou variantu než proti sobě postavit 100.000 lidí, kteří Klánovický, Xaverovský les, přírodní park Klánovice – Čihadla používají jako rekreační zázemí.

Krysa350

Nejhezčí vycházka je podél trati.

Martin

Komentář k tomu, co předložili ze SUDOPu: „Dne 25. 11. 2020 tahle schůze proběhla a projekt, který nám pánové předložili – vypadal velmi otřesně. Směrem k Běchovicím II hloubený tunel ve vlhkých loukách a těsně míjející konec ulice Na Korunce. V Běchovicích I – za tratí – směrem ke Xaverovu – namísto tunelů dva obrovské zářezy v krajině, pánové nám obhajovali, že prý na tunely nejsou peníze a neposvětí do MD. Do parku a do výzkumáků prý budeme chodit po mostech přes ty zářezy. A ty bytovky u silnice (u odbočky k Výzkumákům), ty je prý třeba zbourat, říkali páni… Číst vice »

Jaaa

Výborně, takhle nějak má vypadat konstruktivní kritika.

Páni projektanti si jen snaží zjednodušit práci, nedejte se.

Především za to všechno však může ministerstvo dopravy, mj. ředitel Odboru strategie Ministerstva dopravy, Ing. Luděk Sosna, Ph.D., který dlouhá léta pracoval v SUDOP Group, a přímo odtud přešel na danou pozici na MD, kde již dlouhá léta škodí všem.

Ale co bychom chtěli od pana z ANO, než střet zájmů, že?

Franta

Díky, trasování je takhle asi v pohodě. Je to místem, kde to napáchá asi nejméně škody. Požadavky MČ Běchovice jsou rozumné požadavky obyvatele lokality. Nechápu tenhle přístup k projektování, který popisujete a nevím proč k tomu dochází. Přijde mi to jako sebestředné a sobecké prosazování svého zájmu na úkor ostatních. A tady těch ostatních je fakt hodně, takže to díky projektantům dopadne jako D0.

Martin

Ano, mně osobně nijak nevadila ani přechozí trasa, kterou chtěli dělat raženým tunelem východněji skrz „Skalku“ resp. lokalitu „Na Vrchách“. Ale realizace v otevřeném zářezu bez přesypu (vlastně ve dvou) a hloubeného tunelu skrz tři vodní toky (zvlášť Rokytka), to mi taky hlava nebere. A nahoře ten zářez přeřízne údolnici Xaverovského potoka s prameništěm. To všechno mi přijde poněkud bezohledné k hydrogeologii.

Martin

Bohuzel tohle jednani SZDC a RSD maji snad v krvi… Proste nechapu…

K tomu co je popsano, trasovani je zmeneno podle me kvuli pridani Brnenske vetve a tedy nove propojeni na Z.Mesto.
Pozadavky mi prijdou logicke, az na jeden, razeny tunel mi nejak nesedi, v jake casti to je? Nezda se mi, ze by neslo to resit hloubenym tunelem?
Ten odstup od zastavby bude horsi dodrzet, ale realizovat se to da,…

Martin

Požadavek na raženou část je pro odbočku na Zahradní Město v tomto úseku. https://mapy.cz/s/ducadahume – oni to tam chtěli hloubit, takže zbourat baráky, nevím nějak manipulovat s toky (netuším jak, nejdřív vanu z pilotů, do toho betonáž tunelu? https://zdopravy.cz/rozhodnuto-kilometrovy-tunel-na-d3-se-bude-stavet-jinak-kvuli-agresivni-spodni-vode-53562/ s tím rozdílem, že tady není spodní voda, ale rovnou říčka a 3 potoky).

Martin

To samé, tady chtějí udělat zářez, ale přímo skrz prameniště Xaverovského potoka, který pak napájí soustavu 6 rybníků až do Hostavic https://mapy.cz/s/mafefebara

Jan

Prameniste zůstane- trasa v tomto místě povede nad terénem. Jakékoliv zahloubeni trasy (i razeny tunel), prameniste se zlikviduje.

Martin

Ohledně raženého tunelu, je tam požadavek v tomto úseku https://mapy.cz/s/ducadahume aby se nemusely bourat baráky a tam, kde to překračuje ty toky.

Nekdo

cywe, v tomhle státě kromě malinkého boubína všechny „lesy“ jsou průmyslové plantáže na dřevo, které mají vedlejší ekonomický efekt v turismu a tom, že jsou „hezké“ a přináší lidem libé pocity. jelikož se jedná o naprosto legitimní továrnu na dřevo a „hezko“, tak lze ekonomicky vyčíslit cenu a srovnat s cenou navrhovaných tunelů a povrchové varianty. ať se postaví, co je levnější. jestli se Vám to nelíbí, kupte si ten les, nebo nasbírejte peníze na zaplacení rozdílu.

Vašek

Promiňte, ale vy (stejně jako ŘSD a Správa železnic) nechápete, že je třeba s lidmi „aktivně jednat“ – to znamená v docela velkém předstihu s nimi konzultovat trasy… Ne trvat na dogmaticky na svém a předložit projekt stylem takhle nám to vychází a takhle to bude…

Bez tohoto přístupu tu VRT nebudeme mít nikdy, neb se vždy nějaká obec šprajcne…

Aleš Rykl

V oblasti ČR je ale cca 10 MIL -× lidí >x??

Krysa350

Kdybyste člověku s klíčema v ruce řekli v roce 1990, že základní síť dálnic nebude hotová ani v r. 2000, ba ani v r. 2010, tak by se Vám vysmál, obdobně by to bylo se železnicí, ta však začala tehdy být bohužel druhořadá. A že to není ani v r. 2020 (a nebude ani ve 2030, 40 let po pádu socialismu), tak to je gól.

Jaaa

To je pomsta pánů z KSČ, jako je Klaus, Zeman, Babiš apod.

Teo

Když už má být Praha-východ „přestupním terminálem“ pomohlo by postavit krátkou spojku do Čelákovic a poslat po ní rychlíky Praha – Čelákovice – Lysá – Mladá Boleslav, časem třeba i Liberec. Nevíte, proč se s ní nepočítá, když má trať na Boleslav vést právě přes Čelákovice?

Baraba

Myslím, že takových krátkých spojek se najdou desítky….

Teo

Tato 2-3km dlouhá spojka by zkrátila cestu z Libereckého kraje a MB na VRT směrem na Moravu o 45km zajížďku Čelákovice-Praha hl.n.-Praha východ (když už tam mají stejně vlaky zastavovat). Pokud máme seznam desítek takových spojek, tak se vyplatí jej publikovat a pracovat na něm.

Aleš Rykl

Tady v Nehvizdech taková vlečka od místa nádraží už je 50 let a vede do Mstětic, lobbovat a lobbovat. Držím palce.

V. K.

Je vidět, že Egis se po problémech s ministerstvem dopravy poučil a pro další spolupráci si namísto CEDOP vybral toho správného protěžovaného dodavatele.

Nekdo

V roce začátku výstavby, 2050, je v mapě překlep a omylem je tam uvedeno 202?…

Martin

Zatím borci navrhli v Běchovicích megavýkop skrz kopec směr D11, zbourat pár bytovek a hloubený! tunel přímo skrz soutok Rokytky s Říčanským potokem směr Zahradní Město. Všichni tady v Běcho si myslí, že se projektanti asi po*rali.

Vrták

Tak VRT měla vést původně z Jihlavy směr Benešov. Pak to další garnitura poslala k ledu a změnila na tuto severní variantu, tedy do míst kde je už i tak dost hustá doprava a zástavba, ale prý bude levnější. Jestli by nebylo opravdu lepší to napojení z jihu.

Martin

Ministerstvo prý nemá na ražené tunely prachy.

Martin

No, to bude asi pravda, ale ono take ministerstvo moc neumi koordinovat stavby, nar. zakoupit TBM a nechat ho pracovat od jedne stavby na druhou, zatim je to vzdy jen tak, ze se neco TBM vyrazi a pak by musel stat nekde rozebranej na dvorku nez dojde na dalsi stavbu…
Mj. je nutne tam razit tunel, me se zda, ze je to mimo zastavbu, byt jen tesne, hloubeny sice bude pri stavbe vice narocny na hluk a prasnost, ale zase rychlejsi a bezproblemovy…??

Martin

Je to přímo skrz zástavbu, určitě by padly dva domy v ulici V potočinách 205 a 272, možná jeden na Českobrodské 162, plus ty 4 celkem vydatné vodní toky (Blatovský/Běchovický potok, Mlýnský náhon – ten občas v létě vysychá, Rokytka, Říčanský potok). A k tomu chtějí zbourat bytovky Mladých Běchovic 252, 253 a 254.

xyz

Od Benešova by to nepřekáželo v cestě žádné pražské či „přípražské“ zástavbě?

P. S. Severní trasování směr Poříčany má oproti benešovské trase několik výhod (využití pro více směrů, logičtější etapizace výstavby, napojení na všechny relevantní tratě v oblasti Vysočiny i bez stavby dalších „přípojek“).

Zapa

Tak především by to nepřekáželo v Běchovicích….

Martin

Uz po nekolikate nesouhlasim,… 1. vyuziti pro vice smeru – ano, to zajiste, ve stejne stope ma vest Hradecka VRT… 2. etapizace , ta je shodna s tou benesovskou, jedna etapa Praha-Benesov, druha Benesov-Svetla vs. jedna etapa Praha-Poricany, druha Poricany-Svetla 3. napojeni na vsechny trate Vysociny, na Vysocine je shodna s jizni, jen v pripade Jihlavske var. by bylo napojeni o kus dal… Ano, i od Benesova by byl problem s obcemi, ale trasovani je tam dano vytycenym koridorem a casto v tunelu a na viaduktech, tedy nijak zasadni zarezy v krajine, a vetsi napojeni oblasti v CR na VRT,… Číst vice »

Vrták

Viz.3.bod: Jižní napojení VRT v prostoru Benešov by umožnilo zrychlení dnes mizerné relace Brno-České Budějovice na cca 2h či Brno-Tábor-Strakonice atd.

Luděk S.

No to je nápad, bydlet v Běchovicích!

Martin

No a co je komu do toho?

Kalanis

D0. R12. Koridor. VRT.
To je pouze pro šotouše.

Martin

Každý holt nemůže bydlet na Dělostřelecké 1, což by se mi mimochodem moc líbilo. Navíc člověk vždycky může zvednout kotvy a zaletět si na měsíc na Kanáry, když ho to tady neba.

Zbyněk

D0 a R12 si necháte postavit za humny, že se tím do místa naindukuje ohromné množství aut, a z toho plynoucí permanentní hluk a exhalace.
Ale když se má stavět trať pro vlaky, tak se jedná o zlo největší. Asi nedojde ke zhodnocení těch „správných“ pozemků…
Někdy mám pocit, že si v ODS neráčili všimnout, že devadesátky jsou pryč a otec zakladatel už vzal roha.

Martin

WTF? Na R12 tu čeká každý jak na smilování. Kolona každý den, tam zpět, jedno auto jeden pasažér, ze satelitů a vzteklí řidiči hledající jak to objet jednosměrkami zástavbou fakt nikoho nebaví.

Zbyněk

A s R12 se změní co? V Horních Počernicích dálnici mají, dokonce dvě dálnice a Náchodská je plná. Jako bonus jsou Počernice obbetonované ze všech stran, bariéra v krajině, hluk je v noci slyšet všude.
Řidičů ze satelitů jedoucích po jednom s R12 jen přibude, proč by ne, když jsme v Praze tak hloupí, že jim postavíme infrastrukturu šitou na míru.
Teda nepopírám, že dočasně R12 Běchovicím a Újezdu nepomůže, ale dopravní indukce je sviňa.

Martin

Náchodská je plná díky tomu, že tam je spousta lokální dopravy, obchodů a služeb, a že sbírá satelity Šestajovice se Zelenčí. To je ale jejich hloupost, že si tam nechaly postavit betonové krabice na poli.

Zbyněk

A na Českobrodské lokální doprava, obchody a služby nejsou?

Jinak R12 je ukázka silničního zoufalství, protože Běchovicím „odlehčila“ už D1 (dříve se jezdilo do Brna přes Kolín), pak D11 (pro Kolín) a přesto jsou v Běchovicích kolony…

Martin

Proti Náchodské v Horních Počernicích minimum. Kolony jsou protože vyrostly satelity.

Zbyněk

Tak podle TSK je před okruhem na Náchodské 26000, na Českobrodské 23000. Pro úplnost na vjezdu do Počernic 16700, do Běchovic 16100.
http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2019-cz.pdf
Jste si jist, že víte co znamená slovo „minimum“?

Martin

A to nějak odporuje tvrzení, že na Náchodské je prostě víc obchodů, služeb, firem, kdežto v Újezdě a Běchovicích chcíp pes a vozí se tam jen pendleři že satelitů?

Fandik

Nebylo by rychlejší přestavět dnešní koridory aspoň na 250km/h ?? Možná by to bylo i levnější. Taková trať Praha -Ústí bych řekl, ze je docela v rovině.

Luděk S.

Jako já potřebuju, když tu jsou lidi proti VRT, ale tohle je už intelektově malinko přes čáru…

Martin

😀

Jiří Kocurek

Souhlasím. Bourání měst, jen aby nemusela být VRT, je fakt přes čáru.

Alibaba

Ne, protože by to byla z větší části stejně novostavba a nepřinesla by tolik zkrácení jízdních dob a navýšení kapacity sítě jako nová VRT.

xyz

Naopak – pokud by při zvýšení rychlosti na 250 km/h zůstaly jen dvě traťové koleje, tak by došlo ke SNÍŽENÍ kapacity celé tratě (rozevření „rychlostních nůžek“).

Jiří Kocurek

Zetor jedoucí 30 km/h po D1 je ukázkový příklad. Je to sice z opačného konce, ale důsledky jsou podobné – smíchání různě rychlých vozidel.
Zastávkový osobák Praha – Pardubice má průmernou rychlost asi 60 km/h, což je dvounásobek Zetorových 30 km/h. A 250 km/h je zhruba dvojnásobek dálničního limitu. Nebude to fungovat, stejně jako ten Zetor na D1.

Alibaba

Vždyť píšu, že by nepřinesla.
Jinak i tady u Pardubic se diskutuje o tom, že zvýšení rychlosti na 200 mezi Uherskem a Chocní se kapacita taky sníží, ale má to kapacitně zachránit zdvoukolejnění přes Hradec.

Radek

Je to reálné naše páteřní tratě sou projektováná až na 320 nebo 350 km .V.r. 95,6,7,8, sem na tom pracoval.

Jakub

Zjevně ta práce přišla vniveč..

Baraba

VRT u nás není až tak o rychlosti, ale hlavně o odvedení rychlé osobní vrstvy z dnes vytíženého koridoru.

Nebo byste chtěl nákladní dopravu z koridorů vykázat?

Fandik

Já nechci hanit Vrtku…ba naopak. Jsem priznivcem. Slo mi spíš o to, ze by se trať prestavěla a případně rozsirila v puvodni stopě.

Leinad

Když už se mají dělat koleje navíc, jsem rád že s přidanou hodnotou (a ne šestikolejka Praha-Kolín s vmax 160, Os na dvou krajních kolejích) 😀

Boban

Utopie a úplně zbytečná!

MLB

Utopie ano, zbytečná jen pokud to dopadne tak jako vždycky. Naděje umírá poslední 😉

Alibaba

Co je na VTR utopického, když jinde ve světě jsou tyto tratě reálné.
A když se vám to zdá zbytečné, tak tím jezdit nemusíte.

none

Vsak on se tim nikdo neprojede 😉 Mozna prstem po mape 😀

Honza

Prosím o argumenty. Proč se domníváte, že je to zbytečné? Vysvětlete mi váš postoj/výkřik.
(žádný challenge, jen mě to fakt zajímá)

Bmo

Ještě tu není dostavěn ani jeden koridor a už by chtěli plánovat (a stavět) vysokorychlostní trať? Navíc to zas bude jeden velký „tunel“ a vysokorychlostní trať nikde.

Jiří Kocurek

Ještě není elektrifikována a zdvojkolejněna trať Nemotice – Koryčany. VRT jedině až potom!

Zapa

Taková ta představa, že všechno co se zde postaví, je „velký tunel“…. Tak se tedy na všechnu výstavbu můžete vykašlat a ještě ušetříme, že? Však můžeme jezdit po starých tratích a polňačkách.

Jenda-71

Jak jsem psal o pár článků dříve, dokud se nepíše o bagrech, je to o ničem.

Alibaba

Jestli vám nevadí, že vám to půjde za humny, tak je to opravdu v pořádku. 🙂

Jenda-71

A dokážete najít v ČR místo, kde by to nevedlo za humny?

BND 30

A pak že tu nejsou dobré zprávy !

Luděk S.

Tak účast SUDOP Praha samozřejmě dobrá zpráva je.

Ferda Vomáčka

A v čem?

BeHe

No, že neměl důvod soutěž napadnout, když ji vyhrál

Pražec

Na té mapce z roku 19 je u úseku Beroun – Plzeň napsáno „v provozu“.
Potom by mě zajímalo, kde je tedy ta hraniční rychlost, od které výše považujeme všechny rychlosti za „vysoké“ a trať za „VRT“.

BND 30

Vše Rychlejší Trabantu

medical_examiner

…s prázdnou nádrží…

Jenda

Projeďte se v ČR kdekoliv jinde než mezi Prahou a Brnem nebo Ostravou a poznáte, co je to vysoká rychlost. Když strojvedoucí okouří hydru na 80 km/h, tak podle toho rachotu a hluku budete mít pocit, že jste právě dosáhl první kosmické.

Jiří Kocurek

Nejlíp se dvěma přívěšákama Rapotickým krpálem nahoru. Po poli jede traktor, rychleji.

none

No.. Uz se nam podarilo pres noc postavit dalnice, treba se jednoho dne takhle dockame VRT 😉

Jirka Z

S dnešním způsobem plánování do Plzně VRT nikdy nepovede, bohužel. Postaví se dlouhý a drahý tunel do Berouna, jen na 200 km/h, a tím to skončí, pochybuji, že se podaří prosadit v tom hustě zastavěném údolí za Berounem nějaké další pokračování směrem na Plzeň. Trasu Praha – Plzeň je třeba plánovat jako celek, ne takto po kouskách.

Martin

Porad by tam nemelo byt „v provozu“, pac je tam max. 160 a to jeste ne v celem useku…

Martin

To rozdeleni ma celkem dobre duvody, Ejpovicky tunel, Ejpovice-Beroun, Tachlovicky tunel… dava to smysl….
V tom uzemi je par problemovych mist, ale jinak by mel byt usek v pohode… A spojeni s Norimberkem bude dost chybet,…

Jan Schmidt

on možná pan Sosna považuje tu upgrejdovaný kozí koridor ze Zdic do Plzně za cílový stav?

K.S.

2026 kterého letopočtu prosím?

Luděk S.

Chtěl jste napsat kalendáře, že? No já bych věděl: https://cs.wikipedia.org/wiki/Isl%C3%A1msk%C3%BD_kalend%C3%A1%C5%99

K.S.

Pravda, upsal jsem se.

MLB

A v Praze z Běchovic do centra to mají v plánu vyřešit kdy a jak? S tím jak se stále zahušťuje zástavba to bude každým rokem těžší a těžší – viz „stavba“ dálničního okruhu D0.

XXXD

Vyřešit by to mělo jednak zčtyřkolejnění úseku Praha-Libeň – Praha-Běchovice a jednak v článku uvedené přímé pokračování VRT směrem od Poříčan z Běchovic na Zahradní město a do Vršovic. Kdy k tomu dojde nebo v jakém stádiu to je, to by mě také zajímalo.

Vašek

Vždycky jste tam běhali a najednou tam chcete VTR.

Jirka

Zahájení výstavby v roce 2026 je ale nejvíce optimistická varianta, pokud vše půjde jak po másle a nikdo nebude prostestovat, dávat připomínky a odvolávat se.

Petr

Takže reálné zprovoznění tak za 10 let že? Ach jo…

MLB

To zní pořád docela optimisticky…

Kalina

Nikdo neví, jaké budou v té době priority. Digitální ekonomika, automatizace, zcela změní trh práce a elektromobilita a autonomní řízení i léta zažité stereotypy v cestování a využívání veřejné dopravy.

XXXD

Elektromobilita a autonomní řízení nijak neřeší kapacitu silnic. O tom, že na delších relacích to bude nadále pomalejší raději nemluvím. Další věc je, že elektromobily někde musí brát šťávu a v blízké době se budou elektrárny (uhelné) spíš zavírat a nové elektrárny sotva nahradí ty rušené. Zkrátka když každý pojede vlastním autem, tak to bude stále energeticky daleko náročnější než když se bude jezdit VHD.

Rudolf Tuček

Potřeba je mít všechno co nejblíž aby člověk nemusel nikam zbytečně cestovat pak nebude potřeba žádná vrt.
Nepotřebujeme mít v krajině milion bariér kterou každá liniova stavba je, pak bude ta krajina hnusná a nepoužitelná.
Také je otázka když nebude energie pro elektroauta a jiné spotřebiče jestli bude pro vrt.

Vojta

I liniová stavba jde do krajiny zasadit tak, aby nepůsobila jako bariéra. V tom jsou u nás ovšem značné rezervy, jako příklad můžu uvést plánované rušení lávky přes D1 u Kývalky, které mě teda pěkně s…

Martin

No, idelani je to zvednout na pilire… pak to bariera neni… a nekde se to tak docela s uspechem i stavi…

Jakub P

Jo, sedět doma, hlavně necestovat, nepoznávat co a jak funguje jinde, ještě by pak někdo třeba chtěl nějakej dobrej nápad odjinud uplatnit i doma… A když už cestovat, tak jedině autem nebo letadlem. Rozumín, ale díky, nechci.

Rudolf Tuček

Samozřejmě že je potřeba jet se podívat jak to funguje jinde ale pak je jedno jestli jedu přes půl Evropy 12 nebo 14 hodin.
Je blbost jezdit 200km denně do práce, takhle si udržitelný rozvoj společnosti nepředstavuji.

Jakub P

No není to jedno. Může to být přesně rozdíl mezi celkem pohodlnou, pravda celodenní cestou, při které se dá spousta udělat, a únavným opruzem, kdy spousta lidí radši poletí. Pravda spíš to bude u rozdílů 6 vs 8 hodin, než 12 a 14, ale i tak. Jezdit 200 km denně do práce blbost opravdu je, pokud to jde jinak. Ovšem to nijak moc nehrozí. Jedna věc jsou jízdní doby, které by to s VRT teoreticky umožňovaly (cesta do práce může v Praze trvat přes hodinu i v rámci města) druhá pak ceny. Praha-Brno a zpět po VRT těžko bude za… Číst vice »

Jirka

Reálně za 10 let začátek výstavby. Takže reálné zprovození tak 13-14 let.

Bertik

Patrik rika ne,ne, ne

Broge

On Patrik blokoval nekdy nejakou trat?

Nekdo

ona se někde reálně budovala nějaká nová trať?

2084

V 19. století ano

Michal

Patrik ne: „Nejvyšší správní soud rozhodl v senátě složeném z předsedkyně JUDr. Marie Turkové a soudců JUDr. Dagmar Nygrínové a JUDr. Petra Průchy v právní věci žalobce: A. p. ž. p., občanské sdružení, zast. JUDr. Petrem Kužvartem, advokátem, se sídlem Za Zelenou liškou 967/B, Praha 4, proti žalovanému Ministerstvu pro místní rozvoj, se sídlem Staroměstské náměstí č. 6, 110 15 Praha 1, v řízení o žalobě proti rozhodnutí žalovaného ze dne 17. 4.2001, č. j. 5187/01-32/O-115/01, t a k t o : I. Žaloba s e z a m í t á.“ „Dále žalobce namítá, že návrh stavby „Nového spojení“… Číst vice »

Michal

Patrik ne, odvolávání podával Petr Kužvart.