Dopravci Logistika Nákladní doprava Železnice

Podepsáno: EP Holding vstupuje do slovinského nákladního dopravce

Lokomotiva Siemens Vectron pro EP Cargo Invest. Foto: Siemens
Lokomotiva Siemens Vectron pro EP Cargo Invest. Foto: Siemens
Skupina EPH bude mít ve slovinském nákladním dopravci 49 procent, majoritu si zachová stát

Energetický a průmyslový holding (EPH) podnikatele Daniela Křetínského ve čtvrtek potvrdil vstup do slovinského železničního nákladního dopravce SŽ – Tovorni promet. Mateřské slovinské státní dráhy Slovenske železnice (SŽ) podepsaly s českou stranou investiční a akcionářskou dohodu.

Podle dohody vznikne společný podnik, do jehož kapitálu vloží Slovenske železnice svůj stoprocentní podíl ve společnostech SŽ – Tovorni promet a Fersped a firma EP Logistics International (ze skupiny EPH) dodá vklad v hotovosti. Jak deník Zdopravy.cz informoval, dozorčí rada SŽ transakci schválila už koncem října. Skupina EPH bude mít v nákladním dopravci 49 procent, majoritu si zachovají SŽ.

„Společným cílem EP Logistics International i SŽ je vytvořit z nového podniku předního provozovatele železniční dopravy a logistických služeb v jihovýchodní Evropě a plně využít potenciál aktiv SŽ-TP a Ferspedu,“ uvedl předseda představenstva EPLI Tomáš Novotný.

Vedle domácího slovinského trhu se společnost chce zaměřit na země západního Balkánu (Chorvatsko, Srbsko, Bosnu a Černou Horu) a také Itálii, Rakousko a Maďarsko a podpořit význam nákladního uzlu v přístavu Koper.

Společnost EP Logistics International prohlásila, že pokud se objeví nové příležitosti k rozšíření společné obchodní činnosti, bude ochotna zavázat se k dalšímu financování společného podniku. Cena transakce nebyla zveřejněna, podle serveru Railway Gazette se neoficiálně odhaduje na 60 až 100 milionů eur (až 2,7 miliardy Kč). Slovinská železniční společnost hledala strategického partnera pro SŽ – Tovorni promet od roku 2017.

Součástí EPH je i nákladní dopravce EP Cargo a půjčovna lokomotiv a strojvedoucích LokoTrain.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubrt

Jak moc je pro avizovaný „rozvoj nákladního uzlu v přístavu Koper“ limitující ta sice scénická, ale náročná a zřejmě ne moc výkonná železniční trať?

jura
Marcel Štancl

V osobní dopravě se na Balkán jezdit nebude?

Vojtěch

Bude… s přestupem. Nebo přímo RegioJet, OBB, atd.

Oldřich Sládek

Marceli, EP Cargo, náš člen, se fakt zabývá vyděláváním peněz, ne lidumilnou činností 😉

Marcel Štancl

Právě proto Vás taky všichni nemají rádi

Martin Toman

Za koho, ty všechny, rozhodujete??

Jiří Kocurek

Marceli, vypadá to nesmírně hloupě, stěžovat si na to, že nákladní dopravce nebere cestující, pouze zboží. A ještě hloupěji vypadá, když svůj názor přisuzujete všem ostatním.

Michal J.

Ptáte se na špatném místě, Slovinsko není balkánskou zemí. Ani geograficky, a už vůbec ne politicky (politicky má k Balkánu bohužel blíže ČR).

Aleš

Slovinsko bylo součástí Jugoslávie, která se z drtivé většiny rozkládala na Balkáně. Takže pro jednodušeji myslící diskutéry Slovinsko logicky leží na Balkáně 🙂

Aleš

I když tedy, v rámci objektivity, Koper už geograficky na Balkáně leží.