Podcast: Jako malý podnikatel jsem býval schopnější než teď, říká Radim Jančura
Radim Jančura, majitel Student Agency a RegioJetu. Foto: RegioJet
"Po ČSA a Smartwings je RegioJet se Student Agency druhou nejvíce postižnou velkou firmou v Česku"
Važená redakce,
dejte příště šanci i panu Steinerovi z Umbrelly. Rád bych si jeho pohled na jeho byznys taky poslechl. 🙂
Doufám, že se moderátor nezadusil, když se Radimovi prášilo od huby, jak lhal na téma stews v autobuse. Já tu práci dělala skoro 8 let a milovala jsem ji a nebyla jsem jediná. V posledním roce a půl mi bylo OH snižováno neustále. Např. protože si cestující stěžovali, že měli vyvrácený tácek, nebo jsme měli zpoždění, nefungovala toaleta (což řidiči i kolegové kolikrát hlásili min. dva týdny). Přímá stížnost na nevhodné chování na mě za ta léta přišla asi čtyřikrát.
Vy si myslíte že za spozdeni a nefunkční toaletu vám strhávali plat? , To fakt ne
Prostě jak přichází konkurence musí se ubírat na nákladech…
Nezadusil.
Pan Jančura a jeho vstup do podnikání na železnici byl velice svérázný. Měl pocit že jen ČD žijí z dotací a on nikoli dnes to tu tak trošku také naznačil Nějak zapomíná na státem určené a hrazené slevy dětí, důchodců a ZTTP. To jak se prakticky ucpala trat Praha Ostrava v některých časových osách vlaky třech dopravců, to národ teda fakt potřeboval. Jančura určitě ohromil s nápadem provozovat dopravu do Chorvatska za cenu která musel oslovit i samotné zaměstnance ČD s jejich zahraničními výhodami. Za takový kousek smekám. Nabízenou spolupráci s národním dopravcem však z jeho strany nespatřuji. Je však… Číst vice »
Jaké nečisté triky? Jaká ucpaná trať? Když budou mít ČD taky 7 – 10 vozové rychlíky, jako má RegioJet, tak pak se bavme o ucpané trati. Ale jestli to dneska někdo/něco ucpává, tak to jsou osobáky vedené šukafonem a nákladní vlaky s lokomotivami nedostatečného výkonu, co to nevytáhnou ani na 80 km/h. O čtyřvozových rychlících ČD ani nemluvě.
Je to podnikatel který dělá věci hlavně pro zisk. že rozčeřil trh je vedlejší důsledek ( jediný způsob jak vydělat je sehnat si zákazníky, ale účel zůstává výdělek).
Byly doby, kdy státem nařízené slevy nebyly. I tak rozlišujme dotace, objednávku a kompenzaci nařízeného.
Byly doby, kdy ČD prodávaly jízdenky na soukromníky (GWTR nejen v rámci místbích IDS ale i dohodou mezi dopravci). Pak do toho hodily vidle s výmluvou na kartel.
Nařízené slevy pro děti v nějaké podobě byly vždy, teď se to akorát populisticky rozšířilo na další skupiny a změnila výše.
Takže podnikatel má generovat ztrátu? , Ne podnikání je o generování zisku
Někde tvrdím, že by měl generovat ztrátu?
Ne, ale píšete že mu jde o zisk, a ten je v podnikání základ, bez něj firmu nelze rozvíjet
Počkejte – on to fakt dělá pro zisk??? No né a já blbec si vždycky myslel, že podnikání se dělá pro zisk a ono né? To jsem asi v hodině ekonomiky nedával pozor.
Tak hlavně tu zcela selhal stát, co se týká infrastruktury, plánování a hlavně výstavby. Na železnici se ten problém projevil jen o něco později než na silnicích.
Jsme „křižovatkou Evropy“ a nemáme ani základní dálniční síť potřebné kapacity a železnice taky narazila na strop právě tím, jak se lidi přesouvají okolo velkých měst do vlaků, když silnice nestačí….
1) kompenzace za studenty musi pobírat,
2) za „ucpaný“ koridor může on? , Ne
1) Nemusí (i když by to byla blbost, uznávat nulové jízdenky a nenechat si je proplácet)
2) Samozřejmě že ne.
2a) Nedostatečná kapacita je vina SŽ a souvisejících (SFDI, vláda), preference silnic.
2b) Jak udělat priority na nedostatečné dráze je věc SŽ. Může říct, že před Ex pojede Os, aby Os nechyběla kapacita.
1) jako ano, ale není to tak že si je žáda, ale prostě je dostává
Každopádně, pokud se ministerstvu a úředníkům povede zrušit opravdu volný trh. Tak to nebude soutěž o pohodlí/vs cenu.. Ale pouze o nejnahustěnější interier typu regionální dotační autobus. A nejvíc vydojit ze zákazníka z monopolu. Takže se přeplnem do úplně jiné železnice.
Tak myšlenka je prostě podle mě taky dělat kovid free vlaky – vozy
Jako v itálii. Vstup pouze odpovědných. Tedy naočkovaní. Testovaní. Měření teploty. Nebo ti co mají doklad na protilátky. Nebo co používají eroušku. Atd. Jinak se tam část cestujících bude těžko vracet. Když 50% národa jsou deb.
Ano pokud se proočkuje do léta (což 50% nebude chtít). A nebude tady dělat bordel nějaká mutace, tak možná ano.. Ale..
To deb je pro označení vozů vámi popsaných nebo těch, co se proočkují do léta, či lidí stejného názoru? Covid free vlaky mi evokuje, že vstoupí volně všichni, kterým jsou opatření ukradené
Ano. Ti ať vstupují do svých vozů.
Kdo chtěl moc, brzy nebude mít nic. V zásadě jde o to, že Jančura podlehl pokušení kvantitativního zdrojově náročného růstu, aniž by nezbytné zdroje měl pod kontrolou. Potřebujeme zdrojově stabilní ekonomiku. Dluhy se rozhodně šmahem mazat nebudou.
Tak zas řekněme si to tak, kdyby stát opravdu otevřel pár soutěží na pár elektrických linkách.. Tak by to bylo ku prospěchu věci. Soutěž funkčních diselových rychlíků byla k ničemu. Zákazníkovi.
myslíte ten půlbilion státního?
Tak jsem si to cele poslechl a musim rici, ze pan Kubala to vedl opravdu MOC dobre – diky za to. 🙂 Avak pan Jancura…. ac na jednu stranu smekam, co za ty roky vybudoval (treba jeho autobusy ci system letenek mam fakt rad), tak to, jak se chvasta, prehani a nekdy i vymysli…. mnohokrat jsem behem toho rozhovoru nechapave kroutil hlavou… Viz jeho doslovne vety (napsal jsem si nektere): „Slovensky je mafiansky stat.“ (To rekl opravdu doslova.) „Musel jsem jit proti vsem. I proti CD.“ (O zacatcich jeho.) „Antimonopolni urad vedl strasny lump, pan Rafaj.“ „Nejvic jsme vychovali cestujici… Číst vice »
Rozhovor je výborný . Bednárik mazal med a chce přežít v rámci firmy , jeho faktický výstup bez pocitů na patnáct minut . Jančura (když chtěl odpovědět ) říkal prostá , dohledatelná fakta nebo svůj názor . Řekl bych , že byl dříve příkřejší , přesnější .
Ale slovensko fakt bylo mafiansky stat, tam cokoliv delat za statni penize slo jen se „vztahy“. A co se tyka Rafaje a vychovy cestujicich bych asi taky souhlasil.
Hezké, že jste si dal tu práci. Příště prosím i s diakritikou. Sit může být síť nebo taky šít. Pokud jde o Bednárika vs. Jančuru, tak Bednárik sice mluví uhlazeně a přesvědčivě, ale na rozdíl od Jančury spíš slibuje, než že by konal. To, jak tvrdil, že chtějí taky vlastní vlak na Jadran – to už mi přišlo jako takové zoufalé trucnapodobování konkurence („Když vy, tak my taky!“). Jinak v tom chvástání si nemají co vyčítat. Informace o tom, že Bednárik váží 152 kilo, což je údajně důkaz jeho neohroženosti, to bylo taky taky hodně „přínosné“.
Tak vlaky na komerční riziko České dráhy odstavili hned-pendolina, railjety a metropolitany…Jezdili jen s tím co je v závazku….Takže je to pravda.
Ale do Brna jezdili jak přes vysočinu tak i přes Českou Třebovou. Což z jeho slov vyplynulo že tam jezdil jediný.
Jezdili, ale tak nějak jen tím „co zbylo“ a co normální cestující volí jen v nouzi…
Už dva dny se těším až si to pustím…no a ten čas jsem si nenašel. Byla by možná i textová verze?
Pořádně si poslechněte co Jančura říkal než napíšete nějakou kritiku. Slovem cácorka-tak se normálně mluví na Moravě a nejen tam je prostě myšleno mladá slečna. Žádná urážka zaměstnance!!! Dokázal vybudovat velkou firmu která funguje a dodal české železnici vyšší standard.
Zeptejte se těch, kteří s Jančurou měli a mají tu „čest“, na jeho platební morálku.
Pokud by to bylo, jak pořád podsouvá pár šotoušků na káčku nebo tady v diskuzi, tak už s ním nikdo nedělá. Což se zjevně neděje.
Nejsem šotouš a Jančurova platební morálka je opravdu jako v nejdivočejších devadesátkách.
Tak s ním nespolupracujte! Hotovo, vyřízeno.
Ne, nic není hotovo ani vyřízeno. Jančura je zaměstnavatel a plynou mu z toho zákonné povinnosti. Pokud je není schopen či ochoten dodržet nebo pokud je ohýbá na hraně zákona, je dvojí vysvětlení: a) neschopnost; b) arogance. Vyberte si sám.
Platební morálka Regiojetu nebyla nic extra, na druhou stranu před několika lety na tom byli ČD vcelku podobně, přitom třeba ČD Cargo platilo včas.
Tak pardon – jsem z Moravy, a proto vím, že slovo „cácorka“ rozhodně není běžným synonymem mladé slečny. Je to silně žoviální označení, které si můžou dovolit lidé vzájemně blízcí, ne zaměstnavatel ke svým zaměstnankyním. Je to naprosto nevhodné, bez respektu. Ta česká tolerance k šovinismu není nic jiného než projev buranství.
Blbost , ledaže jsi ze severní moravy . Oslovení cácorka snad nemůže ani žádnou ze slečen urazit , spíš potěšit , ostatně i sami holky se takto oslovují i mezi sebou . Taková představa o (euro) šovinismu je na hranici kre..nismu. Ale máte pravdu , obsazování pozic stewardů byla genderově nevyvážená .
No tak hlavně, že jako muž víš, co ne/může ženy urazit. To je jenom když je řeč o kre..nismu. Já bych to nazval hloupou sebestředností.
Tak kdyby ještě byl podcast z druhé strany od jeho zaměstnanců o tom, jak se jim u RJ pracuje, to by byl vyvážený podcast 🙂, nikoliv tento tendenční a jednostranně zaměřený.
Jeho zaměstnanci jsou otroci nebo nevolníci že nemohou kdykoli odejít ? U RJ si uvědumují kdo je platí , to u ČD se jim možná pracuje na pohodu a klid , ale 90% z nich dodnes nepochopily , kde je jádro . Ten přístup lidí je vidět i u GWTR a to je sráží osvědčený šrot typu 810 . Co Jančura řekl je fakt , logické a pochopitelné . Je to jeho a on si za vše zodpovídá a platí . Tady může být nádražácká diskuse jednoznačná , nicméně režijka u RJ neplatí a platící cestující jsou s ním relativně… Číst vice »
Kdo chce kam, pomozme mu tam. Chtějí-li lidé otrokárny, budiž… A není to jen o Jančurovi, takových pekelných firem je čím dál víc, takže o nějaké možnosti výběru z pohledu pracovních podmínek pro zaměstnance nemůže být řeč. A jestli tomuhle lidi říkají pravý život, tak to už jsou ve skutečnosti dávno mrtví.
Protože je spousta neschopných lidí, co nic neumí (popř. vystudovali humanitní obory) a tak je taková práce pro ně dobrá.
A ty umíš co? Humanitní obory dělají z lidí lidi.
…a ostatní, nehumanitní obory, podle té tvé teorie dělají z lidí co?
Někoho, kdo si myslí, že lidi se musí a budou chovat jako stroje.
Vídám to dnes a denně, jak lidé z technických oborů nedovedou počítat s lidským faktorem, protože mu nerozumí. Na rozdíl od těch humanitních. A přitom se ze sebe hloupě dělají něco lepšího.
Technika vždycky byla a je jenom nástroj. Lidi jsou to, pro koho se to dělá a na kom záleží. Tak se nepovyšujte.
Díky za tento názor!
Tak to mě pobavilo
Pan Jaaa má naprostou pravdu. Mám technické vzdělání a i přesto jsem ho pochopil. To se o vás asi rozhodně říci nedá. Evidentně patříte mezi ty, ze kterých ty lidi neudělá žádný druh vzdělání. Víte, ano pan Jančura vybudoval velikou firmu, ale posuzovat jen podle toho se prostě člověk nedá. Rozhodující pro to aby bylo možné někoho vychvalovat a obdivovat, by mělo být i to jakým způsobem a jakými metodami to provedl. Čistě teoreticky, Hitler také “ vybudoval“ obrovský stát zabírající téměř celou Evropu a napadlo by někoho ho za to obdivovat? Ani náhodou! Každý ví že to je jeden… Číst vice »
Humanitní (pa)obory, jejichž neuvěřitelnou inflaci v posledním desetiletí sledujeme, umožňují dvě věci:
1. dosáhnout celé řadě lidí na vysokoškolský titul, kteří by na něj jinak nedosáhli (zejména v distančním studiu)
2. Vesnickým „univerzitám“ dosáhnout na status univerzity tím, že udělají fakultu humanitních studií.
To není o neschopnosti. Vím o firmách, kde jsou šikanováni talentovaní odborníci. A mimochodem, důstojnost si zaslouží i uklízečka.
Tyhle kopance do humanitních oborů nevypovídají o ničem jiném než o tom, že autor je buran.
Genderová analýza filmu Sněhurka a lovec – diplomová práce
https://is.cuni.cz/webapps/zzp/detail/158884/
A co? Chováte se jako bolševik ke kybernetice: Nikdy jsme to nepotřebovali, nerozumím tomu, takže ostatní jsou blbci.
A k čemu že to potřebujeme?
Milý pane, i osvícení lidé jako byl třeba děkan FSV UK, prof. Petrusek už před patnácti lety tvrdili, že je absolutní nesmysl, aby v zemičce jako je ČR vysoké školy ročně chrlily 160 sociologů, pro které není reálné uplatnění.
Vážený pane Jaaa, nechápu, proč by podle vašeho názoru absolventi humanitních oborů měli být na rozdíl od ostatních nějací nadlidé.
Můžete mi to prosím vysvětlit na příkladu výše citované diplomové práce „Genderová analýza filmu Sněhurka a lovec“.
Podle dikce vašich komentářů ve stylu: „Kdo nemává s námi, mává proti nám“ se jako možné vysvětlení nabízí, že můžete být absolventem VUML.
Ale nic takového pan Jaaa nenapsal. Kdybyste měl humanitní vzdělání, tak byste možná neměl problém s porozuměním psanému textu.
Koukám, že absolventi VŠ života se zase pustili do mínusování. 🙂
Vždy platilo – koho chleba jíš …….. Když Jančura nesežene lidi tak připlatí nebo změní přístup , jako všichni .Má pravdu v tom , že v životopise práce u RJ / SA je perfektní doporučení a dobrá zkušenost . Něčím podobným by měly projít i všichni ouřadové . A zrovna strojvedoucí jsou spokojeni .
Protože jsou firové kvalifikovaní a nedostatkoví. Což se u studentů na roznášení kávy bez základních vědomosti o dopravě na železnici nedá říct .
Anebo můžou začít podnikat a můžou ukázat jakými zaměstnavateli budou oni sami. To ne keců od obyčejných ubožáků od lahvace od kompu. Běž tě si to zkusit podnikat v tomto byrokracií prolezenem státu. A pak mějte tyto řeči kecalkove
Klidně, kdybychom nežili v permanentní válce „v míru“.
IGCT: záleží co porovnávate Obsluhu cestujících u ČD zajišťují JLV, úklidové služby externí firma, takže nelze porovnávat kolik platí těmto zaměstnancům ČD a kolik Regiojet. A strojvedouci a vlakvedoucí maji zhruba stejně možná u Regiojetu více.
Pane Pe.tr, než někoho budete kritizovat, že něco nepochopil, nejprve se naučte pravopis, ten jste asi zas nepochopil vy. Od takových lidí, jako jste vy ta kritika neboli 🙂 .
Od té doby, co zmizeli sedláci , tak jsme všichni vlastně nevolniky a lidskými zdroji. Těch pár živnostníků co tu krizi přežijí a lidi žijících z kapitálu to nevytrhne. Masa obyvatel jsou na tom kolikrát hůře než otrok v Římě.
Pět týdnů dovolené, auto, byt či barák, plná lednice, zákonem garantovaná výplata… Prý otrok.
Deprimuje mě představa, že lidi berou výplatu jako nějakou povinnost vůči sobě, ale požadavky vůči sobě berou jako vydírání. Temná stránka ochrany zaměstnanců (ačkoliv je do jisté míry nutná), kdy se vytrácí motivace si prachy zasloužit.
Předpokládám, že Vy ani nikdo z vašich známých nezažil šikanu v zaměstnání. To vám musím pogratulovat 👏👍.
Ale moji známí i někteří rodinní příslušníci takové štěstí nemají. A trend je bohužel takový, že firem kde se zaměstnancem jednají důstojně, rapidně ubývá a ze šikany na pracovišti se stává norma. A jestli lidi ještě takovému jednání tleskají, tak se nebudu divit už vůbec ničemu, proč jde svět do jisté záhuby…
Můžete definovat pojem šikana v tomto kontextu? Skutečnou šikanu rozhodně tolerovat nemusíte. Já rozhodně vím, že je několik typů zaměstnání, kde to mají hodně blbé, ale typicky jde o nekvalifikované profese, kde je těžké se uplatnit jinde a ti lidi jsou v pasti. Ale to není nic běžného. Já jsem opravdu šikanu nezažil, předpokládám, že naložení práce že musím dělat o víkendu a svátku či dlouho do noci, není šikana… Moje poznámka směřovala ovšem k jinému typu lidí. Prodavačka, která vám jako zákazníkovi vynadá a tváří se, že jste jí zkazil den, úředník který na vás nemá chuť a dá… Číst vice »
Šikana ? Zažil jsem ji ve školství , a to nebyli úplně nevzdělaní lidé a přesto se jim dostalo “pozornosti” stačí jim dávat “vhodný rozvrh” furt chodit do hodin, ponižování před kolektivem, osobní ohodnocení nula. A když někdo řediteli leze per rectum má všechno : super rozvrh , dobre i suply, příplatky, konference, atd.
Jasný, vyplněná pracovní doba = šikana.
Krize ? “ Dej si výpověď dohodou” Nechceš ‘dohodu’ ? My si na tebe něco najdeme, výtkací dopis. Chceš volno , jseš moc nemocný? Máš malé děti ? Budou furt nemocné a ty na OČR.. zapomeň na zaméstnání . Lidl ? Odkdy tam pomalu kontrolovali kamerami jak dlouho jsi na WC. Amazon? Zkuste i blog o práci v korporatu, nebo u callcentra.. Dovolená slouží jen k tomu aby ses nezbláznil. Samozřejmě jsou i flákači zaměstnanci predstirajici práci . Ale to měli i otroci někteří velmi hezky vztah se svými pány. Josephus Flavius si vysloužil propuštění ze zajetí o tom svědčí… Číst vice »
Kečupe, jak to souvisí s tím rozhovorem? Běžte si brečet někam na Fórum neschopných a ukřivděných. Tohle je stránka o dopravě.
Vybudoval velkou firmu, to ano, ale jakým způsobem. Rozpůčoval si, jak mohl. Nechcce se mu moc platit, využil čecháčství.
Z jeho odpovědí v podcastu je parté jeho pohrdání, namyšlenost a vyhýbavost v odpovědích. Nějak mu to moc vlezlo do hlavy. Jak může vychvalovat něco, co se vychvalovat nedá např. vagony (mimo Aster). Popisuje své služby, vlaky nějakým způsobem, ale realita je jiná.
jak zde lidé psali, jsem proto, aby v Podcastu byl ředitel Arrivy CZ a Die Laenderbahneu CZ
Ze tvé odpovědi tuším , že jsi s RJ nikdy nejel . Astry jsou sice nové , ale lowcost . Podstatně pohodlnější je relax , bussines je už dost dražší . Jančura osobně vytváří systém a ten nepochybně funguje a kdyby chodil všude argumentovat a prosit tak dnes jezdí vlaky leda v pokojíčku . Kéž by se jeho systém rozšířil a mrskal trasy jak Baťa cvičky .
Lowcost byla vždycky 3. třída. Že se po válce zrušila a tak se teď označuje jako 2., byla na západě poválečná snaha o lepší společnost a na východě zrušení buržoazie. Ostatně proto platilo „Rakouská dvojka je česká jednička“.
Ale byznys je neúprosný, toho životní standardy majority nezajímají. Takže zase je tu 3. třída, a kdo na víc nemá, prostě jí musí jet. Byť je to děs.
Jančura nasazuje na Lowcost vagóny 1. Třídy ,
Osobně používám relax a když jedu přes noc tak lowcost, ty sedačky se dají dobře sklopit
Psal jsem o něčem trochu jiném – u železniční dopravy zřejmě je tržní rovnováha na 3 třídách. Ostatně u letecké to platí obdobně.
To že ČD mají dvě třídy při různé kvalitě je věc ČD a jejích standartů . Jiní dopravci mohou mít klidně 15 tříd . Vagony Astra píši sice lowcost ale u RJ je to standart astra , klasickym lowcostem jsem u RJ nikdy nejel , možná jezdí Brno Ostrava .
Ne, Brno – Ostrava je podle smlouvy 1. a 2. třída. Lowcost (takto označený) je pouze na komerčních linkách.
Takže to měl dělat jak Leoš, nic si nepůjčovat (takže se nemohl rozvíjet ), za pár let začít krachovat, proto si půjčil a teď je úplně zamozltany a museli půlku odprodat???
Můžete prosím upřesnit, jak se při budování velké firmy „využívá čecháčství“? Zvláště u firmy, která je echt moravská?
Copak jste asi vybudoval vy?
No, když srovnám jeho výstup v tomto pořadu s výstupem státního, modrého…
Tak co? Nějak jste tu větu zapoměl dokončit.
https://www.youtube.com/watch?v=WRLvuYbF3O4
Takže dokončení na vyžádání :-).
… ač pana RJ nijak moc nemusím, tak jeho projev byl příjemnější a poslouchal se daleko lépe. Nějak mi dával větší smysl. Ale tohle srovnání nechť si udělá každý sám.
Bylo to víc o faktech. Bednárik byl víc o sebeprezentaci s slovenském machovství, které v českém kontextu neimponuje, ale působí spíš komicky.
Sorry jako, ale v mých očích obdiv nemá, ba naopak čisté pohrdání. A to za obcházení zákonů a chování ke svým zaměstnancům. A takového bezohledného otrokáře podporovat nebudu, dokud mám możnost volby při cestování vlakem. Radimku, chovej se k druhým tak, jak ty sám chceš, aby se k tobě lidi chovali. Aneb co zasadíš, budeš jednou sám sklízet!
Já teda obdivuju, že lůzři jsou schopni pohrdat Jančurou už desátým rokem, během kterých se on dostal na 300 vagónů, 20 lokomotiv v provozu a vlaky do různých destinací, zatímco oni zůstali akorát těmi lůzry…
Chápete smysl mého sdělení? Já netvrdím, že mu firma nefunguje. Já jím opovrhuju proto, protože se ke svým zaměstnancům chová jako xxxx. A jsem rád, že nejsem v jejich kůži. Jinak je mi jedno, jestli je bílý, červený, růžový…
A jak se k nim chová? Dává jim práci a za to vyžaduje nějakou normu chování? Ahááá vlastně vy jste myslel, že by jim měl jen platit a ať si dělají co chtějí ne???
Chová se k nim jak xxxx. Kdo chce, informace o jednání ze strany Rj vůči zaměstnancům si najde. Není náhoda, že má obrovskou fluktuaci lidí
Tak nám to napiš, nestyď se.
Označuje zaměstnankyně za cácory. Minutově nevyužitou pracovní dobu (čekání) komentuje stylem „honit si ptáka.“
Mohl by říkat „zaměstnankyně.“
Jestli se mu zdá, že je práce vlakového personálu blbě organizovaná (příchod do kuchyňky těsně před objednávkou), má to řešit s vlakvedoucím nebo jiným nadřízeným toho kdo „si honí“, případně nechat snížit počet stewardů na vlak.
Pracuji v RJ 5 let. Pokud člověk dělá to, co má, nemá problém. Co se týče peněz – mnoho z vás by si mohlo nechat jen zdát. 🙂
Hezký den.
Stockholmský syndrom?
Na Baťu i Čubu taky nadávaly. Kdo chtěl a uměl ten si u nich vydělal.
35 lokomotiv
Škoda, že ten rozhovor neopíšete celý. Nejsem příznivec podcastů, sorry jako.
Zajímavý rozhovor, určitě díky za něj. A přidávám se k dalším čtenářům, kteří poptávali rozhovory s šéfem Arrivy, nebo třeba i GW Trainu či Länderbahnu. U spousty otázek pan Jančura přímo neodpověděl, nebo odpověděl úplně jiným směrem nebo značně rozporuplně. Například to pozdní dodání jednotek do Ústí, kdy vlastně teda reálný termín neřekl a vyznělo to tak, že „kraj to ví, tak to je v pořádku“. Mrzí mě jeho přístup k zaměstnancům, kdy veřejně říká, že to je práce na rok, maximálně dva (možná ani to ne), a pak mu lidi odejdou. Možná to je dobrá zkušenost, ale daleko větší… Číst vice »
Ano kraj to ví a kraj jedna už s Pesou
„je větší mluvka než pak reálně udělá“ jo on vlastně skoro nic neudělal. Jen vybudoval jednu z největších soukromých firem v oblasti dopravy v Evropě. To vše bez cizího kapitálu. Stále drží 100% firmy.
Ale no tak. Autobusy v podstatě zrušil a ve firmě mu reálně nepatří ani pneumatika.
Kdo? Flixbus?
Autobusy mu patří všechny
Ten nick se k vám hodí 🙂
Dotaz na znalejší: Existuje nějaký web kde by byly popsány vagony RGJ včetně příslušných linek na kterých jezdí ten či onen typ vagonu? Já vím leda o rj.macoslav.cz, ale to asi není úplný seznam.
vagonweb.cz..? Nevim, nezkoumal jsem, jen prvni co me napadlo
Jjj tam je řazení vlaků
Díky
Jj vagonweb, popřípadě mám celý instagram o RJ a tam mám vypsáno i kam jaký vagón zajíždí
Díky. Váš instagram je tento? https://www.instagram.com/ondra_a_zeleznice/ Nebo myslíte jiný účet na instagramu?
Nene tento:
@regiojet_na_zeleznici
Já toho chlapa obdivuju, za to co dokázal, ale pracovat bych pod ním nechtěl ani omylem. Z toho rozhovoru je úplně cítit, jak pohrdá svými zaměstnanci. On tomu říká tvrdost, já bych se nebál použít výraz bezohlednost. Úplně mi vyrazilo dech, jak se o mladých stevardkách vyjádřil jako o „cácorkách“ a podobných hlášek je tam víc. Já nejsem žádný odborář a chápu, že tahle tvrdost/náročnost/bezohlednost (jak kdo chce) je jedním z důvodů jeho úspěchu, ale co je moc, to je moc…
Je to kapitalista, meni trh, dela revoluci a za tuhle zmenu musi zaplatit vsichni co chteji byt soucasti teto, ci jine rychle rostouci firmy. Je to dan za uspech. Taky rikal, ze stevardky maji slusny vydelek, ale musi obslouzit vice lidi. Chces vice? Muzes, ale pridej a hlavne s usmevem. Kysele tvare zakazniky nezajimaji! Kdyby se takto kapitalisticky chovali v CD ke svym zamestnancum, tak by to byla ve vlacich uplne jina pisnicka. Je pravda, ze se i diky tomuto chlapkovi kolos CD zmenil, ale stale meji co dohanet. Cistotou na hlavnich tratich a jidelnim vozem s dobrym jidlem rozhodne… Číst vice »
Ja mam treba normalni jidelni vuz CD radsi nez ten servis Regiojetu. Kdyz chci, tak si dam jidlo hned, kdyz ne, tak nikdo neotravuje. V Regiojetu nejdriv musi roznyst Blesk, pak vodu a pak na me mozna prijde rada. Kdyz vystupuju v Pardubicich, tak na nejaky jidlo muzu rovnou zapomenout.
V soucasnosti mi u CD asi nejvic vadi kvalita vagonu. Takovy Bdpee, Bdmpee, InterPantery… To je proste hnuj.
No s tím kyselým úsměvem má svatou pravdu.Pristup personálu dělá hodně.To vidím i u Arrivy na Vsetínsku ve vlacích.Prijemne jednání a hned je člověku líp.
Protože jsem v minulosti poznal opačný přístup a na dotaz,proč to dělá řekl,že úsměv a ochota je přímo úměrná jeho platu . Být jeho šéf,tak jde na hodinu pryč!Buď to chci dělat a budu dělat profesionálně,a nebo to nechci dělat a třeba i kvůli platů,tak jdu dělat něco jiného.
To jsou vaše zkušenosti a je to dobře, že potkáváte nekyselé ksichty. Zažila jsem u všech dopravců ,,kyselé ksichty“. Je potřeba říci, že nejezdíme kvůli tomu, abychom řešili kyselé ksichty. A taky nevíme, co se jim před tíms talo. I my sami cestující jsem kolikrát kyselé ksichty a ještě horší. Jsem zkrátka lidi. Omlouvám se za použití výrazů kyselé ksickty. Jen jsem citovala.
Velmi často jezdím vlakem a personál u všech dopravců se chováním hodně zlepšil.
Jančura je takový náš Michael O’Leary, CEO Ryanairu, s takovým trochu hraničním chováním co si moc nehlídá, co říká. Určitě nevyhazují stevardy bezdůvodně, nábor, uniforma, výcvik atd. stojí čas a peníze. Kromě toho, těžko by se něčím takovým zabýval on sám, pod ním bude celý pavouk funkcí a toto se určitě řeší o několik úrovní níž. Myslím, že neumíte správně dešifrovat jeho chování. Jestli použil slova „cácorky“, nemusí to na Moravě a v generaci padesátníků znamenat nic zlého. Je to takové žertovné označení, ne urážlivé. Říkali jsme tak třeba našim spolužačkám, pokud jsme je chtěli poškádlit. Pochopitelně, není to dnes… Číst vice »
S tím personálem musím souhlasit. Dneska ty slečny a pánové asi znají ty standardy, pravidla, ale udělat cokoliv navíc/jinak/lépe často neumí nebo nechtějí. Je vidět, že k té práci často nemají ten vztah, berou to jako nějaké nutné zlo, a je to celé takové hodně strojené, ale v duchu je vidět, že ten zákazník na prvním místě rozhodně není. A to ten zákazník pozná.
To přirovnání je trefné. Oba jsou sociopati. A podobně jako on se i Jančura chová k zaměstnancům a dodavatelům jako hovado. Na tom není co obdivovat.
To že nejsou praktické, podle mě úzce souvisí s dělkou jejich praxe. Jančura jasně řekl, že to není práce ani na rok. Pokud nastoupm do zaměstnání (a možná je to první zaměstnání), tak mi prostě nějakou dobu trvá, než si vše zautomatizuji. Až pak mohu řešit drobnosti, které do té doby nejsem schopný vidět.
Nemyslím, že nevidí nějaké drobnosti. Často mi připadají, kluci i holky, že si z rodiny nepřinesli základní schopnosti typu chápání autority (i té vlastní, ony musí ten vagon ovládnout), mají takové „jedináčkovské“ vidění (nemuseli se nikdy o nikoho starat, prosadit se apod.). Virtuální Generace Z. Přijde mi občas, že jedou mechanicky jako roboti, odlidštěně, podle manuálu (včetně volby slov, melodie hlasu atd.). Možná je chyba i v těch, co je cvičí, nevím. Nestěžuji si na ně, prostě je mi těch „ztracených ptáčat“ trochu líto, chtěl bych, aby to byly víc lidské osobnosti. Pořád jsou takové mezi nimi, ale je jich… Číst vice »
Je to jak v Amazonu, kontroly, tvrdy pravidla, nejistota, spatne spani kluci a holky dohromady v nocleznich bytech atd.. Je to prostě lowcost firma i zamestnavatel, několik známých to zkusilo a po roce dvou odešly.. Stewardka, strojvedoucí… Mnoho neprijemnych situaci, zbytecneho stresu, nevyresenych procesu pro ruzne situace, clovek tam byl jak holka pro všechno ale za jeden plat.. A to nižší jak u narodniho dopravce.. To už radši lokotrain.. Tam jsou aspoň peníze..
Kluci a holky na společných nocležnách? WOW ,Tak do toho jdu 👍😊😏👌
V Lokotrainu peníze? To je vtip dne. Zlatý RegioJet, člověk tu musí dodržovat jistá pravidla, když na to někdo kašle tak má hold smůlu.
Jako to že řekne že cestující jsou pro něho na prvním místě a zaměstnanci až na druhém to mně přijde fakt drsné že Jančura vyhodí někoho z práce když si na něho někdo stěžuje, hlavně když člověk vidí že cestující si stěžují na každou maličkost, uvažoval jsem že bych k němu šel pracovat, ale s takovou teda v žádném případě, tím vlastně dal najevo že jeho zaměstnanci jsou mu u prdele…
Jančura mně tím teda hodně zklamal…
Trošku přecitlivělej ne? Dvojka je pořád dost pěkná známka.
Stačí se jet podívat do jejich zázemí na Smíchově a uděláte si obrázek hned. Navíc obrovská fluktuace zaměstnanců. Nejhorší firma, kde jsem kdy dělala.
Otázkou je, proč ta fluktuace je. Jsem z autobusové dopravy a mohu říci, že to co řidiči předvádí je opravdu žalostná věc. Každý druhý je totální lempl, nic ho nezajímá a kvalita práce se rovná nule !!! Tyhle lidi chtějí výplaty ? To totiž může být právě ten problém. Problém totiž nemusí být vždy jen v zaměstnavateli a to vím co mluvím……
Státy trvají na myšlence, na které vznikly. Třeba Československo vzniklo na trochu podvůdku pana profesora Masarika, (později Masaryka). To se pak vymstilo jak snahou o autonomii Slováků tak neměckým nacionalismem. A taky tak skončilo. U firmy RGJ je to asi potřeba vidět taky tak, jakou myšlenku nese na začátku. Jak se s jeho hodnotami ztotožní jeho zaměstnanci, jak je pro ni nadchne. A jaké typy lidí přitahuje. Jsou hrdí , že můžou dělat u něj. Jsou přesveěčeni o jeho ideálech? Mají cíle. A nevadí jim, že jim majitel vyčítá sekundové čekání slovy o „honění péra.“ Nemám důvod nevěřit jirimu7. Dělal… Číst vice »
Masaryk byl z poloviny Slovák a vyrostl na území, kde se mluvilo tak, že jste nevěděl, jestli jste ještě na Moravě nebo už na Slovensku.
Takže nazývat to lží je trochu moc. Spíš se ta myšlenka federace prostě nepovedla.
Něco o tom vím , a pocházím z kraje , kde zůstal stát i za komančů památník M.R.Štefánika. Rodina kolem mne se nacházela dokonce i v Rakousku, když zemřela tetička , bylo to u hřbitova jak ve Vídni .
A s podvudkama na začátku můžete nesouhlasit ( což chápu ) ale to je asi tak vše .
Tak i u autobusů? U kamionů je to stejná písnička, spousta lemplů, co chce vydělávat vyšší desetitisíce, ale v autě bordel; škody víc, než vydělají a každej samozřejmě mistr světa.
Tak to mne povídejte občas když jedu autobusem Pražská a příměstská MHD slýchám od řidičů (většinou starších) když si povídají (druhý jede zřejmě do z práce) pěkné storky co někteří jejich zejména z hovorů odvozeno mladší kolegové řidiči nebo řidiči některých národností dokážou za modely. Úklidem začínaje přes kontrolu vozidla olej, pneumatiky atd., až po takovou triviálnost jako natankování vozidla. V podstatě jde o to, že tito rádoby řidiči jsou tam od toho, aby to odřídili a zbytek dopravce starej se. Ale většina těchto řidičů je o tom, že „ja znáju ja viděl sdělat“ když, ale pak mají něco udělat… Číst vice »
který se diví, že na tu 6 to do kopce fakt automat nedá, protože to neslyší.
Automatická převodovka na 6? 😀
Zákazník by měl být na prvním místě. Je to ten kdo nosí do firmy peníze. Když nebudu mít zákazníky, můžu se k zaměstnancům chovat jak nejlíp to jde, ale stejně je propustim, protože pro ně nebudu mít práci.
A když nebudu mít zaměstnance, nebudu mít zakazniky. Stejná blbost.
Zaměstnance na pozici steward sežene vždycky. V podstatě to není nijak zvlášť kvalifikovaná práce.
Tím chování Jančury nechci hájit. Ale prostě tak to dneska chodí na podobných pozicích. Paradoxně ani některé firmy si neumí vážit ani těch kvalifikovaných lidí.
Jaké sežene takoví budou, a tak dále , prostě pokud nebudou mít vizi, pocit spolupatricnosti s firmou, tak jsou na tom jako ten pověstný substrát . Jsou jen kanonenfutr. Cesta ven z “kyselých ksichtů” to není . Ale jeho firma jeho boj. Ještě štěstí ze stále můžeme hlasovat peněženkou . I když omezeně. Protože kapacita trati je limitovaná .
Tak to se pleteš, důvod proč se stevardky zrušily prvně na tuzmsku v busech bylo právě z důvodu, že uz to nechtěl nikdo za ty prachy a buzeraci dělat.
Totální hloupost , RJ si na tyto pozice vybíral . Dostat se tam ideálně na léto a další rok máš s brigádou klid . I do HPP je to ideální doporučení .
Máš staré informace, ale silně Jo ale před 4 roky, poslední 3 roky ubývaly tak že je začal rušit na méně obsazených tuzemských linkách až je zrušil úplně i bez korony.
Asi delas u nich a nebo si uplne mimo realitu. Uz to nechtel nikdo delat za tu almuznu a sikanu, proto je zrusil.
Hádám, že to bude tak lepší pro obě strany. Jinak, oni určitě nevyhazují kvůli každému nespokojenci, jistě mají docela přehled, jak to kdo zvládá a na koho chodí opakované stížnosti. Zákazník na prvním místě prostě musí v této branži být, jinak to nebude fungovat vůbec. S tím musí každý tuto práci brát.
Jenže záleží zda ty stížnosti jsou oprávněné, a sice znám jen 2 lidi, co pro něho pracují jako stevardi, ale oba se shodují, že nikdo neřeší oprávněnost stížnosti. Prostě zákazník si stěžoval a tak přijde nějaká výstraha, či trest, protože zákazník má přeci vždy pravdu.
Škoda, že to tak nefunguje taky ge státní správě, tam je zákazník navíc zpravidla (kromě případů, kdy dotyčný daně neplatí) zároveň zaměstnavatel.
Škoda? Jo ty koleje spravuje někdo jiný, ale máte pravdu, ta tu výluku a zpoždění můžeme my.
Tak si to představujete?
Všichni co tady jste, kdy jste se dokopali k pochvale, kdekoliv jste se spokojeně najedli, byli obslouženi, maximálně tak zatleskáte pilotovi .
Ale stěžovat si umí každý a vždycky si někdo bude stěžovat. Saturnin to vyřešil hozením paničky do fontány. Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. Takže úspora mzdových nákladů je jistá, “ prostě to zařídíme.“
Přesně víc než vlastní zkušenost. Umýt zadek ideálně i v médiích ano, ale zaplatit pak za poškození dobrého jména a respektovat platnou legislativu to ne. Vlastní zkušenost. Pro ostatní na 10 stížností tak možná 1 pochvala. na stranu druhou 10 stížností na v mém případě 20000 klientů. Nezavděčí se jeden všem.
to si má zákazníka pozvat a konfrontovat je?
Klidně, pokud nemá jak jinak prověřit pravdivost stížnosti.
Ano klidně a budete se divit hned se to projeví ono něco napsat a pak si to jít třebas odelhat z očí do očí jsou dvě různé věci. Samozřejmě pokud je stížnost oprávněná a nebo na to má stěžující si žaludek a chce škodit tak škodit bude, ale ono se to při té konfrontaci projeví nebojte nic.
Tak schopný zaměstnanec ve službách by měl umět i problémového zákazníka zvládnout tak, aby ta stížnost přijít nemusela. Ano, jeden ze sta prostě je blbec a nedohodne se s ním nikdo, ale na dalších deset stačí omluva, i když se třeba vinen necítím. Rozhodně lepší, než když se s ním budu „z principu“ dohadovat, protože já mám přece pravdu.
Jistě, sice ten vlak jede po kolejích, které spravuje někdo jiný, ale ano máte pravdu, za to zpoždění můžeme my, jako dopravce, i když zpoždění vzniklo kvůli výluce. Tak si to představujete?
Budete se divit, ale někdy to tak skutečně musíte udělat. Je pak na Vás jak to pak klientům podáte. V mém případě zní e-mail nebo sms klientům takto: Vážení klienti, omlouváme se za nedostupnost všech služeb. Důvodem je výpadek elektrické energie v síti PREDistribuce a.s. čas ukončení není poruchové lince znám technici PREDistribuce aktuálně na odstranění závady pracují. podpis toho kdo to posílá. Lidi v Praze a okolí samozřejmě vědí v většině případů co je PRE zač. Klient je zajímá, až na posledním místě takže většina klientů to pochopí ti co ne a napíší se jim napíše u nás to… Číst vice »
Takováto vyjádření je jasné, ale já spíš mluvím o situaci, kdy zaměstnanec jen dodržuje přepravní podmínky a zákazník to neakceptuje a ještě si stěžuje. Či právě ta výluka, vy se omluvíte, že zpoždění není vaší vinnou, jenže cestující stále nadává, že jste blbci, že máte zpoždění, tak mu řeknete, že zpoždění není na vaší straně a bum je tu stížnost (a korunuje to zaměstnavatel, který stížnost neprošetří a přímo udělá bububu, že jste nebyl správně prozákaznický), o takových situacích já mluvím. Heslo náš zákazník náš pán je hezké, ale musí mít své meze. To je ten rozdíl mezi busem a… Číst vice »
To co píšete má svou logiku, ale i stinnou stránku. Osobně se snažím jít do řešení smířlivě, ale bez omluvy pokud se nemám za co omlouvat. Důvod vychováme si takto ještě větší blbce kteří pak žijí v tom, že se jim musí omluvit všichni za všechno co jim přijde špatně i když pravdu nemají a je to jasné všem okolo jenom ne jim.
Existuje taky zákoník práce, který definuje podmínky kdy lze snižovat plat nebo posílat vytýkací dopis, neoprávněná stížnost mezi ně nepatří.
Jenže, když ani neřeší, zda stížnost je oprávněná?
Za mě pochvala za kultivovaný rozhovor, moderátor nechal mluvit hosta, takže jsme se dověděli především jeho názory. Každý už dokáže posoudit odpovědi sami. Ano, chválím za to, co agresivní sebestřední troubové z jiných médií nazývají posměškem „držák mikrofonu“.
Pan Jančura působil trošku nervózně, možná i unaveně, občas se nechal příliš unést (třeba o Slovensku), viditelně mu přinesla pandemie obrovské problémy, ale v zásadě odpovídal vždy přímo a otevřeně. To se dnes moc nevidí, různých uhlazených panáků vidíte plno, ale místo konkrétních odpovědí, slyšíte jen šustit zlacený balicí papír.
Souhlasím, jen mám připomínku k tomu „držák mikrofonu“. Tady je důležité se koukat na to, kdo je vlastně hostem. Je něco jiného, když je to politik, který něco tají, co by veřejnost měla vědět. Podnikatel jde poodkrýt zákulisí svojí společnosti a nelze ho nutit na něco odpovídat, nemusí sdělit všechny podrobnosti.
V tom se asi neshodneme, ani politik není školák, na kterého si má kdejaká televizní opice právo vyskakovat, nenechat ho vysvětlit svůj postoj a jen na něj stále útočit a zahánět do defenzivy. Náš moderátor to zvládl s elegancí, pokud mu Jančura utíkal, klidně se mu připomněl. Slušně, jasně a naprosto korektně. Když skončili, nevěděl jsem, na čí straně vlastně moderátor stojí, klobouk dolů. Já nejsem nějaký nekritický obdivovatel RJ, psal jsem už, jak se třeba mi nelíbilo, že se naváží do Slovenských poměrů nebo bych třeba nesouhlasil s jeho vírou v green deal a jiné. Ale jsem rád, že… Číst vice »
Do Chorvatska radši letadlem… Letos to vypadá, že RJ bude „narvanej“ asi jako vlak v Indii…
Nebo radši sedět doma na zadku. To je nejbezpečnější…
Ono ani to indický letadlo nebude do Chorvatska prázdný.
No já myslím že letos to SW odlítá tím co má a pomoc od SpiceJet nebude potřeba 🙂
To možná ne, ale pořád je 189 lidí menší riziko (samozřejmě, že všichni na palubě mají respirátor a testy) než vlak s daleko více lidmi, ve kterém nejsou ani filtry, přes které se vzduch filtruje…
Jako, že je bezpečnější letadlo, kde je velkoprostor pro 189 lidi než vagón, kde jich je 80? Případně 40 ve složení 4 v kupé? To kupé si může pronajmout rodina jen pro sebe.
No, vzhledem k tomu, že cirkulace vzduchu v letadle je daleko efektivnější než ve vlaku, tak si troufám říct, že je… ‚A předpokládám, že celá rodina z Prahy do Chorvatska určitě nebude zavřená celou dobu v kupéčku…
https://www.iata.org/en/youandiata/travelers/health/cabin-air/
Hele pazwire, už ti někdo řek, že těch 600 lidí ve vlaku nejede v jednom prostoru? A viděl jsi někdy už nějaký vlak? 😁
Dejve, jasně, je to taková ta barevná škatule, která jezdí podle semaforů (pardon, návěstidel…) a má volant, když ho nepotřebuje? Nicméně si nedělám iluze, že by větší část lidí nepřišla do kontaktu… Navíc v žádné reklamě jsem zatím neviděl jejich plán na zamezení kontaktu, povinné ochranné prostředky nebo například negativní testy, což je v letadle mnohem jednodušší ohlídat, například už v procesu odbavení… Narážím jenom na to, že tohle “revoluční” cestování si vybralo hloupou dobu…
Tak to pak jo. Tak to jste neviděl vlak, ale linku na výrobu rohlíků, ale jinak dobrý.
Kéž by jsi měl pravdu , že RJ bude „narvanej“
dostane zelenou od Babiše. Regiojet odveze kovida k moři a přiveze další veri kovidu. Babiš řekne, že udělal chybu (řečeno na oko) a vše bude v pořádku podle něho
Asi tak…, smutný…
Vážená redakce,
je mi líto, že jste se nezeptali na stejnou otázku, kterou jste položili panu Bednárikovi: „Kdy se komerční vlaky RJ zapojí do systému jednotného tarifu?“ Pan Bednárik odpověděl, že ČD by mohly ihned, že to visí na jiných dopravcích, pamatuji-li si dobře. Zajímala by mne proto i odpověď pana Jančury, který má asi komerčních spojů spolu s ČD nejvíce (byť nejsou jedinými dvěma dopravci s takovými vlaky).
Přeji hezký den.
Ona je nějaká zákonná podmínka, že do SJT se nemůžou s komerčními vlaky přihlásit ČD samostatně?
VS: Je rozdíl, jestli jako malý podnikatel řídítě vše, nebo máte holdingovu společnst, kde ředitel má nějaké vize, ale firmu reálně řídí ředitelé jednotlivých divizí (dceřiných společností). A ředitel vše spíše kontroluje, aby to celkově dávalo smysl.
Modus Wagen už zase DB začalo prodavat, takže se to snažil jen zamluvit
čas?
O modus Wagenech se baví po 50. Minutě
Ale to z jejich prodejem vím že svých zdrojů, jak už od DB tak od RJ
Jinak bylo mi potvrzeno že měli přijít na R8
No dobré ,ale občas trochu plácá nesmysly.Pár let co spustil železniční dopravu ,tak byl každoročně v mínusu ,tak že neodváděl státu a nyní kvičí jak je poškozen .Dále tvrdil ,že zavede dálkovou dopravu na úrovni DB ICE3 za lepší ceny než ČD a dodnes jezdí starým šrotem.Řekne že provoz Astry ho vyjde na cca 2.50 na km ,ale stěžuje si na drahost provozu a chtěl bych vidět co dával stevardům a za kolik hodin,při pohovoru na strojvedoucího mě personalista v Brně mluvil reálně o 30000kč za měsíc .Je veden jako jediný vlastník a jednatel firmy a on nic neví -nerozhoduje… Číst vice »
Když jste v mínusu, také odvádíte státu (zaměstnanci, pojištění, DPH…). Neplatíte jen firemní daň ze zisku, což tak nějak logické, pokud žádný nemáte.
a on se tvari, ze je lidumil, nebo s cim to tady polemizujete?
On se hlavně tváří jako nějaký spasitel české železnice.
Ale zatím je to spíš takový Jidáš…
Tak když RJ začínal na trase Pha-Ova, tak to byl luxus. Pak jsme to začali postupně vnímat jako standard a částečně to taky trošku „ošuntělo“ (vozy se opotřebovaly, personál už nebyl tak nadšený a plný entuziazmu). Nezapomenu na první rozjezd v tomto vlaku, vůbec jsem nevnímal, že už jedeme, tak skvělé byly podvozky oproti tomu, co jsem znal před tím. Takže na startu určitě nějaká „spása“ přišla resp. pozitivní impuls celé české železnici.
a třicet stříbrných mu dal kdo?
Tak pokud „dráze“ nerozumí a předá to na někoho kdo tomu rozumí a udělá tu práci dobře, tak to spíš naznačuje že p. Jančura je chytrý. Na tom není nic špatného.
Auto taky člověk dává do servisu, ať už z pohodlnosti nebo jen protože tomu nerozumí.
Mě zase naopak trochu odradil tím, že bude brzy už nakupovat jen nové vozy. Já jsem se vždy na jeho kupé s obsluhou těšil a kvůli tomu s ním jezdil. Ten jeho „starý šrot“ byla pro mě vždy hlavní přednost. Do jiných vagonů jsem si lístek kupoval jen v nouzi.
Tu obsluhu mi ani nepřipomínejte…žádná nebyla…
Ty „nové vozy“ slibuje od začátku své železniční expanze…
Co bude slibovat v dobách nucené autobusové imploze, na to přímo hořím nedočkavostí…
Slibem nezarmoutíš a funguje mu to funguje tak co.
Nove vozy se dle pana Ondrůje nevyrábí …ani u Siemense ani u Škody
Tak pokud by nakoupil nové vozy typu Railjet, tak by to byl určitě výrazný posun vpřed.
Koupi od CRRC, mám o tom nějaké info a dle ceny 15mil na vagón to odpovídá
Tak může koupit ty Leošovi CRRC si myslím je nyní ráda nechá za nákupku.
Přesně! Já to samé.
To víte, měl radši jít do parlamentu…
Třeba by si tam i našel kamarády…
Rozhovor docela náročný na poslech. Jakoby měl pan Jančura narušené synapse a myšlenky rychlejší, než schopnost je vyjádřit. Nechtěl bych být jeho podřízeným.
Podle mě pálí docela tvrdými daty a stručnými výstižnými sděleními bez omáček okolo…
mě se rozhovor poslouchal dobře
Nevím, já jsem mu rozuměl vše. Já mám naopak problém s těmi, kteří formálně hovoří sice krásně, ale kromě frází a floskulí už to nemá žádný obsah. Jasně, Jančura není žádná mediální hvězda nebo řečník, ale dokázal z nuly vytvořit velkou dopravní firmu. Podle toho ho hodnotím.
Jinak bylo slyšet, že má sucho v krku – bylo by dobré mít na stole něco k pití (a pak to pití vystříhat).
Třeba můj oblíbený prof. PhDr. Ing. Jan Royt, Ph.D., DSc. má podobnou potíž.
Ale u něj je to spíš tím, že se jeho mozek v těch úctyhodných vědomostech už přestává orientovat…
Mozek se v těch vědomostech orientuje, ale když to začne dávat do souvislostí začne zkracovat, protože ty souvislosti jsou tak obsáhlé, že by je musel zobrazovat graficky a stejně by pro i trochu znalého problematiky bylo nemožné všechny souvislosti pochopit.
Kdysi jsem se o podobné věci u mne bavil s kolegou skončili jsme u toho, že s mozkem fungujícím jako 100G optika je těžké se přizpůsobit ostatním kteří fungují jako 10M metalika nebo v některých případech ještě jako hub. Pro neznalé https://cs.wikipedia.org/wiki/Hub předchůdce switche. Jinak například u mne je to hezky vidět při psaní kde myšlenka jde rychleji než psaní a při psaní pak mám i různě přeházená písmena například ale lae apod. Nebo hezky je to vidět na předchozí větě. Stvaba „zde pěkně přehoz“ stavba věty jde pryč protože byl upřednostněn tok myšlenek. Takže to jak mluví by mne… Číst vice »
To není na závadu já to mám dokonce v levlu, že kolegové jsou už naučení a občas se podle prý výrazu mého xichtu zeptají chtěl jsi něco říct. Prostě jen rychleji myslíte než mluvíte pokud to víte tak si to co potřebujete napíšete nebo se sami přibrzdíte.
Paráda, díky! 🙂
A to by mě zajímalo, jak se panu Jančurovi a jeho poškozené firmě žije s vědomím, že masivně podporoval před volbami našeho premiéra, který mu to zavřel, respektive výrazně omezil 😀
Jinak proti RegioJetu nemám nic, ale takovou zápletku prostě nevymyslíš
Upřímně on by to zavřel kterýkoli premiér, ale je fakt, že jiní by to tolik nedojebali.
Jiní by třeba vyhlásili, že se zavřou hranice s cizími státy, a otevřou až výhledově, tj. až nákaza odezní…
A to výhledově by pak nějak nekončilo…:-)
Jiny premier by to nemusel zavírat, pokud by zacal masivne testovat vcetne vsech zamestnancu uz pred pul rokem, kdyby nakupoval modernejsi, kvalitnejsi a mene invazivni testy, kdyby nekupoval jen cinske rousky a respiratoru bez certifikace misto tech ceskych. Podivejte se na asijske staty nebo Novy Zeland. Zvladli to se striktnimi opatrenimi, lide vlade duveruji a za odmenu muzou chodit na fotbal a jine akce bez rizika nekpntrolovatelneho rozjeti nakazy.
Lockdowny vyhlásili všichni premiéři s mozkem v hlavě, naštěstí nejsme Keňa nebo Brazílie, kde lockdowny nevyhlasili a taky na to dojíždí.
nechci koronu zlehčovat, ale my na to dojíždíme i s lockdownem
Tak hlavně, že na to nedojíždíme my, byť máme případů na počet obyvatel mnohem víc, než Brazílie nebo Keňa…
Rozhlédni se… a třeba pak zjistíš že ty lockdowny fakt k ničemu nevedou… 😀
A ostatně ani ty opěvované „náhubky“… Třeba v Portugalsku je dost silně hrotili celé léto a k ničemu kloudnému to stejně nevedlo… 😀
„Všichni“ mě tu krásně „vymínusovali“, ale s kloudným argumentem proti se nikdo neozval, zajímavé… 😀
A já přitom jen zmínil realitu kolem nás všech… 🙂
Ona je ta realita právě tak nepříjemná a v podstatě si za to můžeme všichni sami.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/portugalsko-koronavirus-covid-19-opatreni-uvolnovani-restrikce.A210302_190311_domaci_klf
V Portugalsku se na rozdíl od Česka dokázali chytnout za nos jak se říká.
Kdežto u nás musí být každý IN v negativním slova smyslu a jít s módou. Tak honem roušku dolů, hup na náměstí, křik o konci svobody a demokracie. Babiš je estébák i když vlastně ještě týden před kovidem dotočný nevěděl kdo je vlastně vůbec premiér neboť ani u voleb nebyl. A dál raději škoda mluvit…
To je taky to naše Česko…
Po bitvě každý generál…
Nějak v tom nikde nevidím vyvrácení toho co jsem psal… 😀
V Portugalsku měli ty „hadry“ celé léto a nic kloudného to nepřineslo… V čem je teda ten jejich „zázračný efekt“…? 😀 (Ano, teorie říká jak by mohly pomoci, realita je však vskutku jiná…)
Vyvrácení je v tom co lc540 napsal zkuste si to přečíst znovu.
Prosím o citaci části toho článku kde je ono „vyvrácení“…
Já tam to vyvracení také nevidím. Ale ani nevidím smysl zkoušet vám vyvracet vaše názory. Proto dám jen mínus, že nesouhlasím, ale zbytečnou off topic diskusí neztrácím čas.
Všechny ty lockdowny jsou jen protahování nevyhnutelného-viz tvrdá opatření v Izraeli po kterých opět nastal strmý růst nakažených… Prostě je to nesmysl a jen hodně naivní člověk může věřit, že takové „řešení“ k něčemu může vést.
Opatření vedou primárně k tomu, aby se neváleli tisíce nemocných před nemocnicema a nemocnost se rozprostřela do delšího času. Tím je více času na více nemocných a více zachráněných. A ti zachránění pak mohou zase pracovat odvádět daně utrácet atd. Takže dle mne někdo spočítal co se vyplatí méně a zřejmě z toho vychází, že pokud by umřelo daleko více lidí tak by se to nevyplatilo a vyplatí se řešit to takto. Každopádně spousta lidí si neuvědomuje a možná ani ti co se tím zabývají, že tu máme obdobu moru v 21 století. Takže mne fakt fascinuje jak někteří k… Číst vice »
Sorry, ale člověka co přirovnává Covid k moru bohužel nelze brát příliš vážně… 😀
Přesně tak – kdyby byly šukafony tak výhodné, pan Jančura by je provozoval také, ale ví, že jsou drahé, staré, hnusné a zbytečné.
Oblíbené téma.. jednou pro vždy nehoří
hoří a dokud si na vyšších místech neuvědomí, že je 810 nutné nahradit buď 841 nebo SOR 10.8, hořet bude ještě hodně dlouho
Sor není autobus .. rozhrkana skříň.. na kolech. 841 určitě lepší volba
Ta nenávist k 810 by si zasloužila posoudit asi medicinsky….
již je posouzena ekonomicky i ekologicky
Ekologicky asi ne. Velká část má TEDOM a ten současným normám vyhovuje.
Ještě septik, a bude to ono…
Nerad se přemisťovat 810 je přirozené . Zvláštní je spíš tu hromadu šrotu preferovat nebo vyhledávat jinde než na retro jízdách .
Problém bude asi v tom, že kromě psychopatických šotoušů nikdo nevidí 810 jako zásadní problém a nikomu, a to zejména cestujícím!, na určitých okrajových výkonech nevadí
na určité okrajové výkony stačí bus, a nebo Regionova, ne tyhle šroty.
Podívejte jak se stará o dopravu např. pardubický kraj – je primárně zaměřen na odstranění šukafonů ( během 4 let vyšachoval 2/3 šukafonů , narozdíl od skanzenu PID).
Jistě, ale na koridoru stále Bdmtee, a když byla nabídka na rekonstrukci s klimatizací, tak to odmítli, ale hlavně, že bude mít WiFi. Trať 016 Holice – Moravany celý den, je nějaký okrajový výkon? Přitom pro spojení Pardubice – Holice vychází vlak časově líp (a nejsou to tak dávné doby, kdy jezdily ty 810 z Holice do Moravan narvané), vlak je minimálně o cca 10 minut rychlejší (pokud samozřejmě není na koridoru zpoždění), busu trvá minimálně 20 minut, než se vůbec vymotá z Pardubic. Z 238 se dělá výkladní skříň, ale zbytek je pár 841 u Třebové, jinak 814 a… Číst vice »
Kolik by bylo potřeba panterů na vymýcení Bdmtee, nebo obecně Os s lokomotivou?
V Pardubickém kraji asi 10 kusů panterů. Resp 10 je turnusová potřeba, takže reálné tak 11 nebo 12.
Pokud to do Holic jezdí narvané, má tam jezdit 814, pokud poloprázdné, má tam jezdit SOR 10.8
Je vidět, že nevíte vůbec o čem mluvím. Holice nejsou žádná malá vesnička o 10 domech, ale město s 6 000 obyvateli. Pamatuju dokonce doby, kdy se tam jezdilo i s přívěšákem, jasně ta doba je dávno pryč, ale ještě před 6 lety tam jezdila narvaná 810 ve špičkách, nyní je obsazenost i ve špičkách trochou nižší, ale nikdo s tím nic nedělá. Pravda autobus do Pardubic jezdí co půl hodiny (tedy za normálního stavu) v pracovní dny, přitom při dobré návaznosti by na tom mohli vydělat všichni. Vlakové spojení je oproti autobusům o 10 minut rychlejší a bus často… Číst vice »
Tohle také nechápu udělá se reko trati a tím to končí. Přepravní výkony se nezvýší, protože zřejmě objednávka kraje je jaká je a proč něco měnit i k prospěchu cestujících. Tady například by mohl krásně zafungovat 30 nebo 60 minutový takt v trase Holice – Pce – Chrudim. A mohlo by to být bez přivěšování. Vlak by se zaplatil vozbou do více ramen. Mimo špičku by se ramena na pce nechali zkracovat jen do určitého úseku dle vytíženosti.
Idea krásná, ale zas to naráží na kapacitu koridoru, která už je nyní dost na hraně, a toto by tomu moc nepomhlo, proto jsem navrhoval svěšování v Moravanech, ale to by znamenalo i přidání spojky na Uherském zhlaví, aby se dalo od Holic vjet na 4. SK a samozřejmě i z 4
na 6.
dosadit lepší vlakové soupravy – o tom mluvím – odstranit šukafony, ten zbytek už se nějak doplácá
Odstranit Luboše z diskuzí – splněno.
Ne, vy navrhujete nahradit 810 Regionovou, to opravdu zas takové zlepšení není. Jedno GVD do Holic dokonce zajížděla i 843 ráno. Vzhledem k četnosti spojení to není 814 nebo autobus, ale spíš něco opravdu lepšího. Něco mezi 844 a 841, jelikož klasická 844 je moc velká (v současné chvíli), 841 zas nemá oddělený nástupní prostor od oddílu dveřmi.
A samozřejmě vést dopravu rozumně a ne souběžně (o víkendech).
Google je asi mimo provoz takže mne SOR jako vlak nenachází můžete dát odkaz na to co je to SOR 10.8 jako drážní vozidlo pro provoz na kolejích nikde jsem to nenašel. A pokud myslíte SOR jako autobus tak ten drážní vozidla jaksi nevyrábí pokud jste to nezaregistroval. Navíc zde motáte dva výrobce 10.8 je výrobek Iveco a ten drážní vozidla také žádné nevyrábí. Takže poněkud ten Váš příspěvek nechápu. Asdfg píše o tom, že doprava z Pardubic do Holic vlakem je rychlejší tedy jako, že ten SOR dáte na koleje a bude jezdit po kolejích jak si to představujete,… Číst vice »
Už je to trapné s těmi 810.opravdu.
To víte, jenže on nic jiného nesvede…
Vy jste neuvěřitelný. V jakékoliv diskusi na mě vyskočíte vy a šukafón.
protože se ty šukafony zásadně týkají celé dopravy bohužel
Vozí už jen menší spoje a okrajové výkony. Dost zásadnější je takový rychlík nebo expres kde sedím třeba 4 hodiny. 20-30 minut v 810 preziju.
ale většina cestujících to ,,přežije,, s pohoršením. To je opravdu lepší poslat tam bus. Rychlíky a expresy jsou bez problému, pokud tam nenasadí B, Bdt, Bdtee, Bdmtee a podobné vehikly bez klimatizace a vakuového WC
Raději 15 minut v 810 se záchodem, jak 40 v autobuse bez. Nemám sice problémy s prostatou, ale když to na člověka přijde, tak to držet půl hodiny (minimálně + případně cesta domů), taky není zrovna nic zdravý prospěšného. A zajímavé, autobus bez WC nevadí, u vlaku bychom si to nedovedli představit.
Já bych si místní vlak bez WC dovedl představit; většina populace zjevně nemá ujímání z hodinovéhocestování MHD bez WC, tak co by to nešlo ve vlaku pro místní výkony.
A v takovém Německu si to nejen dokážou představit, ale dokonce tam (možná i většina) regionálních vlaků WC opravdu nemá.
Takže malé děti a staří dědkové močí do křoví?
Opravdu ve vozech ČD záchody využívám minimálně a na trasách do hodiny se nepřemluvím a odvahu ani nehledám . Zvláštní je , že u RJ nikdo papír , kapesníky ani tu květinu neukradne ledaže by to nebylo o cestujících .
Dělají to samé,co dědici a malé děti,co jezdí s autobusem
To mne tak připomnělo vagon cca 3-4 roky dozadu na trase z Starého města do UH. Pohodlné čisté a wc překvapivé nejen čisté, ale i tuším vakuové. Vagon vypadal starší v červeno-krémovém nátěru.
Bdt dojezdit s příchodem panterů. Bdtee jsem už dlouho neviděl. Modernizované bdmtee vypadá hodně dobře.
Dobře, ale kolik je těch panterů ještě potřeba?
Což je ovšem skoro čtvrtina spojů ČD?
No vidíte a Arriva obdobu 810 nasazuje na rychlíky do liberce a všichni tomu ještě plácají jaká že je to kvalita zřejmě v tom nikdy neseděli šroty vytažené kdesi od kopřiv z teplárenské vlečky kdesi u krušných hor. Samozřejmě na německé straně a aby se nestýskalo tak to parkují na teplárenské vlečce v praze malešicích.
RegioJetu a p. Jančury se N E T Ý K A J Í. A i kdyby už byste mohl váš názor takto nutit všem. 810 opravdu výhra není, ale furt lepší než vymlácený SOR CN z roku 2006
SOR jezdí tady v Praze a fakt strašný. Jako když to je nové a tak 1 možná 2 rok, ale potom jen ten zážitek z jízdy. Všechno se třepe, mlátí, bouchá. Zvukový vjem není to podstatné, ale bus je velikostně jako by Ikarus nebo Karosa – Iveco prošla napůl lisem. Málo místa na stání málo místa na sezení, málo místa když sedíte 2 vedle sebe pro běžného čecha to je na 1 a 1/2 sedačky nebo tak kluk do 70 kg a holka do 50 kg se pak možná vejdou normálně. Místa na stání málo a na nohy při sezení… Číst vice »
Tak SORky jsou určené pro krátké nevytížené autobusové regionální linky a pro MHD v malých městech, nikoliv pro dominu MHD města o 1.100.000 obyvatel
Pořád lepší SOR než Karosa 900 a CityBus
810 po reko špatná není, ale osobně mi starší SOR příjdou lepší než ty novější
Nechte pana Luboše být, víte jak dlouhá byla pauza od jeho posledního „šukafónového“ příspěvku do dneška? Holt to chudák už nevydržel, no.
Doufám jen, že se zánikem posledního exempláře osvědčeného motorového vozu M152/ 810 pak neztratí smysl života.
Náš drahý Luboš ztratí smysl života teprve tehdy, až ho bude autobus stát 4 Kč/km, ale vlak pouhých 1,6 Kč/km. A co teprve do Brna – 1200,- autobusem, ale 617,-Kč rychlíkem (v 1.třídě!)
Mezitím přesedlá z 810 na VT504, které (myšleno koncepcí) nahradí nejen 810, ale i některé autobusy 🙂
A vůbec. Už jste se u nás konečně zaregistroval?
Tak jestli nevydržel v šukafonu si dojít mohl v SOR nikoliv.
Tak jako Ty -zbytečný,starý a hnusný
kam by sněma jezdil????? podiv se co provozuje za dopravu
IDIOTE
Souhlas
Je třeba poslouchat, co se v podcastu říká. Neprovozoval by je, bo ho regionálka nezajímá. K nesmrtelným 810, myšlenka autobusu na kolejích je stará téměř jako osobní železniční doprava sama. Má jít o ekonomickou variantu nízkokapacitní přepravy osob na kratší vzdálenosti, opakuji ekonomickou, takže těžko můžeme čekat, že by byl takový „autobus“ pohodlný jako vagón s dražšími dvounápravovými podvozky, že. Ale vozidla to nazachrání kdyby zadarmo byla, je hlavně třeba infrastruktura odrážející potřeby jak osobní, tak nákladní dopravy, spádovost bez ohledu na správní celky jako kraje, okresy, města. Nutná je koncepce, v některých městech by stačilo na lokálce přidat novou… Číst vice »
To jseš ty taky…
Příště bych poprosil Daniela Adamku z Arrivy
A co by nám řekl? Je to uplnej tutan. Raději pana Nálevku
JB?
tady bude zase nablito.
Fandím všem alternativním dopravcům. Šoto dráhy je potřeba urychleně privatizovat.
Důvod ? A co jsou šoto dráhy ?
Dráhy, jejichž strategický význam a skyrtý potencionál vidí jen šotouši?
Tebe asi taky brzo zprivatizujeme…
Kde je nějaké spojení z Prahy do Bosny, rád bych jel s RegioJet, ale pokud nic nepojede budu donucen použít FlixBus?
Co si radši koupit letenku…? 😀 Busem do Bosny už mi přijde jako dobrý psycho… 😀
Pro někoho je i cesta cíl.
No jezdit z Prahy do Krnova přes Zábřeh a Jeseník je docela bizár…je to kratší, ale o hodinu delší…
to je v poradku, stancl bohuzel nema hlavu uplne v cajku.
(pokud by spojeni existovalo, tak se zepta proc tam nefunguje fipka.)
Letěl jsem 3* hledám další možnosti které RegioJet inzeroval, ale přípoje od vlaků neudělal.
Kdybyste nepovídal. RJ inzeroval, že bude přípoj na pobřeží Bosny, což dodržel, jezdí do Neumu. Takže se s RJ do Bosny dostanete. To, že Neum není vaše cílová destinace, to už není problém RJ.
pan Jančura nikomu pomáhat nechce, pokud nemá zisk
Pomáhat můžete i se ziskem. Vy pracujete zadarmo?
to by ještě bylo v pořádku, ale pak ať se nenaváží do ČD
On je podnikatel, víte, takže vykonává činnost za účelem dosažení zisku.
Takže – substráte, plať!
To jako má jezdit za krásné modré oči? Za jakoukoliv službu je normální platit, ne?
Beny opravdu si to myslíte? Pojďte podnikat do telekomunikací a zjistíte, že klienti by chtěli instalaci ideálně zadarmo bez závazků a měsíční poplatek nejlépe tak za 1Kč. Zkušenost 1 z 5 reálně.
pan Jančura lže, brečí a když jsem ho oslovila, tak mě odpálkoval.
a to se mu nedivim. precetl jsem si od vas dve vety a nepochopil jsem, o co vam jde (krome toho tady vysirat)
Absolutně nechápu, proč si s ním vyřizujete účty v této diskuzi. On má určitě v tuto chvíli důležitější věci na práci, než tady diskutovat víceméně o ničem s někým.
To je tak těžké sehnat si na něj kontaktní údaje a vyřídit si to normálně v soukromí, ještě k tomu v dnešní době?
Každý někdy lze, tak co to je za výrok , když jste podnikatel a potřebujete půjčovat na investice, tak lhát musíte , aby vám půjčili vice
Však říkám – rozený politik!
Radime, nekecej, že Tě nezajímá regionálka… Takový státní cecek se nedá odmítnout… Ale jinak jo, držím Ti palce!
Regionální doprava je krajský cecek. Navíc v dieslové trakci zde jezdí hodně dopravců, ale v elektrické osobní dopravě mohou konkurovat ČD nižšímy náklady a tím i je zde potenciál zajímavějšího zisku.
Tak ono je celkem jedno, z jaké kapsičky to jde. Kraj či stát… Ale jinak souhlasím.
Stejně to platí pracující a cestující lid z daní…
a proto jezdí na elektrifikovaných vlacích s tím stejným, co má Ariva
pořád lepší a logičtější tahat pod dráty 845 než 810
845 hulí jak stará vejtraska a koncept ala Regionova.. vysokopodlažní s hnanou jednou nápravou.
Regionova je vysokopodlažní?
Částečně nízkopodlažní
RegioMouse hulí jak celé severní Čechy a Ostravsko
810 že hodně hulí? No vtip to je dobrý, to potom nevím, co takové 742, či 731.
754 na vás!
Nebo nějakou ameriku…
Má to otočné podvozky a díky tomu to jde do oblouků líp, než RegioHnáta. Jinak souhlas, je to taky olítaná Dakota.
Olítaná Dakota má minimálně i přes svá léta mnohem více ctností než ten verk dotažený z reichu.
Co si, Kefalín, představujete pod „elektrifikovaný vlak“?
To takovej ten co jezdí na mlůno…
s šukafony by to nikam nedotáhl
Když Vás tak čtu, vtírá se jedna otázka:
co Vám ten nebohý motoráček tak strašnýho udělal, že ho tak nenávidíte? Přejel Vám v mládí kyblíček nebo co se stalo? 😀
1) odrazuje mnoho cestujících, kteří v nich trpí.
2) znečištuje ovzduší
3) ohrožuje bezpečnost cestujících
4) dělá velké díry do státního rozpočtu
5) je odporný už na pohled
6) je vyroben před rokem 1989
Je to v podstatě šrot na kolejích, jehož provoz je co se týče stáří vozidel srovnatelný s tím, že by v roce 2000 ještě jezdily parní lokomotivy. A solidní dopravce nemůže chtít vozit své cestující takovými vozidly. Obdobně to vysvětluje i pan hejtman Netolický
Vyrobeno před rokem 89 je věcí a proto je vyhodím .. nebo zbouram barák z roku 1960 v kterém bydlím vy ste upadl.
Pane Luboši, mám na Vás jeden velmi osobní dotaz:
Ve kterém roce jste byl vyroben vy?
Dlohotrvající úroveň vašich příspěvků zde nevylučuje možnost, že to bylo v roce 2016.
Možna se narodil 9 měsíců po Černobylu 😂
A proto by jsme měli nechat odborně zlikvidovat a dekontaminovat?
Poprosil bych o sdělení, jaký číselný kód má ta antišukafonová diagnoza? To napadá jen mozek nebo se projevuje ještě někde jinde, například snížená ejakulace?
F607
Závislá porucha osobnosti, nebo tak nějak?
A já myslel že F810….😀 Jinak já jsem proti 810 nic neměl do doby než se v našem kraji Msk. Rozhodl minulý náměstek pro dopravu Unucka tyto stroje o kterých by se dalo s nadsázkou říct, že prodělaly několik Sovětských ofenzív. Je na dalších 10-15 let modernizovat a honosí se i wifi… Tady už je to za hranou. Vždyť již dnes na několika tratích v Msk kde mají sloužit je vyšší rychlost než 80. O tom, že bychom i tady u nás v Msk kraji rádi viděli bezbateriová vozidla snad nemusím připomínat. Vždyť i nástupiště procházejí úpravami v rámci modernizací… Číst vice »
A nemám nic proti, když na Suchdol Nový Jičín nebo Studentka Bilovec třeba budou ještě nějaký ten pátek jezdit regionovy…
Tak 810 a její verze jezdí pod dráty lysá milovice o víkendech.
Třeba je to u pana bývalého náměstka jen projev pozdního sentimentu na pravidelné návštěvy nejmenovaného národního podniku ve Studénce, v rámci dnů otevřených dveří ke dni železničářů, v jeho dětských letech.
Naproti tomu u pana exorcisty z pařdubického kraje, který M152/ 810 vyhlásil svatou válku by se jednalo spíše o projev militantního resentimentu.
Vtipně jste to napsal.
Dal jsem Vám palec nahoru.
Třeba to tak je…😀👍
Tak F81.0 existuje je to porucha psychického vývoje konkrétně specifická porucha čtení známější jako dyslexie https://mediately.co/cz/icd/F00-F99/set/F80-F89/cls/F81.0/specifick%C3%A1-porucha-%C4%8Dten%C3%AD
To asi nebude ono jakože, mu tu diagnozu změříme kleštovým multimetrem to je jediné co vypadlo z google https://www.tme.eu/cz/details/ca-f607/merici-pristroje-a-klestove-sondy-ac-dc/chauvin-arnoux/f607/
F60.7
Pán je komik. Kdybychom z železniční dítě odstranili vše, co bylo vyrobeno a postaveno před r. 89, to by se nám to tam hezky vyprázdnilo!
ČD včetně RegioJetu, Arriva, GTW, KŽC, JHD a asi další.
Když se vám tak hnusí, nakupte za své peníze nové vozy pro naše tratě, dopravci vám poděkují a hlavně díky vám ušetří.
No ona 845 taky nepatří mezi nějaký výkřik techniky…
1) Táhne se jako týden před výplatou
2) R.v. 1986 – 1989
3) dělá ve státním rozpočtu vyložené propasti
4) ještě odpornější
5) buď přetéká nebo veze vzduch, protože jednotka…
Já to tu píšu stále. Šrot léta odstavený u Německé teplárny který Němčourům nevoněl a ani bych se nedivil, že možná k samotnému překvapení Němců rozpohybovali to co měli odstavené už jen na díly.
Člověče vy jste zešílel. Byl vyroben před rokem 1989. V tom případě se musí zastavit okamžitě provoz na všech tratích. 99% z nich bylo postaveno před rokem 1989.no tak vám nevím, jestli jste při smyslech. Na ostatní není asi potřeba reakce, je to blábol za blábolem. 🚞
Ale dotáhl…on by to předkládal jako hypersupermoderní vozidlo za nízkou cenu, a jeho substrát by mu ještě zatleskal, jaký je borec…
Jak jdou přípravy vlaků Praha – Split?
ledničky plné a lokomotiva nastartováná a ve Splitu už staví slavobránu – ať žije promořování
ledničky plné a lokomotiva nastartováná a ve Splitu už staví slavobránu – ať žije promořování
Takže bude dostatek komáří moči?