- Železnice •
- Podcast •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Silnice •
- Voda
Podcast: Účast ve správním řízení není ekoterorismus, říká šéf Dětí Země Miroslav Patrik
Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Patrik: Vzorem pro nás může být Rakousko. Staví rychle a dokáží dálnici postavit tak, že ji v přírodě skoro nevidíte.
Optimální náhrada za uhelnou elektrárnu je jaderná elektrárna. Příklad z Rakouska kde to totálně v nesmyslným referendum. Uzavřeli skoro dokončenou jadernou elektrárnu a místo ní postavily dvě uhelné elektrárny. Na zdejší budově jaderné elektrárně je sluneční panely který mají roční výkon jako by měla hodinový výkon nezprovozněná jaderná elektrárna. Vodstvo nemáme tak velké abychom pokryli výkon všech uhelných elektráren. Větrné elektrárny v našich podmínkách nemají asi moc velkou účinnost. Stále budeme potřebovat něco když nebude svítit slunce, téct voda a foukat vítr. Zatím jediná možnost je jaderná elektrárna. Jsem proti stavbě finančně a technologicky náročného vodního díla L-O-D v úseku… Číst vice »
Asi jsem už technicky pozadu, ale dá se ve zdejším přehrávači nějak ovládat hlasitost?
Taky bych to uvítal než si ztlumit celý počítač, hlavně intro je moc hlasité.
kdyby býval na jižním Valašsku někde u I/49 nebo I/69, tak mluvil jináč.
K pojmu ekoterorista bych si vypůjčil Patrikovu větu. Je to otázka úhlu pohledu. Z pohledu vně jsou jejich spolky vnímány jako ekoteroristické. Zevnitř to asi nevidí. Osobně bych zastavení jaderných výtopen za úspěch nepovažoval. Plyn, který se v současnosti v teplárnách místo uhlí nahrazuje, problém modly CO2 neřeší a navíc vytváří velkou závislost na Rusku. Co se týče staveb bych přivítal, kdyby se tyto spolky mohly zúčastňovat (jako přímí účastník) maximálně územních řízeních a možná ani to ne. Že budou někoho zastupovat v jiných stupních přípravy staveb je v pořádku, ale ten zastoupený musí namítat problém jeho, ne problémy obecné… Číst vice »
„Obvinění žádali od investorů za nečinění obstrukcí nebo zajištění bezproblémového průběhu stavebních řízení úplatky v různé podobě.“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nebudeme-delat-problemy-slibovali-ekologove-stavarum-za-uplatky-100241
To je u hodně případů hlavní důvod „ekologických“ počinů
„Když zaplatíš držhubné, nebudu ti namítat chyby ve stavebku/územku/EIA“ – investor sice držhubné nezaplatil, ale nebylo co namítat když všechno bylo v pořádku.
Tento stát díky ekofašistům a dalším příspěvkovým organizacím a posázavským spolkům nebyl schopen postavit za 35 let dálnici D3 z Prahy do Miličína. Běžte se někdy podívat co se děje na silnici z Poříčí nad Sázavou do Miličína. Kolony blafajících aut a kamionů.
To není zrovna reprezentativní příklad.
Tak se tam jeďte podívat a ještě nejlépe v pátek odpoledne a v sobotu dopoledne.
Má pravdu oni jsou ekofašisti.
stěžují na ekoteroristy, ale že stát terorizuje majitele pozemků a neakceptuje zcela zjevné důvody už samozřejmě nikde neuvádí. Ono to není tak mediálně korektní, že?
Stát se jinak nechová než jako prznitel krajiny litím asfaltobetonu, podle pravítka a pak se cítí hrozně dotčený, když si někdo stěžuje…ale to, že akce vyvolává reakci už nikomu nedojde, že stát předvádí aroganci moci a šaškovství směrem k majitelům a účastníkům řízení už není přece tak korektní to zmínit….
Nemám pocit, že by Děti země měli něco společného s vlastníky pozemků, zvláště jde-li o vlastníky polí, kteří obdělávají pole, přes která by měla vést dálnice….
Aspoň z těch několika případů mých příbuzných/známých (dotčených dálnicí) jsem se nikdy nesetkal, že by byla nějaká koordinace. A ani žádný kontakt.
Nicméně nevylučuji, že lidé z Dětí země se třebas nějak znají s jinými lidmi např. z Veronica… A Veronica opravdu působí na venkově viz Hostětín. Reálně ti lidé z Veronicy mají mozoly na rukách i na mozku ze svého ?víkendového? působení na venkově
Ano Rakousko pro nás může být vzorem protože tam žádného Patrika nemají!
Pokud to s ekologií myslí opravdu vážně proč místo podávání zdržovacích žalob nenapíše příslušným úředníkům co mají v papírech špatně aby si to opravily, případně rovnou ukázal jak to má být správně. Pak bychom stavěli jako v Rakousku.
Jakési řešení navrhuje např. na části plánované trasy D55 (mezi Bzencem a Rohatcem = severozápadně od Strážnice). Dálnici v tunelu .. Čemuž rozumím mj. s ohledem na velmi problematické hašení lesa, při požárech v minulosti = plameny přeskakovaly pod zemí, kořeny stromů… Bylo velmi, velmi obtížné takový požár uhasit… A je velmi důležité, aby oblast byla zalesněná, neboť téren netvoří normální hlína, ale polopísčitá, dosti prašná. Tj. jestli v budoucnu by z dálnice vedené po povrchu sjelo auto do tohoto lesa, a pokud by auto začalo, tak nevím kolik set či kolik tisíc hasičů by hasilo ten požár…Při požáru v… Číst vice »
Úplně stejná situace je na D2 na Slovensku, mezi Sekulemi a Lozornem. Původní polopoušť, za Marie Terezie vysázená borovicemi. Za 40 let existence dálnice se tam nic takového nestalo. Při velkém lesním požáru v 80. letech naopak uzavřená dálnice umožnila rychlé přesuny hasičů.
To zní dobře, těch 40 let bez velkého požáru způsobeného nějakou tragickou havárií auta.
Uvidíme
asi ještě nikomu nedochází, že o tu rozkvetlou dálniční síť jednou budeme muset opravovat a rekonstruovat…takže aby jsme se z toho “ budování“ jednou ekonomicky nepos..li, zvláště při kvalitě prací společností, které ty dálnice staví…
sarkasmus nikomu nepomůže…srovnávat Rakousko a Česko k přístupu k přírodě a schopnosti komunikace a ne buzerace jako v ČR je jako srovnávat Trabant s Bavorákem
On to příslušným úředníkům píše v připomínkách. Úředníci to ovšem ignorují a po staviteli nepožadují nápravu. Další krokem je podání správní žaloby.
Jaké zdržovací žaloby? Před rozsudkem, který dává DZ za pravdu, vždycky bylo několik jednání, kdy si úřady prosazovaly svou. Správní řízení má dvě kola.
Skoro všechny soudní spory zatím ti „ekoteroristé“ vyhráli. Když už šli do sporů, měli je neprůstřelně podložené. A ve všech sporech do jednoho se prokázalo porušování zákonů ze strany státní správy a bohužel často i samospráv.
Stavět „křečka“ nad životy lidí ekoterorismus je!
A proč on vždy čeká na poslední den termínu k odvolání?
Je na úrovni statkářky Havránkové. Stavbu zdrží, ale nezastaví.
Evidentně ani netušíš, o co u Hradce šlo.
Hm… nelíbí se Vám, když někdo své odvolání podá až v závěru lhůty 15 dní… zvlášť když jde o stavbu asi mnohem komplikovanější než je třebas rodinný domek = takže sepsat odvolání je asi mnohem náročnější.
Tak proč rovnou „neřvete“, když relativně jednoduchou věc jako převézt spis k odvolacímu úřadu trvá leckdy hodně dlouho – např. úředníkům z olomouckého magistrátu to trvalo cca 6 týdnů !!!!!
https://zdopravy.cz/projednavani-posledniho-useku-d1-ma-podle-senatorky-zpozdeni-urad-nedodrzel-terminy-41630/
Zhruba půl hodiny – od dveří ke dveřím – to trvá šalinou z olomouckého magistrátu na odvolací úřad (Krajský úřad Olomouckého kraje sídlící v Olomouci).
Kdo chce ať si to ověří:
– z Hynaisova 10 šalinou od Prioru (teď je bohužel rychlejší jet přes Tržnici, neboť ve vnitřní Olomoucí jsou rozkopané šalinkoleje) do
– Jeremenkova 40b – zastávka Hlavní nádraží
Holt Ministerstvo pro místní rozvoj dlouhodobě posílá obcím/městům málo peněz na výkon práce stavebních úřadů, tak tam asi nemají úplně dostatek na efektivní výkon úředníků kteří na úřadech dělají výkon státní správy.
Co proboha trvá tramvají tak dlouho? Vždyť za tu dobu bych tam byl pěšky. Pokud je MHD tady v Olomouci opravdu tak tristní, tak se nedivím, proč je město tak zasekané a lidi jezdí IAD.
to bylo „od dveří ke dveřím“ Já sečetl cestu šalinou plus cestu od Magistrátu k šalině a plus cestu ze šaliny ke Krajského úřadu…
Jinak pokud jde o to ujít to pěšky, tak se to dá ujít zhruba za 40 minut (když spěcháte na vlak a víte kde jsou mosty přes říční ramena). Nebo taky za hodinu a půl (když jste na rande a schválně nejdete tou nejpřímější trasou, nýbrž „kocháte se“ zákoutími)
Havránková od samého začátku říkala, že místo pozemků pod D11 chce jiné pozemky. A svého dosáhla. Takže to rozhodně není ten samý případ.
Patrik je blbeček, který škodí kde může, a ještě má pocit jak prospívá.
to je jen floskule vašeho egoistického myšlení…
Patrik mi potvrdil co jsem tady již několikrát psal. Důvod, že napadá stavby se odvíjí od neschopnosti přichystal stavbu v rámci zákonných mezi. Nejsem jeho fanoušek a už vůbec ne fanoušek zkostnetele státní správy. Ale tohle je prostě fakt!
Já jsem to taky tak pochopil. Prostě si našel legální díru na trhu – spolky a obce mu rádi za jeho eko-konzultace jak napadat povolení stavby rádi zaplatí a z toho žije. Sice podobně jako exekutor sice jitří negativní emoce, ale to jen proto, že mu toto živobytí společnost umožňuje a někteří svou arogancí doslova nahrávají. Je ale velká škoda, že ve výsledku tento tlak nutí úředníky bát se jakkoli rozhodnout a místo toho aby společnost konstruktivně postupovala v dopravních stavbách vpřed radši pro „sichr“ přešlapuje na místě a konfliktní stavby raději neřeší…
Pokud jste chtěl říct, že příprava dopravních staveb byla v pořádku, tak Váš názor je vesměs popřen tím, co zjistil NKÚ (z podstatné části šlo o kontrolu práce pod Ministerstvem dopravy v minulosti = v období, kdy vládli ministři za ČSSD/ODS)
https://www.nku.cz/cz/pro-media/tiskove-zpravy/rsd-si-nevyjasnilo–jak-zmodernizovat-d1–varianty-posuzovalo-jeste-v-dobe–kdy-uz-se-pracovalo-na-ctyrech-usecich-id8390/
Měli by jej od startu zvát k jednacímu stolu a bylo by vše ok.
O to už se pokoušel slavný ministr Bárta kvůli D8. A ono to zrovna O.K. nedopadlo
Ekologický likvidátor evropy aneb odezdi ke zdi.
Nebude uhlí, nebude atom, boudou solára, nebudou pole, nebudou potraviny, budou sklady vysloužilích solár. NEBO. Nebude elektřina a boudou elektro auta.
Jak s Patrikem či jiným „hejkalem“ souvisí téměř celé „vytěžení/vyuhlení“ uhelných lomů/dolů s nějakým Patrikem?
1. Uhlí na koks z Paskova už není protože snadno/levně vytěžitelné ložiska/sloje už vytěžili za KSČ… A nyní už zbyly jen nevýnosné ložiska (např. mocnost/tloušťka uhelné sloje menší než půl metru).
2. viz názor o ekonomických důvodech proč skončil jeden z hlavních lomů na kvalitní hnědé uhlí. Nadprůměrně výhřevné uhlí, ale náklady na vytěžení tak vysoké že těžba by byla silně ztrátová. https://ceskapozice.lidovky.cz/forum/pribeh-limitu-tezby-a-ted-pocitejme.A150216_160621_pozice-forum_kasa
Ovšem cena může být za nějaký čas jinde, vzniknou nové potřeby. Zrovna tím dnes žijeme. Cena uhlí stoupá a vyplácí se těžit. A nejen uhlí, když probíhají průzkumy lokalit na těžbu čehokoliv, zda je možné při dnešních cenách zase těžit.
Paskov by těžit mohl dál a rovněž se mohl stát terminálem pro uhlí těžené pod Beskydy.
Přesně tak. Rozhodovat se dle objektivních kritérií… Tj. cena vytěženého uhlí se bude srovnávat s jinými možnostmi (s jinými palivy či zdroji energie)… Plus otázka energetických úspor (zateplení, trochu míň cestování víc práce na dálku, úspory díky automobilové spolujízdě atd.) Akorát ono je to těžké, když docházelo/?dochází k manipulacím s cenou některých paliv … Např. když litevská vláda zakoupila zařízení, aby do Litvy mohl být importován také zemní plyn z jiných než ruských/běloruských plynovodů, … tak téměř obratem klesla cena zemního plynu z ruských/běloruských plynovodů… Tuším, že pokles byl zhruba na polovinu. Tj. do té doby o půlku ?předraženo? Není… Číst vice »
Paskov už není je tam terminál 😀
Mluvil docela rozumně, u některých věcí bych s ním souhlasil, u jiných méně a s tím atomem vůbec. By mě zajímalo, jestli si vůbec spočítal, jaký výkon zavřením uhelných elektráren je potřeba nahradit a kolik foto elektráren by se muselo postavit. Navíc jak by je pak chtěl ekologicky likvidovat, když je to plné těžkých kovů…
Tepelné elektrárny už se u nás i ve světě zavírali. Proti jaderné je ekologická likvidace tepelných brnkačka. Jeden jaderný zdroj je zavřený na Slovensku. Tsam se lze poučit, jaký problém s likvidací to je. Stále stojí a zavřený je již cca 50 let.
Já myslel likvidaci panelů fotovoltaické elektrárny, ne tepelné.
Tak Jaslovské Bohunice je bohužel případ sám pro sebe.
Recyklace fotovoltaických panelů možná je. Popílek z uhelných elektráren je také plný těžkých kovů včetně uranu.
Tak není uran, ale cesium, tuším C 132.
Uran je přítomen uz v uhli.
FV panel se zjednodušeně skládá z velkoplošné křemíkové diody, tvrzeného skla, plastové fólie, hliníkového rámu, elektrického propojení a řídící elektroniky. Pokud vynecháme měď, nikl a stříbro ve vodičích a elektronice, které jsou součástí každého elektronického zařízení/elektrické instalace, kde jsou ty kvanta těžkých kovů?
No přímo v těch podle vás „křemíkových diodách“ dopuje se to ruznými „chutnými“ a vzácnými kovy aby se tomu zvýšila učinnost
Máte namysli palladium, germanium atp.? Tak hlavně, že je to uzavřeno v tom fotovoltaickém panelu a není to třeba rtuť, vanad či olovo jako součást spadu popílku.
Ne, křemík se nedopuje proto, aby se zvýšila účinnost, ale proto aby došlo k vytvoření PN přechodu bez kterého se žádný polovodič neobejde, to je úplný základ. Prvky kterými se křemík dopuje leží v periodické tabulce ve sloupci vpravo a vlevo od něj a to protože mají o jeden elektron méně (vznikne polovodič typu P) nebo o jeden elektron více (vznikne polovodič typu N). Takže to jsou prvky jako bór, hliník, fosfor, antimon nebo arsen. Tyto prvky jsou navíc pevné zabudovány do krystalické struktury křemíku.
Píšete tu bludy, všichni majitelé solárních elektráren v Česku mají že zákona zajištěnou a předplacenou ekologickou likvidaci svých fotovoltaických panelů po ukončení jejich životnosti, tzn. až se jednou rozhodnou, že je již nechtějí, tak se o panely postará certifikovaná odpadarska firma, současné majitele to nebude stát ani korunu navíc.
Měl by existovat institut dočasné liniové stavby, ktera nepotřebuje stavební povolení, jen souhlas stavebního úřadu a ministerstva dopravy, kterou nelze zkolaudovat a na kterou nelze aplikovat EIA ale lze ji dodatecne převést na trvalou po splnění všech náležitostí včetně EIA. Dálnice by v takovém případě měla žluté vodorovné značení místo bileho, povrch z tichého asfaltu (Odpadnutí akutní potřeby protihlukových sten) a nové dopravní značky na žlutém podkladě místo bílého. Rovněž rychlost by byla omezena na 90km/h. Stavět by se tak mohlo začít prakticky ihned a vše kolem, dodělávky jako parkoviště a nájezdy místního významu vyřešit za běhu aby ta dálnice… Číst vice »
A dopadlo by to tak, že by sice některé stavby byly postavené, ale nesmělo by se po nich jezdit. Každé dočasné jednou končí a že by úředníci stihli termíny, nebo splnili podmínky, to snad nemůžeš myslet vážně.
tak pan Patrik mi přijde jako podivin a rozhodně jeho pohled na svět mi přijde dost cizí…ale tenhle váš nápad je horší než vodník z tetcic s Patrikem na desátou.
škoda je uz stavbou způsobená a pak řešíme zda to škodu způsobilo nebo ne.
opravdu pozoruhodné destruktivní napad
Rozhodně má o dopravních stavbách přehled. ŘSD by je měli víc poslouchat.
Možná, že v Rakousku chybí Patrik, protože staví tak rychle. Troufám se tvrdit, že pro většinu lidí v ČR je Patrik ekoterorista.
To byste se divil. V Rakousku staví tak rychle, protože si o jiných nemyslí, že jsou ekoteroristé a berou jejich připomínky vážně. To jen zde, je aspoň na koho svalovat vinu.
Ekoloby je naopak v Rakousku daleko hlučnější a silnější.
Jenom tam jsou schopnější úředníci. Věcné připomínky ke stavbě Rakouské úřady berou vážně. Nezdržují se nápady typu postavit hlukovou stěnu tam, kde ji místní nechtějí (Úvaly).
tak pokud na D1 měl největší problém s tím, jak vylepšit protihlukove stěny proti nárazum ptáků, tak tohle by s ním měli konzultovat a splnit co chce. je to prkotina. a ne to hnát do správních rizeni
Jenže úřad má vždycky pravdu. (I když prohraje u soudu, neznamená to že úřad měl jednat)
Tak, ten závěr přesně vystihuje to, co si myslím o něm a podobných X let … tzn. vystěhovat na pustý ostrov a nechat je tam si stěžovat, že je sucho či moc prší…
Podle něj bylo asi ideální řešení dopravy v 18. století = nebyla železnice, nebyly auta, pouze povozy (bez koní) a koně … Jo, tam zase docházelo ke znečišťování prostředí koňmi … no, takže vystěhovat na pustý ostrov …
A proč na ten ostrov nevystěhovat betonu a silnic chtivé, jako jste vy? Můžete si tam postavit elektrárnu , továrnu na auta a jezdit dokola . Můžete život prožít v hluku smradu a nikdo vám do toho kecat nebude.
1. Rozhovor si pustím asi až o víkendu… Nicméně dlouhodobě některé nápady tzv. „ekologů“ nepovažuji za úplně šťastné, resp. jsou spíše „pitomé“ viz nápady cca před 15-ti lety, že R55 povede úplně jinudy aby se vyhnuli oblasti poblíž Osypaných břehů (vedla spíše jihovýchodně od obce Petrov přes okraj této chráněné oblasti a dále pak východně podél stávající silnici I/55 až do Uherského Hradiště) 2. Nicméně určitě mě „zvedlo ze židle“ ty nedostatky v přípravě stavby, které popisoval NKÚ, to se totiž nedá okecat žádnými „Dětmi země“… Holt „dvakrát měř a poté řež“ je pravidlo osvědčené staletími… Jenže v tomhle století… Číst vice »
Souhlasím s ním v bodě, že Rakušáci umí dát dálnici umístit do krajiny lépe. A5 a navazující S2 je ve velké části v zářezu. Tam prostě někdo přemýšlel a dal si na tom záležet. U nás D11 v podobné krajině mega náspy a mraky protihlukových zdí.
Nie som si isty, ci hlboky zarez je nevyhnutne lepsi alebo krajsi. To je asi subjektivne. Ale inak si nemyslim, ze by Rakusaci protihlukovkami az tak setrili, ci uz na zeleznici alebo silnici. Spis naopak. A v minulosti sa rozhodne nestydeli viest dialnice narodnymi parkami, vysokymi estakadami v krasnych udoliach, nasypmi ci hustymi lesmi. Nikdy sa mi nezdali v tomto nejak zvlast citlivi, mozno az na niektore najnovsie stavby v okoli Viedne
V tom vidím pokrytectví. Na západě si v minulosti těmito chráněnými oblastmi svoji infrastrukturu už postavily, takže tam je to v pořádku, ale na východě to dělat nesmí.
Taky mi přijde, že by se ŘSD rádo inspirovalo u ASFINAG, ale nějak jim to furt nejde :-/ Nejhorší je, že se tady staví dálnice podle konceptu, který byl vymyšlen v 60. letech, kdy tady byly úplně jiné přepravní směry. Od té doby takto vymyšlené dalnice jednou vyškrtáváme z koncepce a podruhé je tam zase vracíme. Nic nového nevzniklo. Paradoxem je, že jediná změna, která v této koncepci od revoluce nastala, je posun spojení směrem na Slovensko o cca 30 kilometrů na sever. Možná, kdyby se zůstalo u dálnice přes UH, tak dnes stojí. Takhle není ani Hulín – Fryšták.
Nestála. Přes ty kopce by někdo musel kopat tunel a tunel to je tady sprosté slovo. To je přece strašně drahé a zdržujete to. O celé třeba tři čtyři roky a tak se tady raději budou hádat deset dvanáct let a místo uznání lepšího řešení se pak bude vina házet na jiné. Protože jim přece do toho nikdo kecat nesmí a oni to ví nejlépe. On už se někdo na koho se to hodí najde. A ten dav tupý, tomu ještě rád za tleská a odvede tu špinavou dehonestující práci. Předělat by si zasloužila celková dopravní koncepce a přestat přemýšlet… Číst vice »
Přesně, práce pro lidi, ve veřejném zájmu jim absolutne nic neříká, radši se budou léta dohadovat místo aby se řeklo, tunel je drahý, ok, ale skrz hory se jinak nedostaneme pojďme ho kopat/razit. Klasický příklad Cervenohorske sedlo. Skoro každý rok se opravuje povrch z jedné nebo druhé strany. Kamiony krokem šplhaji do 1000 m.n.m., ale tunel by byl moc drahý..tak to pojďme na jaře zase opravit a tak pořád dokola, však co lidi, na ty serem…
Přesně tohle byl případ nerealizovaného tunelu na D8. Protestovali ekoaktivisté i geologové. Ǔředníci prosadili svoje. Pak došlo k tomu sesuvu půdy. Dnes už jsou náklady vyšší než co by stál tunel a ještě porostou, o termínech nemluvě.
Terorizovat stavební firmy a občany dalšími zdržovačkami stavby dálnice terorismus je!!! A vůbec bych se nedivil, kdyby panu Patrikovi jedna přilítla.
Terorizovat obyvatele hlukem , exhalacemi a degradaci krajiny terorismus je!!! A vůbec bych se nedivil , kdyby Daňoví jedná přilítla.
at drýí hubu mebo muže přiložit ruce k dílu
Bohužel projektanti resp. nenasytné projekční společnosti jsou jedním z problémů. pracují na objednávky vysokých úředníků, ceny jsou šílené nejenom v projekci, ale i v tom, co vypočítají
Házet vinu na úředníky je jen výmluva, jak vyaegumentovat své ješitné arogantní praktiky, a šikanovat obyvatele.
Stát určí pravidla hry, tu hru rozehraje, pro posouzení toho jak tu hru hraje určí dle své vůle svého vlastního arbitra a stejně to vše dopadne jako obvykle tak, že i přes použití celé státní mašinerie i najatých externistů za podmínek prakticky neomezeného rozpočtu na právní a jiné služby prohraje téměř vše, co se prohrát dá proti naprostým amatérům s omezenými financemi.
Projektanti zpravidla projektují to co si investor objedná. jsou dané koridory kudy má infrastruktura vést a parametry jak (šířka, rychlost, atd.). To že stát neví co chce = je bez koncepce, nebo se koncepce mění každou vládou je špatně.
MP: … 4 roky jsme se účastnili řízení.
Moderátor: A podařilo se Vám něco změnit?
MP: Důležité z našeho pohledu je, že tam vznikla diskuze.
Už chápu, proč nejsou podcasty ve psané podobě. Takže nám chybí dálnice, stojíme v kolonách nebo vznikají zbytečné nehody, jen proto, aby vznikla diskuze…
Důležité není vyhrát, ale několik let vydírat úřady.
Takže když se po úřadu chce, aby dělal svou práci řádně a v souladu se zákonem tak je to vydírání? Úřad toť samoděržaví?
jenze tohle neni “po uradu se chce aby delal svou praci”.
tohle je zalovani kazde blbiny srovnatelne tak mozna s tim, ze razitko na papiru bylo o milimetr vedle.
oni nehaji nici “libe” zajmy. tyhle bandy jsou skupiny lidi opojenych tim, ze muzou skodit, ze muzou videt sve jmeno v novinach.
Není to p žalovaní každé blbiny. Srovnatelné to není, asi jste ten, rozhovor moc neposlouchal. Vaše tvrzení na konci jsou mylná, ostatně vím o lidech, kteří jsou za to hájení rádi.
Vydírání je záměrně zdržovat stavbu obstrukcemi, pokud úřad neustoupí vašim požadavkům. A to přesně Děti země a ostatní „eko“ organizace dělají.
Pomluva je trestný čin, víte…
A v čem konkrétně spatřujte skutkovou podstatu uvedeného trestného činu ve výrocích pana Soudného?
V celém jeho tvrzení.
Myslím si, že jste moc úzkoprsý. A taky aspoň pan Soudný tu diskutuje pod svým jménem a ne jako nějaký anonym.
A jak víte, že se taj skutečně jmenuje? Jestli nemáte věcné argumenty, tak anonym je tu ve skutečnosti každý, nebo si to aspoň myslí.
Jednoduše nevím, ale u Vás to je jistota. (nic osobního)
Vydírání je , postavit dálnici metr od nemovitosti , tu následně nezkolaudovat a vínu hodit na majitele nemovitosti.
Jo ale že se zbytečně vozí zboží sem a tam to je v pohodě?.když lidí neumí jezdit..tak jsou nehody a kolony.
Pokial ho chce niekto predat a niekto niekde inde kupit, tak minimalne pre toho predavajuceho a toho kupujuceho to zbytocne nie je.
Proto Německa fabrika staví auta v Bratislavě pro Němce. ? Z vašeho pohledu je logické fabriku postavit u Dortmundu. Nebo je ve Slovensku takový odbyt těch velkých aut od wv?
Mě dálnice nechybí, mluvte za sebe. V kolonách jsem zažil nejčastěji stání na dálnici a za nehody mohou obvykle řidiči.
Pokial ste zazil kolonu na dialnici, aka kolona by bola na vedlajsej obycajnej ceste, ak by po nej slo rovnake mnozstvo aut?
Žádná, jezdilo by se jinudy, nikoliv po vedlejší cestě.
Kudy „jinudy“?
Zkuste kouknout na mapu, kudy se jezdilo, když nebyla D1.
nemysel som to nevyhnutne doslova na najblizsej ceste. Tak inak, ak by sa tych 70 000 aut denne presunulo z D1 na povodnu trasu, neboli by tam kolony?
Nebyly, protože má v hlavě vymleto. S takovými lidmi se nedá diskutovat. Navíc on sám byl součástí té kolony. Jenom si to nepřipouští, protože je sobec.
Kromě dehonestace a posouvání nevyřčeného by věcné argumenty nebyly? Komu nedokáže oponovat s tím se nedá diskutovat? To je ovšem vaše vizitka.
Ano, to je moje vizitka, že řeknu, že máte vymleto, když nereflektujete provoz, který byl v dobách neexistující D1 zanedbatelný ve srovnání s dnešním provozem.
Rozhodně by celkově jezdilo méně aut, neb by to nelákalo tranzit, který je významný. Ani by tolik lidí nevolilo cestu autem treba z Prahy do Brna, neboť socioekonomické vazby by se vyvinuly jinak.
A ty lidi a náklad by se tam dostali teleportem? Jestli si myslíte, že nevýstavbou nějaké infrastruktury snížíte množství aut, tak jste hodně naivní a zajímalo by mě, jaké pro to máte argumenty. A to, že by tam MOŽNÁ někdo za práci nejezdil, tak neberu.
Naivní je myslet si, že by vznikly stejné socioekonomické vazby by vznikly stejně. Nicméně hezká ukázka demagogie manipulace. Žádné argumenty nemáte a dožadujete se po druhých argumentaci na svá vlastní tvrzení. Výstavba dálnic samozřejmě generuje další dopravu. Stejně jako výstavba kvalitní železnice dokáže vygenerovat zvýšenou poptávku po jejicj službách.
Tak počet aut po dálnici je jaksi výmluvný a pokud by žádná dálnice nebyla, tak by se jezdilo jinudy. Socioekonomické vazby jsou tady východ – západ, nebo si myslíte, že by se utvořila jiná centra?
Navíc to co tvrdíte vy, je co by kdyby. Ta dálnice tu již jaksi stojí, což jsou tvrdá data. Jaká data máte vy?
Centra ne, ale potřeba jezdit osobáky z Prahy do Brna a zpět by nebyla tak velká, neb jízdní doba kolem čtyř hodin by byla demotivující tranzit přes republiku by volil jinou cestu, ty o by nebyla výhodná. Změnila by se celá situace a to je holý fakt. Stejně jako by situaci změnila fungující rychlá železniční doprava. Studii na téma jak dálnice indukují další dopravu je celá řada. Když Jančura zavedl přímý vlak na Jadran, také tam vlakem předtím skoro nikdo odsud nejezdil. To je příklad dopravní indukce.
Ne , nejezdili by se jinudy . D11 , každý víkend mraky Pražáků v Poděbradech. Před dobou ,, dálniční,, nikoho na zmrzlinu do Poděbrad ani nenapadlo jet . Okolí dálnice zahlceno auty , v nichž jejich majitelé sedí , pokuřují jedí hamburgery , odpad vyhodí do škarpy a po dálnici odjedou . Kde vznikají obří sklady? U dálnice . Když měl někdo z města chalupu , byla vzdálenost do 50 km rozhodující . Trvalo to přes hodinu . Dnes po dálnici za hodinu lze ujet 100 km . Tedy větší rádius kam mohu dojet . Dálnice generuje dopravu . A… Číst vice »
A proč by se tam museli dostávat? Tranzit nepotřebujeme , škodí naší krajině tak buď na hranicích na koleje nebo jinudy nebo enormní mýto . Normální je najít si práci v místě bydliště , ne o 100 km jinde. A místní zásobování má být místní . Ne z Úžic vozit mlíko jehož původ je v Budějovicích do Tesca v Liberci. Jak už bylo napsano- socioekonomické směry by se vyvinuly jinak.
Stačilo ekoteroristo. Řekl člověk, který nikdy nebydlel tam, kde se jezdilo, když nebyla D1 a ostatní dálnice. Posadit vás před 2 měsíci uprostřed nejvytíženější křižovatky v Přerově tak aspoň na týden, ať si to vyzkoušíte jak to vypadalo a kolik paliva se zbytečně spálí v Přerově v koloně místo toho aby doprava v drtivé většině průjezdů byla plynulá, když nebyla, teda vlastně není D1 nebo se ucpe mezi Lipníkem a Olomouci D35
Jestli jste z Přerova, tak proč nehledáte řešení, aby lidi z Dluhonic, měli střechu nad hlavou? O svůj původní domek přijdou neboť je nutné bourání, aby mohla vést dálnice, která uleví lidem v širším centru Přerova. Ale prý peníze za původní domek v Dluhonicích nestačí na podobný domek jako náhrada… Čemuž docela věřím, když vidím že meziročně se o 10%-20% zdražuje bydlení.. Bohužel současná legislativa „zmražuje“ peníze jako náhradu za domek v „bývalé“ výši cen nemovitostí = tj. v částkách které se platili za domky před lety… Proč taková nespravedlnost není opravena? Ministerstvo dopravy a Ministerstvo pro místní rozvoj je… Číst vice »
On někdo někde klade výbušniny? Vidím, ze totalitní myšlení a způsoby vám nejsou cizí. V takovém systému byste ovšem zde nediskutoval a neodvažoval se kritizovat, že není v Přerově dálnice, ale držel byste zřejmě pěkně ústa zavřená a krok s davem.
Zavěste v Přerově za průjezd městem Mýto v řádu stokorun a máte město vymetene. To nemusíte nikoho nikam posazovat . Aut je moc a stavbou silnic se stav nevyřeší , vždy se najde úzké hrdlo . Řešení je omezení automobilové dopravy a lidé slyší jen na peníze , takže se nabízí právě tato varianta . A starosti kudy budou jezdit? Rok budou ječet , pak zadavatele dopravy zjistí , že po zaplacení mýta ( a ne jen v Přerově , ale i v okolních obcích kde o ně nestojí) musí zdraží a začínají býti nekonkurence schopni , budou vyrábět výrobky… Číst vice »
K tou omezení automobilové dopravy – především té individuální osobní – stejně časem z objektivních důvodů dojde. Ty důvody už před 50 lety popsal Římský klub v Mezích růstu. Jenže těch 50 let se proflákalo. Teď se jeden z jejich scénářů – ten nejhorší – začíná naplňovat. Nepochybuju, že to vědí i aspoň někteří politici, jenom to nikdo nahlas neřekne, aby byl příště zase zvolen.
Rovnake mnozstvi být nemusí. To je to , o co tu běží. Před pár lety bylo aut o 1/2 méně a bylo taky dobře.a nemyslím , že neustálým navyšováním počtu plechovek bude lépe .
Tak si přijeď postát do kolony k nám do Přerova chytráku ☹️
Už jsem měl tu čest. Naprostou drtivou většinu tvořili osobáky. Snad dokonce místní doprava, aspoň to tak vypadalo dle toho, jak po projetí Přerovem prudce klesla intenzita dopravy. Vidím, že zdejší experti na vše, co mají jasný názor, ví vše nejlépe a pro které je šotopohled ten jediný správný při nedostatku věcných argumentů začnou jako první osobně napadat a dehonestovat každého, kdo narozdíl od nich dokáže argumentovat.
No vidíte a tady si krásně odporujete. V Přerově je kvalitní železnice jak na Břeclav, Ostravu, Olomouc potažmo Prahu a dostatečné i na Brno a přesto je město zacpané převážně osobními automobily.
Tady je krásně vidět, že se prostě zvedla mobilita obyvatel jak nucená, práce, tak i dobrovolná, cestování za památkami, kulturou, nákupy, atd. A že i za cenu stání v koloně se té mobility nechtějí vzdát a to ani v kvalitní železnici.
A úplně to samé je i u D1, D10, D5, atd.
Krásně si neodporuji, protože mícháte jabka s hruškami. Ta města jsou ovšem ucpaná hlavně místní dopravou. To byly i bez D1 v její současné podobě a s jejím rozvojem se to jen zhoršilo, což je další doklad dopravní indukce. Ostatně sám uvádíte příklady vzniku takové indukce po dokončení dálnice. O druzích dopravní mobility píšete až teď vy a pokud jak tvrdíte se toho občané nechtějí vzdát ani za ceny stání v kolonách, tak by v nich stáli dobrovolně iimo dálnici. Ani existence dálnice dopravní zácpy nevyřešila. VRT u nás nemáme a že bychom měli extra kvalitní železniční síť se rict… Číst vice »
Takže příjezd od Olomouce je místní doprava? Tak na tenhle argument už fakt nemám co napsat. Buď jste v tom Přerově nikdy nebyl, nebo nevíte co píšete.
Ano, zvedla se celková mobilita, tím chci ukázat, že váš předpoklád, že bez dálnice by bylo množství aut na silnicích menší, je mylná, minimálně v úrovni co by, kdyby.
Tak jestli koridor na 160 ve většině trasy a několik spojů za hodinu do Olomouce pro vás není kvalitní spojení, tak už nevím co teda.
Zpoplatnit , znevýhodnit , regulovat . …protože neúnosné.
Proč by to dělal ? Tak to tranzit nepoustejte a bude po kolonách. Na lidí mající řady svou zem si troufnete a na hordy tiraku a autistů ne? Hrdinové….
… zkuste vhd . Nebudete stát v kolonách. Nevzniknou zbytečně nehody .
Tu VHD, která nejede, když potřebuju, odkud potřebuju, a kam potřebuju? Neděkujem, vypadněte.
Autobusy nebourají? A co vlaky? Vždyť ty mají mimořádnosti častěji, než by člověk řekl švec…
Jak hluboko můžete ještě klesnout? Třeba rozhovor s dědkem Dvořákem z Tetčic?
A co takový Hitler, taky byste ho pozvali, aby pro změnu vyprávěl o tom, jak se za jeho časů stavěla dopravní infrastruktura?
Jsem rád za ten rozhovor. Sice je mi pán nesympatický, protože takovou povahu lidí nemusím, ale jsem rád, že dostal zde prostor.
Přesně, byl to pokus osvětlit/pochopit myšlenkové pochody názorového odpůrce jiné skupiny. Pokud se tak děje slušnou formou a za tu podcast zdopravy.cz rozhodně považuji, kdo proti tomu může co namítat…?
Člověk s totalitním myšlením přece.
Hitlerův holocaust zabil až 17. milionů lidí, vy idiote.
A tento ekoterorista jich má na svědomí „pouze“ několik desítek nebo stovek, takže s nim budeme vesele dělat rozhovory?
On sám asi těžko. Upozornil na nějaké pochybení a to se buď ukázalo jako oprávněné, nebo neoprávněné. Tímto určitě nikoho nezabil.
S jeho názory můžu souhlasit, nebo nesouhlasit, ale jsme svobodná země, bohu díky, takže může mít názory jaké chce.
To že je občas vybraná nejdebilnější trasa, nebo varianta, víme všichni, ale né každý má koule na to upozornit, nebo se to snažit změnit.
Na svědomí ty životy mají řidiči v autech vy , teroristo,, . .
Se běžte léčit. Taky ho nemusím, ale o to víc bych se s ním bavil a řešil ty problémy kolem infrastruktury, protože to jsou někdy nesmyslné hrůzy. (viz. D35 Opatovice – Časy těch zbytečných mostů co tam je postavených 🙁 )
Příště pozveme psychiatra, aby osvětlil diagnózu anonymních diskutérů prudících pod každým textem.
A kdo pak pomůže tomu psychiatrovi? 🤔
Ti mají své supervizory, kteří jim pomáhají udržet duševní rovnováhu.