Podcast: První stanicí s ETCS s benefity by měla být Masaryčka, říká Tomáš Konopáč ze SŽ

Technologie ETCS. Pramen: ČD - TelematikaTechnologie ETCS. Pramen: ČD - Telematika

Velmi kritizuji evropské orgány, že dopustily tak překotný vývoj ETCS.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Našel jsem program konference zmiňované v rohovoru, ale nějak nemůžu najít tu konkrétní přednášku.
https://www.era.europa.eu/agenda/agenda-ertms-2024-conference

MacD

Jaký je rozdíl mezi ECTS s benefity a bez nich?

Plecháč

Bez benefitů kopíruje stávající umístění oddílů, s benefity zkracuje oddíly a zvyšuje kapacitu trati.

Tohas

České dráhy nikdy nepřistoupí na ETCS. Chtějí zachovat středověké vlaky, vítejte ve skanzenu Evropy. Okolní země mají vlaky 300 – 500 km/h a my máme průměr 30 km/h na hlavních tratích a největší počet nehod na obyvatele

pacicka

To by chtělo mokrý hadr na hlavu, melete naprosté nesmysly

Tonda Sehnal

České dráhy jsou dopravce s nejvyšším počtem vozidel s ETCS v ČR 🙂

Petr Šimral

Děkuji Tomášovi Konopáčovi a Ondřejovi Kubalovi za zajímavý a poutavý rozhovor.

Nose Peak

Ty země, kde nejsou papežštější než papež, jsou shodou okolností země, kde mají normální zabezpečovač. To je taková ta věc, co zabrání Příhodovi v ověření platnosti zákona o neprostupnosti hmoty metodou pokusu…

Michal M

Ano, to se v těchto diskusích poměrně dost opomíjí – že pro ně, narodíl od nás, to nebude znamenat zavedení vlakového zabezpečovače, protože nějaký už sto let mají (Německo-Indusi). My máme důvod ke spěchu, oni ne až tolik.

Jiří Kocurek

Indusi 54 je z roku 1954 a ani tehdy nebylo během léta všude. Když dožívalo Indusi, tak ho v 90. letech nahradili novějším PZB.
Že s Indusi experimentovali už mezi válkami je věc druhá, jenže přišel diktátor žiobijce s železniční povinností a priority byly jiné, například potápění obchodních lodí v Atlantiku a malování šesticípých hvězd lidem na dveře. Nakonec mu došlo i zlato ze zubů zavražděných.

Raquac

Před válkou bylo zavedeno „Indusi I 34“ – v roce 1935 už bylo na 4500 km tratí, v roce 1944 na 6700 kilometrech a na 870 hnacích vozidlech. To bych nenazval úplně experimentováním.

Jiří Kocurek

„tak překotný vývoj ETCS.“

Ano, v Japonsku už mají všude na Šinekasenech ekvivalent ETCS L3, tam to šlo rychle ikdyž jim do toho v roce 2011 přišla fakt velká pohroma a uvažovalo* se o nezavedení L3.

https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_train_control#ATACS
*) https://www.railjournal.com/in_depth/japanese-train-control-enters-a-new-phase/