Podepsáno: České dráhy budou dál provozovat spěšné vlaky z Plzně do Karlových Varů
Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy
Smlouva počítá s nasazením dalších dvou jednotek.
Stačí tyto dvoudílné jednotky kapacitně?
147 sedicích, dalších pár desítek maximálně kousek před Plzní postojí. Dlouhou dobu tam jezdily 242 se dvěma nebo třema vozy, vlastně podobná kapacita.
V plzeňském depu je málo jednotek, že se musí pořídit ještě další dvě?
Stojí tam bez práce s čekají na další výkony..SZ stovky jednotek
Pokud nejedu do Prahy nebo nespěchám na přípoj do Budějovic, jedu raději regiopanterem než Západním expresem… Je to jen o pár minut (12) delší.
pro pána krále to snad ne a ještě na dlouhých 15 let, oni opravdu asi fetují, dával bych maximum 10 let. Zajímalo by mě kolik zde nabídla konkurence, že nechaly vyhrát nejdražší dráhy.
Stačí si přečíst článek, než tady začnete psát svoje moudra. 😉 Arriva podala nabídku skoro o 1/4 dražší než ČD, takže ČD rozhodně nejsou nejdražší! 😉😃
to se tam nikde nepíše, neplést se středním odstavcem, kde se píše o souboru jih, je to tam zamotané dohromady, soubor jih vyhrála arriva a díky za to.
Jarouši, tak podle vaší teorie fetují i jihočeši :
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/1509168-zeleznicni-dopravu-na-sumave-zajisti-spolecnost-gw-train-regio
To fetují, takhle tam domrvit dopravu jen proto, že politik má rodinné vazby majitele GW Train.
Tak ty dva domy na Lipně panu Zimolovi popřejeme …
… dnes už se tomu kšeftu jenom směje … 😣
Naopak, 15 let je málo. Soupravy mají životnost minimálně dvojnásobnou. Proto by smlouvy měly být na 15 let, s opcí na dalších 15 let, aby pokryly celou dobu životnost vozidel.
Proč? Soupravy se nedají nasadit jinde nebo prodat?
A po třiceti letech je to dobrý tak pro dobytek, lidi radši pojedou autobusem nebo autem než 30 let starým vlakem.
Tohle je ±32 let starý vagon
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Amz138.php
Ani dnes všichni nemají auta, co teprve v roce 2053, až se bude jezdit plně na baterky..
Postižáci by se mohli raději vyjádřit, co tak konkrétně lživého jsem napsal.
Když budou lidé na venkoně natolik chudí, že si nebudou moct dovolit ani ojetinu tak budou platit jen velmi malé daně. Polovina obyvatel ČR žije v sídlech menších než 30.000 obyvatel. Pokud vypadnou příjmy státu od poloviny obyvatel, tak netuším, kde vezme na „vlaky pro všechny“, jelikož už teď jsou mandatorní výdaje značně vysoké. (Ano, zajišťuju se na důchod sám, snad mi to neseberou a nedají těm, co nepracovali).
Jenže polovina státního příjmu není od poloviny obyvatel, ale spíš od mnohem menšího počtu lidí, od společností, které točí velké zisky a platí velké daně. Dnes si lidé staví levně domy v sousedních vesnicích, protože jsou levná auta a mobilita. Jakmile bude dvakrát dražší, jediný efekt bude, že se budou zase stěhovat do měst, kde budou moct pracovat a nakupovat bez aut, ale bude to zvyšovat nájmy. Venkov už se vylidňuje i teď, i když se řada lidí z měst stěhuje do baráku na „vesnickém předměstí“, nejvíce to postihne lidi v periferiích, co jsou zvyklí Felicií nebo Fábií jezdit do… Číst vice »
Ne uděláme soutěž na dva roky.. a čti si články Mongol.
Ať už si ŘSD vymyslí na silnici 20 kolik uzavírek chce, vždy se po ní dostanete z Plzně do Varů zhruba v polovičním čase, než spěšňákem přes Cheb. Ten má význam spíše pro obyvatele M. Lázní, Chebu a Sokolova v dosažení obou měst…
Pravda. Ale vlakem jedete po delší trase, takže srovnáváte nesrovnatelné. Ovšem zase vlak jede elektricky, ekologicky. Kdyby byla podobně dlouhá i trasa vlakem, tak bude cesta vlakem i rychlejší a levnější.
Kdyby byly koleje jinudy, tak by zase zmizel ten význam z poslední věty.
Kdyby byly koleje absolutně všude, tak to ekonomicky neudržíte, protože okreska je na údržbu asi tak 10x levnější,.
Nehledě na údržbu šterkové cesty, kde stačí prohnat grader, jako když se dělá železniční pláň, jen neřešíte metr sem, metr tam. Taky je užší a bez toho všeho nahoře. Pro sezónní provoz traktorů na pole dostačující.
A už čekám námitku, že si mají zemědělci jídlo nakoupit v obchodě.
Jenže nějak motáte, že kraje platí pouze železniční dopravu – provoz vlaků, v jehož ceně je započítán sice poplatek za použití tratě, ale ten se jistě počítá od délky a váhy vlaku, a nikokiv od skutečných nákladů na trasu = v nákladech na dopravu je jedno ,jestli vlak jede po přetížené (a možná tak i ziskové) nebo nevyužité (a tedy provozně ztrátové) trati!
Blbý je, že mezi kolejema může být metrová tráva a pořád se dá projet. Je spoustu tratí, které na údržbu neviděly korunu za posledních 50 let a pořád se využívají. Betonové pražce a ocel jsou totiž skoro věčné.
Kdežto na silnicích stačí 5 let nechat ladem a na projetí je potřeba tank.
Takže tradičně vedle jak ta jedle.
Zkuste vyjmenovat tratě, které za posledních 50 let neviděly korunu v údržbě.
Docela by mě ten seznam zajímal…
Termín 50 let je zveličený a má svědčit o průjezdnosti neudržovaných tratí. Jinak toto platí pro různé lokálky a vlečky. Trať Otrokovice-Zlín měla velkou reko naposledy v 60. letech a stále se jezdí. Soukromník do Uhřic, taky pouze posekl trávu a vyřezal křoví, nevím o tom, že by nějak masívně rekonstruoval žel. svršek. Dále viz. různé fotky z akcí s motorákem na nějakou opuštěnou vlečku.
Po 30 letech ti tam roste 25 cm tlustý strom. To neprojedeš, ty pohádkáři.
„Soukromník do Uhřic, taky pouze posekl trávu a vyřezal křoví“
Určitě to nedělal bez nároku na mzdu.
Jo a proto jsou každý rok Otrokovice – Vizovice 3 měsíce výluk.
Navíc ani tak nemáte pravdu.
Po roce 2000 je úplně nové zab. zař ve Zlíně, kde je JOPka a je tam traťové zabezpečovací zařízení AH 200x bez oddílových návěstidel mezi Otrokovicemi, Malenovicemi a Zlínem.
Samozřejmě větší reko trati není, protože se čeká na zdvojkolejnění a elektrifikaci.
Ano, ale to je zab. zařízení, spousty kabelů, technologie apod. Na silnicích je pouze blbej asfalt ale mezi Otrokovicema a Zlínem se frézuje o 106. To je jako kdybych každý rok měnil dlažbu na cestě do vchodu do baráku.
Moravské Budějovice-Jemnice?
Kdežto na silnicích stačí 5 let nechat ladem a na projetí je potřeba tank.
Cože? Jenom tam v zimě pluhují sníh, aby se dalo projít pěšky … na vlak, jinak je povrch z roku 1997, jezdí se.
Citace : “Betonové pražce a ocel jsou totiž skoro věčné.
Kdežto na silnicích stačí 5 let nechat ladem a na projetí je potřeba tank”
Vidíte, a přesto se vyplatí ty silnice opravovat co 5 let je to pořad násobně levnější než provoz a údržba tratě. Tímhle argumentem jste se střelil do vlastní nohy.
Nerozumím. Asi údžba silnice po pěti letech bude dražší než nulové investice do kolejové dráhy (kromě sečení trávy, či stříkání postřikem).
Opět kritický názor nezaložený na realitě.
A kdyby měl každý řidič, opakují každý přispívat v podobě poplatku za použití dopravní cesty, jako je tomu na železnici, pak to pro vás bude pořád levnější?
Ano, teď silná slova, kamionteroristi zadáčo parkují na pozemcích obcí, ale toho vřískotu, co by bylo, kdyby se zavedly poplatky za použití dopravní cesty.
také do vlaku můžete s kolama, může jet klidně více cyklistů, maminek i invalidů najednou. To v buse nejde, z bicyklem vás vyhodí, pokud to není speciální sezonní cyklolinka a že to nebyvá u všech, no a obvykle muže jet jeden kočárek a jeden invalida. Ve vlaku je také více místa, nehází s váma, necítíte každou zatáčku a díru.
Jenže ten kočárek do velké většiny vlaků rveš jak hňup a invalidu v šukafonu či hydrách neuvidíš. Na trati , kde nejezdí tisíc lidí denně jedině autobus.
843 umi i vozik, hydry uz pomalu konci, sukafony pravda jeste budou
Zkuste někdy vyjít z bytu a projet se moderními nízkopodlažními Pantery. Fakt jste dost mimo, a takto se pouze ztrapňujete.
Přesně, ale tyto výhody oni nevidí. Oni propagují horší principy dopravy a návrat zpět do jeskyní. Proč země třetího světa mají nerozvinutou železniční infrastrukturu?
Tak mezi Plzní a KV objednávají oba kraje linku 323 v intervalu 120 minut.
Problémem linky 323 je, že asi ještě nikdy nepřijela z Varů do Plzně včas. Stihnout rychlík na Most je tak jen v říši snů, i když je na přestup 10-15 minut. O rychlících na Prahu nebo Budějovice ani nemluvím.
Otázka je, proč pojedu z Varů do Plzně a pak přesednout na rychlík do Mostu. To postrádá logiku. Když jsem z Varů nebo okolí, tak mohu sednou na vlak a dojet do Mostu po trati na Ústí. Bude to rychlejší a levnější, než se trmácet autobusem nebo Sp do Plzně. Když budu bydlet blíž k Plzni, tak proti vaší úvaze nic nemám. Pak třeba cesta do Žatce je zase na zvážení odkud jedu, co je rychlejší a levnější. Sice autobusy zajíždí až na terminál u vlakového nádraží, ale cesta na terminál ve špičce (neznám přesnou cestu mezi Van a Terminálem… Číst vice »
Toto je vlak pro spojení větších sídel cestou. Pro cestu KV -Plzeň možná pro nějaké výletníky, co mají čas…
Tak ta železniční linka Plzeň – K. Vary asi nebude úplně mířená na cestující, keři jezdí mezi těmito městy 🙂
Vím o mnoha lidech, kteří raději jedou vlakem, protože se jim v autobuse dělá špatně a cestou jde i něco udělat. 🙂
a nejen ti, třeba cyklistu do busu nevezme, natož víc cyklistů, nebo dokonce když jede víc kočárků, do busu co vím tak jde bud 2 kočárky, nebo kočarek a invalida. Blbě se se tváří autobusáci, když jim tam lezou stěhováci, teda lidi co mají bágl velkej jak almaru. Se asi stěhujou 😀 Stačí klidně 4 takovyhle „skříň-bágly“ a kam date kočárky, pokud je nízkopodlažní bus, tak nemá zavazadlák.
Vzhledem k hodinove pauze mezi rychliky v Chebu je toto rychlejsi.
No ta silnice je taky na prd, do Toužimi OK, pak začíná bída, buď legitimně přes zákruty Bečova a v zimě namrzlý úsek u řeky, nebo přes Bochov ještě hroznější silnicí a pak lepší silnicí z Bochova.
Silnice z Toužimi do Bochova prošla někdy před 3 roky rekonstrukcí. Těch 12,5 km je v pohodě.
Jako kratší to je, ale přes kopce, kde jsou celkem tuhé zimy. Kolem Bezvěrova je mlha, závěje nebo námraza celkem často. Už se mi stalo, že jsem v busu vykysnul i přes 3 hodiny kvúli kamionu napříč silnice. Nebo i že autobus vůbec nedojel (ne mně osobně). Vlak aspoň jede v údolí, což je v zimě jistější. Navíc ten expres bus za 1/2 času jede snad jednou denně, běžný bus je rychlejší o 36 minut oproti vlaku. Takže buďme rádi za obě možnosti. Obsluhu potřebují jak obce na I/20, tak větší města na dráze.
> Vlak aspoň jede v údolí, což je v zimě jistější.
A stačí jeden strom padlý do troleje
Ty částky mezi P1 a touto linkou nejsou porovnatelné, protože pantery pro linku P1 nejsou vybaveny ETCS a v průběhu smlouvy se budou muset dovybavit.
Na Strakonice hádám taky bude vyšší spotřeba el. energie a vyšší opotřebení vlaků.
A nižší průměrná rychlost, navíc typická souprava na P1 Jih je 2x delší než na P1 Sever, takže logicky cena za vlakokilometr je mnohem nižší.
Po modernizaci se tam taky bude jezdit rychleji.
Jenže to by byl dopravce blázen, kdyby na to spoléhal. Momentálně je modernizace naplánovaná na rok 2025, stejně jako většina investičních akcí SŽ. Tedy pravděpodobnost, že k tomu dojde v tomto desetiletí je minimální.
V to případě větší opotřebení podvozků na staré trati.