Podcast: O Utajeném šéfovi věděli jen čtyři lidé ve firmě, říká majitel Umbrella Mobility Pavel Steiner
Setra LE v barvách Umbrelly. Foto: Umbrella
„Ať se na mě nikdo nezlobí, ale problém řidičů je v tom, že jejich představy neodpovídají tomu, co jsou schopni sami nabídnout,“ říká Steiner.
Nejlepší podcast k autobusové dopravě od člověka, který ví a zná, pojmenovává věci tak jak jsou a dosáhl i dotáhl tolik věcí! Klobouček Pavle! Ať to jezdí vždy kolečky dolů. Hodně zdraví, trpělivosti a mnoho štěstí k realizaci všech nápadů.
Objevil se pán, co píchl do vosího cecháčkovského řidičského hnízda. Toto nikdo moc nechtěl vyslovit, protože to nikdo vyslovovat nepotřeboval a stačila mu k pokrytí zejména závazkových výkonů ta většina, a teď mi promiňte „lopat“, co má Déčko. Problematika je daleko obsáhlejší, než co by pokryl jeden maličký příspěvek do diskuse. Pan Steiner se dotýká bravurně otázky profesionality držitelů oprávnění skupiny D a to tu neni vzhledem k nedostatku materiálu žádoucí. Největší problémy s náborem řidičů mají z valné části dopravci v závazku. Důvody jsou zřejmé a jasně je pan Steiner naznačil v podcastu. Plně s ním souhlasím. Prošel jsem… Číst vice »
Jezdim v Oslu Mhd. A je uplne jedno jestli mam nahody jezdim jak prase a nebo naopak. Proste jsem kusovka jako dalsich 12o ridicu. To ze mame lepsi pracovni podminky nez v Cechach napr 15o hod mesicne pracovnich neni zasluhou meho sefa a nebo ze jezdim co nejlepe ale odboru a zakoniku prace. Firma mi plati 6 minut od nastupu do prace na prohlidku vozu a to vcetne ze ten vuz musim najit. Tak jen mrknu zda to neni odreny a netece olej. Arabsti kolegove sice maji odborny kurz o busu ale kdyz neumi ani zacouvat s busem tak k… Číst vice »
…přeju pánovi úspěchy na Přeloučsku, za AVC tam jezdilo nejméně cestujících, bez jízdenek a s nejvyšší spotřebou…
A jak je to s Ukrajinkami? Nepíšu s Ukrajinci, těch moc nezbyde, ale všimnul jsem si, že tam je v těchto povoláních celkem emancipace. Třeba řidička trolejbusu je už dávno běžná záležitost.
Tak to by mohlo do budoucna pracovní trh v oboru celkem srovnat. Abych se jako cestující s vysloveně špatnými a arogantními řidiči nemusel tolik setkávat, s odůvodněním: žádní řidiči nejsou. To není nic proti celku, většina jsou bezvadní lidé. Ale bohužel, procento psychopatů mezi řidiči zůstává pořád docela velké. Na rozdíl třeba od průvodčích ČD, kde najdíte opravdu hodně, než narazíte na někoho nepřátelského k cestujícím.
Myslím, že nedisponují oprávněním. Jinak nejen MHD, ale i několik linkových busů vozí v mém okolí ženy. Jezdí celkem rozumně, nebojím se s nimi a prát se s rezervou a zvedákem někde v Kotěhůlkách prý nemusí a i spoustu dalších věcí jim dělá dílna/servis.
V tuzemsku je řidička MHD (tram, trolejbus) zcela běžná, u autobusu je to slabší. Jenže v MHD jsou – až na výjimky šejdrů – pravidelnější a prakticky bez neplaceného přerušení … Jezdí se „po vsi“, takže pro ženskou je jednodušší při cestě ze šichty nakoupit, což u linkové dopravy jezdící „po celém okrese / půlce kraje“ je složitější … V TV uvedl suplující řidič od silničářů – šichta je 15 hodin – kolik z toho dostane zaplaceno a kolik je někde „zadarmo“, možná s příplatkem za dělenou směnu, ale bez započtení do fondu pracovní doby … Tohle chlap zkousne, ale… Číst vice »
Když se tady hledí jen na cenu, tak proč tu jsou zakázky na autobusy limitované průměrným věkem?
Je zvláštní, že šéfové brečí, že nejsou schopní lidé a lidé brečí, že nejsou schopní šéfové…. kde se stala chyba…..
Vždy jsem se snažil poctivě pracovat, starat se o svěřené prostředky, být loajální k zaměstnavateli a vždy bylo se mnou vyjebáno…takže časem se z vás stane člověk, který udělá jen to co musí a ostatní je mi volný
Stara ludova mudrost hovori: „Ludia, ktori si svoju pracu robia dobre, dostanu za odmenu viac prace.“
Já chci jenom poděkovat za kultivaci dopravy.:) Radima už autobusy moc nebaví a třeba z Plzně do Prahy na letiště by se už autobusem moc nešlo dostat, a Flix je naprosto v pohodě…
Tak díky.:)
Radima zajímají vláčky a na autobusy opravdu kašle z vysoka….
Radima nezajímá nic, jen dotované tratě.
Kdo že ho dotuje do Chorvatska? Že s tím začal. Ajo, vlatně, to je vyzobávání rozinek.
A samozřejmě je to i jeho právo, ale pak je to škoda a je to taková díra na trhu – dobře že se do toho někomu dalšímu chce.:)
Vlaky už ho nezajímají. Tedy konkrétně spokojenost cestujících v už zavedených linkách.
Zajímavý podcast, když vyvolal polarisované diskusní příspěvky.
Pan Steiner mluví jako praktik, který si umí zorganisovat věci. Jeho projev byl v přímém kontrastu s tím, co tady začátkem března předvedl pan Prouza z Flixbusu
Tip/ dotaz redakci:
Bylo by možné do některého z budoucích podcastů pozvat také někoho „z druhé strany barikády“ – kvalifikovaného zástupce koordinátora krajské dopravy, aby bylo možné si udělat představu o podmínkách jejich práce, jako objednatelů?
Zajímavé by mohly být poznatky např. z Jihomoravského, Plzeňského, nebo Ústeckého kraje, kde podle mého názoru mají úspěšně fungující IDS.
najdete si podcast s janem paroubkem jr., ten ten cirkus popisoval docela barvite.
Zástupce IDS řešíme a určitě jeden bude.
Zajímavý by byl zástupce IDPK, nebo DUK.
Třeba pan Komínek. 🙂
Děkuji za Info a držím palce.
Hezký den, Karle, děkuji za tip, nebojte, ani na zástupce IDS nezapomeneme. Můžete si zatím pustit loňský letní podcast s šéfem IDSK Zdeňkem Šponarem nebo podzimní podcast s Adamem Scheinherrem, který je vlastně také objednavatelem. Právě teď řeším prázdninové natáčení s dalším z objednavatelů a jestli se podaří sladit diáře a dostupnost studia, tak bych vám měl být schopný v srpnu nabídnout rozhovor s jedním z těch objednavatelů, kde se bude hodně měnit.
Chlape stáří se hlásí. A všichni co udělali papíry na vojně, na průmyslovce nebo zemědělce jdou do let. A ty mladé za to co nabízíte nenalákáte.
Dobrý den. Omlouvám se že vám vstupuji do diskuze, ale jen bych rád všeobecně reagoval na některé komentáře. To že se hned na začátku dočtu, že si budu muset řídit bus sám jen vypovídá o tom, že jste si bud absolutně vůbec neposlechl celý podcast a nebo jste moje vyjádření absolutně nepochopil. Pak se tady řeší že řidič není uklízečka a že není ani mechanik a co si vlastně myslím a že řidič je jenom ten co má řídit autobus. Pak se tady řeší výplaty řidičů a píše se tu něco o 8 mi hodinách v práci. Pánové omlouvám se,… Číst vice »
Dělám v dopravě a mám Déčko. Mohu jen souhlasit.
platí už napsané-tak si s tím krámem jezděte sám-každý radši půjde na dodávku-za téměř stejné peníze
hm, tak at vam to nadseni vydrzi.
s dodavkou musite vyrazne vic myslet a je to vyrazne vetsi stres – a na to kazdej opravdu nema.
Pravda, autobusáka těžko někdo seřve, že stojí na parkovišti před obchodem a zabírá místo normálním lidem. Aby onen řvoun následně seřval prodavačku, že ještě nepřijelo zboží.
… jeden řidič povídal.
Já vám jen slušně říkám, že se na vás nikdo nezlobí, ale že si časem budete muset řídit autobus sám. Je to naprosto jednoduché. Dnes jste v době, kdy si držitel Dčka diktuje podmínky. A pokud mu nenabídnete, jak sám píšete 50tis., tak za 10 let prostě nebude řídit autobus skoro nikdo. Zbývají nadšenci, dnes už není vojna, kdy se z C šlo na D atd. Určitě tu dobu znáte. Že někdo nezná autobus v rámci oprav atd je fakt, jak říkáte, ale na věci to nic nemění. Bohužel narážíte na současný pracovní trh.
Vážený pane. Kluci u nás na mezinárodní dopravě těch Vámi zmíněných 50 sát na účet úplně v pohodě dostanou a musí jít na to maximálně 16 – 17x v měsíci do práce… Za tu dobu odřídí !!!, – tzn že sedí na místě za volantem – tak maximálně 85-90 hodin… A kdyby chodili do práce tak jako řidiči z městské a příměstské dopravy – tzn 20-22x -, tak jsou úplně v pohodě přes 60 tisíc, které jim přijdou na účet… Jenže tyhle peníze nemůžete nikdy vydělat na městské ani příměstské dopravě, protože Vám je nemá nikdo jak – z čeho… Číst vice »
Dobrý den,
17× do práce v měsíci na mezinárodní??
A 50 000 hrubeho vč. diet?
Nešlo by to trochu rozvést, kolik času to celkově je „mimo domov“ (cca).
Děkuji.
Dobry den. Když někdo dostane něco na účet – jak jsem psal – tak to nemůže být hrubého – jak jste psal Vy… A proč já nepoužívám slovo netto / brutto je jednoduché. To jestli zaměstnám šoféra na německou smlouvu nebo na českou smlouvu je v případě mezinárodky úplně jedno, protože ve finále dostane na účet víceméně stejně, dokonce v případech linek které jedou hodně přes Německo to vychází výrazně lépe na české smlouvě. U městské a příměstské je to dané samozřejmě podle toho, v jaké zemi se jezdí, taková je smlouva.
Ano, s „čistou mzdou “ jsem byl moc rychlý , ale už to bylo odeslany:(
Spíš mi šlo o to, kolik času je řidič u Vás za ty peníze mimo domov.
Že se tato práce liší od ježdění „kolem komína“ je mi jasný.
Zavolejte si nebo napište Zdenkovi Gottvaldovi – zdenek.gottvald@umbrellabuses.com – +420 731 137 707 a on Vam zodpovi jakekoliv dotazy ohledne jakekoliv prace u Umbrelly
A kdyby řidiči na dálkové dopravě chodili na těch 22 směn (a 170 hodin minimálně) za peníze kteří dostanou řidiči na linkové/městské dopravě, se stejným chováním ostatních k nim, tak je to nadšení dělat něco navíc, rychle opustí. A nebo opustí místo. Totiž to, co nejvíce formuje chování řidiče je prostředí. Takže když se k němu bude okolí chovat jen jako k elementu mezi sedačkou a volantem, tak se tak bude chovat. A panské rady ze zájezdové dopravy jak se chovat ho akorát ještě víc naštvou, protože v zájezdovce dvakrát nehrozí, že by řidiče zmlátili nebo si na něj stěžovali… Číst vice »
vyborne napsany a preju vam, at se vam dari tohle v praxi drzet a jeste se u toho idealne i uzivit.
z pohledu cestujiciho dodavam, ze poznat cochcarnu od profesionalne vedeneho dopravce jde vetsinou na prvnim schudku autobusu.
Přeju si, abyste vyhráli i v PIDu a vypakovali Arrivu, ale na druhou stranu, aby zadavatelé už konečně řešili výběrka výkon/cena a nikoli jen cena. Rád bych zbývající léta jdo důchodu ezdil autobusem v Berouně, ale ne v Arrivě.
Dobrý den pane Steinere, taky se omlouvám za ostřejší reakci. Tatík byl autobusák, kombinoval linkovou, dálkovou a později město. Pokud se k lidem chováte slušně, mrzí mně, že už nežije. VŽDYCKY ráno nastartoval a vozil lidi v čistém a v zimě topícím voze, zatímco část „řidičů“ dokázala leda tak zavolat, že to v tom mrazu nestartuje nebo zamrzl vzduch atd. Musel zapomenout na přestávku a vozit i cestující oněch kolegů, kteří prostě nevyjeli. Ano, průprava na vojně a praxe v dílně a s náklaďákem se mu moc hodila. Ohodnocení? Hádejte…. Po změně politického systému se tohle ohodnocení práce navíc bohužel… Číst vice »
Vážený pane děkuji Vám za reakci a věřte mě, že já se na Vás nezlobím, nemám důvod, protože tak nějak i Vaší prvotní reakci rozumím. Ve většině případů je to bohužel hodně smutný ,,příběh, a takových jako byl Váš pan otec už je – opět bohužel – hodně málo… Ale na druhou stranu pořád ještě jsou a já dokud budu živ a nezbankrotuju, tak v tom jak a co děláme nepovolím. Chci mít čistý stůl i svědomí, stejně tak jako měl Váš pan otec. Dělat práci jen a pouze pro prachy neumím a dokud budu mít kolem sebe v Umbrelle… Číst vice »
Pane, hovořil jste o bezpečnosti!!?? A řidič ve stresu a nátlaku zaměstnavatele garantují tu vaši bezpečnost??Víte,dělám tuto práci od roku 1986, ale tak arogantní hodnocení naši profese jsem nezažil.Nátlak zaměstnavatelů se s léty natolik zvyšuje,že je kupodivu,že přímoúměrně nestoupá nehodovost.Pokud jste zastánce čistého vozu,v tom případě likvidujete úklidové firmy.Za mytí a čištění autobusu máme v turnusoém plánu 70,-kč. hrubého.Jen okna mají cca 30 metrů čtverečních,podlahová plocha je asi tolik,ale nerovná s pevně uchycenými sedadly. No!! to je jen krátký výčet povinností českého řidiče.Pracoval jsem vtéto profesi pět let v Norsku a tam by pan Steiner měl jít na zkušenosti.ŘIDIČ AUTOBUSU… Číst vice »
Pane Sova zdravím Vás. Omlouvám se, ale pakliže jste četl můj koment až do konce – a v žádném případě jste se nestotožnil – ,,nenašel jste se,, mezi sortou řidičů o kterých jsem psal před tím, než jsem na ten konec dospěl – , tak tam jasně píšu, že se všem těm poctivým, zodpovědným a pracovitým profíkům za svůj emoční výplod omlouvám… Omlouvám se, ale o mě je velice dobře známo že si poctivých, zodpovědných a pracovitých lidí neskutečně vážím a dělám vše pro to, abych je mohl i náležitě ocenit. Já nejsem v žádném případě ,,rychlokvaška,, ani někdo co… Číst vice »
Pane Steinere, velký klobouček před tím co jste dokázal a s jakou vervou se pouštíte do nových výzev. Moc Vám držím palce, abyste uspěl v závazkové dopravě a své působení rozšiřoval. Mě se to s podobným náhledem na svět nepovedlo, a to díky soutěžím, kde jsem nechtěl jít pod cenu, protože jsem si ve firmě chtěl udržet kvalitní lidi, což něco stojí, jsem o těch pár linek přišel. Proč takové lídry nemůžeme mít ve vedení státu? Určitě se svými bohatými zkušenostmi byste našel recept na mnoho našich neduhů a nešvarů. Snížení daní z odvedené práce by byl určitě základ. Protože… Číst vice »
o utajeném šéfovi
Ivan
Nikdo se na vás nezlobí. Jen si ten bus časem budete řídit sám no.
Pokud nabízí ty samé nebo menší peníze a podmínky než firmy v okolí a přitom jejich zaměstnanci nejsou každou směnu jednou nohou v base, směny mají líp organizované tak má naopak pan Steiner přehnaná očekávání. Tudíž je to on, kdo si zadělává na velký problém.
Pan Steiner výkony pokrývá, na rozdíl od některých jiných dopravců.
Rovnováhu mezi poptávkou po řidičích a jejich ochotou tuhle práci dělat průběžně řeší trh pomocí peněz, vše ostaní je jen rétorika a tanečky.
Meinfernbus
A co by měli řidiči nabídnout ?
Nabízí svoji kvalifikovanou pracovní sílu a očekávají že za osmihodinovou pracovní dobu budou oceněni lépe než pokladní v supermarketu nepotřebující žádné „pokladní“ nebo profesní oprávnění …
Pokud kvalifikovaná pracovní síla není schopna zkontrolovat stav oleje, dolít fridex, vytřít podlahu, srovnat sedačky a závěsy a místo otevření návodu volá na dispečink, že svítí „nějaká kontrolka“ na přístrojovce, nemůže čekat zázraky.
Ano, jsou řidiči, co toto berou jako standard, ale na takové je čím dál větší problém narazit.
…..a potom dostanou stejné peníze jako ti, kterým je všechno jedno. Takže po dobře míněných radách “ vykašli se na to, co z toho máš“ se na to vykašlou jako ti ostatní.
Přesně dokud bude v ČR zvykem, že mají všichni stejně a pokud má někdo víc, tak proto, že je to kamarád(ka) šéfa, tak se lepší pracovníci budou hledat těžko…..
a tohle jsou zkusenosti z depa csd z totace?
Georgi máš asi hodně špatnou paměť nedávno jsem ti psal, že mám do důchodu čas v řádu desítek (v roce 1989 mi bylo 9 let), u dráhy jsem nikdy nepracoval v žádném slova smyslu…..
je to zkušenost z mnoha firem a dokonce německých, které působí na trhu v ČR
bezva. a moznost ze se se sefem kamaradi proto, ze je zaroven nejvykonnejsi pracovnik v uvahu nahodou nepripada?
mimochodem zadny tym neni uplne homogenni a casto v nem existuje jadro a periferie; existuji na to ruzne vedecke teorie (ktere maji ruzne dopady i v teorii managementu):
https://en.wikipedia.org/wiki/In-group_and_out-group
tvorba zaveru, ktery jsi napsal vyse, muze souviset s osobni zkusenosti. spis bych se na tvojem miste zamyslel nad tim jak se dostat do in-group…
Já bych se na tvém místě spíš zamyslel nad vlastním vystupováním, kdy zbytečně často míříš ke zcela zbytečným a nesmyslným urážkám, tak se do in-group opravdu nedostaneš, a ti o kterých bych mohl vyprávět fakt neměli ty odměny za kvalitní práci…..
mne prijde spis urazejici mira blbosti, ktera je zde k videni, proto se ptam na pozadi lidi, ktere je vede k podobnym vyrokum.
nad in-group jsem se zamyslel a clovece asi budu spis v te in. 🙂
Pravdou je to, že názor na pracovní povinnosti a zásady se u různých jedinců dost liší !! Nemám na mysli tentokrát THP pracovníky ale partafíry mechaniků, mechaniky a nakonec i vlastní řidiče !! Doba, kdy D byl odznak dvouleté praxe u zelených obránců VS , už dnes neplatí. Předpracovní kontrola přiděleného stroje u mladochů jež bus viděli z kočárku se stává vyjímkou, proto také v dílnách MHD a AD to někdy vypadá jako ………………..!
Jakého návodu? To by v první řadě musel v těch vozech být. Nehledě na to, že některé vozy ani nenahlásí kód chyby, takže se musí napojit na diagnostiku. Přičemž to většinou dopadne tak, že opravenka na danou závadu se druhý den píše znova. A takhle to pokračuje dokola, dokud jedné ze stran nedojde trpělivost a nepřestane ty opravenky psát.
Navíc řidič tam je primárně od řízení a ne od toho, aby (do)dělal práci dílny nebo úklidu.
Jsou firmy, kde se závady neřeší a jsou firmy, kde se řeší. Stejně tak některé autobusy návod mít nemusí, ale z vlastní zkušenosti jsem zažil autobusy, ve kterých byl. Akorát holt nebyl na přístrojovce, ale v deskách v úložném prostoru. U hledání návodu je nutné zapojit mozek a s tím má kvalifikovaná pracovní síla mnohdy problém. Takže pokud mi v 9 ráno někdo vylije limonádu na podlahu, je správné s tím jezdit do večera? Nebo posílat uklízečku 100 km daleko z firmy k autobusu? Pokud stojím v Chorvatsku u moře, má ke mě dojet dílna (ať už z ČR, nebo… Číst vice »
A do jakého úložného prostoru v linkovém nebo městském voze by jste návod uložil. Nehledě na to, že vám do vozu dají maximálně vysvětlivky co která kontrolka znamená, což je ale velice široký pojem. Ale co znamená ten kód k ní, to je v návodu co má dílna. S tou limonádou tam nemají co lézt, takže když tam chtějí mít bordel, tak ať si ho tam mají. Když to ostatním cestujícím v tu chvíli evidentně nevadí, tak proč by to měl řešit řidič. Zvláště když jim nevadí, ani když na ně otevřeným okýnkem prší. Nebo spíš čekají až ho nějaký… Číst vice »
Cestující mají přepravní smlouvu s dopravcem a ne s tím šmudlou, kterého jste vy do vozu pustil s limonádou. Jak si cestující vychováte, takové je máte, každopádně nemůžete chtít po cestujících, aby vaši práci dělali za vás. Ať vám tam tu limonádu rozlil kdokoliv, ulepená podlaha dělá ostudu vám a vaší firmě. Dopravce prostě musí počítat se situacemi, které nastávají, a měl by si s nimi umět poradit.
Jak chcete zabránit cestujícímu s limonádou v nástupu? Havně když se schová do chumlu ostatních. Normální je snad po sobě uklidit. A pokud to šmudla, který také uzavřel smlovu s dopravcem, kde mimo jiné souhlasil, že nebude dělat ve voze nepořádek, není schopen na to přijít sám, můžou ho na to ostatní upozornit. A pokud ho na to neupozorní, tak jim nevadí že je v voze nepořádek. Takže proč by ho měl řidič uklízet, když ho tam vlastně lidé chtějí. Celkově je nepořádek ve vozech hlavně špatnou vizitkou cestujících. Cestující si musí přiznat, že i oni mají velký podíl na… Číst vice »
Podívejte, já ani moje rodina ve vozidlech VHD nepořádek neděláme ani pohozené odpadky nenecháváme. Tudíž sami také očekáváme čistý vůz a je jedno, zda je to vlak, trajfl, šalina nebo bus.
To je od vás sice pěkné, ale nezapoměňte, že mlčení znamená souhlas. Takže když vidíte , že někdo dělá ve voze nepořádek a necháte ho být, tak s ním ve výsledku souhlasíte, že v tom voze má být nepořádek. Tudíž pak nemáte právo si stěžovat, že je ve vozech nepořádek, jelikož jste s jeho vytvořením souhlasili.
No to je teda uvažování. A co se upozorňování týká, tom může být v dnešní době dost nebezpečné. Když s vámi třeba nějaká rozdováděná parta ve 23h vystoupí, zatímco Pan Řidič jim nic neřekl.
Pokud je mi známo, v přepravních podmínkách, alespoň v pidových, je zákaz konzumace jídel a nápojů v přepravním prostoru. Pod to se nechá zařadit autobus, tramvaj a metro včetně placeného prostoru za označovači jízdenek. Jaké má zaměstnanec dopravce pravomoci v případě porušení tohoto zákazu? Zavolá na hříšníka policii? Bude po něm vymáhat pokutu? Utopie. A přitom by pro ty slepé, kteří nevidí ty piktogramy u dveří, stačilo ustanovení typu: „V případě porušení zákazu konzumace v přepravním prostoru je dopravce oprávněn vyloučit cestujícího z přepravy bez jakékoliv kompenzace za zaplacené jízdné nebo označenou jízdenku.“
Ve vlacích se jíst může a jsou možná spíš čistší než autobusy. Znečišťovatel většinou není někdo, kdo se chce napít z termosky čaje, ale jisté specifické partičky nebo jednotlivci. Normálního člověka možná rozladíte tím ostřížím hlídáním, nepořádek ale neudělá, ale zmínění týpci, ti Vám tam dost možná nechají bordel právě „za trest“.
Zamýšlím se nad pojmem „za trest“. Trest za to, že jsem byl svezen dopravním prostředkem? V regionech to ještě tak rozšířené není, ale speciálně v Praze každá nová tramvaj, každý nový autobus, každý nový vůz metra záhy dostane drápance do skel a tagy na „vhodné“ plochy. To je také trest dopravci za svezení? Proti tomu by se něco rozlitého a rozšlapaného nechalo považovat za nicotnost, ale ona to nicotnost není. Kdysi jsem zažil, jak cestujícímu v autobusu bouchla lahev s burčákem. Myslíte, že dotyčný přišel s omluvou? Ani náhodou. Všem okolo to bylo jedno. Takže v nácestné zastávce si všichni… Číst vice »
Přesně tak, řidič má turnusem stanovenou dobu nástupu / konce, stanovenou dobu odjezdu … Technologické časy mezi nástupem a odjezdem = neproduktivní část pracovní doby, zaměstnavatel zkracuje. Proč by řidič měl dělat nějakou kontrolu před výjezdem … a o to dříve chodit do práce …
již jsem to psal,základní ůdržbu si řidič dělá,ale proč má být uklizečka-za tyto peníze může jezdit dodávkou,bez kolečka a bez hádek s cestujícími
s jakymi cestujicimi se potrebujete hadat?
Líného čuníka, který si kolem sebe neumí udržovat základní pořádek, asi nebude chtít žádný zaměstnavatel a žádný zákazník. Leda v krajní nouzi.
Není náhodou vámi uváděná „kontrola a další“ v podniku MHD předmětem činnosti oddělení „údržby a oprav“. Viděl jste snad řidiče MHD, že by kontroloval stav oleje, doléval fridex apod. Co udělá tramvaják / trolejbusák, když mu nějaká kontrolka začne signalizovat ? Zavolá na dispečink. Podobně řidič busu MHD … Autobus odstaví a čeká až mu dílenský řidič přiveze jiný a poradí si s tím vadným … podobně dopadne tramvaj … Pohotovostní údržba přijede vyměnit vadnou žárovku … Podobně na železnici. V době parní trakce si lokomotivní četa dělala spoustu věcí sama, mašina byla „v ruce“. Modernější vozidla je – pokud… Číst vice »