Podbaba – Bohnice: Dočasná lanovka na 30 let, pak tramvaj na mostě a v tunelu
Lanovka Podbaba - Bohnice. Pramen: Magistrát hl. m. Prahy, Vizualizace: Dousek-Zaborsky.com
Vedení pražského magistrátu dnes upřesnilo plán na propojení Podbaby, Troji a Bohnic hromadnou dopravou. Záměr je rozdělený do šesti etap
K vizu: Tramvaj v Bohnicích… To bude zase rámus. A Podbabská jako dvoupruh. Tam to opět dopravně chcípne. Natož s tím překřížením zpátky před nájezdem do smyčky.
Lanovku, jako proč ne. Ale nejdříve by to chtělo prodloužit tramvaj, ideálně až do Suchdola. Lanovka by pak nemusela jít přes čističku, takže odpadá nutnost zesílených kabin, problematika smradu a problematika pádu kabiny do nádrže.
Od Podbaby přes čističku půjde tak jako tak, zabírá celou západní půlku ostrova. Stejně tak bude dvakrát překračovat obě ramena Vltavy. Co s tím mají společného zesílené kabiny?
Nová část čističky má kryté nádrže a ty staré se mají taky zakrýt. Tolik ke smradu.
Nejlevnější by asi bylo udělat na Vltavě půjčovnu lodiček za tarif MHD
On si fakt někdo myslí ze se dostane dal nez na vizualizaci ….? Vy fakt verite tomu, ze nekdo povolí zodolněne kabiny proti výbuchu do provozu? Vybuch by je smetl z lan jak malinu. Navic pad do provzusnene nadrze znamena, ze vse jde okamzite ke dnu, protoze ve vode neni vztlak. A jestli fakt chcete zabavu pro turisty tak dobry napad jsem cetl, dolu skluzavka nahoru po dopravnikovem pasu a uvidete, ze to bude i v reportazi od divaku na Prime : )
Další volič SPD, co plánuje útok? Tentokrát ne na vlak, ale na lanovku. 🙂
A jste si jisty ze pan Scheinherr je volic SPD, protoze on prvni uvedl pro Seznam zpravy, ze ty kabinky budou mit zesilenou podlahu kvuli pripadnemu vybuchu. Me to teda dost prekvapilo, ze je to tak vazne. Je zde totiz stacirna BioCNG v arealu UCOV.
Ja take doufam, ze z toho zbyde je kuriozni vizualizace do Stresovickeho muzea MHD. Je to cele nesmysl. Za 30+let tramvaj, kdyz tam uz leta most, tunel a i tram ma byt? Praha, respektive jeji vedeni jsou cim dal vetsi blazni, to snad neni mozne.
A proc rovnou nepostavit lanvaj? To je takovej vagonek, co muze jezdit jak na kolejcih, tak po lane. Videl jsem to v serialu Roboty – Pojezda.
Zase, stejně jako minule – co obrázek to jiná poloha stanice v Podbabě. Tak má bát tedy před žel. tratí (a nad jejím trakčním vedením) nebo až za tratí?!
Taky jste si toho všiml? Napřed kulaté u benzínky, pak hranaté za tratí, teď hranaté u benzínky (mají tam trochu vyšší podezdívku, přejdou bezpečně přes trolejové vedení nad železnicí???), ale pro změnu místo 2+2 pruhy pro auta jenom 1+1 plus zatravněná tramvaj! To bude špunt jak sviňa.
Ono se to prezentuje jakože vědí kudy to chtějí … ale v EIA je variant tratí ještě dost a jen ta nástupní stanice je uvažována ve třech polohách. Před tratí, za tratí a za tratí za žst. stanicí u podchodu. Jinak to se týče těch pruhů… osobně si myslím, že s LD do silnice nikdo moc zasahovat nebude chtít. Ale připravuje se TT do Suchdola a s tím ty pruhy určitě zredukují, jen je otázka jak. Těch variant podchodu TT pod tratí existuje víc. Ale za mě… ať to klidně zredukují, ale ať zkapacitní nájezd IAD na Kulaťák! Jenže to… Číst vice »
Mně se lanovka líbí. Je to podle mě i turistická atrakce a zajímavost.
Jo, trochu turistická atrakce, trochu zajímavost, trochu náhražka za chybějící článek páteře MHD, trochu jako sezónní přístup do zoo, ale aby to bylo komplet, tak se ještě přimlouvám za využití pro obslužnost budoucí modré a možná i červené sjezdovky (a bobové dráhy) Podhoří I a Podhoří II s umělým zasněžováním 😉
Turistická záležitost možná v prvních měsících, ale jinak to je hlavně pro občany Bohnic, Čimic a Kobylis, kteří pracují/studují na Praze 6. Zároveň daleko levnější a ekologičtější řešení než tramvaj.
Tak se těším na ty davy trvale bydlících lidí z okolí jak každé ráno lanovku zahltí cestou do práce či do školy… Jestli tu na sídlišti budou jednotky stovek lidí, kteří opravdu toto spojení potřebují, tak to bude až moc. A dělat zde turistickou atrakci či zlepšit dopravu do Dejvic pro dojíždějící ze severu, kteří zde budou akorát odhazovat auta a zhoršovat relativně klidnou dopravní situaci no fakt díky…
Proč se raději rovnou neřeší ta tramvaj?
Tramvaj je náročnější na projednání i finančně, a hlavně – lidi v Bohnicích tramvaj nechtěj.
Proč nechtějí tramvaj? Mě to přijde na hlavu postavené, protože osobně tramvaj považuji za jeden z nejlepších druhů hromadné dopravy.
Ja take, ale CSSD v Bohnich preferovala autobusovou dopravu,… pry by vznikl kolaps, kdyby se tramvaj pohybovala ve stejnem pruhu jako auta…
Ja to taky nechapu…
Pokud vím tak tramvaj nechtěla nějaká skupina lidí tam, kde by zajížděla do sídliště, po okraji ulicí Čimickou a K Pazderkám snad nikdo nic neměl. Plán je asi takový že až bude tato páteřní trať tak bude snazší zavést odbočku na sídliště jak nyní jezdí busy. Lidi si zvyknou a uvidí že to nebude tak hrozné.
Opravdu nechtějí tramvaj nebo jen nechtějí tu trať tak, jak byla v těch 80./90. letech navržena?
Cituji: „Pročpak cum čertum? Tak já vám to tedy ržeknu milé šafáži, poněvadž jsou líný!“ (Hašek/Burian – Reformní snahy barona Kleinhampla)
Lanovka sice nikdy nebude plnohodnotná MHD (přestupy navíc, fronty ve špičce, limitovaná kapacita…), ale lepší než čekat na Godota jako jinde. Kdyby se například před 15 lety opravila trať na Kladno (s dvojkolejnými vložkami, vyšší TR a lepšími vozidly), tak by lidé jezdili civilizovaněji než se udělá „rychlodráha“…
A ještě jedna připomínka. Největší nebezpečí provizorií je to, že svádějí k odkládání důkladnějšího řešení (protože naléhavější je řešit místa, kde nemáme ani to provizorium). Takže si pamatujte: Bude-li dokončena lanovka, tramvaj z Podbaby do Bohnic nebude postavena NIKDY.
kéž by
Scheinherrova funkce by se měla jmenovat „radní pro švihlou dopravu“ – vykonává to znamenitě, ale ještě by bylo potřeba mít jednoho člověka na řešení zodpovědnějších dopravních záležitostí. Jinak to báječně demonstruje neschopnost Prahy zahájit jakoukoliv větší dopravní investici z desítek a stovek projektů připravených v „zásobníku“ a vesměs silně potřebných. Takže aby se aspoň nějaká činnost vykazovala, chystá se jedna nová stanice metra, několik tramvajových odbočení odněkud nikam, u muzea dokonce již jsou koleje odnikud nikam a teď ještě tato lanovka. Dle přísloví „jednooký mezi slepými králem“ je tato lanovka nakonec tím nejlepším, čeho se z této dílny dobereme.
Milí mínusáři. Nic proti tomu, že se vám můj příspěvek nelíbí, ale rád bych se dozvěděl nějaké zdůvodnění – proč myslíte, že situaci hodnotím špatně? Chtěl bych vám lépe rozumět. Máme tu instituce jako ŘSD a SŽDC, které sice bojují s nekonečnými stavebními řízeními, ale přitom také neustále něco budují. Máme tu kraje a velká města, které mají omezené zdroje, ale přece tu a tam někde něco patlají. A pak je tu Praha, město nápadně bohaté … a … prd! Vidíte to snad jinak?
Odpovím vám jen za sebe – pana radního nemám moc v lásce, ale kolik let měl na to něco reálně změnit, respektive celá politická reprezentace Prahy? Tyhle věci mají takové zpoždění, že reálně je budeme moci hodnotit třeba až ve chvíli, kdy už v Praze bude vládnout někdo úplně jiný. To je bohužel nevýhoda volebních období, které nedokáži postihnout dlouhodobá rozhodnutí. Pokud byste dané otázce rozuměl, jistě byste uznal, že srovnáním s ŘSD a SŽDC jste se také dopustil pěkného faulu.
Rád bych si nechal vysvětlit v čem je ten faul. Praha jistě má rozpočet na dopravní investice menší než tyto podniky, ale zas ne tak malý, aby se její stavební činnost s těmito nedala srovnávat. Rozhodně má dost nato, aby nějaká investiční činnost soustavně probíhala, aby běželo více akcí souběžně, občas se něco dokončilo, občas zahájilo něco nového – což se neděje. Tak jako ŘSD je organizace pod velením vlády, má volené zastupitelstvo města k ruce svoje (nevolené) firmy, jako DP atd. Tak ten faul?
Město nepatří jen automobilům a metru. Jsem rád, že se konečně nějaká rada zabývá mikromobilitou a obecně kvalitou života ve městě.
Třeba rozšíření chodníku v ulici Na Slupi a spousty dalších podobných projektů mi dělají větší radost než velké infrastrukturní stavby typu Blanka. Tím neříkám, že nejsou ty velké stavby třeba, ale mnohdy se kvůli nim na ty malé zapomíná a při tom mají na kvalitu života často větší vliv než ty velké.
ony tyto velké stavby mají docela vliv i na tu mikromobilitu. nehledě na to, že plánování a provádění těchto velkých staveb nijak nemusí nijak negativně ovlivňovat rozvoj mikromobility.
Tak když už milé ene bene srovnáváte Scheinherra se SŽDC, tak příklad rychle dokončeného užitečného projektu (byť není tím největším) je rozšíření chodníku podél magistrály z Vinohradské k hlavnímu nádraží. O tom SŽ(DC) a předním snad i Č(S)D mnoho let mnoho let snila a cosi připravovala, kdežto Praha to v jednodušší formě dotáhla k použitelnému výsledku. Když můžou být do MHD integrovány přívozy přes Vltavu, proč by nemohla být lanovka? Technologie je z lyžařských středisek prověřená dostatečně.
Napsal jsem, zjednodušené řečeno, že ten pán je radní pro švihlou dopravu, napsal jsem, že Praha nestaví žádné dopravní investice a napsal jsem, že naopak např. SŽDC staví. Jestli z toho někomu vyšlo, že srovnávám Scheinherra a SŽDC, tak by měl analýzu začít ve své vlastní hlavě.
Ten chodník je ukrutně skvělý, to už jsem tu chválil dříve, když to bylo aktuální. Jako výsledek práce v 1.5 miliónovém městě je to ale za tu dobu žalostně málo.
Žádné stovky projektů se stavebním povolením neexistují. Bez řádné přípravy se stavět nedá.
Já o stovkách projektů se stavebním povolením nepsal, to mi podsouváte něco, abych vypadal hloupější a to se nedělá. Projekty lidem představuje město a o jejich skutečné pokročilosti mlží, setkáváme se s tou formulací, že koncem příštího roku se začne stavět. Je zjevné, že město nedělá tu „řádnou přípravu“, že ji nedělalo dříve a pravděpodobně ji nedělá ani teď. A to je to špatné.
Politiku nekomentuju, ale považovat nějakou dopravu za „švihlou“ jen proto, že v daném místě není tradiční, se mi zdá být poněkud podivné.
Máte pro výraz „švihlý“ nějaký jiný výklad, než že to je něco vybočující z obvyklého? (Mělo to odkazovat na „ministerstvo švihlé chůze“ pokud to neznáte, dohledejte si přes youtube.)
Ja bych tu lanovku protahl jeste z Bohnic do Suchdola…
Ze Suchdola by mělo aspoň nějaký smysl pro příměsto, ale muselo by tam být u stanice lanovky vybudováno dost velké parkoviště P+R. Z Podbaby je to k ničemu, protože kombinací TRAM/BUS – VLAK – METRO – BUS lze přes Podbabu dojet z „Kulaťáku“ do Bohnic v optimálním případě už teď mnohem rychleji než metrem přes Muzeum nebo Vltavskou, takže pro tuto relaci žádná lanovka potřebná není.
Myslim, propojeni Bohnic a Suchdola, ted je o docela narocne se dostat pres reku v techto mistech… Neocekavam, ze ji bude Suchdol vyuzivat jako dopravu do Podbaby,… Pro primesto bych ji neuvazoval, nebude mit takovou kapacitu jako tramvaje…
A kolik pouze místních lidí by podle vás takové spojení skutečně využívalo (a potřebovalo využívat)? Osobně mám velké pochybnosti i o nějakém skutečně efektivním využívání té lanovky v relaci Bohnice – Dejvice a opačně, protože pro ni Bohnice ani Dejvice (+ Bubeneč) nejsou žádnými smysluplně frekventovanými zdroji ani cíli – něco zcela jiného by byla tramvajová trať, protože by eliminovala nutnost přestupů další dost velké potenciální kohorty cestujících z rozsáhlejšího území jak v Praze 8, tak i v Praze 6, protože přestupy na lanovku a z ní cestovní dobu MHD proti přímé cestě tramvají (po nové trati) významně prodlouží. Celý… Číst vice »
Mno, nejsem si jisty, ale propojeni obou brehu MHD je dnes jen pres centrum, hodne pomohlo protazeni metra C, ale i tak je to pro sever a severovychod Prahy ve smeru Dejvice lakava nabidka, zalezi na kapacite lanovky, vsak pri stavbe obchvatu Prahy je jednim z argumentu proc nestavet dal od Prahy prave mistni doprava mezi obema castmi Prahy… Takze poptavka tam asi je…
Jako nejdulezitejsi spise bych chapal stavbu tramvajove trate do Suchdola z Podbaby,….
Já teda z Vítězného náměstí, resp. Podbaby jedu na Krakov přívozem a ne přes Kobylisy:)) A z kraje sídliště Bohnice je nejrychlejší seběhout dolů k přívozu, asi tak o 15 minut lepší než přes Vltavskou:) Ale moc systémové spojení to není no:)
Taky me to napadlo, ale ta lodka ma omezenou kapcitu, nejezdi casto a v zime nefunguje vubec.
Na severu vubec chybeji mostky a lavky pres reku… Ty privozy jsou jen takove „alespon neco“…
Ta loďka v zimě funguje.
Jezdí každých 15 minut a v zimě jezdí taky. A plná je málokdy.
Robert si možná pamatuje ještě Čolka nebo Ropuchu, či jak se ti malí obojživelníci jmenovali. Teď, co tam jezdí přívoz Baba, tak s kapacitou problém není a výměna cestujících je taky rychlá protože je to bezbariérové.
Lanová dráha na 30 let? Tohle se mi zdá být hodně politické rozhodnutí bez odbornosti, pardón.
30 let je reálná životnost takového systému před nutností nákladné generálky.
Záleží také na tom, jak dlouhých těch 30 let bude …
Na Komáří Vížku dodnes jezdí licenční Von Roll z Transporty postavený za života Stalina a Gottwalda…
No jo další pohádka z pera Scheinherrova… Naprojektujeme za pět let. Během té doby jim do toho lidé bydlící poblíž začnou házet vidle, protože jim to krom dopravní a hlukové zátěže nic nepřinese a z lanovky nebude nic…
O lanovce se mluvilo i před rokem 2018.
Tak ano prvotní nápad byl od ještě většího komika Dolinka. Tenhle ho jen nahrazuje a pokračuje v tradici…
Jako Pražákovi se mi líbí, jak se tady máme stále na co těšit. Například tu lanovku už slibují (více méně s podobnými obrázky) už deset let. Těšíme se na okruh vnitřní i vnější, těšíme se na nové trasy metra, těšíme se na nový Václavák, těšíme se na nové tramvajové trati, na vlak na letiště, atp. atp. Vždy, když přijedu z nějakého jiného hlavního města, a vidím tam tu dobudovanou dopravu, a vzpomenu si, že bolševik postavil tři trasy metra za dvacet let a stále tvoří tyhle trasy 65 procent současné sítě metra, je mi dobře. Máme se stále na co… Číst vice »
Bolševik a jeho předchůdci připravovali projekty na metro desítky let…
No jasně! Vždyť říkám, že se my v Praze máme stále na co těšit. A těšili se i Ti před námi a budou se těšit i po nás.
No poměr projektů a realizovaných staveb se určitě zvedá a není to jen neschopností rychleji stavět, ale ty projekty jsou prostě dobrý business a jak říkáte, aspoň je pořád co slibovat a na co se těšit:)
tzv. cimrmanova frustrační kompozice – motiv očekávání je následován motivem zklamání
*prvek
Díky, Sváťo!
Starší potvrdí, že jednotkou dočasnosti byl stanoven 1 furt. Odpovídá 21 letům.
A abych zopakoval. Lanovka: zbytečně levné, racionální, málo šoto.
Ukáže se,, že ta lanovka je dobrý nápad. Škarohlídům navzdory.
No tak lanovka jako provizorium a i nato provizorium se bude čekat cca 6 let. To je síla. Připomíná mi to tu Trojskou lávku pro pěší co spadla – dodnes tam není ani provizorní fošna po které by se dalo přejít suchou nohou.
Lávka už se staví. Nicméně – pustit zrovna tady lidi na „provizorní fošnu“ – chtěl bych vidět toho smělce, co by se pod to podepsal.
Já myslím, že když se tam natáhne špagát aby se bylo za co přidržovat tak by to šlo. Takhle tam není vůbec nic a vždy min tam nateče do bot.
já myslím, že kdybyste o tom měl rozhodovat, tak by tam ta fošna se špagátem také nebyla
Já raději nosím holínky když tam jdu.
:-D… Moc vam to platny nebude, ale fajn… 😀
To jste moc chytrosti nepobral, když namísto přívozu raději taháte holínky.
Mohlo by se to pojmout jako stezka odvahy. :-D:-D
V Podbabě tedy aktuálně platí stanice před kolejema nebo za kolejema? Nebo to zatím není prověřené, zda by lanovka skutečně mohla překonat trať shora? Každopádně dobrý počin.
vizualizace stanice říká „před kolejema“, vizualizace trasy „za“. takže nevíme nic.
V EIA jsou tři varianty, A (za kolejema), B (před kolejema) a C (před kolejema dál proti proudu).
Podle mě ta lanovna už měla dávno stát a nyní se budovat tramvaj směr suchdol + bohnice
Podle mě už měla dávno být rekonstruovaná trať na Letiště a do Kladna, hotový vnitřní i vnější okruh, tramvaj na Václaváku, metro D, tunel do Berouna…. Jenom diskuze, vyřízení všech povolení, vyřízení odvolání, stavba samotná, zabere u některých projektů několik desetiletí. O té lanovce se zase tak dlouho nemluví, takže bych ještě chvíli vydržel, jestli se opravdu něco začne dít.
Podle mě se mělo céčko postavit v původně plánované trase přes zoo a Bohnice.
To by byl dost závlek, mě by se víc líbilo větvení za Holešovicema do směrů Bohnice a Kobylisy. Ale to se v Praze nesmí a teď už je to fuk.
Ano. A dnes už by dávalo větší smysl D v trase NM – HN – NR – Letenské náměstí – Zoo – Bohnice – Čimice – Terminál Zdiby s přípravou pro větvení za stanicí Zoo.