Podepsáno: České dráhy mají desetiletý kontrakt v Královéhradeckém kraji, slibují nové vlaky za 4 miliardy
Regionova v Adršpašských skalách. Foto: České dráhy
Během smlouvy se má v kraji objevit 40 nových nízkopodlažních vozů.
Mě by docela zajímalo, kdy dají na rychlíky normální první třídu, ty půlený dobytčáky jsou jako pro liliputy, či hobity a k tomu nepohodlný…
Co považujete za „normální“ první třídu. Poloviční AB jsou „normální“ i v zahraničí, tak kde není frekvence na celý vůz a pro uspokojení přepravních požadavků stačí „polovička“ ….
Baal zřejmě nevadí počet kupé 1. třídy, ve vagóně, ale zřejmě rozměry kupé 1. třídy.
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda nastane i nějaká změna vozového parku i na Os Jaroměř – Stará Paka přes Dvůr Králové nad Labem. Nová vozidla od Pesy bych tam úplně nečekal, ale určitě nebudu sám, kdo by ocenil, kdyby tam už nejezdily 810. Podle mě by byl i pokrok, kdyby místo toho jezdily 854 nebo provozně a finančně přívětivější 840.
Od prosince 2021 tam bude jezdit Siemens Desiro, dopravce Arriva vlaky. Přímá linka L3 Liberec – Jaroměř.
Díky za odpověď 😉
Díky za odpověď
Takže v roce 24 Sp do Svobody/Broumova 2x žralok dělící se ve Starkoči. zbytek 027 do žraloků o 2 roky později, do té doby 854+954?
To samé v roce 25 na Sp do Letohradu – dělení v Doudlebech, přímé vozy do Rokytnice?
Ano, drobná oprava – 854+954 opravte na 814+914
Jakože na Sp Starkoč Broumov se vrátí Regionovy? To bude kvalitativní sešup, byť nízká podlaha. Kam tedy půjdou všechny ty 854 a 954?
do šrotu
Kde jste se dočetl, že mají přijít Regionovy? Myslel jsem, že na trať Starkoč – Broumov přijdou 842/843
Pokud jsem to pochopil správně, tak 854+954 budou jezdit jako přímé vozy navíc do Hradce Králové a protože by jich bylo málo, ale pokryly hodinový takt, tak je doplní regíny.
843 budou jezdit Sp Trutnov – Kolín / Hradec Králové a Náchod – Choceň.
Mělo by se to střídat. Od tohoto prosince jednou za dvě hodiny Sp Starkoč – Broumov v 814, jednou za dvě hodiny pak Sp Hradec – Starkoč – Broumov v podání 854 + 954.
Lichá:42 ze Starkoče hydry, sudá:42 ze Starkoče Reginy.
A ve Starkoči se ta 854/954 svěsí s 843 od Trutnova a pojedou do Hk, ta regina pojede k rychlíku Trut-Praha
Představa dalších 5 let v 814 na 027 je teda děsivá. Btw. nějaké 814 asi budou muset ke gvd přijít, když mají celoročně jezdit i 047?
Slibovat..typycky novinářský titulek..ČD se smluvně zavázaly ne jak soukromníci..staré vrány za …
Ano sliby. Dokud se nesvezu slíbenou novou soupravou, tak nějak drahám nevěřím, asi životní zkušenost. Tak si počkáme jak ten závazek dodrží. Jistě jsou tam i nějaké sankce za neplnění, nebo ne? A co na to výrobci? Nebudou mít zpoždění? Teď už se to na Covid nehodí, ale zase to zdražení materiálů a nedostatek všeho…..
Tak schválně kolik je ve výrobě a objednaných panterů a saryku.
Škoda, že se tu člověk nedočte o žádném zrychlení nebo jiném skutečném zlepšení, v podstatě jen o o zakonservování současného provozu tak trochu jako když se nechce … i když je to tedy pořád lepší verse proti rušení provozu.
jak má kraj zrychlovat infra?
Na kraji, podobně jako u rychlíků na ministerstvu, závisí, jaká objedná vozidla a jízdní řád, a tak nakolik využije tu infrastrukturu. S vozidly pomalejšími na rychlost, rozjezd, brždění, otvírání a zavírání dveří včetně případného dlouhého pípání, výstup a nástup cestujících a/nebo obraty leckde infrastruktura, byť již vylepšená nebo stále vylepšovaná, nenachází náležitého uplatnění. Kraj by měl mít svou koncepci, a podle ní i vyjednávat s ministerstvem o rychlících a se Správou železnic o infrastruktuře, i požadovat vozidla. Přirozeně vycházejí spoje, kde stačí v určitých mezích cokoliv, a spoje, kde je namístě žádat lepší, nebo přímo nejlepší výšeuvedené rychlostní parametry., aby… Číst vice »
Takže co kraj to jiná koncepce, hlavně styk koncepce na „hranici“ krajů ….
To není zas tak složité, například takto:
https://zdopravy.cz/pardubicky-kraj-chce-elektrifikovat-trat-do-kraliku-tlaci-znovu-na-ostresanskou-spojku-91374/
Napiš na sz
Se správou železnic musí jednat z povahy věci objednatelé veřejné dopravní obslužnosti a podnikatelé v železniční dopravě, přímá komunikace se mnou je pro ně přirozeně irrelevantní. Ze strany jednotlivce je předmětné obracet se na ty objednatele, což trochu dělám, ale komu není rady, tomu není pomoci.
Nevím, ale Žraloci by mohli něco stíhat na trati z Hradce do Trauče, kde se mělo přestěhovat křižování do Starkoče a Poříčí.
Nastavení taktu, přestupní vazby a rychlost na jednokolejné trati. Změna křižování by šla snad v případě přípoje na pantera v Jaroměři, na jednom peronu vedle sebe 5 min, akorát na přejití strojvedoucího, ale je to přestup. A křižování v Poříčí, při vzdálenosti od Středu a vymazání z jř nedává smysl.
Já slyšel o Poříčí. T. – Střed je o další cca 2 minuty dál, takže z hlediska taktového křižování je potřeba ještě větší zrychlení. Ano, líbilo by se mi dvě koleje z Poříčí do středu a třeba ještě dál na hlavák (na ten hlavák nevím, jestli je tam dost místa, mezi přejezdy 4560 a 4561).
Tak mezi těmi přejezdy co jsem zmínil by se musel zbourat minimálně tenhle kousek baráku: https://mapy.cz/s/hetopoluvu
A pak asi strážní domek u přejezdu 4561.
Nejlepší možný výsledek, žádné zbytečné drolení.
To by mohl Krakonoš opět jezdit do Svobody nad Úpou nebo?
Nemohl, nástupiště ve Svobodě má lehce přes 50 metrů.
A v roce 1988 bylo jak dlouhe? Já tam tehdy přijel rychlíkem z Prahy , kolik vagónů měl nevím , ale dva nebyly . A táhl nás Brejlovec
Čo bolo, to bolo… Terazky se tam 4-6 vozový rychlík nevejde.
Proběhla asi 10 let zpět úprava kolejiště, vznikl terminál s jedním peronem, kdy na jedné straně je vlak, na druhé autobus. A délka hrany nástupiště pro vlak je na dva velké vozy.
Tak to je smutné a hlavně progresivně řešené. To zas někdo nedomyslel?
V tom roce ještě visel Gustáv Husák ve školní třídě a důchodci a nemohoucí byli zavření v domově.
A železnice ještě byla způsobilá k provozování železniční dopravy, zatímco teď je k tomu po všech optimalizacích skutečně optimální.
Byla zpusobila k tomu, abyste jel z Prahy do Svobody 5 hodin. Dneska je to pod 4 hodiny i s tim prestupem.
Nebo proste 2.5 hodiny busem.
Dovolím si nesouhlasit.
V jízdním řádu 1975 / 1976 MR 1145/1146 „Krakonoš“ z PHA 9.34, SnÚ 12.39, zpět 1143/1144 SnÚ 14.32, PHA 18.33 … a to se ještě v TR objíždělo (1x M296.1).
V GVD 1974/1975 :
PHA 6.43 – SnÚ 10.28 (TR 2 minuty, 2xM 296.1), zpět SnÚ 18.16 – PHA 22.10 …
Já do té Svobody v té době pamatuji docela plné R, ba občas i přeplněné. Jak to tedy dělali?
Byly dlouhé třeba i 200 m, jen bylo jaksi nízké sypané. takže současným standardům (především výška nad TK 550 mm) nevyhovující.
Za to v ostatních rychlíkových stanicích kromě Hradce a Jaroměře současným standardům vyhovují.
Pokud vím ytak krom Svobody jiné stanice rekonstrukci neprošly
Nevyhovují, ale dotaz byl na Svobodu.
Za mě je ostudný nejvíc Trutnov hlavák, protože tady bych nepředpokládal nějaké výrazné přesuny a změny v koncepci, takže by se mohl peronizovat hned.
Pokud pamatuji dobře, tak minimálně 5 vozů, ale posily byly delší. Ale jak to tam řešili nevím. To si nějak neuvědomuji. Má jen matný pocit, že tam bylo nástupiště delší- sypané???
Do Svobody jezdily mimo jiné „rekreáky“ ROH …. 5 nebo 6 vozů (cca 125 – 150 metrů) + lokomotiva …. (křídla, v Trutnově se kuplovalo / rozpojovalo s křídlem z Vrchlabí ….)
V současnosti je „normativ“ délky osobních vlaků na trati Trutnov – Svoboda n.Ú. 60 metrů …
Nástup a výstup jen z některých vozů se běžně praktikuje, takže mohl.
Zase si myslim, že je dobře, že už mají ČD na všechny nové jednotky rámcové smlouvy a jenom přiobjednají další kusy. Jinak by se zase šašilo s výběrkem, který by se mohlo táhnout apod. Už tak bude Panterů po republice jak nas*áno, tak těch 7 se v tom ztratí jak kapka v moři…
I když by přeci jen bylo lepší, kdyby ty jednotky nesměla dodávat Scheißewerke…
Si f pohodě nepotřebuje pomoc?
Můžu se zeptat, co je na těch jednotkách podle vás nebo někoho jiného špatně? Jako cestující jsem v nich najel stovky, no možná spíš už několik tisíc kilometrů (konkrétně na trase mezi Děčínem a Kadaní-Prunéřovem), a jsem nadmíru spokojený. Kromě několika poruch během těch pár let, co jimi jezdím, si vážně asi nemám na co stěžovat, z devadesáti devíti procent všech jízd mě zrovna Panter dovezl tam, kam jsem potřeboval.
To jsou špatné pro strojvůdce, trpí nadměrnou poruchovostí, nebo se vám nelíbí jejich design?
Občas moc drncají, ne zrovna dost místa při sezení, hodně stlačené na sebe (sedačky) a nevyhovující 1. třída – bez dveří – tedy neoddělený prostor, stísněné sedačky, celkově málo místa, minimální posouvání sedadel v ní.
Ještě nedodala….ale možná ji za pozdní dodání ještě něco ČD přihodí….
No nic, tak budu jezdit autobusem. ČD ani o korunu víc, než je nezbytně nutné.
Děkujeme za názor. Pro cestujícího v rámci jednoho kraje, kterých je většina, je v době, kdy skoro všude platí alternativní integrované jízdné, úplně jedno, jaký dopravce tam jede.
Copak Vám provedli??
Nevzali ho nebo propustili.
Omyl, jenom averze vůči firmám, které vlastní a jakýmkoliv způsobem z nich profituje stát zvaný ČR. Raději nechám vydělat soukromníkovi, nebo komukoliv ze zahraničí, než ČR.
Pokud nemáte tak rád stát zvaný ČR, tak nevím proč tu žijete… A pokud Vám jde o jeho vedení, tak já žiji tak, že můj život politici téměř neovlivňují. Každý svého štěstí strůjcem.
Třeba jako Zápotockého ho za přebrání alkoholu vyřadili z přepravy. Kdo ví?
přejeli medvidka
Jed arrivouu kokote
V Libereckém kraji jsem s Arrivou spokojený. A hlavně neplatím společnosti z ČR.
„Předpoklad průměrné kompenzace ze strany kraje za období deset let na jeden vlakokilometr činí 158,39 korun.“
Ahahahahaha! 😆😆😆
Toto průměrování je chybou a měl by být „ceník“, kde by se jasně uvedlo, jaká je cena za vozidlo, vlak a na konkretní trati. A to by mělo platit u všech dopravců. Pak by se dalo posuzovat a vybírat, na co je a s čím jezdit.
Hlavně ta částka je úplně zábavná, se divím, že to tady diskutéři nerozcupovali jak je to drahé 🙂
Rozumné rozhodnutí. Královehradecký kraj byl vždycky napřed.
Milý Anonyme, můžete být prosím konkrétní?
Ještě by si tu vaší všeobjímající tirádu mohl někdo nepoučený vysvětlit zrovna tak, jak byste, jako VČ patriot, možná nechtěl. 🙂
Vážený p. Karl,
To bych musel částečně hanit ostatní kraje, včetně zbývajících východočeských a já nerad na něco nadávám.
Ale ať jsem konkrétní, vždycky si vzpomenu na svá studia a bezproblémové dojíždění do školy v HK vždycky když mi v Kolíně ujede o 2 min vlak.
Mohl byste prosím konkretizovat o které vlaky jakých dopravců se jedná? Děkuji
… tak dobrá, ale bude to dlouhé … „S10“ Č. Třebová – Pardubice (z např. Kostěnice) Ex/R Pardubice – Kolín S1 Kolín – Praha Mas. N. (do např. Velim) a zpět, vše ČD, mám IN100 (2.tř) vzhledem k častým cestám i jinam. (takže ano, trouchu zaujatý jsem) V zastávkách nechci být konkrétní, podívejte se jen na přestupy. Ale těmito vlaky reálně jezdím. Ranní cesta většinou bez problémů díky rannímu přímému S10/S1 z Pardubic v 5:00. Člověk se i vyspí (po dobu výluky R19 v úseku PCE-Kolín, bez spánku, ale jezdí to dobře). Cestou zpátky předtím byl papírově velice dobrý spoj… Číst vice »
Děkuji Vám za vyčerpávající odpověď. Proč jsem se Vás na přestupy ptal? Ve Vašem prvním příspěvku jste si pochvaloval, že KHK je vždy napřed před ostatními. Bohužel jste neuvedl, čím si KHK toto subjektivní kladné hodnocení zasloužil. Dovodil jsem si to až na základě informace z Vašeho dalšího příspěvku, že jste držitelem karty IN100, takže lze chápat vaší osobní radost z rozhodnutí KHK ohledně téměř monopolního postavení železničního dopravce ČD v KHK následujících 10 letech. Jako vedlejší produkt vašeho cestování jste zmínil, že máte napnuté, nebo nefunkční přestupní vazby mezi vlaky ČD v Kolíně. Nedovedu posoudit, zda se jedná o… Číst vice »
Dobré ráno,
Máte vlastně pravdu. Bojím se, že s nástupem jiného dopravce přijdu o možnost jednoduchého a levného dojíždění do práce mimo kraj na jednu jízdenku. Tak jak o to přišli obyvatelé např. ústeckého kraje. A že zrovna dojíždění do Prahy za prací je docela v obou krajích populární a srovnatelné.
Vaše stanovisko jez lidského hlediska pochopitelné. Stejně tak musíte ale chápat vy, že v krajích, které jste „chtěl hanit“, stejnou procedurou, jako KHK vybrali konkurenci vašeho oblíbeného dopravce k tomu měly pádný důvod. Např. špatné zkušenosti s dosavadním výkonem ČD (kvalita vozidel, komunikace se zákazníkem), nebo byly ČD dražší, nebo souběh obojího.
Bez průhledné soutěže, což v rudém Hradci nepřekvapí. Nevyhraje nejlepší ale ten který……
Pochybuji, že pan hejtman Červíček za ODS je zrovna „rudý“. Jako expolicejní prezident / vysoký policejní funkcionář má k nějakým věcem „manažerský“ přístup v rámci „komplexního“ řešení z hlediska potřeb koncového zákazníka = cestujícího (potencionálního voliče) co do jízdenek … žádnému dopravci není obecně bráněno v tom, aby akceptoval jízdenku IN 100 ČD – z její ceny obdrží alikvotní podíl odpovídající jeho podílu výkonů na dopravním trhu české železnice …. asi tak, jako každý evropský dopravce (tuzemského nevyjímaje) akceptujícího tuto jízdenku dostane alikvotní podíl z ceny každé prodané jízdenky InterrailGlobalPass v kase ČD …
ČD mají MOŽNOST prodávat jízdní doklady IREDO? To by u krajem objednaných vlaků měla být POVINNOST, nikoli jen možnost.
Presne, respektive by mi dát cestujícím možnost si vybrat.. To, že automaticky vnucuji dražší tr 10 jenže strany drah prasarna.
V Ústeckém kraji automaticky prodávají jízdenku DUK. O TR 10 je nutno požádat.
Záleží jak je postavená smlouva, pokud je uvedeno, že mají primárně prodávat IDS, tak ho prodávají, když ne, tak logicky svůj.
Na druhou stranu pamatuju jedno období, kdy mi vnucovali IDS, i když jsem jasně řekl, že chci tarif dopravce.
Jste komik, neboť nikdo nikomu nic nevnucuje a cestující moc dobře vědí, kdy je IREDO levnější, a kdy je levnější TR10. Zase jeden, co nejezdí, ale ví všechno….
Jinak není pravda, že IREDO je vždy levnější…
Tak možná zažraní šotouši se aspoň trochu vyznají v tom, co je levnější.
mám IN50. musím mít povinné IREDO i když se mi nevyplatí?
Nemusíš 😁
Je to nešťastně napsané. Samozřejmě budou mít povinnost prodávat a uznávat IREDO (totéž státní tarif) + budou mít možnost prodávat/uznávat i jiné tarify dle svého uvážení (zejména jde samozřejmě o tarif ČD TR 10).
Povinnost by hlavně měla být kompatibilita těch jejich krajských písečků…
SJT nic?
Tak ten je tu asi nejdražší…. Tedy někdy supluje zpáteční lístek, ale jen někdy 😁
Není to na základě brutto smlouvy, tudíž nemůže kraj vyžadovat prodej IREDO. Navíc je v pár případech výhodnější zrovna TR10. Buď se jedná o nějaké relace kde je cena nižší oproti IREDO nebo cenově stejná, kdy nezáleží co ČD vydá. Pak je kolikrát cenově výhodnější, když jede více osob, tak skupinovka dle TR10 je taky dost často výhodnější než IIREDO. Hlavně v KHK lidi už kolikrát vědí, co si mají koupit, aby ušetřili.
Tak to je chyba, že tam ta povinnost není.
Většinou, při nákupu na pokladně, jsem v KHL i PK dostávám Iredo. Zároveň když jsem měl IN25 dostával jsem automaticky výhodnější ČD. Za mě ideální systém.
A děkuji pokladním za používání rozumu při práci.
Když přijdete do obchodu s obsluhou, tak si taky řeknete o jakou „značku“ zboží z množiny téže skupiny produktů máte zájem – prodavač vám taky „automaticky“ nadává to nejlevnější (šetří vaší kapsu) nebo to nejdražší (v jeho zájmu, aby si vydělal).
Nové vlaky mají jezdit po nových železničních tratích. Cestování na trati Broumov-Starkoč a dále na HK je katastrofa co do jízdních dob. Stejně i mnohem vytíženější trať Trutnov-HK. Z dobrého nástupiště se dá dobře nastupovat i do Regionovy. Nové vlaky na špatných tratích=prachbídné hospodaření.
Takže co? Dal jezdit v zrudnosti s označením 810 a ještě na špatné trati k tomu? Takto nalakame lidi do vlaků? 🙂
Lidi naláká do vlaků především zkrácení jízdní doby. Na co nový vlak, když pojede stejný čas. Neplácejte něco o zrůdnostech, Reginou jezdí zcela běžně maminky s kočárky a lidé o berlích. Důležité je, jestli vlak zastavuje, kde potřebují a včasný příjezd.
Regionovou jezdí, protože nic jiného není. Komfort Regionovy je odpovídající tak na cestách do max 30 minut.
Komfort je subjektivně vnímaná pohoda. Pro někoho to znamená wifi, pro jiného rychlá doba cestování. Regina ma maximálku 80km/h a po dobrých tratích jezdí slušně. Žádný zhoršený jízdní k.,protože ten je vnímám zcela subjektivně.
Proto se Svitava v České Třebové narve k prasknutí a po Svitavách jede prázdná?
Hodně lidí včetně mě považuje za pohodlný tichý klimatizovaný vlak. Což Regionova není. Mě přijde velmi hlučná.
Jak kdy a stálo by za to zjistit, v čem to je. Na to tady už kdysi i diskuse byly, ale nic z toho nevyplynulo, nikdo asi neví.
Skutečně je někdy jízda naprosto tichá a klidná a jindy pravý opak.
914 je tichá ….
Tak komfort Regionovy objektivně:
Akustika – 0, nic, i Crossway je lepší
Sedačky – OK
Vypružení, podvozek – Děsné
Nízkopodlažnost – OK
Tepelná pohoda – OK
Zrovna včera jsem s tím jel po koritu a tam je to LEPŠÍ ale rozhodně ne DOBRÉ.
Právě že jde hlavně o stav trati. Pokud je v rozkladu, tak tam jede vše špatně a ty dvounápravové vozy tím spíš.
Jsem docela pobavený tou zdejší nenávistí vůči 810 i RN. Běžný cestující to totiž vůbec takto nebere a co já mám zkušenost, a že jezdím hodně, tak lidé si na RN vůbec neztěžují a dokonce ji hodnotí oproti starým motorům velmi dobře, stejně jako rekonstruované 810 se stahovacími okny. Čím to bude?
Protože jsou na to zvyklí a ano, na lokálky to nejsou zas tak špatná vozidla. Problém je jejich nezřídké nasazování na Sp a vlaky s dlouhou jízdní dobou.
Například v KHK zmíněná Jičínka nebo Choceň-Týniště-Náchod kde nevyužijí pro změnu rychlost trati.
Prostě z auta na ně nikoho nenalákáte a to by za mě mělo být smyslem dráhy. Pokud vezmu za smysl dráhy přepravu dotovaných studentů a důchodců, OK lepší vozidlo není.
Jinak, já považuji za sondu do mysli neželezničáře a nešotouše, který má navíc zkušenost ze světa tohle:
https://youtu.be/6chgLKa8150
O Regionově v 16:12
Nechápu proč na 10 let.. dával bych to na kratší dobu a rozhodně bych vyžadoval nové soupravy už ve smlouvě.. sliby chyby.
Na kratší dobu novou vozidla do svého vlastnictví dopravce nepořídí, protože by na tom prodělal. Tudíž by se ani nepřihlásil. Co když pro ně pak nebude mít využití? Možná by to šlo z půjčovny, kraji může být vlastník tak nějak buřt. Těch 10 let sice je dlouho, ale aspoň se v odpisech něco ceny umaže. Penále ve smlouvě jsou, ještě je potřeba je opravdu vymáhat.
ČD budou pořizovat nějaká NOVÁ vozidla? Regionovy? 810 s vyměněnými okny? Ojeté Regioshuttle?
Především to mělo být rozděleno do ucelených, ale menších provozních souborů, aby se toho mohly reálně zúčastnit i jiní dopravci než ten již „zabydlený“. Pak klidně i na déle než deset let.
Ale ono tu naopak šlo o udržení statu quo, pak je postup KH kraje pochopitelný.
Co takhle si ten článek nejprve přečíst?
Co je v rozporu? Že z KHK nezmizí regionovy a 810? Že nepřijdou ojeté Regioshuttle? Že se kraj „rozhodl jednat“ krom úlitby GWTR jen s Českými drahami (zřejmě jsou vždycky nejlepší)?
V rozporu je zpochybňování nových vozidel a úvaha o provozních souborech. Rouhodně si nemyslím, že by přímé zadání (komukoliv) na základě „konzultací“ bylo správným způsobem zadání závazkových výkonů. Optimální by bylo uspořádat regulérní výběrové řízení tak, aby vítězi byl poskytnut dostatečný čas na zahájení provozu s dohodnutými vozidly od počátku smlouvy (ne až v běhu). To kraj určitě měl uděla lépe. Na druhou stranu, v provnání s „jermanovskou“ smlouvou v StČK se v KHK jedná o mnohem lepší výsledek. K těm provozním souborům: kraj je nějak definoval, víceméně podle současného uspořádání provozu. Na druhou stranu, dle mého názoru: KHK je… Číst vice »
„zpochybňování nových vozidel“
70% nových vozidel (a to do nich určitě započítají i ojeté regioshuttle apod.). Co ten zbytek? Regionovy, 810, 010, 843.
„úvaha o provozních souborech“
Že byly ČD ve všech nejlepší? Spíš si jiní dopravci nepotřebovali s KHK špinit ruce. Proč asi?
Výtah z textu:
„Kraj dopravce nevybíral otevřenou soutěží, porovnával ale nabídky konkurenčních dopravců.“
Pokud by kraj vybíral otevřenou soutěží, bylo by rozhodnutí o vítězi průhledné, takto to ovšem může zavdávat důvod ke spekulacím…
přivésaky Btn a Bdtn patří k tomu nejlepšímu na regionálních spojích. pokud vám nevadí schody. obdobně příslušné řídící vozy 954 a 943.
dnes jsem jel „ministerskou“ 628 a skákala jak regina možná i hur…byt jela asi o trochu rychleji. zda to bylo verglem či tratí…nevím.
oproti tomu 043 a pak 840 super.
Radši 843 než ojeté pekáče arrivy
Ale právěže to bylo rozděleno na jednotlivé soubory, článek o tom byl přímo na tomto serveru.
Spíš po jednotlivých tratích tak, aby žádný „soubor“ nebyl větší než 300 000 vlkm 😀
No bylo to asi 5 souborů a ne zrovna velkých, a jestli to soukromník nedokáže vyjezdit, jeho problém.
On by to nějaký soukromník i vyjezdil, kdyby se smlouva neuzavírala 4 měsíce před počátkem provozu.
Doporučuji si o tom něco přečíst. Smlouvy se řeši od roku 2020 (resp. „výběrové řízení“, konkrétně se ladily od jara 2021, kdy jediní zájemci byly ČD a GWTR.
To je právě ta chyba, že se smlouvy řeší až od roku 2020.
Proč? To zas nebylo tak pozdě, a že dopravci nemají vozidla, není problém kraje.
Ok. My víme, jaký je tvůj světonázor, ty zase víš, že žádný dopravce nemá v zásobě nevyužitá soudobá vozidla „jen pro případ“. Folklór se musí udržovat, aby nevymřel, že.
Počkáme. Dočkáme se.
Až se bude soutěžit dle zákona, tedy 3 roky před začátkem kontraktu.
Dominiku, Dominiku, jistě máte doma v garáži rezervní nové auto, kdybyste potřeboval dát to, kterým právě jezdíte do servisu.
Celá Česká republika je malá, Hradecký kraj je ani ne desetina rozlohy Česka, proč to drobit ještě na molekuly.
Jiní dopravci se mohli zůčastnít a nechtěli. Kdyby ČD oznámili že to nechtějí , tak jste to mohli zabalit a pořídit si drezíny 🙂
Jo, MHD přenechat mimisterstvu dopravy, Havlíček to zařídí.
jasne, soubory na dva sukafony, jednoho pantery apod? to se fakt vyplati
Tak to rozdělíme do menších souborů a do podmínek „dáme“ – že dopravce bude uznávat tarif IREDO, vlastní tarif, tarif ČD aby zákazníci ČD mohli využívat „IN Karet“ bez omezení – jak se dopravce dohodne s ČD je jeho problém > dostane podíl z ceny vy výši podílu jakým se podílí na dopravních / přepravních výkonech v rámci kraje / sítě české železnice … takže na jednu IN 100 mu vyjde třeba 1 koruna, z „režijky“ desetihaléř …. Nebo KHK vypíše veřejnou zakázku na komplexní dopravní obsluhu celého kraje – opět s takovými tarifními podmínkami, aby nebyli poškozeni tranzitní cestující… Číst vice »
To je nesmysl, vozidla se pořizují na 30-40 let a ze zákona je dotovaná vozidla povinen převzít další dopravce, takže délka smlouvy nehraje roli
z jakého zákona?? můžu znát jeho číslo a rok? ono není problém je převzít, problém je, aby je původní dopravce předal
Jasně. Zákon č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, § 20.
Nejen dotovaná, ale jakákoli, pokud si to dopravce bude přát. Ale u dotovaných je to samozřejmost, vyžaduje to Evropská unie i dotační orgán.
Tyjo já fakt čumím co tady diskutuje za lidi. Vy o tom jak funguje železniční doprava nevíte fakt nic. To jsou tady opravdu jen samí železničáři a mašinfíři, kteří tomu vůbec nerozumí? To by hodně vysvětlovalo, ale je to smutné.
Tato vozidla budou dotovaná ve smyslu přijetí nějaké EU dotace nebo podobně?
….možná, a dotace na nová vozidla pro dopravce je samozřejmě automatická, stejně jako zprávy ve 20 hodin, že?
Zkuste někdy otevřít zákon 194/2010 Sb., tam se dozvíte věcí!
Tak se přihlásí jenom ti, kteří o to budou stát. Tohle je podvod od Červíčka a jeho tlupy.
Ještě, aby na poptávku reagovali i ti dopravci, kteří o tuto zakázku nemají zájem….
Na kratší dobu se těžko zajistí financování nových souprav. Větu „bych vyžadoval nové soupravy už ve smlouvě“ v kontextu tohoto článku nechápu; vždyť nové soupravy jsou zasmluvněny.
Naopak bych si dovedl představit standardní výběrové řízení na dopravce se smlouvou na 15 let s podmínkou nových vlaků buď od nástupu na trať (při uzavření smlouvy 2 – 3 roky před vyjetím nebo v průběhu prvních dvou let provozu. Vcelku by mne zajímalo, na co mají kraje koordinátory dopravy, když sami netuší, co chtějí a nejsou schopni vypsat výběrové řízení na dopravce rozdělené na několik provozních souborů. Jsem zvědav co budou tito zaměstnanci dělat po roce 2023 respektive 2033, kdy výběrové řízení budou povinná. Zohlednění větších oprav v ceně je zvláštní, protože se do toho dá částečně skrýt i… Číst vice »
„Jsem zvědav co budou tito zaměstnanci dělat po roce 2023 respektive 2033, kdy výběrové řízení budou povinná.“
to je einfach, budou najímat právní kancelář, aby to VŘ udělala za ně a ta si najme poradenskou firmu, aby za koordinátora dodala ty parametry 😀
A co budou dělat od 1.1.2042, kdy budou zrušeny krajské úřady…
No přece jako trafiku…
Co kraje, ty už mají natrénováno. Ale ministerstvo dopravy nevypadá, že by něco takového zvládalo včas.
Třeba na rok
Třeba na půl roku že…ať sme všichni v nejistotě…
České dráhy už toho naslibovaly.
Dá se to pochopit tak, že Leo a Regiojet nic neslibují ? Na počet ojetých vlaků jsem slibů slyšel podstatně více.
Jenže toto je podloženo smlouvou.
Stejně jako ty Regiosharky do Kladna a GTW v Olomouckém kraji?
na sharky nevím zda byla smlouva, GTW jsou průšvih…ale alespoň je vlastní. ze moc nejezdí, to je už jiná…
Když jsou na reko ..tak asi nejezdi
Tady mají aspoň uzavřený smlouvy na ty vozidla.
A tratě v okolí Jičína opět nic. Nadobro s 814.
Teď jsem to chtěl psát, na 041 se prostě s*re
Na 041 by nejprve chtělo investovat do infrastruktury, aby bylo možné vytvořit smysluplný jízdní řád.
Od prosince by měly přijít na Jičínku třívozové Regionovy…
Odkud? Olomouc?
Ano.
No to je pokrok. Z 814.0 na 814.2. A při poruchách se stále bude objevovat 810+010 nebo 714+010. Doprava 21. století.
Bohužel tady bude pokrok cokoliv co není oslizlé, jak ta 010 co tam teď jezdí…
714 + 010 to je opravdu úsporná souprava! Hmotnost jako 7 autobusů.
Proliskej se
Cože? Co má udělat? Jakou řečí to tady píšete?
a nešly by treba 843/842? musí přebývat. stejně tak Bdtn.
jen asi někdo za každou cenu chce nizkopodlazni vstup…to je pak těžké…
Volné nejsou. 843 má být od prosince turnusova potřeba cca 20ks ve východních Čechách.
20? spíš tak něco kolem 11, ne? 🙂
To je asi to samé, jako kdybych si koupil Bentley, aby se mi líp jezdilo po českých „dálnicích“ 😂