Podcast: ComfortJety vyjedou dříve, ale bez řídicích a bistrovozů, říká šéf drah Michal Krapinec

Přesun první vyrobené skříně ComfortJetu z Vídně do Ostravy. Pramen: České dráhyPřesun první vyrobené skříně ComfortJetu z Vídně do Ostravy. Pramen: České dráhy

„Zajímalo by mě, jak se kolegové dopočítali k takhle agresivní ceně,“ říká šéf ČD o nabídce Arrivy na převzetí RegioPanterů v Plzeňském kraji.

112 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
soumar

Na Pendolinu si nejvíce cením stability produktu. Toho, že si koupím online jízdenku s místenkou a mohu se spolehnout na vagón, místo i bistro, na to, že mi stojící cestující nebudou vrážet do lokte a koukat na obrazovku notebooku. Neříkám, že předtím na Ostravu jezdily špatné vlaky, ale nešlo se na ně spolehnout. Rozvrtáváním původně ucelené jednotky ComfortJetu (co na tom bude komfortního), kdy zase (!!) nebude jisté, co přijede, kazíte značku. Jestliže jedu pár minut až několik málo (do 4) desítek minut, je vcelku jedno, co za hytlák přijede. Ale na dálkové cesty chci mít jistotu určitého komfortu, jinak… Číst vice »

Georg

a bistrovuz v tomhle vlaku je neco zasadne odlisneho nez vozy bmz, ktere siemens vyrabi uz asi 40 let? u ridiciho vozu at nezeru schvaleni chapu, ale co chteji schvalovat na bistru?

Jiří Kocurek

Když se musí schvalovat i WiFi router, kterých je okolo trati s přesahem signálu přes trať desetitisíce, v domácnostech, tak hádám, že elektrické rozvody v kuchyni jídelního vozu nebudou výjimka. A obábám se že i varná konvice…

Geralt

Tak ono by to asi šlo zaonačit, že router/modem budou převážené předměty a nikoli pevná součást vozu, ale ČD to chtějí mít udělané pořádně.

IGCT

Kvůli DÚ by to nešlo. Nezapomeňte, že existuje něco, čemu se říká kompatibilita. Wifi je zdroj elm záření, které ale musí být uděláno tak, aby nerušilo svou činností provoz ostatních drážních sítí.

Geralt

Tak ono by to asi šlo zaonačit, že router/modem budou převážené předměty a nikoli pevná součást vozu, ale ČD to chtějí mít udělané pořádně.

Jirka

Rozhovor jsem si vecer pustil cely a diky za nej – ocenuju, ze pan Kubala se ptal na spoustu veci i na problemy s nedostatkem vozu ci graffity v elefantech. Prislo mi, ze oba mluvi prijemne a vecne. 🙂 Za me dobry podcast, ac tedy mohlo byt otazek od ctenaru samozrejme vice. 🙂 Ale rozhodne jsem se dozvedel radu novych veci, treba ze CD cekaji na STOVKY vozu z udrzby a oprav, ze i letos uz v lete zacne vyjednavani o nove PKS ci proc chybi ty restauracni vozy na lince do Berlina. S temi vysledky v pokeru pak pred… Číst vice »

Jana

Prej velmi silné odbory 😅😅 k smíchu!!! Horší odbory než ČD už snad nikdo mít ani nemůže. Například místopředseda odborů v Praze sedí zároveň i na komandě, tudíž má zaměstnancům pomáhat skrze odbory a zároveň nařizovat skrze zaměstnavatele.
Minulý rok se dohodli tak rychle na tak malém navýšení, že lidi odchází. A ti co zůstávají, pracují na minimum do výše své mzdy.

Jiří Kocurek

Asi to mylel tak, že odobry mají silnou pozici ve vedení firmy. A to natolik, že radí ministerstvu, jestli vůbec má vypisovat soutěže jakožto objednatel. Zaměstananci platí příspěvky.

Kubrt

Předpokládám, že členové si tohoto místopředsedu zvolili, tak kde je problém?

Apollo 17

Problém je ten, že lidi jako „Jana “ nechápou, že odbory jsou voleny podobně jako parlament a vláda. „Jana “ si může založit ty správné odbory, které budou perfektní a všichni zaměstnanci ji budou věřit a posílat své příspěvky. Ale to je práce,přesvědčování lidí místo keců u piva.

David

S tím, že „žádný evropský dopravce nenabízí nákup jízdenky v libovolný čas (tedy i ve vlaku)“ pan Krapinec lže. Jízdenku u SBB si můžete koupit naprosto kdykoli. Při kontrole pak průvodčí (popřípadě jeho mobilní telefon) ověří zda si cestující nekoupil jízdenku až těsně před kontrolou.

David

Mohu se zeptat mínusářů co se jim nelíbí na konstatování tohoto faktu? Že je ve Švýcarsku povinné jet vlakem s platnou jízdenkou? To je pravda, ale klidně můžete doběhnout vlak koupit si lístek během několika sekund v mobilu a můžete jet legálně. Není tak problém se situacemi, že musíte koupit lístek na konkrétní (popřípadě v budoucnu i zpožděný spoj) a doufat, že je údaj o zpoždění přesný na sekundy. Vemte v potaz jak se u nás hlásí zpoždění.. stojíte na nástupišti a vidíte jak podle aktuálního času každých 5 minut naskočí zpoždění o 5 minut, v této situaci si tak… Číst vice »

Kamil Novotný

Mínusovat tady je prostě in.

Ant.

V ČD aplikaci Můj vlak lze koupit jízdenku i minutu před odjezdem

Honza

Na zpozdeny vlak ne

Alibaba

Ono to vyjádření by mělo znít přesně: V ČD aplikaci Můj vlak lze koupit jízdenku i minutu před pravidelným odjezdem.

Honza

Jj, a to je prave ten problem. Asi na tom nestoji svet, ale bylo by prijemny si koupit jizdenku online a nemuset do kasy.
Chapu, proc nechteji umoznit zpetny nakup, ale u zpozdeni by to melo byt jinak, nemlich kdyz to aktualni zpozdeni v aplikaci maji.

David

Spíš nechápu proč neumožnit koupit jízdenku s platností od času nákupu. Uživatelsky je to nejpřívětivěší.

Georg

zvlast kdyz v aplikaci litacka jde koupit cokoliv (s oddalenym zacatkem o 2 minuty).

Honza

Aby lidi nespekulovali, ze neprijde kontrola a ze tedy muzou jet bez listku. Tezko rict, jestli odlozena platnost jako v litacce by byla reseni.
Kazdopadne doposlechl jsem ten podcast ted do konce a slibuje, ze v druhe polovine roku by melo jit na zpozdene vlaky nakupovat.

Alibaba

Já jsem pochopil, že chystají možnost nákupu jízdenky vlaku se zpožděním. A taky chápu, že je to třeba ošetřit a vyzkoušet. Berte to tak, že si koupíte jízdenku, vlak zkrátí zpoždění a bude vám jízdenka platit? Všechny okolnosti prodeje se totiž k té jízdence musí nějak archivovat, aby jste nemusel být prohlášen za černého pasažéra (nastoupil jste do vlaku bez jízdenky, ano, půjde o minuty).

David

Není třeba znovu vymýšlet kolo, ve Švýcarsku to funguje, může to fungovat i u nás.

Alibaba

A ČD si to ze Švýcarska může koupit za nějaký přijatelný peníz, nebo si to musí nechat vyvinout na míru?

Hans

No není to vše jen o právě ztracené relací Praha – Brno, kde navíc jezdily soupravy určené pro regionální dopravu a ne pro dálkové rychlíky! To jen dokazuje, že rychlíkové vlaky ČD měly horší úroveň kvality, než regionální. Bodejť!!; Za celých 30 let po pádu komunismu udělali velmi málo pro obnovu a modernizací, pořád nám vnucovali staré komunistické Bečka s koženkovými sedadly, a na vedlejších tratích ty hnusné chcipaky 810 a 010, na místních spojích Honeckery Bdmtee s koženkovými sedadly a nevetratelnym interiérem a na mnoha tratích tomu je tak DODNES!!! Vymlouvat se na válku na Ukrajině a na zpožděné… Číst vice »

Ant.

Vozy ÖBB mají lepší standard i pohodlí než regulérní CD vozy, i Žluté vlaky je maji úspěšně v provozu… S dalším obsahem připomínek a námitek souhlasím.

Jiří Kocurek

Však ČD ty vozy od ÖBB kupovaly taky. Chtěly je až tak moc, že z toho byly soudní tahanice.

mvn

ComfortJety by se nějak splácat dali jelikož

mvn

se vlastně jedná o tzv. Vectrain takže vlastně jak to část lidí nechápe v komentářích tak se to dá https://www.mobility.siemens.com/global/en/portfolio/rail/rolling-stock/locomotives/vectrain.html

Ale je škoda ztráta těch výkonů..

Georg

a v cem je to skoda? vubec si jich nevazili, jezdi tam hnusne sroty…

Medvěd

Co si ministerstvo objednalo to tam jezdí,

Jiří Kocurek

A možnost řadit do vlaku bez sankcí B209, B249, Bdmtee a jiné vozy prospěje komu?

XP3

Hlavně z Plzně do Horažďovic, že…

Georg

myslel jsem spis jihlavu. z plzne do horazdovic se mela vymyslet bateriova jednotka do susice.

Oce

Je minimálně smutné pokud pan generální ředitel nad další ztrátou výkonů mávne rukou s tím že jde o pouhá 3% trhu a že je vlastně dobře že se prohrály rychlíky Praha-Brno protože se nebudou muset na ně kupovat nové vlaky a tím se nezvýší zadlužení podniku… Říkám si kam ten podnik asi kráčí? Hádám že tam co Česká pošta, jistě i tam si říkali že ztráty tu jednoho, tu tří procent nejsou nic a hle, dnes spěje pošta ke svému konci.

Georg

ale to tak je, ze na trhu nemuzete vzdycky vsechno vyhrat. a narozdil od kviceni sotousku to fakt velky podil nema.
to takova ztrata 171 a 221 je bude bolet vic…

Leinad

A už ČD někdy něco vyhrály v otevřeném výběrku se silným konkurentem?

Apollo 17

Samozřejmě.Os. vlaky Klatovy- Beroun.

noerf

Uhájil rychlíky Olomouc – Krnov – Ostrava, i když údajně Arriva byla levnější.
Problém ČD je, že má některé spoje vysokou kvalitu (pendolino, railjet, comfortjet). Ale jejich cestující nechtějí za premiovou kvalitu platit. Na druhou stranu dostávají solidní dotace na jiné rychlíkové trasy R9, R11, kde provozují dávno odepsané řady vagónů a o které v soutěžích budou přicházet, protože konkurence bude levnější.

Georg

railjet ve dvojce ma komfort zajezdoveho autobusu, sorry… 🙂 tim ovsem nerikam, ze za to nechci platit…

Avlaky

Já si myslim ze má dobry přístup, řídí ČD jako firmu která má vydělávat

ČD už dávno není dopravce který dostane všechny linky, jak sami vidíme má se z nej stát evropský hráč

Karl vB.

Pokud je pan Krapinec úspěšný hráč Pokeru, tak lze očekávat, že firma pod jeho vedením propluje nejistou dobou lépe, než by tomu bylo s některými předchozími figurami na této funkci.
Jména si každý může dosadit sám, dle osobních prefencí, z následujícího výběru:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:Gener%C3%A1ln%C3%AD_%C5%99editel%C3%A9_%C4%8Cesk%C3%BDch_drah

Danny

Česká poště dnes opravdu míří ke svému konci tak, jak jí znáte. Možná se promění v něco moderního, spíš ale zůstane jen torzo zajišťující to nejzákladnější (roznášky 2x týdně etc.). Ale to je evoluce. Snížená dostupnost bude zejména pro starší lidi, nicméně za 10 let si po tom nikdo stýskat nebude a je blbost platit z veřejného za něco, co je využíváno násobně méně, než před 10ti lety.

jal

Obé je určeno k privatizaci. Jak to udělat, je na vedení a vládě.

Koro

Na co se zde pokládají dotazy, když tam pak zazní dva

Jan Sůra

Zaznělo jich deset.

Kamil Novotný

Spočítali to tak, že údržbu, wc, zbrojení vodou, myčku a vše udělají u ČD a tím ty náklady není třeba započítávat.

Swariner

Vy jste hotový finanční eskamotér!

PetrV

Spíš eskamontér 😂

Kamil Novotný

Klidně si mínusujte, když nevíte jak to v zařízení služeb a ve vyúčtování těchto nákladů chodí. Zábava bude až to jednou ČD opustí výkonové úplně a jiní dopravci to začnou vyžadovat od státu.

Kubrt

ČD to dělají zadarmo? Proč?

Jiří Kocurek

Žejo, namísto aby si postavily vlastní myčku.

Ale to se tak několik menších firem domluvilo a pořídily si vlastní zázemí, na které žádná z nich sama neměla – nikdo tu lahvovací linku na pivo po státu nechtěl. Hygienické nároky jsou tam samozřejmě někde úplně jinde než u mytí vagonu…

DavidS

Je nějaký rozdíl v lokomotivě samostatně a lokomotivě, která je součástí vagonu? Měly to Taurusy, teď to má Vectron, samozřejmě vlaky pro VRT to mají. Ten vlak vypadá daleko lépe, ale chybí tomu třeba něco? Nebo to má jiný výkon?

Swariner

Žádná lokomotiva jako součást vagonu tam není. Zřejmě myslíte řídící vůz, ale ten nemá žádné pohony, ale jen stanoviště fíry, které slouží ke vzálenému ovládání normální loko na druhém konci vlaku – v případě, že se tento řídící vůz nachází t.č. v čele soupravy a lokomotiva tedy vlak tlačí.

DavidS

To jsem nevěděl, že to funguje takhle. Díky

Kopr

A proc jiz tedy neni ta lokomotiva vepredu namisto vzadu, fira v ni muze sesdet a nemusi se delat tento hybrid vuz se stanovistem firy a userri se misto? Díky za vysvětlení…

David (Komi)

Tak… Ono se daleji obě varianty.
Kazda má nějaké pro a proti.
A proč, respektive, jaký bonus, že má řešení s lokomotivou na jedné straně a řídícím vozem na straně druhé? Ale no taak. Na to snad dokážeš přijít i sám, ne? Zase tak těžká věc (na to přijít) to není… 😅

Kopr

Tak muzu si zkusit tipnout, ale chtel bych to potvrdit… Ze pri zmene smeru se nemuzi loko preprahat? Nejsem sotous, jen proste clovek, co ma k vlakum pozitivní vztah (za to jsem asi sliznul ty 2 minusy:)), tak nevim. Hadam, ze to preprahani bude casove náročné, ale nevim, jak casto je ‚treba‘. Upřímně mam o dost větší zkušenosti s rizenim auta, než vlaku narozdíl od mnohych tady:)

Peeetr

Opravdu výborné budou ty letní akce, reklamy a zvýhodněné jízdenky, když zrovna v té době bude u ČD vrcholit nedostatek vozů :)))

To muselo napadnou nějakou skutečně chytrou hlavu, nejspíš marketingového ředitele, který na to dostal nastavené bonusy.

PeMIČ

U

Honza

Ve velký neprospěch pro ČD hraje fakt, že nemají manažera, který by dokázal to, co dokázal Žaluda. Bohužel po jeho odchodu, to hodně drhne a ČD přicházejí o výkony a za dva roky bude Jižní Morava další hřebíček do rakve. Podepisovat krátkodobé nevýhodné smlouvy, které zaručují předání souprav jinému dopravci dokážou jen na ČD. Soukromník by to nikdy v životě nepodepsal…

Robert Šalda

Problém je, že to předání souprav se týká predevším ne-li jenom vozidel nakoupených z evropských dotací, kde je předání v budoucí soutěži podmínkou. Takže to není i chtění či nechtění ČD.

Kubrt

To není předání souprav, to je prodej souprav. Je to svým způsobem jistota pro všechny dopravce, ne jen pro ČD, že jim někde v půlce životnosti nezůstanou viset soupravy bez využití.

Jiří Kocurek

V JMK se rozhodně o předání souprav jinému dopravci nejedá. Jsou v majetku kraje. Jako by ČD vedly vlak složený z vozidel v majetku ÖBB a vice versa.

Ondra K.

Odprodej vozidel po uplynutí smlouvy bude na R9, kterou vysoutěžil Regiojet.

Berhof

Docela by mě zajímalo, jaké bude dočasné řazení souprav Comfortjetům, když UIC rozhraní má pouze vůz 2. třídy s oddílem pro přepravu kol. 6x vůz 2. třídy, pak jeden 1. třídy, koncový vůz 2. třídy a úplně na konec soupravy připojit bistrovůz? Čili nějakých 500 míst ve druhé třídě a 50 v třídě první

jan v

Také nad tím dumám a doufám, že výsledkem nebude nějaký paskvil. Třeba to bude jezdit s překližkou jako vůz na obrázku nad článkem, než se doschvalují zbývající dva vozy. Ale zároveň bych čekal, že ke schválení by (snad) šlo použít řidičák Nightjetu a čekat tedy jen na to bistro, které by se do soupravy vložilo později.

Avlaky

S překližkou to nemůže do provozu s cestujícími

Další věc je ze souprava by nemela na jedné straně nárazníky

Avlaky

Proste na obou stranách bude koncový UIC vuz 2. Třídy

Takže 10 souprav (klidne i po 14ti vozech jedna, ale spíše to bude méně)

Z toho 1 souprava pujde na testy

Takže bude k dispozici 9 souprav, které můžou byt až 14ti vozove

Georg

coz je pri te mizerii super.

***** Petr

Za mě jsou podcasty letos slabší a slabší. Jinak mi z tohoto rozhovoru vyšlo, že alternativní jsou s lepšími stroji levnější, nezatěžují stát dluhy a nejlepší by bylo tu drážní parodii rozpustit a místo drahých malých vlaku nasadit autobusy. Stejně tak poštu. Peníze obstarají banky , dopisy a balíky sberky a losy koupím v obchodě. Těch osmdesát procent výkonu při polocistych soutěžích neberu moc jako reálné a rozfrcanost interjetu při dodávkách bude v podání modrého taky oříšek a svádět se to bude na škodu. Vtipné je to i s tím BEMU. Motor nebo dráty …. Furt je to vlak. 😜

Peeetr

Stát za dluhy ČD nijak neručí. Že nepřecházejí na levnější autobusy, je v první řadě věc krajů.

***** Petr

MD potažmo stát je majitel. Dcery (většina) mají dividendy a matka? Prostá nula . I to Cargo obstojně jede jen matka žije z podstaty a jeste ve století páry. A proč podporovat z veřejných zdrojů něco co nikdy nefungovalo ? Tlačení korun přes finty a různé nesystémové doplatky je ve své podstatě stále jen … ???? Firma bez přidané hodnoty v červených číslech má budoucnost ?

Alibaba

Stát je majitelem akcií. Za dluhy ČD ručí svým majetkem, proto ji například zůstalo po dělení spousta pozemků v dopravní cestě, které by jinak neměla vůbec mít.

Pan průvodčí

Jak se dopočítali ?
Neživí nábřeží a procesy, které lze automatizovat automatizovali. Krapinec není ředitelem na svém místě.

Tomariero

RegioJet nabídl cenu asi o 3,– méně než ČD, Arriva skoro o 70,– to je rozdíl.

***** Petr

RJ nemá v místě nic. Žádné zázemí a museli by dělat na všem od nuly. ČD naopak má všechno v místě plus know-how provozu. Ale když to to rozpocitas na kilometry a ty na minuty vlastního výkonu tak je to osmdesát haléřů rozdíl a to je vlastně v pohodě i proti ARR 😜

Peeetr

Arriva sází na velkou inflaci. Že přebere ČD za levno vozy, a za pár let donutí stát ceny za přepravu podstatně navýšit.

ondřej

Předpokládám že taková smlouva má inflační doložku a ta platí pro každého výherce.

J.K.

Ad Comfortjety bez řidičáků – nebudou pak vadit rozdílné km pro údržbu, nebo se to srovná nějak?

Kubrt

Mě spíš překvapuje, jestli to tedy dobře chápu, že mezi „první“ a „druhou“ částí soupravy vznikne klasický mezivozový přechod??

Robert Šalda

Co je na tom divného. Prostě dočasně k sobě sešijou části souprav bez bister a řidičáků. Až ty budou hotové tak se to přeskládá. Finální ComfortJet má mít na rozdíl od RailJetu klasický mezivozový přechod.

Kubrt

Mě nedošlo, že z dvou finálních sestav se dá sestavit jedna provizorní. Díky.

Robert Šalda

Bez řidičáku a bistra by to byla desetivozova souprava.A pak je otázka jak velkou provizorní soupravu budou chtít ČD dočasně provozovat. Pokud kratší o to dříve by byly k dispozici.

Pája

Správný dotaz. Rozdílné km v údržbě komplikace do budoucna určitě budou.

vbb

„Problémem“ budou nanejvýš do první údržby daného stupně. Prostě většina vozů bude mít najeto 100% (+/- něco) proběhu, jen bistrovůz a řidičák třeba jen 50%.
A protože se to pak zase počítá od nuly, tak se to pro další opravy už srovná.

Radim

Bylo by super se příště víc věnovat dotazům, tohle bylo fakt málo

Jan F.

Pořád nechápu, proč řidící vůz nebyl už v objednávce Interjetů..

Radim

To nechápe asi víc lidi 🙂

Poskok

Asi si říkali, že při původním provozním určení, tzn. vozbě Metropolitanů, by nebyly řídící vozy potřeba…

Nádrážní blázen

Původně to mělo být na Metropolitany v řazení jídelní vůz + (1. třída) + InterJet + vozy 2. třídy (Bmz, Bpee apod.).

Průzkumník

Posilové Bmz se dávají i na Ex 6 v pátek/neděli. Spíš si pamatuji, že když linka vznikala, slibovalo se i zde nasazení jídelních vozů (údajně po uvolnění z jiných výkonů, kam přijdou nové modernizace) a už je to 5 let a pořád nic. Je to škoda, je to poslední Ex linka bez hospody.

Haha

A ani už nebude, MDČR loni podepsalo dodatek smlouvy, jímž se požadavek na AR na Ex6 Cheb od letošního GVD zrušil.

Průzkumník

Tonje bohužel škoda, zrovna jídelní vůz a možnost dát si čepované pivo přiláká do vlaku i část zákazníků, kteří by jinak o jízdě vlakem vůbec neuvažovali.

Jarda

Jak se k ceně dopočítali? Úplně jednoduše, v arrive nejsou nenažraný zloději, to stejne i ostatní dopravci. Vzkaz pro ČD: jezdete vcas, nejezdete s popelnicemi a přestante krást a vase ceny budou konkurence schopné jako u ostatních. Co jakykoliv alternativa odjezdi za 100, vy za 200, ate nejdražší dopravce, nenažranost se v liberalnim trhu nevyplácí. 😉

Pavel

Hergot, to je žluči 🙂

Vašek

Proč mi hned naskočilo:,,Nebuď jako malý Jarda“?

Tonda Sehnal

Mě napadlo „nebuď jako malej Aksl“ 😃

***** Petr

Copak, trefoval hřebík na hlavičku?

Franta Pepa jednička

Jenže to o čem se už pak tolik nemluví, že kolikrát to je potom příhoz tady, a támhle, atd…

Radim

Trochu emotivní. „jezdete vcas“ si spíš vyřiďte se SŽ, „nejezdete s popelnicemi“ – jak kde, ale souhlas, „prestante krast“ – vážně? Máte důkaz? Tohle bych si nedovolil říct o nikom kdybych to nevěděl zcela jistě. Jenom by měli udělat něco se zbytečnými lidmi „na vedení“ aby jich tam nebylo tolik

Milan

Zjistěte si způsob nákupu a ceny náhradních dílů, doporučuji těch jednoduchých, u těch je to do očí bijící (např. v prostoru pro cestující: háček na kabát, stoleček, odpadkový koš…., nebo plechový kryt spřáhla na Pantera).

Radim

Tak je pravda, že (teoreticky) by si tyhle kraviny jako háčky, stolečky, odpadkové koše apod. mohli dělat sami „na dílně“, nástroje by tam na to měli mít…

JardaP

No, asi nemáte ponětí o technologických postupech, že? Prvovýrobce to udělá vždycky levněji, druhovýrobce na tyhle malé série neseženete nebo bude drahý. Dělat to doma se nemůže vyplatit. Jen držet všechny nástroje, formy, přípravky, postupy, … Ale jestli nákupčí fungují tak, jak to dříve bývalo obvyklé ve většině firem, tak se nedivím že haklík stojí třeba pětikilo. U nás ve firmě se to řešívalo občasným rozprášením starých nákupních struktur. Často si naběhli sami, když přestaly stačit kalendáře, večeře, flašky a řekli si rovnou o takové prachy na ruku, že to ani dodavatel nezkousl. Případně se osvědčilo vytáhnout staré faktury a… Číst vice »

Radim

Máte pravdu, proto jsem napsal teoreticky. Dost lidí tu psalo že stejně půl dne nic nedělají protože čekají na někoho jiného, tak by v mezičase udělali „zadarmo“ nějaké tyhle kraviny, stejně tam jsou. Jinak je to samozřejmě kravina na N-tou

David

Tak ty veřejné zakázky psaný na míru Škodě (šířka dveří o pár cm širší než je běžné, schválené vozidlo, …), kde jsou všichni ostatní uchazeči vyloučeni, jsou myslím dost jednoznačné.

JAN

Koukám ráno nebyla pravidelná stolice

EM*

Právě vypadá, že byla. Akorát z nějakého důvodu skončila tady v diskuzi

Flatt 1

Další místní komik….

Majkl

Odborník na scéně! To se hned pozná. 😉😂

Jiří Kocurek

Když ony ty smyšlené události tak krásně zapadají do sebe a povrzují, že xy je špatnější než špatný(á).

PS: Arriva na trati Praha-Trenčín neplatí za elektřinu z troleje. Skandál!