Podepsáno: Mzdy na SŽDC stoupnou o 4,5 %, nový je příspěvek na dopravu kvůli režijkám
Nové uniformy SŽDC. Pramen: SŽDC
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes podepsala se zástupci devíti odborových organizacích novou kolektivní smlouvu, která bude platit od ledna
Ahojky, o té možnosti koupit si tu síťovou jízdenku DUK za 450 Kč jsem slyšel ale ví někdo, odkud ta informace pochází? Díky 😀
škoda, že v článku není zmínka o mediánu mezd v SŽDC …. docela by mě to zajímalo ….
Prostě za mně odboráři palec nahoru. Přes sedm procent to bude mít málokdo. Určitě ne soukromník kde jsem dříve dělal. Ten nám nedal nikdy nic a když jsme chtěli založit odbory tak nám hrozil výpovědí.
V tom případě by taková výpověď byla neplatná, jelikož zaměstnavatel nesmí bránit vzniku, ani dalšímu fungování, odborů.
Ačkoliv o odborech nemám nejlepší mínění. Potvrzuji, že to, co píše Dominik je pravda. Založením, resp. zakládáním odborů nedává zaměstnavateli /záminku k výpovědi zaměstnance. Neříkám však, že zaměstnavatel nebude „kreativní“ a nevymyslí jiný způsob jak se takové aktivity a zaměstnanců může zbavit. Zcela jistě však nebude argumentovat, že důvodem výpovědi byla odborářská činnost.
Spíš může tak maximálně znepříjemňovat pracovní podmínky, či fungování odborů (jako kdysi CZ LOKO, rozběhlo směny tak, že se odbory neměli šanci sejít).
Jinak při plnění pracovních úkolů, atd …, nemá zaměstnavatel šanci Vás jentak vyhodit.
V Ústeckém kraji si zaměstnanci SŽDC nově mohou zakoupit roční síťovou jízdenku krajské IDS DÚK za 450 Kč, tak to jim z příspěvku od zaměstnsvatele zbyde 3150 Kč. A v ceně budou mít i autobusy a MHD.
To je fakt, zase závist. Autousaci to maj léta můžou léta jezdit čím se jim zlíbí. A nikdo to nikde nepotiral.
Jak jsi na to přišel?
Není náhodou od zavedení DÚK tarifu
Omlouvám se za nepřesnost. Samozřejmě AUTOBUSÁCI.
A pak jsou také zaměstnanci kteří dojíždějí i více než 100 km vlakem RegioJet například a ty to bude stát klidně 15.000 Kč ročně. Takže jak komu. Ono se to jaksi zprůměruje. V každém případě asi žádná firma nekompenzuje náklady na dojíždění 100% částkou ani nevím jak by se to dalo klíčovat komu kolik a proč.
… 1100,- Kč stojí také režijní průkaz, ne každému staci jízdenka DUK
máte k tomu nějaké podrobnosti? Týká se to i bydlících v jiném kraji?
Týká se to všech zaměstnanců SŽDC napříč republikou…
Nešlo by za ty peníze na bonusy třeba opravit Kralovice-Mladotice?
SŽDC se potýká s velkým podstavem zaměstnanců, stávající odchází a nově nastupující nedokáží tento odliv ani z poloviny pokrýt. Nemám nic proti záchraně lokálek, ba naopak tyto snahy i podporuji, nicméně stagnací v úrovni mezd nebude mít kdo tyto lokálky, ale především také hlavní tratě, kdo opracovat a udržovat, protože utečou do soukromého sektoru.
Jako strojvedoucí jsem už utekl, jako za 21000 čistého na této pozici dělat nebudu.
To jsi asi utekl tak před patnácti lety, ze?
A ty jsi měl před 15 léty 21000???Jó?? Kde?? Jo vlastně za 2 měsíce!!
Těch 21 tis kč čistého pro strojvedoucího sždc je bohužel realita roku 2019
Tak asi záleží natom, kde jezdíte, protože já taky jezdím a mám kolem 28 v čistým, ale pravda, velkou část mi dělají příplatky, jinak bych měl asi taky 22 v čistém, kdybych měl jen třídu.
Uvítal bych pane Stano nějaké podrobnosti – i když se tak trošku domýšlím .. 30000 hrubý plat + příplatky .. noční 10% to je směšný příplatek, ale naopak příplatek „za roky“ se mně zdá velmi nefer … za stejnou práci-službu jiné peníze …
21 čistého je pomalu nástupní plat nyní a opravdu mám víc jako díra (a to jezdím krátce), kolem 28, takže to je asi déle, co jste odešel, že?
Oprava fíra
Tak kdo by chtěl pracovat u organizace, která nechává chátrat železniční tratě.
Nebo u firmy která začíná budovat vysokorychlostní tratě
https://www.facebook.com/405235756541153/posts/879850205746370?d=n&sfns=mo
Pokud si někdo myslí, že to je moc tak ad rozšíří naše řady. Lidi nejsou.
Jenom idealista by šel k SŽDC dobrovolně pracovat.
Do provozu jako dělník to je hodně velká bída,proto nejsou lidi.Do kanceláře to je jiná.Tam jsou platy velice slušné za tu odvedenou práci.Jinak dříve na 15 lidí byl jeden vedoucí a dnes na jednoho dělníka připadá pět vedoucích.Podle to to taky vypadá.
Pekny den. Vi nekdo prosim podrobnosti? Doslo ke zvyseni příplatku za práci v noci a příplatku za práci o sobotách a nedělích.
Ano, za víkendy to bude 13% z průměrného výdělku nejméně však 17 Kč/hod, a noční příplatek taky, jen se mi teď nepodařilo dohledat kolik. A dále též i příplatek za pohotovost.
Noční příplatek bude 14 %.
(Doposud byly noční i víkend shodně 12 %)
Děkuji za doplnění.
Také děkuji za info … já dělal na dráze když byl víkendový příplatek 50% a noční 2,50Kčs … po revoluci ho zvedli na 5Kčs/hod …. a později z víkendového udělali tu dnešní almužnu … :-((
A jedna perlička pro zasmání – měli jsme tenkrát v depu kolegu strojvedoucího co dělal i strojmistra – ten zásadně chodil do práce jen o víkendech :-))) – prostě uměl si to naplánovat.
Tak to se může zrušit zákonný paragraf o režijkách, když teď budou mít zaměstnanci SŽDC příspěvek na dopravu. Ev. jim mentálně zaosstalý trol Barney zajistí režijku na autobus, když je prý pořád počítá někde v Letňanech (při vycházkách z Bohnic).
Trondo,dámské přirození je krásná věc,ale nesmí to být chlap.
A bude ten paragraf platit i pro tebe resp. na INkarty pro Ropid? Ale zase bys pak mohl jezdit všude autobusem přímo z práce.
Příspěvek na dopravu je 3600,- ročně. Za to si koupí leda tak duši na kolo a sadu lepení. Možná zbyde i na pumpičku. Z Horní Dolní na CDP ale pojedou na tom kole půl dne.
Přesně. tak. 300Kč/měsíc. Když to porovnám, tak v IDSJMK stojí měsíční jízdenka 280Kč jedna zona. To je dojíždění tak 5, max 8km.
Právě proto se to jmenuje příspěvek na dopravu a ne 100% kompenzace nákladů na dopravu 😀
Asi jak komu příteli. Někdo třeba bydlí přímo tam ke pracuje a bude to pro něj příjemný bonus. Spravedlnost tady asi nastavit nešla.
A proč mají mít zaměstnanci SŽDC režiky hrabou si na svoje píssčku nechají si platit za dopravní cestu ale ČD s kterýma si jezdí zadarmo na údržbu vozového parku nic nepříspívají!! To samé platí i pro CARGO!!!
Tak SŽDC režijky kompenzovalo ČD určitou částkou, takže zcela zdarma to taky nebylo (jako, že by zaměstnanec zaplatil 1100,- a zaměstnavatel nic).
Zaměstnanci navíc dostanou ještě v prosincové výplatě na základě pozitivního vývoje hospodaření mimořádnou odměnu ve výši 9 000 Kč.
Pozitivní vývoj hospodaření u příspěvkové organizace 🙂
SŽDC je státní organizace ne příspěvková, ale to někteří trolove nerozeznaj.
Rozhazování nemá nic společného s typem organizace. O tom pozitivním vývoji by se dalo spekulovat. například neustálá změna loga, názvu a pod stojí dost peněz, bez toho by se daly navýšit mzdy trvale a přísun nových zaměstnanců, zejména do provozu, by byl zajištěn. Kdepak je ta sranda, co se jmenovala „Česká železnice“ a měla na veřejnosti prezentovat SŽDC a která stála nejméně deset milionů?? To jsou jasné důkazy špatného hospodaření. Dále kdo přišel na to, že v Praze je stejně nákladný život jako třeba v jiných částech republiky a proto jseou mzdy celorepublikově sjednoceny a proto je v Praze trvale… Číst vice »
Kdyby jen to. 😀
Život v Praze mi vychází levněji než v mém trvalém bydlišti. Jediné co je dražší je bydlení. I ten blbý jogurt je v Praze o dvě koruny levnější než třeba v Ústí. Lítačka taky vyjde levněji než třeba v jiných městech.
A naopak, proč by měl zaměstnanec (například Elektromontér), měl brát za stejnou práci více peněz, jen proto, že je v Praze, tohle je nefér. A opravdu peníze nejsou celorepublikově stejné, ještě dnes jsou místa (sever republiky), kde se běžně nastupuje do 4. platové třídy, kdežto jinde do 7., někde fíra automaticky dostane 9. třídu a jinde stále jezdí v 7.
Milý Dominiku, nastuduj si ekonomii. Ta ti odpoví na otázku, proč má elektromontér v Praze víc peněz.
Já vím, že by to znamenalo srovnat celorepublikově ceny bytů, atd… A tím úplně zabít princip černé ruky trhu, ale bylo by to to nejspravedlivější, co můžeme udělat. Protože pardón, ale dělám na koridoru úplně stejnou práci, jako elektromontér v Praze, ale mám o třídu méně, protože nejsem v Praze, ale třeba v České Třebové?
Ve 2 různých firmách bych pochopil odlišné platy, ale v rámci jedné firmy?
Zkus se na to podívat tahle. Praha=1,2 milionu lidí. ČT=0,015 milionu lidí. Praha je prostě ekonomicky větší trh, který nabízí pro lidi tam žijící mnohem větší možnosti výběru zaměstnání, a i proto bude mít pražský elektromontér vyšší plat. Cena bydlení v tom taky hraje svou roli. Cílem firmy je eliminace režijních(mzdových) nákladů firmy. Takže prostě v Praze musí jedna firma dávat vyšší plat za stejnou práci, kterou dělají lidi i jinde po republice. Už z pohledu krajů jsou rozdíly. Každý kraj má jinou ekonomickou sílu a rozdílné „bohatství“. Ono je to složitější problém. Těch faktorů je tam ještě více. Rozhodně… Číst vice »
Vím, že to už je trochu více politické, ale nestálo by za to, to prostředí narovnat, aby výšku platu neurčovalo bydliště (tzn. regulace cen bytů, potravin, atd…), než současný nesmyslný stav ještě obsahovat a tvářit se, že to je v pořádku.
Narovnat cenu potravin, cenu bytů a cenu práce, aby byla spravedlivá rovnost?
Tak tomu se říká socialismus a nefunguje to !
A co dostane od Ropidu třeba Tronda?
No prý dostane režijku
Cargo bude mít novou kolektivu k 1.4.2020.Do dubna platí stará.
A jak to souvisí s článkem o SŽDC Kájo? Asi stejně jako trolení mentálně zaostalého barnyho.
Kdybys četl,co pan Sůra napsal,tak tam je o kolektivním vyjednávání ČD a Carga.Tak jen doplňují informací.To nechce mít jen žluté oči na režijky a závidět.
O mentální zaostalosti bych věděl.Nějaký Trondy.
Příspěvek 9000 všem? Popř. nějaká podmínka (např. 6 měsíců u zaměstnavatele apod.).
ne stačí v listopadu nastoupit a dostaneš to taky 🙂 Loni jsem to taky tak měl
Vánoční odměna není ničím podmíněna.
Většinou je tato vánoční odměna podmíněna tím, že zaměstnanec musí v listopadu/prosinci chodit do práce (nesmí být např. v pracovní neschopnosti). Nebo minimálně v minulosti to tak bylo, pokyn k letošním ještě nevyšel.
Tak to slyším poprvé, že by nějaká podmínka u SŽDC pro Vánoční odměnu byla, zvláště, když je vyplácena s listopadovou výplatou, takže s docházkou v prosinci, asi moc nesouvisí.
Většinou…No, nevím jak jinde, ale takováto řekněme „vyšší“ odměna bude teprve potřetí, přičemž ta první byla nižší a vyplacena v lednu 2018. Z toho vašeho „většinou“ by mohl někdo nabýt dojmu, že je to nějaká dlouholetá praxe, ale po přechodu od ČD to byla tehdy dost tragédie. Je sice pravda, že kdysi existovala jakási odměna 2 x 1.500 v červnu? a prosinci?, ale ta se časem proměnila na odměnu 250/měsíc – celkem stejná výše, ale aspoň to někdy povyskočilo
Pokud je to 3600 měsíčně, tak si dost pomohli,. 43 tis. ročně navíc a to jim ta uctívaná režijka na většině trati pořád platí.
Pokud byste byl schopen správně pochopit psaný text tak zjistíte, že to je částka na rok, měsíčně to tedy činí 300 Kč.
Vy v tom textu někde vidíte jednoznačně napsáno, že je to 3600 Kč ročně? Já tedy ne.
viz Jan Neruda, pátý příspěvek:
Ve 3. změně zaměstnavatel a zástupci zaměstnanců reagují na vývoj v oblasti využití jízdních výhod ČD. SŽDC zaručuje všem zaměstnancům, kteří splňují příslušné podmínky, výplatu příspěvku na dopravu pro období jízdního řádu 2019/2020 v částce 3 600 Kč.
To nevyvracím, ale v textu není o tom, zda je to ročně nebo měsíčně, ani slovo.
I pokud by to je 3600 ročně, tak jde o dost víc, než by výrazná část zaměstnanců byla schopna utratit za plné jízdné.
A pak existuji taci, kterym je rezijka na dve veci, a tato suma predstavuje zhruba mesicni naklady na dojizdeni.
A jak by se do práce dostávali, bydlí-li v Horní Dolní a zaměstnavatel jim pracoviště přesunul na CDP do Prahy nebo Přerova? Ne všichni bydlí přes ulici…
Je to roční částka. 3600,- ročně hrubého.
Docela solidní výsledky odborů. Jsem zvědav u ČD…
Když přihlédnu k atuální meziroční inflaci 2,9% (zdroj ČNB), tak důvod k jásání opravdu není…
Nárůst tarifní mzdy je plus 4,5%. Došlo ale i k nárůstu příplatků za víkendy, noční atd což v součtu dělá okolo 7,6% nárůstu mzdy pro provozní zaměstnance.
V článku se píše o 5,5%, jak jste dospěl k 7,6 ?
Nejspíš připočetl výkonnostní odměnu, příplatek za noční, pohotovost, atd…
Ano došlo ke zvýšení také příplatků které tvoří až polovinu celkové mzdy zaměstnanců SŽDC. Proto je nárůst 7,5% celkově.
Výkonnostní odměnu neznám. Výkonovou odměnu ano
To byl překlep, samozřejmě jsem měl na mysli výkonovou.
Pro srovnání – ČEZ nabízí 3,4 procenta :-)).
Malý s Vokounem by si měli zajet na adresu G-maps 48.834268, 2.324602 a tam strávit půl roku, aby se trochu přiučili kolektivnímu vyjednávání.
„Novinkou je zavedení příspěvku na dopravu 3 600 Kč vybraným zaměstnancům na dopravu.“ „Příspěvek se bude týkat všech zaměstnanců.“
Tak jak to bude? Všech nebo vybraných?
Taky tomu nerozumím…
Všem vybraným 😀
Všem. V tiskové zprávě bylo vybraným, po vyjasnění je to všem, jen jsem zapomněl odmazat slovo vybraným.
No, já tam čtu: Ve 3. změně zaměstnavatel a zástupci zaměstnanců reagují na vývoj v oblasti využití jízdních výhod ČD. SŽDC zaručuje všem zaměstnancům, kteří splňují příslušné podmínky, výplatu příspěvku na dopravu pro období jízdního řádu 2019/2020 v částce 3 600 Kč.
V původní verzi to bylo jinak:-)
Nebudem se dohadovat, uvidíme, až bude smlouva na webu SŽDC. Ta bude směrodatná, tady pořád může fungovat šotek