Dopravci Infrastruktura Železnice

Železniční koridor na Moravě stál 7 hodin, vlak Leo Express narazil do spadlého trakčního vedení

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Prosenicích po srážce s návěstidlem. Foto: Hasiči Olomouc
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Prosenicích po srážce s návěstidlem. Foto: Hasiči Olomouc

(Aktualizováno 20:15) Provoz na hlavním železničním koridoru mezi Olomoucí a Přerovem a Ostravou dnes zastavila na sedm hodin mimořádná událost v Prosenicích.   Vlak Leo Express zde podle všeho narazil do stržené troleje. K obnovení provozu došlo kolem 19. hodiny.

Podle Leo Express bylo příčinou spadlé trakční  vedení. V Prosenicích probíhá rozsáhlá modernizace. Při události nedošlo k žádnému zranění.  Škoda je předběžně určena na milion korun.

„Vlak Leo Express byl poškozen pádem trakčního vedení, nejednalo se tedy o chybu dopravce. Nyní probíhá vyšetřování této mimořádné události. Nikdo na palubě včetně strojvedoucího nebyl zraněn a pro všechny cestující byla zajištěna přeprava autobusy. Bezpečnost a zajištění přepravy pro cestující pro nás byly prioritou. Vlak Leo Express stál na trati právě kvůli poruše trakčního vedení. Následně dostal pokyn k jízdě a při rozjezdu na něj trakční vedení spadlo. Poškozeno bylo čelní sklo a sběrač jednotky,“ uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.

Kolaps se dotkl řady vlaků: České dráhy například zrušily expresy 128 a 125 v úseku Olomouc – Lipník nad Bečvou, zruší také jedno pendolino. Kompletní seznam je na stránkách ČD mimořádnosti„Je zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Olomouc hl. n. – Lipník nad Bečvou ve velmi omezeném počtu autobusů, které jezdí kyvadlově,“ uvedly České dráhy na svých stránkách. Obnovení provozu bylo postupně posouváno, nakonec k němu došlo kolem 19. hodiny.

115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
KarelF

Mohu se zeptat co se tedy stalo Zde se píše, že LE narazil do spadlého TV, ale v odkazech na Twiter hasičů a i jinde se píše, že narazil do návěstidla. Takže do čeho tedy narazil do drátů nebo do návěstidla. Mohl by to někdo laskavě uvést na pravou míru.
díky.

Leinad

Zpráva drážní inspekce bude za pár měsíců. 😀

Jarda

Vše trvalo asi o 4 hodiny déle, protože se čekalo na vyšetřovatele Leo expressu, který jel až z Prahy. O tom bohužel Zdopravy.cz nenapíše ani slovo

Jarda

To chápu, ale pak je ta informace taková napůl. Ale chápu, tímto se Leo express chlubit nebude.

svojsin

Jarda: Pokud by šlo o ČD, bude vyšetřovatel na místě do dvou minut, tj. jasný :-)))

Ludva

Budeš se divit, ale byl by tam mnohem dříve mnohem. ČD mají vyšetřovatelů více. Na každou oblast jiného a ti drží nehodové pohotovosti. Takže dvě minuty by to asi nebyly, ale ne o moc víc. Něco takového LE nemá a asi ani ostatní alternativní dopravci. Ono to totiž něco stojí. Je více takových věcí o kterých běžný cestující nemá ani ponětí a které dělají to že ČD poskytují komplexnější a lepší služby. Spoustu věcí mají nařízené někdy i zákonem a proto jsou v soutěžích dosti znevýhodnění.

Daniel Mach

A vaši informaci máte odkud?

malej-jarda

To jel vlakem? 🙂

MiKi

Typl bych, že po D1 autem 😁

vagonář

Tipl.

Jaroslav

Tipnul.

Vít Jůza

Jak jinak? V této relaci jasná volba. (Ale nevím.)

vagonář

Díky za info.

robert

A jak ses to dozvedel ty?

Daniel

Prosim Vas, mam tam ve vlaku RJ mamu duchodkyni a ocividne vsichni krome RJ maji nahardni autobusovou dopravu. Nevite nekdo kdy to pusti? Na RJ infolince jsou uplne ztracene pripady a proste nelze se dopatrat jakekoliv informace. Neksutecna neschopnost.

Petr

Pořád se to posunuje. Teď už je to zase posunutý do 18:40 hod…

Ludva

O RJ je to všeobecně známo, že tyto krizové situace nezvládá. Po těch letech praxe se to již měl naučit. On na to ale prostě kašle. O tom jak se v těchto situacích neodborně chová i personál vlaku jsem se ostatně měl možnost seznámit již několikrát i osobně. To mi na něm vadí asi nejvíc. Má lepší služby ale jen dokud je vše v normálu.

Jan Ruzek

Krizove situace nezvlada predevsim SZ. Viz ty informace co svitily na tabulich…

Jiří 24

A jak by jste to zajistil vy? Když autobusoví dopravci jsou v regionu zcela vytíženi a ani ČD neumí zajistit všem NAD. RJ může maximálně svoje řidiče nahnat do práce, ale to nejde z minuty na minutu. Pokud ve vlaku jede klima, tak nevidím v čekání žádný obrovský problém, vody je na palubě vždy dostatek a případně ji po nějaké době dostane od personálu zdarma. A navíc odškodnění dostane, jenom si prostě déle posedí 🤷‍♂️

Hodně štěstí

Jenže mi připadá, že RegioJet ani NAD zavádět moc nechce a čeká na obnovení provozu. NAD náklady zbytečné navíc.

Leinad

Třeba by se s NAD víc lidí vešlo do limitu času dojezdu a RJ by platil míň na kompenzacích 😀

Jiří 24

Bus má o mnoho menší kapacitu, tudíž by muselo být kolona busů aby převezli plnej vlak. Osobně, pokud bych si měl vybrat jestli NAD nebo ,2-3 hodiny ve vlaku navíc (pokud nikam nespěchám) raději posedím, než se mačkat v buse a dojet někam kde budu čekat na soupravu z druhé strany.

MiKi

Ne každý si chce pár hodin posedět. Nemohu si vzpomenout, kdy Rj měl NAD při mimořádnosti. …. Už vím, nikdy. Tož hlavně káva zadara, ne ?

Leinad

Že by NAD jezdil žlutý autobus stažený z jiné linky se skutečně nestalo 😀
Ale někdy se žlutého jízdenky uznávají v jezdící NAD. Když žlutý dispečer není trotl, tak to domluví (což ale taky není pravidlo).

Dalibor

a c poelsdní NAD Hulín Brno? to jsem asi tím autobusem fakt nejel, když to tu říkáte.

Ludva

Dalibore, ale to byla výluka, která byla plánovaná dlouho předem. Ne žádná krizová situace. To je dost veliký rozdíl.

Kirak

Aha, takže oni nikam nejeli, oni nikam nepotřebovali oni se jeli jen projet aby dostali vodu

Karel

Bez drátů ta klima moc dlouho nepojede

Study

Zajišťoval jsem (Retrobus Prostějov) pendl Přerov – Hranice v čase 14-20h. Autobusů jezdilo bylo víc, i tam dostali dva svoje vlastní.

pavelmaresh@gmail.com

Příště pošlete mámu normálním vlakem, ne soukromým patlalem, co má místo vlakového personálu servírky.
Jo vlastně, wi-fi a kafe zdarma….

pejan

A ten normální vlak, asi modrý, by to podle vás přeskočil nebo jak? Jízdenkýýýýýý, přistoupilýýý, to je jediný co v tom normálním vlaku uměj..jinak nic.

Ludva

V tom normálním vlaku vám poskytnou informace, popřípadě i dle situace řadu věcí zařídí. Umí se o cestující postarat mnohem lépe a odborněji, než někdo, kdo umí jen roznášet kávu a o provozu nemá ani ponětí. V těch normálních vlacích je na kávu určený minibar a ne vlaková četa.

Leinad

Jednou mi docela pomohlo, že jsem při bordelu na koridoru přijel na Prahlavní zpožděným nenormálním vlakem, na který na nás spěchající čekali taxíky na účet RJ.
A že v noci při zastavení u vjezdového návěstidla ohlásí „ještě počkejte stojíme před stanicí“ to by taky nemusel, když má narozdíl od béčkek blokované dveře.

Ludva

A on má RJ blokované dveře i když stojí 😀. Tak o tom tedy nic nevím. Blokování je pouze za jízdy. Jo to kdyby jste jel regionovou nebo panterem tam by to zbytečné bylo 😀.

Avlaky

To znamená sehnat 11 autobusu, zajímalo by mě kde takové množství sežene

Jan

Zrovna v teto koronadobe kdy je zajezdu minimum tak bych nemel obavu ze se nejake volne busy nenajdou.

Leinad

To jsou plný garáže, ještě k nim sehnat řidiče který drží pohotovost, neřekli mu „dokud je korona, nechoď“

Leinad

Sežene jeden a nechá stewardy ať každé pulkolo řeší boj o místa (toho s nejdražší třídou, toho kdo jede na letiště, …) 😀 😀
Může někdo potvrdit fakt jezdící NAD byla jenom ČD, RJ se nedomluvil?

Jan Kocourek

To není možné v článku se o RJ vůbec ale vůbec nepíše. Ten to měl vše v pořádku. 😃

Daniel Mach

Nějak tu chybí konec toho dojemného příběhu. Jak vaše matka dojela a jak moc nadávala?

Jiří Kocurek

To vypadá, že snad sejmul zkratovací tyč. Umístit zkratovací tyč tak, aby trčela do profilu vedlejší kolej snad ani nejde. Což by znamenalo, že jen po vyloučené koleji. Pokud mě paměť neklame, tak železniční výhybky se nepřehazují ze stanoviště strojevdoucího a to ani v případě, že by po železniční výhybce jela tramvaj. Dokonce to nejde ani v Brně na Poříčí, když se na té výhybce otáčí tramvaj Caroline.
Takže tohle bude ještě zajímavé. Jen nechápu ty cvoky, kteří v tom vidí Leošovu chybu. To už snad musí být patologická nenávist.

Petr

Už jsem to taky zažil. Učedník, krátce na dráze, a pověsil zkratovací tyč, kam by nikdo nečekal… Samozřejmě, že do toho rychlík vlít…

Jiří Kocurek

Co na to mistr?

Petr

Mistr to odskákal… Ale pracant pracuje (teda spíš dělá kraviny) dál… 🙁

Leinad

Mistr odskáče průser za učně kterého dozoroval mi připadá normální.
Akorát je divné, že učeň dělá prusery dál, čekal bych buď vyhození ze školy nebo že se vzpamatuje a přestane dělat prusery.

Jiří Kocurek

A nebo že půjde k lopatě/koštěti/vidlím na makadam. Pokud tam už není přebytek jemu podobných.
Oběma díky za odpověď.

Lukáš

Znám zabezpečováka, který způsobil přímo srážku vlaku a posunu (2 MUVky), byl přitom pod vlivem alkoholu a slouží dál. Nejsou lidi….

anonym

Revnice cca pred rokem?

Dominik

A kam ji teda pověsil, kde by to nikdo nečekal?
Jsou snad jen 2 možnosti, jak by do toho mohl rychlík vlítnout, buďto nebyla vyvázaná, nebo se nějak vlak dostal na vyloučenou (jako v Přelouči).

zdeva

Lidi asi s-re,že nemá záiohu.Jednoduše odřekne a má to vychytaný….

robert

Zaznamenal jsem, že kromě Elektrizace železnic působí na železnici i Elektroline. Má s tím někdo zkušenosti?

Petr

Ex 1251 najetí do TV, závada na trakčním vedení v km 190,888 v žst. Prosenice…

Ludva

Tady něco nesedí. Jestliže už stál a spadlo to teprve při rozjezdu, to vypadá že si tu trolej mohl strhnout sám. Prověšená trolej občas bývá, ale to se stává většinou když praskne izolátor a to se stává mrazem, nebo prostě únavou materiálu, ale tady je trolej asi nová. Stačí jen trochu poškozené smykadlo, třeba když se zanedbá údržba a je “ projete „, dojde ke ztrátě napětí, strojvedoucí zastaví a když mu výpravčí dovolí jízdu s tím, že to byl jen výpadek, tak tím již poškozeným sběračem strhne tu trolej definitivně. Na toto se ale asi těžko přijde, jak to… Číst vice »

Apollo17

Projete smykadlo aktivuje ochranu ADD a sběrač nejde zvednout.

Ludva

To máte pravdu, jestli flirt ADD má. A i to poškozené čelní sklo vypadá na naráz ve větší rychlostí ne teprve při rozjezdu. Pak ale nechápu, jak mu mohl někdo dát svolení k jízdě do poškozené troleje. To je pěkný průšvih.

Jiří Kocurek

A kdyby se pod tou podvěšenou trolejí ani nepokusil rozjet? Aha, to by bylo zase špatně.

Nezbývá než věřit, že vlaku ČD by se podobný problém stát nemohl. Bohužel je to těžké, když přímo na téhle trati člověk viděl na vlastní oči lokomotivu ČD Cargo s polámaným sběračem zamotaným ve stržené troleji.

Ludva

Milý Jiří. Myslíte, že jsem nikdy neviděl poškozený sběrač 😀. Dříve jsem pracoval u ČD jako strojvedoucí. Mám za sebou dvacetiletou praxi na mašině. Za těch dvacet let jsem jenom já “ sundal “ dva sběrače. Mě vážně nemusíte poučovat 😀. Vím dobře, že to může být jak technická závada na sběrači, tak na trolejí i chyba strojvedoucího.

V. K.

Pro Leoše to bude problém, vzhledem k tomu, že nemá žádné zálohy. Bude zase muset rušit spoje.

none

A je neprekonatelny problem si na tech par dni nekde pujcit lokomotivu a tri vagony?

Hodně štěstí

Je a finanční. On to prostě nedělá. Levnější je zrušit spoje.

Martin

Nejsem si jisty, zda je to levnejsi…

Kamui

Je to levnější. Takhle prostě vrátí lidem peníze (možná jen ve formě kreditů) za jízdenky a, kaštani, jeďte si jak chcete. Pronájem soupravy by stál tolik, že by na tom prodělal.

Leinad

100% jízdného na ruku dá v každém případě. Někdy dává navíc kredit.

Mirek111

No, pro Paštikáře, to je dost velkej problém, páč, tenhle břídil, nemá co dělat na kolejích, obecně…
Tak, se ta doprava, opravdu dělat nedá, celkově v jeho podání….

Suk

Čím víc čárek, tím víc Adidas? 😀

robert

Pro Leoše? Ano, je. Protože ta lokomotiva a tři vagóny budou chybět jinde.

Jiří Kocurek

Tohle bych si měl zapamatovat. Předpokládá se, že Leoš dokáže čelní sklo vyměnit za prá dnů.
To až bude někdo argumentovat, proč to u ČD trvá měsíc.

XXXD

Však pro ČD není takový problém vytáhnout pár Béček nebo Honeckrů z kopřiv a sehnat lokomotivu. To je pak v celku logické, že Leo na to hodně pospíchá, když nemá žádnou náhradu, naproti tomu ČD zase tak tolik pospíchat nemusejí.

Ludva

Ta jednotka moc poškozena nevypadá a asi ani není, jestli se to stalo jak je psáno v článku při rozjezdu. Výměna sběrače by neměla být náročná oprava.

halbstadt

Provoz je zastaven do 1ý hod

halbstadt

17:00

K.S.

Tady je vidět jaký problém je mít jenom jednu hlavní trať, respektive jedinou trať pořádně použitelnou a pod dráty. Kdyby byla elektrifikována alespoň trať z Hulína do Valmezu dalo by se to alespoň částečně objet, i když je otázka jestli by ta zajížďka nebyla časově stejně dlouhá jako čekání na opravu. Ze strategického hlediska by bylo vhodné mít ke každé elektrifikované trati ještě jednu použitelnou jako objízdnou trasu. V Případě tratě z Brno do Břeclavi by bylo dobré mít elektrifikovanou Vláru a trojúhelník v Bzenci z Olšovce do Přívozu, nebo drát do Veselí i z Hodonína (a Holíče) a pomalou… Číst vice »

Dalibor

Po tý jednokolejce kde rovnou kolej pomalu nenajdeš?

Martin

Ale nestoji doprava, samozrejme je to pripad od pripadu, aby to nebylo kontraproduktivni…

K.S.

Jet pomalu ale jet, nebo stát celé hodiny?

Jiří Kocurek

Přes Valmez je to +3 hodiny a procpete tama 2 páry za hodinu.
Zkuste si přiznat, že dve dvojkolejky vedle sebe by ten problém řešily. Narozdíl od rozšíření na tři koleje až do Hranic.

K.S.

Určitě by se dalo procpat víc vlaků než dva páry, navíc by se muselo hrábnout do tratě pokud by to měla být alternativa, to se dá při elektrifikaci, existují i třeba částečně dvojkolejné tratě kdy na jednokolejce je vložka umožňující letmé křižování. atd. Záleží na tom jak se to naprojektuje a udělá. Akorát je základ tam udělat dost kolejí, takže ve stanici minimálně 4, tedy v té větší, dvě dost dlouhé na to aby se tam postavil nákladní vlak, dvě krátké pro osobní s perony. To je minimum, řekl bych. Pokud k tomu bude dobrý IS, tak to projede, akorát… Číst vice »

Dalibor

a řešit ad hoc křižování, atd? NAD je v tomto případě často operativnější.

Dominik

No možná lepší se hoc křižování, než shánění NAD, což u rychlíku navíc znamená více autobusů.
Nebo to chceme být jako Němci, kteří raději zruší zpožděný vlak (za hodinu přeci jde další), než aby řešili, kde křižovat?

K.S.

Pokud je to moderně řešená trať, tak křižování nebude problém, pokud je to ve stavu jako některé části tratě mezi Břeclavi a Znojmem kde se staví výhybky ručně a někdy vůbec, tak potěš a ad-hoc křižování je problém.

Leinad

Když se ví dopředu, že výpadek bude nadlouho, tak se dá sehnat diesel.
Jenže když SŽ kecá nesmysly (příhozy po pětiminutách) tak se na odklon nikdo nevydá a čeká 5min na zprůjeznění.

K.S.

Nevím v jakém to bylo stavu, pokud se tam stavělo a dvě ze tří kolejí byly mimo a strhnete trolej na té jedné volné, tak stojíte s dieselem, nebo bez. Stalo se mi to předloni při cestě z Břeclavi do Brna. Když není kudy jet, tak nepomůže ani diesel. ECčka to braly přes Olomouc. Byl jsem tehdy připravený jet dokonce přes Hrušovany n./J. nebo Moravský Písek, ale bohužel tam nic nenavazovalo. Neděle. Tak jsem dvě nebo tři hodiny čekal s jedním Kanaďanem ve Dvoře. Jinak jedna věc je co se háže cestujícím, druhé co se řekne dispečerům. Ti asi mají… Číst vice »

Dominik

Tak příhozí opravdu nejsou po pěti minutách, a sice vedoucí může dát odhad, že oprava potrvá cca třeba 4 hodiny, ale vždy záleží na tom, kdy dá vyšetřování souhlas, že se může začít opravovat/odklízet následky.

IGCT

Božínku, to jsou zase názory. Dotaz „na tělo“ na pana K.S.-Taky máte postaveny dva domy/byty? Např. když vyhoří jeden, máte adekvátní zálohu???

X 1

KS bydlí v Břeclavi. Pracuje v Brně, kde má i garsonku. K tomu v Mikulově vinný sklépek.
Ještě něco? 😉

K.S.

No skoro to trefil X1, k tomu ještě přátele a rodinu po republice, vlastně dnes i po Evropě, takže ano, nějak pokryté to mám kdyby něco. 😀 Ale tu nejde ani tak o to že by to byla jenom záloha kdyby něco, to bych asi moc nenavrhoval, ale pokud už ta trať je a má se elektrifikovat, tak dává smysl to udělat rovnou tak aby když se podělá něco jinde se nemuselo jezdit úplně jinam. Tak před čtyřmi či pěti lety to že není více tratí elektrifikovaných a lépe propojených vedlo k tomu že Pendolíno z Prahy do Ostravy obraceli… Číst vice »

Leinad

Čím víc elektrifikace, tím míň dieselů.
Pokud by ve Švýcarsku nastala ledovkova kalamita, zamrzlá trolej, nehne se ani kolo – v Česku šly mašiny na WC a šukafony místo Elefantu na esbahn.

K.S.

V Švýcarsku také ale mají malinko vyšší napětí než v Praze, asi tak 5x.

Leinad

*naftové lokomotivy samozřejmě šly na Eurocity, ne na záchod 😀

Jan Ruzek

Dozvime se nekdy kdo z Dobre spravy nebo jaky dodavatel to pos*al? Nebo si da Svoboda radsi na net nejake budovatelske selficko?

K.S.

Tam se myslím teď mění výhybky, takže jim to možná sletělo během drátování.

Jarda

Jasná taktika. Trefovat zařízení.

Michal

To vyzerá tak že pôjdem dnes z Prahy do Vrútok raďsej cez Brno a Bratislavu 🤬. Som nadšený. Dúfam že mi aspoň vrátia peniaze za lístok na Valašský expres.

MiKi

No nevim, já bych osobně počkal až to spraví. Ledaže.. . by jste měl sedmimílové boty 😂🤗😂

Vít Jůza

Jiné národy vlakem chodí … ne-li rovnou na vlaku.

Luděk S.

Ouplný Švajc, ta naše země, co?

Ketchup1970

Zažil jsem před nedávnem cestu s ČD, OBB , SBB a SNCF , kdy jediný úsek bez mimořádnosti jak v řazení vlaku tak v provozu byl Praha Hl.n. – Summerau,. Pak to byla vyluka, náhradní autobus, který se porouchal a přijel jej vystřídat náhradní autobus náhradního autobusu . Místo ICE jel z Curychu náhradní panťák s gravitačním wc, a před Štrasburkem skokan. Nakonec i do Nancy byla výluka. Zpět z Montpellier zase 90 minut zpoždění. TGV z Barcelony. Takže i “Švajc” mívá problémy. Kamenem hází pouze ten, kdo ještě nikdy nechyboval a je bez viny. Ostatní si to připustí.

Jan Ruzek

Jenze ono je tak nejak rozdil jak casto se to stava ve svajcu a u nas.

Ketchup1970

Od toho je statistika. Milý kolego a třeba DB Netz se stalo nedávno , že se jim propadla důležitá severojižní tepna. Nějak to geologie podělala. Jistě si na to vzpomínàte. Proč si my Češi tak sami sobě kálíme na hlavu?

Leinad

I statistika se dá různě interpretovat.
% spojů které přijedou přesně se dá zvýšit tak, že se zruší čekačky (co na tom, že zpoždění 3 minuty znamená minimálně 60 pro všechny přestupující, necelou hodinu čumět na nádraží při přestupy.)
A když je bordel na příměstu s krátkými intervaly, tak zpoždění stejné jako interval opravím přečíslováním vlaku, statistika pak vyjde.

ketchup1970

Zrovna v DB měli docela problém nedávnos dochvilností. Když oni dnes Jürgenové do mašin moc nechtějí a Mustafa zas má svá specifika..Tak se jim trochu sesypal jak servis tak počet fírů. Vlakový průvodce v němčině pro EC177 etc byl plný inzerátů na práci strojvůdce…

Jiří Kocurek

Němci by tu geologii měli vyměnit za něco lepšího. Přecejen jen, geologie je řeckého původu.

X 1

Ketchup1970. Propad hlavní dvoukolejné trati u Rastattu, nedaleko Baden-Baden 12.08.2017. Hlavní trať od Karlsruhe do Basel. Denně přes jeden tisíc vlaků. Trať se propadla při stavebních pracech. V současnosti probíhá stavební zkapacitnění tratí v podobě výstavby paralelní dvoukolejné rychlejší tratě pro rychlou vrstvu osobní dopravy a pro nákladní dopravu, která víceméně míjí obydlená místa (Vmax=250km/h). Propad byl v jižní části města Rastatt Nastal při výstavbě mimoůrovňového křížení nové a staré tratě s tím, že nová trať je pod zemí (tunel 4270m). Při propadu nedošlo ke zranění nebo jiné újmě. Všechny stavby jsou monitorovány. Na povrchu byla čidla, která při prvním… Číst vice »

ketchup1970

Ano milý X, přesně na tuto událost jsem myslel. ALe vyčerpávající info jako vy jsem nebyl schopen napsat. Čímž moc děkuji.

Zrzek

A nehodu lokomotiva vs. most mají němci za sebou už taky.

Dalibor

sice příčiny byly jiný…. pokud stovnávámě Eschede a Studénku. Němci vrazili vlakem do mostu, zatímco my jsme v podstatě vrazili mostem do vlaku!!!

Dalibor

No a pak že jen bígl a krýsl jsou co jim padá „beton“ na koleje…

Ludva

To ano ale tam si těm most na rozdíl od nás schodil ten vlak když vykolejil. Takže vlastně body pro nás 😀.

Jara 16

Divné řeči. Divné srovnávání.

Ludva

To byla trochu ironie a zjevně nepochopená. Byla to reakce na kritiku naší železnice jak je to u nás vše horší. V Německu ten vlak vykolejil díky závadě přímo na vlaku. A teprve naráz toho vlaku zapříčinil pád mostu. Takže vína na straně železnice. Zatím co u nás vlak narazil již do spadlého mostu. Vína na straně stavbařů. Proto jsem psal o bodech pro naší železnici. Ono u nás opravdu není vše automaticky horší.

Zrzek

Mě taky napadl první Augen