Podcastový speciál: Šéf ŘSD Radek Mátl bude odpovídat na vaše otázky

Stavba obchvatu Bludova. Foto: StrabagStavba obchvatu Bludova. Foto: Strabag

Šéf ŘSD bude odpovídat jen na vaše dotazy.

174 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
sladlu

Dobrý den

Rád bych se Vás na stav přípravy napojení D55 s A5 z Vídně? Je o to zájem z Rakouské strany?
Je zde zájem postavit spojení dálničního typu? Pokud je mi známo, obchvat Břeclavi bude „jen“ 1 pruh v jednom směru.

Děkuji předem za odpověď

Alexander Dvořák

Dobrý den, proč je stále úsek D7 Louny ve směru na Prahu pouze v jednom pruhu? Kdo toto organizuje? Bylo zanedbáno zkoordinování finálních příprav a úklidu stávající vozovky ve směru na Prahu, mezi kužely a na krajnicích je plno štěrku. Děkuji. A. Dvořák

Sněhulák

Dohbry den pane rediteli, zaprve velke diky za odvedenou praci, jsem rad (a nejen ja), ze se konecne veci hybou kupredu. K dotazum (omlouvam se za mozne duplicity) 1) je sance, ze se dalnicni krizovatky zacnou projektovat tak, aby byly opravdu odpovidajici vyznamu a potrebne kapacite? Mam na mysli zejmena nedostatecnou delku (a nekdy i pocet) pripojovacich pruhu (D11xD35, D1xD55 od Zlina, projektovana D1×I/50 u Slavkova, krizeni tangenty D2×D52, atd). Zrovna vcera jsem se dival na letak projektu D55 do D2 k Hodoninu a zhrozil jsem se, jak nekdo muze vymyslet vrazit na hlavni smer 6-ti ramennou OK – to… Číst vice »

M. Babický

Dobrý den, pane GŘ, děkuji za Vaši práci, kterou ve své funkci vykonáváte. A zejména děkuji za naprosto otevřený a komunikativní přístup se svým okolím. Kéž bychom se s takovým přístupem mohli setkat i ze strany Správy železnic. Nyní k věci, a předem se omlouvám za případné duplicity v přehršli ostatních dotazů. 1. Lze nějak systémově ošetřit záruky u firem za kvalitu provedení výstavby/opravy silnic a dálnic? Případně je možné vyžadovat prodloužení záruky již při výběrovém řízení? 2. Lze v dnešní době zkrátit lhůty opravy komunikací? Např. noční prací či zintenzivněním úsilí zasmluvněné firmy? Všichni známe situace, kdy je opravovaný… Číst vice »

JMM

Jižní tangenta D2-D52 a jak to s ní vypadá: Chápu o co jde. Úsek D1 křížení s D2 až křížení s D52 je nadměrně zatěžováno hned několika tranzitními směry. Pro neznalé: Polsko-Rakousko (po D1 na D52), Maďarsko-Německo (po D2 na D1) a Ostrava-Praha (po D1). Bohužel se všechny tyto směry, včetně místní dopravy potkávají na úseku D1 mezi zmíněnými dálničními křižovatkami. Má ovšem ona jižní tangenta smysl do budoucnosti? Než se totiž postaví, část provozu na sebe převezmou jiné komunikace, které budou dobudovány. D35 pojme valnou část tranzitu Ostrava-Praha, D55 zase převezme tranzit Polsko- Rakousko. Zůstane vlastně jen tranzit z… Číst vice »

mikemp

Dobrý den, neni potreba uvažovat o okruhů či soustavy silnic které vytvoří trasu pro motoristy ve středočeském kraji tak aby nemuseli jezdit až do Prahy. Přibližně vzdalenostne 50 km od Prahy. Než se dokončí okruh kolem Prahy, tak ho budete rozžiřovat na tři pruhy v každém směru. Kvůli zvyšující se dopravě. A možná uvažovat o dálnici/silnici která pojede preferovanem směru mimo Prahu.

Tomáš Buček

Vážený pane řediteli, jistě se mnou budete souhlasit, že příprava dopravních staveb je běh na dlouhou trať, proto bych své dotazy nejprve směřoval spíš do vzdálenější budoucnosti a zeptal se v souvislosti s pomalu se rozbíhajícím rozšiřováním D1 kolem Brna na to, zda se uvažuje, nebo se snad připravuje rozšíření dalších úseků této dálnice, např. od Brna na východ po křižovatku s D46 a pod.? Na to bych navázal dotazem, kdy by mohla být takříkajíc na stole nějaká závazná koncepce rozvije dálniční sítě po roce 2030? Do třetice bych se rád zeptal, jestli by nebylo namístě zobrazovat ve větší míře… Číst vice »

Jan z Rokycan

Je známo, že na silnicích I. tříd (a v menším počtu i na dálnicích) se nachází nemalé množství mostů ve špatném stavu (V, VI, VII). Situace se zlepšuje, ale na druhou stranu je pravděpodobné, že se do horších stavů začnou dostávat i mosty novější. Z dlouhodobého hlediska to může mít významný vliv na funkčnost dopravní sítě (např. rekonstrukce mostu ve Štětí, Žďákovského nebo Zvíkovských mostů vyžadovala velké objížďky, mnoho dálničních mostů nebo mostů přes řeky je takřka nenahraditelných). Jaké jsou plány v oblasti údržby, oprav a rekonstrukcí mostů? (Ptám se zejména na mosty, neboť jsou kritickými body silniční sítě a… Číst vice »

Petr Mytyzek

Pana ředitele Mátla si vážím a děkuji za jeho práci, mimo jiné i za otevřenou komunikaci s médii. V souvislosti s rozšiřováním D1 kolem Brna se chci zeptat, jednak zda pokládá za šťastné rozkopání úseku v délce pouze 1,5 km a jednak zda příprava dalších úseků nadále vázne v koordinaci s VRT? Děkuji.

Michal

Dobrý den, pane řediteli, existuje prosím ještě naděje, že dojde před realizací k přehodnocení kategorie budoucích dálnic/silnic I.třídy z uspořádání 1+1/2+1 na 2+2, aby vznikly nepřerušované celky směrově oddělených silnic např.:

– I/35 – Trutnov-Úlibice v celé délce
– I/49 – Vizovice – státní hranice SK
– I/20 – Písek – Češnovice
– I/11 – Havířov východ – Třanovice
– I/43 (73) státní hranice PL – D35

Jaký je prosím řadově rozdíl v ceně mezi 2+1 a 2+2 ?

Děkuji.

Ondřej

Dobrý den, mě by zajímalo, co se v ŘSD změnilo za poslední 4 roky, že se vše konečně významně posouvá? Začalo se lépe komunikovat s veřejností, že územní rozhodnutí začala konečně vycházet, nebo se to jen sešlo náhodou, že teď se ty projekty dokončují a může se stavět? A je to poněkud optimistické ptát se na dění v době, kdy se bude dokončovat základní síť dálnic, ale do dvou let by měla začít stavba dalších 260 km a pak už se budou úseky postupně dokončovat a s tím bude klesat i finanční náročnost (z maxima, které by mělo být v… Číst vice »

Roman

Finanční náročnost klesat nebude. Dálnice se projektují na 20-25 let, pak musí přijít oprava. Česká dálniční síť bude mít po dokončení cca 2100 km, takže si určitě lehce spočítáš, že přijdou opravy v délce desítek rozdělaných kilometrů ročně… Spíš se bojím, že příští generace bude řešit, že bude muset najednou opravit ne desítky, ale doslova stovky kilometrů dálnic během několika málo let…

Michal

Dobrý den, pane řediteli, mohl byste prosím jmenovat nejpodstatnější legislativní úpravy, které by Vám pomohly k urychlení schvalovacího procesu jednotlivých klíčových staveb, v jakém stavu schvalovaní se nacházejí a o jak velkou časovou úsporu by se oproti stávajícímu stavu mohlo jednat? Děkuji.

Martin Šuran

Dobrý den, pane Mátle, nepomohlo by českým dálnicím snížit rychlost na 110, využít odstavný pruh a navýšit tak počet pruhů, tak jak to udělali u některých dálnic v Německu? A pokusit se postupně rozšiřovat na další pruhy? D1 by např. mohla mít 3 pruhy za cenu nižší rychlosti a mohl by se postupně dobudovávat 4tý nebo pátý. Jak reálné je podle vás dobudovat dálnici z Brna do Dětřichova u MT (43) nebo naopak dálnici k Mikulovu? Jak moc je obecně velkou vyzvou dobudování dálnic se sousedními státy? S Polskem máme jedno spojení (podle mě chybí další u Liberce, Jeseníku, Trutnov… Číst vice »

Roman

Dálnici okolo Jeseníku fakt neprotáhnete. I chystaná přeložka I/44, která (pokud vesmír dá) bude někdy okolo 2030, bude končit u Loučné nad Desnou. Proč? No dál je CHKO. Proto je jediným řešením tunel pod Sedlem, ale to je hudba tak možná roku 2050.

ABCD

Dobrý den pane řediteli, nevím jestli jste byl v pravou chvíli na pravém místě, ale to co se teď děje dálnicích z hlediska výstavby, je pozoruhodné. Chtěl bych se zeptat, jak vůbec probíhá proces plánování trasování nových dálnic a silnic jaké se vůbec používají modely – matematické, socioekonomické a podobně? Co vše se v tom zohledňuje? Co co má na starosti ŘSD a co už je v kompetenci ministerstva dopravy? Chtěl bych se také zeptat, zda se domníváte že stávající rozdělení a silnic první a druhé třídy je navždy definitivní, nebo se to může v určitých případech časem změnit? Chtěl… Číst vice »

Vladimir

Dobrý den, p. Matl, chtěl bych ocenit vaší práci. Máte to těžké, když se neopravuje lidi nadávají, když se opravuje nadavaji také, ale jen kvůli omezení způsobené opravou.
Ale mám pár dotazů:
1) jak budete řešit nedostatek kameniva a kamenolomu v CR? Už máte vytipivane nové lokality, nebo budete chtít surovinu dovážet?
2) do kdy jste přesvědčený, že bude d35 jiz zcela funkční, či z většiny funkci
3) nebojíte se, že počátkem vystavby VRT se sníží rozpocet pro RSD?

Děkuji zaodpovědi

Silnice I/57

Dobrý den, dovolte mi otázku ke stavbě „Semetín–Bystřička, 2. stavba“ na I/57. Proč stále nedošlo k ZS, resp. neprobíhá VŘ u stavby zlepšující spojení mj. Vsetín-ValMez, která se navíc řeší více než 25 let (viz např. inf. leták řsd čr – EIA získala stavba již v r. 1995)? Podle sčítání dopravy přímo od řsd čr v r. 2020 vykazovala silnice I/57 v tomto úseku 13-14 tis. vozidel/den. V r. 2021 už to však bylo skoro 16 tis. a jednalo se tak o nejmarkantnější nárůst dopravy v celém Zln. kraji (zdroje klidně doplním). Pro srovnání: I/6 se předělává na dálnici D6… Číst vice »

Slepý blázen

Dobrý den, chci se zeptat, zda se bude upravovat we b a aplikace Dopravní info, aby e dal používat i lidem, kteří hůře vidí, resp. zda informace budou v textové podobě rom mapy, upřímně starší verze webu byla lepší. Děkuji.

Michal M

I/13 – Chomutov – Teplice:
kdy zmizí zúžení do 1 pruhu u sjezdu na Komořany (DTS Vrbenský, před nově otevřeném zkapacitněním), za Bílinou u sjezdu na Duchcov (nově zprovozněn v polovičním režimu), u obce České Zlatníky ve směru na Most? Tato omezení jsou tam nekolik let a není vidět, že by se na silnici něco opravovalo. Například za Bílinou se nově nepřejíždí do proti směru a pokračuje se v jednom pruhu. Byla tato část „zprovozněna“ kvůli častým dopravním nehodám? Děkuji za případné odpovědi.

LKB

Dobrý den, rád bych se zeptal ohledně staveb D3 a D52 – v čem vnímáte odlišnost postupu Vašich podřízených u dvou dálnic v podobném směru, kde ta výrazně delší pokračuje na české poměry nadstandardně rychle a ta kratší naopak je doslova procesně „zaseknutá“, kdy nedošlo ani k dokončení relativně drobné MÚK Pohořelice – jih, kde již ale byly smrtelné nehody. Nedošlo tam u Vašich kolegů nebo u jiných orgánů k nějakému procesnímu nebo stavebně-taktickému pochybení? Zeptám se sugestibilně: Nemohla tam být personální alokační nedostatečnost u ŘSD Brno?

Pavel Kopeček

Dobrý den, jak to vypadá s úpravou normy, aby se mohlo jezdit v dálničních tunel víc jak 80 km/h?

Roman

Dobrý den, asi to tu už zaznělo několikrát, ale připojuji se s dotazem na další rozvoj dálniční sítě po dokončení základní dálniční sítě. Mělo by jít o rozvoj dle návrhu MD „Rozvoj dopravní infrastruktury do roku 2050“.

Mělo by jít o tangenciální spojení současných dálnic cca v trase silnic I/20+I/19, I/38 nebo I/37, a I/13. „Okruh kolem Čech“ už byl několikrát navrhován, můj dotaz tedy zní, bude se tímto směrem dálniční síť dále rozvíjet? Jsou plány na další rozvoj dálniční sítě (případně sítě silnic I. třídy) po dokončení dálniční sítě? Jaké?

yxc

Dobrý den,
zajímalo by mě jaký je vývoj kolem zakázky „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“. Už byla odevzdána nebo už máte aspoň nějaké dilčí výsledky, které je možné zveřejnit? Dostane se do plánované dálniční sítě tzv. Kremlíkův okruh (D38, D16, D19), případně nějaké další tahy?

Jan

Dobrý den, zajímalo by mě jak je to s přídavnými pruhy na dálnicích. U nás je pravidlem, že třetí pruh (např. ve stoupání) se objeví vpravo a je nutné do něj vjet a na konci z něj zase vyjet. V Německu to mají naopak – třetí pruh se objeví vlevo, takže pomalá vozidla jako kamiony, karavany a autobusy pořád pokračují vpravo a neblokují prostřední pruh když se jim nechce zajet doprava a nemají problémy s návratem na konci přídavného pruhu. Nebyl by tento německý systém výhodnější i u nás? (U nás jsem toto zaznamenal pouze na D5 mezi Plzní a… Číst vice »

Koro

Mezi Plzní a Rozvadovem je to ale klasický třetí pruh. Jinde to bývá jen stoupací pruh pro pomalá vozidla

PetrN

Připojuji se k dotazu. U novějších staveb se až na výjimky dělá jak na „západě“ tj. vlevo a nově by se vpravo již realizovat neměl (D5, D6 u Bošova).
Takže dotaz: proč nedošlo k takové úpravě při rozsáhlé modernizaci D1 Mirošovice-Kývalka? a neuvažuje se o jejím přeznačení? Dále jsem zaznamenal, že by měl skončit koncept pomalých pruhů a že by třetí pruh (ten vpravo) měl být i na D1 označen jako regulérní pruh a tím pádem by se vztahovala povinnost řidičů osobních aut tento pruh využít, plánuje se alespoň toto??

Milan

Také se připojuji. Roky to fungovalo na D35 ve směru z Lipníku na Olomouc za přechodem pro zvěř a teď je to zase naopak.

Honza z Lipůvky

Dobrý den, Zajímala by mě silnice I/73 (dříve R43). Jak moc intenzivně běží příprava stavby této komunikace? Zásady územního rozvoje JMK byly schváleny a potvrzeny již před 5 lety. Od té doby se pouze každý rok koná setkání v Černé Hoře, kde jsou lidé ujišťováni, že se jedná o prioritní stavbu. Letos k tomu přibyla informace, že se na EIA začne pracovat za dva roky. Co se tedy na přípravě dělá v aktuální chvíli? Člověk neustále jen slyší, že to zdržují hlavně odpůrci stavby, nicméně ti ani nemají v současné době proti čemu se odvolávat, když žádné řízení neběží. Opravdu… Číst vice »

Alexander Dvořák

Dobrý den, kdy bude reálné kompletní zprovoznění D3, D6 a D52? Jde o prioritní dálnice s velkým rozvojovým ekonomickým potenciálem. Děkuji. A. Dvořák

Jan z Rokycan

Tak D6 je z trochu jiné kategorie, tam se dá dokončení čekat určitě do roku 2030, možná 2028.

František Husquarna

Dobrý den, jednoduchá otázka, která zajímá snad každého obyvatele jihu Moravy – jak to vypadá s dostavbou D52?

Gawain

Byl vybrán zhotovitel nové EIA na celý tah D52. Byl vydán závěr Zjišťovacího
řízení a probíhá zpracování dokumentace EIA s předpokladem dokončení
ve IV. Q/2023. Vydání závěrečného závazného stanoviska se předpokládá
v I. Q/2024.
Stavby 5206.1-4 byly sloučeny do jedné – 5206 a byla zadána DUSP,
jejíž zpracování probíhá. Práce na dílčích částech stavby byly ukončeny.
Dokončení čistopisu DUSP a podání žádosti o SP se předpokládá ve IV.
Q roku 2024, SP v PM (SPP) koncem roku 2025 a zahájení realizace ve III.
Q roku 2026.
Bylo zahájeno MPV. Bylo vykoupeno 57% LV trvalého záboru

medvěd

Dobrý den, pane řediteli. Nabyl jsem dojem, že jste konečně rozproudil firmu správným směrem. Jen houšť. Děkuji.

Otázka zní: Spousta nehod je ta, kde je „zapomenuto na odbočovací a připojovací pruh“ z výjezdu křížení. Co s tím? To jsou projektanti tak „hloupatí“ nebo to stojí tolik navíc ?

Libor

Dobrý den,
1. Proč ze stavby D49 Hulín Fryšták nejsou nějaké videa z dronu jako tomu je u D55?
2. Co konkrétně znamená aktualizace záměru projektu u D55 Napajedla – Babice a v jakém stavu je „aktualizace“ nyní. Děkuji

D55

D55 Napajedla – Babice je rozdělena do dvou staveb 5506.1 úsek od mostu přes Moravu k areálu Fatry. Zde je odevzdán čistopis DUSP (Dopravoprojekt Brno) a probíhá IČ ke spol. rozhodnutí. Předpoklad podaní žádostí o Spol.R. 12/2023. Reálné zahájení řízení cca 6/2024. Až po nabytí právní moci bude zahájeno majetkoprávní vypořádání stavby. Předběžný (reálný) termín zahájení stavby 6/2026. Druhý úsek 5506.2 odevzdán čistopis DSP. Probíhá IČ k SP. Žádosti o SP budou podány do konce roku. Předpoklad zahájení stavby 3/2026.

MartinZV

Dobrý den pane řediteli,
rád bych se Vás zeptal jaký bude postup u majetkoprávního vypořádání staveb po účinnosti nového stavebního zákona u staveb, které nebudou mít k 1.1.2024 vydané územní rozhodnutí? Tedy, zda budou výkupy pozemků realizovány až po vydání povolení stavby? Na vládě je předložen návrh výkupů pozemků u staveb nad 7,5 mld. Kč. Jaký postup bude u ostatních staveb? A druhá otázka zní: Zda je již hotová studie „nové koncepce silniční a dálniční sítě“ (propojení krajských měst) zpracovávaná společností AFRY? Předem děkuji za odpověď.

rastr

Dobrý den, jak to vypadá s okružní dálnicí kolem Čech? Už jsou nějaké konkrétnější plány? Ví se kudy přesně povede?

Petr

Dobrý den, kdy začne ŘSD připravovat rozšíření celé D1 mezi Prahou a Brnem na 3 pruhy? Současný stav je naprosto tristní. Dálnice je totálně přetížená. První modernizované úseky jsou staré již 10 let. Díky za odpověď.

Radim

Jel jste v Maďarsku po M1? D1 má tak poloviční provoz

What'sLove

a co teprve berlinska A100, A113,to nemluvim o Severnim Porynni… kdyby se kazdy ridic choval zodpovedne a ihned se zapojoval doprava po predjeti,zvysila by se plynulost provozu a vyhnuli bychom se tak nemilym fantomovym kolonam,kterych je u nas jeste pomálu

Sam B.

Dobrý den,
obchvat Náchoda, začne se stavět 2024? jak je to s obchvatem Nového Města nad Metují? Je škoda že křižovatky na silnici I/33 od D11 na Náchod nejsou mimoúrovňové. Neuvažuje se s nějakým řešením. Doprava je tu opravdu silná MÚK by pomohly.
Děkuji za vaší práci.

GreenBitch

Dobrý den,

je v plánu prosím rozsáhlejší rekonstrukce D1 (kompletní rekonstrukce tělesa) v úseku Vyškov – Kroměříž? Momentálně zde probíhá „lehčí“ rekonstrukce (spíše „kosmetického“ charakteru), i tak ale tento úsek již začíná silně připomínat doby před rekonstrukcí D1 Brno-Praha. Totéž nejstarší úseky D11, zde je kompletní rekonstrukce naplánována na jaké období?

František

Dobrý den dotaz budou se příští rok stavět kruhové objezdy na 1/21 u Františkových Lázní ( Horní Lomany). V rozpočtu SFDI na další roky jsem toto nenašel. Děkuji

Hedgehog

Vážený pane řediteli, ještě k tématu obchvatu Františkových Lázní: pevně doufám, že ŘSD nepovažuje podobu silnice I/21, po realizaci kruhových objezdů, za konečnou. Připravujete prosím obchvat v nové stopě? Doufám, že součástí nové trasy bude také odstranění významné bodové závady – úrovňového dvojkolejného železničního přejezdu hned vedle úrovňového křížení dvou silnic první třídy – I/21 a I/64. — Úsekem od D5 ke křižovatce I/21 a I/64 projede podle sčítání dopravy z roku 2020 přes 12.000 vozidel za 24 hodin; po covidu dál znatelně narostl počet kamionů, které po této komunikaci směřují do Německa přes hraniční přechod Aš/Selb. Tento přechod je… Číst vice »

X 1

Dobrý den,
Rád bych se zeptal na informaci, v jakém stádiu rozpracovanosti jsou stavby okolo Děčína na silnici I/13. Konkrétněji, přivaděč z Děčína k dálnici D 8 a druhá stavba je obchvat Děčína v podobě silnice od nového mostu, okolo Folknářů za Ludvíkovice a napojení na stávající I/13.
Děkuji za odpověď.

Příležitostní řidič

Dobrý den pane Mátl,
Nebudu se vyptávat na konkrétní úseky, mám jiné otázky…

1. Jak se dnes máte?
2. Podle veřejných plánů se dálničních úseků může rozestavět opravdu velké množství, je v plánu vše rozestavět, nebo si nějaké úseky budou muset počkat?
3. Jak chcete udržet financování?
4. Poslední otázka, kolik v poměru stojí byrokracie okolo razítek, řekněme 15 let přípravy projekčních prací, povolení od úřadů, soudy, cena za pozemky atd. V porovnání s vytouženou cenou stavby? Jsou takové statistiky?

Děkuji za váši práci.
Hezký den

sauron2005

Vážený pane řediteli,

je prosím náhoda, že byly podány rozklady na úseky dálnic, které vyhrála společnost Budimex, nebo se jedná spíše o konkurenční boj? Jak tomu do budoucna zabránit?

Bude se řešit reklamace na D35, a to zejména zvlněné přechodové oblasti mostních konstrukcí?

Děkuji

Standa

Dobrý den Mátle

Zajímá mě jak je na tom obchvat České Třebové. A taky jak je na tom kruhový objezd který měl už letos vznikat u KORADA. Dochází snad k nějaký změně a chystá se tam MÚK? Děkuji za odpověď. A taky mě zajímá dodatečná přístavba MÚK Litomyšl Sever která by snad měla v budoucnu vzniknout protože veškerá doprava z UnO A ČT bude jezdit kolem zámku.

Petr

Dobrý den, pane GŘ Mátle

Jak jistě víme infrastruktura zvedá životní úroveň v regionech a proto se ptám jak vypadají plány na obchvaty a vylepšení cesty I/57 od Vsetína směrem na SK, popř. datum výstavby.
Dále by mě zajímali změny a vylepšení cesty I/50, která slouží jako jedna z nejdůležutějších cest na východě republiky.

Couler

Mám jediný dotaz: kdy si vezmete pod křídla i Správu železnic ? 🙂 Ne .. teď vážně: 1) Činí ŘSD nějaké konkrétní kroky k rozšíření současně plánované dálniční sítě ? MD se k tomu pořád jaksi nemá. Síť není v Čechách dostatečná. Jednoznačně nejvíce chybí dálniční spojení Plzeň-Tábor-Humpolec, aby byly jižní Čechy propojeny s Moravou výhradně po dálnici. 2) Nešlo by, že by se modernizace D35 v úseku Mohelnice-Olomouc začala připravovat jako 4-pruh, ale s širokým SDP vyhovujícímu případnému 6-pruhu v budoucnu ? (tak jako byl postaven začátek D11 v minulosti) 3) Zachytil jsem, že konečně začala příprava obchvatu Šumperku… Číst vice »

Eko

Děkuji za zrychlení výstavby v posledních letech. Chci se zeptat, proč se stále odsouvá výstavba obchvatu Bučovic a jak to vypadá s D43, R43, resp. S73? Děkuji.

Lukáš Kníže

Taky mě zajímá D73 – a prosím – nejen část kolem Bystrce, ale celá délka až k D35.

Pavel Sedlacek

Dobry den, kdy prosim od dalnic a silnic I.trid zmizi vsechny nelegalni billboardy, ktere jsou jiz vice jak 6 let umisteny v rozporu se zakonem?

Napriklad na D1 jsou stale desitky nelegalnich reklam na mostech, kolem D52 dalsi desitky billboardu primo v ochrannych pasmech, ktere RSD uplne ignoruje, atd.

Dekuji za odpoved

Kleist

Pořád lepší jak v Praze kolem výpadovek kde si připadám jak někde na Ukrajině či Rusku.

haldyr

Dobrý den,
Děkuji za Vaši práci na ŘSD.

1) Začne se stavět obchvat Náchoda v příštím roce?

2) Jak vidíte další rozvoj dálniční sítě v ČR – myslím po dokončení plánované sítě dálnic.

Děkuji.

percula

Dobrý den D 4 Most Voznice, cca 2 roky zpátky vznikly po opravě celého úseku Malá Svatá Dobris, na místě 2 hupy Pres dilatační i když se na mostě dělal nový povrch, co je příčinou a bude se s nimi něco dělat?

Jan z Rokycan

Zejména ve směru na Strakonice je jižní mostní závěr dost nepříjemný (i když se to po úpravách přece jen trochu zlepšilo). Na levém mostě (ve směru na Prahu) je zas vidět dost velký průhyb, ale s tím se nic moc dělat nedá.

Jirka

Dobrý den, silnice číslo 11, úsek Hradec Králové- Vamberk. Vysoká intenzita dopravy, místy 17 tis. vozidel za den. Při dalším sčítání očekávám nárůst ke 20ti tisícům. Plánovaný obchvat Ćastolovic by si asi zasloužil mimoúrovňové křížení a né kruhové objezdy. A nejsou tyhle intenzity spíš na čtyřpruh v celém úseku? Děkuji.

Jan z Rokycan

Souhlas, ale co s Kostelcem nad Orlicí? Tam by to chtělo obecně odvážnější řešení. Vzhledem ke kterému se bude jevit čerstvě dokončený obchvat Doudleb bohužel jako ztracená investice.

Hradečák

Dobrý den, děkuji za Vaši práci, ŘSD jede! Několik dotazů: 1) Jaký Váš názor na změnu koncepce z původní plánované D43 na úpravu I/43 a na vznik nové silnice I/73? Která varianta by se Vám osobně líbila nejvíce? 2) Hradec Králové: Jižní spojka vs Severní tangenta – jaký je reálný stav obou staveb a výhled. Co osobně tipujete, že bude hotovo dříve? 3) Hradec Králové: křižovatka Mileta – ta už má bohužel finální úrovňovou podobu. Plánuje se i nějaká úprava navazující křižovatky Sokolovská x Brněnská? Extrémně by zde pomohly o kus delší odbočovací pruhy nebo mimoúrovňové křížení chodců a cyklistů.… Číst vice »

GreenBitch

Zeptám se redakce, jestli tady promazává dotazy z diskuze. Můj dotaz byl smazán.

Martin

Dobrý den,
rád bych se zeptal, kdy bude realizováno zrušení přechodu na Strakonické ve Zbraslavi. Dále bych se rád zeptal na aktualní stav vyvlastnění motocentra u Tábora bránící dostavbě D3 v tomto úseku.

Patrik Hrubý

Hezký den přeji, chtěl bych se zeptat na důvod, proč jsou v dnešních dnech ubírány stoupací pruhy na dálnici D5 v úseku mezi Plzní a Rozvadovem? Přijde mi to jako krok zpět a zahuštění dopravy na Německo a na Plzeň, které mi přijde zbytečné a v některých úsecích a stoupáních je ubrání třetího pruhu dle mého názoru až nebezpečné pro provoz.
Moc děkuji za odpověď.
Přeji krásný den
Patrik Hrubý, Plzeň

Jan z Rokycan

To ale bude nejspíš souviset s připravovanou rekonstrukcí vozovek, ne?

Pavel

Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda je v plánu zkapacitnění silnice I/38 v úseku mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem. Jezdím tudy často a intenzita provozu je zde neúnosná – jeden kamion za druhým, docela zvlněný terén, místy úzká silnice, předjíždění je takřka nemožné, a to i ve večerních hodinách. Přeci jen jde o významný tah z jihu na sever (a vlastně i uprostřed republiky) hojně využívaný nejen nákladní dopravou a minimálně častější uspořádání střídavého třípruhu by byla žádoucí (podobně jako se plánuje u navazující silnice I/12). Děkuji

T.K.

Zdravím,
kdy proběhne realizace podchodu (=odstranění přechodu) na silnici I/4 u Zbraslavi?
Je nějaký odhad kdy bude část I/4 mezi Jílovištěm a Lahovicemi přestavěna na D4?

Ústečan

Dobrý den, mám 2 dotazy:
1. Proč byla D43 vyškrtnuta ze seznamu dálnic a přejmenována na I/73? Bude alespoň stavěna v čtyřpruhové variantě?
2. Proč se s D49 nepočítá jako s plnohodnotnou dálnicí? Přepravní proudy mezi ČR a Slovenskem jsou poměrně silné, a bylo by záhodno mít na Slovensko 2 čtyřpruhové dálnice.

PetrN

na první otázku najdete odpověď v mapě staveb na webu ŘSD. I/73 bude stavěna komplet v kategorii S26,0/130, takže jako jiné plnohodnotné dálnice, jen nebude jako dálnice označena (jedna z výhod je že budou moci být blíže u sebe sjezdy u Kuřimi a kolem Bystrce), dokonce i legislativně tam bude moct být 130km/h tak jako na I/35 od Turnova kousek na Liberec

Radim

na druhou otázku bude odpověď pravděpodobně taková, že to projektovali/navrhovali „před sto lety“, kdy tam od Vizovic střídavý třípruh stačil. Ale výstavba má být až někdy >=2030, tak bych se nedivil, kdyby to mezitím předělali aspoň na S21,5

PetrN

Souhlas, S13,5/90 je vcelku krátkozraké řešení. Jako nejvhodnější bych viděl vámi zmíněnou kategorii D21,5 tak jak tomu bude u přeshraničního úseku D11 Trutnov-Polsko a mohlo by být označené jako dálnice. Třeba by nakonec i slovenská strana přistoupila na tuto variantu

rev23

Dobry den, proc nepostavite provizorni lavku pres D4 pod Cukrakem, podchod je asi v nedohlednu. SZ na prejezdu v Chuchli to umi. Dekuji

David

SŽ totiž kašle na bezbariérovost s tím, že oblast je bezbariérově přístupná z druhé strany (myšleno Slivenec / Lochkov), je to sice mimořádně arogantní přístup, ale to už je tak u SŽ se vším. Každopádně, zde stejný postup udělat nejde. Ten přechod je jediným možným přístupem do dané oblasti a tak si nemůžete dovolit ho zničehonic nahradit schodištěm.

Koro

Dobrý den, nechtělo by ŘSD přebrat do své správy silnici 118, která nepochopitelně před lety spadla z 1.třídy do kategorie silnic 2.tříd?

Lysimachia

Proč nepochopitelně? Minimálně od Berouna na sever ta II. třída úplně odpovídá. A skoro si troufám tvrdit, že ani dopravní význam směr Příbram není tak veliký.

Koro

Jel jste někdy od Rejkovic do Příbrami? V Rejkovicích se sejdou proudy od Hořovic a od Zdic. Od Hořovic ta trojka má intenzity vyšší, než kdejaká jednička.

Koro

Mimochodem podívejte se na mapy. Kolem Hořovic se staví obchvat, od D5 směr 118. Tam je ta intenzita nejvyšší. Jde o nejrychlejší spojení Plzeň-Příbram a Rakovnicko-Příbram. I Kremlík ministr chtěl mezi Hořovicemi a Příbramí stavět dálnici.

Hedgehog

Ano, okresní města okolo Prahy musí spojovat rychlé a bezpečné komunikace I. třídy. Chybí dokončit prstenec silnic pro motoristy, kteří nepotřebují jezdit do Prahy, ale např. „jen“ za prací do sousedního okresu. Zásadně chybí spojení Kladno-Beroun-Příbram. Kvituji připravovanou spojku D7 a D8, která propojí okres Kladno a Kralupy. Hotovo je: Mělník-MB (I/16), MB-Nymburk-Poděbrady-Kolín-Kutná Hora (I/38), Příbram-Benešov (I/18, I/3)

Otázka pro pana ředitele Mátla: připravuje ŘSD strategii rozvoje silniční (nikoli dálniční) sítě nad rámec stávajících komunikací 1. třídy? Pokud ano, jaké plány jsou pro oblast středních Čech?

Koro

Přesně tak. Propojka Žebrák Hořovice Příbram… Z Žebráka je nová silnice do Hořovic, dál se staví první etapa obchvatu Hořovic, druhá v nedohlednu. Zcela zásadně chybí normální silnice Hořovice-Příbram

Mikserr

Zdravím.
Jakožto řidič co se pohybuje po silnicích po republice dnes a denně bych se rád zeptal, proč mi občas zůstává rozum stát nad časy umisťování nebo “bourání” dopravního značení u rekontruovaných úseků nebo u oprav. Nejsem sice z oboru, ale prozraďte mi prosím proč se omezení u omezení nedá dělat mimo “špičku”. Respektuji, že jsou silničáři kluci od rodin, ale není i z hlediska bezpečnosti lepší zvolit variantu noci nebo víkendu? Díky, Vaší práce si vážím a ať se daří.

Ondřej

Dobrý den, měl bych dotaz na studii stavby I/13 Klášterec nad Ohří – Chomutov (zkapacitnění na 4pruh).
V jakém jsme v současné době stavu? Je na přípravě nějaký zádrhel? Počítá se opravdu se čtyřpruhem, jak bylo finálně vybráno?
Jedná se o velice vytížený úsek, kde je předjíždění velice ve špičce prakticky nemožné. Čtyřpruh by opravdu velice pomohl
Děkuji a přeji hezký den.

looking4bucho

U odbocky na Kadan se dela novej kruhac, takze to na 4 pruh rozhodne nevypada. Spise by me zajimal obchvat Klasterce.

Couler

4-pruh tam v přípravě skutečně je. Ovšem na začátku, řekněme za studií a schváleno MD.

Jan

Děkuji vám za dramatické zrychlení přípravného řízení. Rýsuje se nějaká legislativní změna, která by eliminovala profesionální obstrukce typu Děti Země nebo Voda z Tetčic?

Nemanic

Dobrý den, zajímala by mě situace okolo 2. stavby Semetín-Bystřička. Už několik let se zahájení realizace vždy o rok posunuje a v letáku je uvedeno, že běží inženýrská činnost pro stavební povolení. Proč to trvá tak dlouho, resp. proč nebylo možné hned na začátku udělat realistický odhad, jak dlouho to bude trvat. Takto je ta stávající informace v letáku, že se příští rok začne, dost nedůvěryhodná.

Dušan

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak to vypadá s propojením dálnic D7-D8.(obchvat Kralup nad Vltavou).
Děkuji

David

ŘSD má v kompetenci pouze D0, obchvat Kralup nad Vltavou je v kompetenci Středočeského kraje.

PavelX

Dobrý den. Je podle Vás smysluplné přetíženou komunikaci I/38 mezi D11 a Kolínem nahradit pouze třípruhovou přeložkou? Plánovala-li se už před 10 a více lety ve čtyřpruhu, nejeví se úplně pochopitelné, s ohledem na nárůst dopravy (a výhledového kapacitního tahu), zde postavit pouze střídaný třípruh, který bude v době otevření na hraně nebo za hranou kapacity.

Michal M

Haha, střídavý třípruh bude stejné peklo jako ráno I/3. Nebrat, leda by ho ve špičkách zavřeli (což se naučej za 20 let).

looking4bucho

Dekuji Vam za Vasi praci. Je videt ze u mnoha staveb velmi pomaha Vase osobni ucast pri jednanich s odpurci, zastupci obci a vlastniky pozemku. Je jasne ze nektera jednani musi byt frustrujici protoze protistrana neslysi na zadne logicke argumenty. Jak se Vam v takovych situacich dari najit kompromis (a udrzet nervy na uzde)?

Lysimachia

A doplňující otázka: Kde na to berete čas?

Vojta

Dobrý den pane Mátle, je v plánu v budoucnu pokračovat ve zkapacitnění silnice I/38 mezi Kolínem a Brodem/Jihlavou. Určitě pomohou již plánované nebo postavené stavby (3pruh u Kolína, 4 pruh mezi Kolínem a Malínem), ale co dál za Čáslav? Vyjma pár obchvatů zde silnice vede ve stávající stopě a je plná nepřehledných úseků a stoupání. Navíc je v tomto úseku stejně vytížená, tuším, jako třeba silnice I/6 v něterých úsecích. Děkuji a ať se daří.

Jan Svoboda

Díky za Vaši práci. Mínusy se najdou vždy, ale je fajn vidět někoho, kdo svou prací pro stát žije, koho baví a rozumí tomu.

Radek Spilka

Dobrý den.. Bydlím v Havlíčkově Brodě, kde se už všichni těšíme na otevření JV obchvatu města, za to moc velký dík.. Rád bych se zeptal na 3. část obchvatu nebo-li JZ, který spojí silnici E34 od Humpolce a silnici E38 od Jihlavy.. Nevíte prosím, jaká je nyní situace a jestli třeba do konce tohoto desetiletí je možné, že se začne stavět.? Moc vám děkuji za odpověď.. Radek

sladlu

Dobrý den

Rád bych se zeptal na D4 a její původní záměr pokračovat jižně na Strakonice a Passau. D4 měla napojit Strakonicko, Vimpersko, Prachaticko… na Prahu.

Plán 4pruhu je definitivně opuštěn? Ale můžeme se dočkat alespoň podobné koncepce kvalitní 1třídy s tunely a obchvaty jako u Passau? Obchvaty měst, kde řidič může pořád jést 90km/h bez semaforu a kruháčů

Tady by čtyři pruhy byly opravdu potřeba

Jsem v šoku že by plán čtyři pruhy byl opuštěn

Jan z Rokycan

Od obchvatu Strakonic myslím dalo ŘSD ruce pryč. Obchvat Volyně se připravuje, studie je na celou trasu až do Vimperka. Tunel pod Kubovou Hutí je spíš u ledu.

Škoda je pořád není obchvat Horní Vltavice, bylo by to dost muziky za málo peněz, úzký most přes Vltavu je dost bolavé místo.

Štěpán

Dobrý den, jak je možné, že Olomoucká ŘSD navrhne opravu silnice I/35 od 24.9.2023 v průtahu Olomouce kompletní uzavírku celého čtyřpruhu v délce jednoho a půl měsíce a objížďku vede po D35 u Glóbusu, kde již nyní je naprosto katastrofální situace každý den. Děkuji

David

Dobrý den,
neshledáváte jako problematické současné rozdělení správců silnic ve městech, kdy ŘSD se stará striktně formálně o silnice I. třídy, kraj o silnice II. třídy a město o místní komunikace bez ohledu na jejich charakter? Extrémním příkladem je Plzeň, kde např. Klatovská třída vedoucí samým centrem města a kterou vede i tramvaj je v majetku ŘSD zatímco západní obchvat města je v majetku kraje a třeba Folmavská ulice je v majetku města.

David

A související dotaz: Proč má ŘSD stále ve správě silnici I/47, která vede celá v souběhu s dálnicí D1 a proč nebyla převedena do kategorie silnic II. třídy tak jak se to obvykle děje v jiných případech.

Jan z Rokycan

Protože tu I/47 pravděpodobně kraj nechce. Je v tom pak guláš, viz můj dotaz níže.

Lukáš Kníže

Dobrý den,
rád bych se zeptal na obchvat Holice – Borohrádek – Čestice. Ačkoliv jsme všichni rádi za prodloužení D35, bohužel způsobilo, že se výrazně zvýšila doprava na východní I/36. Ta vede přes střed měst Holice, Borohrádek, Veliny.
Na obchvat je od r. 2014 vydaná EIA. Kdy prosím můžeme čekat realizaci?

Marcel

Dobrý den, děkuji za Vaši práci na ŘSD. Je v plánu zkapacitnění 1/13 z Bílého kostela dále na Nový Bor? Respektive jaká je vize 1/13 jako celku? Místy zoufale kapacitně nevyhovuje. Díky.

Robert Dresler

Dobrý den, na obchvat Valašského Meziříčí se čeká už velmi hodně let. Dočká se ho Valmez někdy? Díky za odpověď.

David

Dobrý den,
za Vašeho působení na ŘSD se poměrně proměnily veřejné soutěže, kde se nyní hlásí mnoho uchazečů a cena staveb tak padá hluboko pod odhadní ceny. Mohl byste jmenovat nějaká konkrétní opatření, která na toto měla podle Vás největší vliv? Co byste poradil Správě Železnic aby taková revoluce mohla nastat i u železnic, kde se nastolení konkurenčního prostředí zatím nedaří?

Pavel

Dobrý den, po dokončení D4 z Prahy do Písku to bude pro mnoho lidí rychlejší varianta cesty z Prahy do ČB. Neuvažuje se o dostavbě D4 z Písku do ČB jako náhrada D3, jejíž nedokončený úsek vede náročnějším terénem kolem obcí, které dálnici nechtějí? Na druhou stranu by úsek D4 vedl po rovině a v budoucnu se stejně počítá s výstavbou obchvatů silnice I/20. Když už se má stavět D3, nemá smysl využít stávající silnici I/3, kde byly vybudovány mosty přes silnici z Mirošovic až za Benešov s tím, že se v budoucnu počítalo s uspořádáním 2+2? Po dokončení takové… Číst vice »

sladlu

ano, ukončení 4pruhu u Písku mě též mrzí…
V potažmo v případě „Středočeského okruhu“ -> spojení ČB s Plzní…

ale D3 a D4 vidím jako paralelní dálnice. D4 nemůže určitě sloužit jako náhrada

Unaveny.projektant

2-vrstva, nebo 3-vrstva vozovka na mostech? Z pohledu projektatna je frustrujici resit s ruznymi spravami protichudne pozadavky, ktere se navic jeste k tomu meni v case. Mohla by byt metodika RSD v tomto ohledu jednotnejsi?

noerf

Podle původního záměru se měli středočeské úseky D3 stavět všechny najednou. Je nějaké šance, že by se urychlila příprava a výstavba úseků z Mezna po Václavice včetně Václavické spojky. Předpokládám, že pro tyto dva úseky bude snadné získat uzemní rozhodnutí a stavební povolení. A ulevit tím obci Miličín i městu Benešovu od kolon aut. A řešit tři zbývající úseky od Václavic do Prahy samostatně. Vzhledem k odvoláním a průtahům s EIA a očekávanými průtahy ohledně územního řízení a stavebního povolení by mohl být rozdíl cca dva roky od otevření těchto úseků.

Napojení Jičína na silniční síť

Dočkáme se 4 proudé komunikace z Mladé Boleslavi na Jičín a ideálně Novou Paku? Není nutné aby byla v dálniční kvalitě ale aby tam alespoň byla rychlost 100 km/h bez bariér.

Mezi obcemi Robousy a Úlibice je skvělá čtyřproudá silnice a ve stejném režimu by ji stačilo protáhnout až do Mladé Boleslavi

Vestecká spojka

Jak to prosím vypadá se čtyřproudou Vesteckou spojkou? Četl jsem někde že by měla nakonec snad mít jen dva pruhy a ještě by na ní měl být kruhový objezd což z ní dělá opět silnici na nic. Je nutné aby byla ve čtyř pruzích po celé délce bez bariér a s rychlostí 130 km/h v nejhorším 100 km/h. Stavba je extrémně důležitá pro dojíždění z celé jižní strany Prahy. Osobně bych byl spíš pro 4 proudou komunikaci bez bariér v podobě kruhových objezdů, semaforů a přechodů místo Vídeňské ulice od Vestce až k Jižní spojce ale to jsem kdysi četl… Číst vice »

David

Vestecká spojka vůbec není v kompetenci ŘSD nýbrž v kompetenci Středočeského Kraje.

Jan z Rokycan

Je to již 7 let, kdy se začalo aplikovat Nové pojetí dálniční sítě. Za mě to byl krok správným směrem. Myslím si ale, že podobný krok by byl dobrý i u silnic I. třídy (a tím pádem i u II.). Od roku 1997, kdy došlo k poslední velké revizi, už také uběhlo víc než čtvrt století. Osobně jsem přesvědčen, že číslo silnice nemusí nutně odrážet majetkovou stránku a jde předvším o to, aby číslování bylo jasné a přehledné pro řidiče. Co však této tezi odporuje jsou podle mě: 1) Nejednotný způsob degradace souběžných komunikací (ex. I. třídy). Někde je kraje… Číst vice »

Radim

Osobně by se mi líbil styl číslování jako mají v Rumunsku (až na ty písmena, mají třeba DN1A, což by u nás bylo I/1A). Jenže to by bylo náročné/drahé, takže ve všem souhlasím s uživatelem „Jan z Rokycan“.

David

Ad 4) Takováto změna by byla nekonzistentní s tím jak se číslují silnice I. a II. třídy a tam by takováto změna byla vyloženě matoucí. Navíc není vůbec žádný problém řadit čísla silnic číselně namísto abecedně.

Honza V.

Při číselném řazení je ten problém ještě křiklavější. Navíc, jak chcete číselně řadit čísla, která mají na začátku jednu nebo dvě významové nuly, bez kterých se z toho stane číslo úplně jiné silnice. Návrh Jana z Rokycan odpovídá v zásadě tomu, co Slováci udělali už asi před 25 lety. Jde o to, aby pořadová čísla šla normálně za sebou. V číslech mostů se před pořadové číslo taky nyní předsouvají nuly.

Jan z Rokycan

Ono je to těžší, když běžné tabulkové procesory řetěžec „III/1831“ vyhodnotí jako slovo a ne jako číslo (i když na to samozřejmě vychytávky existují). Další nepříjemností jsou i odvozené podružné silnice s písmeny (hypoteticky třeba III/1831a). Jak píše Honza V., Slováci dali všem III. třídám jednotnou délku označení (myslím, že dokonce 6-místnou). Dokud teda v roce 2015 trojky kompletně nepřečíslovali na nový systém.

Leštění

A jaký reálný přínos pro život by to mělo, krom toho ze by to stálo spoustu peněz?

Jan z Rokycan

A jaký reálný přínos má číslování silnic obecně? Podle mě by byl přínos v tom, že by v tom byl pořádek. Chápu ale, že v Česku se příliš nenosí dělat věci pořádně a systematicky. Pokud by se změna navíc dělala chytře a postupně, tak by ani nemusela stát mnoho peněz navíc. Tabulky s čísly silnic se stejně periodicky vyměňují.

Honza V.

Pokud by Ministerstvo dopravy už 17. rok nesabotovalo zákonnou povinnost provozovat centrální evidenci pozemních komunikací, tak by na tyhle problémy už dávno muselo narazit a dávno je vyřešit. Zajímavé, že na Slovensku už to dávno nějak zvládli. U nás Kupka s Šalamounem bez uzardění napíšou, že dodržování zákona není jejich prioritou a tudíž v tomto volebním období s tím vůbec nepočítají. Druhá věc je, že zákon o pozemních komunikacích je natolik vykastrovaný, že dnes nikdo neodpovídá za ucelenost silniční sítě. A k přidělování čísel silnic není nikdo zákonem zmocněn, takže se to dělá nějak podle zvyku jak koho napadne.

Honza V.

Tohle všechno, Jane, jde na Kupkovu hlavu.

Miloš Hostek

dobrý den
jeden dotaz
proč při rekonstrukci přivaděče na Plzeň u nájezdu od Kyšic nechal původní krátký připojovací pruh???

je to nebezpečné místo a asi nikdo u projektu nepřemýšlí 🙁
těch 50 i kdyby 100metrů navíc by už bylo v projektu za 1/4miliardy byl pakatel.

děkuji

Vašek

Používá ŘSD v rámci Česka jednotnou metodiku pro instalaci PHS protihlukových stěn v okolí silnic první třídy? Kdo rozhoduje, kde se PHS postaví a jak bude vysoká?

Miloš Hostek

dobrý den,
proč se všude staví 4proudé dálnice/rychl.komunikace, když by hodně pomohly i jen tří proudé a bylo by to jistě násobně levnější.
například Plzeň – České Budějovice – Brno
nemohli by jste se inspirovat třeba v německu na B20, to je absolutně dostačující až luxusní ježdění.

také nechápu proč D6 a D7 stačila by jedna a to podobné D3 D4, jako aby pražáci mohli jet do Č.Budějovic dvěma různými trasami 🙁

jinak D1 je luxusně opravena, dobrý práce !

děkuji

noerf

D3 je trasa jako Praha – Tábor – České Budějovice – Linec. D4/I4 je trasa Praha – Strakonice – Pasov.

Leštění

No nevím za mně je teda D4 naprosto zbytná dálnice, o to víc, že je stavěna na dluh. Opravdu si někdo myslí že ČR zbohatnout díky dálnici mezi Příbrami a Pískem.

Michal M

Evidentně sedíš doma a leštíš, namísto aby sis ty přetížené dvoupruhové zázraky někdy zkusil projet.
A doporučuju i ten třípruh, skvělá věc, zejména ve špičce v kombinaci s pravidlem zipu…

Leštění

Dalnice D4 je naprosto zbytečná stavba

Panebože

Panebože

sladlu

2+1 pruh se u Benešova neosvědčil… nikdo neumí zipování. A když se Vám dostane přednosti tak se zákonitě musí zpomalit rychlost v pravém pruhu :/ vždy je tam velká kolona

Čtyři pruhy by měly být standardem

U Benešova to chce čtyři pruhy. Jedině to je pořádné řešení. Tři pruhy jsou totální nesmysl který stačí už jen málo rozšířit a je to skutečně opravdová silnice

Martas

U Sázavy se stálo ještě v dobách , kdy tam žádný třípruh nebyl. A na tyhle intenzity provozu (hlavně špičkové-ráno idpoledne a prázdniny) je to opravdu mimo.

sladlu

Rád bych doplnil dotaz na konkrétní podobu „Středočeského okruhu“ ve směru S J.

a) Napojení D3 s D11 Trutnov
b) Napojení I38 Znojmo s D11 Trutnov
c) Napojení D3 Znojmo s D5 Plzeň a pak dále na D8 Ústí nad Labe

Vrtal

Už dávno nejen na západ od nás je zvykem, že se silnice, dálnice a dopravní stavby obecně průběžně udržují – zalévají se praskliny, výtluky podchycují hned v počátcích a opravují v rozumném počasí, na mostech nenechávají růst mnohametrové náletové rostliny ap. U nás je běžně vidět jen pár let stará dálnice s výtluky, ve kterých po dvou zimách zůstane kolo, potkat se někde s obnovovacím nátěrem je událostí roku ap. Je možné, že se tenhle dosavadní přístup ŘSD vůbec někdy změní? Chápu, že pro dodavatele je skvělé rito stále dokola frézovat poničený koberec nebo dokonce bagrovat podloží na D10 za… Číst vice »

Radim

A to už se to oproti minulosti dost zlepšilo. A i tak je to furt „nic moc“, jak píšete.

Radekr

D55
Dobrý den, rád bych se zeptal pana ředitele, jak vidí pokračování D55 na jih od Bzence přes ptačí oblast. V minulosti se zvažovala pouze dvoupruhová varianta, ale nakonec to vypadá na 2+2 pruhy se zakrytím. Myslíte, že je tato varianta reálná a jedná v tomto ŘSD s ochránci přírody?

PetrN

Dobrý den,
v jakém stádiu příprav je plánovaná modernizace D35 z Olomouce do Mohelnice? mám tím na mysli rozšíření na plnohodnotnou dálniční kategorii D27,5. Je šance že akce proběhne do roku 2030 než budou zprovozněny všechny úseky D35, nebo se bude realizovat až za plného provozu? Neuvažovali jste v tomto úseku o stavbu již s rezervou na 3+3 tak jak je leckde běžné v PL? Zrovna tento úsek může být v budoucnu žhavým kandidátem na 3+3 (také v závislosti na budoucím vedení kapacitního spojení od Králík na jih).

sladlu

Dobrý den

D3 – Rád bych se Vás zeptal na Váš názor na chybějící protihlukovou stěnu okolo Kozího Hrádku -> D3 Sezimovo Ústí. Celá staletí tam lidi chodí… Ted před dálnicí se uměle musel navršit val

D3 -> Rád bych se Vás zeptal na Váš názor na zvlněnou vozovku mezi nostníky mostu přes Koberný rybník

Jan z Rokycan

U Koberného se s tím nedá moc dělat, konstrukce po letmé betonáži nějak dotvarovala (bohužel nešikovně) a teď už s tím těžko něco dělat, leda to snad nějak dopnout. Letmo betonované mosty jsou na postup výstavby extrémně citlivé a pokud vím, tak se u mostu realizoval poněkud odlišný harmonogram oproti projektu, což mohlo mít vliv na průhyby. Jestli si matně pamatuji výsledek expertizy, tak se ukázalo, že průhyby jsou sice větší, ale pořád ještě v toleranci. (Průhyb je jinak mezi pilíři/podporami, nikoliv mezi nosníky a už vůbec mezi nos/t/níky. Přičemž technicky vzato ten most má nosník jediný, komorový.) Jinak horší… Číst vice »

krystof.bohm1

Jak to bude se Středočeským okruhem?

sladlu

Rád bych doplnil dotaz na konkrétní podobu jižní části „Středočeského okruhu“. Vyhrává varianta pod Brdy: Blatná, Milevsko, Pelhřimov?

Osobně v tom vidím i výhodu duplicity/zastupitelnosti dálniční sítě. V případě nehody/rekonstrukce/kolony D3 před Prahou -> objízdná trasa
a) D3 Tábor -> D4 Příbram
b) D3 Tábor -> D1 Humpolec

Michal R.

Otázka, která asi musí padnout…
Nějaká aktualizace situace ohledně rozkladů na D11 a D35?

Kodl

Dobrý den pane Mátl, jaká je reálná šance dovést důležitou dálnici D49 do konce tohoto desetiletí na hranici se Slovenskem? Děkuji mnohokrát za vaši odpověď

Radim

Ne, Slováci mají mít navazující R6 „po roce 2040“, ale teď už ten dokument s tímto údajem nemůžu nikde najít

Leštění

Tak ŘSD na svých stránkách uvádí dokončení D49 v roce 2034, takže moc dlouho končit dálnice na hranicích nebude.

PetrN

tak ona to hlavně od Vizovicna hranice ani nebude dálnice, ale silnice I/49 se směrově neděleným střídavým třípruhem (S13,5) s MÚK

MrMarkus

Dobrý den, děkuji za dobrou práci ŘSD v posledních letech, která i díky Vám dává zapomenout na horší roky předtím. Můj dotaz se týká mostu přes Pražský okruh v Komořanech. S velkou nadějí jsem už někdy v roce 2009 sledoval jeho stavbu, ale to jsem netušil, že dalších 14 let budu stále z Modřan jezdit směr Příbram přes Barrandovský most či Zbraslav nebo teď výjimečně Písnici, pokud to tam je dočasně otevřené. 110 milionů korun investovaných do kusu pamatníku lidské .. vlastnosti. Je vůbec nějaká naděje, že ten most bude moci být ještě využit, že ta MÚK bude vyhovovat současným… Číst vice »

Lysimachia

Trochu se bojím, že zrovna s tímto ŘSD příliš nepohne. Případná KOMOKO bude investice města.

František J.

Dobrý den, prosím co hlavně brzdí středočeskou část D3? To čekání je už neúměrné. Díky. Držíme palce.

Radek

Dobrý den
1) I/57 čtyřproud Semetín-Bystřička -asi nejnebezpečnější, nejužší a nejvytíženější úsek spojnice Vsetín -ValMez -kdy se prosím chystá zahájení výstavby??? už asi 4 roky se to stále odkládá.

2) D49 Fryšták-Lípa(2. etapa) – zahájení údajně v r. 2027 (spíše v nedohlednu) -pokud se tento úsek operativně nedostaví, tak zprovozněním předchozího již rozestavěného úseku (Hulín -Fryšták) v r. 2024, který bude několik let končit na silnici 2. třídy ústící přímo do centra Zlína, může dojít k dopravnímu kolapsu, pokud nebude obchvat Zlína celistvý až do Lípy.

Děkuji, Radek

Jan z Rokycan

A ještě jeden dotaz na stavby, o kterých se v oficiálních materiálech nedočteme: 1) V jakém stavu je případná realizace obchvatu Karlových Varů (D6)? Je to samozřejmě otázka na dlouhodobý horizont, ale aktuálně to vypadá: spíš ano, nebo spíš ne? 2) Ještě k D6: v jakém stavu jsou plány na dokončení úseku na státní hranice? Jedná se třeba s německou stranou o propojení s A93? (Chápu, že úvahy o propojení s A70 jsou spíš z říše sci-fi, ale dálniční propojení s A93 by podle mě smysl dávalo a ve výsledku mohlo ulevit i D5.) 3) Plánuje se konverze 10 km… Číst vice »

Jan z Rokycan

5) Chápu, že s plánem na Jižní tangentu u Brna byl poslán projekt Jihozápadní tangenty (propojení 52 a 73) k ledu?

Hedgehog

Ad 2) Dvoupruhový úsek I/6 od MÚK Chlumeček po hraniční přechod Pomezí n. O. žádné rozšíření nepotřebuje. Důvody: 1) 4.000 voz./24 hod. dle sčítání dopravy z roku 2020 2) kamiony z D6 houfně jezdí přes I/21 a I/64 na hraniční přechod Aš/Selb a pokračují na A93. 3) Němci žádné rozšíření B303 od hranic k A93 neplánují, pouze postavili obchvat Schirdingu a tím končí. Co je potřeba, je nový obchvat Františkových Lázní na I/21. Ten původní, po kterém dnes jezdí 18.000 aut, se měl podle plánů ŘSD rozšířit na čtyřpruh, místo toho se na něm plánuje série kruhových objezdů, kvůli bezpečnému… Číst vice »

John334

Dobrý den, mě by zajímalo, proč se v ČR obecně šetří na křižovatkách. Jako příklad bych uvedl dálniční křižovatku D35 s D11 (kde je nedostatečný počet pruhů) a na silnicích I. tříd neslavně proslulý obchvat Chýnova (kde by podle mého názoru měly jednoznačně být jen MÚK). S tím souvisí i dotaz, proč se některé nebezpečné úrovňové křižovatky nepřestaví na MÚK. Např. křížení I/22 s II/187, vedle kterého se plánuje úprava trasy, která však končí těsně před touto křižovatkou.

Radim

Některé se přestavují, třeba I/57 x I/69 ve Vsetíně

weapon

Co řákáte na to že druhé největší Polské město Krakov který má 803K obyvatel, bude mít v příštím roce dokončen obchvat okolo celého města, a v Praze to je ještě běh na dlouhou trať. Proč se Polsko v infrastruktuře tak zlepšilo a ČR stagnuje?

Radim

Celý „východ“ se zlepšil, kromě nás a SR 🙁

Martin Daniel

Dobrý den, jakým způsobem se ŘSD připravuje na nové úkoly související s odstraňováním nelegálních reklam z okolí pozemních komunikací, které vlastníkům komunikací s účinností od 1.1.2024 ukládá novela zákona o pozemních komunikacích, pokud jde o technické a personální zajištění těchto aktivit? Děkuji

Jan z Rokycan

Existuje nějaká strategie, jak zatlačit na problematické úseky dálniční výstavby? Je pěkné vidět, že se konečně daří na D4, D6, D7, D35, D48, velkých kusech D55, jihu D3. Tam všude to vypadá, že do 5-7 let bude prakticky hotovo.

Oproti tomu začínají být v prudkém kontrastu kostlivci ve skříni, mezi něž nepochybně patří dostavba D0, středočeská D3, D52, jižní větev D55. Přitom se jedná o poměrně podstatné části, které z dálnic v ČR udělají skutečnou síť. Co přípravu těchto úseků nejvíce zdržuje? Co by pomohlo, aby se s ní více pohnulo?

Jan Mareš

Dobrý den,
měl bych dotaz ohledně zdržování staveb obecně? Jak často a jaký vliv má na stavby případná chyba úředníka? Např. opakované chyby v žádosti o stavební povolení, územní rozhodnutí atd. Je to významný faktor na dlouhotrvající proces plánování a výstavby?
Děkuji

panda

Dobrý den, měl bych dotaz související s transformací ŘSD na státní podnik. Jaké od ní máte největší očekávání? Dojde na slibované zlepšení mzdového ohodnocení zaměstnanců? Kde na to ŘSD vezme další peníze, když je způsob financování i nadále přes SFDI?

Joseph

1. Jak reálná je realizace přeložky silnice I/9 mezi Českou Lípou (konkrétně mezi Dolní Libchavou) a Novým Borem?
2. Na silnici I/13 u Kunratic u Cvikova je označen Liberecký kraj mezi okresy Česká Lípa a Liberec – konkrétně vjezd z okresu Liberec do okresu Česká Lípa. A já myslel, že VÚSC se označují jen na státní hranici nebo na hranicích VÚSC. Podivovalo se několik lidí, že má Liberecký kraj „mobilní hranice“.
Děkuji za odpověď, J.L.

Leštění

Začne letos výstavba roky slibovaných dalších úseků na D35, D3,D6 apod. Nebo se zase potichu a potají přesune na rok 2024?

Jan z Rokycan

D6 Petrohrad-Lubenec se letos rozhodně nestihne. U hraničního úseku D3 je vybraný zhotovitel, takže ano Kaplice-Nažidla se budou tento týden otevírat obálky, takže by se mohlo třeba v prosinci začít. D35 Hořice-Sadová a VM-Džbánov začnou, Džbánov-Litomyšl by snad mohlo taky. D11 na hranice vypadala slibně, dokud do toho nehodili vidle DZ.

Jihočech

Dostane se příští rok financí na přeložku I/20 Pištín – České Vrbné?
A jaký je aktuální harmonogram zkulturnění I/20 směrem na Písek? Po dokončení D4 se již nyní špatná situace ještě zhorší.

Tomariero

Je to v rozpočtu na příští rok.

Lysimachia
Petr

Dočkáme se dálničního spojení Morava – Vídeň?

Avoda

1. Jak jste spokojen s „prací“ ŘSD MsK Ostrava?

2. Pokud jste spokojen, tak vás předpokládám těší i fakt, že silnice I/56 (včetně peáže s dálnicí D56) v trase od křižovatky s ulicí 28. října v Ostravě (cca km 34) po křižovatku se silnicí I/35 v katastru Horní Bečvy (cca km 91,5) nebyla v celém tomto úseku průjezdná bez jediného dopravního omezení minimálně od roku 2017 ani na jediný den. Ano, tohle není otázka. Protože kdyby to vadilo (a tahle naprostá anti-koordinace oprav je jen zlomek toho, co se tam děje), tak byste tento útvar dávno rozprášil.

PetrM

1) dokonce si pamatuju, že za posledních 10 let byl jeden úsek (most u sjezdu na Makro) opravován už 3x

2) před dvěma roky (před třemi? už přesně nevím) se během JEDNOHO týdne podařilo vyměnit povrch v délce asi 3 km (od Tatranu po Dřevoprodej) – bylo totiž třeba před koncem roku utratit peníze… je škoda, že takovou aktivitu už místní ŘSD nebylo schopné zopakovat…

Tomáš

Sám se divím tomu, že už pro mě není první starostí, kdy bude D0 ze severní Prahy na letiště, nebo D3 z Prahy směr Itálie. Ale první starostí je hluk z dopravy, kde stát nic nedělá pro zákaz a vymýcení zničených tmumičů výfuků. Motorkářské a „tuningové“ gangy nás terorizují už každých pár minut, Ombudsmanovi to připadá v pohodě, hlavní hygienik nic neřeší, Praha si ještě tyto gangy zve na společné akce („harlejářská“ cesta Prahou) nebo sraz „tuningových“ aut v OC Letňany. ŘSD pak zcela zbytečně buduje protihlukové stěny, které na hluk běžně 120 dB nemají vliv. Co udělá ŘSD jako… Číst vice »

Michal M

Komunikace, které vás hlukem obtěžují, patří ŘSD?

Jan Mareš

tohle podle mě není dotaz na ŘSD….