Pod radarem kvůli hluku. ŘSD začne měřit rychlost na další části Pražského okruhu

Rakouská dálnice A1. Foto: AsfinagRakouská dálnice A1. Foto: Asfinag

Řidiče na Pražském okruhu v úseku 512 Jesenice – Vestec čeká podstatně důkladnější kontrola dodržování povolené stokilometrové rychlosti než dosud.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
EEEE

At si nestaveji baraky u dalnice pokud zadali o stavebne povoleni vedeli ze tam ta dalnice bude a ze je z ni hluk!

Bob

Správný krok! Jen to omezení rychlosti na 100ku by se mělo zavést plošněji na všech úsecích s hustým provozem nebo v okolí měst. Snížení rychlosti významně přispívá nejen ke snížení hlučnosti, ale také ke snížení emisí. V Rakousku je rychlost omezena na 100ku na stovkách kilometrů dálnic a nikomu to nevadí (vlastně možná Čechům, co tam jezdí).

železničář v důchodu

„Snížení rychlosti významně přispívá nejen ke snížení hlučnosti, ale také ke snížení emisí.“
A (pro leckoho možná paradoxně) i ke zlepšení plynulosti provozu a zvýšení kapacity komunikace.

Jan Sova

Je opravdu výhodné si zaplatit poplatek za využití vysokorychlostní komunikace, kdy např. ve zmíněném Rakousku mohou jet řidiči po nedaleké státní silnici rovněž 100 km/h a bez příplatku.
No už aby ty poplatky doběhly i na tratě, je potřeba regulovat a omezovat kde co….
Pokroku třikrát zdar….

Panoramix

Nemám nic proti měření rychlosti, ale tyhle elektronické pasti nesnáším. Nemají absolutně žádný výchovný účinek, pouze plní pokladnu místního úřadu. Aneb někdo na radnici si spočítal, že těch 20 mega za instalaci měřícího zařízení se vrátí za pár měsíců a pak už to bude jenom zlatý důl. Jenže když řidiči přijde automatická obsílka po X měsících od spáchání přestupku, už si kolikrát ani nepamatuje, že tam jel. Natož aby si pamatoval nějaké podrobnosti a mohl se bránit v rámci správního řízení. Pokuty za rychlost by měly prostě udělovat jenom fyzické osoby (policisté) na místě spáchání přestupku. Jen tím opravdu dosáhnou… Číst vice »

Rossec

Postavil se dálniční okruh, ale auta která ho využívala na místo Barrandovského mostu jim tam jezdila 130 …

Pavel

Především bych zakázal laděné výfuky. Jsou děsně hlučné, zvlášť na motorkách a i v těchto rychlostech. Proč se tím nikdo nezabývá?

železničář v důchodu

Takto upraveným vozidlům by měly být okamžitě zabavovány technické průkazy a vozidla na místě odstavována z provozu k odtransportování tam, kde je na náklady provozovatele technici upraví zpět do souladu s TP.

Tomáš

Copak není na A99 okolo Mnichova stovka (minimálně ve většině úsecích) také? V tomhle zrovna nějak nevidím problém.

AAA

Já v tom ovšem nevidím ani přínos

Stan

Bezva. Postaví se dálnice a pak se na ní nebude moci normálně jezdit, protože si nějakej (asi vysoce postavenej) rejpal stěžoval na hluk. Holt zpovykaní Pražáci. O kus dál zablokovali sjezd do Písnice, aby je nerušila auta, takže za chvíli se dopracují k tomu, že tu novou dálnici rovnou zavřou, protože všude kolem vyrostou baráčková sídliště a místní obyvatelé budou prskat kvůli hluku. A těm místním obyvatelům bude naopak jedno, že kvůli jejich „stotřicítce“ třeba na D5 nadává pro změnu někdo jiný.

mirekk

Na rakouských dálnicích je zcela běžné omezení 80/100 km v mnohakilometrových úsecích. Ano, hluková zátěž se tím sníží. Je mi opravdu milejší snížení rychlosti, než budování ohyzdných a u nás velice drahých protihlukových stěn.
Zkuste si spočítat, o kolik času se prodlouží vaše jízda, když např. pětikilometrový úsek pojedete o 30 km/h pomaleji.

mirekk

Odpovím: o celých 42 sekund

Děd Vševěd

Typická demagogie. Zkuste se na to podívat tak, že se čas prodlouží o čtvrtinu až třetinu. To už je možná jiný pohled.

AAA

Ono dálnice se typicky nestaví kvůli např. pětikilometrovému úseku, že.

kik

Jezdím Rakouskem každý rok na dovolenou po Chorvatska a nějak mi uniklo že tam nestojí protihlukové stěny…. Rychlost je omezena hlavně na průjezdu Vídní po S1/S2/A21 a to na 80 km/hod. Jinak po celé A5 – s výjimkou křížení s S1 – je normálně povolených 130 km/hod a to samé platí i o A2 – pár výjimek ve stroupání do Alp za Vídní – a i o A9 z Grazu ke slovinským hranicím. A ani na A1 mezi Lincem a Salburgem jsem si nějakým velkých omezení nevšiml. A PHS tam jsou na mnoha místech taky… Takže v Rakousku to na… Číst vice »

noerf

Typický přiklad blbosti. Lidé v určitém úseku zpomali (například jižní spojka) a pak na to pořádně šlápnou. Zajímavé je, že v německu je na dálnici rychlost neomezená a neřekl bych, že je tam nějak víc nehod. Pak záleží na pristupu řidičů, kdy na začátku D1 smerem na Brno, jedou v pravém pruhu kamióny 100 s poměrně velkymi rozestupy, v prostředním pruhu osobni auta také 100 a v levém jeli auta misty 110 – 120. Takže pak těch 130 jezdí maximálně vozidla jezdici z pruhu do pruhu, podle toho, kde je zrovna misto, coz je vcelku nebezpečné. Primární problém vidím, že… Číst vice »

Jirka498

Snížení rychlosti mezi Jesenicí a Vestcem jíž přes rok naštěstí není a doufám že znova nebude. Když to někdo špatně vyprojektoval nebo postavil, tak by taky za to měl nést zodpovědnost. Je to téměř nová stavba, takže kde je problém?

Martin Hanzal

Raději bych si přečetl článek, kterak investovali 20 milionů do snížení hlukové zátěže, aby mohl být PO opět provozován plnou rychlostí, ale co jinehi čekat v Babišstánu…

Stan

Ještě jste zapomněl na Zemana a Putina. Nebo na Donalda…

Petr.R

doufám, že se dočteme, že na celé D1 se namontují na brány usekový měření. Když policie selhává a nestačí, tak to musí převzít řsd.

raddie

A za druhou bude rovnou samostříl, likvidující příliš rychlá vozidla na místě 😀

Petr.R

proč by byl, vlastníku vozidla dojde poštou cena a je to. Podívejte se na zlín, tam jsou usekovky i váhy a jak se zklidnila doprava která je plynulá a rychlá.