Podepsáno: obchvat Frýdku-Místku postaví Strabag a Eurovia, stavba začne 25. září

Vizualizace obchvatu Frýdku - Místku. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Frýdku - Místku. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začne ještě v září se stavbou dlouho plánovaného obchvatu Frýdku – Místku. ŘSD již podepsalo

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Eurovia je jeden velký průser…kdo se aspoň trochu zajímá o to co se kde staví a kdo je zhotovitel stavby tak mi dá za pravdu. Druhá věc je kontrolní činnost Ř.S.D.

Jiří

Podle toho, jak dlouho už to takhle ruku v ruce mezi těmito dvěma sdruženími funguje to vypadá na nějakou tajnou domluvu…

Jiri

Kolik je tam planovano mostu? Vzdycky kdyz slysim Eurovia (byvala ODS – dopravni stavby ostrava), tak pocitam mrtve 🙁

Jan

Na jednu stranu při pohledu na mapu ČR je to úspěch. Na druhou stranu bohužel to spíš podsune problém pod nos někomu jinému. Stejně jako prodloužená Rudná. Oreze město, klidové zóny, rezervace. Jako kaňon Morávky. Je fakt, že tady to není moc kam posouvat. Nepoužívají se u nás povrchové tunely. Viz prodloužená Rudná. Zajímavé, že v Rakousku jsou ty dálnice většinou jsou nějak citlivěji udělané. Čím to, plánováním? Přípravou? Penezma? Jejich pečlivostí..

Ulafme

Naprosto tragická záležitost, ale hlavně ať už je konečně hotova. Jen prostě nechápu, jak mohl někdo tento paskvil schválit. Tak doslovné vyjádření slova „obchvat“ žádná jiná stavba tohoto druhu v ČR naštěstí nanaplňuje. Protože Frýdek (to je ta část F-M vpravo od řeky Ostravice) bude D48 pouze obcházet, bez možností napojení na směr Olomouc a rovněž na Ostravu nebo Frýdlynt n. O. po D56, resp. I/56. Všechna doprava tak bude muset jet z Frýdku přes Místek po nynější I/48 až k MUK u Tesca a tam se rozdělí; stejně jako dnes! A další „drobnost“, že rovněž nebude možné odbočit z… Číst vice »

FlyingJ

Obchvaty se staví primárně pro tranzitní dopravu – a pro dopravu do a z Frýdku a napojení na dálnice jsou stávající čtyřpruhové podle mého dostačující. Ono při pohledu na mapu se obchvat nedal naplánovat o moc jinde.

Ulafme

Neměl se plánovat jinde, ale jinak.
Proč nejsou větve D48/D56 směr Ostrava a opačně?
Proč není křížení D48 s II/477?
Proč není křížení D48 s II/648?
Když jsou ty obchvaty primárně pro tranzitní dopravu, tak proč potom bude veškerá doprava z a do Frýdku (cca 30.000 lidí + přilehle obce!) TRANZITOVAT přes Místek?

Ulafme

Jako vždy si rád přečtu alespoň jeden názor toho, kdo dává mínus…

xman

MÚK s II/477 i II/648 by těžko vyšlo jako ekonomicky odůvodnitelné, plus by pravděpodobně nesplňovaly min. vzdálenost od nejbližších navržených MÚK.
Navíc si nemyslím, že by celý Frýdek používal pro přístup D48 cestu přes Staré Město nebo výpadovku na Dobrou, když může použít dostatečné kapacitní a rychlý průtah městem, který nezmizí. Jen na něm podstatně klesnou intenzity.
Obyvatelé ulic Jamnické a Slezské by asi nebyli moc nadšeni.

Ostravák

Souhlasím. Bohužel tento způsob projektování dálnic a silnic je v ČR rozšířený. Začínáme mít pomalu nejhorší silnice z okolních zemí.

Poudy

Tak vzhledem k tomu, že jim tam na ty jejich crcky po městě zůstane vcelku důstojná infrastruktura, tak bych se tam toho tolik nebál. Ale máte pravdu v tom, že toho napojení z 56 na 48 do Olomouce trošku škoda je, bude to taková zbytečná otrava se tam šourat městem jako dřív.

smart

Já tedy nevím, ale napojení z D56 na D48 je snad vyřešeno stavbou první části obchvatu ne? Viz leták ŘSD: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/79/infoletak_d48-fm-obchvat-I-etapa.pdf

Error

Ne tak uplne, pouze smer Ostrava-Cesky Tesin a opacne. Jizda z D56 na D48 ve smeru Novy Jicin bude mozna opet jen pres mesto, jako je tomu nyni.

FlakY

Protože se dříve plánovala kapacitní silnice I/58 ve čtyřpruhu s MÚK (podobné jako obchvat Třince, propojení HK-Pardubice) až po Ostravu s křížením R56 a napojením na II/477 do Kunčic. Z toho už sešlo a kromě tunelu budou všude kruháče.
Někdy se to dodělat může, ale otázkou je za kolik peněz. Prostor pro další větve tam není…
A další nedokončená cypovina je na obchvatu Čes. Těsína, kde máme kruhový objezd a úzké hrdlo v podobě dvoupruhového hraničního mostu přes řeku Olši. Přitom už rychle pokračuje příprava projektu kapacitní 4 pruhové silnice S52 z Bílska do Krakowa.

Miro

Tak teď už jen doufejme žo to Eurovia postaví pořádně a ne jak vlnitou dálnici u Ostravy…..pozor na studený odval nebo jak se to jmenuje….

Lip

Eurovia dalnici v Ostrave nestavela, ale bohuzel koupila firmu IDS Ostrava, ktera v tom mela prsty! Myslim si, ze dodnes si nadavaji, ze ten nakup Eurovia udelala.

a8n

Ne IDS, ale ODS-DSO.

Jiří

Já bych je zase tak neomlouval. Stačí si projít pár dokumentů a jsou tam stejná jména, takže je více než jasné, že po průšvihách ODS-DSO se „jen“ přejmenovali a przní dál plno zakázek jako Eurovia – ti stejní lidé.

xman

Tak samozřejmě koupili firmu i s lidmi a část z nich tam působí dodnes. Ale rozhodně Eurovia CS není lokální firmička z MS kraje, ale jako jedna z divizí patří pod křídla VINCI (čti „vansi“), jedné z největších stavebních společností celosvětově. Sídlí ve Francii.

Jiří

To je nějak v rozporu s tím, co jsem napsal? Já konstatoval, že to jsou stále stejní lidé, stále stejný způsob „práce“ (hlavně přeprodávání) a stále stejné „výsledky“ (špatné)… A už bylo blbé, že se pořád státní zakázky i přes plno problémů zadávalo dál ODS-DSO, tak se na budově změnila cedule a stavby dražší než v německu a méně kvalitní než v africe se dál realizují přes nový název, navíc za neúměrný čas (co trvá v rumunsku týden se tady dělá půl roku).
Jen mě udivuje, že kontrolní mechanismy ještě nevyloučily jakékoliv další zadání zakázek tomuto subjektu.

Andrej

Nesmyslné a neodůvodněné odvolání spolku Děti Země, resp. pana M. Patrika, které se dostalo až na Ústavní soud, nejen že spůsobilo dlouhé spoždění a tedy prodloužení vedení šíleného množství kamionové dopravy středem města, ale také přímo spůsobilo státu škodu přes 600 milionů korun (rozdíl mezi původním tendrem a současným).

Často se objevují názory, že kdyby si ŘSD dělalo svoji práci pořádně, M. Patrik by si neškrtnul. Není to pravda. Odvolací správní řízení i soudy ŘSD vyhrává. Ale už jenom to, že proběhnou odvolání a posléze soudy, které ŘSD vyhraje, stojí obrovské množství času, peněz a životů.

Jakub W

a jak to je v německu? při 80% vykoupených pozemků a většině dokumentů staví? a pak se soudí? my se nejdřív soudíme a pak stavíme (že je to dražší a víc mrtvých když se na stavbu čeká přeskočím)

Josef Sandr

Když jste věděl, že je to odvolání tak neopodstatněně a nesmyslné, tak by přece bylo zamítnuto ihned. A ne po dlouhé době. Spíše to nemuselo být na první pohled až tak jednoznačné. Právo na odvolání však musí existovat. Já jsem schopný uznávat to, že DZ vždycky nemají pravdu. Ale s navýšením ceny v tendru nemají nic společného, pokud to konkrétně s odvoláním nesouviselo.

Ulafme

Demagogie prvního stupně:
„tak by přece bylo zamítnuto ihned“ – opravdu? U českých soudů? V roce 2018 byla průměrná délka správního řízení 458 dnů!
„Právo na odvolání však musí existovat“ – opravdu? A že právě díky těmto „notorickým odvolávačům“ je ta délka řížení taková, to s tím nemá vůůůůbec nic společného.
„DZ vždycky nemají pravdu“ – opravdu? A kdy ji v souvislosti s nějakou dopravní stavbou měli?
„s navýšením ceny v tendru nemají nic společného“ – opravdu? A kdo tedy? Ničeho nedosáhli, pouze tu stavbu zdrželi o několik let. Takže navýšení nákladů jde pouze na jejich vrub…

PetrD

Z nadpisu a textu (kromě konce) nabyva čtenář dojmu,ze se obchvat začne stavět teprve ted. Přitom na konci je zmínka ze článek pojednava jen o druhé etape 😀 , první se uz rok stavi.