Podél Ohře u Loun nepojedou tři měsíce vlaky, trať projde opravou za čtvrt miliardy
Výluka je naplánována do konce června, přinese konec propadů rychlosti.
Cestující na trati 114 mezi Postoloprty – Litoměřice horní nádraží čeká od úterý 2. dubna téměř tři měsíce trvající výluka. Důvodem je oprava trati zejména v úseku Louny – Radonice nad Ohří, výluka většiny vlaků ale bude v úseku Postoloprty – Libochovice.
O výluce informují České dráhy na stránkách ČD Mimořádnosti. Veškerý provoz z Libochovic do Postoloprt bude nahrazen autobusy. Výluka skončí 28. června.
Podobné opatření chystá i GW Train Regio, které provozuje spěšné vlaky U52 ze Žatce do Ústí nad Labem. Ve většině případů nepojedou vlaky z Loun do Libochovic, u některých spojů je omezení i pro úsek Žatec – Louny, v některé dny také pro úsek Postoloprty – Louny.
Zakázku za 225 milionů korun získalo sdružení Strabag Rail a Monzas. Cílem stavby je především odstranění propadu rychlosti.
„Dojde k výměně kolejového svršku, strojnímu čištění kolejového lože, výměně poškozených pražců a defektoskopicky vadných a ojetých kolejnic a zřízení bezstykové koleje,“ popsala hlavní práce mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Kromě toho dojde k výměně osmi přejezdových konstrukcí (P2283 až P2290) a úpravě nástupišť na zastávkách Slavětín a Veltěže. Stavbaři navíc provedou sanaci mostů a propustků.
Výluka znamená komplikaci i pro provoz jednotky 814 Regionova Českých drah na trati Roudnice – Straškov – Bříza. Dvakrát týdně jezdí v noci do depa po jinak téměř nevyužívané trati Straškov – Libochovice. To nyní možné nebude.
„Jsou dvě možnosti pro zajištění údržby jednotky 814 z Roudnice, a to je její provádění v provozní jednotce v Děčíně, nebo jízda do Loun po odklonových tratích přes Zlonice,“ dodal mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.