Město Kladno završilo po 30 měsících výběrové řízení na provozovatele MHD na dalších let. Smlouvu získala společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva, která městské autobusy v Kladně provozuje nyní. Proces výběru začal už na jaře 2018. Smlouva bude účinná od 1. září.
„Pro cestující je vedle technického komfortu důležitá i spolehlivost dopravce, nová smlouva proto již jasně stanovuje pokuty za nedodržení smluvních podmínek, nejvíce samozřejmě za porušení smluveného jízdního řádu,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno).
Všechna vozidla mají být vybavena moderními informačními a odbavovacími technologiemi a systémy sledování aktuální polohy, které komunikují s chytrými označníky na zastávkách. Dopravce se také zavázal, že převážnou část vozového parku zajistí vozy s pohonem na zemní plyn. V září vyjedou na linky 610 i dva elektrobusy.
„V zákonné lhůtě Město obdrželo dvě nabídky, a to od společnosti ČSAD MHD Kladno a ČSAD Jindřichův Hradec, těsně před skončením lhůty podal další dopravce námitku k podmínkám zadávacího řízení, které rada města nevyhověla. Na základě hodnoticích kritérií, tedy především ekonomické výhodnosti, stanovila hodnotící komise nabídku ČSAD MHD Kladno, jako tu výhodnější. Doporučení komise potvrdila začátkem prosince rada města,“ doplnil Volf.
Všechny autobusy budou jezdit v jednotném vizuálním stylu, tradičním bílém provedení s červenými pruhy. Vysoutěžené jednotkové ceny za jednotlivé pohony činí za jeden vozokilometr: nafta – 58,60 Kč, CNG – 59,32 Kč, elektro – 78,69 Kč.
„Chceme zvýšit úroveň nabízených služeb i pověst kladenské městské hromadné dopravy, čemuž by měl napomoci i vypracovaný sazebník pokut za nedodržení smluvních podmínek,“ dodal primátor.
I nadále bude platit částečná tarifní integrace, kdy jsou v systému kladenské městské dopravy uznávány vybrané jízdní doklady Pražské integrované dopravy (PID). Město Kladno to stojí ročně 12 milionů korun.
Naprosto v pořádku.Kladensky dopravce -dotovany kladenskou radnici.Prece si nepřejete kladených aby město dotovalo firmu z jinýho kraje.Pak budete křičet že vaše peníze se nevrací do Kladna(výplaty zaměstnanců.)
Radši bych tam viděl to ČSAD JH (ICOM)
Kladno je MHD precpany a autobusy vsude zavazej. A jeste to je takhle prehnane dotovany….
CNG je IMHO blbost. EURO 6 nafta je ekologicky přinejmenším srovnatelné.
No jo, ale na naftová vozidla nejsou dotace.
Bohužel nejsou, nafta má pořád ty pevný částečky v daleko větší míře než CNG, CO2 a NOx už tak rozdílný nebudou, ale to není to jedinný co z těch výfuků jde
Takže souručenství magistrátu a ČSAD funguje dál. Mimochodem nedávno zkrátili linku 614, protože zajížděla mimo město, takže na ní viděl ROPID a uděloval pokuty za neodjeté spoje.
Je to tak… Kladno je v tomto bohužel stát ve státě a o určitém propojení ČSAD Kladno a města se v kuloárech mluví dloudobě.
Důkaz o reálné nákladovosti energetických zdrojů. Ve vysoutěžených cenách se totiž odráží TCO… Jinak je pikantní, že se Arriva schovává pod ČSAD :-/
TCO, tedy pořízení autobusu, poplatky, servis, mzda řidiče… palivo a daně z paliva.
Asi bude reálná nákladovost energetických zdrojů na Kladně o 1/2 vyšší než v Plzeňském kraji, kde Arriva vysoutěžila cenu těsně pod 40 kč za km.
Plzen nefici tolko na ekologii… prevadzka je lacnejsia ano ale udrzba o cosi drahsia… takze rozdiel neprekvapuje
Není na tom pikantního nic. Prostě Arriva koupila bývalé ČSAD a nechala firmě původní značku. Je to celkem běžné v podnikání. Pokud jste byl někdy v Bille či Penny, nakoupil jste fakticky u REWE group.
Nepoučiutelníá. Opět Arriva. Jako na železnici.
Jistě, staré vraky z dovozu, vždyť mají najeto skoto tisíc kilometrů! A navíc to má německý nápis na čele.
A ještě ti cestující co ty vlajy milují..,no hnus-:))
Tak aspoň pořádný busy.
Tak konečně někdo koupil taky jiný strojový park než to šrotiště od Iveca a Soru…….
A jsou tam z těch Scanií naprosto odvázaní. Zlaté SORky, co mi bylo sděleno z tamní poměrně vysoké pozice.
Ty Scanie mají každou chvíli nějaký problém. Naopak Iveca jsou dost spolehlivá.
To jsou docela vysoke ceny za kilometr za dotovani mhd. Napriklad s porovnanim s Jabloncem n Nisou, kde nedavno vybirali taky dopravce.To je brutto nebo netto?
Horníci a hutníci jsou zvyklí na vyšší tarify.
Jablonec ide na nafte u CNG a obdoby mas vyssie naklady na udrzbu preto je ten rozdiel…. zo zemneho plynu ustupila napriklad kvoli extremnym nakladom na udrzbu Bratislava a tam je dotacia v porovnani s Jabloncom iny level…. to iste bude u elektrobusov…. zistime prevadzka super nizsie naklady a ked ekozazraky zacneme udrziavat po case vo vacsom rozsahu financny manazer bude mat oci pre plac a tazke depresie