umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Mimořádné události Železnice

V Kolíně vykolejil Siemens Vectron EP Cargo, škoda je 27 milionů korun

Vykolejení lokomotivy Siemens Vectron v Kolíně. Foto. Václav Horáček
Vykolejení lokomotivy Siemens Vectron v Kolíně. Foto. Václav Horáček
Při nehodě nebyl nikdo zraněn, příčiny se vyšetřují.

K vykolejení lokomotivy Siemens Vectron při posunu došlo dnes mezi obvodem osobního a seřaďovacího nádraží v Kolíně. Při mimořádné události nebyl nikdo zraněn, odhadovaná škoda je 27 milionů korun.

Příčiny mimořádné události zatím zjišťujeme. Při vykolejení došlo k poškození lokomotivy i infrastruktury,“ řekl generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.

Poškozená lokomotiva patří společnosti EP Cargo, dopravcem ve chvíli mimořádné události byla společnost RM Lines. Ta má stejného majitele: Energetický a průmyslový holding

Daniela Křetínského.

Podle Kučery je poškození kolejí a výhybky takové, že provoz na koleji 8 přes zmíněnou výhybku je zastaven až do pondělí. Událost nemá žádný vliv na osobní dopravu.

 

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel V.

Takhle vypadá boční střet na výhybce,za 39 let na dráze snad poznám.Ten nárazník se na zemi neválí jenom tak.Jedna z mašin jedoucích stejným směrem z obou větví výhybky projela návěst zakazující jízdu,brzdilo se s pískem,to jste se nikdo na ty fotky nedíval?

Dorota

To vypadá na boční střet a že se brzdilo s pískem.

Martin

Jakto že na bobině je pretržená kuple,rozpojený hadice průběžného potrubí

koleyy

Protože to žádný střet nebyl. Ve šrurcu stálo EP a na něm bobina. EP potřebovali vyjet, spojili se s bobinou, že společně vyjedou do ranžíru, tam to roztrhnou a bobinu vrátí zpět do šturcu.

Takže Karle ani po 39. letech nevíš nic.

Martin

reakce je na špatného,nepopíram,že bobina vytahovala větroně

Martin Toman

Karel byl třeba 39 let nemocnej. A máte pravdu. :))

Karel V.

Nemocný jste leda Vy.Tady je to koukám jako kdysi na diskusním fóru ČD.Škoda času.

Karel V.

Nebyl jsem tam,nevěděl,soudím dle blbých fotek.Netykáme si

Jiří Kocurek

Sice řidím jenom auto, ale vím, že při bočním střetu bude odřený bok vozidla a nikoliv čela obou vozidel.

Karel V.

Konečně rozumná řeč.Soustředil jsem se příliš na svršek a zaměnil příčinu a následek.Sorry,už sem nepolezu

Dorota

Podle toho jak to vypadá si mašinka chtěla radostí povyskočit, takže žádný propadnutí, shnilý pražce nebo nedej bože zarážka.

Od lesa

Co zobeš?

Qěcy

Viděl jsem i propadnutí Nex na kolejí se železobetonovymi pražci. Vyhnily jim dřevěné hmoždinky. Každé pondělí na té koleji před událostí měřila traťovka rozchod.
Stačí několik cm na obě strany a je to. Vůbec to na pražcích nemusí být vidět, díry jsou skryté pod podkladnicemi a měření rozchodkou je k prdu, když kolejnice nejsou zatížené vozidly.

Martin

dobrej traťovák to pozná

Od lesa

Tady to mělo rozchod asi větší než v Rusku.

Qěcy

To je možné. Protože v depu v Hanisce je kolej, po které bez splítky jezdí vozidla o rozchodu 1435 i 1520 mm. Akorát jsou na ní přídržnice.

Jiří Kocurek

Každé pondělí …

Je obvyklé, že se každé pondělí měří rozchod na výhybce?
Pokud ne, na základě čeho tam měřili tak často?
A ta hromádka pražců?

Od lesa

V betoňákách jsou plastové hmoždinky.

Bram

Ve starších betonových pražcích s rozponovými podkladncemi rozhodně plastové hmoždinky ve většině případů nejsou. To je výsadou až betonových pražců se žebrovými podkladnicemi a samozřejmě nových typů pražců bez podkladnic.

Pe.tr

Soukromník má Vectrona a ostatní lokomotivy na fotkách jsou ČD bobiny a peršink . Snad to nebude vypovídající

koleyy

Na snímcích je jen jedna bobina a ta je též soukromá.

Vladimír

Jelikož jsem jezdil 43 .roků jako strojvedoucí u českých drah tak Vám musím říci,že na obrázku není Bobina,ale čtyř kolo.Bobina měla kulatá okna.

Od lesa

Nebo taky jedničková Bobina.

noerf

U lokotrainu (provozovatel lomomotiv) jsou vectrony dominantní. Mají 8 vectronů, 3 plecháče a dvě laminátky.

Od lesa

EP má pokud vím 3 vechtry a zbytek je nájem.

noerf

Pronajaté Vectrony od ell již dali pryč. 193.220 a 193.222 má nyní pronajaté Regiojet a 193.221 je u slovenského nákladního dopravce Cargo motion.
Lokotrain provozuje 8 Vectronů s logem EP Cargo, které koupila EP Cargo invest.

Já, kdo jiný

193.220 má nyní pronajatý Metrans

Martin Toman

Přesně tak.

Martin

koukam samej odborník,za 27 let na dráze sem neviděl takhle se propadnout kol.vozidlo to je absolutní nesmysl a když se kouknu na pražce tak vypadaj ještě hodně slušně,osobně bych to viděl na kousnutou zarážku v srdcovce pod vectronem

koleyy

Kdepak se tam ta zarážka vzala pane? Hnací vozidla se pokládají klíny a moderní při běžném odstavení ničím.

Martin

už sem viděl dost lokomotiv podložených zarážkami a pokud by se měl propadnout tak se propadne mezi kolejnice a ne aby přeskákal víc jak půl výhybky a z pražců nebyly třísky,to fakt loka ještě neumí lítat

koleyy

Nebyl jsem tam, jedu přes Kolín až v pondělí, když si vzpomenu, kouknu se. Nicméně viděl jsem snímek vytržených vrtulí a pražec nevypadal zase tak ok. Ale hlavně jsem ráno mluvil se zástupcem majitele a ten mi sdělil, že se to pod nima propadlo. Mohl bych zavolat i tomu fírovi, ale rozhodně ho nebudu kvůli někaké diskusi rušit, má zážitek, který bude dobu vstřebávat.

Martin

To se koukněte,třeba i na úsek ve šturcu jestli tam nebudou ještě nějaké stopy po jízdě smykem hlavně na tom pravým pase,nevěřím tomu,že při jízdě po hrotu loko se propadne mezi kolejnice,na pražcich neni ani stopa a zároveň poskočí o metr bokem a břichem se šoupe po krajní kolejnici a díky bobině nevyběhlo úplně mimo výhybku.
Prostě tomu nevěřím.

Y.K.

Nenapadlo vás, že třeba loko vykolejila na předchozí výhybce a ta vypadá vyhnileji. Ta výhbka na které skončil vytlačila vykolejené podvozky do boku (vše spekulace).

Martin

stačí se podívat v jakém je stavu ta předešlá výhybka(třeba nepoškozený přestavník),kde začíná stopa v zemi nalevo (u hrotu srcovky následující výhybky)

Od lesa

Jenže tady některé podstatné fotky chybí.

Martin

to je pravda,fotky z druhé strany výhybky by se hodily,to samý fotka srdcovky a lepší fota vrchních ploch kolejnic

Jiří Kocurek

Nelíbí se mi ty šrouby vlevo dole, trčí až moc ven proti jiným.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/11/kolinep1.jpg

Martin Toman

Kocure, víš jak… :)))))

Y.K.

Kde začíná stop na zemi bohužel na žádné fotce uspokojivě nevidím. Ano, možnost je, že vykolejila na srdcovce, ovšem jestli vypadla na té srdovce u které lehla a ne na předchozí, naznačuje, že vaše teorie se zarážkami není moc pravděpodobná. Navíc ta loko má střadačovou brzdu. K čemu zarážky?

Martin

ale no tak v kolejišti se pohybuje mraky lidí co tam nemaj co dělat,poctivě odstavený,zabrzděný a podložený vozy se třeba z ničeho nic rozjedou tak proč by se nenašel idiot,kterej strčí pod kola mašiny čubu

Y.K.

No já neříkám, že to je nemožný, ale moc pravděpodobný mi to nepřijde. Samozřejmě tady všichni plácáme dojmologii, na potvrzenou příčinu si budeme muset počkat. 🙂

Od lesa

V pondělí už tam budou řádit úderné oddíly Waffen SŽ, takže asi nic moc vidět nebude.

Dominik

Jistě, proč by měl majitel tvrdit něco jiného, když příčina není známá/zveřejněna?
A je přeci jednoduché to hodit na SŽ, já si raději počkám na oficiální vyjádření DI.

Martin Toman

Osobně… další lojza… odkdy se mašina podkládá zarážkama?? Vectron se nepodkládá ani dřevěnými klínky.

Dominik

Mašina se má sice podkládá klíny, ale pokud nejsou, tak jako nouzové řešení, se využijí zarážky (už jsem viděl).
Nemusí se podkládat, ale už jsem viděl i podloženého Vectrona.

koleyy

Při posunu bobina ještě projela, má urvaný nárazník a vytržený hák, ale pod větrákem se to propadlo. SŽ bude mít asi co vysvětlovat. Ještěže se nikomu nic nestalo.

Martin V.

Propadlo jako dolů do nějaké kavity pod kolejemi?

koleyy

To nevím, ale nejpravděpodobněji je hlavní příčinou dezolátní stav, který není jen někde na poslední koleji v houští, ale i zde, kde se trvale jezdí.
V Kolíně jsou různé zasypané chodby z dřívějších let, ať už válečné nebo socialistické, ale není spolehlivá dokumentace a hlavně to nikdo neřeší.
Vyšetřování snad ukáže, zda se propadl jen nekvalitní svršek či je tam hlubší problém.

Martin Toman

Kápnul jste na to. A to jako fakt. Bez ironie. 🙂

Dominik

To jste teda dobrý, 2 dny po nehodě, a už víte příčinu, a to jste tam ani nebyl?

Martin Toman

Nebyla to vina strojvedoucího. Vectron 383 062 se při posunu propadl do shnilé koleje. Ono to má skoro 90 tun a ty shnilé pražce to tam v tom šturcu nevydržely. Takže špatná infrastruktura.

GPGP

A to ještě někde v ČR máme dřevěné pražce ? 🙂
Probíhá jejich kontrola a i výměna….?

PvvS

KP, kontrola pohledem…

tondovo
Jan Schmidt

ve Švýcarsko po dřevěných pražcích jezdí 120, akorát se tam dělá údržba a nekrade se

Petr

Ano máme dřevěné pražce. Kontrola neprobíhá protože ji nemá kdo dělat.

roman

ano třeba pod kopcem v Ostravě Kunčicích nebo Českým Těšíně, a ano výměna probíhá

Vantola

Pane Tomane,omlouvám se,že se Vám pletu do komentů.Ale chci Vám napsat,že máte v textu drobnou chybku.Šturc je zařízení na konci kolejiště.Je to zarážka s přimontovanýma nárazníkama.A jelikož se v článku píše o výhybce,tak podle mého byla nastavena špatně.Lokomotiva,když vjede na špatně nastavenou výměnu,tak ji občas „řízne“,no a někdy prostě vykolejí.Jinak na zmíněném pracovišti jsem v devadesátých letech pracoval. :-)) Přeji Vám krásný den.

Merida

Pane, podle použitých výrazů, mi vůbec nepřipadá, že jste někdy sloužil v provozu.

Marty

Když už tak lokomotiva jezdí přes vyhybky, výměna je pohyblivá část výhybky

Pepík

„Šturc“, neboli kusá kolej. Ale „šturc“ se taky přezdívá zarážedlu.Takže pan Toman i vy máte oba pravdu. …(-:(-:(-:

Martin Toman

Ano. Nebylo to přímo ve šturcu. A když jsme u těch chybek, pane moudrý, podle vašeho jste uplně vedle. Ta výměna byla postavena dobře. Mašina se propadla. A na zmíněném pracovišti jsem v pátek dopoledne nechával kolegovi vlak se 193 823.
Tou dobou ještě všechno stálo na kolejích.

Olda

Jsou i těžší jako řada 181 která hmotní 120 tun a vydrželo to.Třeba hledat příčinu ještě jinde…

koleyy

Ono je to nejen o hmotnosti, ale i o konstrukci podvozku.
A teď dotaz, kdy přes tu výhybku naposled jela 181, kolikrát jede 181 přes Kolín a kolikrát za den tam jede větrák nebo bombas či jiný stroj namáhající koleje více než než bylo v tuzemsku zvykem?
Samozřejmě to nic nemění na faktu, že se chodí tak dlouho se džbánem pro vodu až se ucho utrhne.

Jakub

Až na to, že šestikolo je šestinápravová lokomotiva, takže to je něco jiného než čtyřnápravová lokomotiva Vectron. Čili i nápravové tlaky tam budou jinde. Šestikolák má 20.7 tun/nápravu. Vectron cca 22tun/nápravu. Ale jestli se Vectron propadl proto, protože se to pod ním propadlo, či mu podhodili výhybku se dozvíme až to bude vyšetřený.

Kalanis

Na těch fotkách je sice hezky vidět hnutá vexle, ale naprosto to zabíjí ta hromádka nových pražců vedle.

Dominik

Shnilé koleje, nějaké důkazy, nebo to je jen styl, nejsou známé příčiny, tak to hodíme na SŽ?
Jistě, projetý klacek to nebude, to už by se vědělo, ale může to mít i jinou příčinu.

Jiří Kocurek

Prosímvás, barva na návěstidle nemá vazbu na vykolejení vlaku. Pokud tam teda není výkolejka, ale to by vykolejila i ta Bobina.

Dominik

Nemá? Takže nemůže dojít k vykolejení, pokud není postavena cesta a dojde k projetí návěstidla (i bez výkolejky)?
Ale sám píšu, že k projetí nedošlo, takže Váš komentář postrádá smyslu.

noerf

Závada na půl roku staré lokomotivě je nepravděpodobná a kdyby fíra projel návěst zakazující jízdu, tak by příčinu uvedli hned.Takže byla buď špatně postavená cesta nebo stav pravděpodobně stav infrastruktury.

Václav

Nic neprojel, jel na radne postavenou posunovou cestu a na navest dovolujici posun.

Dominik

Závada na HV je možná málo pravděpodobná, ale proč ji hned vylučovat?

David Brzezniak

A to, že dnes Tatra rozpárala Elfikovi břich jsme se nedozvěděli.

Pe.tr

Tatra by ho vysadila z kolejí , kdyby to byla .

David

Hezky pěkně

K.S.

A sakra, kdo zapomenul obětovat Zababovi? 🙂

Jiří Kocurek

Možná nezapomněli, jen asi Zababa oběť nepřijal. Černokněžníci jsou vrtkaví, náladoví a nezřídka prchliví, takže to může být pomsta za nedávno obětovanou 810.
https://zdopravy.cz/drahy-vypravi-z-plzne-soupravu-vozidel-urcenych-ke-srotaci-61932/

svojsin

Všechny 810ky které prošly šrotací, udělaly úžasný dobrý dobrý skutek.

d@rkWolf

Hnoji, ničit motoráčky…takový super mašinky, roky sme jím každou zimu jezdili do Velkých Karlovic na podnikovou chatu, vždycky skoro plnej vagón, halda lyží, bobů, saní atd. A všeci byli nadšený. A dnes? Všecko nahovno…

svojsin

Žumpo, do Hrozenkova jsme jezdili i v létě. A na výběr bývala C734 (934, Sor), nebo šukafon s několika 010.
Tak se to bralo, prostě se jsme potřebovali dojet do cíle a toto byly dvě možnosti + auto,.
O nějakém „nadšení“ , či nenadšení nebývala řeč….

Jiří Kocurek

Výletnící 🙂 Zkuste nečím takový jezdit denně do práce/školy … 🙁

koleyy

A dnes tam jedeš autem.

svojsin

koleyy: Spíš už vůbec. Ale před cca 2 lety jsme do VK došli pěšky a zpět jeli busem směr Rožnov :).
Jinak osobka do Vsetína si tady přes jasnou „lokálkovost“ zaslouží lepší vozidla, než ř.810. není důvod po nich smutnit
Na rozdíl od některých jiných lokálek, kde se nehodí ani jedno.

koleyy

Ale ano, už je to pár měsíců, ale autem. Když táhneš rodinu a bagáž, už dnes málokdo jede vlakem, aby xkrát přestupoval, měl strach o přípoj, pak táhnul zavazadla někam kus cesty od nádraží a to nemluvím o jízdném… takhle je jediný bonus vlaku, že si řidič odpočine, jinak už nic.

Pepík

Tak jsem zvědav kolik příčin tohoto vykolejení se tu objeví ……(-:

svojsin

Chudák Vectron je v tom i s fírou nevinně.

Vašek

Snad nám nezačíná zase nějaká série.

Zrzek

Ne vůbec v létě to byla kulatá výročí Krouny a Spálova a mezi výročními série nehod. Teď se blíží výročí 60 let Stéblové a před Vánoci 70let Podivína. Jen ať si dávají ti co se motají kolem dráhy hodně velký pozor.

K.S.

To vypadá zajímavě, nad to je letos 2020 a konec tranzitního období (o kterém mluvili v roce 2008 mystikové než se to pokroutilo na konec světa 2012) s počátkem v roce 2012 se blíží, no opravdu by si měli dát pozor, stát se může všechno ještě.

Zrzek

Hele tohle nesleduji, ale vím že velký průsery a jejich výročí přitahují další už menší. To samé, když se podívá člověk do historie, zjistí, že lidstvo dělá pravidelně stejné a stejné chyby a každá říše se zhroutí na své touze po bohatství a moci. Nemá možnost se ochránit před nebezpečím zevnitř.

K.S.

Já už jenom trochu, jenom vím že se v roce 2008 a před mluvilo o 2012 jako o začátku konce starého cyklu a vzniku nového a asi 10 letech transformace. A s těmi výročími souhlasím. Co je zajímavé také že tak nějak zhruba platí že se „nastavovací období“ začíná asi 100-110 let po tom posledním, pak je malá pauza a pak se pokračuje. a pak doběhne to století v usazeném stavu.

Jiří Kocurek

Protože na každé datum s velkou událostí najdete nějakou malou událost.

Například ke každému velkému meteoritu najdete „výročí“ s malým meteorem. Proč? Těch malých je zhruba 30 do roka, takže vám to výročí vyjde i na měsíc přesně.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/SmallAsteroidImpacts-Frequency-Bolide-20141114.jpg

Zrzek

A když to je +-den a je to ve stejném oboru.

Jiří Kocurek

Výročí si snadněji zapamatujete. Takže události, které „nevyšly“ vytěsníte z hlavy, to je normální, tak hlava funguje.

Pak je tady ještě stresový faktor, ale to nechám na erudovaných.

K.S.

U meteoritů ještě hraje roli něco jiného, gravitace, která ovlivňuje jejich dráhy a navíc setrvačnost. Když někde létá pravidelně velký, který se dříve či později na kolizní dráhu dostane, je celkem pravděpodobné že podobně poletí i pár malých nějak zpožděných.

Krysa350

Oooh, to není hezký pohled.

Peter

Vectron „odskocil“ daleko od kolaji.

Partneři

Škoda transportation
podcast