Podcast: Zapotili jsme se, když se rozhodl katarský emír odletět dříve, říká šéf letiště Jiří Pos
Boeing 737-800NG ve speciálním nátěru Prague loves you. Foto: Filip Koška / Letiště Praha
„Věřím, že je šance na linku Praha – Tokio, data jsou pro otevření této linky příznivá,“ říká ředitel Letiště Praha.
S tím KLV nevím, nevím… utopilo se tam už tolik mld Kč. Myslíte si, že rozšíření a prodloužení dráhy něco změní? A co věc jako péče řádného hospodáře aneb trestní odpovědnost s hospodařením se svěřeným majetkem? Co na to pan ředitel Letiště Praha?
nepíše se mi to snadno, jako celoživotnímu fandovi letectví, které mne od patnácti let až doposud „živilo“, ale je třeba si uvědomit dnešní realitu a pokud možno se přizpůsobit. Hrát si na krajské úrovni a hojit si pomocí politiky svoje krajské ego.. notabene které mne osobně nic nestojí…
Takže mimořádná linka Praha – Tokio nakonec nebude tak mimořádná?
To bylo ještě za časů OK!
Mimořádná linka (Praha – Tokyo) (Japanese Boy)
INTERPRET – Hana Zagorová
ALBUM – 20 nej … Supraphon – 1982 (2)
Stevardky dnes vlídně vítaly nás, ó-ó, ó-ó
Za chvíli už vzlétnem, předběhnem čas, ó-ó, ó-ó
Mimořádná linka OK,
Byla o ní zmínka OK,
V koutku děcko spinká, OK.
A z dálky slyším známý hlas.
Mimořádná linka Praha-Tokio,
Přístav nádherných dnů.
Mimořádná linka Praha-Tokio
Dávných přání a snů,
Mých dávných přání a snů.
atd.
https://www.youtube.com/watch?v=1t7DpvVzMfw
Dovětek: Dávná přá í a sny 🙂
Mimořádná linka Praha-Tokio,
Přístav nádherných dnů.
Mimořádná linka Praha-Tokio
Dávných přání a snů,
Mých dávných přání a snů.
S tím, že spádová oblast Prahy není bonitní, bych si dovolil polemizovat.
Jestli to nebude tím, že Češi se nechtějí nechat okrádat cestovními kancelářemi typu Fischer či Exim Tours, a aerolinkami „posbírám z celého světa všecho co má křídla“ Smartwings co nabízí podprůměrné služby za nadprůměrné peníze.
mohu se zeptat … ty blaboly mate z vlastni hlavy nebo vam je nekdo nakukal?
Jeeej 😳 ty ses tak chytrej 🥺 vsude si byl a od vseho mas klice. Smekam !
to snad ani ne… ale ty bláboly „okrádat českými cestovkami“ a pindy na smart wings.. jen svedci o tom, ze dotycny je naprosto mimo .. a jen si vymýšlí …
To je mistr sveta ze SmarWings a tech jste se dotkl 🙂
Kam a za kolik chceš z Prahy letět ? Byt je pro mě Praha podstatne bližší a měl jsem z Vídně obavy tak jsem si zvykl. Víc lokalit a lepší ceny . Za mě je Praha marná a to včetně destinací Ryanairu i wizzu , neberu to jako klasiku ale jako ohranou písničku . SW a cestovky je kapitola sama o sobě.
Přesně tak, také si raději zajedu do Vídně, Katowic nebo Norimberku, když je úspora za zpáteční letenku i v řádu vyšších jednotek tisíc Kč, a samozřejmě nehledě na rozmanitější nabídku. A co jsem letos mohl pozorovat, tak rozhodně nejsem sám. Například na lince Norimberk – Funchal byla Čechů snad většina, cena 5x nižší než z Prahy.
bože .. jsi letěl jednou z norimberka do funchalu a slyšel jsi tři lidi mluvit česky .. a hned „čechů snad většina“ 🙂
tohle je tak komické 🙂
Cena 5xnizsi než z Prahy: To snad nemá ani cenu komentovat, ušetřete si klávesnici 🙂
Btw.taky jsem na svoji poslední evropskou koupackou dovolenou (protože jsme měli malé dítě) letěli z Norimberka,ale rozhodně to nebylo za pětinu a nechal jsem se „okrást“ německou cestovkou (což jsou ty jeho zmiňované Fischer a Exim dnes taky).
3k za RT u Ryanu na lince NUE – FNC vs. 13-15k u SW.
Stejně tak jsem minulý týden letěl VIE – CTA s kombinací Ryan a Wizz za 1,5k/RT, z Prahy u Wizzu ceny nešly pod 5k/RT.
tak to zkusime naopak … nejlevnejsi lety
PRG – DXB 4-11.11 10000 CZK
VIE-DXB 4.11.11 16000 CZK
a to jsem to nemusel ani dlouho hledat. hned prvni destinace, co jsem vyzkousel.
nemeckyma cestovkama se taky nechavam okradat, ale ne proto, ze by byly levnejsi, nez ceske (vetsinou to vyjde plus minus par korun) … ale proto, ze u nich je casto mozne vybrat si, jakymi spolecnostmi a kdy poletí.
Hmm.. letám z Prahy mnohkrát do roka.. a nesleduji ani nejaký nedostatek destinací ani nejaké problematické ceny.
jen to nejspíš bude tím, že nejsem cílovka low costů a letenka dražší, než 9 euro / směr pro mě není hned „jsou to zloději“.
ale … tyhle snobský arogantní kecy jsme tady už dlouho neměli, chyběl jste nám 😉
co je na tom snobského?
Kdo utratí za letenku devět pade nebo víc,je snob, to jste nevěděl?
Ne, ale kdo tady neustále obhajuje, že je v pořádku dát zbytečně za letenky několikanásobně vyšší cenu než z okolních letišť by se tak už nazývat mohl
nic takoveho neobhajuji
jen jaksi rozporuji nezstale se opakuji nesmysly o tom, jak je praha (smartwings, atd) draha. neni. ano, obcas je drahsi praha, obcas je srazsi viden, ale vetsinou jsou ceny srovnatelne.
(resp. viden nahradte jakymkoli jinym letistem v okoli)
To není nesmysl, to je fakt který vám byl tady několikrát názorně dokázán
ne. nikdy nikdo nic takoveho nedokazal.
Ale ano, dokázal. Přímým srovnáním rozpětí cen asi do 30 destinací v letních měsících.
Zrejme letate do AYT a BOJ
budete se divit, ale v AYT ani v BOJ jsem v zivote nebyl.
jeste neco?
Samozrejme vy jenom na zapad. Tohle by bylo pod vasi uroven
Hmmm.. Zajímavé .. netušíl jsem, že Irák, Irán .. nebo třeba Gruzie, Moskva, Odessa … jsou na západě.
poučíš mě prosím?
Na poucovani ostatnich jsi tady odbornik ty
jestli je nebo neni bonitni nevim, ale nic lepsiho v cr asi neposbira. 🙂
Mimo dalších věcí mě zaujalo, když pan Pos zmínil „omezené současné využití obou drah“. Má tedy pražské letiště nějaké pravidlo, kdy lze využít obě dráhy současně, i když standardně se to nedělá? Pamatuju totiž cca 3 roky zpátky dvě situace, kdy jsem seděl v letadle, které využilo vedlejší dráhu, zatímco letadla před i po byla na hlavní. (Jednou ATRka ČSA, vzlet z dráhy 12, to bylo v ranní špičce, a jednou 787 Qatar Airways, přistání na 30, ale to asi není podstatné.) Nečekám, že sem zavítá pan Pos, ale vím, že se tu pohybují lidi z oboru, tak bych byl… Číst vice »
omezeni pouziti obou drah soucasne vychazi zejmena z toho, ze se krizi… odlety z 12 jsou celkem v pohode, protoze tam moznost kolize odpada.
no a prostani na 30 … nejspis bylo proste proto, ze byla draha 24 zavrena nebo vitr momentalne odpovidal provozu na draze 30
Vám tu lidi dávají mínusy už snad jen podle ksichtu. Napíšete fakta, nikdo je nerouporuje, ale hromada mínusů.
A divíte se ? S tím arogantním a povýšeneckým tónem co tady pan odborník na všechno předvádí si to zaslouží
Divíte se ? S tím arogantním a povýšeneckým chováním se to asi dá čekat
to je v poradku 🙂 nekdo holt jiny nazor nesnese, tak si to kompenzuje timto .
proste „praha je drahá“, „ceske cestovky jsou zlodeji“ … a jakmile jim nekdo tuto mantru rozbije, tak ztráci pevnou pudu pod nohama.
V AIPu je napsáno, že dráhu 12 pro vzlet může využít letadlo do 7 tun bez omezení během dne. Pro ostatní letadla jen v případě povětrnostních podmínek.
Zajímavé, ATR do 7 tun určitě není 😀 Díky oběma (mínusy pro Air Traveller taky nechápu). Tak se asi v obou případech zrovna jen „otočil vítr“, ale přišlo mi to zvláštní, že předchozí i následující letadla využila hlavní dráhu.
Odlety z RWY 12 jsou za standardni situace možné pro proudová letadla do 7t MTOW/to staci tak pro Honda Jet a nejmenší modely Citationů/ nebo pro vrtulová letadla, tam omezení na MTOW není. Ovšem jen mezi 06 az 22LT, pak uz je RWY 12/30 standardně uzavřená v obou směrech. Boční vítr nad limit nebo jiné důvody omezující provoz na hlavní RWY 06/24 jsou věc jiná, to se pak může klidně všeobecně změnit dráha v používaní třeba i v noci.
To zpívala už tehdy H.Zagorová :))😄mimořádná linka Praha – Tokio. Ale od věci by to rozhodně nebylo 😉
Ale co by tam dovedli naplnit, aby to mělo smysl – hlavně pro tu aerolinku. Možná 2x do týdne 787-8. Ale asi pro ni budou mít zajímavější práci. A nejspíš jen v letním letovém řádu.
tak dalkovka do tokia by se dala teoreticky naplnit ve spolupraci s japonskymi cestovkami…
… jen to ma mensi problem – japonci nejezdi jen do cech a prahy/krumlova, ale bwhem jednoho vyletu daj vic evropskych mest…
Skoda ze se te nezeptali na nazor. Kdyby to tak bylo uz by to davno letalo.
já někde prezentuji nějaký názor? jen konstatuji veřejně známý fakt, že japonští turisti do everopy nejezdí nen proto, aby strávili 3 dny v čr, ale praha je jednou z vícero zastávek při jejich cestě po evropě, kdy se mezi evropskými městy pohybují pozemní dopravou.
Ty tady prezentujes sve nazory neustale, a i kdyz s nima drtiva vetsina nesouhlasi tak si za nima stojis a urazis ostatni.
hlavně – Japonsko se ještě turisticky úplně nepřeplo z covidu. Ani výjezdově, ani příjezdově. Žiju v místě,kam před covidem jezdily mraky Japonců a ano, už sem zase jezdí,ale počty jsou zatím úplně někde jinde. Pokud by se ta linka někdy chytla, tak zatím je příliš brzy. A je otázkou,kdo to zkusí. Pokud Japonci, tak v obou případech by se víceméně jednalo jen o P2P, protože nejsme hub ani Star Alliance ani One World. A to bude samozřejmě těžší naplnit.
asi takto: jestli nebyla pred covidem, nebude ani ted.
Už jo. Ale otevření je otázka posledních týdnů, takže letošní sezónou už to nijak nehne. První asi budou obnovovat do hubů, kde to pochopitelně také nebylo nic moc, uvidíme, jestli budou mít chuť zkusit i přímé cíle. No, alespoň aby to zase rozjel Korean do Soulu.