Doprava ve městě Lanovky Tramvaje

Podbaba – Bohnice: Dočasná lanovka na 30 let, pak tramvaj na mostě a v tunelu

Lanovka Podbaba - Bohnice. Pramen: Magistrát hl. m. Prahy, Vizualizace: Dousek-Zaborsky.com
Lanovka Podbaba - Bohnice. Pramen: Magistrát hl. m. Prahy, Vizualizace: Dousek-Zaborsky.com

Vedení pražského magistrátu dnes upřesnilo plán na propojení Podbaby, Troji a Bohnic hromadnou dopravou. Záměr je rozdělený do šesti etap a počítá s postupnou výstavbou navazujících dopravních staveb. První je na řadě lanovka, kterou město koncipuje jako provizorní řešení na zhruba 30 let, než se podaří sever Prahy propojit tramvajovými tratěmi.

Praha dnes také představila nové vizualizace lanovky, jejíž stanice jsou oproti původním zaobleným tvarům hranaté. Lanovka spojí tramvajovou a železniční zastávku Nádraží Podbaba s Podhořím a sídlištěm v Bohnicích u autobusové zastávky Na Pazderce. Zbudování lanovky za zhruba 1,5 miliardy považují pražští politici za nejrychlejší a nejlevnější řešení.

„Na sídlišti Bohnice bydlí 25 tisíc lidí. Na druhém břehu Vltavy máme Dejvice a Bubeneč, kde jsou desetitisíce vysokoškoláků, divadla, kina, několik obchodních a administrativních center. Mezi nimi je ZOO a Trojská kotlina. Právě zde jakékoliv spojení MHD chybí nejvíc,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Podle něj je ale zavedení veřejné dopravy v těchto místech technicky velmi náročné. Tramvaj z Podbaby bude vyžadovat nový most přes Vltavu a téměř kilometrový ražený tunel ve skále nahoru do Bohnic. „Zde ale nedojde k zahájení realizace dřív než v roce 2030. Lanovku naprojektujeme a postavíme do pěti let, odveze stejné množství lidí jako jedna páteřní tramvajová linka a bude čtyřikrát levnější,“ doplnil Scheinherr.

Když se dnes cestující potřebuje dostat ze zastávky Krakov na sídlišti Bohnice na Vítězné náměstí v Praze 6, musí na metro Kobylisy, odtud metrem na Vltavskou a pak tramvají. Nebo z Kobylis metrem do centra s přestupem na Muzeu a pak „áčkem“ na Dejvickou. Přes centrum je to 13 kilometrů, tramvají 11 kilometrů, obě varianty zaberou zhruba 40 minut. Vzdušnou čarou vzdálenost činí asi 3,5 kilometru. Lanovkou to má trvat 15 minut.

Lanovka je podle Scheinherra řešením na 30 let pro nejsložitější úsek spojení Praha 6 – Praha 8 přes řeku a stometrovou skálu do Bohnic. „Lanovka nenahrazuje tramvaj. Jen ji bude nějaký čas suplovat. Navazující etapy přivedou tramvajovou trať ke konečné lanovky v Bohnicích směrem od metra Kobylisy. Další tramvajová trať povede z Podbaby do Suchdola, na kterou naváže další úsek přes řeku k mezizastávce lanovky v Troji. V této etapě vznikne nový most přes Vltavu,“ upřesnil Scheinherr.

Lanová dráha pak může být provozována i v poloviční trase mezi Trojou a Bohnicemi. Následovat budou práce na téměř kilometrovém raženém tunelu ve skále, poslední a nejsložitější části, kterou lanovka od začátku suplovala. Po jejím dokončení tramvaj zcela nahradí trasu lanové dráhy. Lanovka bude zařazena do systému pražské integrované dopravy a budou v ní platit běžné jízdenky MHD.

Lanovou dráhu je podle města možné zprovoznit nejdříve v roce 2025. Do roku 2030 vznikne tramvajová trať z Kobylis do Bohnic a výhledově po roce 2030 může být dokončené i celé tramvajové spojení.Hovoří se přitom o roce 2050. Zda pak bude lanovka zbourána, není jasné.

O lanovce: mimo obytné domy a na třech lanech

Technologie lanové dráhy je navržena na systému tří lan, který je schopen odolávat i silnému větru. Kabinu nesou dvě lana a pohání ji lano třetí. Ve stanici se od nich kabina odpojí, aby mohli cestující vystoupit a nastoupit. Pro případ nouze systém počítá s takzvanou evakuační kabinou. Nehrozí tak, že by se cestující při nečekaném uvíznutí museli dostávat ven za pomoci hasičů či vrtulníku. Evakuační kabina se k nim dostane po třetím laně a dopraví je do stanice. Trasa vede záměrně mimo území zoologické zahrady, ale je dost blízko, aby mohla přivést cestující k plánovanému novému vstupu do areálu. Díky tomu by se vyřešil problém s přetěžovanou autobusovou linkou 112 i nedostatkem parkovacích míst kolem ZOO. Zároveň nevede navržená trasa přes žádný z obytných domů. Kabinky budou bezbariérové. Na letní sezonu se počítá se zapojením kabin pro cyklisty. Lanovka bude integrována do PID.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kalanis

K vizu: Tramvaj v Bohnicích… To bude zase rámus. A Podbabská jako dvoupruh. Tam to opět dopravně chcípne. Natož s tím překřížením zpátky před nájezdem do smyčky.

Jirka

Lanovku, jako proč ne. Ale nejdříve by to chtělo prodloužit tramvaj, ideálně až do Suchdola. Lanovka by pak nemusela jít přes čističku, takže odpadá nutnost zesílených kabin, problematika smradu a problematika pádu kabiny do nádrže.

Jan

Od Podbaby přes čističku půjde tak jako tak, zabírá celou západní půlku ostrova. Stejně tak bude dvakrát překračovat obě ramena Vltavy. Co s tím mají společného zesílené kabiny?

Radek Janata

Nová část čističky má kryté nádrže a ty staré se mají taky zakrýt. Tolik ke smradu.

Cyklista

Nejlevnější by asi bylo udělat na Vltavě půjčovnu lodiček za tarif MHD

Roman

On si fakt někdo myslí ze se dostane dal nez na vizualizaci ….? Vy fakt verite tomu, ze nekdo povolí zodolněne kabiny proti výbuchu do provozu? Vybuch by je smetl z lan jak malinu. Navic pad do provzusnene nadrze znamena, ze vse jde okamzite ke dnu, protoze ve vode neni vztlak. A jestli fakt chcete zabavu pro turisty tak dobry napad jsem cetl, dolu skluzavka nahoru po dopravnikovem pasu a uvidete, ze to bude i v reportazi od divaku na Prime : )

Bob

Další volič SPD, co plánuje útok? Tentokrát ne na vlak, ale na lanovku. 🙂

Roman

A jste si jisty ze pan Scheinherr je volic SPD, protoze on prvni uvedl pro Seznam zpravy, ze ty kabinky budou mit zesilenou podlahu kvuli pripadnemu vybuchu. Me to teda dost prekvapilo, ze je to tak vazne. Je zde totiz stacirna BioCNG v arealu UCOV.

LWQ

Ja take doufam, ze z toho zbyde je kuriozni vizualizace do Stresovickeho muzea MHD. Je to cele nesmysl. Za 30+let tramvaj, kdyz tam uz leta most, tunel a i tram ma byt? Praha, respektive jeji vedeni jsou cim dal vetsi blazni, to snad neni mozne.

serpimolot

A proc rovnou nepostavit lanvaj? To je takovej vagonek, co muze jezdit jak na kolejcih, tak po lane. Videl jsem to v serialu Roboty – Pojezda.

Beekee

Zase, stejně jako minule – co obrázek to jiná poloha stanice v Podbabě. Tak má bát tedy před žel. tratí (a nad jejím trakčním vedením) nebo až za tratí?!

Martin V.

Taky jste si toho všiml? Napřed kulaté u benzínky, pak hranaté za tratí, teď hranaté u benzínky (mají tam trochu vyšší podezdívku, přejdou bezpečně přes trolejové vedení nad železnicí???), ale pro změnu místo 2+2 pruhy pro auta jenom 1+1 plus zatravněná tramvaj! To bude špunt jak sviňa.

Beekee

Ono se to prezentuje jakože vědí kudy to chtějí … ale v EIA je variant tratí ještě dost a jen ta nástupní stanice je uvažována ve třech polohách. Před tratí, za tratí a za tratí za žst. stanicí u podchodu. Jinak to se týče těch pruhů… osobně si myslím, že s LD do silnice nikdo moc zasahovat nebude chtít. Ale připravuje se TT do Suchdola a s tím ty pruhy určitě zredukují, jen je otázka jak. Těch variant podchodu TT pod tratí existuje víc. Ale za mě… ať to klidně zredukují, ale ať zkapacitní nájezd IAD na Kulaťák! Jenže to… Číst vice »

Tom

Mně se lanovka líbí. Je to podle mě i turistická atrakce a zajímavost.

Sinep Anigav

Jo, trochu turistická atrakce, trochu zajímavost, trochu náhražka za chybějící článek páteře MHD, trochu jako sezónní přístup do zoo, ale aby to bylo komplet, tak se ještě přimlouvám za využití pro obslužnost budoucí modré a možná i červené sjezdovky (a bobové dráhy) Podhoří I a Podhoří II s umělým zasněžováním 😉

Bob

Turistická záležitost možná v prvních měsících, ale jinak to je hlavně pro občany Bohnic, Čimic a Kobylis, kteří pracují/studují na Praze 6. Zároveň daleko levnější a ekologičtější řešení než tramvaj.

M...

Tak se těším na ty davy trvale bydlících lidí z okolí jak každé ráno lanovku zahltí cestou do práce či do školy… Jestli tu na sídlišti budou jednotky stovek lidí, kteří opravdu toto spojení potřebují, tak to bude až moc. A dělat zde turistickou atrakci či zlepšit dopravu do Dejvic pro dojíždějící ze severu, kteří zde budou akorát odhazovat auta a zhoršovat relativně klidnou dopravní situaci no fakt díky…

Jakub

Proč se raději rovnou neřeší ta tramvaj?

Kubrt

Tramvaj je náročnější na projednání i finančně, a hlavně – lidi v Bohnicích tramvaj nechtěj.

Eduard

Proč nechtějí tramvaj? Mě to přijde na hlavu postavené, protože osobně tramvaj považuji za jeden z nejlepších druhů hromadné dopravy.

Martin

Ja take, ale CSSD v Bohnich preferovala autobusovou dopravu,… pry by vznikl kolaps, kdyby se tramvaj pohybovala ve stejnem pruhu jako auta…
Ja to taky nechapu…

Jan

Pokud vím tak tramvaj nechtěla nějaká skupina lidí tam, kde by zajížděla do sídliště, po okraji ulicí Čimickou a K Pazderkám snad nikdo nic neměl. Plán je asi takový že až bude tato páteřní trať tak bude snazší zavést odbočku na sídliště jak nyní jezdí busy. Lidi si zvyknou a uvidí že to nebude tak hrozné.

...

Opravdu nechtějí tramvaj nebo jen nechtějí tu trať tak, jak byla v těch 80./90. letech navržena?

ene bene

Cituji: „Pročpak cum čertum? Tak já vám to tedy ržeknu milé šafáži, poněvadž jsou líný!“ (Hašek/Burian – Reformní snahy barona Kleinhampla)

Panda

Lanovka sice nikdy nebude plnohodnotná MHD (přestupy navíc, fronty ve špičce, limitovaná kapacita…), ale lepší než čekat na Godota jako jinde. Kdyby se například před 15 lety opravila trať na Kladno (s dvojkolejnými vložkami, vyšší TR a lepšími vozidly), tak by lidé jezdili civilizovaněji než se udělá „rychlodráha“…

ene bene

A ještě jedna připomínka. Největší nebezpečí provizorií je to, že svádějí k odkládání důkladnějšího řešení (protože naléhavější je řešit místa, kde nemáme ani to provizorium). Takže si pamatujte: Bude-li dokončena lanovka, tramvaj z Podbaby do Bohnic nebude postavena NIKDY.

tom

kéž by

ene bene

Scheinherrova funkce by se měla jmenovat „radní pro švihlou dopravu“ – vykonává to znamenitě, ale ještě by bylo potřeba mít jednoho člověka na řešení zodpovědnějších dopravních záležitostí. Jinak to báječně demonstruje neschopnost Prahy zahájit jakoukoliv větší dopravní investici z desítek a stovek projektů připravených v „zásobníku“ a vesměs silně potřebných. Takže aby se aspoň nějaká činnost vykazovala, chystá se jedna nová stanice metra, několik tramvajových odbočení odněkud nikam, u muzea dokonce již jsou koleje odnikud nikam a teď ještě tato lanovka. Dle přísloví „jednooký mezi slepými králem“ je tato lanovka nakonec tím nejlepším, čeho se z této dílny dobereme.

ene bene

Milí mínusáři. Nic proti tomu, že se vám můj příspěvek nelíbí, ale rád bych se dozvěděl nějaké zdůvodnění – proč myslíte, že situaci hodnotím špatně? Chtěl bych vám lépe rozumět. Máme tu instituce jako ŘSD a SŽDC, které sice bojují s nekonečnými stavebními řízeními, ale přitom také neustále něco budují. Máme tu kraje a velká města, které mají omezené zdroje, ale přece tu a tam někde něco patlají. A pak je tu Praha, město nápadně bohaté … a … prd! Vidíte to snad jinak?

J.D.

Odpovím vám jen za sebe – pana radního nemám moc v lásce, ale kolik let měl na to něco reálně změnit, respektive celá politická reprezentace Prahy? Tyhle věci mají takové zpoždění, že reálně je budeme moci hodnotit třeba až ve chvíli, kdy už v Praze bude vládnout někdo úplně jiný. To je bohužel nevýhoda volebních období, které nedokáži postihnout dlouhodobá rozhodnutí. Pokud byste dané otázce rozuměl, jistě byste uznal, že srovnáním s ŘSD a SŽDC jste se také dopustil pěkného faulu.

ene bene

Rád bych si nechal vysvětlit v čem je ten faul. Praha jistě má rozpočet na dopravní investice menší než tyto podniky, ale zas ne tak malý, aby se její stavební činnost s těmito nedala srovnávat. Rozhodně má dost nato, aby nějaká investiční činnost soustavně probíhala, aby běželo více akcí souběžně, občas se něco dokončilo, občas zahájilo něco nového – což se neděje. Tak jako ŘSD je organizace pod velením vlády, má volené zastupitelstvo města k ruce svoje (nevolené) firmy, jako DP atd. Tak ten faul?

David

Město nepatří jen automobilům a metru. Jsem rád, že se konečně nějaká rada zabývá mikromobilitou a obecně kvalitou života ve městě.
Třeba rozšíření chodníku v ulici Na Slupi a spousty dalších podobných projektů mi dělají větší radost než velké infrastrukturní stavby typu Blanka. Tím neříkám, že nejsou ty velké stavby třeba, ale mnohdy se kvůli nim na ty malé zapomíná a při tom mají na kvalitu života často větší vliv než ty velké.

jakub

ony tyto velké stavby mají docela vliv i na tu mikromobilitu. nehledě na to, že plánování a provádění těchto velkých staveb nijak nemusí nijak negativně ovlivňovat rozvoj mikromobility.

Martin V.

Tak když už milé ene bene srovnáváte Scheinherra se SŽDC, tak příklad rychle dokončeného užitečného projektu (byť není tím největším) je rozšíření chodníku podél magistrály z Vinohradské k hlavnímu nádraží. O tom SŽ(DC) a předním snad i Č(S)D mnoho let mnoho let snila a cosi připravovala, kdežto Praha to v jednodušší formě dotáhla k použitelnému výsledku. Když můžou být do MHD integrovány přívozy přes Vltavu, proč by nemohla být lanovka? Technologie je z lyžařských středisek prověřená dostatečně.

ene bene

Napsal jsem, zjednodušené řečeno, že ten pán je radní pro švihlou dopravu, napsal jsem, že Praha nestaví žádné dopravní investice a napsal jsem, že naopak např. SŽDC staví. Jestli z toho někomu vyšlo, že srovnávám Scheinherra a SŽDC, tak by měl analýzu začít ve své vlastní hlavě.
Ten chodník je ukrutně skvělý, to už jsem tu chválil dříve, když to bylo aktuální. Jako výsledek práce v 1.5 miliónovém městě je to ale za tu dobu žalostně málo.

jkjk

Žádné stovky projektů se stavebním povolením neexistují. Bez řádné přípravy se stavět nedá.

ene bene

Já o stovkách projektů se stavebním povolením nepsal, to mi podsouváte něco, abych vypadal hloupější a to se nedělá. Projekty lidem představuje město a o jejich skutečné pokročilosti mlží, setkáváme se s tou formulací, že koncem příštího roku se začne stavět. Je zjevné, že město nedělá tu „řádnou přípravu“, že ji nedělalo dříve a pravděpodobně ji nedělá ani teď. A to je to špatné.

Tomáš Záruba

Politiku nekomentuju, ale považovat nějakou dopravu za „švihlou“ jen proto, že v daném místě není tradiční, se mi zdá být poněkud podivné.

ene bene

Máte pro výraz „švihlý“ nějaký jiný výklad, než že to je něco vybočující z obvyklého? (Mělo to odkazovat na „ministerstvo švihlé chůze“ pokud to neznáte, dohledejte si přes youtube.)

Martin

Ja bych tu lanovku protahl jeste z Bohnic do Suchdola…

Suchdolák

Ze Suchdola by mělo aspoň nějaký smysl pro příměsto, ale muselo by tam být u stanice lanovky vybudováno dost velké parkoviště P+R. Z Podbaby je to k ničemu, protože kombinací TRAM/BUS – VLAK – METRO – BUS lze přes Podbabu dojet z „Kulaťáku“ do Bohnic v optimálním případě už teď mnohem rychleji než metrem přes Muzeum nebo Vltavskou, takže pro tuto relaci žádná lanovka potřebná není.

Martin

Myslim, propojeni Bohnic a Suchdola, ted je o docela narocne se dostat pres reku v techto mistech… Neocekavam, ze ji bude Suchdol vyuzivat jako dopravu do Podbaby,… Pro primesto bych ji neuvazoval, nebude mit takovou kapacitu jako tramvaje…

dopravák

A kolik pouze místních lidí by podle vás takové spojení skutečně využívalo (a potřebovalo využívat)? Osobně mám velké pochybnosti i o nějakém skutečně efektivním využívání té lanovky v relaci Bohnice – Dejvice a opačně, protože pro ni Bohnice ani Dejvice (+ Bubeneč) nejsou žádnými smysluplně frekventovanými zdroji ani cíli – něco zcela jiného by byla tramvajová trať, protože by eliminovala nutnost přestupů další dost velké potenciální kohorty cestujících z rozsáhlejšího území jak v Praze 8, tak i v Praze 6, protože přestupy na lanovku a z ní cestovní dobu MHD proti přímé cestě tramvají (po nové trati) významně prodlouží. Celý… Číst vice »

Martin

Mno, nejsem si jisty, ale propojeni obou brehu MHD je dnes jen pres centrum, hodne pomohlo protazeni metra C, ale i tak je to pro sever a severovychod Prahy ve smeru Dejvice lakava nabidka, zalezi na kapacite lanovky, vsak pri stavbe obchvatu Prahy je jednim z argumentu proc nestavet dal od Prahy prave mistni doprava mezi obema castmi Prahy… Takze poptavka tam asi je…

Jako nejdulezitejsi spise bych chapal stavbu tramvajove trate do Suchdola z Podbaby,….

Panda

Já teda z Vítězného náměstí, resp. Podbaby jedu na Krakov přívozem a ne přes Kobylisy:)) A z kraje sídliště Bohnice je nejrychlejší seběhout dolů k přívozu, asi tak o 15 minut lepší než přes Vltavskou:) Ale moc systémové spojení to není no:)

robert

Taky me to napadlo, ale ta lodka ma omezenou kapcitu, nejezdi casto a v zime nefunguje vubec.

Martin

Na severu vubec chybeji mostky a lavky pres reku… Ty privozy jsou jen takove „alespon neco“…

Frederick

Ta loďka v zimě funguje.

Radek Janata

Jezdí každých 15 minut a v zimě jezdí taky. A plná je málokdy.

Martin V.

Robert si možná pamatuje ještě Čolka nebo Ropuchu, či jak se ti malí obojživelníci jmenovali. Teď, co tam jezdí přívoz Baba, tak s kapacitou problém není a výměna cestujících je taky rychlá protože je to bezbariérové.

TPal

Lanová dráha na 30 let? Tohle se mi zdá být hodně politické rozhodnutí bez odbornosti, pardón.

Tady na Moravě

30 let je reálná životnost takového systému před nutností nákladné generálky.

Vít Jůza

Záleží také na tom, jak dlouhých těch 30 let bude …

Martin V.

Na Komáří Vížku dodnes jezdí licenční Von Roll z Transporty postavený za života Stalina a Gottwalda…

M...

No jo další pohádka z pera Scheinherrova… Naprojektujeme za pět let. Během té doby jim do toho lidé bydlící poblíž začnou házet vidle, protože jim to krom dopravní a hlukové zátěže nic nepřinese a z lanovky nebude nic…

55p

O lanovce se mluvilo i před rokem 2018.

M...

Tak ano prvotní nápad byl od ještě většího komika Dolinka. Tenhle ho jen nahrazuje a pokračuje v tradici…

kolemjdoucí

Jako Pražákovi se mi líbí, jak se tady máme stále na co těšit. Například tu lanovku už slibují (více méně s podobnými obrázky) už deset let. Těšíme se na okruh vnitřní i vnější, těšíme se na nové trasy metra, těšíme se na nový Václavák, těšíme se na nové tramvajové trati, na vlak na letiště, atp. atp. Vždy, když přijedu z nějakého jiného hlavního města, a vidím tam tu dobudovanou dopravu, a vzpomenu si, že bolševik postavil tři trasy metra za dvacet let a stále tvoří tyhle trasy 65 procent současné sítě metra, je mi dobře. Máme se stále na co… Číst vice »

Panda

Bolševik a jeho předchůdci připravovali projekty na metro desítky let…

kolemjdoucí

No jasně! Vždyť říkám, že se my v Praze máme stále na co těšit. A těšili se i Ti před námi a budou se těšit i po nás.

Panda

No poměr projektů a realizovaných staveb se určitě zvedá a není to jen neschopností rychleji stavět, ale ty projekty jsou prostě dobrý business a jak říkáte, aspoň je pořád co slibovat a na co se těšit:)

Miky

tzv. cimrmanova frustrační kompozice – motiv očekávání je následován motivem zklamání

Jiří Šrámek

*prvek

Miky

Díky, Sváťo!

Luděk S.

Starší potvrdí, že jednotkou dočasnosti byl stanoven 1 furt. Odpovídá 21 letům.
A abych zopakoval. Lanovka: zbytečně levné, racionální, málo šoto.

V. K.

Ukáže se,, že ta lanovka je dobrý nápad. Škarohlídům navzdory.

Nicky

No tak lanovka jako provizorium a i nato provizorium se bude čekat cca 6 let. To je síla. Připomíná mi to tu Trojskou lávku pro pěší co spadla – dodnes tam není ani provizorní fošna po které by se dalo přejít suchou nohou.

Kubrt

Lávka už se staví. Nicméně – pustit zrovna tady lidi na „provizorní fošnu“ – chtěl bych vidět toho smělce, co by se pod to podepsal.

Nicky

Já myslím, že když se tam natáhne špagát aby se bylo za co přidržovat tak by to šlo. Takhle tam není vůbec nic a vždy min tam nateče do bot.

Jakub

já myslím, že kdybyste o tom měl rozhodovat, tak by tam ta fošna se špagátem také nebyla

Nicky

Já raději nosím holínky když tam jdu.

Martin

:-D… Moc vam to platny nebude, ale fajn… 😀

Kryšpín

To jste moc chytrosti nepobral, když namísto přívozu raději taháte holínky.

robert

Mohlo by se to pojmout jako stezka odvahy. :-D:-D

Kubrt

V Podbabě tedy aktuálně platí stanice před kolejema nebo za kolejema? Nebo to zatím není prověřené, zda by lanovka skutečně mohla překonat trať shora? Každopádně dobrý počin.

michalspina

vizualizace stanice říká „před kolejema“, vizualizace trasy „za“. takže nevíme nic.

jkjk

V EIA jsou tři varianty, A (za kolejema), B (před kolejema) a C (před kolejema dál proti proudu).

Jan

Podle mě ta lanovna už měla dávno stát a nyní se budovat tramvaj směr suchdol + bohnice

Zapa

Podle mě už měla dávno být rekonstruovaná trať na Letiště a do Kladna, hotový vnitřní i vnější okruh, tramvaj na Václaváku, metro D, tunel do Berouna…. Jenom diskuze, vyřízení všech povolení, vyřízení odvolání, stavba samotná, zabere u některých projektů několik desetiletí. O té lanovce se zase tak dlouho nemluví, takže bych ještě chvíli vydržel, jestli se opravdu něco začne dít.

Lech Malý

Podle mě se mělo céčko postavit v původně plánované trase přes zoo a Bohnice.

Kubrt

To by byl dost závlek, mě by se víc líbilo větvení za Holešovicema do směrů Bohnice a Kobylisy. Ale to se v Praze nesmí a teď už je to fuk.

...

Ano. A dnes už by dávalo větší smysl D v trase NM – HN – NR – Letenské náměstí – Zoo – Bohnice – Čimice – Terminál Zdiby s přípravou pro větvení za stanicí Zoo.