Podcast: Chápu, proč se kamiony předjíždí. Ze vteřin se stávají minuty, říká Radka Balousová alias Amazonka Truck
Řidička kamionu Radka Balousová. Pramen: Archiv Amazonka Truck
„Řidič kamionu většinou nedělá naschvály, i když to tak může vypadat. Řidič osobáku to nechápe a pak vidíte vystrčené prostředníčky.“
5idiči osobákú co jezdí 150 si myslí že umí jezdit, maximálně tak kulový
Pleteš se,někdy si zkus projet Prahu v pruhu pro kamiony.
Dumper není nakladač. Dumper slouží k odvozu vytěženého materiálu, nic nenakládá díky
Krystalická esence toho, čemu se říká točvolant. Když řidič kamionu nedojede včas na nakládku nebo vykládku, je za to pokutovaný. A tak se 2 jelita předjíždějí rozdílem 1 km/h pět minut a táhnou za sebou vláček osobáků. To že za nimi třeba někdo spěchá na jednání, na letiště nebo kamkoliv jinam je jim u prd*le. JÁ jsem velkej, JÁ jedu, JÁ musím nakládat, JÁ bych platil pokutu a vy si počkejte. Kdyby se líp učil tak nemusí kroutit volantem a skuhrat, že na něj lidi troubí a ukazujou fakáče…
Ty jsi opravdu debil.To si opravdu myslíš,že řidič kamionu je nevzdělanec?
Stejnou logikou se dá říct „chápu, proč kamioňáci lezou na přejezd na červenou“
Já bych rád poděkoval za příjemný rozhovor, čas a energii, kterou tomu věnujete.
Všichni tady nadávají na řidiče kamionů. Neříkám že jsou všichni bez chyby, v každé oblasti se vždy najde někdo, kdo to kazí ostatním, ale ruku na srdce, ani mezi řidiči osobních aut nejsou slušňáci a vzorní účastníci silničního provozu.
Obecně bych to chtělo trochu více ohleduplnosti a slušnosti mezi všemi.
* ani mezi řidiči osobních aut nejsou POUZE (vypadlo důležité slovo) slušňáci… Aby to nevyznělo, že neexistují. Samozřejmě že existují i ohleduplní a dobří řidiči, ať už mezi osobáky, kamiony, autobusy… Vše je jen o lidech.
Neříkám, že vzájemné předjíždění kamionů je zlo, ovšem pokud už ta/ten, začne předjíždět, měl/a by vědět předem, že ten manévr zvládne rychle a ne že jedou vedle sebe kolik kilometrů, protože ten předjíždějící kamion jede o dva kilometry rychleji. Pak se nemůže nikdo divit, že z toho jsou řidiči osobních automobilů na palici, když se za těmito experty musí kolik kilometrů táhnou 80/90 km/h.
Tak oni tam kolegove ani tech 60 nejedou ale zase ruku na srdce, ja tam jezdim s osobakem prostrednim protoze nikdo nevi ze ma uhnout jo to zas cajti udelaji hodinkvou akci vezmou k tomu tv znova a bide zase na rok od nich pokoj je to k smichu cela policie, dyt nejslu schopny vyrrsit ani neopravnene zaparkovany auto
Se zájmem jsem přečetl celou diskusi. Bylo jasné, že pro zdejší vláčkové ultraz to bude žhavé téma. Nepřekvapuje mě kolik diskutujících obdivuje policejnì buzeraci na Slovensku (jako zcela běžné měření za křovím 50 metrů za cedulí začátku obce), ale překvapuje mě kolik diskujících ví, že kamioňáci jezdí jako prasata. Vždyť kamiony a zejména auta jsou jejich ideologický nepřítel a nechápu, jakou zkušenost mohou mít z jejich jízdy, když oni sami jezdí zásadně jen vlakem a MHD 🙂
Zajímavé je, že na Slovensku jezdím celkem často, a s fenoménem „zabukaření“ jsem se tam u policie nesetkal. Měření na dálnici ano, v centru města ano, ale u cedule ne… tak asi jezdíme každý jinde..
Som zo Slovenska a meranie za krovim 50 m za ceduli zacatku obce uprimne nikdy nepostredol.
A ked sa tak na tym zamyslam, pre 99% ludi bude nieco take buzeracia, na druhu stranu, preco by obyvatelia prvych domov vbobci nemali mat rovnaky narok na bezpecnost a mieru hluku ako ti uprostred obce.
Ja nechapu kam se honi, aby byl hezkej u dispecera nebo u sefa? Ja si nastavim na dalnici 79 na polnacce 60 a nikam nespecham jestli ostatni chteji porusovat predpisy tak at to delaji na vine je pouze policie nikdo jinej a muze mi i sef i firma polibit prdel ,pokuta za co? Ze jedu podle predpisu? Uvidime se u soudu…
Tak za prvé Aetr. To plati pro vnitro pro Mkd platí 561
mam dotaz na volanty , vite jak se zachovat pred znackou zakaz vjezdu vozidel tezsich tří tun ? proč tuto značku ignoruje tolik takzvaných profesionálů? vsevedouci evidentne nejsou , kdyz nevi ze pod silnici je popraskana kanalizace v nestabilnim podlozi .bez nakladaku tam lezela 40 let . po dokonceni pseudoobchvatu odnikud nikam je ulice vyuzivana jako zkratka a osazena znackou. za dva roky je po silnici i kanalizaci. bezne je zde videt napr firma Hopi , Šmid erský , a jine slovutne povoznictvi , provozujici svou živnost na úkor jiných. a jiné příklady , znacka osazena z duvodu 100 let… Číst vice »
Víš ony existuji i tkz vyjimky no ale to ty asi nepobereš
No protože prostě proto, že to tu nikdo něřeší.. PČR s tváří, že to nevidí, a radši řeší strejdu v 30 let staré Felicii že nesvítí. U toho ví, že se kroutit nebude a čárkový systém splněn… Jezdím hodně na Slovensko a tam policie funguje podle mého (aspoň na silnicích, ostatní složky policie neřeším, tam to asi bude stát ve státě) úplně jinak, podobně jako v Rakousku.
Tohle vyřeší až automatizované systémy. Stačí jedna kamera a po pár pokutách se to naučí každý.
Technika to umí, ale v ČR není politická vůle.
Na tytrubce má na to téma Truck Daškam video o zákazech.
Jet po Praze z místa A na místo B, legálně by mohl přes centrum. Docela hezčí cestou přes okruh by porušil několik zákazů vjezdu. V jiném videu se dostal do místa, kam nemohl (projel zákaz vjezdu náklaďáků, který tam byl ze všech stran, přesto za další křižovatkku měl zákaz vjezdu náklaďáků mimo dopravní obsluhy. Asi měl jet po poli).
A to já považuji za hlavní důvod toho, proč když někde výjimečně má smysl zákaz vjezdu, tak si ho řidič nevšimne.
A pak by mě zajímalo, kolik % času kamion opravdu jede a kolik prostojí.
Zajímalo? AETR,prostudujte. A pak kolik je ze svojí rodinou je aby vám dovezl to co si kupujete včetně potravin, oblečení atd. Ty %…
Kolik kamionů jezdí vytížených alespoň na 80%?
Na 100% je dnes co? Nebo jak to podle vás vypadá nebo má vypadat?
Třeba to, ze kamion jede cestu ČR – UK. Několik 1000 km. Kamion by měl řešit úroveň poslední míle. Proc tu jezdi auta z Turecka, od Baltu? Nic víc
Píšete z mobilu? I to ten kamionak nebo jiný dopravce vám přivezl mobil a ani nevíte jak se to dopravilo do té prodejny aby jste si mohli zakoupit mobil a psát na 80%. Co řešíte?
Tak problém je i v tom, že u nás kamiony můžou doslova skoro všude – na rozdíl třeba od AT/DE nebo i SK a PL…všude okolo nás se snaží tranzit přemístit tam, kam patří, jenom u nás si to můžou štrádovat po kdejaké trojce, aby ušetřili 3 km cesty nebo na mýtném…
Jasně, my všichni úplně všemu věříme…
https://m.youtube.com/watch?v=WPzcCA7nXsA
Aktuální recept jak omezit množství kamionů dle pana Hořínka (čelní figury ŽESNADu) = radikálně proškrtat zejména osobní vlaky na hlavních tratích. Předpokládám, že míní zejména málokapacitní vlaky do 150 sedaček.
https://archiv.hn.cz/c1-67173450-osobnich-vlaku-jezdi-zbytecne-moc-rika-sef-metransu-na-kolejich-by-rad-videl-vice-mista-pro-kontejnery
Co myslíte? Např. aktuálně kupované RegioFoxy (za 0,75 milionu/sedačku) se tedy asi dlouho v provozu neohřejí, co? Podobně dvouvagonové RegioPantery
Na hlavních trati je nemá vlak do 150 sedaček co dělat.
No, 150 sedaček není zase tak málo, to jsou tři 15m autokary nebo dva kilometry nahuštěných (nejedoucích) aut. I když uznávám, že více je lépe.
Nějak nám tu hapruje myšlení, že na silnici když nestačí kapacita, tak se musí stavět nové, přidávat pruhy a to nám tam většiny kapacity vyčerpávají prostředky s obsazením jeden člověk.
Na železnici se místo toho přemýšlí co zrušit. ETCS se klidně udělá tak aby zvýšení kapacity nepřineslo, i když to umí, rychlostní a častější kolejové spojky nic, VRT jako „vlakové dálnice“ co přidají opravdu hodně kapacity také pořád někdo zpochybňuje.
Mě to vyšlo na 10x méně, asi 200 metrů aut. Někde jste při přepočtu sedaček na délkovou míru udělal chybu.
Suhlasim. 150 sedaciek je 30 aut. Takze 30 aut vpohode nahustim do 200 metrov.
Jenže ty auta mají v průměru nějakou 1,3-1,4 obsazenost..
Jestli auta jezdí typicky vytížená v pěti lidech tak to jsem asi slepý jak patrona. Průměrná kapacita auta jednoho auta je kolem 1,2 tzn. typicky jedna osoba.
A pan Hořínek to rozhoduje?
Ten styl mi připomíná Axela. Dostal vtvt ban?
Že jo? Mně to hned ráno trklo. Takže JE to Axel.
Snaha o obhajobu neobhajitelného chování některých řidičů kamionů. Z vlastní zkušenosti musím konstatovat, že zejména zahraničních řidičů kamionů. U našinců se s tím setkávám opravdu výjimečně. Ale to co si dovolí u nás na R46 a D1 Poláci, Maďaři, Rumuni a Turci (občas i řidiči z jiných zemí) je až neuvěřitelné. Zrovna včera na objezdu Brna po D1 postupně 3 polské kamiony na různých místech předjížděly i přes zákaz předjíždění. A policejní hlídku tam neuvidíte, nebo postávají na nájezdech a na tyto přestupky nereagují. Zákon o provozu na komunikacích hovoří jasně a jde jen o to ho dodržovat a vyžadovat… Číst vice »
Takhle to u nás nefunguje. Místo toho, aby se vymáhalo něco, na co tu už jsou předpisy, tak se na to dlabe. Pak přijde zákon, že to, co se dalo řešit už dávno, tak je nyní potřeba to řešit drakonickými pokutami a tresty. Udělá se jedná akce a tím to zase skončí. Viz třeba jízda v levém nebo středním pruhu.
Další věcí je stání kamionů na dálnici, kde je napadne… neustále je to omlouváno nedostatkem míst. nedávno byla otevřena zrekonstruovaná oboustranná odpočívka Střechov – je tam opravdu hodně míst … a výsledek? Jedete kolem, polovina míst je prázdná, a Rumuni s Polákama stojí na nájezdu o 4 km dál .. tohle by jim v Rakousku neprošlo a na Slovensku taky, když už se s někým chceme neustále srovnávat. A je to pouze o tom, aby PČR dělala to co má, např. na D1v okolí Jihlavy už ten nešvar tolik vidět, zjevně se to ve Velkém Beranově rozhodli řešit. Nedávno proběhla… Číst vice »
Podstata je v imbecilním opatření EU – omezovače rychlosti ! Zbytek světa ten problém nezná,považuje i kamioňáky za svépravné a jsou pokutováni za překročení povolené rychlosti jako každý jiný účastník provozu.Každý kamion je bez omezovače schopen dosáhnout 120-150 km/hod.!
Na to si pockame kdyz zavolas na dispecing ze te predjizdi kamion 90 na dvojce a on ti rekne vsak muze ne… takze policie nevi za co muzou a nemuzou pokutovat, opet chyba policie, jo cizinci se tu prohani 160 i rychleji a nikdo jim nic neudela
Klidně bych s ní jezdil. Vystrčené prostředníčky na dámu, není moc pěkné. :):)
Ano ze vteřin jsou minuty a z minut nesložení nebo nenaloženi nákladu případě může hrozit ze se nedostane domu, ty co se rozčilují že se náklaďáky předjíždějí si ale neuvědomují že ten náklaďák jim může vézt zboží do jejich obchodů je to asi mrzuté ale myslím že nejni problém chvíli počkat
A je potřeba mít plán na hranici, aby mírné zpoždění znamenalo nestihnutí limitů hodin řízení?
Mne predjizdeni kamionu na dalnici nevadi, zas to neni tak casto. Spis ze by tech kamionu nemuselo byt tolik, coz ale neni problem tech ridicu samozrejme.
Že tohle napsal mozek kamioňáka?
Jinak si to nelze vysvětlit takovou blbost.
Mně by přišlo fér, kdyby předjížděný kamion trochu zpomalil. Pak by to netrvalo věčnost a bylo by to pro spoustu lidí v pohodě. Ostatně to že jeden kamion dojede další je přece důvod k předjetí a ne k zákazu předjetí.
Tak až budou na dálnici 3 pruhy…
Slovaci jsou jedni z největších prasat prejedou hranici a jsou jak urvani z řetězu .vim o cem mluvim bydlim u cesty St.Hrozenkov -Uh Hradiště
Právě – až když přejedou hranice – doma by si to nedovolili…
Jiste doma by dostal po koulich tady mu to peojde…
Jezdim 1km/h pod limit a u normalni firmy a az prijedu tak prijedu. Ti co jezsi 85 a vys uz by meli pracovat nekde kde to zvladaji a ti co kezdi 90 avic by se meli strilet
Mel ses lip ucit a nemusel bys tocvolantit. Jestli dorazi rumunska okurka do obchodu o 5 minut driv nebo pozdeji je mi uplne ukradeny…
Tady je zase najednou odborníků, kteří jiným předepisují, jak mají pracovat, aby kvůli nim nemuseli na chvíli sundat nohu z plynu.
A co takhle sjednotit rychlost pro všechna vozidla na 90 kmh a zakázat předjíždění plošně pro všechny. Každé auto dostane černou krabičku na sledování rychlosti a gps polohy, kterou si budou moci celníci stáhnout anténou dálkově. A omezovač k tomu.
Pak přestanou nastávat ty nebezpečné situace, kdy se vůbec nějaká vozidla míjejí, a bude bezpečno pro všechny.
To co tady meleš je utopie.Kamion má jinou váhu jak autobus a osobní auto proto mají jiné jízdní vlastnosti.Jo a kdo řídí kamion není automaticky profesionální řidič.Je to normální šofér jako každý jiný. Dnes ani neví kam nalít ostřikovače osobní zkušenost.
A to že neumí nalít vodu do ostřikovačů znamená jediné, že kvalita řidičů na silnicích šla do kopru.
Proto bych plošně zakázal předjíždění všeobecně. Jako v USA, najedete na dálnici, a příštích 100km máte vedle sebe stále stejné sousední auto.
Všichni pojedou stejně, a budou si držet patřičné rozestupy.
Koneckonců, nižší rychlost je ekonomičtější i bezpečnější, proto se objevují 30tky ve městech, i na dálnici je vhodné zvolnit tempo..
Podle sebe nelze soudit ostatní. To, že se k řízení náklaďáků dostanou i lidi, mentálně slabší, neznamená, že je lze házet s ostatními řidiči do stejného pytle. % víc mentálů bude mezi řidiči OA, protože tam jsou téměř nulové překážky pro získání takového ŘP.
A máte pocit, že získání ŘP na náklaďák je nějaký studijní výkon? Ti lidí, co nemají takový řidičák třeba studovali SŠ nebo VŠ právě proto, aby nemuseli dělat řemeslo od kulaté lopaty…
Profesionální od slova profese – nezaměňovat s odborností. Lidí, co jezdí s kamionem pro zábavu (amatérů), asi moc nebude:-) Že jich hromada za volant náklaďáku pro vrozenou dementnost nepatří, je věc jiná.
To je ale profesní.
Profesionální je opravdu odborný.
Nejste suterénní v termitech.
Jezdim s kamionem a mam prukaz zavodniho jezdce, mas kolonku i pro me?
Román 1984 není návod.
D1 u Vyškova to samé. Dokud je rovinka tak jedou za sebou. Ale jak začne kopec, tak se začnou předjíždět, i když je tam přesně kvůli tomu značka se zákazem.
Kde na D1 u Vyškova je zákazová značka?
Další takovej, co značku radši nevidí? Taky to tam vídám a doslova tyhle jedince „miluju“ .
Zákaz předjíždění kamionů na D1 je nejblíž k Vyškovu od Holubic na opačnou stranu (to je tedy asi o 18 km jinde). A o žádném kopci mezi Holubicemi a Brnem se asi nedá mluvit. Proto se ptám.
Jedu, vidím, že kamion začíná předjíždět, sundám nohu z plynu, počkám, až se zařadí, předjedu, jedu dál. Co je na tom?
Nic na tom neni,akorat 90%podelanych cechu nedokaze nekam jet s predstihem tak si furt musi hrat na formule.
Takze kdyz jedu s oa do zamestnani a polovodic se nepodiva do zrcatka a nuti me nouzove brzdit a vytlaci me na svodidla je vlastne uplne ok
Jedu, vidím, že mě kamion začíná předjíždět, sundám nohu z plynu, počkám, až se zařadí, jedu dál. Co je na tom?
Proč to dokáže jeden ze sta králů silnic?
No moje zkušenost bývá občas opačná. Jedu v levém pruhu 130 a za mnou dlouho nikdo další. Blížím se ke koloně kamionů v pravém pruhu. Přesto přede mě vjede kamion a začne předjíždět.
Podle popisu situace nemáš v levém co dělat.
Popis je zkrácený.
Takže zavádějící.
He he.
On to dokáže každý. Ale když se to děje během jedné cesty po dvacáté, tak už to sere …
Až se příště přiřítim do nějaký nečekaný ostrý zatáčky, tak si taky řeknu, že už mě to sere, podvacátý zpomalovat během týhle cesty.
takove jedince vyresi psychotesty. myslite ze kdyz prijde k lekari prijde dvacaty pacient ze ho boli v krku , ma mu rici ze s tim nic neudela protoze ho to sere?( a desitky jinych profesi delajici stejne veci denne nekolikrat) profesionál se chova jinak
Jedu 79 tak uz ti fakt ubirat nebudu, rekni sefovi at ti koupi auto s konema ne s volem 🤣
Když kamion předjíždí slušně (většina případů) tak je to naprosto v pořádku.
Nicméně pak jsou trotlové schopni bez zrcátka či blinkru ohrozit řidiče vlevo. Nebo začít předjíždět bez rozdílu rychlosti a bez zrychlení. (A závodníci, kteří v pravém začnou zrychlovat)
Proč bych to dělal? Třeba může počkat on, když mu to nejde.
Přesně tak. Předjížděný nemá zrychlovat a dělat jiné kraviny, ale předjíždějící má začít předjížděl jenom když na to má.
Jedu v kamionu, vidím, že mne dojíždí osobák a bude mne předjíždět. Sundám nohu z plynu, a začnu předjíždět až je přede mnou… Co je na tom?
Já nemám nohu na plynu. Rychlost řídí tempomat a omezovač. Zaspal jste dobu, příteli.
Sundáš nohu z plynu a nepředjedeš. (Nicméně souhlasím, bez výkonu by se nemělo předjíždění začínat, maximálně čekat na třetí pruh. A s výkonem to lze i bez omezení levýho pruhu).
Výborně, konečně někdo kdo má rozum
A když jedu po Jižní spojce 85 kmh, tak se na mě kamioňáci lepí, troubí nebo agresivně předjíždějí. Na tom nevím, co bych měl pochopit. Pak dochází na ty prostředníčky samozřejmě… Koště…
Taky jsem jezdil, stačí na 5 vteřin ubrat a předjíždejícího prostě pustit. Než s ním závodit. Bohužel je to i o inteligenci.
Bohužel, toto se vidí hrozně málo. Ale přitom je to taková maličkost..
Tak jinak, 80km/h 50m rozestupy hele delate si to samy ze neumite jezdit podle predpisu nebo se nechate honit
Omlouvat porušování předpisů tím že přijedu pozdě na vykládku nebo nakládku.
Tak to jooooo.
Pokud by všichni řidiči kamionů dodržovali povolenou rychlost 80 km/h, tak by nebylo ve většině případů vůbec nutné, aby se předjížděli.
Ale oni vesměs dodržují. Moderní auta jim stejně skrz omezovač víc nedovolí a ty ostatní drží zpět sledování spotřeby jejich zaměstnavateli.
Právě že ty omezovače bývají na 83, 86, 89…
Nebo se odpojí.
Neptejte se mě jak, ale vcelku běžně míjím kamiony jedoucí 110-120 km/h.
Dodávka ani pickup nejsou kamion.
Tak běžně? Nebuď směšný
Větší firmy, které jedou komplet on-line si vesměs drží strategii cca 88-89 km na tempomat, což vyjde s tolerancí, že je vše OK. Tam kde řidiči jezdí takzvaně na nohu a neřeší elektroniku jsou právě ti, kteří ten vláček kamionů rozhodí. Pak také slabší taač, který veze nákld nad povolených 24t. Víme jak se váží a jaká je pravděpodobnost odchycení na váhu a proto slabý tahač s přeloženým návěsem a oproti tomu střeci je kombinace, kterou denně vidíme na těch silnicích
88-89 nedrží firmy ale zákon. Některé firmy operující zvláště na vnitru a typově na MB o něco stahují ale nikoli kvůli bezpečnosti, ale kvůli spotřebě. Povolených 24 tun je totální hloupost a přeložení jsou typově spíše písky nebo dřevo přepravovány lokálně. U většiny se jedná spíše o nersprávně naložený náklad a tím o přeloženou nápravu nikoli o překročenou celkovou hmotnost
Jenže některý kamiony můžou ject 80km a jiný 90km
Ale ne v ČR. U nás zákon nařizuje max.80.
.
Nicméně i kdyby byl omezovač na 80 km/h, tak budou rozdílně rychlá auta. Nejenom kvůli tolerancím měření, ale do kopce hlavně ruzné měrné výkony.
zaslechl jsem diskuzi volantu na benzince ohledne prumeru pneumatik. stejny pripad jako u vlaku sjete vers nesjete kola. jen to ukazuje jak je cely moto auto segment v nekterych vecech zaostaly. merit rychlost pomoci nahonu od napravy je bezporuchove jednoduche , levne ale nikoli presne. v dobe mikroelektroniky , gps , jde vozidlo zmerit +- 1km/ h . pak mohou ,,vlacky ,, fungovat .
Ne, Fahrer/in kamionu jistě nedělá naschvály, jen poněkud často jedná podle zásady „jsem větší a těžsí, tak co bych vůbec bral/a ohled na nějaké okolí“
V každé profesi jsou víc a míň trotlové
Řeší se tady hlouposti. Z lidského hlediska, ohleduplnosti a i podle zákona máme být za jízdy soustředění na jízdu, plně se věnovat řízení a sledovat provoz před sebou za sebou a kolem sebe. A pokud jedu s osobákem. A vidím v dálce před sebou kamion, který chce předjet, tak mi nic neudělá ubrat plyn a pojedu za ním třeba i ty dva kilometry, protože vím, že až se zařadí, tak pro mě není žádný problém jednoduše přidat plyn a za pár vteřin mám zase 130, ale on bude muset je dále těch svých max 90. Pokud bych ha ale nenechal… Číst vice »
Zkuste si projet polskou A4 z Wroclawi na Zgorzelec, tam je předjíždění kamiony dovedeno ad absurdum. Uvidíme, jak dlouho Vám ta lidskost vydrží.
Dle Vašeho výkladu je zřejmé, že nejezdíte v Česku po dálnicích. Vaše idealistická situace se téměř nestává.
Výhradně se setkávám s trvalým porušováním předpisů kamionů: překračování rychlosti, nebezpečné přejíždění s vynucováním si místa v levém pruhu, apod.
Vznikají tím nebezpečné situace z příčiny nezákonného chování kamionů. Vyjádření Amazonky na tom nic nezmění. A zdůvodnění, že nám vezou zboží jen ukazuje, jaký mentální průměr sedí za volantem těchto velkých strojů.
Já bych chtěl vědět ani ne tak kam zmizel Mlíkař, ale kam zmizely váhy zakoupené za účelem kontroly kamionů…
Jsou zaparkované v garážích Správy silnic anebo Celní správy. Proč se ptáte ?
Ano ano, vždycky se najde někdo, kdo na řečnickou otázku odpoví.
Vahy sou na ukrajine vazi munici hazenou putinovi na zahradu
Problém vidím hlavně v tom, že čeští policisté nedostatečně vymáhají pravidla silničního provozu. Každý kamion má tachograf a pochybuji že když jede 88 tak mu zapisuje 78. Takže je jasné že všichni co u nás jezdí s kamionem a i jiným nákladním autem nad 3,5t vědomě porušují pravidla silničního provozu.
Ale všichni ví že jim to u policie projde.
když už se fízli chlubí jak umí chytat kdeco pomocé dronu a o kus dál už si řidiče chtnou a předloží dokumentaci, tak ať začnou chytat ty prasata ze zahraničí, jezděj si tady jak v indii nebo německý dalnici. Nemusej buzerovat jen osobaky u cedole s obcí 😉 Když už se tak kasaj, tak ať to použijou, tam kde to má smysl.
Ty fízle pravopis ti noc neříká.
Nauč se psát česky, tohle je otřesný pravopis.
Když kamion bezohledně vjede vlevo a neumožní předjetí vozu, který v tom pruhu už jede s velkým rozdílem rychlosti a musí brzdit tak, že sepne ABS, tak řidič kamionu neumožnil předjetí a ohrozil a omezil ostatní účastníky silničního provozu. Tím porušil nejméně dva paragrafy zákona o provozu na pozemních komunikacích. Jeho vteřiny mu ve firmě blbě spočítali a neznamená to, že se může chovat jako hovado.
Právě, pokud při předjíždění omezím rychlejší auto za sebou, tak to zakázané není (nebudu uhýbat někomu 150 pokud jedu 130 a předjíždím auto jedoucí 120), ale je právě výjimka – zákon toto zakazuje dělat těžším autům na dálnici.
Dalsi, kdo nezna ZoPPK a jeste se tim chlubi. par. 12, odst. 2: … Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. … Neprislusi vam posuzovat, jak rychle to rychlejsi vozidlo jede, nebo zda to rychleji jedouci vozidlo neprekracuje nejvyssi povolenou rychlost, nakolik nevite, jaky k tomu ma dany ridic duvod. Jede za mnou nekdo rychleji => pri prvni prilezitosti se odklidim,… Číst vice »
Co nejdříve neznamená ve vteřině
Taky se ho snažím odklidit a to předjetím toho druhého vozidla…
Mezinarodni kamiony zrusit, na hranici na vagon a po zeleznici…
A víte, že na té železnici je větší nával jak na silnicích? No hlavně, že jste něco napsal, že.
Včera jsem se byl projít. Na jedné straně D1 na druhé koridor na Břeclav. Za cca 2hod projelo nepočítaně aut a kamionů a asi tak 8 vlaků. Kdo tedy překrucuje pravdu, nebo účelově lže?
rovnou z fabriky, často vlečky mají nebo měli, případně ji dodělat a může náklad razit přes půl evropy.
No s Českejma dráhama nevím nevím …
Ani se vám nedivím. České dráhy nákladní dopravu na železnici neprovozují.
Mě docela znejišťuje následující situace: Levý pruh, 140 tacho, třicet čtyřicet metrů přede mnou začne kamioňák dávat znamení o změně směru jízdy, jako že chce předjíždět kolegu před sebou. Ve většině případů se začne do levého sunout, až co projedu. Ale ne vždy, občas to tam nějaký umělec (PL, H, BG…, nedávno dokonce A) pošle tak, že skutková podstata ohrožení se zdá být naplněna. Jak toto blikání započaté dlouho dopředu číst a jak si jej vyložit, když nastat mohou obě varianty? Vidí, co se děje za ním? Sleduje film? (Sorry za otřepaný posměšek, ale když jedu busem, tak jako cestující… Číst vice »
Proto vozím v autě kameru. Už jsem jednou zajížděl na dálniční policii poté, co mě nějakej …. předjížděl odstavným pruhem – já jsem měl tachometr na 120. K tomu ovšem k jeho štěstí nedošlo, poněvadž zrovna nebyli na služebně. Ale tenhle způsob zahájení předjíždění samozřejmě hodlám hlásit taky.
Za prvé nemáte být v levém pruhu, nemáte jet 140. Kdybyste si jel v pravém a vyhodil blinkr dříve než on tak se Vám to nestane a nebo velmi vyjímečně.
Každopádně pokud měl vyhozený blinkr tak byste ho předjíždět neměl doufám, že to snad víte…. jak by to si vypadlo na silnicích a dálnicích kdyby předjížděla vozidla ze „zadu“ a ignorovala ta vozidla před ssebou, které mají blink a chtějí předjíždět.
A ne nejsem profesionál(kamioňák) , ale jsem řidič referent a jezdím po dálnicích každý den.
Proc bych v pripade, ze jedu na dalnici vlevo, nemohl predjet nekoho, kdo zacne blikat vlevo, nebo jeste hur, mi to tam skutecne pusti, aniz by na to mel rychlost?
Jedina spravna odpoved je „sebezachova a kompenzace chyby, kterou by pripadne blikajici ridic udelal“.
Blinkr neznamena prednost! Racte znovu nahlednout do 361/2000 Sb., par. 13, odst. 5.
Z ceho jste vycetl, ze by predrecnik nemohl byt v levem pruhu, je mi take zahadou, ale nechme byt.
A 140 km/h tacho u velke casti aut odpovida 130 km/h ve skutecnosti dle GPS, takze neni zadny problem.
Vlevo nemáte co jet, tam se jen předjíždí.
A pri predjizdeni snad nejedete? Nebo vam ze zpravy Dachse nejak vyplynulo, ze v levem pruhu jede jen tak z pleziru a nepredjizdi/neobjizdi? Prikladmo, jedu v pravym 130, dojizdim OA jedouci 110, pred kterym je kamion jedouci 80. Blizim se k OA, jedu do levyho, ze ho budu predjizdet. Tedy, od urciteho momentu jedu v levem pruhu (ha, prave jsem to napsal). V ramci udrzeni bezpecneho odstupu samozrejme jedu do leveho pruhu primerene vcas. Presto se najde spousta ruznych Milosu, kteri „zapnutim blinkru ziskaji domnelou prednost“, jeste mi to tam na posledni chvili pusti, aniz by na to meli rychlost… Číst vice »
Víte co je souběžná jízda?
Nemáte předjíždět někoho, kdo bliká doleva… Ovšem stejně tak by vás při změne pruhu neměl omezit, takže patová situace
To v žádném případě není patová situace, pravidla jsou jasná. Zkrátka ten, kdo mění pruh, ať už jakkoliv a kdykoliv, nesmí ohrozit ani omezit toho, kdo v tom pruhu je. Bez výjimky. Že se nemá předjíždět ten, kdo bliká doleva, je podobná (a podobně chybná) zkratka jako že se “nesmí předjíždět v křižovatce”, “přednost” chodce na přechodu, “přednost” autobusu vyjíždějícího ze zastávky nebo neuhýbání rychlejšímu z levého pruhu při jízdě maximální povolenou rychlostí. Blinkr je znamení ostatním, že chci něco udělat, ne povinnost pro ostatní mi to umožnit.
„Každopádně pokud měl vyhozený blinkr tak byste ho předjíždět neměl doufám, že to snad víte…. jak by to si vypadlo na silnicích a dálnicích kdyby předjížděla vozidla ze „zadu“ a ignorovala ta vozidla před ssebou, které mají blink a chtějí předjíždět.“ Velmi doufám, že nejste držitelem řidičského průkazu. Přednost v jízdě má řidič jedoucí v jízdním pruhu, nikoliv ten, který chce přejet z pruhu do pruhu, a to ani když má zapntý blinkr viz ust. § 12 odst. 5) zákona o provozu na pozemních komunikacích: „Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče… Číst vice »
Kurnik, jsem se upsal… par. 12, ne 13, diky. 🙂
Možná by ti nebožáci vpravo mohli prostě šlápnout na plyn a srovnat rychlost s těmi vlevo.
Z vašeho vyjádření skoro nabývám pocit, že vyhozený blinkr = přednost, bez ohledu na to co se děje za dotyčným.
Máte pravdu, to chování kamioňáka/čky způsobil jednoznačně on. Na hranici s ním!
Jak nemel? Vela ludi si mysli, ze blinker znamena okamzite pravo jazdy…
Když vozidlo jedoucí v levém pruhu má co nejdřív uvolnit pruh rychlejšímu vozidlu za ním, tak jakékoliv vozidlo (nejen kamion) jedoucí v pravém se nemá co cpát do levýho, když tam jedou rychlejší vozidla, i kdyby měl zapnutej blinkr třeba hodinu.
Co je to za snůšku keců?
Tak referente, 30 40 m pred prekazkou uz v levym klidne muze bejt, 140 tachomerrovejch neni realnejc z fabriky podmeruji o nekolik km vw i o 5 a vice, takze jak ze to je s tou zmenou jizdnich pruhu kdy muzes menit jizdni pruh tak a ted mazej za roh a tam si nareferuj zleva zprava,
Dotaz na pana Kubalu: proč fotky hostů k podcastům vypadají jako focené kalkulačkou? I mobil střední třídy dokáže mnohem lepší fotky, příp. je možno využít úprav, takhle to vypadá dost blbě, až amatérsky…
Kdyby byly na dálnicích průjezdné váhy, nejezdily by kamiony přetížené, rychlost by se vyrovnala, a k předjíždění by nebyl důvod. Když ale dojedete osobák, který jede 75, tak za ním asi nepojedete. Nejvíc zdržují kamiony mimo dálnice, kde je nějaká móda jezdit 65 – 70 km/h. Takže na vykládku nespěchají. Nejvíc to vidím na silnici 7 mezi Slaným a Louny. Navíc se sjedou za sebe, a když je postupně předjíždím osobákem, tak ne mě troubí a blikají. Řidič, který nehodlá, nebo nemůže předjet, má nechat patřičnou mezeru. Někteří zřejmě hodlají předjet, ale potřebují k tomu cca 20 km. S kamionem… Číst vice »
Ale notak. Jeden veze tašky na střechu, jiný veze ledničky. Ten druhý je zákonitě lehčí, takže důvod k předjíždění nezmizel.
A ještě k tomu dodám, že podélné spády na starých úsecích D1 (u Humpolce v přírým kopci) nesplňují dnešní normy a také existují tahače s různě výkonným motorem.
Sjednotit výkon motoru na minimum je nesmysl, protože pak nastane tolik opěvovaná situace s Avií ve stoupání.
A rozdil vahy mezi kamionem nalozenym a prazdnym uvazujete? 🙂
Stran rychlosti na okreskach je nizsi rychlost pochopitelna, nakladak do zatacek prece jenom musi jet o trosku pomalejs.
To uz je na okreskach vetsi opruz, kdyz jedou luftaci do hor, cestu neznaji, na rovince se rozjedou tak, aby predjeti za kazdou cenu branili a do sebemensi zatacky brzdi na 50. To uz ten nakladak jede aspon plynulejs a necha se predjet.
Hmmm. Ne.
Vpodstate kazde predjeti kamionu kamionem na dalnici je poruseni zakona, ktere by melo byt pokutovano. Z jedne strany je rychlost omezena zdola rychlosti 80km, pod ktere by se kamion nemel dostat, z druhe strany pak max. rychlosti kamionu -tj. obvykle 90, nebo 100 km. K tomu by mel mit ridic dostatecnou rychlost na predjeti – podle mne je dostatecnych alespon cca 20 km rozdilu. Z toho vyplyva, ze kamion jedouci rychlosti 90 km nelze jinym kamionem predjet, a vzdy je to poruseni zakona. Kamion jedouci 80 km lze predjet pouze za vyjimecnych okolnosti, pokud zrovna za kamionem siroko daleko nic… Číst vice »
Nelze dosáhnout není povinnost takovou rychlostí jet. A platí to na rovině, tj. v kopci to může pro naložený kamion být i výrazně méně.
Bezdůvodně pomalá jízda. Říká Vám to něco?
Proč to tak komplikujete s tím předjížděním. Ve stejném zákoně je napsáno, že: Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg, vozidla základní složky integrovaného záchranného systému a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 110 km.h-1 a na dálnici rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h- . Pokud to tedy není kamion hasičů, tak může jet max. 80 bez ohledu na to, jakou má vzadu vylepenou nálepku s vyšší rychlostí.
I ti hasiči by měli mít zapnuté majáky, pokud spěchají natolik, že 80 km/h je málo.
To právě v zákoně takto bylo, ale po nedávné změně už můžou maximální rychlostí i normálně.
Přesně tak, chválím Vás, dnes už je jen málo lidí tak gramotných, aby si byli schopni přečíst pravidla provozu. Vylepená nálepka skutečně značí jen nejvyšší konstrukční rychlost vozidla. Na osobním autě si můžeme vylepit klidně 200 km/h a na zákonné limity to nemá žádný vliv.
kamiony mají obvykle vylepenou vzadu „90“ a to kvůli Slovensku, což je snad jediná země v Evropě, která má pro nákladní auta povolenou max. 90 km/h mimo obec i na dálnici, ale také mají plošný zákaz předjíždění. Mě to přijde jako dobrý kompromis, 90 bych dal i u nás (kamiony mají obvykle konstrukční omezovač na 95-100)
V Nizozemsku není omezení rychlosti pro kamiony na dálnici. Přes den mohou všichni max 100, což je docela příjemné na plynulost provozu.
Nevím, kde jste takový nesmysl slyšel. Určitě ale nejste řidič kamionu, protože jinak by jste tohle nenapsal. V Nizozemí je na dálnici povolená rychlost pro kamiony max 80km. Příště si to raději ověřte, než napíšete takový canc.
Ne nemají. Jedou v 99% reálnou rychlostí 88-89km/h. Je starý fakt, že osobáky ukazují větší rychlost než doopravdy jedou. Takže pokud máte pocit že kamionak jede kilo,podle vašeho tachometru, tak opravdu nejede.
Mate pravdu, tohle jsem v zakone prehlednul – situace je hned je oproti me uvaze vyrazne jednodussi – pokud pouziji take toto ustanoveni, znamena to ze nejakych 99,9% predjizdeni kamiony je porusenim zakona – bud prekracuji povolenych 80 km, nebo nizkou rychlosti pri predjizdeni omezuji ostatni ridice.
(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1.
To by jste nemohl předjíždět ani osobák osobákem. Většina se pohybuje okolo 90 km/h a přesto se předjíždí co motor dá …..
Jenže zákon nefunguje „podle mne je dostatecnych“. To jste ho asi špatně četl.
A ještě pro úplnost:
§ 35
(1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není nižší než 80 km.h.
§ 36
(2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h
Aneb: Kopec není závada.
K tomu ještě:
§ 18
Rychlost jízdy
…
(2) Řidič nesmí
…
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
Takže by neměl již dle nyní platného „Silničního zákona“ předjíždět téměř nikdo. Všichni by měli jet pouze svou 80-ti kilometrovou rychlostí. Z tachografu, obzvláště z digitálního a z průjezdu mýtných bran lze určit překročení rychlosti s pomocí učiva ZŠ. Jen by dohledové orgány musely chtít – ale údajně to ani NESMÍ dělat…
Co to povídáte, jaké „omezení zdola“?? Nic takového neexistuje. Zato NEJVYŠŠÍ DOVOLENÁ RYCHLOST činí 80 km/h, netuším, kde jste vzal úvahy o 90 či 100 km/h, to jsou naprosté nesmysly. Alespoň tedy pokud předpokládáme, že platí zákon o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb. a nikoli zákony z říše fantazie.
Jeden kamion jede 89 km/h, druhý ho předjíždí 90 km/h. Trvá to dvě minuty, ohrozí a omezí 20 ostatních řidičů. A úspora času? Na ujetých 100 km ten rychlejší ušetří méně, než minutu. A kvůli té ušetřene minutě naštve 20 ostatních, které obere o 20x 2 minuty. Tak kdo je tady bezohledný?
Hlavně oba kamioňáci překračují nejvyšší dovolenou rychlost, která činí 80 km/h. Kdyby takto jednal strojvedoucí a jel v úseku s TR 80 km/h rychlostí 90 km/h, tak by si dlouho nezajezdil.
Taky otázka, jaký kamioňák kdo tu 80 dodržuje?. Zkuste si jet pro I35 od Mohelnice, kamioňáci zezadu najíždí, troubí na auto co jede 90. Každý den. Z kopce jedou i 110. Hlavně v noci je to sranda. Český značky.
Smutné, přitom metody pro automatizované měření rychlosti a rozesílání pošty přestupcům máme zvládnuté docela dobře. Stát kašle na kontrolu a výsledkem je jak nízká bezpečnost silničního provozu, tak i nevyužité zdroje příjmů.
A proč se na Slovensku, kde je vzájemné předjíždění kamionů zakázáno, nic neděje? Došla někde na čerpačce nefta, nabo židle v obchodě s nábytkem? Bezpečnost a plynulost provozu na silnicích se řídí zákonem-pokud někdo nechápe, že při předjíždění nesmí ostatní (včetně těch, co jedou za ním) ani omezit, tak se to bude muset natvrdo zakázat.
Souhlasím, udělal bych celorepublikový zákaz předjíždění kamionu.
Zákaz předjíždění kamionu znamená, že kamion nesmíte předjet.
Ono tady je vtipné, že z hlediska češtiny mají oby významy pád druhý…
Plati to i v Maďarsku.
Ono stačí vidět ty … jak předjíždějí na D1, 8, 11 v úsecích s časově omezeným zákazem předjíždějí. takže ne. NE! Měli jste možnost se chovat podle dopravních předpisů, káleli jste na to, tak zákaz předjíždění bez omezení!
Všímejte si RZ, pochybuji, že Češi toto porušují. Nejvíce porušují Rumuni, Srbové, Poláci a Bulhaři. Před týdnem to rajtovalo na oslovi a dnes to je hrdý kamioňák.
Prosím s takovými neházejte většinu slušných řidičů do stejného pytle. Je řidič a „řidič“.
Máte pravdu v tom, že hodně z předjížděčů jsou cizinci. Ale Čechů, resp. kamionů s českou RZ je mezi nimi stále dost. Takže buď mají české firmy zahraniční zaměstnance nebo to tvrzení bude poněkud děravé.
Nemůžu s vámi souhlasit. Podle RZ si můžete maximálně tipnout, co to řídí za s prominutím dobytka, a i tak je to dost vyvážené. Samozřejmě je to dané vyšší četností českých RZ.
On taky neni problem mit treba naves registrovany v NL, tahac v RO, sofer muze byt treba HU s papirama z CR… 🙂
Pozor na RZ na návěsech. Ty často neodpovídají zemi, ze které je tahač. Jedná se totiž vyměnitelnou přepravní jednotku a ta se může i napříč firmami přepřahat.
Na vybraných úsecích dálnic je zákaz realizován značkou. Třeba D11 prvních cca 5km z Prahy kde jsou pak cca 3km tři pruhy. A kamioňáci to nevydrží a předjíždějí se v zákazu místo toho aby vydržel třeba i 1km než zákaz skončí a budou tři pruhy. Zdrží a nasere tím x lidí a ještě poruší zákon.
Pokud budete „nikoho ani neomezit“ dodržovat do puntíku, přeji příjemné hodiny při čekání na najetí na nějakou frekventovanou silnice z vedlejší (a nerozbitá ústa od těch za Vámi, které vlastně omezujete). Osobně sundání nohy z plynu za omezení nepovažuji (jen to chce trochu číst provoz a ne nadávat na ty okolo, až nějaký hypersuper asistent začne békat). Pokud mi někde předjíždění kamionů vadí, pak Z kopce. Tam umí jet maximální povolenou rychlostí i přetížená V3S a pokud má vedle sebe kamion, který ji začal předjíždět ještě na rovině, pak je to umožnění předjíždění dokončit. Ale pokud se jeden hrabe do… Číst vice »
On byl taky vymyšlen stoupací pruh pro pomalá vozidla.
Avia, safetycar našich kopců!
No, to je taky pěkná blbost. Naštěstí se už dnes často maluje přídatný pruh na rychlé straně. Má to logiku. Na jeho konci se nějaké to Audi zařadí daleko snadněji než těžkopádný kamion…
v místech kde je častý pruh pro pomalá vozidla ve stoupáních (D1 přes Vysočinu) by v tom nebyl problém (v takových případech předjíždět můžou i na Slovensku, jen nesmí uplně do levého), ale v místech kde „stoupáky“ nejsou, tak může docházet k velmi dlouhým kamionovým vláčkům, které jsou taky vcelku problematické z hlediska plynulosti… Stačí se podívat například na slovenskou D2, tam je i silný kamionový provoz (srovnatelný s naší D5 a D8, zatímco na D1 Praha-Brno je ještě vyšší)… je to něco za něco
Přesně tak. To bylo řečí o nekonečných kolonách za nejpomalejším kamionem, nemožnosti kvůli tomu sjet a najet na dálnici a vůbec nic se nestalo. Ono i tak bylo evidentní, že si kamioňáci jen přihřívají polívčičku. Zakázat jim předjíždění natvrdo, plošně a s okamžitou platností, zároveň ideálně sebrat dálniční policii radary, aby řešila skutečné problémy místo tupého sbírání čárek za rychlost, které z pohledu bezpečnosti nic neřeší. Než i mě někdo obviní z podobného přihřívání, tak poznamenám, že mám starší benzín a jen pětikvalt, takže je pro mě výhodnější jezdit pomaleji, přesto mě nikdy neohrozil řidič rychlého nebo luxusního vozu, zatímco… Číst vice »
😂🙈 tebe bych nechal jezdit náklaďákem aspoň týden. Pak by tě takové dřysty přešly.
Ano, chápu předložené argumenty člověka, který se tím živí, že předjíždění je někdy potřeba. Děkuji, že řidiči kamionů existují a tuhle náročnou práci dělají.
Ale pak jsou tu případy jako včera na D4, kdy mi tam jeden kamion vjel na poslední chvíli, i když kilometr za mnou nikdo další nebyl a ještě mě v průběhu manévru schválně vybrzdí… Pro tohle prostě není omluvy a ten prostředníček si zasloužil…
Kdo s kamionem nikdy nejezdil, tak to nemůže pochopit.
Já to chápu velmi dobře. Nějaký osobní postih za nedodržení času nikoho neopravňuje porušovat pravidla a ohrožovat ostatní řidiče nebo i vlaky na přejezdech. A to platí jak pro řidiče kamionu, tak pro doručovatele v dodávkách i pro rozvážky jídla v osobáku. Pokud dostáváte nereálné termíny, které nejdou legálně dodržet, tak je čas se na to vykašlat a změnit povolání a ne tím omlouvat svoje chování.
Ostatně – proč v tomto, nejsvobodnější ze všech možných světů, kamioňák prostě nejezdí pro někoho, kdo ho za zpoždění nepokutuje…???
Dopravní firmy řidiče nepokutují, pokutují je dodavatelé. Tam je třeba hledat příčinu. Jde vidět, že se v tomto tématu rozčilují nejvíc lidé, kteří kamion viděli maximálně na obrázku.
Řidič s dodavatelem má nějakou přímou smlouvu, na základě které by ho šlo pokutovat?
Nekdo to nazve pokutou pro ridice od dodavatele, nekdo to nazve snizenim pohyblive slozky mzdy od zamestnavatele za situace, kdy neni splnen plan, protoze zamestnavatel dostane penale za pozdni dodani…
Cteni s porozumenim. 🙂
Uvědomte si také, že tyto „termíny“ udávají právě ti řidiči, kteří jezdí jako hovada. Stejně tak u Woltu (nebo kde) jsou „standardy“ měřeny podle toho, že zastavím zákazníkovi před domem ve vyhrazeném pruhu.
Já bych řekl že s těmi nereálnými termíny je to jen kalení vody. Ony ty termíny stihnout jdou, ale rozhodují jiné faktory : větší osobní volno po odstavení vozidla, větší časová flexibilita při hledání parkovacího místa (bude tam dřív než flotila za ním) apod.
Vždy máte volbu… Vždy se na to můžete vykašlat a odejít dělat něco jiného. Nikdo Vám nedrží zbraň u hlavy s tím, že tady musíte jezdit s kamionem do důchodu nebo do omdlení. A to, že si opravdu někteří (kamioňáci, řidiči, cyklisti) myslí, že mají někoho „školit“ na silnici, tak to už vůbec ne.
S tímhle přístupem byste nemohl nic říct na věci, které jste nezkusil nebo se jim profesionálně nevěnujete. A to sám uznáte, že je hloupost.
Musím říct, že Češi, Slováci i Rakušáci jsou velmi ohleduplní, ale Poláci to jsou největší prasata. Telefon v ruce, nohy na palubovce a předjíždí třeba 20 minut ..no nic blikám dálkovýma ( Layser světla musí být nepříjemná ) a troubím třeba taky 20 minut ..jsou to největší hovada všech hovad s prominutím. To stejné Poláci jako řidiči osobních vozů – 180 – 200 po dálnici hlava nehlava…u nich by si toto nikdo nikdy nedovolil.
Nemohu se zbavit pocitu, že ono hovado, o kterém píšete, budete spíše Vy sám.
Dovolte mi jednoduchý dotaz. Pokud dojedu kamion jedoucí rychlostí 90 km/h, který předjíždí druhý kamion rychlostí 89,5 km/h, a nyní se odkloňme od samotného důvodu či podstaty samotného předjíždění, čemu si pomůžu tím, že budu zběsile blikat a troubit? Kamion jedoucí přede mnou udělá prsk a přemístí se do jiné dimenze a já tak budu mít volný průjezd?
Včera jsem jel na Boleslav a ve stoupání na dvou pruzích předjížděl kamion další kamion a za nim patnáct osobáků ,no prostě nedal šanci nikomu ,řidiči potom na rovince víc riskují ,aby ho předjeli a o to je to nebezpečnější ,někdy mám chuť je vyndat.
Přesně tak. Jezdím denně na D1 Brno – Ostrava a četnika nepotkal.
Já ano, dnes v 6 ráno v Přerově. Což je na té trati.
A pomůže ti to?
Spíš prášek na uklidnění. Člověk, který je vzteky bez sebe, rozhodně nepomáhá bezpečnosti provozu.
Nevím jestli na dvacetiminutové troubení pomůže jen prášek, to je spíš na odbornou pomoc v určitém zdravotnickém zařízení
Takový člověk hlavně nemá mít oprávnění řídit vozidlo. Takový člověk patří pod sedativa.
Doporučuji Vám si tohle chování vyzkoušet v Německu. Velmi rychle Vás čapnou a přišijí trestný čin „Nötigung“ se sazbou až několika tisíc EUR.
proto si to dovolí jen u nás, neviděl jsem že by v cizině jezdili jako prasata, pak přijedou k nám a jezděj tady jak v indii, kdyby byli fízli co k čemu, tak když se chlubí dronama, tak můžou posílat flastry cizákům, však na to už prostředky sou, navíc si ho mužou stopnout již v česku, par už jich sebrali.
Je to tak. Jsou si až příliš jistí, že tady se jim zpravidla nic nestane.
Se to napřed musí zadministrovat. To není jen hup na krávu a už je koza.
A s tím je práce, kdo se má s tím… že. Lepší je se schovat někam k ceduli začátku obce na nějaké „trojce“.