Podcast: Na první lokomotivu jsem si půjčil od babičky a dědy, vzpomíná Radek Šauer
"Design našich lokomotiv vzniká většinou v pátek nebo sobotu u skleničky vína.“ Do podcastu Cesty Zdopravy.cz zavítali zakladatelé Kladenské dopravní a strojní Radek a Romana Šauerovi.
„ETCS se neobávám, patřím mezi hrstku podnikajících osob na železnici, která si myslí, že ETCS v tak přísném režimu s tak jasně daným termínem prostě nebude,“ říká v novém dílu podcastu Cesty Zdopravy.cz Radek Šauer a netají se tím, že se zaváděním ETCS v takové podobě, jak se připravuje v Česku, nesouhlasí. Zároveň otevírá téma, proč jsou podle něj neudržitelné lokálky v současném rozsahu.
Jak získal Radek Šauer svou úplně první zakázku, díky které rozjel své podnikání, když mu bylo 25 let? Kde se úspěšný železniční pár seznámil a co přimělo Šauerovy k tomu založit společnou firmu hned dva dny po svatbě? Proč vyjednává o nákupu lokomotiv především Romana a jak dlouho trvalo, než vzalo železniční prostředí hezkou mladou holku vážně? Jak jsou nyní vytížené lokomotivy s logem KDS? Jak vlastně vzniká někdy neobvyklý design jejich lokomotiv? A jak to celé bylo s prodejem Kladenské dopravní a strojní pod křídla IDS Building Corporation?
Tato a další témata jsme otevřeli s Šauerovými v aktuálním díle podcastu a došlo i na to, jestli má ekonomický smysl pořizovat dnes do své flotily lokomotivu Sergej: „Je to ekonomický nesmysl, ale bylo to přání mého muže,“ glosuje v podcastu nákup a právě probíhající opravu Sergeje Romana Šauerová.
Uslyšíte také, jak se zrodila myšlenka vytvořit zážitkový vlak a jak je tento originální nápad spojený s jejich vlastní svatbou.
Všechny díly podcastu Cesty Zdopravy.cz naleznete v podcastové sekci deníku Zdopravy.cz, můžete je také odebírat na Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts a Podcast addict.
Pokud máte naše dopravní podcasty rádi, můžete pro ně hlasovat do 6. června v anketě Podcast roku.