Silnice

Pod radarem kvůli hluku. ŘSD začne měřit rychlost na další části Pražského okruhu

Rakouská dálnice A1. Foto: Asfinag
Rakouská dálnice A1. Foto: Asfinag

Řidiče na Pražském okruhu v úseku 512 Jesenice – Vestec čeká podstatně důkladnější kontrola dodržování povolené stokilometrové rychlosti než dosud.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo soutěžit firmu, která vybuduje v obou směrem systém okamžitého a úsekového měření. Hodnota zakázky je 20 milionů korun.

Kvůli snížení hlučnosti z projíždějících aut je na úseku dlouhodobě omezena rychlost na 100 kilometrů v hodině. Tu ale ne všichni respektují. ŘSD se už dříve zavázalo k dobrovolnému opatření za účelem snížení hlučnosti.

Důvodem je zamezit překračování povolené rychlosti, informace tedy budou předávány Policii České republiky. V případě snížení rychlosti dochází samozřejmě také ke snížení hluku od projíždějících vozidel,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Kamery budou měřit nejen okamžitou rychlost, ale vyhodnotí i dobu průjezdu v daném úseku. Celkem půjde o měření na čtyřech úsecích. Řidič, který zpomalí jen před kamerou a následně zrychlí nad povolenou rychlost, tak může také očekávat pokutu.

Úsekové měření rychlosti na D0 je momentálně v provozu na obou tunelových stavbách Lochkov a Cholupice. „V obou tunelech řidiči vesměs dodržují předepsanou rychlost,“ řekl Studecký.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
EEEE
Host
EEEE

At si nestaveji baraky u dalnice pokud zadali o stavebne povoleni vedeli ze tam ta dalnice bude a ze je z ni hluk!

Bob
Host
Bob

Správný krok! Jen to omezení rychlosti na 100ku by se mělo zavést plošněji na všech úsecích s hustým provozem nebo v okolí měst. Snížení rychlosti významně přispívá nejen ke snížení hlučnosti, ale také ke snížení emisí. V Rakousku je rychlost omezena na 100ku na stovkách kilometrů dálnic a nikomu to nevadí (vlastně možná Čechům, co tam jezdí).

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Snížení rychlosti významně přispívá nejen ke snížení hlučnosti, ale také ke snížení emisí.“
A (pro leckoho možná paradoxně) i ke zlepšení plynulosti provozu a zvýšení kapacity komunikace.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Je opravdu výhodné si zaplatit poplatek za využití vysokorychlostní komunikace, kdy např. ve zmíněném Rakousku mohou jet řidiči po nedaleké státní silnici rovněž 100 km/h a bez příplatku.
No už aby ty poplatky doběhly i na tratě, je potřeba regulovat a omezovat kde co….
Pokroku třikrát zdar….

Panoramix
Host
Panoramix

Nemám nic proti měření rychlosti, ale tyhle elektronické pasti nesnáším. Nemají absolutně žádný výchovný účinek, pouze plní pokladnu místního úřadu. Aneb někdo na radnici si spočítal, že těch 20 mega za instalaci měřícího zařízení se vrátí za pár měsíců a pak už to bude jenom zlatý důl. Jenže když řidiči přijde automatická obsílka po X měsících od spáchání přestupku, už si kolikrát ani nepamatuje, že tam jel. Natož aby si pamatoval nějaké podrobnosti a mohl se bránit v rámci správního řízení. Pokuty za rychlost by měly prostě udělovat jenom fyzické osoby (policisté) na místě spáchání přestupku. Jen tím opravdu dosáhnou… Číst vice »

Rossec
Host
Rossec

Postavil se dálniční okruh, ale auta která ho využívala na místo Barrandovského mostu jim tam jezdila 130 …

Pavel
Host
Pavel

Především bych zakázal laděné výfuky. Jsou děsně hlučné, zvlášť na motorkách a i v těchto rychlostech. Proč se tím nikdo nezabývá?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Takto upraveným vozidlům by měly být okamžitě zabavovány technické průkazy a vozidla na místě odstavována z provozu k odtransportování tam, kde je na náklady provozovatele technici upraví zpět do souladu s TP.

Tomáš
Host
Tomáš

Copak není na A99 okolo Mnichova stovka (minimálně ve většině úsecích) také? V tomhle zrovna nějak nevidím problém.

AAA
Host
AAA

Já v tom ovšem nevidím ani přínos

Stan
Host
Stan

Bezva. Postaví se dálnice a pak se na ní nebude moci normálně jezdit, protože si nějakej (asi vysoce postavenej) rejpal stěžoval na hluk. Holt zpovykaní Pražáci. O kus dál zablokovali sjezd do Písnice, aby je nerušila auta, takže za chvíli se dopracují k tomu, že tu novou dálnici rovnou zavřou, protože všude kolem vyrostou baráčková sídliště a místní obyvatelé budou prskat kvůli hluku. A těm místním obyvatelům bude naopak jedno, že kvůli jejich „stotřicítce“ třeba na D5 nadává pro změnu někdo jiný.

mirekk
Host
mirekk

Na rakouských dálnicích je zcela běžné omezení 80/100 km v mnohakilometrových úsecích. Ano, hluková zátěž se tím sníží. Je mi opravdu milejší snížení rychlosti, než budování ohyzdných a u nás velice drahých protihlukových stěn.
Zkuste si spočítat, o kolik času se prodlouží vaše jízda, když např. pětikilometrový úsek pojedete o 30 km/h pomaleji.

mirekk
Host
mirekk

Odpovím: o celých 42 sekund

Děd Vševěd
Host
Děd Vševěd

Typická demagogie. Zkuste se na to podívat tak, že se čas prodlouží o čtvrtinu až třetinu. To už je možná jiný pohled.

AAA
Host
AAA

Ono dálnice se typicky nestaví kvůli např. pětikilometrovému úseku, že.

kik
Host
kik

Jezdím Rakouskem každý rok na dovolenou po Chorvatska a nějak mi uniklo že tam nestojí protihlukové stěny…. Rychlost je omezena hlavně na průjezdu Vídní po S1/S2/A21 a to na 80 km/hod. Jinak po celé A5 – s výjimkou křížení s S1 – je normálně povolených 130 km/hod a to samé platí i o A2 – pár výjimek ve stroupání do Alp za Vídní – a i o A9 z Grazu ke slovinským hranicím. A ani na A1 mezi Lincem a Salburgem jsem si nějakým velkých omezení nevšiml. A PHS tam jsou na mnoha místech taky… Takže v Rakousku to na… Číst vice »

noerf
Host
noerf

Typický přiklad blbosti. Lidé v určitém úseku zpomali (například jižní spojka) a pak na to pořádně šlápnou. Zajímavé je, že v německu je na dálnici rychlost neomezená a neřekl bych, že je tam nějak víc nehod. Pak záleží na pristupu řidičů, kdy na začátku D1 smerem na Brno, jedou v pravém pruhu kamióny 100 s poměrně velkymi rozestupy, v prostředním pruhu osobni auta také 100 a v levém jeli auta misty 110 – 120. Takže pak těch 130 jezdí maximálně vozidla jezdici z pruhu do pruhu, podle toho, kde je zrovna misto, coz je vcelku nebezpečné. Primární problém vidím, že… Číst vice »

Jirka498
Host
Jirka498

Snížení rychlosti mezi Jesenicí a Vestcem jíž přes rok naštěstí není a doufám že znova nebude. Když to někdo špatně vyprojektoval nebo postavil, tak by taky za to měl nést zodpovědnost. Je to téměř nová stavba, takže kde je problém?

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Raději bych si přečetl článek, kterak investovali 20 milionů do snížení hlukové zátěže, aby mohl být PO opět provozován plnou rychlostí, ale co jinehi čekat v Babišstánu…

Stan
Host
Stan

Ještě jste zapomněl na Zemana a Putina. Nebo na Donalda…

Petr.R
Host
Petr.R

doufám, že se dočteme, že na celé D1 se namontují na brány usekový měření. Když policie selhává a nestačí, tak to musí převzít řsd.

raddie
Host
raddie

A za druhou bude rovnou samostříl, likvidující příliš rychlá vozidla na místě 😀

Petr.R
Host
Petr.R

proč by byl, vlastníku vozidla dojde poštou cena a je to. Podívejte se na zlín, tam jsou usekovky i váhy a jak se zklidnila doprava která je plynulá a rychlá.

Partneři