Podepsáno: České dráhy mají desetiletý kontrakt v Královéhradeckém kraji, slibují nové vlaky za 4 miliardy

Regionova v Adršpašských skalách. Foto: České dráhyRegionova v Adršpašských skalách. Foto: České dráhy

Během smlouvy se má v kraji objevit 40 nových nízkopodlažních vozů.

170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Baal

Mě by docela zajímalo, kdy dají na rychlíky normální první třídu, ty půlený dobytčáky jsou jako pro liliputy, či hobity a k tomu nepohodlný…

Miroslav Zikmund

Co považujete za „normální“ první třídu. Poloviční AB jsou „normální“ i v zahraničí, tak kde není frekvence na celý vůz a pro uspokojení přepravních požadavků stačí „polovička“ ….

Karl vB.

Baal zřejmě nevadí počet kupé 1. třídy, ve vagóně, ale zřejmě rozměry kupé 1. třídy.

Marian

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda nastane i nějaká změna vozového parku i na Os Jaroměř – Stará Paka přes Dvůr Králové nad Labem. Nová vozidla od Pesy bych tam úplně nečekal, ale určitě nebudu sám, kdo by ocenil, kdyby tam už nejezdily 810. Podle mě by byl i pokrok, kdyby místo toho jezdily 854 nebo provozně a finančně přívětivější 840.

milan

Od prosince 2021 tam bude jezdit Siemens Desiro, dopravce Arriva vlaky. Přímá linka L3 Liberec – Jaroměř.

Marian

Díky za odpověď 😉

Marian

Díky za odpověď

Systemový specialista

Takže v roce 24 Sp do Svobody/Broumova 2x žralok dělící se ve Starkoči. zbytek 027 do žraloků o 2 roky později, do té doby 854+954?
To samé v roce 25 na Sp do Letohradu – dělení v Doudlebech, přímé vozy do Rokytnice?

milan

Ano, drobná oprava – 854+954 opravte na 814+914

Systémový specialista

Jakože na Sp Starkoč Broumov se vrátí Regionovy? To bude kvalitativní sešup, byť nízká podlaha. Kam tedy půjdou všechny ty 854 a 954?

milan

do šrotu

Ondra

Kde jste se dočetl, že mají přijít Regionovy? Myslel jsem, že na trať Starkoč – Broumov přijdou 842/843

Mirek

Pokud jsem to pochopil správně, tak 854+954 budou jezdit jako přímé vozy navíc do Hradce Králové a protože by jich bylo málo, ale pokryly hodinový takt, tak je doplní regíny.
843 budou jezdit Sp Trutnov – Kolín / Hradec Králové a Náchod – Choceň.

Vena

Mělo by se to střídat. Od tohoto prosince jednou za dvě hodiny Sp Starkoč – Broumov v 814, jednou za dvě hodiny pak Sp Hradec – Starkoč – Broumov v podání 854 + 954.

Lichá:42 ze Starkoče hydry, sudá:42 ze Starkoče Reginy.

Lokálkovej

A ve Starkoči se ta 854/954 svěsí s 843 od Trutnova a pojedou do Hk, ta regina pojede k rychlíku Trut-Praha

Systémový specialista

Představa dalších 5 let v 814 na 027 je teda děsivá. Btw. nějaké 814 asi budou muset ke gvd přijít, když mají celoročně jezdit i 047?

Gargy

Slibovat..typycky novinářský titulek..ČD se smluvně zavázaly ne jak soukromníci..staré vrány za …

Luboš Beneš

Ano sliby. Dokud se nesvezu slíbenou novou soupravou, tak nějak drahám nevěřím, asi životní zkušenost. Tak si počkáme jak ten závazek dodrží. Jistě jsou tam i nějaké sankce za neplnění, nebo ne? A co na to výrobci? Nebudou mít zpoždění? Teď už se to na Covid nehodí, ale zase to zdražení materiálů a nedostatek všeho…..

Gargy

Tak schválně kolik je ve výrobě a objednaných panterů a saryku.

Vít Jůza

Škoda, že se tu člověk nedočte o žádném zrychlení nebo jiném skutečném zlepšení, v podstatě jen o o zakonservování současného provozu tak trochu jako když se nechce … i když je to tedy pořád lepší verse proti rušení provozu.

Gwann

jak má kraj zrychlovat infra?

Vít Jůza

Na kraji, podobně jako u rychlíků na ministerstvu, závisí, jaká objedná vozidla a jízdní řád, a tak nakolik využije tu infrastrukturu. S vozidly pomalejšími na rychlost, rozjezd, brždění, otvírání a zavírání dveří včetně případného dlouhého pípání, výstup a nástup cestujících a/nebo obraty leckde infrastruktura, byť již vylepšená nebo stále vylepšovaná, nenachází náležitého uplatnění. Kraj by měl mít svou koncepci, a podle ní i vyjednávat s ministerstvem o rychlících a se Správou železnic o infrastruktuře, i požadovat vozidla. Přirozeně vycházejí spoje, kde stačí v určitých mezích cokoliv, a spoje, kde je namístě žádat lepší, nebo přímo nejlepší výšeuvedené rychlostní parametry., aby… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Takže co kraj to jiná koncepce, hlavně styk koncepce na „hranici“ krajů ….

Gargy

Napiš na sz

Vít Jůza

Se správou železnic musí jednat z povahy věci objednatelé veřejné dopravní obslužnosti a podnikatelé v železniční dopravě, přímá komunikace se mnou je pro ně přirozeně irrelevantní. Ze strany jednotlivce je předmětné obracet se na ty objednatele, což trochu dělám, ale komu není rady, tomu není pomoci.

Alibaba

Nevím, ale Žraloci by mohli něco stíhat na trati z Hradce do Trauče, kde se mělo přestěhovat křižování do Starkoče a Poříčí.

j.k.l.

Nastavení taktu, přestupní vazby a rychlost na jednokolejné trati. Změna křižování by šla snad v případě přípoje na pantera v Jaroměři, na jednom peronu vedle sebe 5 min, akorát na přejití strojvedoucího, ale je to přestup. A křižování v Poříčí, při vzdálenosti od Středu a vymazání z jř nedává smysl.

Alibaba

Já slyšel o Poříčí. T. – Střed je o další cca 2 minuty dál, takže z hlediska taktového křižování je potřeba ještě větší zrychlení. Ano, líbilo by se mi dvě koleje z Poříčí do středu a třeba ještě dál na hlavák (na ten hlavák nevím, jestli je tam dost místa, mezi přejezdy 4560 a 4561).

Alibaba

Tak mezi těmi přejezdy co jsem zmínil by se musel zbourat minimálně tenhle kousek baráku: https://mapy.cz/s/hetopoluvu
A pak asi strážní domek u přejezdu 4561.

Dominik

Nejlepší možný výsledek, žádné zbytečné drolení.

Tomáš

To by mohl Krakonoš opět jezdit do Svobody nad Úpou nebo?

M152

Nemohl, nástupiště ve Svobodě má lehce přes 50 metrů.

Adamgolias

A v roce 1988 bylo jak dlouhe? Já tam tehdy přijel rychlíkem z Prahy , kolik vagónů měl nevím , ale dva nebyly . A táhl nás Brejlovec

Asdfg

Čo bolo, to bolo… Terazky se tam 4-6 vozový rychlík nevejde.

M152

Proběhla asi 10 let zpět úprava kolejiště, vznikl terminál s jedním peronem, kdy na jedné straně je vlak, na druhé autobus. A délka hrany nástupiště pro vlak je na dva velké vozy.

ušatá

Tak to je smutné a hlavně progresivně řešené. To zas někdo nedomyslel?

Jiří Kocurek

V tom roce ještě visel Gustáv Husák ve školní třídě a důchodci a nemohoucí byli zavření v domově.

Vít Jůza

A železnice ještě byla způsobilá k provozování železniční dopravy, zatímco teď je k tomu po všech optimalizacích skutečně optimální.

Petr

Byla zpusobila k tomu, abyste jel z Prahy do Svobody 5 hodin. Dneska je to pod 4 hodiny i s tim prestupem.
Nebo proste 2.5 hodiny busem.

Miroslav Zikmund

Dovolím si nesouhlasit.
V jízdním řádu 1975 / 1976 MR 1145/1146 „Krakonoš“ z PHA 9.34, SnÚ 12.39, zpět 1143/1144 SnÚ 14.32, PHA 18.33 … a to se ještě v TR objíždělo (1x M296.1).

V GVD 1974/1975 :
PHA 6.43 – SnÚ 10.28 (TR 2 minuty, 2xM 296.1), zpět SnÚ 18.16 – PHA 22.10 …

ušatá

Já do té Svobody v té době pamatuji docela plné R, ba občas i přeplněné. Jak to tedy dělali?

Alibaba

Byly dlouhé třeba i 200 m, jen bylo jaksi nízké sypané. takže současným standardům (především výška nad TK 550 mm) nevyhovující.

rozinka

Za to v ostatních rychlíkových stanicích kromě Hradce a Jaroměře současným standardům vyhovují.

MRC

Pokud vím ytak krom Svobody jiné stanice rekonstrukci neprošly

Alibaba

Nevyhovují, ale dotaz byl na Svobodu.

Za mě je ostudný nejvíc Trutnov hlavák, protože tady bych nepředpokládal nějaké výrazné přesuny a změny v koncepci, takže by se mohl peronizovat hned.

ušatá

Pokud pamatuji dobře, tak minimálně 5 vozů, ale posily byly delší. Ale jak to tam řešili nevím. To si nějak neuvědomuji. Má jen matný pocit, že tam bylo nástupiště delší- sypané???

Miroslav Zikmund

Do Svobody jezdily mimo jiné „rekreáky“ ROH …. 5 nebo 6 vozů (cca 125 – 150 metrů) + lokomotiva …. (křídla, v Trutnově se kuplovalo / rozpojovalo s křídlem z Vrchlabí ….)

V současnosti je „normativ“ délky osobních vlaků na trati Trutnov – Svoboda n.Ú. 60 metrů …

Kuba

Nástup a výstup jen z některých vozů se běžně praktikuje, takže mohl.

Tom

Zase si myslim, že je dobře, že už mají ČD na všechny nové jednotky rámcové smlouvy a jenom přiobjednají další kusy. Jinak by se zase šašilo s výběrkem, který by se mohlo táhnout apod. Už tak bude Panterů po republice jak nas*áno, tak těch 7 se v tom ztratí jak kapka v moři…

medical examiner

I když by přeci jen bylo lepší, kdyby ty jednotky nesměla dodávat Scheißewerke…

Gargy

Si f pohodě nepotřebuje pomoc?

Filip

Můžu se zeptat, co je na těch jednotkách podle vás nebo někoho jiného špatně? Jako cestující jsem v nich najel stovky, no možná spíš už několik tisíc kilometrů (konkrétně na trase mezi Děčínem a Kadaní-Prunéřovem), a jsem nadmíru spokojený. Kromě několika poruch během těch pár let, co jimi jezdím, si vážně asi nemám na co stěžovat, z devadesáti devíti procent všech jízd mě zrovna Panter dovezl tam, kam jsem potřeboval.

To jsou špatné pro strojvůdce, trpí nadměrnou poruchovostí, nebo se vám nelíbí jejich design?

ušatá

Občas moc drncají, ne zrovna dost místa při sezení, hodně stlačené na sebe (sedačky) a nevyhovující 1. třída – bez dveří – tedy neoddělený prostor, stísněné sedačky, celkově málo místa, minimální posouvání sedadel v ní.

Luboš Beneš

Ještě nedodala….ale možná ji za pozdní dodání ještě něco ČD přihodí….

Tomas

No nic, tak budu jezdit autobusem. ČD ani o korunu víc, než je nezbytně nutné.

Tomáš

Děkujeme za názor. Pro cestujícího v rámci jednoho kraje, kterých je většina, je v době, kdy skoro všude platí alternativní integrované jízdné, úplně jedno, jaký dopravce tam jede.

Vít Jůza

Copak Vám provedli??

Karek

Nevzali ho nebo propustili.

Tomas

Omyl, jenom averze vůči firmám, které vlastní a jakýmkoliv způsobem z nich profituje stát zvaný ČR. Raději nechám vydělat soukromníkovi, nebo komukoliv ze zahraničí, než ČR.

Petr

Pokud nemáte tak rád stát zvaný ČR, tak nevím proč tu žijete… A pokud Vám jde o jeho vedení, tak já žiji tak, že můj život politici téměř neovlivňují. Každý svého štěstí strůjcem.

ušatá

Třeba jako Zápotockého ho za přebrání alkoholu vyřadili z přepravy. Kdo ví?

Gwann

přejeli medvidka

Gargy

Jed arrivouu kokote

Tomas

V Libereckém kraji jsem s Arrivou spokojený. A hlavně neplatím společnosti z ČR.

Core

„Předpoklad průměrné kompenzace ze strany kraje za období deset let na jeden vlakokilometr činí 158,39 korun.“

Ahahahahaha! 😆😆😆

ušatá

Toto průměrování je chybou a měl by být „ceník“, kde by se jasně uvedlo, jaká je cena za vozidlo, vlak a na konkretní trati. A to by mělo platit u všech dopravců. Pak by se dalo posuzovat a vybírat, na co je a s čím jezdit.

Core

Hlavně ta částka je úplně zábavná, se divím, že to tady diskutéři nerozcupovali jak je to drahé 🙂

Anonym

Rozumné rozhodnutí. Královehradecký kraj byl vždycky napřed.

Karl vB.

Milý Anonyme, můžete být prosím konkrétní?
Ještě by si tu vaší všeobjímající tirádu mohl někdo nepoučený vysvětlit zrovna tak, jak byste, jako VČ patriot, možná nechtěl. 🙂

Anonym

Vážený p. Karl,
To bych musel částečně hanit ostatní kraje, včetně zbývajících východočeských a já nerad na něco nadávám.

Ale ať jsem konkrétní, vždycky si vzpomenu na svá studia a bezproblémové dojíždění do školy v HK vždycky když mi v Kolíně ujede o 2 min vlak.

Karl vB.

Mohl byste prosím konkretizovat o které vlaky jakých dopravců se jedná? Děkuji

Anonym

… tak dobrá, ale bude to dlouhé … „S10“ Č. Třebová – Pardubice (z např. Kostěnice) Ex/R Pardubice – Kolín S1 Kolín – Praha Mas. N. (do např. Velim) a zpět, vše ČD, mám IN100 (2.tř) vzhledem k častým cestám i jinam. (takže ano, trouchu zaujatý jsem) V zastávkách nechci být konkrétní, podívejte se jen na přestupy. Ale těmito vlaky reálně jezdím. Ranní cesta většinou bez problémů díky rannímu přímému S10/S1 z Pardubic v 5:00. Člověk se i vyspí (po dobu výluky R19 v úseku PCE-Kolín, bez spánku, ale jezdí to dobře). Cestou zpátky předtím byl papírově velice dobrý spoj… Číst vice »

Karl vB.

Děkuji Vám za vyčerpávající odpověď. Proč jsem se Vás na přestupy ptal? Ve Vašem prvním příspěvku jste si pochvaloval, že KHK je vždy napřed před ostatními. Bohužel jste neuvedl, čím si KHK toto subjektivní kladné hodnocení zasloužil. Dovodil jsem si to až na základě informace z Vašeho dalšího příspěvku, že jste držitelem karty IN100, takže lze chápat vaší osobní radost z rozhodnutí KHK ohledně téměř monopolního postavení železničního dopravce ČD v KHK následujících 10 letech. Jako vedlejší produkt vašeho cestování jste zmínil, že máte napnuté, nebo nefunkční přestupní vazby mezi vlaky ČD v Kolíně. Nedovedu posoudit, zda se jedná o… Číst vice »

Anonym

Dobré ráno,
Máte vlastně pravdu. Bojím se, že s nástupem jiného dopravce přijdu o možnost jednoduchého a levného dojíždění do práce mimo kraj na jednu jízdenku. Tak jak o to přišli obyvatelé např. ústeckého kraje. A že zrovna dojíždění do Prahy za prací je docela v obou krajích populární a srovnatelné.

Karl vB.

Vaše stanovisko jez lidského hlediska pochopitelné. Stejně tak musíte ale chápat vy, že v krajích, které jste „chtěl hanit“, stejnou procedurou, jako KHK vybrali konkurenci vašeho oblíbeného dopravce k tomu měly pádný důvod. Např. špatné zkušenosti s dosavadním výkonem ČD (kvalita vozidel, komunikace se zákazníkem), nebo byly ČD dražší, nebo souběh obojího.

Luboš Beneš

Bez průhledné soutěže, což v rudém Hradci nepřekvapí. Nevyhraje nejlepší ale ten který……

Miroslav Zikmund

Pochybuji, že pan hejtman Červíček za ODS je zrovna „rudý“. Jako expolicejní prezident / vysoký policejní funkcionář má k nějakým věcem „manažerský“ přístup v rámci „komplexního“ řešení z hlediska potřeb koncového zákazníka = cestujícího (potencionálního voliče) co do jízdenek … žádnému dopravci není obecně bráněno v tom, aby akceptoval jízdenku IN 100 ČD – z její ceny obdrží alikvotní podíl odpovídající jeho podílu výkonů na dopravním trhu české železnice …. asi tak, jako každý evropský dopravce (tuzemského nevyjímaje) akceptujícího tuto jízdenku dostane alikvotní podíl z ceny každé prodané jízdenky InterrailGlobalPass v kase ČD …

Daniel Jablonecký

ČD mají MOŽNOST prodávat jízdní doklady IREDO? To by u krajem objednaných vlaků měla být POVINNOST, nikoli jen možnost.

PetrN

Presne, respektive by mi dát cestujícím možnost si vybrat.. To, že automaticky vnucuji dražší tr 10 jenže strany drah prasarna.

Krušnohorec

V Ústeckém kraji automaticky prodávají jízdenku DUK. O TR 10 je nutno požádat.

Dominik

Záleží jak je postavená smlouva, pokud je uvedeno, že mají primárně prodávat IDS, tak ho prodávají, když ne, tak logicky svůj.
Na druhou stranu pamatuju jedno období, kdy mi vnucovali IDS, i když jsem jasně řekl, že chci tarif dopravce.

Mates

Jste komik, neboť nikdo nikomu nic nevnucuje a cestující moc dobře vědí, kdy je IREDO levnější, a kdy je levnější TR10. Zase jeden, co nejezdí, ale ví všechno….
Jinak není pravda, že IREDO je vždy levnější…

Vít Jůza

Tak možná zažraní šotouši se aspoň trochu vyznají v tom, co je levnější.

Gwann

mám IN50. musím mít povinné IREDO i když se mi nevyplatí?

Mates

Nemusíš 😁

T448

Je to nešťastně napsané. Samozřejmě budou mít povinnost prodávat a uznávat IREDO (totéž státní tarif) + budou mít možnost prodávat/uznávat i jiné tarify dle svého uvážení (zejména jde samozřejmě o tarif ČD TR 10).

medical examiner

Povinnost by hlavně měla být kompatibilita těch jejich krajských písečků…

Jiří Kocurek

SJT nic?

Mates

Tak ten je tu asi nejdražší…. Tedy někdy supluje zpáteční lístek, ale jen někdy 😁

Vlakvedoucí HK

Není to na základě brutto smlouvy, tudíž nemůže kraj vyžadovat prodej IREDO. Navíc je v pár případech výhodnější zrovna TR10. Buď se jedná o nějaké relace kde je cena nižší oproti IREDO nebo cenově stejná, kdy nezáleží co ČD vydá. Pak je kolikrát cenově výhodnější, když jede více osob, tak skupinovka dle TR10 je taky dost často výhodnější než IIREDO. Hlavně v KHK lidi už kolikrát vědí, co si mají koupit, aby ušetřili.

Daniel Jablonecký

Tak to je chyba, že tam ta povinnost není.

Beny

Většinou, při nákupu na pokladně, jsem v KHL i PK dostávám Iredo. Zároveň když jsem měl IN25 dostával jsem automaticky výhodnější ČD. Za mě ideální systém.

A děkuji pokladním za používání rozumu při práci.

Miroslav Zikmund

Když přijdete do obchodu s obsluhou, tak si taky řeknete o jakou „značku“ zboží z množiny téže skupiny produktů máte zájem – prodavač vám taky „automaticky“ nadává to nejlevnější (šetří vaší kapsu) nebo to nejdražší (v jeho zájmu, aby si vydělal).

Šašek

Nové vlaky mají jezdit po nových železničních tratích. Cestování na trati Broumov-Starkoč a dále na HK je katastrofa co do jízdních dob. Stejně i mnohem vytíženější trať Trutnov-HK. Z dobrého nástupiště se dá dobře nastupovat i do Regionovy. Nové vlaky na špatných tratích=prachbídné hospodaření.

PetrN

Takže co? Dal jezdit v zrudnosti s označením 810 a ještě na špatné trati k tomu? Takto nalakame lidi do vlaků? 🙂

Šašek

Lidi naláká do vlaků především zkrácení jízdní doby. Na co nový vlak, když pojede stejný čas. Neplácejte něco o zrůdnostech, Reginou jezdí zcela běžně maminky s kočárky a lidé o berlích. Důležité je, jestli vlak zastavuje, kde potřebují a včasný příjezd.

Beny

Regionovou jezdí, protože nic jiného není. Komfort Regionovy je odpovídající tak na cestách do max 30 minut.

Šašek

Komfort je subjektivně vnímaná pohoda. Pro někoho to znamená wifi, pro jiného rychlá doba cestování. Regina ma maximálku 80km/h a po dobrých tratích jezdí slušně. Žádný zhoršený jízdní k.,protože ten je vnímám zcela subjektivně.

Mrc

Proto se Svitava v České Třebové narve k prasknutí a po Svitavách jede prázdná?

LiborV

Hodně lidí včetně mě považuje za pohodlný tichý klimatizovaný vlak. Což Regionova není. Mě přijde velmi hlučná.

ušatá

Jak kdy a stálo by za to zjistit, v čem to je. Na to tady už kdysi i diskuse byly, ale nic z toho nevyplynulo, nikdo asi neví.
Skutečně je někdy jízda naprosto tichá a klidná a jindy pravý opak.

Miroslav Zikmund

914 je tichá ….

Beny

Tak komfort Regionovy objektivně:
Akustika – 0, nic, i Crossway je lepší
Sedačky – OK
Vypružení, podvozek – Děsné
Nízkopodlažnost – OK
Tepelná pohoda – OK

Zrovna včera jsem s tím jel po koritu a tam je to LEPŠÍ ale rozhodně ne DOBRÉ.

ušatá

Právě že jde hlavně o stav trati. Pokud je v rozkladu, tak tam jede vše špatně a ty dvounápravové vozy tím spíš.

ušatá

Jsem docela pobavený tou zdejší nenávistí vůči 810 i RN. Běžný cestující to totiž vůbec takto nebere a co já mám zkušenost, a že jezdím hodně, tak lidé si na RN vůbec neztěžují a dokonce ji hodnotí oproti starým motorům velmi dobře, stejně jako rekonstruované 810 se stahovacími okny. Čím to bude?

Beny

Protože jsou na to zvyklí a ano, na lokálky to nejsou zas tak špatná vozidla. Problém je jejich nezřídké nasazování na Sp a vlaky s dlouhou jízdní dobou.

Například v KHK zmíněná Jičínka nebo Choceň-Týniště-Náchod kde nevyužijí pro změnu rychlost trati.

Prostě z auta na ně nikoho nenalákáte a to by za mě mělo být smyslem dráhy. Pokud vezmu za smysl dráhy přepravu dotovaných studentů a důchodců, OK lepší vozidlo není.

Beny

Jinak, já považuji za sondu do mysli neželezničáře a nešotouše, který má navíc zkušenost ze světa tohle:

https://youtu.be/6chgLKa8150

O Regionově v 16:12

Kluk z Pankráce

Nechápu proč na 10 let.. dával bych to na kratší dobu a rozhodně bych vyžadoval nové soupravy už ve smlouvě.. sliby chyby.

Pája

Na kratší dobu novou vozidla do svého vlastnictví dopravce nepořídí, protože by na tom prodělal. Tudíž by se ani nepřihlásil. Co když pro ně pak nebude mít využití? Možná by to šlo z půjčovny, kraji může být vlastník tak nějak buřt. Těch 10 let sice je dlouho, ale aspoň se v odpisech něco ceny umaže. Penále ve smlouvě jsou, ještě je potřeba je opravdu vymáhat.

Arnošt

ČD budou pořizovat nějaká NOVÁ vozidla? Regionovy? 810 s vyměněnými okny? Ojeté Regioshuttle?
Především to mělo být rozděleno do ucelených, ale menších provozních souborů, aby se toho mohly reálně zúčastnit i jiní dopravci než ten již „zabydlený“. Pak klidně i na déle než deset let.
Ale ono tu naopak šlo o udržení statu quo, pak je postup KH kraje pochopitelný.

Kubrt

Co takhle si ten článek nejprve přečíst?

Arnošt

Co je v rozporu? Že z KHK nezmizí regionovy a 810? Že nepřijdou ojeté Regioshuttle? Že se kraj „rozhodl jednat“ krom úlitby GWTR jen s Českými drahami (zřejmě jsou vždycky nejlepší)?

Kubrt

V rozporu je zpochybňování nových vozidel a úvaha o provozních souborech. Rouhodně si nemyslím, že by přímé zadání (komukoliv) na základě „konzultací“ bylo správným způsobem zadání závazkových výkonů. Optimální by bylo uspořádat regulérní výběrové řízení tak, aby vítězi byl poskytnut dostatečný čas na zahájení provozu s dohodnutými vozidly od počátku smlouvy (ne až v běhu). To kraj určitě měl uděla lépe. Na druhou stranu, v provnání s „jermanovskou“ smlouvou v StČK se v KHK jedná o mnohem lepší výsledek. K těm provozním souborům: kraj je nějak definoval, víceméně podle současného uspořádání provozu. Na druhou stranu, dle mého názoru: KHK je… Číst vice »

Arnošt

„zpochybňování nových vozidel“
70% nových vozidel (a to do nich určitě započítají i ojeté regioshuttle apod.). Co ten zbytek? Regionovy, 810, 010, 843.

„úvaha o provozních souborech“
Že byly ČD ve všech nejlepší? Spíš si jiní dopravci nepotřebovali s KHK špinit ruce. Proč asi?

Karl vB.

Výtah z textu:
„Kraj dopravce nevybíral otevřenou soutěží, porovnával ale nabídky konkurenčních dopravců.“
Pokud by kraj vybíral otevřenou soutěží, bylo by rozhodnutí o vítězi průhledné, takto to ovšem může zavdávat důvod ke spekulacím…

Gwann

přivésaky Btn a Bdtn patří k tomu nejlepšímu na regionálních spojích. pokud vám nevadí schody. obdobně příslušné řídící vozy 954 a 943.

dnes jsem jel „ministerskou“ 628 a skákala jak regina možná i hur…byt jela asi o trochu rychleji. zda to bylo verglem či tratí…nevím.

oproti tomu 043 a pak 840 super.

Gargy

Radši 843 než ojeté pekáče arrivy

Dominik

Ale právěže to bylo rozděleno na jednotlivé soubory, článek o tom byl přímo na tomto serveru.

medical examiner

Spíš po jednotlivých tratích tak, aby žádný „soubor“ nebyl větší než 300 000 vlkm 😀

Dominik

No bylo to asi 5 souborů a ne zrovna velkých, a jestli to soukromník nedokáže vyjezdit, jeho problém.

Kubrt

On by to nějaký soukromník i vyjezdil, kdyby se smlouva neuzavírala 4 měsíce před počátkem provozu.

asdfg

Doporučuji si o tom něco přečíst. Smlouvy se řeši od roku 2020 (resp. „výběrové řízení“, konkrétně se ladily od jara 2021, kdy jediní zájemci byly ČD a GWTR.

Kubrt

To je právě ta chyba, že se smlouvy řeší až od roku 2020.

Dominik

Proč? To zas nebylo tak pozdě, a že dopravci nemají vozidla, není problém kraje.

Kubrt

Ok. My víme, jaký je tvůj světonázor, ty zase víš, že žádný dopravce nemá v zásobě nevyužitá soudobá vozidla „jen pro případ“. Folklór se musí udržovat, aby nevymřel, že.

Potulný wechtr

Počkáme. Dočkáme se.
Až se bude soutěžit dle zákona, tedy 3 roky před začátkem kontraktu.

Karl vB.

Dominiku, Dominiku, jistě máte doma v garáži rezervní nové auto, kdybyste potřeboval dát to, kterým právě jezdíte do servisu.

Paddy

Celá Česká republika je malá, Hradecký kraj je ani ne desetina rozlohy Česka, proč to drobit ještě na molekuly.
Jiní dopravci se mohli zůčastnít a nechtěli. Kdyby ČD oznámili že to nechtějí , tak jste to mohli zabalit a pořídit si drezíny 🙂

Jiří Kocurek

Jo, MHD přenechat mimisterstvu dopravy, Havlíček to zařídí.

Gwann

jasne, soubory na dva sukafony, jednoho pantery apod? to se fakt vyplati

Miroslav Zikmund

Tak to rozdělíme do menších souborů a do podmínek „dáme“ – že dopravce bude uznávat tarif IREDO, vlastní tarif, tarif ČD aby zákazníci ČD mohli využívat „IN Karet“ bez omezení – jak se dopravce dohodne s ČD je jeho problém > dostane podíl z ceny vy výši podílu jakým se podílí na dopravních / přepravních výkonech v rámci kraje / sítě české železnice … takže na jednu IN 100 mu vyjde třeba 1 koruna, z „režijky“ desetihaléř …. Nebo KHK vypíše veřejnou zakázku na komplexní dopravní obsluhu celého kraje – opět s takovými tarifními podmínkami, aby nebyli poškozeni tranzitní cestující… Číst vice »

Core

To je nesmysl, vozidla se pořizují na 30-40 let a ze zákona je dotovaná vozidla povinen převzít další dopravce, takže délka smlouvy nehraje roli

kakov

z jakého zákona?? můžu znát jeho číslo a rok? ono není problém je převzít, problém je, aby je původní dopravce předal

Core

Jasně. Zákon č. 194/2010 Sb. o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů, § 20.

Nejen dotovaná, ale jakákoli, pokud si to dopravce bude přát. Ale u dotovaných je to samozřejmost, vyžaduje to Evropská unie i dotační orgán.

Tyjo já fakt čumím co tady diskutuje za lidi. Vy o tom jak funguje železniční doprava nevíte fakt nic. To jsou tady opravdu jen samí železničáři a mašinfíři, kteří tomu vůbec nerozumí? To by hodně vysvětlovalo, ale je to smutné.

Kubrt

Tato vozidla budou dotovaná ve smyslu přijetí nějaké EU dotace nebo podobně?

Karl vB.

….možná, a dotace na nová vozidla pro dopravce je samozřejmě automatická, stejně jako zprávy ve 20 hodin, že?

Core

Zkuste někdy otevřít zákon 194/2010 Sb., tam se dozvíte věcí!

Tomas

Tak se přihlásí jenom ti, kteří o to budou stát. Tohle je podvod od Červíčka a jeho tlupy.

Karl vB.

Ještě, aby na poptávku reagovali i ti dopravci, kteří o tuto zakázku nemají zájem….

Kubrt

Na kratší dobu se těžko zajistí financování nových souprav. Větu „bych vyžadoval nové soupravy už ve smlouvě“ v kontextu tohoto článku nechápu; vždyť nové soupravy jsou zasmluvněny.

noerf

Naopak bych si dovedl představit standardní výběrové řízení na dopravce se smlouvou na 15 let s podmínkou nových vlaků buď od nástupu na trať (při uzavření smlouvy 2 – 3 roky před vyjetím nebo v průběhu prvních dvou let provozu. Vcelku by mne zajímalo, na co mají kraje koordinátory dopravy, když sami netuší, co chtějí a nejsou schopni vypsat výběrové řízení na dopravce rozdělené na několik provozních souborů. Jsem zvědav co budou tito zaměstnanci dělat po roce 2023 respektive 2033, kdy výběrové řízení budou povinná. Zohlednění větších oprav v ceně je zvláštní, protože se do toho dá částečně skrýt i… Číst vice »

kakov

„Jsem zvědav co budou tito zaměstnanci dělat po roce 2023 respektive 2033, kdy výběrové řízení budou povinná.“

to je einfach, budou najímat právní kancelář, aby to VŘ udělala za ně a ta si najme poradenskou firmu, aby za koordinátora dodala ty parametry 😀

medical examiner

A co budou dělat od 1.1.2042, kdy budou zrušeny krajské úřady…

medical examiner

No přece jako trafiku…

Jiří Kocurek

Co kraje, ty už mají natrénováno. Ale ministerstvo dopravy nevypadá, že by něco takového zvládalo včas.

Gargy

Třeba na rok

Gargy

Třeba na půl roku že…ať sme všichni v nejistotě…

Arnošt

České dráhy už toho naslibovaly.

Paddy

Dá se to pochopit tak, že Leo a Regiojet nic neslibují ? Na počet ojetých vlaků jsem slibů slyšel podstatně více.

Dominik

Jenže toto je podloženo smlouvou.

Jiří Kocurek

Stejně jako ty Regiosharky do Kladna a GTW v Olomouckém kraji?

Gwann

na sharky nevím zda byla smlouva, GTW jsou průšvih…ale alespoň je vlastní. ze moc nejezdí, to je už jiná…

Gargy

Když jsou na reko ..tak asi nejezdi

PvvS

Tady mají aspoň uzavřený smlouvy na ty vozidla.

David

A tratě v okolí Jičína opět nic. Nadobro s 814.

Jakub

Teď jsem to chtěl psát, na 041 se prostě s*re

D.S.

Na 041 by nejprve chtělo investovat do infrastruktury, aby bylo možné vytvořit smysluplný jízdní řád.

Tom

Od prosince by měly přijít na Jičínku třívozové Regionovy…

Tomariero

Odkud? Olomouc?

Kubrt

Ano.

asdfg

No to je pokrok. Z 814.0 na 814.2. A při poruchách se stále bude objevovat 810+010 nebo 714+010. Doprava 21. století.

Systémový specialista

Bohužel tady bude pokrok cokoliv co není oslizlé, jak ta 010 co tam teď jezdí…

Jiří Kocurek

714 + 010 to je opravdu úsporná souprava! Hmotnost jako 7 autobusů.

Gargy

Proliskej se

Daniel Jablonecký

Cože? Co má udělat? Jakou řečí to tady píšete?

Gwann

a nešly by treba 843/842? musí přebývat. stejně tak Bdtn.

jen asi někdo za každou cenu chce nizkopodlazni vstup…to je pak těžké…

M152

Volné nejsou. 843 má být od prosince turnusova potřeba cca 20ks ve východních Čechách.

Vena

20? spíš tak něco kolem 11, ne? 🙂

Tomas

To je asi to samé, jako kdybych si koupil Bentley, aby se mi líp jezdilo po českých „dálnicích“ 😂