Podcast: Ministr dopravy Martin Kupka odpovídá na 30 otázek čtenářů Zdopravy.cz
D48 okolo Frýdku-Místku. Foto: Twitter Martina Kupky
S Alexem mezi Mnichovem a Prahou není ministr spokojený. Říká, že tlačí na České dráhy, aby si u svého smluvního partnera zajistily nápravu.
Neměl by spís ministr tlačit na bavoráky? Jakou páku mají ČD na Alex? Nepřevezmou vlak na hranicích a lidi tam nechají dřepět? To bude pan ministr nasraný ještě víc… Ministerstvo může tlačit mnohem víc. Např. tím, že odmítnou objednávat přimé vlaky a bude od objednatele požadavek na přestup na hranicích dokud si to němci nevyřeší.
Kdy se teda bude stavět ta dvoukolejka na Mělník a Neratovice ??? To tam nepadlo… Jen to že začátek bude 2025 opravou nádraží Praha-Čakovice…. Ví to někdo??? Už včera bylo pozdě …
A ví někdo kdy se začne ve stejném směru stavět 2×2 pruhy D9 ??? No a tady bylo sakra pozdě už předevčírem!!!
Nejsou peníze.
O penězích to úplně nebude.
Souhlas. Ale peníze budou ta překážka, na které se vylámají zuby.
Pokud vím, tak žadná D9 v žádném plánu nikdy nebyla…
Sice jsem naděšn že jsem dostal odpověd na otázku (ani jsem v to nedoufal), ale jak znám harmonogram, prvně všejanská a bezděčínská spojka a pak až tahle trat. Navíc se dá čekat obří odpor všech vesnic u tratě (včetně Neratovic kde vadí snad všechno), takže reálně bych čekal že nejdříve za deset let, pokud vůbec. :/
Taky jste četli „s Axelem“?
A ještě jedna věc mě zaujala. Pan ministr bude tlačit na České dráhy, aby zlepšovaly zázemí pro strojvedoucí, pan ministr bude tlačit na České dráhy, aby zlepšovaly skladbu směn (z pohledu personálu). To je moc hezké a určitě líbivé. Ale tohle všechno bude něco stát, a nebude to málo. A České dráhy se pohybují na konkurenčním trhu, takže tohle všechno se nutně pak musí projevit v nabídkové ceně, a když podobnými opatřeními nebudou zavázání i soukromí dopravci, výsledek je z toho jasný – v důsledku pro ČD ztráta výkonů. Proto pokud pan ministr chce, aby strojvedoucí měli lepší skladbu směn,… Číst vice »
A myslíte, že ostatní dopravci mají pro své strojvedoucí horší zázemí? Nechávají si to lepší zázemí také zaplatit? Nebo je to standard?
Ti ostatní dopravci co lákají lidí z CD na lepší platy, směny a podmínky? Se nesmíte té ztráty rezijky tolik bát, existuje život i po CD!
V rámci vyváženosti je nutné dodat, že existuje i život před ČD … nemálo lidí se s prosíkem vracelo od původně dokonalého soukromníka 🙂
Musím říct, že po dopravní stránce tomu pan ministr opravdu rozumí více, než jeho předchůdce, o tom není sporu. Nicméně je samozřejmě zajímavé, že dálniční známky nechceme zdražovat, protože by to lidi hrozně zasáhlo, ale zdražování veřejné dopravy o 15 % je nezasáhne? Nemělo by to být spíše opačně?
Pane Suro, proč nezaznel dotaz na pozici pana Svobody v cele SŽ?
250 dotazů… Vybráno 30. Holt na všechny nedošlo. Buďte chlap.
Nechci globalizovat, ale určitě to zajímalo víc lidí, než plný profil D3 u Tábora.
Zkusím zatlačit slzu a nějak se s tím vyrovnat… Nicméně, i tak si myslím, že dotaz, který měl v diskusi 4. největší popularitu, zaznět mohl a měl.
O tom žádná. Ale prostě nezazněl. Určitě ale nikomu nebrání ten dotaz poslat na MD oficiální cestou přes podatelnu a odpověď pak zveřejnit.
Dotazy jsem nevybíral já. Ale tak nějak tuším, že by stejně byla nějaká dost neutrální odpověď.
Pan ministr umí pěkně mluvit, to znamená, že přesto, že řekne v podstatě obsahově shodnou věc, jako mistr Borecký, který to sděluje takovým způsobem, aby veřejnost naštval a zvedl ze židle, což mu činí velkou radost, kdežto pan ministr to sděluje jako fakt z jeho pohledu.
Jednoznacne podporuje Boreckeho, akorat to rekne kulantneji. A nic s tim nedela.
At vse zdrazi o 43% ( zdrazeni Strediceskeho kraje na zakladni jizdenku) a odradi tim vice lidi od verejne dopravy.
Podporu do dopravy bych si predstavoval jinak, treba nezvedanim jizdneho v dobe inflace a zavedenim jrdnotne jizdenky jako v Nemecku pro celou CR. Kvalita je dostatecna uz ted tak proc to vylepsovat jeste vice za cenu vyssich nakladu, kdyz neni ani na placeni te soucasne.
Poděkování za přípravu pana ministra a jeho mluvení k věci. 👍👏 Žádné zbytečné floskule a vyhýbání.
Stejně tak perfektní vedení rozhovoru ze strany moderátora (stejně, jako i u všech předchozích). 💯🔝
Jen tak dále. 🙏
ty dva dvoukolejné tunely v úseku Nema-Še je za mě totální h0vadina.. neříkejte mi že když si stavbaři objednají dva páry ( nebo klidně i jeden pár ) TBM a začnou razit že to bude trvat víc jak 4 roky… zatím podle dat z portálu SŽ se to má dělat metodou NRTM 8 let!!! 8 Let!!! a co víc. I skrz bezbečnost je lepší mít dva dvoukolejné tunely. když se něco stane a cestující budou v panice vystupovat z vlaku tak nehrozí kolize s protijedoucím vlakem když bude rozhodovat pár vteřin a zrovna místem nehody by měl jet vlak i… Číst vice »
Osm let stavby je nesmysl, to snad upraví, to by sedělo tak na tunel někde pod Alpama… I ty Ejpovice se dělaly cca rok / směr, co se týče samotného tunelu, tak snad takovou blbost nedopustí…
Na D35 se spouští stavba tunelu předem aby se to nezdrželo o jeden rok….
Dva dvoukolejné tunely? K čemu tam bude dobrá taková naddimenzovaná kapacita?
Jízda na paralel je sice super pocit atd., ale člověk občas i tu sérii potřebuje… 😉
Dvojkolejka je nadimenzovaná kapacita?
Tak vzhledem k uvažované rychlosti 200 km/h jsou dvě koleje nutné, aby vlak z této rychlosti nemusel zastavovat a čekat ve výhybně. Předpokládám, že víte, že jeden tunel bude od Ševětína k obci Dobřejovice a druhý bude od Dobřejovic k Hrdějovicím.
určitě neví.. ..
Je to jedno, neboť prostě není těch zhruba 20 miliard na tunely Nemanice Ševětín.
Pardon napsal jsem tu totální blbost……… Omlouvám se… Je lepší mít dva páry. Tzn. 4 jednokolejné tunely jako v případě Ejpovic akorát že tam jsou dva …. Takhle jsme to myslel… Ještě jednou velká omluva
Vážený pane ministře, asi jsem nepochopil, jakým způsobem Covid19 zabránil policii v kontrole a postihování předjíždění kamionů. Mám dojem, že na to stačí správně nastavený kamerový systém a pár úředníků, riziko nákazy nula…
Taky řikal, že je to spíš na ministerstvo vnitra. A systém, který by to rozpoznával u nás není.
Jde téměř vše. Dnes mají kamery velmi dobré rozlišení na velkou vzdálenost a umí vytvořit záznam za podmínek těžších vozidel.
Na druhou stranu, to že se předjíždí dva kamiony na dálnici, není takový problém, jako když jedete v levém pruhu vozidlo rychlostí 110 km/hod, za ním jede 20 aut a řidič se nemíní vracet do pravého pruhu.
A ještě je hluchý/á, takže neslyší, že na něj/ní někdo už mnoho minut troubí.
na D1 za běžného denního provozu se vždy pravdivě vymluví, že mezera v pravém je z hlediska bezpečných odstupů nedostačující. Mezeru 2x 50 m (halbtacho 100) většinou nenajdete.
Tož asi tak.
Moc hezký rozhovor, díky za to.
Musím říct, že jsem mile překvapen přehledem a znalostmi pana ministra. Docela kontrast oproti předchozímu superministrovi, mistrovi v mlácení prázdné slámy.
Je, ty natvrdlej anonystickej troubo.
Jakože kdo nechválí ministra Kupku, je anonistycký trouba? To spíše asi budete trouba vy.
Jindro, nevím zda máš praxi ze státní zprávy a politiky ale jsi vedle. Ministr má mít praxi a zkušenosti i politické z oblasti kterou řídí. Stát řídit jako firmu nelze, už jsme to tu zažili když vládu řídil profesionální kšeftař. Stát je demokratická instituce a firma je určitá forma diktatury – šéf, obvykle vlastník, nebo vlastníkem dosazený manažer má vždy pravdu.
Nemá být odborník v tom smyslu, že nepotřebuje vědět technické detaily třeba závad řady 380, ale nějaký základní přehled mít musí. Potřebuje vědět jaké problémy v dopravě jsou, aby je mohl efektivně řešit, aby mohl odborně zvážit narvhnované varianty řešení. Manažer bez zájmu o dopravu bude jen sledovat tabulkové parametry jako počet otevřených kilometrů dálnic nebo objednaných vlaků v jeho volebním období, ale to nestačí.
Smazat vše. Děkuji.
Upss..
Dobrý den. Dovedete si představit aspoň částečnou privatizaci Českých drah? Popř.v jakém časovém horizontu? Děkuji.