Podepsáno: České dráhy budou dál provozovat spěšné vlaky z Plzně do Karlových Varů

Nové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhyNové elektrické jednotky 650.2 RegioPanter pro provoz spěšných vlaků Plzeň - Karlovy Vary. Foto: České dráhy

Smlouva počítá s nasazením dalších dvou jednotek.

České dráhy udělaly poslední krok k tomu, aby zajistily další provoz spěšných vlaků na lince Plzeň – Karlovy Vary. S Plzeňským krajem podepsaly smlouvu na provoz vlaků na patnáct let.

Podpis kontraktu v celkové hodnotě 645 milionů korun bez DPH vyplývá z registru smluv. V soutěži porazily České dráhy Arrivu, nabídly cenu 137,27 Kč za každý vlakokilometr, což je o 40 haléřů méně, než jezdí na stejné lince pro Plzeňský a Karlovarský kraj dosud. Jde o jednu z nejnižších cen za provoz elektrických vlaků v zemi.

Vítězství Českých drah nastalo jen pár týdnů poté, co prohrály se stejnými jednotkami RegioPanter soutěž na výkony linky P1 Jih. V soutěži tehdy nabídly cenu 239 korun za kilometr, zatímco ve stávající smlouvě pro soubor P1 Jih jezdí za 178 korun. Arrivu, která nabídla 193 korun, tehdy státní dopravce kritizoval za podnákladové ceny. I když nelze porovnávat cenu za kilometr kvůli výrazně většímu kilometrickému oběhu spěšných vlaků než u osobních na P1 Jih, je zajímavou skutečností, že na rozdíl od předchozího tendru nyní ve srovnání se současnou cenou dopravce nabídl naopak nižší cenu, než za kterou jezdí dosud.

České dráhy na lince nechají jednotky RegioPanter 650.2, které byly pro toto spojení pořízeny s evropskou dotací. Podmínkou soutěže bylo, že v případě vítězství jiného dopravce je musí odprodat. Podle zadávací dokumentace má vítěz pořídit ještě další dvě jednotky pro období od prosincové změny jízdních řádů v roce 2026. Nemusejí být nové, ale nesmějí byt starší deseti let. Roční rozsah je 824 tisíc kilometrů.

Tagy České dráhy Karlovarský kraj Plzeňský kraj spěšné vlaky Karlovy Vary - Plzeň
60 komentářů