Podepsáno. Pokračování Velkého městského okruhu v Brně může začít, stavba řidiče zásadně neomezí
Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno
ŘSD pokračuje s přípravou dalších částí městského okruhu, do prosince běží čas na nabídky pro úsek z Tomkova náměstí do Rokytovy ulice.
a to je takový čechistánsky nesmysl, že silnice musí být v jedné úrovni. místo tunelu na takhle nestabilním místě by bylo jednodušší postavit estakádu nad stávající silnici, takže v „přízemí“ by se jezdilo jedním směrem a v „patře“ opačným…
RSD Brno nove maka :). Tak snad uz brzo pripravi take novou primou spojnici Belohorske a Ostravske.
Mezi Bělohorskou a Ostravskou má být městský okruh (kolem spalovny od Vinohrad na Černovickou terasu k Vietnamcům) takže než se rozhodne, jak to tam definitivně bude vypadat, moc bych se netěšil.
To už je dávno rozhodnuto a tento úsek má dokonce i EIA. Budíček!
Hlavně ten tunel je přeneseně opravdu tunel. Část skály (ta podpíraná na začátku zdí), která reálně brání rozšíření silnice je dlouhá asi 150 m a šla by odbagrovat stejně tak, jak vznikl lom naproti zahrádkářské kolonie.
A když se to s abgristou uveze, tak za to bude moct on. A ne ten, kdo navrhnul technologii stavby bez geologického průzkumu.
Jestli nahodou nakonec nebude mit Brno ten okruh kompletni driv nez Praha 🙂
Bude. Povede totiž městem kde jsou lidé na hluk zvyklí a většinou bude kopírovat stávající silnice.
Kam na tyto hloupé nápady chodíte?
Celé podloží pod Wilsonovým lesem by se dalo označit za nestabilní. Takže jako první se vyloučí tramvajový provoz a začnou prace ke zvýšení stability podloží až pak se může začít s tunelem
Ale on to myslí dobře, řada lidí má názor, že se tunelem mělo začít – jako stavbou, která zabere nejvíc času. Kdyby byl tunel, tak už se mohla odsunout tramvaj a silničáři by měli víc místa na dokončení čtyřpruhu.
V dobré víře se činní největší zlo.
Upřímně se divím že tam drážní úřad ještě nezakázal provoz když vidím v jakém stavu je opěrná zeď bezprostředně za štolou se zásobníkem plynu.
Celý úsek potřebuje opravit opěrné zdi a tím jak se celý kopec sype je potřeba ho zajistit
Blbnu je to bývalí sklad chlorů vodáren
Plné zprovoznění Žabovřeské I, kdy zejména zrušení přechodů a jejich nahrazení mostem a posunutí zipu ve směru z Králova pole dál od MÚK Kníničská, pomůže k větší plynulosti dopravy. Druhá etapa bude třešnička na dortu, které se snad dočkáme dle avizovaných plánů 🙂
Zbývá už jen doufat, že se začne co nejdříve v roce 2021 stavět i další kus VMO a to Tomkovo náměstí a Rokytova.
„Stavba řidiče zásadně neomezí“ – tomu bohužel může věřit jen dítě, stačí se podívat na vizualizace, o jak technicky náročnou stavbu jde. Vhodné řešení by bylo nejprve postavit tunel, teprve poté přerušit tramvaj, do tunelu dočasně pustit 1 směr silnice, 2. směr vést přes stavbu a teprve po zprovoznění 2 pruhů nové silnice předělat tunel pro tramvaj. Současné řešení povede k tomu, že nebude jezdit ani tramvaj a auta povalí po Veslařské, zácpy na denním pořádku…
Až na to že tramvaj tudy nepojede asi od začátku příštího roku
Tady je teda inžinýrů. Jakože nejdřív položit do tunelu asfalt a pak ho zase odstranit? Proboha proč? Vyloučí se šalina, začne se kutat tunel a současně se založíé galerie nad pásem blíž k Wilsoňáku. Provoz zůstane tam, kde je teď. Po dokončení nového pásu se dodělá galerie nad pásem blíž k řece a mezitím se udělá kolejově napojení na obou koncích tunelu.
Neumím si představit, že půl metru od stavby galerie povalí běžný provoz aut, více místa tam prostě není. Ale možná, že je to stavebně i bezpečnostně v pořádku, nejsem stavař.
Kde jste přišel na to, že auta povali po Veslarske? Auta budou po téměř celou dobu jezdit stavbou, a tudíž omezení pro řidiče oproti současnému stavu bude minimální.
Veslařská je jediná objízdná trasa, odklony tudy budou. Kolik z nich bude celotýdenních, kolik z nich obousměrných, to se spíše tají.
Na Tomkovo nám. a Rokytkovu bola súťaž vypísaná ešte v januári (lednu) a pôvodný termín predkladania ponúk bol do 30.3. Ten termín sa posúval už 18!krát, teraz je do 2.12.
Předpokládám, že posuny termínů souvisely s průběžným pokládáním dotazů od jednotlivých uchazečů (stavebncíh firem), kdy po zodpovězení otázky může dojít i k úpravě/upřesnění zadávacích podmínek nabídkového řízení.
Mohli by to zaokrouhlit aspoň na 20 a termín na 27.1., pěkně za rok od vypsání.
A proč? Soutěžitelé se pořád na něco ptali, nebo kvůli covidu na úřadech nepracují?
Konečně!! Snad bude stavba probíhat bez problémů a vše se podaří v termínu. (Nejen) Brněnští řidiči už si to opravdu zaslouží.
V termínu určitě nebude, stačí se podívat, jaký skluz má stavba Žabovřeská I a to není nijak technicky náročný úsek.
Termín zprovoznění Žabovřeské I je do konce letošního roku a vypadá to, že se tak taky stane.Jsou osazené obrubníky, z vtší části hotové podkladní vrstvy druhého pásu a hlavně PHS.
Pokud vím, termín pro Žabovřeskou I byl 20 měsíců od zahájení stavby, teď je to měsíců 25, a není zdaleka hotovo, současný odhad je jaro 2021. Že se bude možná projíždět po novém asfaltu už od prosince, ale stále v uspořádání 1+1, není dokončení stavby.
Jsou v čase. Zapomínáte na vodu z tetčic a to kdy nabylo právní moci SP na hlavní trasu. Nyní se ukazuje že trochu risk začít bez něj byl správný, jinak by bylo hotovo příští zimu. Žádné zpoždění stavební firmy tam není.
Stavba byla zahájena 3.10.2018 (2 měsíce po slibovaném termínu, přitom 3 z 4 stavebních povolení byla platná již 2018/07), měla být smluvně dokončena 3.6.2020, toť oficiální stránky ŘSD. 27 měsíců po údajném zahájení nejsou dokončeny ani objekty patřící do oněch 3 platných stavebních povolení. V létě 2024 bude možná tak proražen tunel tramvaje…
A ona je i nějaká provázanost postupu prací a technologické návaznosti… a víte ze poklepáni u voleb není zahájení stavby???
Tunel má dílčí milník zprovoznění prosinec 2022 – v zadání soutěže 105 týdnů, léto 23 zprovoznění poloviny čtyřpruhu druhé etapy pokud zahájí v prosinci.
Ale rozumím, je lepší psát jak všichni co jsou kolem toho jsou a budou neschopní a nic se nestihne …
Čím si to proboha „zaslouží“? 😮
Protože ta část je fakt hrozná. Jednu dobu jsem pracoval ve firmě co dělala betonové stropy rodinných domů. Firma byla v Řečkovicích a když byla zakázka na jih od Brna, tak jsme v ranní koloně na Žabovřeské strávili minimálně 20 minut. Každý den. Směr západ-východ má Brno relativně zmáknuté (tunely v Krpoli, Poříčí-Zvonařka, D1), ale ten severojižní směr je fakt za trest.