Podcast: Vrhli jsme se do vodíku, chceme mít takový autobus v portfoliu, říká jednatel SOR Libchavy Filip Murgaš
Elektrobus SOR NS 12 electric v Brně. Foto: DPMB
Autobusy zdraží podle Filipa Murgaše plošně o 3 až 8 procent, nárůst cen energií i železa je zásadní.
Keby všetkých 21 elektrických zapojili na rýchlonabíjčky, tak spadnú cele KE: Takže asi preto sa tie rýchlonabíjačky nepoužívajú. Celé ich tie baterkové džady sú na totálny posmech.
Neberu jim to, že jsou na trhu, ale pro mě jsou to autobusy druhý kategorie, takový chudinky. A nechápu, že se někdo mstí cestujícím, tím, že todle koupí.
SOR si tú povesť výrobcu z JZD vybudoval bohužiaľ sám. Aj Murgaš v podcaste hovorí o ťažšom radení na modeli CN-čakal som že moderátor sa opýta prečo sa to neriešilo. Týmto neriešením problémov v spojení s horšou kvalitou si vybudovali meno, ktorého sa už len ťažko zbavia i keď rada NS a ICN je relatívne na úrovni. Na druhej strane, možno aj vďaka výrobe bez inovácií dokázali prežiť a získať stabilné miesto na trhu. Veľmi ma prekvapila odpoveď na moju otázku ohľadom zástavby prevodovky VOITH do modelu ICN. Vraj po automaty na linkovej doprave nie je dopyt. U C/CN mohol… Číst vice »
Nejčetnější otázky z diskuze zůstaly ignorovány. No, to se myslím ještě v podcastu nestalo 👎
Já to samo o sobě považuji za dostatečný důvod se této značce obloukem vyhýbat.
Jako cestující?
My jezdíme autobusy SOR CNG 12 a SOR CNG 10. Nezlobte se na mě, stáří autobusů je 6 let, ale co se týče jízdy, kvality zpracování a pohodlí, to snad v dnešní době může vymyslet jen blázen. Zlatá česká Karosa a potom Iveco bus. Abych měl problém zařadit rychlost, popřípadě nemluvím o prodlevě plynu těchto autobusů na CNG je to smutné. To už neříkám i hluku ve voze, co se týká SOR CNG 10, cestující se mě sami ptají, kdo to vyrábí… Takže asi tak…
Tu prodlevu na plynovém pedálu mají i vozy z Iveca, tam je to totiž agregátem a jeho příslušenstvím, výrobce autobusu tohle neovlivní.
Ano, ale Iveco Crossway v CNG jede úplně jinak. Nemluvě o tahu atd. Nechci výrobce nějak pošpinit, ale vadí mi ty jeho konstrukční řešení. Když si vemu jen hloupé dolití vody do ostřikovačů, pokaždé se vám to zavzdušní. Jak se zeptáte řidičů, který vůz by si vybrali, tak zrovna SOR to opravdu není. Je to škoda, jelikož jizdně je to je jak osobák, ale ta kvalita bohužel není… Když vemu v potaz starou Karosu C 954, radši bych jezdil s tímto…
Viezol ste sa už niekedy v Trolige Pegasus? Odporúčam tak rok výroby v rozmedzí 2010 až 2014, to budete nariekať za SOR CNG. Ak teda je ešte nejaká pojazdná.
To bude vybuchu v podani Soru
Dost zbytečný koment.
Vodíkový pohon jim dodá nějaký specializovaný světový výrobce. SOR ho „jen“ implementuje do autobusu (což nechci nějak zlehčovat, taky to je kus práce).
Toho Kotase jste teda pěkně obešli obloukem 🙂
Přitom ohledně designu a kvality zpracování tam bylo otázek nejvic 😀
Když se něco přejde, tak to obyčejně problém je…
Ptejte se mně na co chcete, já na co chci odpovím 😀