Podcast: Nedělám to pro byznys. Já chcu měnit svět, říká Radim Jančura
Vlak RegioJetu na pražském Hlavním nádraží. Pramen: RegioJet
„Může se stát, že tu České dráhy vůbec nebudou. Nebo jen tam, kde mají dnes koupené moderní soupravy,“ domnívá se majitel RegioJetu.
Když je tak dobrý proč jezdí výdělečné trasy proč nejezdí lokálky třeba Kroměříž Zborovice a jiné
Jezdí třeba trať 131.
Tak co, šotouši, jste spokojení s odpověďmi? Kvalita je standardní a stále dobrá, lůžkové vozy máme, protože horní dvě lehátka jsou na kufry, RJ je kvalitní zaměstnavatel a steward si vydělá skoro 40 tisíc hrubého. Že vůbec nějaké otázky dáváte, se vám divím.
CO je to za PŘEHRÁVAČ/nepřehrávač, který NEMÁ ANI VOLUME? : (
Zlepšení alespoň na původní úroveň už tedy nelze čekat, protože všichni lžou a vše je skvělé. Škoda, tohle sebezahledění je cesta do pekel.
Je tady někdo, kdo nedávno pracoval (příp ještě pracuje) pro RJ a může potvrdit výši těch platů? Nezdá se mi, že by si obsluha vydělala tolik.
Ode mne jeden z rodiny na vyšší pozici. Plat přes 40-45 tisíc čistého… Viděl jsem v mobilu výplatu běžných zaměstnanců RJ z řad mých přátel a známých jak vlakvedoucího (teamlídra) i stervardů. Plat mezi 27 až 33 čistého. Docela jsem čuměl… Na dotaz fluktuace jak se často píše mi bylo sděleno že je to individuální. Někteří to nezvládnou, nevyhovuje jim to třeba. Jiní spokojení. Celkově jsem byl informacemi překvapen… Například že je hodně cestujících co zaplatí za jízdenku třeba 400 Kč a utratí třeba 200-300 Kč i více… To jsem si všiml v Astře zejména. To tam není stevard ale… Číst vice »
Ten hodně nenávidí ČD.
Od příštího roku se budou muset soutěžit dopravci na všech tratích, podle toho jak budou končit jednotlivé smlouvy. A pokud se do soutěže přihlásili alespoň dva dopravci, tak ČD nevyhráli. Takže se to stát může, záleží jak objednatelé soutěže (nové vlaky, stávající jednotky pořízené pro tratě (trať Nepomuk – Plzeň – Pňovany) nebo parametry jednotek (viz. Šumavské linky).
Problém bude především se získáním nové techniky od výrobců, protože mají téměř všichni vyprodané kapacity na dva roky dopředu a zpravidla nedodávají včas.
Jo nedělá to pro peníze. A proto se čím dál častěji mezi lidmi slýchá, že to plánuje prodat. Mezi zájemci jsou prej SNCF, RENFE a Flixbus.
Zájemců o koupi prosperující společnosti s předpokladem růstu je vždycky dost. Otázka, jestli má pan Jančura zájem prodávat.
Taky budu věřit každému drbu co se o vás řekne
Myslím, že na to je celkem jasná odpověď v podcastu.
to jim to ma nechat zadarmo?
Áda chtěl také měnit svět.
A co se toho Záhřebu týče, tak by stačilo přeci dát jen jeden sedačkovej na každej konec soupravy, a tím bude v Záhřebu vagon na sezení vždy první, cestou tam i zpět.
Vagon s kavarnoj je uprostřed soupravy (z důvodu ať to nemá někdo 14 vozu daleko ke kavárně)
Astra musí byt kvuli servisu u kavárny
Takže nelze to udelat
Tak on to nedělá pro peníze, ale z lásky k nám všem. Tak to jo…
Kdyby vozil staré báby na tragači do lesa, tak by svět moc nezměnil.
Pokud dělám něco špatně, ČD to dělají taky. Tyvole to je až neskutečné jak moc ten Jančura se vymlouval a na nepříjemné otázky dokonce lhal. Pak dokonce prohlásil že na R23 nikdo nejezdí, on očividně tou linkou jezdí ráno nebo v posledním spojem, když by viděl jak to je občas narvané tak tohle neřekl, pokud by tím nikdo nejezdil tak by se tam ani neměl hlásit, ČD se o tu linku pralo zuby nehty i s Pantery protože věděli asi že to má nějaký potenciál. Jestli se ta jeho company znovu přihlásí tak mi přijde že jsou asi úplně retardovaný,… Číst vice »
Přesně takový z toho mám dojem…Lidi se prostě nemění…
Přes den tam fakt jezdí lidi co by se vešlo i do 810, ani posily tam MD neobjednava
Bere to z pohledu jiných rychliku
Některé spoje jsou však k prásknutí :), Za ČD tam jezdilo vždy nějak moc lidí, ty stejné spoje u RJ jsou větsinou prázdné. Nevím proč ale za ČD bylo problém najít volné kupé/sedadlo zatím co za RJ ten problém není, jestli je to neschopnost koupit si jízdenku pro RJ (protože konec-konců, R23 pod ČD navazovala na S22) nebo tam má jančura sedadel mnoho.
Některé ano, ale to jen fakt ty špičkové
Šlo by to bez těch volů?
Zřejmě nepůjde.
příště;)
„prohlásil že na R23 nikdo nejezdí,“
To ovšem popírá základní šotouší poučku, že změna dopravce a jiné vlaky generují nárůst cestujících.
To by jim neměl dělat.
Nevíte náhodou jestli budou přes den jezdit autobusy Praha – Norimberk ( DB )
Autobusy DB skončily na začátku covidu.
Pro DB jsou již bezperspektivní.
Ještě mě tam chybí hrdinova ztráta panictví a bylo by to všechno.
Nemusím to ani poslouchat. Stačí si přečíst že to nedělá pro peníze. Tomu věříme všichni že? Ale jeho zaměstnanci, ti to pro peníze nedělají.
Samozdrejme ze musí mít příjem, jde k tom ze nepotrebuje aby se mu měsíčně vyplaceny miliony na účet
kecá jak někdo koho velice často podporoval, podobný styl kvičení, kdyby to nedělal pro peníze, tak by to vedl trochu jinak..
Například takto?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-reditel-drah-koupil-porsche-platil-sef-firmy-ktera-vyhrala-zakazku-221827
Ale jako jo, nemá vydělávat, z nevydělaných peněz má nakoupit nové vozy, ale nesmí si na ně půjčit, místo lidí na hlavních tratích má vozit vzduch v prdelákově, kde by neziskovka chtěla objednávku…
PS: Neziskovkou myslím autobusový motor v objednávce za 240 kč/km.
Pane kocourek,opravdu se musíte vyjadřovat ke všemu? Vždyť už je to trapné.Ono někdy méně znamená více.
Zkuste se bavit taky něčím jiným než kecanim do všeho tady.Zivot je krásnej i bez zdopravy.
Já myslím, ze kdyby tuto myšlenku vdechl do začátku firmy tak by se nemusel podbizet cenově , nemusel vymezovat a dokonce by ji vtiskl i zaměstnancům . Bylo by to znát . Takhle je to prohlášení takové cliché.
Dobrý rozhovor. Nebyl bych tak kritický. Samozřejmě není vše žluté a růžové a že se třpytí. Nejsme naivní. Za mě obdiv spíše jak k vlakůma busůmRJ. Tak i k samotnému panu RJ…👍🚍🚂
Zaujala mě od 25 minuty cca docela trefná a adresná kritika Moravskoslezského kraje a konkrétně tam zmiňuje Jakuba Unucku. Postoj našeho kraje mě zklamal už dříve. Tato slova mě už jen dorazila…
Většího pokrytce než je Jančura, aby svět pohledal :))
Má kámoše Bureše. 😉
Kdyby jste si poslechl jen o 2 dny starší podcast na YouTube tak by jste takovou kravinu nenapsal
Jdi s politikou někam ty fialový hnuse
Vrazit tam raději stbaka? Anofert?
ředitel nejmodernějšího DP na světě je žhavý kandidát
Spráně! Kdo chce změnit svěť, ten má brečet do piva nad sousedovým kůzletem, že mu měli tu kozu chcípnout!
Třeba takový Westinghouse. Ten se neměl do ničeho hrnout, držet se lopaty a počkat, až tlakovzdušnou brzdu vymyslí pobitevní generálové a staromilci od dráhy, kteří při manipulaci z vozy přišli o ruku. Hlavně nic neměnit!
Svět měníte, pane Jančuro. Bohužel. Vaše vize je svět dotací, svět podlézání politikům a svět likvidace toho, co desítky let fungovalo. Takový svět si strčte za klobouk.
Svět dotací…😀
Proto jezdí Praha Ostrava Košice.
Praha Brno Bratislava/Vídeň/Budapešť.
Praha Polsko
Bez dotací…
Aby třeba zbyly na R23. A jiné…
I ty obří úvěry na vlaky jsou forma dotace, protože jsou poskytnuty z nekrytých peněz vytištěných centrální bankou, a my to platíme v inflaci.
A ČD si ty vozidla vždycky kupovaly za hotové a svoje vlastní…
Úvěr je forma dotace…a jinak jste zdravý, mimo té hlavy???
Ať dělám co dělám.
Mám své hodně dobře placené zaměstnání.
Žena firmu prosperující.
Tedy jsme na tom dobře.
Ale 5 mega bychom jen tak na bydlení nenaškrábali. Stejně tak jako pan RJ na vagóny a lokomotivy…
A platíme úroky taky asi jako pan RJ. I když hypotéku na bydlení a půjčku na vlak nelze samozřejmě srovnávat.
Ano, SVĚT DOTACÍ. Kdo si myslíte, že mu doplácí ty slevy na studenty? No samozřejmně stát, my všichni. Několik desítek milionů ročně.
Tak ať stát zruší povinost dopravců poskytovat určitým skupinám obyvatel slevy a pak nebude muset stát dopravcům platit kompenzace.
Tak to pak ale bude moct tu firmu rovnou zavřít, páč většina zákazníků jsou studenti a za plnou cenu se na to cestování vybodnou nebo respektive na to nebudou mít.
Tak to by z toho modrogumní měli další vánoce ne ?
Ale “bohuzel” Jančura ty slevy musí uznávat, nemůže říct ze jedou studenti za 100%
Ale to by jste nesměl byt deb** aby jste to pochopil
Řekl bych, že ten den..si spíš Ty. Jančura žije z dotací hlavně.Proto se teď cpe na dotované linky
V tom případě je ale celkem jedno kdo za ty „dotace“ bude jezdit. Rozhodně to není o tom, že by Jančura ždímal rozpočet a ostatní do něj snad dokonce něco dávali. A to říkám jako člověk od ČD.
Pane Jančuro, možná jste sám s úrovní vašich služeb spokojený. To ale neznamená, že to tak vyhovuje i vašim zákazníkům. A očima šotouše se na to fakt nedívám. Jen sleduji, co se kolem mě děje, na co lidi nadávají a bavím se s lidmi – snažím se pochopit jejich pohled na danou věc, … To vy asi neděláte nebo jak si mám vysvětlit vaši „obhajobu služeb“ Regiojetu, která je opravdu diametrálně odlišná od toho, co Vy popisujete? ČD měly vždycky několik záložních souprav na Západě v ÚL. I před ztrátou linky R23. I teďka jich tam několik mají. Ať se… Číst vice »
Regiojet je v zisku s podílem dotací od objednatelů z tržeb pod 25 % procenty. U ČD je podíl dotací objednatelů z tržeb okolo 70 %, přesto generuje ztrátu.
Opravdu si myslíte, že mají snahu přetáhnout lidí do vlaků? Já myslím, že linky Praha – Premysl, či Praha – Rijeka/Split ukázali, že zájem lidí o vlaky je a dotace nejsou potřeba. Bohužel u ČD podobný projekt nevznikl již několik let, natož schopnost získat osvědčení dopravce i v zahraničí a jezdit na vlastní triko, nikoliv jako dodavatel DB, ÖBB, atd.
Přetáhnout lidi z aut do VHD (nebo aspoň neztratit stávající cestující) snad chce objednatel, ne (kraje, MD -ikdyž zrovna Ministerstvo dopravy…)? Dobře, ale jak chcete vysvětlit „běžnému smrtelníkovi“, že bude někde čekat 40 min na NAD (pokud vůbec přijede), protože nemáme náhradní soupravu, ale pro změnu jsme jako firma v zisku? Nebo ten úklid? Jsme v zisku a jezdíme se špinavými vlaky? A co nějakou dobu standard 2 vozy na R23 (nedostatečná kapacita)? Jak chcete „běžnému smrtelníkovi“, který se nezajímá o železnici, vysvětlit, že tohle je mnohem lepší služba než která tam byla? K čemu je běznému smrtelníkovi, že daný… Číst vice »
Ta špína v těch jeho vlacích je šílená. Prostě šetří na úklidu a to moc k přitáhnutí lidem do vlaků nepřispěje.
Záložní souprava na R23 není požadovaná dle požadavku MD, to vřeckaté na špatném hrobě
ačkoliv to tak nevypadá, tak si myslim, že hlavni cílem a smyslem českých drah je poskytovat nějakou službu (dopravu i když se to zrovna nevyplatí), kdežto hlavním cílem regiojetu je zisk.
Co??? I ČD jsou akciovka, žádná neziskovka nebo charita. Hlavním cílem všech dopravců je zisk. Základ kapitalismu, který sice pod náporem návratu socíku dostává zabrat, ale pořád ho naštěstí ještě máme. Panebože, to jsou kydy….
Bohužel tu pořád existují jedinci, kteří si myslí, že lokálky do prdelákova se provozují jako charita a dopravce na tom prodělává. Člověk by řekl, že po tolika letech tenhle názor už vymizel.🤷🏼♂️
Jeho vymezování se vůči ČD je už opravdu stupidní.
Aneb, dělám vše a nic pořádně. Výplaty stevardů/průvodčích někdo opravdu vynásobil dvěma. Ještě že jsem změnil barvu!
Regiojet holding má v majetku aktuálně 22 multisystemových lokomotiv s ETCS (4 ks 386 Regiojetu, 18 ks 388 Regiojet pool). České dráhy vlastní jeden Vectron spolu s VÚŽ a ETCS mají možná nějaké taurusy. Ostatní je buď leasingových společnosti 193, nema ETCS 380 či pronajaté od ÖBB.
A není to jedno, jestli se jezdí vlastními, pronajatými nebo leasingovými vozidly?
Ano i ne. Pokud lokomotivy vlastní, je pravděpodobné, že je splatit během deseti let a dalších dvacet až třicet let generují zisk.
U operativního leasingu zaplatíte během deseti let lokomotivu leasingové společnosti, ale po deseti letech budete mít díky dalšímu leasingu vyšší náklady.
Pán Jančura je úplně mimo . Pořád jenom kecá a nevidí jaká je realita v provozu. Skladování vody pro zákazníky na WC je asi normal. A pokud se to oznámí tak se se to stává. A všichni vás mají za blbce. Vlak Ova- Olomouc 7 vagónů z toho u 4 vozů fungují dveře. Hrozná zábava pro stevardy. Všichni to mají u prdele. Ale šok v Olomouci – slepá dívka hledá vůz a stevardi a vlak vedoucí nikde. Veselá zábava jak nefungují dveře. Tak pane Jančuro trochu pokory a sebereflexe.☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️☹️
Pokoru a sebereflexi u lidí jako jen Jančura, Babiš atp. nehledejte. Neumí to, geneticky je to u nich zakódované jinak.
Vlakvedouci nikde?
Jak ten vlak prosim vás odjel, vlakvedouci musí před výjezdem udelat jistě úkony aby se mohl dat vlak do pohybu
Postláno /nepostláno. Proboha pane Jančuro, rozdíl není v tom umyvadelku. Zkuste si koupit lůžkový listek na cestu tam a lehátkový zpátky do jakekoli destinace, kde lůžkové vozy jezdí. A potom se zkuste zamyslet, proč si lidé (i já) připlácejí za lůžko.
Od chvíle, kdy Jančura otevřeně podporoval Babiše, je pro mě jen komik a naprosto nedůvěryhodná osoba.
Babiše potřeboval,aby zařídil tu 75% slevu na jízdném.
Jančura pak čaroval s počty prodaných jízdenek a jejich cenami a
dojil stát na kompenzacích,což myslím zachránilo jeho firmu
Jak Jančuru nemusím, tak krásně zhodnotil současnou situaci. Vlaky jsou rok od roku lepší a autobusy nestíhají i kdyby se řidiči přetrhli. To zní přímo vizionářsky.
Autobus jede maximálně 100 km/hod, vlak 160 km, navíc nemusí řešit kolony ve městech. Problém je, že tyto parametry splňuje jen několik málo trati.
To je pokrytectví tvrdit, že nepodniká pro peníze. Přece nepodnikám, abych dělal charitu. 😀 A ještě argumentovat, že to nedělá pro peníze, protože má jen dvoje kalhoty a dvoje košile. No tak nedělám si iluze, že ty kalhoty a košile budou nějaký shitky od Vietnamců, ale že půjde o nějaké high-endovější značky (Hugo Boss, Prada, Versace,..), a na to průměrný Čech určitě nemá. 😀 No a Pesy na R9 navrhované Kotasem… ach jo. Snad to bude vypadat nějak k světu. 🧐
Ještě nám prosím dodejte zhodnocení, zdali nejí až moc libového.
Tak vy určitě taky nechodíte do práce pro peníze. Dělat byznys pro prachy znamená vila ve stylu podnikatelského baroka, mít nějaké opulentní auto za miliony atp. Podnikat pro cíle znamená zisky reinvestovat do firmy, ne hromadit vlastní majetek.
Lepší košili si může dovolit i manažer v ČD. 🙂
Ale zisky a reinvestice do firmy jsou peníze. Takže podnikáte pro peníze, ať už ty peníze pak nalejete do firmy nebo do sebe. Já jen moc nechápu, proč Češi všeobecně mají problém přiznat, že něco dělají pro peníze, lepší životní úroveň a sociální status. Jak když je to něco špatnýho. 😀
Podívej se na mladé. Tyhle značky nejsou vůbec nedostupné. Originál se dá koupit i za dobrý peníz, jen to nesmíš kupovat v paříský. A Sapu ani Turecko na mysli také nemám.
Tak záleží. Je rozdíl mít na sobě třeba Versace Jeans Couture (kvalita alá Kik šitá v Číně, jen s logem) a skutečný Versace na míru. A zrovna u Jančury to nebude ta první fast fashion verze, ale určitě ta druhá. 🙂
Samozdřejme ze má z toho zisk, ale myslim si ze 130k za mesic kolik si on z té firmy bere je strašně malo na to kolik by mohl nebo kolik to delaji jiní podnikatele
Samozdrejme z neceho žít musi
Ale jinak je v tomto fakt “skromný”
Jak víte že má zrovna 130k? Ale jinak ano, jestli to tak je, tak teda klobouk dolů, že má „tak málo“.
Kdysi tvrdil, že bere 160 000 Kč měsíčně. Ale manažeři na jeho pozicích berou více s výraznými premiéma.
Několikrát to řekl a pokud ho aspon trochu znáte vite, že on fakt má uplne “základní “ majetek
Není to clovek co by rozhazoval
Ty peníze si bez pochyb zaslouží, ať už to je 130k nebo 230k. V tom nebyla moje pointa.
S těma dvěma košilema mi to taky přišlo uhozený. Za měsíc jedu do Brna, nějaké mu přivezu.
Bylo řečeno nadsázkou, kdyby jste ho nekdy videl naživo on fakt žádné značkové oblečení nenosí
Tak Hugo Boss zase takový high end není, max u nás v nuzakove
Není to high-end, ale zároveň to není značka, kterou uvidíte na průměrnym Čechovi. Člověk, co bere max. 35k, platí pronájem nebo táhne hypotéku, a nedejbože má i děti, si košili nebo triko za 2 tisíce a víc pravděpodobně nekoupí, respektive to nebude jeho priorita. Tam to bude max. nějakej Nike nebo Adidas.
Prosím místní „řvouny“ – jako chápu, že pan Jančura má své mouchy, ale prosím všechny chytré, kolik z Vás tady dokázalo rozjet dopravu v takovém rozsahu, že všichni víte přesně jak se to nemá dělat? Tolik teoretiků tady, běžte si nakoupit 110 autobusů a vlaky a rozjeďte to, zaměstnávejte lidi, uvidíme, jak vám to půjde.
Aha, takže každý zákazník, který nepodniká v branži poskytovatele jím nakupovaných služeb, má jenom právo držet hubu a krok?
Jak to říkali u Baťů? Náš zákazník, náš pán… A když jsem po převratě začínal v obchodnické branži, tak pravidlo číslo 1, které nám tehdejší školitelé mlátili do palic, bylo toto: Zákazník má vždycky pravdu; a když ji nemá, musí mít aspoň ten pocit, a ten v jeho hlavě musíte vytvořit vy.
To tady i říkal Pavel Steiner.
Zřejmě má za sebou podobnou školu života. On jako podnikatel asi mnohem tvrdší, já jenom z korporátu jako zaměstnanec, ale základní pravidla jsou všude v té normální části světa stejná.
Pokud ma vlaky plně a prosperuje, tak je evidentně úspěšný.
Jaká jsou kritéria toho úspěchu?
Růst zákazníků, majetku (lokomotivy, jednotky) a rozvoj společnosti (zisk nových zakázek).
Na Jančurovi oceňuji, že je to český podnikatel, jsou to jeho peníze a byznys a snaží se rozvíjet dál a dál.
A hlavně je to český dopravce bez podpory cizího státního dopravce, narozdíl od Arrivy, Lea, Landerbahnu.
Bohužel osobnostní charakter pana Jančury není můj šálek čaje a je mi nesympatický. Ale to je můj problém.
V čem spočívají výhody té „českosti“ pro zákazníky a pro jeho zaměstnance?
Ubohé Platy
Ptal jsem se na výhody pro zákazníky a pro zaměstnance…
Klasika. Na dotaz místo odpovědí mínusy.
I ČD mají zapůjčené lokomotivy a vraky ze 60. a 70. let. Základ pro expresní vozy Aee a Bee je z let 1965-1970, což je +- stejné stáří jako u nejstarších RegioJetích ex. DB lehátek (r.v. 1962-1972). 😀 Zrovna tenhle argument kulhá na obě nohy. 😀 Ale ano, vozy RegioJetu oproti těm Bee a Aee působí víc sešle.
Klasická odpověď od jakéhokoliv „nestátního“ dopravce „I ČD mají …“ nebo „I ČD nemají…“ atp..
😀 A s kym jinym to mám porovnávat než s óóó svatou Matkou? A krom toho nejsem zaměstnanec žádného železničního dopravce, ale fajn. ✌️
OK jasně, jenže tady nešlo o ČD, ale o RJ. A óóó svatý Radim několikrát odpověděl stylem „ČD to taky neměly …“ atd. Seriózní odpověď by třeba byla něco jako „počítalo se s menšími náklady než teď jsou …“ nebo tak něco a né „ČD taky ne …“
Tohle mi připomíná standardní zdůvodnění špatných známek nebo poznámek v žákovské knížce v obecné škole ve snaze zabránit domácí exekuci matčinou vařečkou: „Ale mamííí, některý děcka to měly ještě horšííí!!!“
Pan Jančura si ty platy vy asobil dvěma asi🤣🤣
Jezdím RJ každé pondělí a pátek do Prahy a zpět do Brna 2 roky. Tak 10 byla výměna vlaku z duvodu poruchy na stroji. Zpoždení cca 30 min + zpoždení kalsické minimálně 20 min. Dale tam máme každou cestu tam nebo zpět zpoždení už připříjezdu kdy třeba i vlak začíná v Praze 10-20 min následně samozřejmě zpoždění během cesty z různých důvodů cca 20-50min. A to nepočítam výměna vagonu během objednání. Jednou jsem jel dokonce na židli. To byl masakr. Za celou dobu jízd 336 jizd bylo 5 bez zozdění. Čas na zpožděních cca 10 165 min. A to bere… Číst vice »
Dotace od statu na to rozhodne nebere, pokud jezdite Praha-Brno-Praha, jak pisete.
Proč tu službu využíváte, když je tak hrozná a zároveň je možné vybrat alternativu?
Jak Jančuru moc nemám rád, takováto „kritika“ mi přijde nepravdivá.
1) proč masochisticky jezdíte už 2 roky dopravcem, se kterým máte tak špatnou zkušenost? ČD jezdí stejnou relaci, v podobné ceně a kvalitě, velmi často bez zpoždění
2) ty vaše „každý vlak měl zpoždění aspoň..“ prohlášení mi přijdou vycucaná z prstu. Historická zpoždění RJ nejsou dohledatelná, ale když se teď namátkou dívám na aktuální zpoždění, pár vlaků jede na čas, jeden má zpoždění kvůli té mimořádnosti. Kdy přesně že to jezdíte, že máte takovou děsnou smůlu? 😉
„každý vlak měl zpoždění aspoň..“ prohlášení mi přijdou vycucaná z prstu. “
A když totéž tvrdí někdo o ČD, tak to vycucané není?
Prostě všichni dopravci jsou na tom stejně, většina zpoždění jde na vrub jiným vlivům mimo dopravce.
Problém mají ti, co uvěří reklamě, že jedině ten správný dopravce zpoždění nemá a je vždy nejlepší.
„Klesající kvalita“ – „Nemyslím si, že je to pravda“ – „Celá řada dotazů“ – „Jediné, co se změnilo….“ – 1 steward na 2 vozy? U R8 jsem o prázdninách zažil i dost často 0 stewardů na celý vlak (bistro zavřeno), normálně je tam jeden a zázrak jsou dva; jinak z Ov do Brna tak v 80% případů je online nákup umožněn až před Vyškovem (x-krát se stalo, když jsem přišel – „nestíhám, nemám obslouženou ještě první třídu“); – zásuvky – opět R8, vagón 4 nemá (jen jedou jedinkrát jsem jel, kdy měl zásuvky, asi jiné řazení); Tohle není šotoušství, to… Číst vice »
Ale to není zhoršení služby, pokud vim tak Rychlíky před 10 lety neprovozoval
A ano v polovině vozu 4/5 nejsou zasuvky ještě
Přičemž dle smlouvy měly být v kmenových vozech od začátku provozu.
Online nákup je vůbec vtipná věc. Nastoupíte v přerově, jedete do Svinova a chcete si koupit kafe. Appka lakonicky oznámí: nákup je možný pouze u spojů s jízdní dobou alespoň 60 minut. Vaše činí 52… Prostě ono to na papíře všechno vypadá strašně hezky, ale jen do doby, než to začnete využívat.
moje řeč
To můžete rovnou napsat ze na osobacich v Ústí není občerstvení Rychlíky jsou “nový typ” linky a mají jiné specifika
Otázka zní, jestli chcete třídu low cost, standard či vyšší.
Mít trochu peněz tak si založím firmu co bude prostě jenom vlastnit, opravovat a pronajímat vagony…
No jenže problém je že vám za to nikdo nebude chtít rozumně zaplatit. Existuje důvod proč se všechny opravy dělají u nás či outsourcují na východ a ne na západ.
A ty vagony vezmete kde?
leasing lokomotiv je pomerne standardni vec.
To mu Tomio, Schillerová a Havlíček neřekli.
Tak nevím, slova hezká, ale mám pocit, že tolik manipulace na jednom místě jen tak neuvidíte.
Poslechněte si když něco říká Babiš, Havlíček, Schillerová, Okamura…
Souhlasím s Vámi, chybí v seznamu jen FIala, Pekarová, Jurečka, Rakušan, jen Bartoš raději spíš mlčí. Takže to shrňme, prostě politici.
Bartoš nemlčí, jako jediný říká věci tak, jak se mají. Jenže to pak není žádná senzace a do médií se proto dostane spíš výjimečně. Otázkou je, jak dlouho mu to vydrží, před volbami odmítal slibovat nesmysly a jak dopadl, to už víme. Bohužel to lidi u voleb radši hodí těm, co slíbí cokoli.
Tak u politiků se to tak nějak předpokládá. Ostatně vládní politici na tom nejsou o moc líp, než Vámi zmínění.
Tím nechci říct, že je rozumné podporovat lidi jako Peterková, Raichl, Zítko, …
„Tak u politiků se to tak nějak předpokládá…“
…v čemž spočívá jedna ze základních příčin tragédie dnešní doby; resp. v tom, že jim to občané-voliči trpí.
Přece byste tomu nevěřili. O peníze jde až na prvním místě!
Když máš peníze, tak ti opravdu o peníze nejde 😀
Přesně! Jak říkali u nás v práci: „Mě o tu funkci nikdy nešlo“. Ale před každou reorganizací (slučováním) se třásli jako ratlíci.
Tak takoví jsou nejhorší. 🤮 Měnit svět ? Říká se tomu sociální inženýrství 🤪🖕
vem si prasek.
Sociální inženýrství je, když ten svět chcete měnit násilně a za peníze jiných. Což není tento případ.
Slyšel jste někdy o Baťovi?
Bohužel už jen nadpis je pro mě u něho zavádějící. Tohle mu prostě nebaštím ani s navijákem.
Dobrej vtip už jen ten nadpis, jeho zaměstnanci dostávají výplatu poslední den v měsíci ( hádejte proč ? 🙂 ), na platech se zde taky velice šetří 🙂 Ale samozřejmě oběti musí být, i když nejde o business, ale nějaké vizionářství 😀 😀
Tvrdím, že je to nejhorší benefit pro zaměstnance. Výplata až na konci měsíce. Nevím teda, jak to mají strojvedoucí..
Jaký je rozdíl v tom, jestli mzdu dostanu každého 10. v měsící, nebo každého 30. v měsíci?
Spousta věcí (smlouvy, nájmy, odvody státu) je nastaveno tak, že se předpokládá výplata „někdy v půlce měsíce“.
Ale třeba u nás na pracovišti dostáváme výplatu „někdy kolem dvacátýho“ a taky se s tím dá žít.
ja mam 5.-6. a povazuju to za dost nadstandard, nikdy driv jsem to nezazil
Tak snad ale, pokud už tedy budu žít bez rezervy od výplaty k výplatě, mám nějaký měsíční rozpočet. A pokud vím, že mám 15. zaplatit nájem, tak mi je jedno, jestli výplatu dostanu 10. nebo 30. a ty peníze na něj snad neutratim drive za nějakou blbost…
S tím souhlasím, ale ne každý to tak umí 🙂
V každé práci co jsem byl.. vždy výplata kolem 12-15 v měsíci. Když má člověk platit měsíční výdaje je to ideální..
Cash flow. A taky že termín výplaty je po obvyklých termínech bezúročné splátky kreditní karty.
Rozdíl je v tom, že zaměstnanec prakticky přijde o jednu výplatu když má příjmy zpožděné o měsíc a výdaje hradí už z předchozího měsíce.
Zjevně jsem podcenil množství lidí přežívajících od výplaty k výplatě.
Neděáš to pro byznys? A pro lezení politikům do zadní části pánve? Viz jeho vztahy s Burešem…
S kým?
S Burešem.
Faktury se platí až dva roky po termínu splatnosti – to má být ten nový svět dle Jančury ?
#nevyjedou #došvestek #rozinky #nadpropastí
#ubozak #rvoun #nicjsemnedokazal #mamholourit #umimjenkritizovat #ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW
Skvěle. A teď zkuste něco vlastního.
Tohle tu nechte laskavě na mě.
Může se stát, že tu České dráhy vůbec nebudou. Nebo jen tam, kde mají dnes koupené moderní soupravy
Kéž by. Ty rachotiny, co jezdí na hromadě tratích by se měly vyhodit nebo jimi jezdit levněji.
Hromadě tratí? To je ve vaší představě kolik, dvě, tři?
No, z hlavy Vám řeknu tři jenom v JMK.
Tak ještě dobře, že RegioJet nejezdí s recyklovanými rakouskými nebo belgickými vozy z přelomu 70. a 80. let.
No pořád by to bylo modernější než ČD
A co když vám řeknu že nic staršího jako Béčka ČD nemá.
Tyvole, Ráma je už i zde, když už musí komentovat každé video o tom že ve zprávách mají ČD a na jeho trati jezdí šroty, tak se nově přesunul, gratuluji.
Tohle nejsou černobílé reportáže z televize. Bohužel lidi, co nadržují ČD, jsou zde taky. A doteď jsem nedostal smysluplnou odpověď.
Pral bych si privatizaci Ceskych Drah, aby koupil firmu nekdo kdo by tam mel kvalitni managment. Neco ve stylu Rohliku, Alzy apod..to co tam je ted to jsou karikatury.
Nevím, jestli Rohlík a Alza jsou ty správné příklady nebo to měla být ironie, ale každopádně soukromý vlastník by byl motivovaný ke změnám v tom směru, aby ta firma začala normálně fungovat a vydělávat. Jako celek, ne jen dcery.
Rozhovory s Jančurou mi přijdou trochu jako rozhovory s Morysem (DPO). Všechno je zalité sluncem a vlastně je to takový hodinový marketingovo-reklamní blok, a na kritické otázky se odpovídá vyhýbavě
Přijde mi to jako rozhovor s hloupějším politikem. Rovnou.. od prvních slov mi přijde jako typickej českej buran a podnikatel.
Tak řekněme si, že asi jako s Burešem. To je taky marketingová slovní kaše s klíčovými ingrediencemi jako kampaň – účelovka – Kalousek.
Doplnil bych ještě Havránka z DPMB.
Takových vizionářů, že změní svět už bylo.
A jemu se to podařilo (svět = železniční trh v ČR).
Nicméně RJ ve světě české železnice skutečně jistý posun způsobil.
To ano a přeji jim, aby např. na Brno – HB – Praha předváděl Regiojet po převzetí R Vysočina co nejlepší služby.
Ale po zkušenostech z posledních cca 2 let si nedělám nějaké velké iluze.
Tam budou nové vlaky, to bude velké zlepšení, já opravdu věřím, že to bude úspěch. (a myslím si, že s novými vlaky by ho tam měl každý z nových dopravců a dost možná i ČD)
To se říkalo v ÚK taky, že až přijdou Pesy… A jaká je realita?
Regiojetu přeju hodně štěstí na R9 a aby tam fungoval lépe než v DÚK.
Liberalizace je dobrá dokud není nějaká mimořádná událost. Potom většinou o tom informuje a něco organizuje jen státní moloch a ostatní jen čekají a čekají. To je posun světa podle Jančury asi.
No on problem je ze zeleznicni sit pod spravou SZ je jedna velka kontinualni mimoradna udalost. Docela se divim, ze v podkminkach ceske zeleznice vubec nekdo jde do rizika soukromeho podnikani. Ono je to totiz tak, ze konkurence schopnost vlaku je do znacne miry dana ani ne tak vlakem samotnym ale tim po cem jede. Myslim ze jancura by mel i velke nasobky cestujicich, kdyby ceska zeleznice alespon tech nejdulezutejsich smerem opustila sve technicke paramertry stale odpovidajici nekde 60-70 letum na nemecke zeleznici. Nemame zde prakticky ani metr zeleznice, ktera by byla pouzitelna ve standardech 21. stoleti. A to samozrejme… Číst vice »
Tam v té době byly parametry vyšší, než jsou dnes u nás.
I kdyby správu železnic dělal kdokoliv, pokud železnice nebude mít ze strany státu alespoň adekvátní postavení a hlavně dostatek peněz – nezmění se skoro nic.
Peněz není málo (jasně, mělo by jich být víc), ale vyhazují se za něco, co není úplně ku prospěchu věci. Nové tratě (nemyslím IV. koridor), přeložky, spojky…. Nic. K čemu je mi za x miliard zrekonstruovaná nádražní budova, když k ní musím jet po pomalé trati. Konkrétně: nádr. budova v Pardubicích a tříhodinová cesta „rychlíkem“ z Liberce.
Myslíte visggo comfort od Siemnse?
Jenom jestli nekecá.
On vzdy kecá.
Moc dobre si pamatuji tu paniku na nabrezi, kdyz vyjel na linku Praha-Ostrava. Ja myslim, ze Jancura je jednim z toho mala podnikatelu, jehoz podnikani melo prinos pro siroke masy verejnosti. Jak autobusy, tak vlaky. Az s jeho nastupem se cestujici stal zakaznikem. Do te doby byl pro CD a ruzne klony CSAD pouze obtiznym substratem. A to ze na tom sam neco vydelal? Zalozte vlastni firmu a predvedte se. Jak ukazal Leosek, tak ono to jenom o penezich od papinka to neni, podnikat se musi umet.
Je to tak
Leoš ukázal, že je to hlavně o čerpání dotací, respektive proplácení slev a kompenzací. Když se to udělá šikovně, tak i 100%. No a dnes jezdí nestudent 2x dráž než ČD.
Ať se mu daří a neprodává firmu.
Dobrý vtip
Jakou jinou možnost než prodej vidíte?
Taky bych si přál, aby vydržel ale ty autobusy bych fakt neomezoval
Doufám, že nebude tak velký jak ČD, je zde 12 let a v případě průseru na trati nedokážou sehnat autobusy. Viz.včera Kutná Hora, opět NAD zajistily jen ČD.
Naprostý souhlas. V loňském roce jsme žlutý vlak použili z Prahy do Ostravy. Mimořádnost u Lipníka nad Bečvou. Kdyby nebylo toho „státního molochu“, tak stojíme v Olomouci před nádražím ještě dnes. Růžová osádka vlaku nás tam poslala, že náhradní dopravu zajišťují ČD. To ony nás přepravily do Hranic na Moravě! Opravdu luxusní servis soukromého dopravce.
Určitě ta vaše přeprava v NAD ČD byla ze strany RegioJetu vůči ČD také řádně proplacena… Že by RJ někomu něco neuhradil je přeci takřka vyloučeno 😀
Tak to si zas ČD musia ustrážiť aby im do autobusov neliezli cestujúci s lístkami Regiojetu a nezaberali miesto zákazníkom ČD.
Nesmysl, musel byste každého cestujícího lustrovat, čímž by se všechno ještě více zdrželo. Navíc, pokud se vám tam nahrne několik set cestujících, tak vám tak akorát dá někdo přes tlamu, když byste jej chtěl vykázat ven/nepustit do busu. A na to celý slavný RJ spoléhá…
A co kdyby se ČD zachovaly stejně jako RJ a vzaly si z něho příklad. Vždyť je to vzorný dopravce. V případě mimořádnosti a nutnosti zavedení náhradní bus dopravy, poslaly své cestující za RJ, že náhradní dopravu zajišťují RJ.
Myslíte ze záchranné čluny v Titaniku si měli obsazovat podle třídy a lístku ? Nebo lidsky nejdřív ženy a deti ?
To jsou moloch dobrý , jako když byla Studénka , taky vozily busy všechny cestující .
„Může se stát, že tu České dráhy vůbec nebudou.“
Minule rozhodovali o Budvaru. Ten také zatím zůstává, protože zatím do rozpočtu státu přispívá.
Už toho moc na prodej není, ale i na ten zbytek postupem doby dojde. To už moc tyto statistiky nenabourá.
„Odliv dividend do zahraničí opět zesílil. Loni vlastníci stáhli z českých firem 298,7 miliardy korun“.
A kolik zatím České dráhy odvedly na dividendách svému majiteli?
Tvorba dividend a poskytování veřejné služby zřejmě nejdou dost dobře dohromady.
A arriva v tom pripade dela co? Poskytuje verejne sluzby,autobusy i vlaky jezdi v ZDO a jeste vzdy levneji nez CD a zaroven,jak se casto kritizuje tvoji zisk a odvadi dividendy…Kde je tedy zakopany pes?
Jezdí tak levně že nemá řidiče.
Proč to tedy asi všichni ti soukromníci, co provozuji autobusy a vlaky v závazku, dělají?
Kvůli penězům z veřejných rozpočtů?
Chcete říct, že jiní dopravci jezdící v závazku netvoří zisk a nevyplácí svým majitelům dividendy?
Ve chvíli, kdy to ten zisk a dividendy přinášet přestane, se na celou veřejnou službu vykašlou.
Veřejnou službu poskytuje objednavatel a nikoli české dráhy. U dopravní firmy je vlastně jediný kloudny ukazatel zisk a ne faktická permanentní ztrata. VUZ atd bych dal pod MD přímo bez sosani molocha .
V podstatě souhlas. Jenže ČD jsou v řadě případů dopravcem poslední záchrany a pak je otázka, jestli to vůbec má být obchodní korporace. Uměl bych si představit nějaký jejich veřejnoprávní statut; což platí i pro další odvětví utilities jako energetiku a rozvody energií, telekomunikace apod. Podobné návrhy tu v 90. letech byly, ale tehdy vládnoucí ideologie nahrnula skoro všechno státní do jednoho pytle určeného k privatizaci a na tuto posvátnou krávu se nesmělo sáhnout. Ostatně tehdejší federální ministr financí Václav Klaus to při rozpravě k zákonu o velké privatizaci v únoru 1991 na společné schůzi obou sněmoven Federálního shromáždění řekl… Číst vice »
Kde fungují ČD jako dopravce poslední záchrany?
Třeba tam, kde se objednavatelé autobusové dopravy vysrali na víkendové spoje…
To nějak nedává smysl, ten vlak také někdo objednává, většinou je to ten samej co objednává i ten autobus.
Nicméně tam, kde objednatel neobjednal vlaky, často neobjednal náhradou za ně ani autobusy, nebo po zrušení objednávky železniční dopravy často postupně zrušil i tu autobusovou, která je původně nahradila/měla nahradit; a to se týká především menších obcí o víkendech.
NAD při mimořádnostech, kde současně jede i vlak ČD.
To je co, tak on jede vlak ČD a ČD tam pošlou i výlukový autobus? Další věc co nedává smysl.
Tak České dráhy do rozpočtu narozdíl od Budvaru rozhodně nepřispívají. Jejich další existence v rukou státu je velice diskutabilní.
Nicméně prodat Buvar by bylo ekonomičtější. Kdyby se za penize z Budvaru snížil dluh, tak by se na úrocích ušetřilo víc, než Budvar do rozpočtu odvede. Viděl jsem na to docela zajímavý výpočet.
Držet Budvar je politické rozhodnutí. Asi je to i dobře, protože výpočet vychází z toho, že by ty peníze za Budvar politici nerozházeli a lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše.
Tam je největší plus značka. Po koupení americkým Budweiserem by nejspíš byl českobudějovický uzavřen.
To by bylo velké politikum, to si zatím nikdo nedovolí.
Tak ČD spíš rozpočet vysávají než že by tam něco přinesly
Takže jediná možnost je likvidace a privatizace do klína státní společnosti některé ze sousedních nebo evropských zemí. Jako třeba Leo.
Až bude prodán i zbytek podniků zatím nemajících zahraničního majitele, nastává otázka, o čem by měl rozhodovat parlament a senát?
Nebude lepší, když už nic k řízení nebude, zlikvidovat i tyto instituce nepřinášející dividendy a nahradit je jedním protektorem překládajícím z bruselštiny rozhodnutí evropského parlamentu? Ten je demokratický, není třeba ho dublovat.
Spasitel Radim… Haleluja…
Poslouchat jeho výmluvu na kvalitu vozového parku je opravdu směšné.
Bylo to připomenuto několikrát a Jančura stále hájí svoji společnost od kritiky i když cca. 70% otázek bylo na tu kvalitu.
Jeho vlaky se nikam nezlepšuji poslední roky a na Plzeň 3 páry spojů velkou parádu nejspíš udělat nemohly
Jo, ale taky jezdí komerčně bez dotací – bohužel takhle vypadá služba, kterou si ti zákazníci skutečně platí.
Oblíbený nesmysl. R8 atd. nejezdí komerčně, ale jako ČD a jiní – za „dotace z našich daní“.
Tj. platby za objednané výkony.
Ti, co jeli do Chorvatska, si myslí, že v každém žlutém vlaku dostanou kávu zdarma. Málem to vyžadují i v regionovách. : – )
Prodej kávy v Regině není špatný nápad. Jenom nevím jestli se to nevyleje kvůli stavu lokálek 😂
V Regině? Po přestupu z koridoru z Pantera musím hodně zvýšit hlasitost a to sedím v řidičáku. A že sebou hází, přičemž na stejné trati jede Žralok klidně už bylo taky psáno mnohokrát. V Regině kafe ne.
Mražený v kostkách a cucat. 😜
V Regíně kafe klidně jo, ale jenom když stojí (ve stanici). 🙂
Na trati 322 se kafe vylévá v obloucích i ve čtyřnápravových vozech.
Na trati do N.Jičína se hladina kafe i v regině ani nehne.
:)))))))))))))) pobavlo
Tak pošleme Regínu na koridor? 😂 To by mohlo být řešení. 😂 😂 😂
Prodávat jen zrnkovou. V pytlíčku. Ta se nerozlije.