Pod Matterhornem bude jezdit více nových vlaků. Stadler dodá 25 dalších ozubnicových jednotek ORION
Všech 25 jednotek bude dodáno do roku 2029.
Švýcarská společnost Matterhorn Gotthard Bahn (MGB) se po pár měsících provozu nových jednotek ORION rozhodla u společnosti Stadler Rail objednat další. O podpisu smlouvy informoval dopravce patřící do skupiny BVZ Holding v tiskové zprávě.
MGB objednala u Stadler Rail celkem 25 jednotek, které mají být dodávány postupně do jara roku 2029. Ozubnicové jednotky budou postupně nasazovány v celé síti MGB. Hodnota zakázky je 260 milionů franků. Jde o využití opce k původnímu kontraktu na 12 jednotek. Pro MGB jde o největší nákup nových vozidel v historii. První nové jednotky z tento týden podepsané smlouvy začnou jezdit v roce 2025. Dodávka všech dvanácti jednotek z první smlouvy skončí letos.
Nové třívozové jednotky jde spojovat do souprav až po třech, vznikne tak vlak s kapacitou až 438 míst. Vycházejí z platformy použité na soupravách Capricorn na Rhétské dráze. Jednotky ORION lze použít na celé síti tras MGB mezi Zermattem a Disentis. Mohou jezdit až tři spojené. Nahradí stávající soupravy lokomotiv a vozů. Jsou vybaveny ozubnicí, která je potřeba na zhruba 30 kilometrech ze 144kilometrové sítě MGB. Detailněji jsou jednotky popsány zde.
Matterhorn Gotthard Bahn obsluhuje především trať Zermatt – Brig – Disentis a také navazující Andermatt – Göschenen. Společnost patří holdingu BVZ Gruppe, který zastřešuje dalších deset značek na železnici, například dráhu na Gornegrat.
Jednotky se vyrábějí v závodě Stadleru v Bussnangu. Název ORION vychází ze zkratky Optimaler Regionalzug Im Oeffentlichen Nahverkehr (optimální vlak pro veřejnou regionální dopravu).