Podcast: Strojvedoucí je u nás hodnocen lépe než u jiných dopravců, říká Michal Štěpán z Arrivy

Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

U nás je poměrně jednoduchá struktura předpisů. Neříkám, že jedeme na zvykové právo, ale co funguje, se snažíme neregulovat.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
veli.k

Škoda, že v podcastech nevyjde na víc diváckých dotazů 🙂 Myslím, že jich tu v diskuzi zazní vždycky spousta k věci. Ale zas chápu snahu vejít se do té cca hodinky no.

zdenek

„…..nikdy se nevratí spojení Nitra -Trenčín – Praha “

proč by se nevrátilo, ? Horní část Vláry čeká rekonstrukce za 10 miliard s elektrifikací až do |Bojkovic (původně až do Bylnice) tak je to spíš otázka času a ochoty dopravce takový spoj zařadit, protože historie jednoznačně ukázala, že o takové spojení byl velký zájem

Vojtěch

Nabidka 181 Kč za hodinu a podepsat směnku na 300 tis za výcvik na strojvedoucího ( a ještě k tomu shrabnout příspěvek od UP na rekvalifikaci Tj dalších asi 50 tis) to byla nabidka loni…

JendaVenda

ČD kontrují. 5 let a 750 000 Kč. Nabidka z brezna 2024

Kdo já

Opravné mě jestli se mýlím, ale povídá se, že ta částka je celou dobu smlouvy, nesnižuje se. Pokud skončím i den před koncem smlouvy, tak pořád 750 000.

Opavák

Ale stejně nikdy nezaplatíš celou částku, vždycky jenom nějakou poměrnou část, kterou do tebe vložili. My před 20 lety podepisovali na 500 000,-. To bylo v té době daleko víc, než je těch 750 000,- dneska.

libor706

A na hodinu 380 ,—

Smutný pohled

Pořád je 300t Kč? To bych klidně podepsal. Ale 750 tisíc od ČD, se mi podepisovat nechce.

Ares

750, to je slušnej masakr.

petr

nemají v úmyslu obsadit některá depa,které chtějí ČD v nejbližší době opustit?než nějakou plynárnu…

G....

Mnohá depa pamatují ještě parní provoz a dnešní vlaky (jednotky) potřebují stejně jiné zázemí. A to jestli postavíte v bývalém depu nebo na vlečce nějakého podniku vyjde vlastně nastejno.

Výhodou by tak byla jen čerpací stanice, nicméně tu mají i některé vlečky (zejména ty větší, kde používali i vlastní lokomotivy).

Člen Verdi

Tak Arriva je obecně velmi dobrý dopravce, kde mají zaměstnanci důstojné pracovní podmínky. Je to určitě lepší než ČD nebo Regiojet.

Martin H.

Možná máte pravdu, ale prosím napište jak jste na to přišel? Pracoval jste jistě u všech tří dopravců, když takhle srovnávate, že? A ještě prosím sdělte v čem je ta Arriva vlastně lepší než ČD a RJ. Hezky to rozepište, fakt mě to zajímá. Děkuj.

Marcel

A na základě čeho tak soudíte?

Venouš

To je vskutku kardinální blábol, zkuste podívat např. na jejich zázemí na nástupních místech a srovnat to s ČD, tomu říkáte důstojné podmínky?? Hnus.

MaT

Hodinový rozhovor, ale na můj dotaz, proč není možné přes e-shop/aplikaci koupit samostatně místenku se bohužel nedostalo. Škoda no.

Ale bylo zmíněno, že se letos chystá nový odbavovací systém a aplikace, tak snad na to mysleli v zadání taky…

pavelnie

Nemůžu si pomoct, ale ve srovnání s předchozím rozhovorem je vidět rozdílný přístup redaktora k dotazovanému podle „barvy trikotu“. Ne sice dramatický, ale znatelný. Zatímco v jednu chvíli předchozího rozhovoru jsem si nebyl jistý, zda neposlouchám Máte slovo Michaely Jílkové, tak v tomto dílu (jako běžně) příjemná a věcná diskuse. Bylo to vidět i v narážce na stáří vozů 845, zatímco u ARR v rozhovoru velmi jemně řečeno, když přišlo i ČD rozhovoru na totéž, tak to už jsou „morálně zastaralé vozy“. Je zcela v pořádku, že upozorňujete na problémy a chyby u dopravců i správce infrastruktury, to je konečně… Číst vice »

likvidátor shotoushků

Všude na tebe skáčou nepřátelé železniční matky, dávej si pozor 😉

Petr Šimral

Děkuji výkonnému řediteli ARRIVA panu Michalu Štěpánovi a i moderátoru Ondřeji Kubalovi za zajímavý a podnětný rozhovor.

Jurášek

Strojvedoucí od Arrivy nefasuji hadry? Včera jsem jel do Karlovic a ten lint vypadal ..sedačky že je nikdo nemyl x let ,informační systém nešel.

Petr

Taky jsem zažil něco podobného, v 845 lepkavý stůl a pak Lint co při rozjezdu hulil jak parní lokomotiva. Na nějakou pravidelnou údržbu evidentně hodně kašlou.

Marty

Myslíte že sedačky uklízí strojvedoucí? Trochu to motáte

ten_ktery_kraci

Mýt sedačky hadrem? To by snad nezvládla ani uklízečka.

petr

chlupatý sedačky hadrem??no to snad ne?

Vojtěch

Co na tom překvapuje, když je jen navlhceny.

Beny

Máte pravdu. Strojvedoucího ARR jsem v uniformě snad neviděl. Za to jeden svého času jezdil v jakési vojenské vestě s ruskými vlajkami. To už je fakt hodně přes čáru.

G....

Strojvedoucí u Arrivy samozřejmě uniformy mají. Např. takové tyrkysové tričko s límečkem…
A ano, nosí je.

Marcel

To by takto uklízelo jen čuně. Vy si takhle přestavujete úklid? Asi ne, určitě.

cenek

Lépe hodnocen. Nábořářské kecy.. Všeho dočasu..

Pepa z depa

Fňukání modrý gumy. Když na to nemáš, tak prostě budeš jezdit za malý peníze.

Cesta

Strojvedoucí Arrivy mají vyšší kvalifikaci? To by mě zajímalo jakou 😂.

Martin H.

Tys to neposlouchal? Já bych řek, že na ten hovnocuc. My teda na fekál jezdíme samozřejmě taky, ale je fakt, že obsluhovat to teda neumím 🤔

Marcel

Mě taky

Martin H.

Hele frajere, tak sem s tou informací ať můžeme my modrý gumy závidět. Hrubá mzda mě taky začíná tou šestkou, ale rád bych se dozvěděl nějaké podrobnosti. Co třeba dovolená, příplatky, bonusy. Co? Jedna věc mě zaráží, že i přes ty podmínky malinko lepší podle pana Štěpána a královské soudě dle tvého nafouklého ega se k vám tak nějak fronty nestojí. Čím vono to asi bude? Já ti to prozradím. Je to totiž plus mínus stejné jako jinde, taky chleba o dvou kůrkách. Něco lepší, něco horší. Tuhle lepší turnus, támhle víc dovolené, nějaký ten příspěvek, případně jiný bonus. Ale… Číst vice »

Kontra

Taky neznám podrobnosti, ale na poslední schůzi s manažerem RPP říkali, že třeba ve Znojmě po přečtení pracovní smlouvy s ARR se počet „přeběhlíků“ snížil z 22 na 7 ks a radši zůstanou zde proklínanou modrogumou. Jak píšete, základ a hrubá mzda není vše.

Martin H.

Tak nějak. Ale Pepa z depa ten se u ARR má jak král…🤣🤣🤣

libor706

V Plzni loni v listopadu šli dva. A ani jednoho škoda není.

cestující

můžu vás ujistit, že ne jednoho ale celý zástup

Martin H.

Nechci házet všechny do jednoho pytle. V populaci je jisté procento blbců, kteří jsou tu více, tu méně rovnoměrně rozseti v populaci. Ale když se někdo takhle odkopne neodolám…🙂

qěcy

Jenže očistils hrubou mzdu od přesčasů?

Radši srovnávej PPÚ, čili průměrnou hodinovou mzdu. Ta je očištěná sama z podstaty.

Martin H.

Ano skoro bez přesčasů. Od začátku roku mám jen pár hodin. Nemůžu porovnávat něco co neznám, páč se nikdo nezmínil kolik vlastně ta ARR platí. A taky k tomu zbytku, tzn. bonusy, dovolená apod. Protože jedna věc je základ a druhá to kolem, protože si snad nemusíme vykládat co je na výplatnici podstatné. A kdyby ta ARR byla takové terno půjdou tam lidi dobrovolně a ve velkém, jenže to se moc neděje. Proč asi?

qěcy

Co je na výplatnici podstatné? No pouze hrubá mzda bez přesčasů a čistá mzda bez přesčasů. Co jiného asi? Ostatní věci jsou podmínky práce a ty já stavím proti té hrubé a čisté mzdě na opačnou stranu rovnice. Mně jsou všechny příplatky kromě přesčasů a svým způsobem svátků ukradené, jde o poměr cena vs můj výkon. Za kolik jsem ochoten dělat tu turnusovou práci a za kolik pracovat navíc.

libor706

Loni v listopadu šel kolega z ČD do ARR . Je to zhruba nastejno.

Johny

Docasu? Jak dlouhy je ten cas? Dopravce jezdi ve vetsim 4,5 roku a kazdy rok naopak svym strojvedoucim pridava. Tento casovy ramec mi neprijde zrovna kratky nebo „akcni“… Pokud by totiz svym lidem penize ubral, jako jiny nejmenovany dopravce napr. sjednocenim priplatku do jednoho muzou okamzite odejit. Dnes je tolik moznosti!

Jurášek

Tak vím že u ČD si polepšili.

Johny

Muzete se zeptat v Olomouckym nebo plzenskym depu… Sjednoceni prispevku do jednoho procentuelniho je stalo dost co kluci rikali… Ale mozny, ze nekde si polepsili… Jen konstatuji, ze casovy ramec do casu je zavadejici. Chapal bych ho,kdyby po roce penize snizili ale nestalo se tak a kdyby ano,nema kdo jezdit jak jednoduche.

Jurášek

Olomoucký.

Dominik

Takto, stálo to jak koho, část lidí to určitě dost stálo, těch co toho měli hodně, ale řekl bych, že naopak větší část si polepšila, díky tomu sjednocení.
Je to stejné jako u ČDC.

anonymní.dopravce

Předpis SŽ je nadřazen předpisům dopravce, takže těžko si může dopravce něco udělat jinak – jednoduše. To tedy o něčem svědčí. A obecně co vím, tak ARR je z pohledu fírů brána po RJ jako druhý nejhorší dopravce, což dokládá i fakt migrace zaměstnanců.

PetrV

Jakože druhý ze tří? Tak někdo musí být první, druhý, třetí 🙂

Ares

Je vidět že vůbec nevíte. Dost věcí si dopravce upravuje interními předpisy.

Honza

Dokládá migrace? Kolik fírů za poslední čtvrtletí od ARR migrovalo? Víte to? Jsem zvědav…

G....

Předpisy SŽ jsou sice nadřazeny, ale dopravci mají ještě své další – např. ČD D2, ČD V15, u ČDC různé PTs, KVs apod.
A ty lze skutečně napsat jednoduše a pochopitelně. Nikdo ze strojvedoucích (ani dalšího personálu) není sebevrah a chce se ve zdraví vrátit domů.