Podcast: První stanicí s ETCS s benefity by měla být Masaryčka, říká Tomáš Konopáč ze SŽ
Technologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika![Technologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/06/Telematika_2.jpg)
![Technologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/06/Telematika_2.jpg)
Velmi kritizuji evropské orgány, že dopustily tak překotný vývoj ETCS.
Velmi kritizuji evropské orgány, že dopustily tak překotný vývoj ETCS.
Našel jsem program konference zmiňované v rohovoru, ale nějak nemůžu najít tu konkrétní přednášku.
https://www.era.europa.eu/agenda/agenda-ertms-2024-conference
Jaký je rozdíl mezi ECTS s benefity a bez nich?
Bez benefitů kopíruje stávající umístění oddílů, s benefity zkracuje oddíly a zvyšuje kapacitu trati.
České dráhy nikdy nepřistoupí na ETCS. Chtějí zachovat středověké vlaky, vítejte ve skanzenu Evropy. Okolní země mají vlaky 300 – 500 km/h a my máme průměr 30 km/h na hlavních tratích a největší počet nehod na obyvatele
To by chtělo mokrý hadr na hlavu, melete naprosté nesmysly
České dráhy jsou dopravce s nejvyšším počtem vozidel s ETCS v ČR 🙂
Děkuji Tomášovi Konopáčovi a Ondřejovi Kubalovi za zajímavý a poutavý rozhovor.
Ty země, kde nejsou papežštější než papež, jsou shodou okolností země, kde mají normální zabezpečovač. To je taková ta věc, co zabrání Příhodovi v ověření platnosti zákona o neprostupnosti hmoty metodou pokusu…
Ano, to se v těchto diskusích poměrně dost opomíjí – že pro ně, narodíl od nás, to nebude znamenat zavedení vlakového zabezpečovače, protože nějaký už sto let mají (Německo-Indusi). My máme důvod ke spěchu, oni ne až tolik.
Indusi 54 je z roku 1954 a ani tehdy nebylo během léta všude. Když dožívalo Indusi, tak ho v 90. letech nahradili novějším PZB.
Že s Indusi experimentovali už mezi válkami je věc druhá, jenže přišel diktátor žiobijce s železniční povinností a priority byly jiné, například potápění obchodních lodí v Atlantiku a malování šesticípých hvězd lidem na dveře. Nakonec mu došlo i zlato ze zubů zavražděných.
Před válkou bylo zavedeno „Indusi I 34“ – v roce 1935 už bylo na 4500 km tratí, v roce 1944 na 6700 kilometrech a na 870 hnacích vozidlech. To bych nenazval úplně experimentováním.
„tak překotný vývoj ETCS.“
Ano, v Japonsku už mají všude na Šinekasenech ekvivalent ETCS L3, tam to šlo rychle ikdyž jim do toho v roce 2011 přišla fakt velká pohroma a uvažovalo* se o nezavedení L3.
https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_control#ATACS
*) https://www.railjournal.com/in_depth/japanese-train-control-enters-a-new-phase/