Podepsáno: České dráhy budou jezdit mezi Berounem a Klatovy s novými vlaky
Nový RegioPanter v Plzni. Foto: České dráhy
České dráhy a Plzeňský kraj se definitivně dohodly na smlouvě na provoz vlaků na lince P2 mezi Klatovy a Berounem.
a co s7 na nás se vysrali elefanty jsou na hovno
To jako požadujete nová vozidla každých 5 -10 let? Asi jste trochu mimo.
Hlavně jestli je ve smlouvě ošetřena povinnost dopravce přednostně nabízet ids tarify ze všech i neobsazených zastávek a ne podstrkávat jeho předražené jízdné.
Není uznávání IDS dobrovolné? A uznávat ho ČD skoro jistě budou, ovšem nevidím nějak důvod, proč by ho měli aktivně nabízet místo svých jízdenek.
Z principu toho jak IDS tarif funguje je pro dopravce ( jakéhokoli) nevýhodný. Jestli předrazeným jízdným myslíte TR 10, tak za to skoro nikdo nejezdí .
A za co se jezdí, když ne za TR10? Ano, každý kdo jezdí častěji, tak si pořídil IN kartu, aby neprojel gatě. V Plzeňském kraji předplatné IDP.
V Ústeckém kraji je to hezky vidět, ten rozdíl krajského a ČD tarifu, no na pokladně vám samozřejmě nabagrují obyčejné jízdné, pokud si neřeknete o krajský tarif, což se ovšem změní.
no nevím, já musím služebně jezdit na obyčejné jízdné (účetní zakázala zlevněnou jízdenku) a vždycky to dá práce, sáhodlouze vysvětlovat, že opravdu chci obyčejné jízdné i přesto, že může být jiná jízdenka výrazně levnější
Co to máte za účetní, že vás nutí zbytečně platit víc, než byste musela ( a zvyšovat náklady firmě)?
V oboru takovým říkáme „búúúčetní“ 🙂
Vaše účetní je nevzdělaná kráva, kterou je třeba vyhodit (pokud tedy zlevněnou jízdenkou nemíníte jízdenku časovou – týdení, měsíční, …) – žádný předpis pracovní cesty za „obyčejné“ jízdné nenařizuje.
PS: účetnictvím a daněmi se profesně živím 30 let.
Dopravci může být v tomto případě úplně jedno, za jaký tarif se jezdí, protože dostane zaplaceno za odjeté kilometry a tržby jsou příjmem kraje. A kraj si může říct, jaký tarif má ve vlaku platit.
Díky, na to jsem se ptal, protože v tom množství změn v poslední době už se člověk ztrácí kde bude platit brutto a kde netto smlouva.
Záleží na tom co je ve smlouvě a na to se ptám. V žádném případě IDS pro dopravce nevýhodný není, protože dopředu věděl do jaké smlouvy jde a přizpůsobil tomu nabídkovou cenu.
Zde cenu tarifu přizpůsobovat nemusel, protože tarif nebyl součástí soutěže. Riziko tržeb i tarif je zcela na straně kraje.
Záleží na smlouvě. U netto smluv, kterých maji zatím ČD vetšinu to neplati. Typicky Idol kde se podlílují tržby na základě kontrol nebno modelovaných tras. Tam jsou autobusy ve výhodě.
Už to tu bylo minule a je to i v článku. Bude se jezdit VÝHRADNĚ za tarif Plzeňského kraje. Což bude zajímavé na území Středočeského kraje a zřejmě nebude platit ani režijka. Pokud tam nebudou ještě další dohody.
Plzeňský kraj deklaroval, že zachovává systém dosavadních tarifů a slev. Smlouva je brutto. Kraj to dělá s tím, že výnosy z jízdného půjdou kraji. To je celé.
Pořád se mluví v souvislosti s tímhle výběrkem o lince P2 Klatovy-Beroun. Může někdo znalý potvrdit nebo vyvrátit, že se ty nové jednotky do Klatov podívají v nějakém výraznějším počtu, nebo se bude jezdit podle návrhového jízdního řádu z výběrka? To by se pak do Klatov jednotky z výběrka podívaly tak max. asi na dvou párech spojů denně a do Klatov ještě nějakou dobu šrotiště koženkových kopřiváků? Linka P22 Klatovy-Beroun z výběrka bude přesněji spíše linka Přeštice-Beroun?
Do Klatov budou jezdit pouze R (v hodinovém taktu) v půlhodinovém prokladu s autobusy (v hodinovém taktu), Os Plzeň-Klatovy bude pouze jeden pár. Takže koženky leda že by je MD tolerovalo na R 😉
mohla bych vás poprosit, o nějaký odkaz, kde je jízdní řád těch R do Klatov?? děkuji
https://ezak.cnpk.cz/contract_display_6475.html soubor Příloha č.1 ZD – Přílohy Smlouvy – ZIP název Příloha 2 Výchozí jízdní řád.pdf
Takže opravdu to neustálé omílání v tisku a od představitelů kraje, že díky výběrku budou mezi dvěma největšími městy kraje (Plzeň, Klatovy) nasazeny moderní nízkopodlažní jednotky, s wifi, USB…, bylo eufemisticky řečeno poněkud zavádějící – ano na jednom páru vlaků ta moderní nízkopodlažní jednotka dojede dokonce až do Klatov! Co se týče hodinového taktu rychlíků – kraj to tak má namalované v nvém dopravním řešení, ale otázka je, zda to bude schopen zaplatit – stát nyní platí dvouhodinu R ale vzhledem k ne příliš optimistickým výhledům státního rozpočtu to na nějaké masivní přiobjednání vlaků státem nevypadá. Bude-li kraj na tom… Číst vice »
Pane všeznalý, ta „druhá dvouhodina“ rychlíků bude hrazena z rozpočtu Plzeňského kraje místo Sp a budou to protažené soupravy do Kt, co nyní končí v Plzni. 😉
Proč by v tom měl být problém?
Vy pojedete v celou státním rychlíkem s moderními vozy, wiffi a klimatizací, a my, kteří chceme především jet vlakem a ne řešit blbosti typu wiffi a zásuvek a nechceme nekat dvě hodiny na další k pojedeme tím krajským spesňákem.
Osobně raději nabídku více spojů, byť polovinu z nich v o něco horší kvalitě .
Nepochopil jste text. Nově pojede každou hodinu z Plzně v cca X:40 R (každou hodinu rychlíková souprava od MD, žádná koženka či plecháč) v cca X:05 bus Plzeň-Klatovy a v cca x:20 Os Plzeň-Přeštice.
Na delší meziregionální linky zlatý koženky. ( I ty koženky už jsou dneska zmodernizované , minimálně přečalouněné ).
Ty velkoprostory leteckého uspořádání je strašný vynález, bohužel dnes na dálkových linkách převládají.
Napadá mne má vůbec Jančura nějaká klasická kupé?
Má spoustu oddílových vozů bývalé první třídy, které nabízí za nižší cenu než ČD dvojku.
Jinak to že je linka dlouhá neznamená že s tím někdo bude jezdit z Berouna do Přeštic, od toho tam jezdí rychlíky.
Stando, co takhle kdybyste někdy poprosil souseda, ať vám nakrmí slepice, namazal si chleba se salámem a přijel se podívat třeba na Sp Sázava, tam se v reálu poučíte o stavu modernizace a nebudete příště za vola.
Osobně preferuji vlak bez těhlech nesmyslů typu wiffi a klimatizace.Kozenka jako koženka mi nevadí, ( jako že originál koženky potkávám minimálně a obvykle je v soupravě i čalouněný zmodernizovaný vůz) na delších trasách jednoznačně preferuji kupé (jestli po šesti, nebo po osmi, je fuk, nikdy není zcela plné). Nic proti Panterům, jezdím tím v okolí Hradce denně, ale jednou jsem tím byl nucen jet Pardubice- Brno a nikdy více ( verze InterPanter). Jako jede to pěkně, ale mne prostě nevyhovuje interiér. Helmutem ( ř .844) jsem se už také párkrát svezl, nějaký zásadní rozdíl oproti Regině v tom na trasách… Číst vice »
Super zprava pro cestujici. Na zapade jedou. Mam z nich dojem, ze to s dopravou mysli vazne. Zadne kecy a nasazuji nove busy i vlaky v celem kraji jako na bezicim pasu. Jak to, ze to najednou jde?
Jiné vedení kraje, zejména Bernard. 🙂
Moment, snad nechcete naznačit, že je nějaká souvislost mezi Bernardem a dalším nákupem Regiopanterů?
Motorová trakce má být postavena na ojetinách, tak bych to zas tak nepřechválil. Ale je to celkem logické rozhodnutí.
Ano, je to logické rozhodnutí ve světle toho, že Škoda motoráky nenabízí 🙂
Ba ne, na osobáčky motoráčky po Plzeňském kraji fakt nikdo nové vlaky kupovat nebude, to by bylo k nezaplacení…
Ono hlavně se přímo nabízí vydržet do zlepšení stavu hybridních vozidel (což je těch 10 let akorát, koukněte na parciální trolejbusy) a pak mít Bezdružice – Plzeň – Radnice a Heřmanka – Plzeň – Rokycany – Mirošov město/Příkosice v nějakém tom hybridu durch. To je hlavní motivace. 🙂
Kraj vybiral dopravce nebo se pletu? Vozidla vybira dopravce.
Tak co – dneska modré gumy nepředvedou svůj obvyklý tyjátr, že to smrdí, nevýhodný, na první dva roky nemají vozidla, bez soutěže, tajemné rejdy a trafiky? 🙂
Na které první dva roky? Nová vozidla tam budou od první dne platnosti nové vysoutěžené smlouvy, tedy od prosince 2021…
No a budou mít neexistující vozidla od prosince 2021? Nebudou to nakonec jen nějaké vyřazené šroty? U zlejch soukromníků přece máte vždycky jasno.
„U zlejch soukromníků přece máte vždycky jasno.“
Mohu vědět, kde jsem já konkrétně něco takového tvrdil, když mi to podsouváte? 😉
Nadáváte tady všem do modrých gum a sám jste guma antimodrá. 😉
Pokud nabíháte do situace „dneska modré gumy nepředvedou svůj obvyklý tyjátr“ předváděním obvyklého tyjátru, tak je to vaše konkrétní volba.
Mohu vědět, kde se bere vaše jistota „Nová vozidla tam budou od první dne platnosti nové vysoutěžené smlouvy“? (Já pouze zrcadlím zdejší argumentaci, nevymýšlím nic nového 🙂 .)
Do žádné situace nenabíhám. Pouze vy máte (asi z důvodu nějakého osobního komplexu) potřebu ostatním podsouvat něco co neřekli, abyste jim pak mohl slavnostně argumentovat svými nesmysly.
Btw až ČD nenasadí do konce roku 2023 žádná nová vozidla, tak na ně klidně budu nadávat. Zatím se to co tvrdíte nestalo…
„Mohu vědět, kde jsem já konkrétně něco takového tvrdil, když mi to podsouváte?“
Protože se ještě nikdo jiný nechytil a T.H potřebuje mluvit o bagrování,modrogumídkách jako v jakémkoli jiném tématu. 🙂
Rozumíte psanému textu? Zkuste si to přečíst ještě jednou.
Tak to pro vás jistě špatnou zprávu běžte třeba rozběhat. Je tam v Uhříněvsi kde?
To tedy mají ČD nasmlouvané výkony již pro 27 nových el.jednotek v krajích Vysočina,Jihočeský,Plzeňský.Tak snad brzo bude dokončeno výběrové řízení na nové jednotky,ať můžou jezdit od roku 2021.Snad to nedopadne,jako výběrové řízení na el.jednotky pro Jihomoravský kraj,které kraj vyhlásil již před 3 roky a stále soutěží,soutěží a cestující ještě dlouho budou jezdit v Honekrech tažených Plecháči . 🙂
Já jen doufám, že se dočkáme něčeho jiného než od Škodovky. Takový Siemens Mireo by byl moc pěkný vlak.
V čem je problém Škodovka? Pantery jsou dobré vlaky. Proč upřednostova (německý)) Siemens, když si umíme elektrické jednotky udělat sami.
Navíc ten Siemens bude zřejmě dražší.
A mít co se týče elektrických jednotek pokud možno jeden typ je i z hlediska provozní údržby a servisu jednoduší
To už je ten klasickej českej patriotismus. Neustále brečet, nebýt na nic hrdí. Všechno co vyrábíme je špatný. Místo toho abchom byli rádi že má český zaměstnanec práci a ze se tu odvedou nějaké daně. Budem neustále všechno shazovat a podporovat zahraniční firmy…S takovým přístupem u Němců by Siemens nikdy nebyl tam kde je. Smutný
Akord23: Aby měl český zaměstnanec práci, taky ty jednotky také mohou být objednány u firmy Bombardier Transportation Czech Republic a.s. Aby jste byl spokojený, aby se v Čechách odvedla nějaká ta daň. Na Škodovku bych byl hrdý, kdyby to byla česká firma, ale ona není. Takže asi tak.
Jakpak jste přišel na to, že Škodivka není česká firma? V rejstříku je vedená v Plzni, daňově je registrovaná tamtéž. Vrcholový majitel je Čech. Prosím, něco mi uniklo? Co je podle vás „česká firma“, když Škodivka ne?
Eskimo Joe
Daňová rezidentura PPF Holdingu je v Nizozemí.
Mnoho dceřiných společností je registrováno v diskutabilním zahraničí.
Ano. Vychází to téměř na stejno. Daňová výtěžnost Bombardier vs. Škoda.
Standa
Teď jsi na to kápnul.
Hlavně sjednocení údržby a servisu.
O spolehlivosti provozu Regiopanterů už je to horší.
Ale pokud je podle tvého názoru, rozhodující pouze cena……. .
X 1 : když máme regiopantery ,proč kupovat něco jiného..I tak je u čd hodně řad vozidel.Regiopantery jezdí vcelku spolehlivě nebo máte nějaké dukazy že všecky stojí?
Drahý Jerry.
Před pár měsíci to zde bylo slušně rozebráno.
Technická zaostalost, spolehlivost a kvalita zpracování Regiopanterů, se za jejich krátkou životnost již proflákla ke všemu železničnímu personálu.
Jen ty máš asi klapky na koncákách.
Řeknu to ve zkratce. Jestliže je do depa přidělen určitý počet souprav a jsou všechny v provozuschopném stavu, tak je to velký důvod k oslavě.
Důkazy si sežeň sám.
Zajdi si do depa a zeptej se.
V Děčíně je 7 Panterů a skoro pořád jsou všechny v provozuschopném stavu.Společně najezdily již 6 500 000 km a žáden nebyl delší dobu neschopen.
Že stojí nějaký panter v Č. Budějovicích je evergrín,který se traduje pořád dokola.Také posuzování nespolehlivosti podle „rozebraného „Pantera v Šumperku je k smíchu,protože do Šumperka jezdí na vyvazovací opravy .To je podobná ptákovina,jako posuzovat spolehlivost auta podle „rozebrání “ auta na pravidelné roční prohlídce v autoservisu.
Podobně jsou oslavy,když jsou provozuschopné všechny Stadlery v Liberci,nebo H.Brodě?
V Olomouci jsou tři kusy. A nepamatuju kdy byly v provozu dohromady.
Ale můj příspěvek byl i o kvalitě vlaku. U kterého výrobce najdeme interiérové spoje řešené silikonem? A je toho více.
Pravdou však je, že oproti lokomotivám ř. 380 jsou na tom o trochu lépe.
No podle sledovačky nejela v Olomouci jedna souprava v lednu 4x,v únoru 2x.To jsou všechny turnusovány bez zálohy.V jiné dny jezdily všechny.
K ceně-jedna stejnosměrná jednotka 440 stála 136 milionů,podobná jednotka Stadler LEO stála o 100 milionů více(s trochu konfortnějším interiérem pro dálkové jízdy).
Sledovačkám nebo wikipedii, může věřit jen schizofrenní paranoik.
Vloni v létě byly dny, kdy nejezdily všechny tři.
Škoda City Elephant vs. Stadler Kiss= cena stejná.
Šotosledování s výsledkem -jednou vloni v létě nejely 3 jednotky zase najivka.
Cestuju prakticky neustále. A když už se konečně dostanu k rodině, tak místo avízovaného Pantera přihrčí obutá 460 nebo loko s vagóny. To je potom pech. Ale máš recht, asi v posledních dvou měsících se to zlepšilo.
Aha že sem si nevšiml.. bohumínské pantery podle mého pozorování jezdi.klapky na očich nemám.jo nejsem váš drahý.
Jerry, stejně jako Standa – požádej sousedku o podojení kozy, namaž si rohlík májkou, uvař vejce natvrdo a jeď do Budějovic a poptej se jak jim šlapou pantery.
A nějak diplomaticky, ať nedostaneš hasákem přes držku, to bys pak nemohl sníst ty rohlíky na cestu zpátky…
Aha, takže když je v Budějovicích problém udržovat něco nového, musí to být problém všude.
A když se tam nabourají u nástupiště dvě mašiny, tak to znamená, že je to na denním pořádku i jinde. 🙂
Škoda,že vyřadili Jančuru.To tam mohla jezdit žlutá PESA,jako v Ústeckém kraji.Podle toho Jančury je je také rozhodující cena…..
Siemens bude zřejmě dražší… To bych si tedy tvrdit netroufl.
To se uvidí ve výsledku toho výběrového řízení.
Simens odstoupil.
A na to jste přišel jak? Lokomotivy 109E přišly ČD na dvojnásobek ceny Taura/Vectronu.
Nevím jak „vy sami“ umíte udělat elektrické jednotky, ale v Plzni to nijak extra neumí. Umí tam udělat neustále na něco odstavovaný vlak, který je uvnitř opičí dráha, ve kterém smrdí klmiatizace a hajzlíky.
Co všechno se v té smlouvě řeší? Podle fotky má aspoň 500 stran…
To, že bude dopravce konečně pod dohledem a nebude si dělat co se mu zachce. Taky tvrdé sankce.