Podepsáno. Provoz na pošumavských lokálkách převezme od Českých drah GW Train Regio
Vizualizace motorového vozu Stadler RS1 v barvách Plzeňského kraje. Foto: GWTR
Kraj očekává výrazné zlepšení komfortu pro cestujících, k výměně dopravců dojde v prosinci 2023.
Hm, radní doufám zamáznou pokuty, až Štrůdl zajede na nádraží , kde bude povinné ETCS. Nebo firmě přispějí na úpravy?
A to bude v jakém roce? Už to MDČR a SŽ vědí?
Zajímalo by mě, jestli tato společnost uznává průkazy ZTP-P tak jako České dráhy.
Musí. Ze zákona. Ostatně vizte tarif IDPK.
České dráhy se aspoň můžou nad sebou zamyslet, zda nedělají něco špatně, když začínají ztrácet výkony….
Další Reginy pryč, hurá! Jde to když se chce. Kvalitativní skok v úrovni cestování. Soutěž přinesla výsledek, dobře Plzeňský kraj!
Nevím, jestli zrovna RS1 jsou kdovíjaký skok, ale asi lepší když aspoň kape…
Všechno Plzeňský kraj dává německým společnostem jak autobusy tak vlaky. Likviduje české dopravce a hlavně státního dopravce ČD. Hanba jeho vedení. To se Čížek a jeho STAN nemá čím chlubit.
Naprosto souhlasím
Tak zrovna GW (Jihotrans) není tento případ.
Jak myslíte německé společnosti? Oficiálně je GW Train Regio i jejich hlavní akcionář Jihotrans českou společností. Nevím, kam akcionářské větve sahají dál, ale podle dostupných informací je to česká společnost alespoň z pohledu, že sídlí v Čechách, zaměstnává Čechy a daně platí v Čechách.
Trochu mimo : A jakou máte značku auta? A je vyrobeno českou firmou?
to je argument roku. ceske drahy jsou v motorove trakci na hovno, ale jsou „nase“, a to je podstatne. zdendo, takhle premejslej v rusku a jed se kouknout jak to tam vypada.
GW Train má kompletně české majitele. Co tam máte dál?
Já bych si to dovolil ještě rozšířit, v případě vítězství ČD by tam jezdily naprosto stejná vozidla, ojeté RS1 z Německa a dokonce i ve stejném nátěru, barvy Plzeňského kraje. Platil by tam stejný, tedy krajský tarif. Takže absolutně nechápu komu na tom co vadí, cestující si většinou ani nevšimne kdo ten vlak provozuje.
Přesně tak, hanba vedení kraje, že pro tratě z Plzně do Domažlic, Klatov a Berouna vybralo ČD.
Trochu zklamání, jen 45 komentářů…
duchodci jsou jeste po nakupech, ale mezi osmou a devatou se do toho fortelne obujou.
Kdyz jsem tam byl naposledy asi před 4 lety, tak tam jezdil brejlovec a Bčka jako „rychlík vyšší kvality“. Nevim co tam jezdí teď
Pokud jste jel R11, tak to tam jezdí dodnes. 🙂
??? Brejlovec a čtyři Bčka mezi Horažďovicema, Klatovama a Domažlicema? Krom odklonů z trati Plzeň – Domažlice, který stejně jedou s Herkulem, jezdila klasika po těchto tratích naposledy cca před dvaceti léty a tahala to bardotka…
To asi myslíte spoj Praha – Horažďovice – Sušice.
Sloužil jsem od prosince 2009 do konce ledna 2017 na trati HoP-Kt a dodnes Kt-Do a rychlík tam v pravidelném provozu nejel ani jednou. Kde přesně je to vaše ,,tam ,, ?
asi je to nějakej moula, kterej jel Os/Sp do Rudy tam se to Bčko může objevit, ale na 185 jsem ho nezažil snad nikdy (posledních 15 let)
Strašný. Čím dál horší. Já myslel, že se už z těch soukromníku poučili. Snad to nebude trvat dlouho.
Z jakého soukromníka v železniční dopravě se měl Plzeňský kraj poučit?
Z GWTR, které tam zajišťuje jeden sezónní spoj?
Moc velký přehled nemáte
Plzeňský kraj má s GWTR dobré zkušenosti. Rychlíky Plzeň – Most jezdí spolehlivě, stejně tak i turistický vlak Český les v trase Plzeň – Bělá nad Radbuzou.
Když říkám všichni, tak tím myslím všichni. Globálně… :-))
Že bychom povinně instalovali Redstar Linux? 😀
Moc se mi „líbí“, jak jedna z podmínek na vozidla nového dopravce je, aby uměla jezdit minimálně 100km/h, přičemž na trati Horažďovice-předm.-Klatovy-Domažlice je max. traťová rychlost 90km/h a to navíc jen(!) v úseku Klatovy-Janovice n/Ú. (tedy cca 8km) a ve zbytku trati je Vmax. 65km/h. A takovéto prapodivné podmínky bývají i u jiných výběrových řízení…
ÚOHS, pokud by ČD měly pocit, že je to diskriminační zadání.
A co těch několik spojů až do Strakonic? 🙂
A tahle trať je zdárný příklad, kde může pitomý sukafon nahnat čas. Jde jen o rychlost s jakou dokáže otevírat a zavírat dveře. Ta rychlost oproti moderním jednotkám je zkutecne výrazná.
Ta soutěž je na 10 let, zahájení provozu za 2 roky. A Správa železnic plánuje do trati Klatovy – Horažďovice předměstí poměrně velkoryse investovat, viz mapa staveb. To, že tam teď je nějaká rychlost, neznamená, že za 12 let to nebude jinak 🙂
po ostudě co předvádějí jinde jim tento pseudostat dá další zakázku…
Ať kouknu na R25 jezdí v pohodě.
Ať kouknu na Šumavu, jezdí v pohodě. Snaží se dávat větší soupravy pro kolaře, i když si to kraj neobjednal. Ano, začátek byl krušný.
Královéhradecký kraj ok. Karlovarský ok. Kde máte problém? S tím, že to není modré? Nebojte, v Plzeňským kraji budou mít modrý nátěr. A poznáte jej pouze z hlášení nebo malého loga na mašině. 🙂
Tak Šumavu bych jako „v pohodě“ rozhodně neoznačil. R25 taky ne. Všude jen 654 a 845, to nejhorší, co lze na kolejích potkat.
Nicméně, pokud tady budou jezdit RS1, tak to možná nebude až tak špatné, byť to bude od společnosti, která mezi příkladné rozhodně nepatří.
845 je to nejhorsi, co jde na kolejich potkat? becka, 810, 460, bymee se nejak do argumentace nehodi, ze…
Ano, je. I 810 nebo 460 jsou asi tal milionkrát pohodlnější (čímž nepopírám jejich zastaralost, nicméně oproti 845 nebo 654 je to luxus).
to ovšem místním fanatikům soukromých dopravců nevysvetliš… pošumavské jedna velká ostuda, R25 taky…
Jihočeský kraj soutěžil vlaky v rámci Šumavy provoz pro 65 lidí, v létě pro trasu České Budějovice – Volary/Nové Údolí kapacitu 130 osob dle podkladů tehdejšího dopravce ČD. Přitom na výše uvedené lince v létě jezdil brejlovec s dvěma patry a jedním klasickým vagónem, který byl z poloviny určen pro kola. Tedy kapacita cca 280 osob.
Moc se mi „líbí“, jak jedna z podmínek je, aby vlaky nového dopravce „uměly“ jezdit rychlostí minimálně 100km/h, přitom zrovna na trati Horažďovice-předm.–Klatovy–Domažlice budou moci využít max. 90km/h a to ještě pouze na úseku Klatovy–Janovice n/Ú. (cca 8km), protože na zbytku trasy je Vmax. 65km/h. A takto je to i u jiných výběrových řízení…
Není to předmětná trať, ale nevíte prosím někdo, co je s vlaky z Domažlic do České Kubice? ČD je mají na webu v jízdním řádu, ale vyhledávač spojení je neukazuje. Přitom snad všechna ostatní přeshraniční spojení do Německa normálně jezdí.
Jsou dočasně zrušeny, zřejmě na popud objednatele.
Překračování státní hranice za účelem turistiky je zakázáno. Takže ani nemá smysl, aby ty vlaky nyní jezdily.
Ojetina od Stadleru, ze je novější než regionova ? Typuji rok výroby 90. Léta….chápu, ze na Regionovu se kouka přes prsty, ale je to aspoň vlak narozdíl od tramvají soukromých dopravců. Kam ty kraje spějou je hrozný
A regionova je nové vozidlo? Z 810 tam není ani díl?))
Ale olej v motoru je vyměněný!
Vy nazýváte Regionovu vlakem? Potěš koště
No tak má v tom slově „vrak“ překlep, je tam toho 😉
Pokud mají 2,5 roku do zahájení,tak mohli objednat nové vozidla a nespoléhat se na RS1….
ČD zkoušely dělat soutěž na DMU70 a místo toho tu máme 22 ojetých RS1. GWTR má taky ojeté RS1.
Žádná soutěž na DMU 70 nebyla.
To by bylo moc drahé, kraj chce platit pouze provoz ojetin.
Kdyby kraj požadoval nová vozidla, tak by se ČD přihlásily s řadou 811 s tvrzním, že se jedná o zcela novou řadu motorových vozů a tím pádem to jsou nová vozidla. A kraj by výběrové řízení raději zrušil. Tohle už tady bylo s řadou 814.
To je úplná blbost, protože požadována byla zároveň také rychlost 100 km/h.
Kdyby byly… kdyby kraj chtěl nová vozidla a nepožadoval 100 km/h ….
Lepší?
Radši zrušit výberko, než nechat ÚOHS a soud vysvětlit modrogumům definici slova „nový“
České dráhy tvrdě doplácí na své lži o tom, že regiofon je moderní vozidlo.
jenže v tomto případě ČD nabízely taky RS1 (650/841) stejně jako GWTR
Takže z toho vyplývá, že nábřežné je dražší než nemravný zisk chamtivého kapitalisty..
No jo. Ale ČD se tou lží cestujícím vysmívaly do obličeje tak 15 let. Za to a další aroganci budou platit ještě dlouhá léta.
Kolik panterů bude do těch Klatov jezdit? Osobáků mezi Plzní a Klatovy je tolik, že i nešikovný dřevorubec by je spočítal na prstech jedné ruky. Nebo je v plánu po obměně vozového parku nějak počet spojů navýšit?
Podle smlouvy na linku P2 má do Klatov jezdit regiopanter na jednom páru vlaků a jen v pracovní dny – 7805 Klatovy odj. 6:42 / 7818 Klatovy příj. 16:17, ale zato zdvojeně 🙂
Dva, ale spojení do jedné soupravy 😉
Tak to je teda výhra 😀
Pantery by měly jezdit jen do Přeštic, Klatovy budou mít stále rychlíky jako nyní. Do Klatov by měl zůstat v panterech jen ten jeden obrat, který jezdí dnes klasika s plecháčem.
Zdravím. Poslední věta, předposlední slovo…
nikoliv korun, ale vlkm.
Nerozumím tomu, že se pořád dokola omílá, že v Klatovech navážou na nové vlaky Regiopanter – Čížek a od něj to papouškují další. Fakta jsou taková, že je sice vysoutěžena u ČD linka P2 Klatovy-Plzeň-Beroun s regiopantery, ale pokud se zásadně nezměnil přístup, tak Klatovy budou nadále obslouženy linkou R16 vedenou nyní v klasické soupravě a linka P2 s regiopantery fakticky bude podle výběrka a v něm uvedeném počátečním jízdním řádu omezena jen na trasu Přeštice-Plzeň-Beroun s výjimkou jednoho páru vlaků, který pojede skutečně až do Klatov. Ty dokola omílané regiopantery se v Klatovech skoro neukážou. Osvětlení té záhady s… Číst vice »
Třeba chtěl říct, že se v Klatovech budou potkávat s regiopanterem na lince P2, protože podle návrhu jízdního řádu ten zdvojený panter stráví v Klatovech skoro 14 a půl hodiny. Takže na potkávání bude čau dost 😉
Pantery do Klatov prodloužit nelze. Důvodem je to, že v úseku Přeštice – Švihov se nedá nikde křižovat. I když – možná by to šlo, ale jen každé 2 hodiny a se symetrií v X:30.
To není nic nového, to se všobecně ví. Mě vůbec nevadí že do Klatov fakticky regipantery vůbec nebudou jezdit – hodinová obsluha Klatov rychlíky R16, když odhlédneme od nepravidelnosti dané stavem infrastruktury, je luxusní stejně jako soupravy založené převážně na standardu Bmz. Ale vadí mi ty neustále dokola omílané zvěsti o tom, jak bude od prosince v Klatovech přepanterováno a nejsmutnější na tom, je, že to šíří ponejvíc Čížek, který by jako krajský radní pro dopravu měl být v obraze.
A není to překážkou jen v zavedení provozu Os, ale i v neustálém přenášení zpoždění u rychlíků. Taková výhybna Točník by udělala velkou parádu, dokonce tam na to je i prostor a i ta kolej tam je, jen je manipulační.
Snad budou mít ty vlaky uzavřené oddíly. Ne jako RS1, které jezdí třeba do Chebu. Když se v zimě otevřou dveře, profoukne to přes celý vůz.
Tentokrát i vcelku dlouhá doba mezi podpisem smlouvy a začátkem plnění kontraktu. Inu, šlo o soutěž, nikoliv o „rozstřel“.
A teď začne nářek a zoufalé vytí….
Pláč a skřípění zubů😉
Kde?
Tam kde jsou termíny jako „konkurence“ či „soutěže“ považovány div ne za vlastizradu?
A kde česká firma není dostatečně česká, protože nepatří státu a tedy železničářům.
jeden soudruh rezijkar dokonce oznacil gwtr za nemeckou firmu, co se tady clovek dneska nedozvi.
Nad tvým chabých rozumem :))))