Železniční koridor na Moravě stál 7 hodin, vlak Leo Express narazil do spadlého trakčního vedení

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Prosenicích po srážce s návěstidlem. Foto: Hasiči OlomoucJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Prosenicích po srážce s návěstidlem. Foto: Hasiči Olomouc

(Aktualizováno 20:15) Provoz na hlavním železničním koridoru mezi Olomoucí a Přerovem a Ostravou dnes zastavila na sedm hodin mimořádná událost

(Aktualizováno 20:15) Provoz na hlavním železničním koridoru mezi Olomoucí a Přerovem a Ostravou dnes zastavila na sedm hodin mimořádná událost v Prosenicích.   Vlak Leo Express zde podle všeho narazil do stržené troleje. K obnovení provozu došlo kolem 19. hodiny.

Podle Leo Express bylo příčinou spadlé trakční  vedení. V Prosenicích probíhá rozsáhlá modernizace. Při události nedošlo k žádnému zranění.  Škoda je předběžně určena na milion korun.

„Vlak Leo Express byl poškozen pádem trakčního vedení, nejednalo se tedy o chybu dopravce. Nyní probíhá vyšetřování této mimořádné události. Nikdo na palubě včetně strojvedoucího nebyl zraněn a pro všechny cestující byla zajištěna přeprava autobusy. Bezpečnost a zajištění přepravy pro cestující pro nás byly prioritou. Vlak Leo Express stál na trati právě kvůli poruše trakčního vedení. Následně dostal pokyn k jízdě a při rozjezdu na něj trakční vedení spadlo. Poškozeno bylo čelní sklo a sběrač jednotky,“ uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.

Kolaps se dotkl řady vlaků: České dráhy například zrušily expresy 128 a 125 v úseku Olomouc – Lipník nad Bečvou, zruší také jedno pendolino. Kompletní seznam je na stránkách ČD mimořádnosti„Je zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Olomouc hl. n. – Lipník nad Bečvou ve velmi omezeném počtu autobusů, které jezdí kyvadlově,“ uvedly České dráhy na svých stránkách. Obnovení provozu bylo postupně posouváno, nakonec k němu došlo kolem 19. hodiny.

Tagy porucha trakčního vedení Správa železnic
115 komentářů