Podcast: Auto je za rok out, tramvaj tu bude i za 30 let, říká designérka. Zadání Hlaváku či PID se nedomyslelo

Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.Lanovka na Petřín, vítězný návrh, Anna Marešová designers.

Podle designérky lanovky na Petřín či T3 Coupé Anny Marešové je chyba řady soutěží v nepovedeném zadání. Profesní výzvou by pro ni byl traktor, na erotické pomůcky pro muže se necítí.

Navrhla výletní tramvaj T3 Coupé pro Prahu, podle jejího návrhu se chystají právě teď do výroby nové vozy lanovky na Petřín, vyvinula a prodává intimní pomůcky pro ženy a město Liberec ji přizvalo letos v únoru k veřejné diskusi o podobě lanové dráhy na Ještěd. Designérka Anna Marešová je hostem v novém dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz, který si můžete právě poslechnout.

„Ještěd je unikátní, určitě by nás to strašně bavilo, ale dokud jsem nepřeskočila, neříkám hop. Myslím, že městu se líbí zpracování lanovky na Petřín. Přistoupili jsme k ní citlivě. Někomu může připadat, že je podobná té, která tam je. Vycházeli jsme z ní, ale je jinak řešená, je to technologicky špičková věc,“ říká Marešová.

Založila vlastní studio Anna Marešová Designers i značku Whoop·de·doo, pod kterou se skrývají intimní pomůcky pro ženy. Ty nejen navrhla, ale pustila se tady v Česku i do jejich výroby, což zpravidla designéři nedělají. Práci, na kterou kývne, si vybírá. „Peníze jsou motivace, ale nejsou pro mě ta největší. Potřebuji, aby mě to bavilo. Když jde jen o peníze, je to pro mě strašně málo,“ říká v podcastu Anna Marešová.

Už na vysoké škole, kde se věnovala designu, zaujala návrhem tramvaje pro Prahu v rámci své bakalářské práce. „Hodně jsem se soustředila na cestujícího, je to pro mě s řidičem ten nejdůležitější člověk. Lidé, co to užívají,“ doplňuje Anna Marešová.

S láskou na Petřín. Designérka představila nový model lanovky, bude mrkat a červenat se

V podcastu vezme posluchače například do zákulisí příprav tramvaje T3 Coupé a lanové dráhy na Petřín. Probíráme také průmyslový design, který vznikal v Československu na přelomu 50. a 60. let, a jak se liší práce designérů tehdy a dnes.

„Připodobňuji to vztahu. Když projekt začíná, je to takové zamilování. Člověk má nápady, ale musí je zase mírnit, protože pak jsou produkty, u kterých designér použil všechny skvělé nápady, ale ta věc je příšerná a nepoužitelná. Mě baví, když to pak začíná do sebe zapadat,“ popisuje svůj styl práce Anna Marešová.

Otevíráme i téma jednotného vizuálního stylu Pražské integrované dopravy, železniční most na Výtoni nebo projekt Nového Hlaváku v Praze.

Podcast si můžete pustit zde na stránce nebo ho můžete odebírat na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a Podcast Addict.

Vybraná témata podle času
12. minuta: Jak vznikala tramvaj T3 Coupé
20. minuta: Jak vnímá Anna Marešová československý průmyslový design poválečné doby a jak se podepsala na designu normalizace
27. minuta: Jak vznikal návrh lanovky pro pražský Petřín
37. minuta: Jak je daleko v přípravách výroba lanovky pro Petřín a kdy se dostane do výroby
40. minuta: Jak vnímá Anna Marešová udržitelný design
44. minuta: Jak vznikla značka Whoop·de·doo a proč se Anna Marešová rozhodla intimní pomůcky také sama vyrábět
55. minuta: O jaké další intimní pomůcky by ráda Anna Marešová rozšířila portfolio značky Whoop·de·doo
58. minuta: Anna Marešová odpovídá na dotazy čtenářů
64. minuta: Jak se dívá Anna Marešová na nový jednotný design PID a vítězný návrh Nového Hlaváku

Tagy Anna Marešová Anna Marešová Designers Doporučeno podcast Cesty Zdopravy.cz
54 komentářů