Podepsáno: Mzdy na SŽDC stoupnou o 4,5 %, nový je příspěvek na dopravu kvůli režijkám

Nové uniformy SŽDC. Pramen: SŽDCNové uniformy SŽDC. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes podepsala se zástupci devíti odborových organizacích novou kolektivní smlouvu, která bude platit od ledna

94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Ahojky, o té možnosti koupit si tu síťovou jízdenku DUK za 450 Kč jsem slyšel ale ví někdo, odkud ta informace pochází? Díky 😀

Donny

škoda, že v článku není zmínka o mediánu mezd v SŽDC …. docela by mě to zajímalo ….

Otmar

Prostě za mně odboráři palec nahoru. Přes sedm procent to bude mít málokdo. Určitě ne soukromník kde jsem dříve dělal. Ten nám nedal nikdy nic a když jsme chtěli založit odbory tak nám hrozil výpovědí.

Dominik

V tom případě by taková výpověď byla neplatná, jelikož zaměstnavatel nesmí bránit vzniku, ani dalšímu fungování, odborů.

Martin

Ačkoliv o odborech nemám nejlepší mínění. Potvrzuji, že to, co píše Dominik je pravda. Založením, resp. zakládáním odborů nedává zaměstnavateli /záminku k výpovědi zaměstnance. Neříkám však, že zaměstnavatel nebude „kreativní“ a nevymyslí jiný způsob jak se takové aktivity a zaměstnanců může zbavit. Zcela jistě však nebude argumentovat, že důvodem výpovědi byla odborářská činnost.

Dominik

Spíš může tak maximálně znepříjemňovat pracovní podmínky, či fungování odborů (jako kdysi CZ LOKO, rozběhlo směny tak, že se odbory neměli šanci sejít).
Jinak při plnění pracovních úkolů, atd …, nemá zaměstnavatel šanci Vás jentak vyhodit.

Senops

V Ústeckém kraji si zaměstnanci SŽDC nově mohou zakoupit roční síťovou jízdenku krajské IDS DÚK za 450 Kč, tak to jim z příspěvku od zaměstnsvatele zbyde 3150 Kč. A v ceně budou mít i autobusy a MHD.

Guláš

To je fakt, zase závist. Autousaci to maj léta můžou léta jezdit čím se jim zlíbí. A nikdo to nikde nepotiral.

Alexandr Mikulka

Jak jsi na to přišel?

Guláš

Není náhodou od zavedení DÚK tarifu

Guláš

Omlouvám se za nepřesnost. Samozřejmě AUTOBUSÁCI.

Otmar

A pak jsou také zaměstnanci kteří dojíždějí i více než 100 km vlakem RegioJet například a ty to bude stát klidně 15.000 Kč ročně. Takže jak komu. Ono se to jaksi zprůměruje. V každém případě asi žádná firma nekompenzuje náklady na dojíždění 100% částkou ani nevím jak by se to dalo klíčovat komu kolik a proč.

Ivera

… 1100,- Kč stojí také režijní průkaz, ne každému staci jízdenka DUK

Zbyněk

máte k tomu nějaké podrobnosti? Týká se to i bydlících v jiném kraji?

Jiří 2

Týká se to všech zaměstnanců SŽDC napříč republikou…

Glo

Nešlo by za ty peníze na bonusy třeba opravit Kralovice-Mladotice?

Jiří 2

SŽDC se potýká s velkým podstavem zaměstnanců, stávající odchází a nově nastupující nedokáží tento odliv ani z poloviny pokrýt. Nemám nic proti záchraně lokálek, ba naopak tyto snahy i podporuji, nicméně stagnací v úrovni mezd nebude mít kdo tyto lokálky, ale především také hlavní tratě, kdo opracovat a udržovat, protože utečou do soukromého sektoru.

Stano

Jako strojvedoucí jsem už utekl, jako za 21000 čistého na této pozici dělat nebudu.

Alexandr Mikulka

To jsi asi utekl tak před patnácti lety, ze?

Jindra

A ty jsi měl před 15 léty 21000???Jó?? Kde?? Jo vlastně za 2 měsíce!!

IGCT

Těch 21 tis kč čistého pro strojvedoucího sždc je bohužel realita roku 2019

Dominik

Tak asi záleží natom, kde jezdíte, protože já taky jezdím a mám kolem 28 v čistým, ale pravda, velkou část mi dělají příplatky, jinak bych měl asi taky 22 v čistém, kdybych měl jen třídu.

Vin

Uvítal bych pane Stano nějaké podrobnosti – i když se tak trošku domýšlím .. 30000 hrubý plat + příplatky .. noční 10% to je směšný příplatek, ale naopak příplatek „za roky“ se mně zdá velmi nefer … za stejnou práci-službu jiné peníze …

Dominik

21 čistého je pomalu nástupní plat nyní a opravdu mám víc jako díra (a to jezdím krátce), kolem 28, takže to je asi déle, co jste odešel, že?

Dominik

Oprava fíra

Glo

Tak kdo by chtěl pracovat u organizace, která nechává chátrat železniční tratě.

Otmar

Nebo u firmy která začíná budovat vysokorychlostní tratě

Guláš

Pokud si někdo myslí, že to je moc tak ad rozšíří naše řady. Lidi nejsou.

MiKi

Jenom idealista by šel k SŽDC dobrovolně pracovat.

Jarda

Do provozu jako dělník to je hodně velká bída,proto nejsou lidi.Do kanceláře to je jiná.Tam jsou platy velice slušné za tu odvedenou práci.Jinak dříve na 15 lidí byl jeden vedoucí a dnes na jednoho dělníka připadá pět vedoucích.Podle to to taky vypadá.

Pavel

Pekny den. Vi nekdo prosim podrobnosti? Doslo ke zvyseni příplatku za práci v noci a příplatku za práci o sobotách a nedělích.

Dominik

Ano, za víkendy to bude 13% z průměrného výdělku nejméně však 17 Kč/hod, a noční příplatek taky, jen se mi teď nepodařilo dohledat kolik. A dále též i příplatek za pohotovost.

Jiří 2

Noční příplatek bude 14 %.
(Doposud byly noční i víkend shodně 12 %)

Dominik

Děkuji za doplnění.

Vin

Také děkuji za info … já dělal na dráze když byl víkendový příplatek 50% a noční 2,50Kčs … po revoluci ho zvedli na 5Kčs/hod …. a později z víkendového udělali tu dnešní almužnu … :-((
A jedna perlička pro zasmání – měli jsme tenkrát v depu kolegu strojvedoucího co dělal i strojmistra – ten zásadně chodil do práce jen o víkendech :-))) – prostě uměl si to naplánovat.

Tronda

Tak to se může zrušit zákonný paragraf o režijkách, když teď budou mít zaměstnanci SŽDC příspěvek na dopravu. Ev. jim mentálně zaosstalý trol Barney zajistí režijku na autobus, když je prý pořád počítá někde v Letňanech (při vycházkách z Bohnic).

Karel

Trondo,dámské přirození je krásná věc,ale nesmí to být chlap.

Barnye

A bude ten paragraf platit i pro tebe resp. na INkarty pro Ropid? Ale zase bys pak mohl jezdit všude autobusem přímo z práce.

Jiří 2

Příspěvek na dopravu je 3600,- ročně. Za to si koupí leda tak duši na kolo a sadu lepení. Možná zbyde i na pumpičku. Z Horní Dolní na CDP ale pojedou na tom kole půl dne.

malej-jarda

Přesně. tak. 300Kč/měsíc. Když to porovnám, tak v IDSJMK stojí měsíční jízdenka 280Kč jedna zona. To je dojíždění tak 5, max 8km.

Luboš

Právě proto se to jmenuje příspěvek na dopravu a ne 100% kompenzace nákladů na dopravu 😀

Luboš

Asi jak komu příteli. Někdo třeba bydlí přímo tam ke pracuje a bude to pro něj příjemný bonus. Spravedlnost tady asi nastavit nešla.

Jindra

A proč mají mít zaměstnanci SŽDC režiky hrabou si na svoje píssčku nechají si platit za dopravní cestu ale ČD s kterýma si jezdí zadarmo na údržbu vozového parku nic nepříspívají!! To samé platí i pro CARGO!!!

Dominik

Tak SŽDC režijky kompenzovalo ČD určitou částkou, takže zcela zdarma to taky nebylo (jako, že by zaměstnanec zaplatil 1100,- a zaměstnavatel nic).

Démon

Zaměstnanci navíc dostanou ještě v prosincové výplatě na základě pozitivního vývoje hospodaření mimořádnou odměnu ve výši 9 000 Kč.
Pozitivní vývoj hospodaření u příspěvkové organizace 🙂

Guláš

SŽDC je státní organizace ne příspěvková, ale to někteří trolove nerozeznaj.

ekamel

Rozhazování nemá nic společného s typem organizace. O tom pozitivním vývoji by se dalo spekulovat. například neustálá změna loga, názvu a pod stojí dost peněz, bez toho by se daly navýšit mzdy trvale a přísun nových zaměstnanců, zejména do provozu, by byl zajištěn. Kdepak je ta sranda, co se jmenovala „Česká železnice“ a měla na veřejnosti prezentovat SŽDC a která stála nejméně deset milionů?? To jsou jasné důkazy špatného hospodaření. Dále kdo přišel na to, že v Praze je stejně nákladný život jako třeba v jiných částech republiky a proto jseou mzdy celorepublikově sjednoceny a proto je v Praze trvale… Číst vice »

Jaaaa

Kdyby jen to. 😀

Cyklista

Život v Praze mi vychází levněji než v mém trvalém bydlišti. Jediné co je dražší je bydlení. I ten blbý jogurt je v Praze o dvě koruny levnější než třeba v Ústí. Lítačka taky vyjde levněji než třeba v jiných městech.

Dominik

A naopak, proč by měl zaměstnanec (například Elektromontér), měl brát za stejnou práci více peněz, jen proto, že je v Praze, tohle je nefér. A opravdu peníze nejsou celorepublikově stejné, ještě dnes jsou místa (sever republiky), kde se běžně nastupuje do 4. platové třídy, kdežto jinde do 7., někde fíra automaticky dostane 9. třídu a jinde stále jezdí v 7.

IGCT

Milý Dominiku, nastuduj si ekonomii. Ta ti odpoví na otázku, proč má elektromontér v Praze víc peněz.

Dominik

Já vím, že by to znamenalo srovnat celorepublikově ceny bytů, atd… A tím úplně zabít princip černé ruky trhu, ale bylo by to to nejspravedlivější, co můžeme udělat. Protože pardón, ale dělám na koridoru úplně stejnou práci, jako elektromontér v Praze, ale mám o třídu méně, protože nejsem v Praze, ale třeba v České Třebové?
Ve 2 různých firmách bych pochopil odlišné platy, ale v rámci jedné firmy?

IGCT

Zkus se na to podívat tahle. Praha=1,2 milionu lidí. ČT=0,015 milionu lidí. Praha je prostě ekonomicky větší trh, který nabízí pro lidi tam žijící mnohem větší možnosti výběru zaměstnání, a i proto bude mít pražský elektromontér vyšší plat. Cena bydlení v tom taky hraje svou roli. Cílem firmy je eliminace režijních(mzdových) nákladů firmy. Takže prostě v Praze musí jedna firma dávat vyšší plat za stejnou práci, kterou dělají lidi i jinde po republice. Už z pohledu krajů jsou rozdíly. Každý kraj má jinou ekonomickou sílu a rozdílné „bohatství“. Ono je to složitější problém. Těch faktorů je tam ještě více. Rozhodně… Číst vice »

Dominik

Vím, že to už je trochu více politické, ale nestálo by za to, to prostředí narovnat, aby výšku platu neurčovalo bydliště (tzn. regulace cen bytů, potravin, atd…), než současný nesmyslný stav ještě obsahovat a tvářit se, že to je v pořádku.

Michal

Narovnat cenu potravin, cenu bytů a cenu práce, aby byla spravedlivá rovnost?
Tak tomu se říká socialismus a nefunguje to !

Barnye

A co dostane od Ropidu třeba Tronda?

Karel

No prý dostane režijku

Karel

Cargo bude mít novou kolektivu k 1.4.2020.Do dubna platí stará.

Tronda

A jak to souvisí s článkem o SŽDC Kájo? Asi stejně jako trolení mentálně zaostalého barnyho.

Karel

Kdybys četl,co pan Sůra napsal,tak tam je o kolektivním vyjednávání ČD a Carga.Tak jen doplňují informací.To nechce mít jen žluté oči na režijky a závidět.

Karel

O mentální zaostalosti bych věděl.Nějaký Trondy.

Szdc123

Příspěvek 9000 všem? Popř. nějaká podmínka (např. 6 měsíců u zaměstnavatele apod.).

Karel

ne stačí v listopadu nastoupit a dostaneš to taky 🙂 Loni jsem to taky tak měl

Dominik

Vánoční odměna není ničím podmíněna.

Jiří 2

Většinou je tato vánoční odměna podmíněna tím, že zaměstnanec musí v listopadu/prosinci chodit do práce (nesmí být např. v pracovní neschopnosti). Nebo minimálně v minulosti to tak bylo, pokyn k letošním ještě nevyšel.

Dominik

Tak to slyším poprvé, že by nějaká podmínka u SŽDC pro Vánoční odměnu byla, zvláště, když je vyplácena s listopadovou výplatou, takže s docházkou v prosinci, asi moc nesouvisí.

Honza

Většinou…No, nevím jak jinde, ale takováto řekněme „vyšší“ odměna bude teprve potřetí, přičemž ta první byla nižší a vyplacena v lednu 2018. Z toho vašeho „většinou“ by mohl někdo nabýt dojmu, že je to nějaká dlouholetá praxe, ale po přechodu od ČD to byla tehdy dost tragédie. Je sice pravda, že kdysi existovala jakási odměna 2 x 1.500 v červnu? a prosinci?, ale ta se časem proměnila na odměnu 250/měsíc – celkem stejná výše, ale aspoň to někdy povyskočilo

Arimatejsky

Pokud je to 3600 měsíčně, tak si dost pomohli,. 43 tis. ročně navíc a to jim ta uctívaná režijka na většině trati pořád platí.

fensterglaser

Pokud byste byl schopen správně pochopit psaný text tak zjistíte, že to je částka na rok, měsíčně to tedy činí 300 Kč.

sledovatel webu

Vy v tom textu někde vidíte jednoznačně napsáno, že je to 3600 Kč ročně? Já tedy ne.

fensterglaser

viz Jan Neruda, pátý příspěvek:

Ve 3. změně zaměstnavatel a zástupci zaměstnanců reagují na vývoj v oblasti využití jízdních výhod ČD. SŽDC zaručuje všem zaměstnancům, kteří splňují příslušné podmínky, výplatu příspěvku na dopravu pro období jízdního řádu 2019/2020 v částce 3 600 Kč.

sledovatel webu

To nevyvracím, ale v textu není o tom, zda je to ročně nebo měsíčně, ani slovo.

Rtep

I pokud by to je 3600 ročně, tak jde o dost víc, než by výrazná část zaměstnanců byla schopna utratit za plné jízdné.

Error

A pak existuji taci, kterym je rezijka na dve veci, a tato suma predstavuje zhruba mesicni naklady na dojizdeni.

Jiří 2

A jak by se do práce dostávali, bydlí-li v Horní Dolní a zaměstnavatel jim pracoviště přesunul na CDP do Prahy nebo Přerova? Ne všichni bydlí přes ulici…

Jiří 2

Je to roční částka. 3600,- ročně hrubého.

JarynJarin

Docela solidní výsledky odborů. Jsem zvědav u ČD…

Premek

Když přihlédnu k atuální meziroční inflaci 2,9% (zdroj ČNB), tak důvod k jásání opravdu není…

Otmar

Nárůst tarifní mzdy je plus 4,5%. Došlo ale i k nárůstu příplatků za víkendy, noční atd což v součtu dělá okolo 7,6% nárůstu mzdy pro provozní zaměstnance.

Premek

V článku se píše o 5,5%, jak jste dospěl k 7,6 ?

Dominik

Nejspíš připočetl výkonnostní odměnu, příplatek za noční, pohotovost, atd…

Otmar

Ano došlo ke zvýšení také příplatků které tvoří až polovinu celkové mzdy zaměstnanců SŽDC. Proto je nárůst 7,5% celkově.

Otmar

Výkonnostní odměnu neznám. Výkonovou odměnu ano

Dominik

To byl překlep, samozřejmě jsem měl na mysli výkonovou.

liberal shark

Pro srovnání – ČEZ nabízí 3,4 procenta :-)).

Lovosičan

Malý s Vokounem by si měli zajet na adresu G-maps 48.834268, 2.324602 a tam strávit půl roku, aby se trochu přiučili kolektivnímu vyjednávání.

Jirka

„Novinkou je zavedení příspěvku na dopravu 3 600 Kč vybraným zaměstnancům na dopravu.“ „Příspěvek se bude týkat všech zaměstnanců.“
Tak jak to bude? Všech nebo vybraných?

Václav

Taky tomu nerozumím…

Petr

Všem vybraným 😀

Jan Neruda

No, já tam čtu: Ve 3. změně zaměstnavatel a zástupci zaměstnanců reagují na vývoj v oblasti využití jízdních výhod ČD. SŽDC zaručuje všem zaměstnancům, kteří splňují příslušné podmínky, výplatu příspěvku na dopravu pro období jízdního řádu 2019/2020 v částce 3 600 Kč.

Jan Neruda

Nebudem se dohadovat, uvidíme, až bude smlouva na webu SŽDC. Ta bude směrodatná, tady pořád může fungovat šotek