Podcast: Když se poprvé pohnula, musela mi žena podat kapesník, říká koordinátor renovace Slovenské strely Střecha

Slovenská strela. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSlovenská strela. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Slovenská strela má aktuálně jediného strojvedoucího, který s ní umí jezdit.

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Pěkný rozhovor s někým, komu na Strele opravdu záleží. Dotaz na redakci: šel by připravit článek o specialitě Strely – elektromechanickém súsedíkovem rozvodu se zmiňovaným jediným strojvedoucím?

Petr Šimral

Děkuji redakci za poutavý rozhovor s Jiřím Střechou.

joska školník

To věřím, gratuluji a děkuji.

všd

Slovenská strela je vrcholem v oboru, hydry pochází z doby, kdy se již počítalo s masovou elektrizací a jejich přesunem na méně významné výkony, což se ostatně stalo. V mezidobí jsme nevyrobili nic významného, pár motoráků M284.0 a M284.1 bylo nakonec též pouze na 90 km/h a M262.0 byla řada spíš na méně významné rychlíky, umožnila však zavést přímé spojení s Prahou a Brnem z vedlejších tratí (existoval například rychlík z Blatné do Prahy). Řady 842 a 843 také nebyly určeny pro elitní výkony. Obecně se rychlíkovým motorovým vozům a jednotkám poslední půlstoletí moc nedaří, i když je někde postaví,… Číst vice »

Osoba odborně nezpůsobilá

Úžasný příklad personální politiky státu – Jirka, který se celý život pohybuje v oblasti železničního muzejnictví, sedí na čele Poštovního muzea, kdy současné vedení NTM sestává z, kulantně řečeno, nikomu nepotřebných amatérů odrážejících se od jedné zdi ke druhé a nemajících valných výsledků. Pokud se na kultuře proberou, udělají v NTM průvan , pak věřím, že Jiří se rád bude ucházet o nejvyšší místo ve vedení NTM a uspěje. Určitě by dokázal poměry v této organizaci státu posunout úplně jinam, ostatně podílel se i na projektu obnovy výtopny v Kořenově, nyní Slovenská strela – prokázal tedy, že si umí vyndat… Číst vice »

BND 30

On Jirka byl z NTM před léty odejit… A je dobře, že na železnici nezapomněl a nezanevřel. Rád vzpomínám na prima brigády (mj.pravě s ním) v pionýrských letech obnovy novobystřické úzkokolejky.

Miroslav Zikmund

V Poštovním muzeu má taky v pracovní náplni historii, mimo jiné je tam sbírka kursbuchů (ČSD/ČD) i z c.k. ..

Martin

To není dobré ani jako pitomý vtip …

PetrJ

Hlubokosklon před všemi, kteří toto dílo jako Fénixe uskutečnili a podporovali. Nyní je na řadě Modrý šíp.

Myšodlak

Ten by však stejně jako Dědek (M 234.001) potřeboval alespoň nějaké zázemí, a to se v okolí Kolína/KH stále nedaří sehnat…

Jirkovi a celému týmu od Strely patří veliká gratulace a poklona za pořádný kus práce.