Pod sněhem a stromy. Krušnohorskou trať otevřou po pěti dnech uzavírky

Sněhová fréza SŽDC. Autor: SŽDCSněhová fréza SŽDC. Autor: SŽDC

Téměř pět dní bude mimo provoz kvůli sněhové kalamitě a následnému pádu stromů trať z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans-Jurgen

Ta sněhová fréza je taková směšná
https://www.youtube.com/watch?v=eKL9_TaioE4

michal

Toto je chyba správce kolejí, nedodržuje se ochranné pásmo dráhy a to kolikrát ani na koridorech. To jakým způsobem si to zařídí, je jejich věc. Proč není tlak na změnu legislativy? Raději budeme dávat rozkaz a jezdit pomalu?

lukas

k těm 7 cestujícím, to nic není, asi předloni jsem jel v týdnu s manželkou do Mnichova prvním ranním Praha-Mnichov, byla nám doporučena místenka… (z Prahy jsme byli ve vagóně sami) a v tomhle hraničním úseku jsme jeli sami v celém vlaku:-). Na druhou stranu cena super a pohodlí taky.

JirkaM

Je to důsledek zanedbávání pravidelných průřezů. SŽDC na to kašle a místo toho se strojvedoucím dávají rozkazy a hází se odpovědnost na ně.

jerry

Souhlas.

Radim Cenek

Z těch fotek je poměrně jasně patrné, že v tomto případě se nejedná o náletové dřeviny na tělese trati (tam by to jasně byla chyba SŽDC, že nemají prořezáno), ale o hospodářský les na sousedním pozemku, zde v pohraničí pravděpodobně v majetku Lesů ČR. Tam SŽDC kácet nesmí, a podle platných předpisů tam nesmí kácet ani vlastník lesa, pokud stromy nejsou v mýtním věku, nebo nejsou napadeny škůdci.

železničář v důchodu

To nikdo nezpochybňuje – proto jsem také už dříve napsal, že „otázkou je, kolik problémů by se ušetřilo, kdyby někdo (SŽDC) skutečně řádně udržoval ochranné pásmo dráhy“, čímž jsem (pro někoho možná nejasně) myslel udržování toho, co legálně a regulérně udržovat lze, samozřejmě nikoli kácení rostlého vysokého lesa (který navíc bývá přirozeně mnohem stabilizovanější před větrem než jednotlivě rostoucí náletové dřeviny) za každou cenu. A silně pochybuji, že by jedinou překážkou provozu byly právě jen ty stromy sražené větrem v hospodářském lese.

MartinLT88

Na trati 072 by naopak chtělo zakoupit frézu na bláto a uhelný mour.

Ondra

Za nesmyslně předražený mezinárodní tarif jezdí málokdo a předpokládám, že těch sedm lidí v přeshraničním úseku byli tři Němci a dva průvodčí, vlakvedoucí a strojvůdce.

Jaaa

Nechápu, třeba Domažlice – Mnichov se dá dojet za 290. Problémem spíš bude doba jízdy, která odpovídá 19. století.

Krokous

Njn, tak spojení Praha – Mnichov zřejmě není pro nikoho prioritou. Pořád se uzavírají jen memoranda, dělají se studie na to, aby se zjistilo, že 5h je dlouhá doba. Pořád se budeme ohánět západem, ale ve skutečnosti na západ (tedy spíše na sever) máme jednu klikatou elektrifikovanou trať, zatímco na jih a východ jsou elektrifikované prakticky všechny (myšleno do zahraničí).

Ondra

Domažlice-Mnichov na zítra nabízí eshop ČD aktuálně za 502Kč, jízdenka s Flixbus Praha-Mnichov na zítra je aktuálně za 379Kč. Snad už chápete.

Ondra

Pro úplnost, aby to bylo srovnatelné, tak jízdenka Praha-Mnichov v eshopu ČD je za 634Kč, tj. asi o 68% dražší a cesta skoro o hodinu pomalejší (ačkoli to není to podstatné).

Kirschner

Tu zajímavost jsme si mohli přečíst mimo jiné v tom odkazu.

Krokous

To by ale nebylo ono, Takto nám autor zdůraznil pro méně všímavé klíčovou informaci.

Pan X

Toto je jasný důkaz toho, že jakékoli kecy o tom, že lokálky, narozdíl od autobusů, fungují i v zimě když napadne sníh, jsou totálně mimo.
A tato trať je jedna z mnoha takových, které už do 21. století nepatří. Mohla by z ni být krásná běžkařská trasa s nádhernou krajinou, ale místo toho budeme donekonečna udržovat koleje, které stejně v zimě zapadnou a jsou na dvě věci. Velké Karlovice to samé.

Děčíňan

Jste pouze místní provokatér, nebo máte opravdu tak hloupý názor???

Pan X

Nejsem místní provokatér, jen poukazuji na skutečnost, že vláček jedoucí krokem po trati, která se klikatí tolik, jako trať 142, je už dávný přežitek minulosti. To už do moderní doby nepatří, silniční dopravě to konkurovat nemůže a ani už nikdy nebude. Buďto moderní rychlodráha (což z této trati nikdo neudělá) nebo zrušená trať. Možná by si příznivci železnice mohli přestat nalhávat a přiznat si tuto pravdu.

Karlovarák

Jde vidět, že trať 142 vůbec neznáte. Je velmi hojně využívána jak místními obyvateli, tak i turisty a ve vrcholné sezóně si o víkendu často ve vlaku ani nesednete, jak je plný.

svojsin

Trať do Nejdku neznám, ale Vsetín – Vel.Karlovice je využívána hodně a má potenciál ještě na větší využití. To samoz. neznamená, že jakákoliv lokálka je vhodná pro tzv. ZDO, ale v případě Karlovic o tom nepochybuju.

Pan X

A co na trati do Velkých Karlovic jezdí za vozidla? Regionova? A víte, že počet lidí, kteří se vejdou do regionovy, odvezou bez problémů maximálně dva autobusy? Vzhledem k rozdílu ceny za jeden autobusový a vlakový kilometr je jasné, že ty dva autobusy místo jednoho vlaku jsou jen malá část provozních nákladů. Tuto trať kopíruje silnice, takže trasa takového autobusu by nebyla o nic delší, obsloužila by všechno a v Karlovicích by se autobus dostal až do obce a ne jen na kraj. Není tedy pochyby o tom, který druh dopravy je výhodnější jak ekonomicky, tak i rychlostí a docházkovou… Číst vice »

svojsin

Pan X:Teď tam jezdí vlak i bus. oboje toho vozí celkově hodně. V případě převedení většího množství lidí směrem do vlaku, by už pro KU nemusela být cena za provoz na této žel. vůbec špatná(mmj. ušetření za část busů). Samoz. by jízdné muselo zpět na KU, tak jak je tomu u busů Předpokládám tedy smlouvu u dopravce na cca 15 let a numuselo by jít zrovna o ČD s Regiošukem, taky záleží na oběhu vozidel apd. apd. Ve špičce by jelo víc lidí, než na dva busy. Navíc tam jezdí docela dost turistů, kteří ve Vsetíně přestupují z vlaku na… Číst vice »

xyz

Přesně tak. Je ironické, jak se tu na pranýři od jistých kruhů ocitla zrovna trať č. 282, která:
– vesměr prochází přímo v blízkosti osídlení
– jde o relativně velké obce, které navazují „jedna na druhou“
– vcelku jasná spádovost z jednotlivých obcí právě do Vsetína (tzn. trať kopíruje hlavní směr dojížďky)
– krom toho též turisticky zajímavá lokalita

Ostatně, i v případě tratě č. 142 platí, že příslušný objednatel i SŽDC jednoznačně dávají najevo zájem na jejím provozování, mj. viz postupně prováděné rekonstrukce této tratě.

Pan X

„Ve špičce by jelo víc lidí, než na dva busy.“
I tři busy jsou stále ekonomicky výhodnější, než jeden vlak.

„vesměs prochází přímo v blízkosti osídlení“
Silnice tuto trať kopíruje, autobus by tedy taktéž projížděl přímo obcemi. Pokud je silnice souběžná s kolejemi, pak nemůže být vlak nad autobusem výhodnější ani z hlediska rychlosti, ani provozních nákladů.

“ krom toho též turisticky zajímavá lokalita“
A turisty nemůže vozit autobus? Jak to, že jinde může, např. na Slapy?

KPL

Pan X : Opět kolikátá již to reinkarnace zarputilého a nenávistného nepřítele lokálek a regionálek, co by chtěl nařizovat lidem jak mají dnes jezdit a vůbec jak mají dnes žít, aby všechno správně začalo zapadat do sociálního inženýrství postmoderního času.

Pan X

KPL = Klub přátel lokálek? Jo aha, potom vaši reakci chápu. Nicméně i vy byste si měli uvědomit, že je rok 2019 a ne 1919 a že motoráček jedoucí krokem po klikaté trati už je něco, co prostě patří minulosti. Pro potěchů příznivců kolejové dopravy se tratě ze státního rozpočtu udržovat nebudou, s tím se smiřte. Pro 99,99% lidí je důležité se přepravit z bodu A do bodu B a nezáleží jim na tom, čím jedou a kudy jedou. Řeší především jízdní dobu a docházkovou vzdálenost na zastávky, což v drtivě většině případů autobus zvládne mnohem lépe.

VRT
LWQ

Vlaky na lokalkach patri do minulosti? Abyste se nedivil az dojde ropa kam pujdu i ty Vase milovane euro456 autobusy. Vlak umoznil nebyvaly rozvoj civilizace a na jejim udrzeni se jeste bude podilet. To jen Vy si nevidite dal na na SPZ Vaseho busiku 🙂

Bjorn

Ale no tak Pane X, Soupravo alias Dopravaku alias další nicky. Pořád budete u každého článku jakéhokoliv tématu do nekonečna napadat lokálky a regionální dopravu ?? Třeba si zkuste v pracovní den někdy projet malé lokálkové úseky Vraňany-Lužec, Vraňany-Straškov-Roudnice, Kralupy-Velvary, Oldřichov-Litvínov atd.atd. možná budete v šoku, kolik to využívá lidí. Pokud tam jsou funkční koleje a má to návaznost, tak se vám lidi na nějaké minibusy vykašlou. Příklady jsou i ve vyspělém zahraničí např. Nizozemí, Dánsku, Švédsku (krátké lokální tratě souběžné se silnicí a přesto hojně využívané místo souběžných autobusů) klidně mohu uvést konkrétní příklady.

Daniel Mach

Jen abyste nebyl překvapen, že devět měsíců z dvanácti tam není sníh, a běžkaři by ostrouhali. A to jsem běžkař, který se ještě před deseti lety proháněl po zasněžených kolejích z Harrachova do Jakuszyc. To také některé horké hlavy hlasitě nadávali na chystanou opravu, a dnes tam jezdí každé dvě hodiny souprava a ještě k tomu v sezóně plná.

AAA

Tak hlavně že nám někteří stále plácají jak jsou lokálky v zimě jediná spása…

železničář v důchodu

Ono ovšem i silnic bylo v horách mnoho postižených – to jste snad zaregistroval také.

AAA

Jednak to nikdo nepopírá, druhák málokdy to bývá na pět dní, možná kromě extrémů typu Boží Dar (ale i tam je zajištěn průjezd pro místní, zásobování a záchranáře)

železničář v důchodu
AAA

Co z výše uvedeného je prosím lživé?

železničář v důchodu

To, že za jediné považujete „extrémy typu Boží Dar“ – těch dlouhých uzavírek i mnohem důležitějších silnic, než je ta přes Boží Dar, bylo mnohem víc (jen namátkou: I/7, I/11, atd.).

AAA

A která z nich byla zavřená několik dní?

železničář v důchodu

Třeba obě ty jmenované „jedničky“ (Hora sv. Šebestiána, Suchý vrch), a bylo jich (i těch 1. tříd), tuším, víc (I/10 přes Harrachov, atd.) – ale já jsem to nijak podrobně nesledoval, nebyl důvod: „bulvár“ není mým koníčkem.

železničář v důchodu

Tu práci jim vůbec nezávidím – otázkou je, kolik problémů by se ušetřilo, kdyby někdo (SŽDC) skutečně řádně udržoval ochranné pásmo dráhy.

Dominik

Tak až nám různí, ekologové, ekoaktovisté, a další nebudou stěžovat práci a bránit v kácení, tak to taky bude vypadat jinak a je nutno vzít v potaz i počet zaměstnanců.

železničář v důchodu

Nejdůležitější je mít vlastní lemplovství na koho svést – a v tu chvíli jste (aspoň sami před sebou) „kingy“. Ale to na realitě spočívající ve skutečnosti, že někdo něco po léta zanedbával, nic nezmění.

Krokous

Přesně tak… ty stromy tam rostou desítky let, přírůstky jsou pár desítek cm za rok. Za desítky let jsme nenašli pár lidí, kteří by si s tímto neskutečně rychle rostoucím a rozpínavým živlem poradili.

kulica

Kácení neovocných stromů … zkuste použít google a zjistíte, že od určité velikosti je na to potřebujete povolení. No a to povolení nemusíte vždy dostat, protože odbor životního prostředí je třeba proti. Do určité velikosti se to dá kácet snad bez papírování, tak by se to dalo podchytit při růstu, ale ne vždy strom stojí na pozemku SŽDC a co je nejhorší varianta, když je strom na chráněném území. Věřte tomu, že kdyby se dalo kácet, tak kolem tratí je koridor a místní správce by měl klidnější spaní a netrnul by hrůzou, co kde spadne, za co pak bude popotahovaný… Číst vice »

Honza

Ano, jako jeden z místních správců s Vámi musím jedině souhlasit. A chytré hlavy ať si to jdou na můj flek klidně zkusit, rád jim to umožním.

železničář v důchodu

A jak dlouho a proč jste ty stromy nechali bez povšimnutí a adekvátního zásahu růst, že dorostly až do takového průměru, že na jejich likvidaci je teď potřebné povolení?
Skutečné odpovědnosti se tak snadno, jak byste chtěli, rozhodně nezbavíte!

kulica

To železničář v důchodu: Tak co jste zjistil k problematice kácení přes ten google?

železničář v důchodu

Já přes „Google“ nic zjišťovat nepotřebuji, já jsem „v obraze“ dostatečně: viz třeba moji reakci na „Kubrtův“ dotaz na velikost ochranného pásma dráhy (dole).

kulica

No dobře. Je to váš problém, když nějak nehodláte postoupit ve svém vědění někam dále, protože vaše názory jsou dle mého z části zcestné. Cítím, že spíše než problém s kácením trpíte komplexem, že SŽDC je veřejný nepřítel české železnice č.1 a všichni lidi z něj stojí za ho….. Na místě kalamity jste nebyl, závěry si děláte dle pár fotek, ok. V diskuzi o soukromnících byli někteří diskutující překvapení, že společnost je rozdělena na „ultras“ ČD a soukromých dopravců. Ona společnost byla rozdělena už dříve při nepovedeném rozdělení na ČD a SŽDC. Já s tím problém nemám, necítím k zaměstnancům… Číst vice »

železničář v důchodu

Mrzí mě, že jste mě špatně pochopil, a že jste (kvůli tomu) jistě ztratil mnoho času psaním (asi až zbytečně) dlouhé reakce: dotklo-li se Vás něco osobně, pak se omlouvám, nebylo to mým cílem – já jsem pouze kritizoval to, co si kritiku (zjevně nejen podle mě) zaslouží, byť v posledních cca 2 letech se situace rozhodně poněkud zlepšila (možná i díky tomu „brojení“ Koláře už z pozice ředitele DÚ ČR, o němž jsem psal jinde). O „transformaci“ ČD a navazujícím dělení na ČD a SŽDC (a i o „pozadí“ některých aktů) něco vím, a proti SŽDC v principu nic… Číst vice »

Honza

Pane železničáři v důchodu, za vašich let u dráhy šlo vše nejspíš lépe. Nechci a nebudu hájit SŽDC, ale když vám každý, kdo má do prdele díru, stěžuje vaši práci, jak se má docílit řádně udržovaného ochranného pásma?

železničář v důchodu

No, já rozhodně nechci hlásat lži ve stylu, že „za mých let u dráhy šlo vše nejspíš lépe“, ale jak mi vysvětlíte, že to někde jde bez problémů i dnes? Nebo se snad domníváte, že „házení klacků pod nohy“ probíhá jen u Vás?

Kubrt

Kolik metrů je to ochranné pásmo dráhy? Děkuji.

železničář v důchodu

Vy si to snad neumíte najít na Internetu sám? Tak se podívejte třeba sem (kde je to popsáno docela srozumitelně):
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ochranné_pásmo_dráhy
– a ještě připomenu, že i ředitel DÚ ČR někdy už asi předloni spustil docela drsnou kampaň ve snaze utnout různé snahy o blokování odstraňování všech překážek bránících (bezpečnému) provozování drážní dopravy, a nemýlím-li se, podařilo se mu i prosadit, že Zákon o drahách má právě kvůli bezpečnosti dopravy v případě odstraňování potenciálních překážek nacházejících se v ochranném pásmu dráhy přednost před přehnanými „ochranářskými“ tlaky odůvodňovanými ustanoveními jiných předpisů.