Silnice

Pod radarem kvůli hluku. ŘSD začne měřit rychlost na další části Pražského okruhu

Rakouská dálnice A1. Foto: Asfinag
Rakouská dálnice A1. Foto: Asfinag

Řidiče na Pražském okruhu v úseku 512 Jesenice – Vestec čeká podstatně důkladnější kontrola dodržování povolené stokilometrové rychlosti než dosud.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo soutěžit firmu, která vybuduje v obou směrem systém okamžitého a úsekového měření. Hodnota zakázky je 20 milionů korun.

Kvůli snížení hlučnosti z projíždějících aut je na úseku dlouhodobě omezena rychlost na 100 kilometrů v hodině. Tu ale ne všichni respektují. ŘSD se už dříve zavázalo k dobrovolnému opatření za účelem snížení hlučnosti.

Důvodem je zamezit překračování povolené rychlosti, informace tedy budou předávány Policii České republiky. V případě snížení rychlosti dochází samozřejmě také ke snížení hluku od projíždějících vozidel,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Kamery budou měřit nejen okamžitou rychlost, ale vyhodnotí i dobu průjezdu v daném úseku. Celkem půjde o měření na čtyřech úsecích. Řidič, který zpomalí jen před kamerou a následně zrychlí nad povolenou rychlost, tak může také očekávat pokutu.

Úsekové měření rychlosti na D0 je momentálně v provozu na obou tunelových stavbách Lochkov a Cholupice. „V obou tunelech řidiči vesměs dodržují předepsanou rychlost,“ řekl Studecký.

23 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Správný krok! Jen to omezení rychlosti na 100ku by se mělo zavést plošněji na všech úsecích s hustým provozem nebo v okolí měst. Snížení rychlosti významně přispívá nejen ke snížení hlučnosti, ale také ke snížení emisí. V Rakousku je rychlost omezena na 100ku na stovkách kilometrů dálnic a nikomu to nevadí (vlastně možná Čechům, co tam jezdí).

    • „Snížení rychlosti významně přispívá nejen ke snížení hlučnosti, ale také ke snížení emisí.“
      A (pro leckoho možná paradoxně) i ke zlepšení plynulosti provozu a zvýšení kapacity komunikace.

    • Je opravdu výhodné si zaplatit poplatek za využití vysokorychlostní komunikace, kdy např. ve zmíněném Rakousku mohou jet řidiči po nedaleké státní silnici rovněž 100 km/h a bez příplatku.
      No už aby ty poplatky doběhly i na tratě, je potřeba regulovat a omezovat kde co….
      Pokroku třikrát zdar….

  • Nemám nic proti měření rychlosti, ale tyhle elektronické pasti nesnáším. Nemají absolutně žádný výchovný účinek, pouze plní pokladnu místního úřadu. Aneb někdo na radnici si spočítal, že těch 20 mega za instalaci měřícího zařízení se vrátí za pár měsíců a pak už to bude jenom zlatý důl. Jenže když řidiči přijde automatická obsílka po X měsících od spáchání přestupku, už si kolikrát ani nepamatuje, že tam jel. Natož aby si pamatoval nějaké podrobnosti a mohl se bránit v rámci správního řízení. Pokuty za rychlost by měly prostě udělovat jenom fyzické osoby (policisté) na místě spáchání přestupku. Jen tím opravdu dosáhnou požadovaného zdržení se překračování povolené rychlosti. Když budou jenom chodit obsílky, hluk se místním obyvatelům nesníží. Jinak souhlasím s kolegou ohledně hlučnosti některých vozidel. Že na tohle ještě nejsou normy? Stačí jeden debil s vyladěným autem či motorkou, může jet klidně jen 80, ale randálu nadělá víc než běžné osobní auto třeba ve 130.

  • Postavil se dálniční okruh, ale auta která ho využívala na místo Barrandovského mostu jim tam jezdila 130 …

  • Především bych zakázal laděné výfuky. Jsou děsně hlučné, zvlášť na motorkách a i v těchto rychlostech. Proč se tím nikdo nezabývá?

    • Takto upraveným vozidlům by měly být okamžitě zabavovány technické průkazy a vozidla na místě odstavována z provozu k odtransportování tam, kde je na náklady provozovatele technici upraví zpět do souladu s TP.

  • Copak není na A99 okolo Mnichova stovka (minimálně ve většině úsecích) také? V tomhle zrovna nějak nevidím problém.

  • Bezva. Postaví se dálnice a pak se na ní nebude moci normálně jezdit, protože si nějakej (asi vysoce postavenej) rejpal stěžoval na hluk. Holt zpovykaní Pražáci. O kus dál zablokovali sjezd do Písnice, aby je nerušila auta, takže za chvíli se dopracují k tomu, že tu novou dálnici rovnou zavřou, protože všude kolem vyrostou baráčková sídliště a místní obyvatelé budou prskat kvůli hluku. A těm místním obyvatelům bude naopak jedno, že kvůli jejich „stotřicítce“ třeba na D5 nadává pro změnu někdo jiný.

    • Na rakouských dálnicích je zcela běžné omezení 80/100 km v mnohakilometrových úsecích. Ano, hluková zátěž se tím sníží. Je mi opravdu milejší snížení rychlosti, než budování ohyzdných a u nás velice drahých protihlukových stěn.
      Zkuste si spočítat, o kolik času se prodlouží vaše jízda, když např. pětikilometrový úsek pojedete o 30 km/h pomaleji.

      • Typická demagogie. Zkuste se na to podívat tak, že se čas prodlouží o čtvrtinu až třetinu. To už je možná jiný pohled.

      • Jezdím Rakouskem každý rok na dovolenou po Chorvatska a nějak mi uniklo že tam nestojí protihlukové stěny…. Rychlost je omezena hlavně na průjezdu Vídní po S1/S2/A21 a to na 80 km/hod. Jinak po celé A5 – s výjimkou křížení s S1 – je normálně povolených 130 km/hod a to samé platí i o A2 – pár výjimek ve stroupání do Alp za Vídní – a i o A9 z Grazu ke slovinským hranicím. A ani na A1 mezi Lincem a Salburgem jsem si nějakým velkých omezení nevšiml. A PHS tam jsou na mnoha místech taky…
        Takže v Rakousku to na převážné většině míst je poněkud jinak..

  • Typický přiklad blbosti. Lidé v určitém úseku zpomali (například jižní spojka) a pak na to pořádně šlápnou. Zajímavé je, že v německu je na dálnici rychlost neomezená a neřekl bych, že je tam nějak víc nehod.
    Pak záleží na pristupu řidičů, kdy na začátku D1 smerem na Brno, jedou v pravém pruhu kamióny 100 s poměrně velkymi rozestupy, v prostředním pruhu osobni auta také 100 a v levém jeli auta misty 110 – 120. Takže pak těch 130 jezdí maximálně vozidla jezdici z pruhu do pruhu, podle toho, kde je zrovna misto, coz je vcelku nebezpečné.
    Primární problém vidím, že 50 % řidičů, když předjede na dálnici vozidlo, tak se nezaradi zpátky do pruhu a brzdi ostatni rychlejší vozidla.
    Pak snizeni rychlosti například u Merina na 100. Je úplná zvracenost, která pouze zvyšuje spotrebu, emise a hlučnost následným zrychlenim.

  • Snížení rychlosti mezi Jesenicí a Vestcem jíž přes rok naštěstí není a doufám že znova nebude. Když to někdo špatně vyprojektoval nebo postavil, tak by taky za to měl nést zodpovědnost. Je to téměř nová stavba, takže kde je problém?

  • Raději bych si přečetl článek, kterak investovali 20 milionů do snížení hlukové zátěže, aby mohl být PO opět provozován plnou rychlostí, ale co jinehi čekat v Babišstánu…

  • doufám, že se dočteme, že na celé D1 se namontují na brány usekový měření. Když policie selhává a nestačí, tak to musí převzít řsd.

      • proč by byl, vlastníku vozidla dojde poštou cena a je to. Podívejte se na zlín, tam jsou usekovky i váhy a jak se zklidnila doprava která je plynulá a rychlá.

Newsletter

Partneři


Výběr editora