Podcast: Rádi bychom odstavili po K2 i tramvaje T3, říká šéf DPMB Miloš Havránek

Tramvaj Škoda 45T. Pramen: DPMBTramvaj Škoda 45T. Pramen: DPMB

Preference MHD je pro nás to klíčové. A pokud toho nedocílíme, může hrozit i kolaps dopravy. Věřím, že si to všechny zainteresované složky uvědomí, říká Havránek.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bilbo.cz

Rád bych věřil tomu, že žádné plíživé prodlužování intervalů není a jezdí se stále stejně. Bohužel linkách kde se pohybuju tomu tak není. Konkrétně: linka 6, v roce 2019 jezdilo 181 spojů denně, nyní jen 156 spojů denně ‒ pokles 13,8 %. Linka 1, v roce 2019 jezdilo 188 spojů denně, nyní 152 spojů ‒ pokles 21,1 %. Linka 12, v roce 2019 jezdilo celých 222 spojů denně, dnes je to jen 150 ‒ pokles ohromných 32,4 %. Že by posilovali dopravu v jiných částech města na úkor Králova Pole? Možná to tak je, ale pro nás seveřany je to… Číst vice »

Martin

Jsem vkladatelem příspěvku o „plíživém prodlužování intervalů“ v minulé diskuzi, kde se pokládaly dotazy na pana ředitele a jsem rád, že pan redaktor můj příspěvek zmínil. Pan ředitel v rozhovoru mimo jiné uvádí, že je třeba mluvit o konkrétních případech.

K příkladům Bilbo.cz ohledně „seveřanů“ mám právě stejnou zkušenost ze sídliště Kamenný vrch.
Linka 26, rok 2019 interval 5-8 minut, nyní 10 minut.
+ Linka 35, rok 2019 interval 15 minut, nyní až na Kameňák nejezdí vůbec.
Linka 8, rok 2019 interval 5 minut, nyní 7 minut.
Vše odpolední špička z historických i aktuálních JŘ na stránkách IDS JMK.

Miloš Zikmund

Řešení dopravy většího množství lidí není nikdy jednoduché a stojí to nemalé investice. Dále je nebezpečí, že během několika let se situace může razantně změnit. Z pohledu soukromých přepravců je každá dotovaná doprava nefér, ale zase se musí určit pravidla pro rozdělení trhu. Je dobré sledovat jakým směrem jdou velká města a regiony převážně v Evropě. Možnosti jsou i vlakotramvaje, které mohou navázat a doplnit mnohé nedostatky. Vzory jsou v Německu i Maďarsku. Mohou pomoci v regionální dopravě a urychlit přepravu lidí do cílových destinací. Zpětná vazba je i na spolupráci s firmami v ČR. Mohou smysluplně reagovat na potřeby,… Číst vice »

František

Sice se uvažuje o SJKD, o napojení nového nádraží u řeky, ale s ohledem velkých vzdáleností tramvajových kolejových linek směrem na sever chybí příčné propojení tramvajových linek, návrh nového územního plánu sice je k prověření tramvajové spojení ulicemi Šumavská a Dělostřelecká chybí pokračování kolem nákupních center napojení na trať alespoň až na Generála Píky, čímž by s jižním řešením již vznikl velký tramvajový okruh, který by výrazně zvýšil variabilitu tramvajové dopravy. Úplně ideální by bylo propojení až na Tomkovou náměstí na linku č. 4, ale toto řešení by bylo zřejmě více komplikované, především kvůli nutnému podzemnímu křížení se stávajícím Husovickým… Číst vice »

František

V řešení současného stavu mi chyběla kontroverzní otázka tramvajových tratí na Lesnou (zde je pro odpor veřejnosti doporučeno řešení pouze do smyčky Čertova rokle, které ale nedává příliš smysl, na velkém sídlišti zůstane okružní autobusová doprava, z hlediska dopravní situace se mění jen to, že tramvaj z Hybešovy ulice překoná VMO a železniční trať a umožní přestup na vlak na zastávce Brno-Lesná). Přitom nabízené řešení bylo tramvaj sídlištěm až na konečnou autobusů na Haškové. Místo toho odpůrci doporučují na Lesnou trolejbus. Přitom je jasně patrné, že autobusy (podobně by na tom byly i trolejbusy) již před stávajícím kruhovým objezdem vzniká… Číst vice »

Kernteriér

Šalina z Hybešky dojede leda tak na Václavskou nebo Nové sady. Na Lesnou to má ještě docela daleko v obou případech.

František

Ještě doplnění k SJKD, hlavní rozdíly mezi jednotlivými systémy kolejové dopravy jsou: 1. železnice a podzemní tramvaj vyžadují větší profil tunelů kvůli sběračům (pokud by se nepoužily hybridní systémy s bateriemi); 2. rozdílnost vzdálenosti zastávek jednotlivých systémů dané použitou rychlostí jednotlivých systémů, a tím i kvality obsluhy v rámci města, největší na železnici (přes 100 km/h, zastávky alespoň 1,5-2 km od sebe), metro (80-100 km/h, zastávky 1-1,5 km od sebe) a podzemní tramvaj (60-80 km/h, zastávky 600 m- 1 km od sebe); 3. Již zmíněná závislost na ostatní síti a dle toho, jaká je vazba na ostatní druhy veřejné hromadné… Číst vice »

František

Zaujal mě nový termín pro „podzemní tramvaj“ – „metro“, fakt odborníci! Přitom se u severojižního kolejového diametru „SJKD“, pokud je mi známo, řeší otázka, zda tunelové řešení pro vlak (s přesahem do příměstské dopravy JMK napojené na vlakovou síť), nebo metro (asi ne klasické, spíše lehké), které je ale zcela nezávislé na ostatních druzích dopravy (fakt jen jedna linka?), nebo zmíněná „podzemní tramvaj“ zrychlující průjezd městem a napojená na tramvajovou síť. Které směry systémem zachytit, je otázka pro koncepci rozvoje MHD? Podle mého soudu bude třeba napravit „chytrým“ odsunem nádraží napravit situaci, na kterou „odpůrci“ odsunu již dlouho upozorňovali, a… Číst vice »

PvvS

Doporučuju si neplést SJKD a SJTD.. Pak ty příspěvky začnou trochu dávat smysl.

Ondra K.

Úvrať pro VRT je způsobená tím, že se nechce stavět podstatně dražší variantu s průjezdným podzemním VRT nádražím a navazujícími x kilometrů dlouhými tunely. S odsunem to nijak nesouvisí.

AntiMHD

Proč by měla mít MHD preferenci? už mi vadí jak MHD zdržuje silniční dopravu….

Michal Bartoníček

Protože je to logické. Prostředky hromadné dopravy mají z logiky věci přednost. Naopak zpoždění MHD způsobuje nevyřešená IAD.

Danny

Myslím, že na trolly obecně není moc třeba reagovat.

Michal Bartoníček

Máte pravdu, vždycky se nechám nachytat.

mgr.pavel

Ke křižovatce přijíždí 3 auta (s celkem 5 lidmi) a z kolmého směru jedna tramvaj (s 20 lidmi). Ta auta i tramvaj projedou křižovatkou za stejnou dobu. Světla můžou dát jednomu směru přednost – komu byste jej dal? 3 autům s 5 lidmi nebo 1 tramvaji s 20 lidmi? Dále, MHD auta nezdržuje. NAOPAK. Nebýt MHD, máte v ulicích výrazně více aut a výrazně větší kolony. Kolony jsou často způsobeny nějakým úzkým hrdlem (zúžením či opět světelnou křižovatkou), kde za daný čas projede jen omezené množství aut. Např. za eden cyklus zelené projede 20 aut s 30 lidmi, anebo 5… Číst vice »

PvvS

Silnější vyhrává.

Traman

Nejpraktictejsi 90-minutova jizdenka zdrazila z 27Kc na 33Kc. DPMB tedy zdrazoval jizdne a jeste k tomu lze.

Mirek Frolda

Nechal, jen vy jste líný si zjistit informace… za 33 Kč jsou 3 zóny, tudíž máte zony 100+101+ další zónu, pro Brno máte za 25 Kč/60 mima 20 kč/15 minut, tyto 2 jízdenky se vůbec za posledních 11 let nezměnily.

Samo

Koľko ľuďom trvá cesta po Brne cestuje viac ako 60 minút? Ja som síce 90-minútovku na cesty po Brne tiež občas využíval, ale väčšina ľudí nie.

Gunduľ neubiješ

90 minut je naopak perfektní jízdenka na rychlou cestu do Štatlu a zpět.

Jan

K e-kolům/e-koloběžkám byla odpověď totálně smyšlená, respektive odpověděl dle nových interních pokynů, to je tak celé směšné, to opravdu můžou vymyslet jen v Brně (jsem Brňák). Původní důvod, aby se zbavili kurýrů dovážkových firem s jídlem, někdo v DPMB pojal novátorsky a teď všude říkají, že je to kvůli možnému zahoření baterie 🙂 Takže baterie v mobilech, noteboocích, dnes prakticky ve všem ,mohou létat v dopravních letadlech, jezdit ve vlacích a MHD jiných měst (stejně jako ty „problematické e-pohony“), ale v Brně asi takové baterie hoří co chvíli, takže je museli zakázat. Jako kdyby si vymyslel cokoliv jiného, ale taková… Číst vice »

Pavel

Ohledně elektro-kol, jejich přeprava je zakázána i na linkách RegioJetu, včetně linky R8 z Krpole do Bohumína.

mgr.pavel

A proč, prosím? Je za tím nějaké reálné zdůvodnění?

Gunduľ neubiješ

Motocykly, včetně elektrických, do MHD nepouští nikde na světě.

mgr.pavel

A jak souvisí elektrokolo a motocykl..?

PvvS

Na kole/koloběžce se má jezdit a ne ji vozit.

mgr.pavel

I když píchnete, už nemůžete, prší, zjistil jste že nestíháte (a jste třeba pod kopcem),..?

Hele co tak nechat na lidech, aby se rozhodli co s kolem či koloběžkou udělají? Já taky nezakazuju autovlaky s douškou „auta mají jezdit, ne se vozit“.

Gunduľ neubiješ

K motocyklu máte mít pojištění a asistenční služby. S kolem nebo kolobezkou, což jsou nemotorove prostředky, nikdo problém nemá.

iron_liver

Pokud bude dán „motorovým koloběžkám“ (ať je v rámci věcné diskuze aspoň trochu po vašem) právní rámec dostatečný na to, aby je pojišťovny kryly povinným ručením s asistenční službou, budu první v řadě, kdo si jej zajistí a zaplatí.

Nyní na trhu podobný produkt z důvodu zastaralé legislativy neexistuje. Chcete-li někoho vinit z aktuálního chaosu (chybějícího pojištění či toho, že tyto stroje občas provozují naprosto nekompetentní jedinci), miřte na zákonodárce.

PvvS

Ale ne na úkor ostatních cestujících. Kór když se tam cpe po výletě se zahnojeným kolem. . Navíc zabírá 2 místa pro kočárek nebo vozík.

mgr.pavel

To samozřejmě. Řidič by měl mít právo vyloučit z přepravy kolo, pokud je spoj přeplněný – zde ale je jedno zda jde o ekolo nebo normální kolo.

Podobně pokud cestující či jeho zavazadlo/kolo hrozí zašpiněním vozidla, měl by mít řidič stejné právo. Opět bez ohledu na typ „zavazadla“.

Jiří Kocurek

Já teda četl něco jiného. Totiž že koloběžky pohozené na podlaze zavazejí ostatním cestujícím.

A kdo má prostředek s vlastním pohonem, tak ať jede na něm – elektrokola. Kdysi mi spadl řetěz na hřebenovce. Tak jsem sjel dědinou dolů a pak 5 km koloběžel taky. To ještě nebyly chytré mobily.

Jan

a pohozené kolo nebo koloběžka bez pohonu je ok? … pořád je to jako hon na čarodějnice

Jan

… pardón, že to tak kouskuju, prostě výmluva na zahoření baterie je zástupná

Peeetr

Přestaňte tady už brečet.
Jasně, že je to „hon na hordy otravných čarodějnic“, které se teď masově vyrojily a ostatním 99,9% v MHD velmi znepříjemňují přepravu. Pokud vás dovážkové firmy finančne motivují ještě víc, aby jste se překonali a místo elektrokol dokonce začali masově šlapat poslední míli i na normálním kole, tak město o rok později zakáže v MHD i ty normální kola.

mgr.pavel

„velmi znepříjemňují dopravu“ – a jak konkrétně, prosím? Proč právě e-kola ale normální kola jsou OK?

A kde je problém mít nařízení, že (jakékoliv) kolo či koloběžka do vozu může, ale řidič má právo z provozních důvodů (např. moc cestujících) operativně přepravu v daném voze zakázat..?

Peeetr

Vždyť jsem úplně jasně napsal, že kdyby nastal podobný zlomový moment i u obyčejných kol, jako u e-kol je naráz začaly masově používat rozvážkové skužby, tak je město v MHD taky velmi rychle zakáže.

Si nepamatujete, kolik fanatiků, tu dokonce vyhánělo i jen druhý kočárek s kojencem z autobusu na mráz? Oproti tomu otravní rozvážkáři nemají nejmenší šanci získat zastání a předpis zvrátit.

Kernteriér

V tom, že by to dopadlo jako onehdy v Praze, kde řidič nepřipustil výjimku z přepravy více kočárků a hysterická slepice kvičela jak podříznuté podsvinče. I když jsem teď asi slepici i podsvinče urazil, za což se omlouvám.

Jan

ctm?

iron_liver

Je tomu přesně tak – pokud by elektrokoloběžka byla zpoplatněna klidně základní jízdenkou navíc, koloběžka povinně přepravována v prostoru mimo sedačky a řidič by měl možnost cestujícího v případě kapacitních problémů spoje vykázat v rámci uvolnění prostoru pro kočárky, vozíčky apod., mohlo MHD nadále fungovat jako čistě záložní možnost pro nás uživatele těchto strojů a motivovat tak k jejich užívání namísto aut. Pokud na koloběžce vyjíždím, mám v úmyslu na ní i dojet, ale ne vždy se holt zadaří, ať už z důvodu kapacity baterky nebo nepřízni počasí. Kromě kurýrů s jídlem, co cíleně šetří kapacitu do kopců, to tak… Číst vice »

Gunduľ neubiješ

Koloběžka nemá baterii ani motor. A nechápu proč nazýváte svůj elektrický moped/motocykl pojmem „koloběžka“.

Jan

bože vy jste hlava, co tam máte dál?
… bavíme se o městě, je běžné, že lidé se přepravují pomocí různých typů prostředků, jsme ve 21. století, dokážete to pochopit?

iron_liver

Já zas moc nechápu, že když se snažím logicky, uceleně a snad i rozumně argumentovat, tak se mi to opakovaně pokoušíte shodit jedním zjednodušujícím sdělením, které se opírá jen o zastaralou legislativu nestíhající vývoj reality.

Kdyby mě ta aktuální nelegislativa samotného neiritovala, řekl bych vám rovnou, že jste demagog. Takhle budu jen doufat, že se časem zákonodárcům povede nastavit rozumný právní rámec a vy to následně přijmete stejně jako ten aktuální stav, kterým se tak nadšeně oháníte.

Lukáš V.

Elektrokoloběžky jsou čím dál větší konkurence pro jimi zhrzenou MHD. Sám díky ní nepotřebuji tramvajenku, v zimě používám i auto nebo lístek. Dělá to tak čím dál více lidí.

mgr.pavel

Chlape vy máte ale nehezkou úchylku, prudit pod řadou příspěvků svou svébytnou taxonomií jednostopých vozidel.

E-kolo je mnohem blíže normálnímu kolu, než motorce. Velikostí, hmotností, akcelerací, maximální rychlostí,.. (a téměř vždy i typem motoru, že).

mgr.pavel

Btw proč vlastně tak moc vadí ti kurýři s jídlem?

Kdyby jeli jen tamvají, vadilo by to?

Kdyby jel jen autem, vadilo by to? (trochu jo, generovali by provoz na přeplněných silnicích)

Když se snaží využít rychlosti skoro-jako auto, ale nepoužít ulice ale MHD (pokud je dostatečně volná), tak je to špatně..?

POKUD kurýr má lístek a v MHD nezavazí, budu raději za něj, než za další auto na ulici.

(ale nebráním se diskuzi o ceně za jeho lístek; pokud někdo používá MHD ke komerčním aktivitám, *může* být legitimní, aby za to platil víc než běžný cestující)

Honza Pr

Kolega se několikrát dohadoval ve vlaku o tom, jestli smí nebo nesmí převážet elektrokoloběžku, jestli musí nebo nemusí platit jízdné za ni. Tak si ji před nástupem vždycky složí a vloží do neprůhledného přepravního obalu. Rázem je z elektrokoloběžky naprosto normální zavazadlo, které nikoho nezajímá.
(a přitom může v klidu „zahořet“ :-D)

Kernteriér

Přitom by bohatě stačilo vyhodit z MHD všechna kola jako v regionálních autobusech, a nikdo by elektro pohon neřešil.

Luděk

Za mě hrozná škoda že nebyl nebo možná ani nechtěl být pochopen dotaz na trolejové vedení trolejbusů.
A odpověď že si to trolejové vedení dělají samy vyznívá tak že buď nemají peníze na zaškolení personálu nebo ještě hůř ti lidi na to úplně kašlou a říkají si „co ty nás budeš učit“.

Peeetr

Jak vyznívá. Vždyť v rozhovoru jasně řekl, že od stávky v roce 2011 bylo prioritou manažmentu bojovat proti odborářům, a větší zastání měli jen montážníci nových vozidel, kteří pak mohli předávali know-how novým údržbážům vozidel. Všude jinde zkušenosti a zručnost s odchodem nejvíc angažovaných zaměstnanců musel zcela jistěpostupně klesat dolů.

iron_liver

Slyšel jsem tam snad ještě smutnější náznak – „víme, že je to fušeřina, ale je to NAŠE fušeřina“. Tedy raději zachovat tato zbytečná pracovní místa (na úkor např. výplat řidičů nebo jiných klíčových pracovníků). Nechci spekulovat, jestli je to z pohledu pana Havránka ústupek odborům nebo jen škodlivé vlastenčení, ale v tomto konkrétním případě to dělá opravdu velkou škodu a ostudu DPMB.

vjkm

Bohužel moderátor se zeptal na stav a nás zajímalo provedení TV.

Radim S

Na podcast jsem se těšil, ale popravdě mě moc (spíš vůbec) neuspokojil.

(Zjevně nejen) podle mě velké problémy brněnské MHD – frustrující pomalost v centru, neexistující preference nebo nenavazování přípojových linek, se řešení asi hned tak nedočkají.

Pan ředitel zní jako fajn člověk, ale dle odpovědí je to spíš fanda MHD než tvrdý manažer s tahem na bránu. Vyhýbavá odpověď na preferenci s tím, že ustavili komisi, která konstatovala, že je problém, jestli tram nebo trolejbus, ale nakonec se něco málo na jedné křižovatce podařilo… Co to je?

Jiří Kocurek

„že je problém, jestli tram nebo trolejbus“

Co to je? Realita každého dne na Mendláku, Konečného náměstí, Pionýrské… Jestliže máte polokružní linku tak logicky a nevyhnutelně dojde ke křížení s radiálními linkami.
„Zkuste to mimoúrovňově“ je z řady hraběcích rad, snad jedině „u Kamen“ zajet pod zem a na Mendláku se vykrtkovat.

Radim S

„Co to je?“ To byl můj (asi nepochopený) povzdech, že přistupovat s otázkou, zda trolejbus nebo tramvaj na jedné křižovatce k řešení plynulé MHD, je minimálně neštastné. Má-li být MHD plynulá, vyžaduje to myslím systémové řešení, třeba za pomoci vyspělého, inteligentního systému řízení dopravy v celém městě, nikoliv individuálního nastavování jedněch semaforů. Ten by na základě spousty reálných dat provozu dokázal rozhodovat, že pustí zpožděný trolejbus nebo že ta narvaná tramvaj má prostě přednost, protože zdržení 200 lidí v tramvaji je horší, než zdržení 10 lidí v autech. V Brně sídlí minimálně jedna firma, která tohle dokáže realizovat. A pro… Číst vice »

Cuba

Pravdou je, že v době, kdy je AI (strojové učení) na takové úrovni, na jaké v současnosti je, neměl by být problém, aby byly alspoň ty vytíženější semafory řízeny vycvičenými kamerami.

Ale úředníci/policajti či kdo o tom rozhoduje, jsou z minulýho století, takže smolík…

Ondra K.

Hlavním problémem preference MHD je politik sedící ve vedení města. Protože v situaci kdy, preference MHD znamená omezení IAD jde o politické rozhodnutí.

Honza P.

S linkou 12 mám stejné zkušenosti. Ať už jedu autem nebo šalinou, vždycky si říkám, proč, když jedu autem z Nových sadů na Šilingrák, tak projedu na zelenou bez zastavení a když jedu šalinou, tak tam vždycky stojím na červenou. Kolony se tam nedělají, absolutně nechápu, proč je to takto nastavené. A Konečného náměstí? Doufám, že to přenastavení semaforů opravdu MHD pomohlo, protože z Veveří od Rybkovy ke Konečného náměstí to vytvořilo naprosto uměle kolony aut každý den, často i mimo hlavní špičku. Když jedu autem, objíždím to na Kounicovu. Semafory na Konečného pustí žalostně málo aut… Tak snad aspoň… Číst vice »

Jaroušek

DPMB se najednou probudilo a chce se posunout do 21. století 👍. To jim gratuluju, ještě před pár lety byl ten vozový park pro smích.

medical examiner

Jen aby je to kvůli nákupům od Scheißewerke nestálo zbytečně mnoho peněz…

Jiří Kocurek

Pár je 2, no a do Liberce běžte raději brečet.

dopravopat

Čo má s tým spoločné Liberec??

Jiří Kocurek

Že pokud hledáte opravdu zastaralý vozový park, tak tam a ne v Brně.

Jaroušek

Jo jasný, ale v Brně ještě před pár lety jezdili v hojném počtu retra jako K2, 21Tr, 14Tr, 15Tr, T3, Vrakosy (a to v hojném počtu). Za posledních pár let se to skvěle zlepšilo.

dopravopat

Tak to áno. Díky za vysvetlenie, nejako mi to nedošlo.

Leinad

Jak zastaralý, po Liberci jezdí moderní tramvaje výrobců, kteří neumí metrový rozchod.

Gunduľ neubiješ

Bude prosim i textova verze?

dopravopat

+1

Kleist

Když mě napadají velkokapacitní tramvajové soupravy „v jiném módu“ tak mě napadá jediná obousměrná linka 8. Je to samozřejmě spekulace ale tří vozové soupravy už tu byli tak mě nenapadá nic jiného co by to mohlo být.

Luděk

8 určitě ne nebo minimálně ne teď protože zastávka Krematorium nemá potřebnou délku na delší než 30m vozy
Za sebe myslím že se jedná o 12 v časech příjezdu největšího počtu vysokoškolských studentů kdy tam přejede souprava EVO z 1.

Šalinář

Nebo obdoba Liberce, tak přes den jezdí 2xT3 a na večer to rozpojí na konečné a jezdí pouze sólo. Tak pokud by chtěli udělat na neděli v dopoledních hodinách aby jezdilo EVO2 a na odpoledne k tomu z Medlánek vyjelo B-éčko a mechoši to spojili a jezdilo 2xEVO2. To by byla prča. A opravdu jiný mód.

stl

Rád bych touto cesto poděkoval redakci za time stamps! U hodinovýho podcastu navíc k tématu, kde mě zajímají konkrétní věci, je to skvělá věc.

Ventura35

Varia jsou považována za spolehlivá, ale bohužel jde o věčně obuté a rozhrkané rachotiny.

medical examiner

Není to ale spíš úrovní brněnských kolejí?

Jura

To bude spíš úrovni brněnských řidičů. (Z jisté části). To že Varia maj extrémně ostrý brzdy na finále, je však fakt. Při dobrzdeni může být řidič sebelepší a mnohdy se skluzu neubrání.

dopravopat

Pri mojich návšetevách boli čeľusťové brzdy aj na starých zrýchľovačoch nastavené tak, akoby vozidlo hodilo kotvu. Trhalo to o 106. Asi miestny zvyk.

Jiří Kocurek

Ne, obutí vzniká tím, že
a) vozidlo nemá ABS a zároveň
b) při brždění se zablokují kola, protože:
b1) je nutné prudce brzdit
b2) koleje kloužou víc než obvykle

Luděk

Není to o kolejích protože to by jezdilo obuté vše.
Je o Variich obecně mají velký výkon a v podstatě žádnou brzdnou regulaci takže každé prudké brzdění z důvodu hrozící kolize hlavně s auty = ploška na kole

Jiří Kocurek

Zcela běžně se stává, že začne pršet a ouha, do zstávky se šalina klouže. A chodců, kvuli kterým se musí brzdit taky není málo. Občas i nějaký ten cyklista, jeden si to šlapal po přechodu, vjel přímo před vůz – to video promíná DPMB přímo v šaline, nevymyslel jsem si to.

Luděk

Asi neumíte pochopit psaný text protože jsem nepsal jedině s auty ale hlavně s auty není významově stejné.
Ano důvodů je víc nicméně si myslím že minimálně 65% za úsek mezi Moravský náměstím a Tylovou kde spousta řidičů zapomíná že má na autě (i jiných dopravních prostředcích) i levé zpětné zrcátko.
P.s. pokud je nějaký faktor v mých očích jako nad poloviční (tedy nad 50%) myslím že jde v pohodě označit za hlavní.

Kernteriér

Kdo má zájem, tak K2 by měla být nasazena na jeden z kurzů linky P1, co bude zítra 27. 5. zajišťovat posilové spoje k BVV.

Kernteriér

Doplňuji, že historická K2, tedy 1123.

Pavel Skládaný

To je docela rozpačité, efektnější by bylo ji nasadit na návoz účastníků na zítřejší oslavu Staré Tišnovky do Zábrdovic.

Kernteriér

Tak nic asi pořadatelům nebránilo si nějaký historičák pronajmout.

Jiří Kocurek

Tramvaj? vžtyťo to je pro naprosto podřadné věc, do tramvaje by nevlezli. No jel byste Vy leošovou pohřební tramvají? Tak vidíte.

Kernteriér

Ale furt to jezdí po kolejích, tak je to akceptovatelné. Navíc v Tišnovce se angažují trochu inteligentnější lidé než železniční ultras.

medical examiner

No…pokud v posledních letech zlevnil, tak proč ne…

Pavel Skládaný

Preference tramvají je v Brně klíčová již dobrých dvacet let. Ale v praxi se to bohužel projevuje minimálně. To je jako když fotbalový manšaft ujistí, že dávat góly je pro něj klíčové. Ale v reálu jich moc nedá.

Georg

i v praze trvalo rozumnejsi rozsireni 30 let a zdaleka nejsme u konce…

Jan T.

V Praze nějaká snaha o preferenci je, ale mám z toho takový pocit, jakoby to dělal jeden člověk v celém městě. Přibyde jedna křižovatka za několik měsíců, často se stává že i rok po modernizaci nebo rekonstrukci se jede stále pevný nebo původní cyklus bez nastavené preference pro tramvaje (a busy taky).

Twix

Myslím že on nemluví přímo o preferenci tramvaje v křižovatce, ale o tom aby lidi preferovali MHD pro cestování. Což spolu souvisí jen trochu 🙂

Peeetr

Ne. Jednoznačně se jedná o minimalizaci stání v křižovatkách a zácpách.

Pavel B.

Pokud se vám opravdu podaří preference tramvají a projedou rychle městem, tak se naskládají u nádraží a budou čekat na volný peron.

mgr.pavel

Přitom Brno mělo nějaký projekt financovaný z EU, který nějak „optimalizoval světelné řizení křižovatek za účelem lepší optimalizace“ (tak nějak děsně byrokraticky se to jmenovalo a bylo to i *zdůvodněno* jako přínos). Z projektu nešlo vyčíst o jaké konkrétní křižovatky šlo, jaký konkrétní přínos byl, ale.. Brno má čárku, že utratilo peníze za optimalizaci světelných křižovatek.

To aby se dotační vlk nažral, a automobilová koza zůstala zachována, asi.

Peeetr

To by mohlo být ono. Pak by sedělo i to, že se to nesmí kritizovat a minimálně 5 let měnit, aby se nevracela dotace.

Jinak takový systém pokud má plnit milion přání, je samozřejmě velmi složité udělat opravdu funkční. Ale pokud je hlavním přáním preference tramvají, tak to už tak složité není, aby plnil primárně to. A systém co půl milionu věcí trochu vylepšuje, půl milnionu věcí trochu zhoršuje, a primární preferenci tramvají řeší nic moc, je potřeba co nejdřív to půjde nahradit něčím klidně i 100x hloupějším, ale zaměěřeným na primární funkci a tu zvládat.

mgr.pavel

Tak tady je ten projekt: https://www.brno.cz/w/operacni-program-doprava-2014-2020 popsán i zde na serveru: https://zdopravy.cz/v-brne-finisuje-sedmilety-projekt-modernizace-55-krizovatek-za-347-milionu-korun-114310/

Sice snad v každém odkazu píšou mimo jiné i o té o preferenci MHD, ale nikde není žádná zmínka kde a jak došlo k jakému vylepšení..

Kleist

Ale ten nový semafor s LED technologií vypadá pěkně to se musí nechat 😀

Tomáš Kowalski

Ono je ale potíž v tom, že několik křižovatek už takhle fungovalo, a dost dobře (třeba zelená vlna od Zvonařky směrem na Ostravskou, nějaký čas i Úzká), jenže pak do toho začal BKOM hrabat… Ale ať jim úplně nekřivdím, naprosto perfektně fungující křižovatka (a bohužel jedna z mála) je Kaštanová x Popelova x Vinohradská, kde opravdu třeba ve večerních/nočních hodinách, ať přijíždím z jakékoliv strany, háže mi to do pár vteřin zelenou.