Podcast: Moje videa pouští i učitelé v hodinách, říká strojvedoucí ČD Carga a youtuber Andy CZ
Laminátka ČD Cargo. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
„Co se Škodovce podařilo na pětkovém esu, předčí Vectron,“ říká strojvedoucí.
Shlednutí -> Zhlédnutí 😉
Ohledně toho posunu za mě osobně by stačilo v pustit alibismus z D1. Když svítí bílá „posun dovolen“ jedu bez dalšího zbytečneho udělování souhlasu. Hned se zabije několik much jednou ranou zjednoduší se D1 vypravčí bude mít zase o úkon méně.( dle Andyho více času)
Jen mě jako strojvedoucímu, který je v provozu víc jak dekádu (a to neberu jako bonus) že všechna videa fungují jako návod pro kdejakeho zvědavce, jak se do mašiny dostat, že některé detaily by měli být dostupné jen uživatelům v aktivní službě. A to že to nějaký učitel má za studijní materiály, je žalostný stav našeho odborného školství.
Nejsem génius, ale do mašiny bych lezl dveřmi. Na to nepotřebuju video.
A pokud je to hezky udělané (nevim, neviděl jsem to) tak proč by to neměl pustit? Nevidím jediný důvod.
Zřejmě jste šikovný bytař, že už víte kam vstoupit dveřmi a nebo jste viděl málo videa od samozvaného Spielberga.
Ale vždyť je přece úžasné, že je možné takto snadno zjistit co jak která profese obnáší. Otevřenost a sdílnost není špatně a každý schopný člověk z toho může akorát profitovat.
Vlastně už se na ten jeho kanál nedívám, vadí mi ten arogantní tón autora, když se někdo na něco zeptá během live přenosů. Jinak ty reportážní videa z různých tras a o lokomotivách jsou fajn, přibližuje to hezky tohle romantické řemeslo…
Za mě parádní podcast.. Aspon mi utekla cesta po D5 🙂 Děkuji 🙂
Zaujalo mě pojednání o tom, jak strojvedoucí ANDY CZ vnímá předpis SŽ D1 a srovnává jej s německými předpisy. Pochybuji, že německý předpis někdy viděl, natož mu porozuměl. Nadto pochybuji, že dostatečně ovládá samotný předpis SŽ D1, jelikož při natáčení svých videí jej porušuje tak závažným způsobem, že to zavání odebráním licence. Alespoň německý drážní úřad (EBA ) už by si na něj dávno posvítil. Uvedu jen jeden konkrétní příklad, kdy tento strojvedoucí zanedbá funkční zkoušku odstavené lokomotivy a teprve při jízdě zjistí nefunkční (zamrzlou) lokomotivní houkačku a přesto pokračuje v jízdě vlaku v rozporu s ustanovením předpisu SŽ D1… Číst vice »
My jsme si ty videa pouštěli nedávno s kolegy. Vydrželi jsme se dívat jen na jedno, pak už to dál nešlo . Houkaní, pokecy pro šotouše, moudra, mnohdy jsme nad tím jen nechápavě kroutili hlavou. Ale tak asi to je dneska v módě.
Tak na to nečum. Udělej si svoje videa na jůtube a čum si na svoje
Velice rád si poslechnu další své opravdové přečiny, za které by mi měla být údajně podle Vás odebrána licence strojvedoucího, jsem jedno velké ucho a nechám se poučit. Situaci kterou jste uvedl není totiž zcela správná, houkačka sice nefungovala jak měla, nýbrž mi fungovala lokomotivní píšťala, kterou dle předpisů mohu použít úplně stejně jako houkačku k dávání slyšitelných návěstí, parní lokomotivy taktéž nemají houkačku, ale pouze píšťalu. S Lokomotivou jsem navíc mířil do domovského SOKV ČB kde měla být rovnou provedena příslušná oprava.
Tomu se říká šach mat Andy :). Palec hore.
Takoví jsou nejlepší.
Mluví z tebe závist. Ty houkačko.
Toto je reakce zlého a zapšklého člověka, který se snaží zpochybnit výbornou osvětovou i pracovní činnost Andyho CZ.
Měl by se zamyslet, zda on ve své práci postupuje jen strikně
jen podle předpisů. Asi ne, člověk je tvor omylný.
Petkovy eso předčí Ečkovej Vectron, ok…
Názor, se kterym jsem taky nemohl zcela souhlasit. Jeden problém Vectronů je třeba to, že všechno dlouho trvá například po stažení a zdvihnutí sběrače. Další, že nejde brzdit EDB s vypnutou rekuperací. Je potřeba si uvědomit, že Vectron je top stroj, ale problém je infrastruktura. Na Západ od sítě SŽ lze totiž rekuperovat naprosto všude, a nikde nejsou stahovačky… Na Esu 363.5 jsem kdysi dávno občas jezdil, a ta mašina neni špatná (bohužel ve dvojčlenu vůbec nemůžu soudit). Ale na normální infrastruktuře je Vectron super. Jak sólo, tak ve dvojčeti s jakoukoli jinou mašinou funguje super. Samozřejmě je znát i… Číst vice »
Když nejde brzdit EDB s vypnutou rekuperací mám chápat tak, že vektron nemá brzdové odporníky?
Má. Nevím, jak je teď poslední verze SW, ale u starších to nešlo. V odpornících se jen mařilo to, co nešlo zpět do sítě.
Standardne maji brzdove odporniky jen DC a DE vectroni. AC je nemaji vubec a AC/DC jen na prani zakaznika, jelikoz je umi vyuzit jen pod DC. Jinak ma samozrejme malinky odpornicek, jako treba stridava Moravie (ktera take nema brzdové odporniky), pro vybiti filtru.
Oběma dík za odpověď.
Už jsem zde v některé diskuzi četl, že i prodleva Vectrona po stažení sběrače velmi závisí na SW verzi, kdy u novějších je to prý výrazně rychlejší.
Slušná sledovanost, ale abych se také pochlubil, tak např. náš osvětový film „Závory klamou“ už vidělo téměř 10 miliónů diváků!
Kde je možné to shlédnout? Budete mít téměř 10.000.001 diváků 😉
Například na tomto odkazu: https://www.youtube.com/watch?v=VtGCZl_TCH8. Přeji krásný divácký zážitek, ovšem pozor, některé záběry jsou drastické.
Některé naše filmy ovšem mají taktéž sledovanost nižší, počítanou pouze v tisících, nikoli miliónech. Např. tento film k obnově trati mezi Brnem a Vídní i s animací hraničního mostu a křižováním v Laa nad Dyjí: https://transregio.cdvinfo.cz/. Ovšem milovníci pěkných mašinek si přijdou na své i zde.
Zdravím,
jakpak to vůbec s tím počítáním sledovanosti je ? Započítá se i to, když divák skoukne byť jen jednu sekundu a pak raději z jakéhokoli důvodu sledování vzdá nebo se „bodík“ připočte až po skouknutí celého videokousku ?
David
https://m.youtube.com/watch?v=VtGCZl_TCH8 Zřejmě myslí toto. Je to jen 8,6 milionu a stačí 3 sekundy. Jeden unikátní přístup denně.
To nevím, ale i kdyby se jen polovina diváků vydržela dívat celou jednu minutu, tak je to pořád vynikající forma působení na veřejnost.
Třeba vám to pomůže zvýšit počet sledujících a přehrání i bez mediální podpory jak u vámi zmíněného videa. https://youtu.be/vp1efT87eYY
K tomuto se nehlásím, já se věnuji hlavně bezpečnosti na železničních přejezdech. Zvyšovat nic nepotřebujeme.
Kdyby strojvedoucí vydělával 150 tisíc a více tak bych to šel ihned dělat. Troufám si říct, že 150 tisíc korun měsíčně je dnes hranice toho, aby člověk mohl normálně bydlet, cestovat, mít hezké auto a neomezovat se.
Sice jsou venku na leden abnormální teploty, ale že až tolik??? Hmm…
Je mi Vás lidsky velmi líto 🙂 Co je na tom příspěvku špatně? Shazovat někoho jen proto, že si cenní svého času na určitou částku, to je přece normální.
Tak snad se z toho nerozpláčete (ze samé lítosti).
Mě je zase líto takových typů, jako ty, kteří si myslí, že za peníze si koupí štěstí..
Ja s Vami plne souhlasim!Minimalni cista mzda na tak narocne pozici,jako je strojvedouci by mela byt okolo 100.000,-kc.
Kdyz znamym reknu,ze pracuji jako strojvedouci,tak jejich prvni odpoved je“ty brdo, to jsem vzdy chtel delat,to te obdivuju“,ihned potom vstane otazka na mzdu a to je jiz nadseni opusti…“pockej ty mas jen cca +- 45000,-kc?“tvl to ma negramotnej skladnik nekde v Kauflandu…tak to bych nedelal…““vzdyt nemas vubec volne vikendy co te znam,chodis na 1,na 2 rano,spaci smeny..“Ja na to,“zatim me to porad bavi…zatim“🤔😉
Medián mzdy je aktuálně asi 42 000 Kč. Kdo ho je pod ním, když negramotný skladník má 45?
medián?
Pardon, koukal jsem na platovou sféru. Ve mzdové je to 35 657 Kč.
Třeba 95% dělníků v SŽ? Se podívej na platové třídy.
Chtěl bych vidět toho skladníka a i ty známé….a i ten obor ve kterém se jako zaměstnanci ti známí pohybují….. +- je to v dnešní době cca normální plat, který mnozí ani nemají… Anebo jste si to vymyslel, ono je totiž dost neobvyklé bavit se se známými o tom kolik kdo vydělá..a navíc to asi nejsou moc dobří znamí, když vás neznají a neví ani co děláte 😂….. Nic proti strojvedoucím, ale je spousta daleko náročnějších pozic….
Navíc v té pohádce je vtipný i to, že známý neví co děláte, ale ví na jaké chodíte směny….
Tak ty náročnější pozice bych rád od vás chtěl napsat …. 😉
Mě napadá jen letecký dispečer který se musí (občas) rychle a správně rozhodnout, a ještě lékař-chirurg při operaci.
Jste normální? Srovnávat to s chirurgem při operaci? Jako opravdu všechna čest strojvedoucím, sám jsem to kdysi jako dítě chtěl dělat, ale zase tolik se nepřeceňujte…. V dnešní době navíc už je spousta strojvedoucích pouhými řidiči, kteří jezdí podle signalizace, kterou mu pripraví někdo jiný… A i ti někdy (bohužel) pokazí…. doba železného dědka, který se musel rozhodnout jestli s mašinou ujede při náletu do tunelu a sám si na ni vše opravoval už je pryč. Naročná a odpovědná práce je každá druhá…to i elektrikář je odpovědný za to, že nepřipojí fázi na kostru a nezabije to plno lidí, a… Číst vice »
Bohužel vůbec nevíte o čem mluvíte … já sice slezl z lokomotivy už v r. 1993 a dělal následně několik hodně rozdílných profesí, ale ani jedna se nepřibližuje náročnosti profese strojvedoucího – už jen to že ovládáte stroj s cenou 100mega který jede rychlostí až 160km/hod. a na rozhodnutí máte několik vteřin je poznat že vůbec nemáte páru o čem ta moje bývalá profese byla …… :-((( Zkuste si pročíst předpis D1 a D2 abyste se alespon něco teoreticky dozvěděl o železnici … ps: a elektrikář jsem občas také, a to píchání sester také znám … a úředníček v bance… Číst vice »
Napodobně…. žijete ve své bublině…. ohledně těch vedomostí, a studia předpisů na železnici… když jste někdy i ten elektrikář….víte něco i o elektronice? slaboproudu? Nemyslím připojit dva dráty na zdroj, ale dovedl byste sám nějaké vlastní zapojení i vymyslet, naprojetovat, zapojit a změřit na úrovni dílčích součastek? Nebo naprogramovat?
A takhle by se fakt dalo pokračovat naprič všemi obory… Mimochodem od toho roku 93 se už mnohé změnilo…. To i horníci si kdysi mysleli, že jsou elita nad kterou není.
Já jsem studoval strojařinu, ale o elektronice a slaboproudu vím dost.
Jinou odpověď jsem ani nečekal😂😂…. Všechno znám, všude jsem byl, ale řídit lokomotivu je to nejsložitější a ta nejtěžší práce na světě….ano, samozřejmě…😂👍
Kolik znáš negramotných lidí? Nebo alespoň ten tvůj virtualni kamarád.
Pojďte mi ukázat ty negramotné skladníky v Kauflandu, kteří dělají za 48 tisíc.
Ještě že to není skladník ve šroubárně….😂
150 tisíc je přeci jenom trochu hodně 🙂
Hodně štěstí při hledání práce.
S p. Vectronem tedy nesouhlasím, ale na druhou stranu – před pár lety (cca 5 let tomu nazad) byla profese strojvedoucího oficiálně hodnocena jako jedna z nejméně fluktuačních profesí (snad hned za policisty a ředitelkami mateřských škol?), ale fluktuace, kterou trpí tato profese dnes, hlavně u nově nastoupivších zaměstnanců, taky dost vypovídá o „spravedlivém“ ohodnocení za pracovní standardy: rozhozený biorytmus, rozhozená rodina, hlučnost, prašnost, nervové vypětí při neustálých mimořádnostech, objem znalostí, které strojvedoucí musí znát zpaměti … Kdyby ta práce byla tak fajná, tak by si personalisté v depech vybírali mezi zájemci. Dnes berou každého, kdo přijde, ať to aspoň… Číst vice »
To se dnes týká úplně každé profese, kde je potřeba něco umět a pracovat. A ani penize to už nezachrání. Když to zjednoduším, proč by se někdo těžce učil na strojvedouciho, byť dobře placeného, když i s platem řidiče u Rohlíku se dá vyjít a člověk nemusí umět nic. A i kdyby bylo dost lidí ochotných to za těch 150 000 dělat, tak zase nebudou zákazníci, kteří by to byli ochotni platit. Osobně mám dost obavy, jak se tohle bude dál vyvíjet a rozhodně nejen u strojvedoucich.
Mě před lety odradila odměna ve výcviku. Za 20 t čistého se rodina uživit nedá. A čekat rok , než dostanu o deset víc? To může být i za horizontem možností. Nástupní bonus vyplácený po ukončení zkoušek je tak na doplacení dluhů. Takový podfinancovaný režim si může svobodný bezdětný kluk bydlící u maminky. To je sice ideální kandidát , jenže on nechce rok živořit. Takže táta od rodiny , sš elektro , 10-15let zkušeností , navyklý na 50 brutto( pokud se nebojí makat a není úplně blbej , jo a zdraví mu musí sloužit) těžko bude chtít chodit do práce… Číst vice »
a není to málo, Antone Pavloviči?
Jistě, a proto všichni absolventi s podobným myšlením chtějí automaticky dělat manažera minimálně s nástupním platem 50k, i když umí úplný …. a pak se strašně diví, že je nikdo nechce nebo končí ve zkušebce.
Takovou castku už teď vydělávam ale přesto nesouhlasím