Podcast: Zapotili jsme se, když se rozhodl katarský emír odletět dříve, říká šéf letiště Jiří Pos

Boeing 737-800NG ve speciálním nátěru Prague loves you. Foto: Filip Koška / Letiště PrahaBoeing 737-800NG ve speciálním nátěru Prague loves you. Foto: Filip Koška / Letiště Praha

„Věřím, že je šance na linku Praha – Tokio, data jsou pro otevření této linky příznivá,“ říká ředitel Letiště Praha.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PAN

S tím KLV nevím, nevím… utopilo se tam už tolik mld Kč. Myslíte si, že rozšíření a prodloužení dráhy něco změní? A co věc jako péče řádného hospodáře aneb trestní odpovědnost s hospodařením se svěřeným majetkem? Co na to pan ředitel Letiště Praha?

Josef

nepíše se mi to snadno, jako celoživotnímu fandovi letectví, které mne od patnácti let až doposud „živilo“, ale je třeba si uvědomit dnešní realitu a pokud možno se přizpůsobit. Hrát si na krajské úrovni a hojit si pomocí politiky svoje krajské ego.. notabene které mne osobně nic nestojí…

Franta Metel

Takže mimořádná linka Praha – Tokio nakonec nebude tak mimořádná?

PAN

To bylo ještě za časů OK!

Mimořádná linka (Praha – Tokyo) (Japanese Boy)
INTERPRET – Hana Zagorová
ALBUM – 20 nej … Supraphon – 1982 (2)

Stevardky dnes vlídně vítaly nás, ó-ó, ó-ó
Za chvíli už vzlétnem, předběhnem čas, ó-ó, ó-ó
Mimořádná linka OK,
Byla o ní zmínka OK,
V koutku děcko spinká, OK.
A z dálky slyším známý hlas.
Mimořádná linka Praha-Tokio,
Přístav nádherných dnů.
Mimořádná linka Praha-Tokio
Dávných přání a snů,
Mých dávných přání a snů.

atd.

https://www.youtube.com/watch?v=1t7DpvVzMfw

PAN

Dovětek: Dávná přá í a sny 🙂

Mimořádná linka Praha-Tokio,
Přístav nádherných dnů.
Mimořádná linka Praha-Tokio
Dávných přání a snů,
Mých dávných přání a snů.

Jan Najbrt

S tím, že spádová oblast Prahy není bonitní, bych si dovolil polemizovat.

Jestli to nebude tím, že Češi se nechtějí nechat okrádat cestovními kancelářemi typu Fischer či Exim Tours, a aerolinkami „posbírám z celého světa všecho co má křídla“ Smartwings co nabízí podprůměrné služby za nadprůměrné peníze.

Air Traveller

mohu se zeptat … ty blaboly mate z vlastni hlavy nebo vam je nekdo nakukal?

Flytom

Jeeej 😳 ty ses tak chytrej 🥺 vsude si byl a od vseho mas klice. Smekam !

Air Traveller

to snad ani ne… ale ty bláboly „okrádat českými cestovkami“ a pindy na smart wings.. jen svedci o tom, ze dotycny je naprosto mimo .. a jen si vymýšlí …

David

To je mistr sveta ze SmarWings a tech jste se dotkl 🙂

***** Petr

Kam a za kolik chceš z Prahy letět ? Byt je pro mě Praha podstatne bližší a měl jsem z Vídně obavy tak jsem si zvykl. Víc lokalit a lepší ceny . Za mě je Praha marná a to včetně destinací Ryanairu i wizzu , neberu to jako klasiku ale jako ohranou písničku . SW a cestovky je kapitola sama o sobě.

Dan

Přesně tak, také si raději zajedu do Vídně, Katowic nebo Norimberku, když je úspora za zpáteční letenku i v řádu vyšších jednotek tisíc Kč, a samozřejmě nehledě na rozmanitější nabídku. A co jsem letos mohl pozorovat, tak rozhodně nejsem sám. Například na lince Norimberk – Funchal byla Čechů snad většina, cena 5x nižší než z Prahy.

Air Traveller

bože .. jsi letěl jednou z norimberka do funchalu a slyšel jsi tři lidi mluvit česky .. a hned „čechů snad většina“ 🙂

tohle je tak komické 🙂

Původní Aleš

Cena 5xnizsi než z Prahy: To snad nemá ani cenu komentovat, ušetřete si klávesnici 🙂
Btw.taky jsem na svoji poslední evropskou koupackou dovolenou (protože jsme měli malé dítě) letěli z Norimberka,ale rozhodně to nebylo za pětinu a nechal jsem se „okrást“ německou cestovkou (což jsou ty jeho zmiňované Fischer a Exim dnes taky).

Dan

3k za RT u Ryanu na lince NUE – FNC vs. 13-15k u SW.
Stejně tak jsem minulý týden letěl VIE – CTA s kombinací Ryan a Wizz za 1,5k/RT, z Prahy u Wizzu ceny nešly pod 5k/RT.

Air Traveller

tak to zkusime naopak … nejlevnejsi lety

PRG – DXB 4-11.11 10000 CZK

VIE-DXB 4.11.11 16000 CZK

a to jsem to nemusel ani dlouho hledat. hned prvni destinace, co jsem vyzkousel.

Air Traveller

nemeckyma cestovkama se taky nechavam okradat, ale ne proto, ze by byly levnejsi, nez ceske (vetsinou to vyjde plus minus par korun) … ale proto, ze u nich je casto mozne vybrat si, jakymi spolecnostmi a kdy poletí.

Air Traveller

Hmm.. letám z Prahy mnohkrát do roka.. a nesleduji ani nejaký nedostatek destinací ani nejaké problematické ceny.

jen to nejspíš bude tím, že nejsem cílovka low costů a letenka dražší, než 9 euro / směr pro mě není hned „jsou to zloději“.

S.H.

ale … tyhle snobský arogantní kecy jsme tady už dlouho neměli, chyběl jste nám 😉

Air Traveller

co je na tom snobského?

Původní Aleš

Kdo utratí za letenku devět pade nebo víc,je snob, to jste nevěděl?

Ivo

Ne, ale kdo tady neustále obhajuje, že je v pořádku dát zbytečně za letenky několikanásobně vyšší cenu než z okolních letišť by se tak už nazývat mohl

Air Traveller

nic takoveho neobhajuji

jen jaksi rozporuji nezstale se opakuji nesmysly o tom, jak je praha (smartwings, atd) draha. neni. ano, obcas je drahsi praha, obcas je srazsi viden, ale vetsinou jsou ceny srovnatelne.

Air Traveller

(resp. viden nahradte jakymkoli jinym letistem v okoli)

Ivo

To není nesmysl, to je fakt který vám byl tady několikrát názorně dokázán

Air Traveller

ne. nikdy nikdo nic takoveho nedokazal.

Ivo

Ale ano, dokázal. Přímým srovnáním rozpětí cen asi do 30 destinací v letních měsících.

David

Zrejme letate do AYT a BOJ

Air Traveller

budete se divit, ale v AYT ani v BOJ jsem v zivote nebyl.

jeste neco?

David

Samozrejme vy jenom na zapad. Tohle by bylo pod vasi uroven

Air Traveller

Hmmm.. Zajímavé .. netušíl jsem, že Irák, Irán .. nebo třeba Gruzie, Moskva, Odessa … jsou na západě.

poučíš mě prosím?

David

Na poucovani ostatnich jsi tady odbornik ty

Georg

jestli je nebo neni bonitni nevim, ale nic lepsiho v cr asi neposbira. 🙂

Jenda

Mimo dalších věcí mě zaujalo, když pan Pos zmínil „omezené současné využití obou drah“. Má tedy pražské letiště nějaké pravidlo, kdy lze využít obě dráhy současně, i když standardně se to nedělá? Pamatuju totiž cca 3 roky zpátky dvě situace, kdy jsem seděl v letadle, které využilo vedlejší dráhu, zatímco letadla před i po byla na hlavní. (Jednou ATRka ČSA, vzlet z dráhy 12, to bylo v ranní špičce, a jednou 787 Qatar Airways, přistání na 30, ale to asi není podstatné.) Nečekám, že sem zavítá pan Pos, ale vím, že se tu pohybují lidi z oboru, tak bych byl… Číst vice »

Air Traveller

omezeni pouziti obou drah soucasne vychazi zejmena z toho, ze se krizi… odlety z 12 jsou celkem v pohode, protoze tam moznost kolize odpada.

no a prostani na 30 … nejspis bylo proste proto, ze byla draha 24 zavrena nebo vitr momentalne odpovidal provozu na draze 30

Původní Aleš

Vám tu lidi dávají mínusy už snad jen podle ksichtu. Napíšete fakta, nikdo je nerouporuje, ale hromada mínusů.

Ivo2

A divíte se ? S tím arogantním a povýšeneckým tónem co tady pan odborník na všechno předvádí si to zaslouží

Jakub

Divíte se ? S tím arogantním a povýšeneckým chováním se to asi dá čekat

Air Traveller

to je v poradku 🙂 nekdo holt jiny nazor nesnese, tak si to kompenzuje timto .

proste „praha je drahá“, „ceske cestovky jsou zlodeji“ … a jakmile jim nekdo tuto mantru rozbije, tak ztráci pevnou pudu pod nohama.

Honza

V AIPu je napsáno, že dráhu 12 pro vzlet může využít letadlo do 7 tun bez omezení během dne. Pro ostatní letadla jen v případě povětrnostních podmínek.

Jenda

Zajímavé, ATR do 7 tun určitě není 😀 Díky oběma (mínusy pro Air Traveller taky nechápu). Tak se asi v obou případech zrovna jen „otočil vítr“, ale přišlo mi to zvláštní, že předchozí i následující letadla využila hlavní dráhu.

Poelog

Odlety z RWY 12 jsou za standardni situace možné pro proudová letadla do 7t MTOW/to staci tak pro Honda Jet a nejmenší modely Citationů/ nebo pro vrtulová letadla, tam omezení na MTOW není. Ovšem jen mezi 06 az 22LT, pak uz je RWY 12/30 standardně uzavřená v obou směrech. Boční vítr nad limit nebo jiné důvody omezující provoz na hlavní RWY 06/24 jsou věc jiná, to se pak může klidně všeobecně změnit dráha v používaní třeba i v noci.

Xaver

To zpívala už tehdy H.Zagorová :))😄mimořádná linka Praha – Tokio. Ale od věci by to rozhodně nebylo 😉

Gajda

Ale co by tam dovedli naplnit, aby to mělo smysl – hlavně pro tu aerolinku. Možná 2x do týdne 787-8. Ale asi pro ni budou mít zajímavější práci. A nejspíš jen v letním letovém řádu.

Air Traveller

tak dalkovka do tokia by se dala teoreticky naplnit ve spolupraci s japonskymi cestovkami…

… jen to ma mensi problem – japonci nejezdi jen do cech a prahy/krumlova, ale bwhem jednoho vyletu daj vic evropskych mest…

David

Skoda ze se te nezeptali na nazor. Kdyby to tak bylo uz by to davno letalo.

Air Traveller

já někde prezentuji nějaký názor? jen konstatuji veřejně známý fakt, že japonští turisti do everopy nejezdí nen proto, aby strávili 3 dny v čr, ale praha je jednou z vícero zastávek při jejich cestě po evropě, kdy se mezi evropskými městy pohybují pozemní dopravou.

David

Ty tady prezentujes sve nazory neustale, a i kdyz s nima drtiva vetsina nesouhlasi tak si za nima stojis a urazis ostatni.

Původní Aleš

hlavně – Japonsko se ještě turisticky úplně nepřeplo z covidu. Ani výjezdově, ani příjezdově. Žiju v místě,kam před covidem jezdily mraky Japonců a ano, už sem zase jezdí,ale počty jsou zatím úplně někde jinde. Pokud by se ta linka někdy chytla, tak zatím je příliš brzy. A je otázkou,kdo to zkusí. Pokud Japonci, tak v obou případech by se víceméně jednalo jen o P2P, protože nejsme hub ani Star Alliance ani One World. A to bude samozřejmě těžší naplnit.

Georg

asi takto: jestli nebyla pred covidem, nebude ani ted.

Y.K.

Už jo. Ale otevření je otázka posledních týdnů, takže letošní sezónou už to nijak nehne. První asi budou obnovovat do hubů, kde to pochopitelně také nebylo nic moc, uvidíme, jestli budou mít chuť zkusit i přímé cíle. No, alespoň aby to zase rozjel Korean do Soulu.