Podcast: Na palubě Emirates jsme měli i pouta pro agresivní cestující, říká bývalá letuška Renata Knittelová
Business třída v A380 společnosti Emirates. Foto: Emirates
„Koupáci většinou létají v noci, mají deštníčky a snaží se být obrovsky vtipní.“
Češi v letadle tleskají? Od kdy? To bývá leda na linkách do bývalého SSSR. Přikládal jsem to spíše mizerné úrovni a disciplíně ruských pilotů, kteří mají více nehod, a tak je každé bezpečné přístání malý zázrak.
Je fakt, že poslední dobou létám mnohem častěji z vídně, případně i z brna, než z Prahy, takže nemohu vyloučit, že Češi v Čechách si tento východní zvyk v posledních dvou letech také osvojili.
Nemá to nic společného s Čechy, ale spíše s cestujícími. Dovolenkoví cestující na charterech, zejména ti méně létající mají tendenci plácat kdekoliv na světě (a není na tom nic špatného, prostě si oddechnou, někdy předčasně, tak jim to přejte). Linkoví cestující nemají tendenci tleskat, ale zažil jsem i to, třeba po třech pokusech o přistání v divoké turbulenci bouřkách si posádka vysloužila potlesk i znavených obchoďáků (a ne, nebylo to v ČR ani v Rusku). 🙂
Divil byste se, ale u čechů běžná věc… Je pravda, že nejvíce asi na charterech, ale potlesk jsem zažil i měsíc zpátky na lince Bergamo-Brno… tedy potlesk od české části cestujících… je to vidlácký zlozvyk…
Jste zjišťoval ID těch co plácali a těch co ne? 😀 Tleskl, tak je Čech, tyhle soudce mám nejraději.
Hm, ten aplet přehrávače FURT ještě nemá regulaci hlasitosti? Tak to díky, já se kouknu zase tak za rok…
Děkujeme za informaci. Potřebovali jsme to vědět.
Tu cast o tleskani tak uplne nechapu. takove to ceske sebemrskacstvi? vzdyt to neni zadna ceska specialita. zazil jsem tleskat nemce, americany, rusaky …
a po dnesku si tam muzu pridat rakusaky . zadny koupacky let, “jen” kodan – viden a … tleskalo se.
myslim, ze “tleskaji jen cesi” definitivne vyvraceno.
A boli to naozaj Rakušáci? Na VIE tlieskanie predvádzajú skôr Slováci.
nepredpokladam, ze by slovaci tvorili nejak zasadnejsi cast letadla z kodane 🙂
A to prečo? Je úplne bežné že na letoch do VIE (a je jedno odkiaľ) máš tak 20% Slovákov, keďže je to hlavné letisko pre Bratislavu a okolitý región.
To si fandíte, že zrovna Slováci pětinou vytěžují linky Austrianu do Vídně. 🙂
Keď pôjdete niekedy do Viedne z letiska kde sa kontrolujú pri boardingu IDčka tak sledujte kto tam nastupuje 🙂 Nehovorim že to tak je na každom lete (na takom Jereváne asi veľa Slovákov nebude), ale zrovna tu CPH som kedysi lietal veľmi často a slovenčiny na gate pred boardingom bolo vždy počuť oveľa viac než by mi bolo milé 🙂 Detto v poslednej dobe ARN.
Verte mi že by som bol veľmi rád keby to tak nebolo a pri každom druhom VIE lete som neschytal spoluobčana v dosahu môjho sluchu 🙂
A tak jo, věřím ,že na nějakém letu se to může sejít. 🙂 Ale čistě statisticky je to spíše nepravděpodobné, že by na většině letů byly větší desítky Slováků (nebo Moraváků).
oprava: desítky procent
Ako hovorím, bol by som veľmi rád keby ste pravdu nemal, ale bohužiaľ moja skúsenosť je iná 🙂
Děkuji za velice zajímavý podcast. Jen bych dodal, že na fotce není premium economy, nýbrž se jedná o business class. Osobně největší problém u Emirates vidím v nekonzistentnosti cabin crew, kde jednou dostanete posádku a je to lepší, než v dubajském Four Seasons a jednou je to na úrovni pomalé a mrzuté obsluhy v kavárně a je jedno, jestli letíte v economy nebo business class (ve firstce jsem neletěl, tak nehodnotím). Nicméně je pravda, že těch pozitivních zážitků je mnohem více a vždy, když se zrovna let nepovedl, tak to nebylo vinou posádky z Evropy, což mě přivádí k tomu,… Číst vice »
„Na konci letu máte spočítat, kolik čeho zbylo. Český let jsem milovala, na konci byla u všeho nula,“ vzpomíná Renata.
V tom je tak nějak všechno…
No… ta fotka A380 od pana Šindeláře… to je doslova klenot… Takových moc není a je fajn něco tak výjimečného si prohlédnout. 🙂
To je první přílet A380 na pravidelné lince Emirates do Prahy (tuším květen 2016), součástí posádky byl i host dnešního podcastu. Nevím, zda to myslíte ironicky … tehdy jsem dělal pro E15 a tamní profesionální fotograf mě pochválil za kompozici 😉
Fotka ale zobrazuje business class nikoliv premium economy. Ta v roce 2016 ještě u této společnosti neexistovala.
Řeč je o té fotce v textu, jejímž jsem autorem. Titulní fotka je z databáze Emirates.
Ale ta titulní fotka z databáze má nesprávnou popisku.
Opravili jsme.
Na ten první přílet jsem si zrovna odbjednal exkurzi, jednu ze dvou co jsem na letišti vůbec absolvoval. Bylo to 1. května 2016. Řidič autobusu i vedoucí exkurze byli šikovní, dostali nás na dobrá místa i když to nebyla ta fotoexkurze přímo na dráze (ta byla hned vyprodaná). Vystupovat se nesmělo, ale otevřít dveře pro lepší focení bez skla možné bylo 🙂 Zde je přílet: https://photos.app.goo.gl/Gj4VLU68mgHyYpm46 A tady ještě odlet zvenku: https://photos.app.goo.gl/VD8EYQ47Gcq8iK4WA
Ok. Pak to beru. Bylo to ironicky. Ale pokud je to z prvního příletu do Prahy, pak díky za ni. Dopsal bych to do popisku. A omlouvám se.
zkouška
sterace stiraji!
Ty stěrače a ostřikovače přece nemusíte hlásit, to on vidí.
klakson troubi!
Pantograf jiskří !
Nevidím nikde možnost přehrát podcast? 🧐
Na konci článku.
Šlo o technickou chybu, už je to možné.
Děkuji za vyřešení. 👌🙂
Nebýt koupáků, tak nevím, z čeho by letiště a aerolinky žili během sezóny. 🙂
Nežili by a podstatně by poklesly emise kysličníku uhličitého.
O jak podstatnou část z 0.3% podílu letecké dopravy na celkových emisích CO2 se, prosím, jedná? https://faktaoklimatu.cz/infografiky/emise-cr-detail
jste bohuzel obet dezinfirmacni kampane zelenych aktivistu.
emise co2 z letectvi jsou v porovnani s ostatnimi zdroji zanedbatelne.
jen je bohuzel letectvi celkem snadny cil.
Zelení tahle data znají, ti jsou spíš proti autům.
Na letadla a lodě ukazuje průměrný český človíček, který si nepřipustí, že jeho auto za něco může.
vy zijete posledni dva tri roky v izolaci? letadla se zameruje cela eu a zeleni akticiste spustavne a nebezpecne
nema to nic spolecneho s ceskym clovickem
A když má elektromobil?
Ten má výfuk v Tušimicích nebo Prunéřově…..
Kdyby to tak bylo, tak 8 měsíců v roce jsou letadla na zemi. A to rozhodně nejsou. Jenže klimafašos by neraději lidem napálili daně z lužního lesa, protože produkuje metan.
Tak podľa toho ktoré. S výnimkou lowcostov sú koupáci tá menej dôležitá časť trhu, sieťoví dopravcovia žijú primárne z ľudí ktorí sa niekam potrebujú dostať.